GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016  (gelezen 14083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #30 Gepost op: 23 september 2016, 17:51:44
Bedenk je wel dat over dit stukje spoor tientallen intercity's en sprinters rijden met elk honderden reizigers er in. Sittard, roermond rijden 4 ic en nog enkele stoptreinen per uur.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #31 Gepost op: 23 september 2016, 17:53:21
Citaat van: gignnl link=msg=1448680 date=1474645713
Klopt dat is per regio anders geregeld.Hier in Eindhoven komt het ook regelmatig voor dat vele honderden reizigers op bussen wachten.Nog nooit iets van Grip gezien sterker nog zelfs geen LE.
Probleem is dat de NS een contract heeft gesloten met een bepaalde vervoerder voor vervangend vervoer.Deze besteed dat weer uit aan de goedkoopste aanbieders in de regios,en ja die hebben natuurlijk geen bussen stand by staan.

Wat is de reden dat dit per regio anders geregeld moet zijn? Want gaat de NS ook de hulpdiensten betalen de tijd die ze nu daar mee staan te wachten? Want een GRIP of alleen al wat politiewagens en brandweerwagens kunnen niet ineens bussen toveren zodat de mensen weg kunnen.

Ik heb eens in Eindhoven gewacht omdat de NS niet richting Roermond reed en het heeft 2 uur geduurd eer de eerste bussen (3 stuks) er waren, want deze moesten vanuit Maastricht komen....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #32 Gepost op: 23 september 2016, 17:54:46
Citaat van: Golly link=msg=1448682 date=1474645904
Bedenk je wel dat over dit stukje spoor tientallen intercity's en sprinters rijden met elk honderden reizigers er in. Sittard, roermond rijden 4 ic en nog enkele stoptreinen per uur.

Roermond komen elk uur 8 IC's en 4 stoptreinen die hun eindstation daar hebben. Op de latere avonduren zijn dit 4 IC's en 6 stoptreinen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #33 Gepost op: 23 september 2016, 17:57:50
En daarnaast kan het goederenvervoer er ook niet door 98uiye
Groeten,  Tazbrw


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #34 Gepost op: 23 september 2016, 17:59:21
Citaat van: oma link=msg=1448663 date=1474643492
Is de OvD-scheepvaartszorg al opgeroepen?

Ja is ook al gepiept, zoals bij alle GRIP's. 178791 ;)
Groeten,  Tazbrw


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #35 Gepost op: 23 september 2016, 18:02:43
Citaat van: tazbrw link=msg=1448685 date=1474646270
En daarnaast kan het goederenvervoer er ook niet door 98uiye

Wat kunnen de hulpdiensten ermee doen dan dat zij niet door kunnen? Zij kunnen moeilijk ieder 1 deel in handen nemen en dat stuk ermee gaan lopen. Ik zie nog altijd totaal geen reden om in die situatie daar dat de hulpdiensten op moeten komen draven van de NS omdat bij ProRail ergens wat mis is gegaan waarschijnlijk.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #36 Gepost op: 23 september 2016, 18:05:08
Citaat van: Golly link=msg=1448682 date=1474645904
Bedenk je wel dat over dit stukje spoor tientallen intercity's en sprinters rijden met elk honderden reizigers er in. Sittard, roermond rijden 4 ic en nog enkele stoptreinen per uur.

Maakt dat iets uit? Het zegt dat de NS een ander plan van aanpak moet hebben (meer alternatieve vervoerscapaciteit in Rotterdam en een paar bussen in Sittard).

Het gaat hoe dan ook om klanten van de NS. De hulpdiensten hebben  er niets mee te maken als er niets in brand staat en niemand gewond is geraakt. De enige die er iets mee te maken is de politie aangezien het niet vreemd is als zij een oogje in zeil wil houden als ergens veel mensen op een plek bevinden.

Ik vraag me ook af op de belastingbetaler moet opdraaien voor de kosten die de hulpdiensten in Rotterdam maken nu ze zich ontpoppen als klantenservice van een privaat bedrijf.

Ik vraag me ook af hoe het nog te rijmen valt als je op dit forum de uitspraken leest van diverse brandweerdirecteuren/-officieren/-woordvoerders die zeggen dat burgers bij brand (zelf in verzorgingstehuizen) zelfredzamer moeten worden terwijl ze in Rotterdam in actie komen omdat de trein tot 21.00 uur niet rijdt. We hebben het dan over studenten en andere zelfredzame mensen die zich overdag, met mooi weer even een paar uur zelf moet vermaken of desnoods zelf even alternatief vervoer regelen.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #37 Gepost op: 23 september 2016, 18:08:27
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig  7 minuten geleden
Prorail meldt dat de tunnel in Barendrecht weer beschikbaar is  voor reizigerstreinen
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #38 Gepost op: 23 september 2016, 18:08:43
Citaat van: oma link=msg=1448689 date=1474646708
Maakt dat iets uit? Het zegt dat de NS een ander plan van aanpak moet hebben (meer alternatieve vervoerscapaciteit in Rotterdam en een paar bussen in Sittard).

Het gaat hoe dan ook om klanten van de NS. De hulpdiensten hebben  er niets mee te maken als er niets in brand staat en niemand gewond is geraakt. De enige die er iets mee te maken is de politie aangezien het niet vreemd is als zij een oogje in zeil wil houden als ergens veel mensen op een plek bevinden.

Ik vraag me ook af op de belastingbetaler moet opdraaien voor de kosten die de hulpdiensten in Rotterdam maken nu ze zich ontpoppen als klantenservice van een privaat bedrijf.

Ik vraag me ook af hoe het nog te rijmen valt als je op dit forum de uitspraken leest van diverse brandweerdirecteuren/-officieren/-woordvoerders die zeggen dat burgers bij brand (zelf in verzorgingstehuizen) zelfredzamer moeten worden terwijl ze in Rotterdam in actie komen omdat de trein tot 21.00 uur niet rijdt. We hebben het dan over studenten en andere zelfredzame mensen die zich overdag, met mooi weer even een paar uur zelf moet vermaken of desnoods zelf even alternatief vervoer regelen.

Diezelfde vragen stel ik me ook af. En waarom zijn de afspraken per regio anders? Waarom niet landelijk 1 afspraak hiervoor (alleen komen opdraven als er brand is of gewonden zijn, meldkamer informeren dat treinen zolang waarschijnlijk niet rijden door dit of dit en klaar).

En NS rijdt weer zeer beperkt:
@NS_online NS online
Rotterdam Lombardijen-Zwijndrecht: er is weer zeer beperkt treinverkeer mogelijk. Nog wel grote drukte. bit.ly/NSinfo #RlbZwd
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #39 Gepost op: 23 september 2016, 18:13:22
Citaat van: bart007 link=msg=1448678 date=1474645542
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig  5 minuten geleden
De brandweer heeft flesjes water geregeld voor de gestrande reizigers op station Rotterdam-lombardijen #lombardijen #Rotterdam

Dit is een mooi voorbeeld van iets dat NS/ProRail prima zelf zouden kunnen. Sterker nog:in veel situaties al doen.

Als COPI zeg je toch gewoon tegen de NS: "regel water"
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.