Algemene voorwaarden (water)evenementen Reddingsbrigade

Auteur Topic: Algemene voorwaarden (water)evenementen Reddingsbrigade  (gelezen 6117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nielsdewinterr

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • Dewinterr.nl
Gepost op: 22 september 2016, 16:42:42
Afgelopen tijd heb ik in verschillende rollen vaak contact gehad met organisaties. Vaak gaan alle evenementen goed en komt alles wel weer op zijn pootjes terecht. Toch zou ik mezelf en de brigade willen indekken voor eventuele beslissingen en risico's.

Zijn er mensen op dit forum met ervaring op dit vlak en eventueel voorbeelden van algemene voorwaarden

MVG,

Nielsdewinterr




Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2016, 17:29:47
Neem even contact op met de RVR Noord-Holland Noord. Of eventueel V.T. van Notwin (jou ook wel bekend neem ik aan). Er is binnen de regio NHN veel werk verzet rondom het evenementenwerk en men was ook druk met algemene voorwaarden en dergelijke.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


nielsdewinterr

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • Dewinterr.nl
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2016, 19:37:38
Top ga ik dat even doen. Verders zal ik morgen even naar het bondskantoor bellen.


nielsdewinterr

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • Dewinterr.nl
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2016, 11:14:15
Gisteren even contact gehad met RedNed en andere brigades. Er wordt door verschillende mensen op dit moment aan een set gewerkt en als ze klaar zijn dan worden ze weer verder verspreid. Niets anders te doen dan wachten dus...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2016, 11:23:19
Citaat van: nielsdewinterr link=msg=1448848 date=1474708455
Gisteren even contact gehad met RedNed en andere brigades. Er wordt door verschillende mensen op dit moment aan een set gewerkt en als ze klaar zijn dan worden ze weer verder verspreid. Niets anders te doen dan wachten dus...

Je zou eens kunnen kijken naar de goedgekeurde algemene voorwaarden van bedrijven en instellingen.
Algemene voorwaarden zijn er vooral om de uitvoerders,gecontracteerden, zoveel mogelijk te vrijwaren van disputen en claims en dat is algemeen.
Zoveel mogelijk het instituut, de medewerkers etc. trachten buiten schot te houden en zoveel mogelijk trachten te kunnen afschuiven op de opdrachtgever, klinkt onsymphatiek maar is wel de praktijk als je het zakelijk aanpakt. Er wel voor zorgen dat een rechter hier genoegen mee kan en zal nemen.
Overigens de vrijwilligers zij toch ook aangesteld onder bepaalde algemene voorwaarden neem ik aan.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2016, 14:05:20
Citaat van: nielsdewinterr link=msg=1448848 date=1474708455
Gisteren even contact gehad met RedNed en andere brigades. Er wordt door verschillende mensen op dit moment aan een set gewerkt en als ze klaar zijn dan worden ze weer verder verspreid. Niets anders te doen dan wachten dus...

Niels,

Momenteel worden de laatste puntjes op de I gezet voor wat betreft de algemene voorwaarden.
 Je zult inderdaad nog eventjes moeten wachten. Naar verwachting zullen de algemene voorwaarden begin 2017 beschikbaar zijn via de bond.


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2018, 11:06:34
http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl/servicedesk/kennisbank/242

Inmiddels zijn de algemene voorwaarden beschikbaar. Ik ben benieuwd naar voorbeelden waarbij het afdekken van water gerelateerde risico's expliciet benoemd staan in de vergunningseisen van gemeenten en/of veiligheidsregio's. Worden er in die vergunningseisen nog extra voorwaarden/eisen gesteld aan de toezichthoudende organisatie?