Solliciteren bij politie als oud aspirant.

Auteur Topic: Solliciteren bij politie als oud aspirant.  (gelezen 6239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Gepost op: 25 september 2016, 10:14:34
Ik ben tussen 2011 en 2014 aspirant n4 geweest in Apeldoorn. Ik moest destijds stoppen met de opleiding vanwege een negatieve beoordeling. Nu heb ik opnieuw gesolliciteerd op n2.. Zal ik nu alle testen in de procedure opnieuw moeten maken? Er is al een profiel van mij bekend natuurlijk van de vorige keer. Iemand zoiets een keer meegemaakt? Ben wel eens benieuwd.




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 25 september 2016, 10:31:34
Je rapport is verlopen dus je zal alle testen opnieuw moeten doen. Je kan proberen om met je eerder verkregen competenties vrijstelling te krijgen voor bepaalde vakken en proeves als je eenmaal aangenomen bent.

Je kan uiteraard tijdens de procedure wel de nodige vragen krijgen of je eerdere ontslag en waarom je denkt dat de beoordeling van toen nu niet meer van toepassing is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2016, 20:58:11
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je negatieve beoordeling. Mits je die hier natuurlijk wilt prijs geven.  Wat betreft je vraag kan ik je helaas niet helpen sorry.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #3 Gepost op: 25 september 2016, 21:59:20
Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd waarom jij een negatieve beoordeling hebt gekregen. Als je die natuurlijk wilt delen met ons.


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2016, 09:11:23
Ik ging er al vanuit dat ik de testen allemaal overnieuw zou moeten doen. Waarom ik een negatieve beoordeling heb gehad is een lang verhaal. Ik lag niet echt lekker in het team waar ik geplaatst was. Veel oudere collega's die niet openstonden voor vernieuwing. Ik kon daar niks goed doen, hoeveel energie ik er ook in stak. Mijn stagebegeleider gaf steeds aan dat ik te weinig initiatief toonde. Ik werd niet geholpen door mijn traject begeleider. Ik werd beoordeeld op verhalen van collega's die ik niet eens kende. Na een lange tijd van in bezwaar gaan op mijn beoordelingen, ondersteund door de bond, moest ik alsnog mijn biezen pakken. Ik vond het totaal onterecht en oneerlijk, maar blijkbaar komt dit vaker voor wat ik had gehoord. Al met al gewoon jammer.


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #5 Gepost op: 26 september 2016, 09:49:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1449011 date=1474792294
Je rapport is verlopen dus je zal alle testen opnieuw moeten doen. Je kan proberen om met je eerder verkregen competenties vrijstelling te krijgen voor bepaalde vakken en proeves als je eenmaal aangenomen bent.

Je kan uiteraard tijdens de procedure wel de nodige vragen krijgen of je eerdere ontslag en waarom je denkt dat de beoordeling van toen nu niet meer van toepassing is.

Ik heb destijds Milieu, Vreemdelingenzorg, Jeugdzorg en GVZ niet afgerond. De rest allemaal wel van N4. Ik heb hier ook alle certificaten van dus neem aan dat ik wel de nodige vrijstellingen krijg.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6 Gepost op: 26 september 2016, 10:43:53
Nou, als je alle problemen bij een ander neer legt dan wens ik je veel succes  :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #7 Gepost op: 26 september 2016, 10:57:58
Citaat van: kaasje link=msg=1449216 date=1474879433
Nou, als je alle problemen bij een ander neer legt dan wens ik je veel succes  :-X

Ik had zo'n reactie al wel verwacht, zoals ik al zei.. lang verhaal. Ik zeg niet dat ik geen fouten maak. Ik was op dat moment student, dus moest nog veel leren. Daar ben je student voor en dat is niet erg natuurlijk. Je probeert dan dingen zo goed mogelijk op te pakken. Je gaat er gewoon voor. Het was destijds kort maar krachtig gezegd alleen maar negatief. Ik kreeg van de collega's op straat veel positieve feedback, maar dit zag ik nooit terug in de beoordeling. Zo kan ik nog wel even doorgaan.


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #8 Gepost op: 26 september 2016, 15:35:31
Bedankt voor je openheid. Het mes snijd natuurlijk aan 2 kanten. Het is zeker niet aan ons om daar een oordeel over te geven. Maar bijzondere is wel dat je ondanks je positieve feedback in de praktijk toch negatief werd beoordeeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hoofdagent Oost-Nederland


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #9 Gepost op: 26 september 2016, 16:17:09
Klopt, is ook lastig om in een kort verhaaltje te typen wat er in 2 jaar opleiding is gebeurd. Ik sta er wel zo in dat iedereen fouten maakt, maar wel de ruimte moet krijgen om deze te verbeteren. Ik heb waarschijnlijk gewoon pech gehad met alle omstandigheden destijds. Ik hoop wel dat ik nu een nieuwe start kan maken bij de politie. De bedoeling is dat ik me dan langzaam omhoog werk naar agent en vervolgens hoofdagent als dit mogelijk is.