GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016  (gelezen 13995 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #40 Gepost op: 23 september 2016, 18:14:58
Storing in spoortunnel verstoort treinverkeer tussen Rotterdam en Breda

http://www.nu.nl/binnenland/4326166/storing-in-spoortunnel-verstoort-treinverkeer-tussen-rotterdam-en-breda.html

Voorlopig rijden er geen treinen Rotterdam-Lombardijen en Zwijndrecht. De storing is naar verwachting om 21.00 uur verholpen, zo meldt de NS.

De prognose is dus dat de stroring na vijf uur is verholpen


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #41 Gepost op: 23 september 2016, 18:26:42
Citaat van: oma link=msg=1448689 date=1474646708
...

We hebben het dan over studenten en andere zelfredzame mensen die zich overdag, met mooi weer even een paar uur zelf moet vermaken of desnoods zelf even alternatief vervoer regelen.

Precies. Vroeger, toen ik dagelijks met de trein ging en GRIP nog niet bestond vielen er ook treinen uit. Ik ging dan wat eten of drinken in de stationsrestauratie, in het dorp bij het station of naar de kroeg. Ik belde wel even in de telefooncel naar degene waar ik naar  onderweg was om te vertellen dat ik later zou zijn.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #42 Gepost op: 23 september 2016, 18:28:44
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig  12 minuten geleden
De oorzaak van de stremming is een storing in de technische installatie van de tunnel in Barendrecht
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #43 Gepost op: 23 september 2016, 18:30:44
Citaat van: RemRoof link=msg=1448661 date=1474643156
Zelfs 2 GRIP-situaties  in aangrenzende regio's.

Dat zou theoretisch zelfs grip4 zijn.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #44 Gepost op: 23 september 2016, 18:33:21
Citaat van: RemRoof link=msg=1448697 date=1474648002
Precies. Vroeger, toen ik dagelijks met de trein ging en GRIP nog niet bestond vielen er ook treinen uit. Ik ging dan wat eten of drinken in de stationsrestauratie, in het dorp bij het station of naar de kroeg. Ik belde wel even in de telefooncel naar degene waar ik naar  onderweg was om te vertellen dat ik later zou zijn.

Dat is juist het probleem. Station Lombardijen heeft 1 winkeltje waar 3 man in kunnen en na een half uur door zijn dagvoorraad water heen is.
Ziekenhuis is om de hoek; heeft ook een kiosk. Maar verder in de omtrek weinig te beleven.
Om grote stations zijn meer faciliteiten om groepen reizigers op te vangen.
NS en Prorail maken er een mooie bende van. Rekening van hulpdiensten kan ook gewoon die kant op.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #45 Gepost op: 23 september 2016, 18:34:40
Brandweer ZHZ
@BrandweerZHZ
#Zwijndrecht #Station hulpdiensten schalen af. Treinverkeer begint weer op gang te komen. Einde berichtgeving

6:25pm · 23 Sep 2016


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #46 Gepost op: 23 september 2016, 18:36:45
Station Lombardijen op dit moment. Voor het geval je nog eens op schoolreisje wil, de NS maakt het mogelijk. Mensen wachten op bussen. pic.twitter.com/lffCauIB2e
6:32pm · 23 Sep 2016


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #47 Gepost op: 23 september 2016, 18:39:52

Overzicht verstoringen



Breda, Rotterdam Centraal, Rotterdam Lombardijen, Zwijndrecht

Verwachte oplossing  
tot 23 september 2016, 21:00 uur
 
Waar  Van Station Rotterdam Lombardijen naar Station Zwijndrecht, in beide richtingen
Van Station Rotterdam Centraal naar Station Breda, in beide richtingen
 
Bericht van vervoerder  Tussen Rotterdam Centraal en Breda moeten IC direct reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten en tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een technische storing in een tunnel rijden er tussen Rotterdam Centraal en Breda geen treinen en rijden er tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht veel minder treinen

Loop de NS berichtgeving wat achter ?


@ NS en Prorail maken er een mooie bende van. Rekening van hulpdiensten kan ook gewoon die kant op.
Hoe loopt dat in de praktijk, ook met vergoedingen aan de slachtoffers van de vertraging ?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #48 Gepost op: 23 september 2016, 18:41:52
Citaat van: RemRoof link=msg=1448694 date=1474647202
Dit is een mooi voorbeeld van iets dat NS/ProRail prima zelf zouden kunnen. Sterker nog:in veel situaties al doen.

Als COPI zeg je toch gewoon tegen de NS: "regel water"

Ik denk dat je er geen COPI voor nodig hebt, een hoge officier van de politie kan de NS op bellen om ze te sommeren water te brengen naar de gestrande reizigers. Het enige wat de NS dan mag zeggen is "hoeveel/hoe snel".


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #49 Gepost op: 23 september 2016, 18:45:49
Wanneer komt prorail met de resultaten van het onderzoek naar de oorzaak en welke maatregelen worden er in het vooruitzicht gesteld om dergelijke evenementen te voorkomen. Wie heeft het onderzoek in de praktijk gedaan, Prorail of een onderaannemer ?