Ambulance serie, BBC one

Auteur Topic: Ambulance serie, BBC one  (gelezen 5651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2016, 14:27:39
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2016, 19:46:46
Heel mooi! en wat een drukke/heftige zone is Londen zo te zien. 8.500.000 mensen en op een gegeven moment slechts 15 ambulances beschikbaar. Vraag me wel af hoe vaak dat voorvalt en wat het "noodplan" is als de ambulances opraken zeg maar...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2016, 21:23:09


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2016, 06:06:14
Joint Response Units
@LAS_JRU
Make sure you tune in to the final episode of #Ambulance & watch #JRU #GDMEDIC in action @MPSHackney 🚑🚓

http://www.londonambulance.nhs.uk/news/bbc_ambulance/episode_three_the_weekend_shi.aspx


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #14 Gepost op: 9 oktober 2016, 08:15:30
Indrukwekkend! Op een gegeven moment een gebied met zo'n 1.000.000 inwoners (ong. aantal inwoners Amsterdam) met geen ambulance beschikbaar.

Te maken hebben met alle aspecten van de ellende waarin mensen terecht kunnen komen is één, maar daarnaast de stress om met te weinig middelen al die ellende te moeten bestrijden is erg frustrerend lijkt me.

Wat ik persoonlijk opvallend vond is dat men toch de rust en kalmte blijft bewaren op de MKA. Zelfs als men te maken heeft met demente ouderen die tientallen keren de meldkamer bellen terwijl zij niets mankeren.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2016, 13:47:37
Begrijp ik het goed dat de advanced paramedic de medicatie geeft en de anderen niet?
Handige ambulances met een laadklep voor de brancard.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2016, 20:23:26
Citaat van: Arie link=msg=1451488 date=1475993730
Indrukwekkend! Op een gegeven moment een gebied met zo'n 1.000.000 inwoners (ong. aantal inwoners Amsterdam) met geen ambulance beschikbaar.

Te maken hebben met alle aspecten van de ellende waarin mensen terecht kunnen komen is één, maar daarnaast de stress om met te weinig middelen al die ellende te moeten bestrijden is erg frustrerend lijkt me.

Wat ik persoonlijk opvallend vond is dat men toch de rust en kalmte blijft bewaren op de MKA. Zelfs als men te maken heeft met demente ouderen die tientallen keren de meldkamer bellen terwijl zij niets mankeren.

Dat is hier in Amsterdam ook regelmatig het geval. Zo niet meerdere malen op een dag.

Voor de rest erg leuke serie en gaaf om te zien hoe men daar werkt. Het lijkt erg veel op onze manier van werken.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2016, 20:24:52
Citaat van: René van der Helm link=msg=1451534 date=1476013657
Begrijp ik het goed dat de advanced paramedic de medicatie geeft en de anderen niet?
Handige ambulances met een laadklep voor de brancard.

Ik vind het juist ontzettend onhandig. Kost veel tijd in vergelijking met gewoon inrijden. Ook de brancards zelf zijn erg laag valt me op. lijkt me niet fijn voor de rug.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 10 oktober 2016, 00:55:04
Tja, dat zijn de Arbo-regeltjes in de UK. Één Europa maar ook weer niet...


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2016, 07:19:04
Joint Response Units
@LAS_JRU 15h
Make sure you tune in to #Ambulance tomorrow night and get a glimpse of a #JRU in action 🚓🚑