GRIP 1 Grote brand (bejaardencomplex) De Lange West - Drachten 01-10-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (bejaardencomplex) De Lange West - Drachten 01-10-2016  (gelezen 6488 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  34 minuten geleden
We hebben nog weinig info over woningbrand #Drachten  inmiddels grip 1
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  27 minuten geleden
We zetten in #Drachten in op het ontruimen van de gehele flat.
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  7 minuten geleden
De brand in #Drachten is onder controle. Er is in de flat veel rook, daarom wordt ontruimd.
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  5 minuten geleden
In #Drachten  zijn drie slachtoffers naar het ziekenhuis gebracht. In de flat wonen veel ouderen.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  2 minuten geleden
In #drachten worden de bewoners opgevangen in de bedrijfskantine van Phillips.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  3 minuten geleden
Het is voor @polfryslan en @_Smallingerland belangrijk om te weten of alle ontruimde bewoners zich geregistreerd hebben.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  3 minuten geleden
De @_Smallingerland is in #Drachten aanwezig bij hoofdingang Phillips voor eventuele registratie.
Brandweer Fryslân ‏@BrandweerFrl  1 minuut geleden
Ten minste 5 woningen in #Drachten zijn niet meer bewoonbaar door rook en waterschade.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Citaat van: bol link=msg=1450291 date=1475348973
http://waldnet.nl/wn/fotonieuws/13845/Flat_in_Drachten_ontruimd_na_uitslaande_brand.html

Bij het zien van deze foto's word ik toch erg nieuwsgierig naar de overwegingen van de eerstaankomende bevelvoerder. En hoe zit het met al dat schuim wat ik op de gevel en de tuinbeplanting zie? Is dit One-Seven in de praktijk of heeft het koelen van buitenmuren met schuim toch zin? Die brand daarboven lijkt zich er weinig van aan te trekken.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: janvangent link=msg=1450322 date=1475357876
Bij het zien van deze foto's word ik toch erg nieuwsgierig naar de overwegingen van de eerstaankomende bevelvoerder. En hoe zit het met al dat schuim wat ik op de gevel en de tuinbeplanting zie? Is dit One-Seven in de praktijk of heeft het koelen van buitenmuren met schuim toch zin? Die brand daarboven lijkt zich er weinig van aan te trekken.

In de VRFriesland zijn ze kennelijk behoorlijk enthousiast over dat soort schuimen, de nieuwe autospuiten worden er vaak mee uitgerust.
Vroegere proeven met deze soorten schuim, zie ook een topic hierover op dit forum, waren niet al te positief, maar dat zou volgens de leverancier worden veroorzaakt door een onjuiste methode van gebruik c.q. toepassing.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1450530 date=1475490538
http://www.noordernieuws.nl/2016/10/01/woningbrand-de-lange-west-drachten/

Video: Noordernieuws
http://www.youtube.com/watch?v=3uQ4jdyuIts

[Off topic] Zo monteer je dus níet een filmpje. [back on topic]
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Friesland is één van de regio's die helemaal overtuigd is van het nut en effect van One Seven. Daardoor hebben ze op de nieuwe TS'n alleen nog LD of One Seven. Het effect van deze One Seven straal is verwaarloosbaar. Behalve voor de leverancier die weer een aantal liters One Seven mag aanleveren aan het korps Drachten.
Vraag me ook af wat de bevelvoerder die deze straal laat inzetten denkt te bereiken. Ik kan niet zien of dit de eerste TS is, of een tweede TS. Aan de bouw te zien lijkt het portiekflat, met de ingang aan de andere zijde. Is dit de eerste TS, sta je aan de verkeerde zijde. Is het de tweede TS, is het niet handig om met deze straal de uitstroomopening af te grendelen als je collega's via de toegang tot de woning naar binnen willen.
Of er moet een ander tactisch concept worden uitgevoerd die ik nog niet ken.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Citaat van: tower-ladder link=msg=1450576 date=1475506564
Vraag me ook af wat de bevelvoerder die deze straal laat inzetten denkt te bereiken. Ik kan niet zien of dit de eerste TS is, of een tweede TS. Aan de bouw te zien lijkt het portiekflat, met de ingang aan de andere zijde. Is dit de eerste TS, sta je aan de verkeerde zijde. Is het de tweede TS, is het niet handig om met deze straal de uitstroomopening af te grendelen als je collega's via de toegang tot de woning naar binnen willen.
Of er moet een ander tactisch concept worden uitgevoerd die ik nog niet ken.

Diezelfde vragen had ik ook. Ik ben nog op zoek geweest naar fotografisch bewijs van het tegendeel, maar het lijkt er toch sterk op dat dit de eerste TS is. Dan had hij met dat One-Seven misschien nog wel wat kunnen doen bij een binnenaanval (en staat hij dus verkeerd), maar zo vanaf buiten naar driehoog?