Solliciteren bij politie als oud aspirant.

Auteur Topic: Solliciteren bij politie als oud aspirant.  (gelezen 6237 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #10 Gepost op: 26 september 2016, 22:28:45
Mag ik vragen waarom je nu twee stappen terug doet en niet gewoon wacht op N4 plekken?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #11 Gepost op: 30 september 2016, 09:41:27
Citaat van: Wolfs link=msg=1449365 date=1474921725
Mag ik vragen waarom je nu twee stappen terug doet en niet gewoon wacht op N4 plekken?

Jazeker mag dat. Ik werk op dit moment bij de gemeente. Dit bevalt me niet erg goed. Wachten op N4 plekken vind ik wat te lang duren. Als ik hier wat eerder weg kan is wel fijn. Dat ik dan op een wat lager niveau instroom heb ik niet zo'n moeite mee. Dit pak ik later echt wel weer op.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #12 Gepost op: 30 september 2016, 10:41:37
Citaat van: jelle1983 link=msg=1450036 date=1475221287
Jazeker mag dat. Ik werk op dit moment bij de gemeente. Dit bevalt me niet erg goed. Wachten op N4 plekken vind ik wat te lang duren. Als ik hier wat eerder weg kan is wel fijn. Dat ik dan op een wat lager niveau instroom heb ik niet zo'n moeite mee. Dit pak ik later echt wel weer op.
Denk hier niet te licht over. Doorstromen binnen de politie is niet vanzelfsprekend en kan heel lang duren. Daarnaast is werken onder je niveau bij de politie voor veel voorgangers erg frustrerend gebleken.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #13 Gepost op: 30 september 2016, 10:59:02
Denk hier niet te licht over. Doorstromen binnen de politie is niet vanzelfsprekend en kan heel lang duren. Daarnaast is werken onder je niveau bij de politie voor veel voorgangers erg frustrerend gebleken.
Inderdaad. Sommigen hebben jaren moeten wachten om van niv2 naar niv3 te kunnen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #14 Gepost op: 30 september 2016, 11:25:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1450042 date=1475225942
Inderdaad. Sommigen hebben jaren moeten wachten om van niv2 naar niv3 te kunnen.

Afhankelijk van je regio spreek je niet van sommigen maar van velen. Voor Midden-Nederland zijn er bijvoorbeeld elk jaar ongeveer 4 plaatsen om door te stromen. Dat is dan voor de regio Utrecht, Gooi- en Vechtstreek en Flevoland samen. Je kan je voorstellen dat er meestal per ronde ongeveer 120 man mee doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #15 Gepost op: 30 september 2016, 13:34:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1450042 date=1475225942
Inderdaad. Sommigen hebben jaren moeten wachten om van niv2 naar niv3 te kunnen.
Lees: in de eenheid Amsterdam voor een aantal een wachttijd van minimaal 8 jaar.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #16 Gepost op: 30 september 2016, 14:35:00
Lees: in de eenheid Amsterdam voor een aantal een wachttijd van minimaal 8 jaar.
Poeh das niet niks. TS moet dan dus rekening houden met jarenlang niv 2 werkzaamheden, en dat moet je liggen.


PolMike

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #17 Gepost op: 30 september 2016, 15:54:02
Beste Jelle,

ik heb gelukkig van deze prachtige baas de mogelijkheid gekregen om een 2e keer in de opleiding te stromen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn situatie destijds niet te vergelijken is met die van jou. Ik wou je alleen wel 1 belangrijke tip mee willen geven.

Hou de spiegel voor jezelf en probeer van dit standpunt de sollicitatie te benaderen. Ik denk dat wanneer je laat zien in staat bent te reflecteren op je eigen handelen, hiermee laat zien dat je een ontwikkeling heb doorgemaakt en dit ook kan onderbouwen naar een sollicitatie commissie, je hiermee veel verder gaat komen in je sollicitatie. Ook bij het eventueel in de toekomst willen doorstromen naar een hogere rang of functie. Ik denk dat vele dienders het hiermee eens zullen zijn.

Zoals de andere forumleden al aangaven is het doorstromen pas na minimaal x aantal jaar werkervaring in je functie pas een mogelijkheid. Daargelaten dat er voor jou nog tientallen, dan wel honderden collega's niv 2 zijn welke voorrang krijgen op het doorstromen. Zoals Wolfs al zei weet ik inderdaad ook dat de doorstroom mogelijkheden in Amsterdam pas na 6 a 8 jaar mogelijk zijn.
Ook moet je rekening houden met het feit dat de werkzaamheden van een niv 2 collega niet te vergelijken zijn met die van een niv 4 collega. Mede doordat je niet vuurwapendragend bent en het takenpakket van niv 2 in Amsterdam voornamelijk arrestantenzorg is. (correct me if im wrong)

Succes met je sollicitatie.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #18 Gepost op: 30 september 2016, 19:11:07
Citaat van: PolMike link=msg=1450091 date=1475243642
Ook moet je rekening houden met het feit dat de werkzaamheden van een niv 2 collega niet te vergelijken zijn met die van een niv 4 collega. Mede doordat je niet vuurwapendragend bent en het takenpakket van niv 2 in Amsterdam voornamelijk arrestantenzorg is. (correct me if im wrong)

Succes met je sollicitatie.
Dat klopt helemaal Mike. Tijdens de opleiding heb ik zelf ook drie dagen ervaring op moeten doen in het cellencomplex. Kort samengevat was ik heel blij, toen ik na drie dagen weer terug op mijn eigen basisteam was. De dagen duren daar zo lang en je bent alleen maar bezig met arrestanten van de cel verplaatsen naar een verhoorkamer, douche, advocatenkamer en de luchtplaats. Met alle respect voor de N2 collega's, maar zo'n simpel takenpakket is niet voor mij weggelegd.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #19 Gepost op: 30 september 2016, 22:32:35
Ken een collega die al 10 jr surveillant is en wacht op een plek voor de opleiding naar agent. Al 2x niet geselecteerd voor een opleidingsplaats.

Als surveillant werken heeft ook zeker voordelen. Je leert de hele eenheid kennen qua werkgebied en wordt zo heel allround. En het is niet alleen maar cellencomplex , half jaar cellencomplex dan half jaar 'straatwerk'.
Dit geldt voor eenheid Amsterdam.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.