Vraag: oproepbaarheid/uitruktijdsspanne

Auteur Topic: Vraag: oproepbaarheid/uitruktijdsspanne  (gelezen 6588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DvK

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 29 september 2016, 20:19:20
Hallo allemaal,

Ik wil graag de vrijwillige brandweer in mijn woonplaats komen versterken maar ik heb zo mijn twijfels: ik woon in dit betrekkelijk klein dorpje, zelf in het buitengebied en heb alleen een fiets tot mijn beschikking. Als ik opgeroepen wordt voor een uitrukken doe ik er dus mogelijk 9 tot 13 minuten over tot ik daar aanwezig kan zijn op de kazerne in het dorp.

Heeft iemand enig idee of dit de boel al verpest voor mij qua perspectief, ik vermoed zo dat iedereen bij onze brandweer óf een auto heeft, of echt zowat op de kazerne woont.
Rukt er na de eerste niet nog een tweede truck uit, of heb ik nog speling als ik ong. 13 minuten nadat een pieper afgaat aanwezig ben?

Oftewel denken jullie dat dit echt mijn ambities in de weg gaat staan? Dat ik beter kan wachten tot ik een auto heb met solliciteren




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2016, 20:36:43
Leuk dat je er over na denkt om bij de brandweer te komen!

Goede motivatie en beschikbaarheid is het belangrijkste, vooral beschikbaarheid overdag. Dat betekend ook dat je binnen 2 á 4 minuten in de kazerne moet zijn. Met 9 á 13 minuten heeft het volgens mij geen zin. Een auto regelen zou al een goed begin zijn.

Bij de meeste kazernes rukt er slechts één blusvoertuig uit en zal er geen 2e voertuig achter aan gaan, zeker niet bij de kleine kazernes.

Succes!

Citaat van: DvK link=msg=1449988 date=1475173160
Hallo allemaal,

Ik wil graag de vrijwillige brandweer in mijn woonplaats komen versterken maar ik heb zo mijn twijfels: ik woon in dit betrekkelijk klein dorpje, zelf in het buitengebied en heb alleen een fiets tot mijn beschikking. Als ik opgeroepen wordt voor een uitrukken doe ik er dus mogelijk 9 tot 13 minuten over tot ik daar aanwezig kan zijn op de kazerne in het dorp.

Heeft iemand enig idee of dit de boel al verpest voor mij qua perspectief, ik vermoed zo dat iedereen bij onze brandweer óf een auto heeft, of echt zowat op de kazerne woont.
Rukt er na de eerste niet nog een tweede truck uit, of heb ik nog speling als ik ong. 13 minuten nadat een pieper afgaat aanwezig ben?

Oftewel denken jullie dat dit echt mijn ambities in de weg gaat staan? Dat ik beter kan wachten tot ik een auto heb met solliciteren


pascalvd

  • manchap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2016, 20:39:35
Het zal wel een issue kunnen zijn dat je niet binnen 5 min aanwezig kan zijn (reverreer aan Friesland ik weet niet of dit voor andere regio's ook telt )

Of je dan net de 2e auto mee kan is afhankelijk van de melding en of er ook een 2e auto is

Des al niet te min succes met je sollicitatie

Gr pascal


DvK

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2016, 20:43:16
Denken jullie dat ik aan de opleiding kan beginnen terwijl ik bezig ben met het regelen van sneller vervoer, zoals de aanschaf van een auto?
Zodat ik de zaakjes op orde heb zodra ik echt aan het werk ga?

Ik had er eerlijkgezegd niet over nagedacht deze omstandigheden en heb a.s week al een gesprek op de kazerne. Denk dat dit een afblazer wordt anders.. zodra ze het horen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2016, 22:37:19
Citaat van: DvK link=msg=1449994 date=1475174596
Denken jullie dat ik aan de opleiding kan beginnen terwijl ik bezig ben met het regelen van sneller vervoer, zoals de aanschaf van een auto?
Zodat ik de zaakjes op orde heb zodra ik echt aan het werk ga?

Ik had er eerlijkgezegd niet over nagedacht deze omstandigheden en heb a.s week al een gesprek op de kazerne. Denk dat dit een afblazer wordt anders.. zodra ze het horen.

Ze zullen je niet zomaar afwijzen als ze 1 minpunt horen. De brandweer wil erg graag vrijwilligers hebben op veel plekken, dus vertel gewoon de waarheid en leg alles uit. Dan helpen zij je wel verder. Het is niet zo dat (omdat het nu misschien niet lukt) je meteen geen kans meer maakt.

Na de aanstelling, keuringen en andere officiële zaken start de avondopleiding. Tijdens de opleiding mag je al mee uitrukken als extra manschap om ervaring op te doen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2016, 23:26:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1450004 date=1475181439
Ze zullen je niet zomaar afwijzen als ze 1 minpunt horen. De brandweer wil erg graag vrijwilligers hebben op veel plekken, dus vertel gewoon de waarheid en leg alles uit. Dan helpen zij je wel verder. Het is niet zo dat (omdat het nu misschien niet lukt) je meteen geen kans meer maakt.

Na de aanstelling, keuringen en andere officiële zaken start de avondopleiding. Tijdens de opleiding mag je al mee uitrukken als extra manschap om ervaring op te doen.
dat laatste kan een mogelijkheid zijn,  verschilt per post/cluster/regio  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid