Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant lanceert publiekscampagne Vooropletters

Auteur Topic: Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant lanceert publiekscampagne Vooropletters  (gelezen 2773 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat
,,Een vooropletter kan iedereen zijn die bewust bezig is met de veiligheid in zijn of haar omgeving", zegt een woordvoerster. ,,Bijvoorbeeld door rookmelders op te hangen of door simpelweg een oogje in het zeil te houden bij die buurvrouw op hoge leeftijd."

Via een website kunnen belangstellenden zich aanmelden als Vooropletter.

http://www.bndestem.nl/regio/brabant/veiligheidsregio-midden-en-west-brabant-lanceert-publiekscampagne-vooropletters-1.6431826




guest12562

  • Gast
Dit is toch niets anders dan dat je normaal doet en ziet dat er iets gebeurt wat niet in de haak is of wat een probleem veroorzaakt?

Wat wil men met deze campagne?
Ik ben mijzelf bewust van veiligheid, maar het belangrijkste vind ik dat ik mijn gezin op orde heb (mijn naasten) daarnaast heb ik gewoon een baan, dus wat wordt er nu van mij verwacht als ik vooropletter ben?

Nu alleen nog even een paar open vragen, voordat ik een oordeel heb.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Breathe link=msg=1448823 date=1474702700
Dit is toch niets anders dan dat je normaal doet en ziet dat er iets gebeurt wat niet in de haak is of wat een probleem veroorzaakt?

Nee, in Brabant is daar geen sprake van. De overheid/veiligheidsregio laat ons via de officiele website weten dat de burgers vast niet dagelijks bezig zijn met eigen veiligheid of die van anderen. De overheid/veiligheidsregio vindt het zelfs logisch, want we leven in een relatief veilige maatschappij.

https://www.vooropletters.nl/


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
p2kflex
12:01:04 23-09-16-ALPHA-ER IS OP DIT MOMENT GEEN GROTE BRAND IN MIDDEN EN WESTBRABANT INFO OPVOOROPLETTERS.NL
GB1201998BRW Midden- en West-Brabant (Proefalarm)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: oma link=msg=1448815 date=1474699425
http://www.bndestem.nl/regio/brabant/veiligheidsregio-midden-en-west-brabant-lanceert-publiekscampagne-vooropletters-1.6431826

Doet mij een beetje terugdenken aan de vrijwillige rookmelderklusteams van de VRR. Kon je als vrijwilliger rookmelders gaan ophangen en voorlichting geven bij burgers. Hierna kon de VRR de SIV invoeren, TS'sen wegdoen en de norm-aanrijtijden verhogen... want een rookmelder is de oplossing.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: RemRoof link=msg=1448842 date=1474706844
Doet mij een beetje terugdenken aan de vrijwillige rookmelderklusteams van de VRR. Kon je als vrijwilliger rookmelders gaan ophangen en voorlichting geven bij burgers. Hierna kon de VRR de SIV invoeren, TS'sen wegdoen en de norm-aanrijtijden verhogen... want een rookmelder is de oplossing.

Omdat de brandweer in een steeds groter aantal gevallen haar zaakjes niet op orde heeft moet de burger volgens de over elkaar heen struikelende managers maar beter gaan opletten en initiatief tonen. Steeds meer dure mangers, hogere budgetten en steeds minder prestaties van de brandweer, wat doen die managers de hele dag eigenlijk.
Ja als er iets interessants is rukken de dienstvoertuigen in grote getale uit, dure officiele ramptoeristen die ook nog eens de werkende brandweerlieden voor de voeten lopen met name zoals we bij bedrijven het technisch weer noemen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Over een jaartje zullen er wel zzp-ers en andere handige ondernemers zijn die betaalde 'vooropletters' gaan worden. Je kan niet verwachten dat mensen gratis op de oude buurvrouw gaan letten.

http://nos.nl/artikel/2123093-steeds-meer-betaalde-mantelzorg-door-uitkleden-ouderenzorg.html


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: oma link=msg=1448869 date=1474711917
2.Over een jaartje zullen er wel zzp-ers en andere handige ondernemers zijn die betaalde 'vooropletters' gaan worden.1. Je kan niet verwachten dat mensen gratis op de oude buurvrouw gaan letten.

http://nos.nl/artikel/2123093-steeds-meer-betaalde-mantelzorg-door-uitkleden-ouderenzorg.html

1. Zo ver zijn we hopelijk in Nederland nog niet gedaald !
2. Mooie kans voor de zzp-ers, misschien kunnen ze, goed georganiseerd, wel wat taken van de brandweer overnemen. misschien wordt het effectiever en minder duur.

Particulier initiatief is nooit weg als je het maar goed aanpakt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: RAdeR link=msg=1448829 date=1474703629
p2kflex
12:01:04 23-09-16-ALPHA-ER IS OP DIT MOMENT GEEN GROTE BRAND IN MIDDEN EN WESTBRABANT INFO OPVOOROPLETTERS.NL
GB1201998BRW Midden- en West-Brabant (Proefalarm)
Daar waren velen niet zo blij mee....