GRIP 1 Zeer Grote Brand (kippenboerderij) Plasweg - Waddinxveen 06-10-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand (kippenboerderij) Plasweg - Waddinxveen 06-10-2016  (gelezen 14981 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Weten we hoe groot de stallen waren en wat er precies is afgebrand? Als ik op google map kijk zie ik 3 gebouwen dichtbij elkaar staan. Geen enkele stal is groter dan 2500 m2, dus 1 compartiment. Brandwerendheid voor bestaande bouw zal 20 minuten zijn. Tegen de tijd dat de brandweer dus ter plaatse is, voldoende water heeft en lage druk heeft opgebouwd zijn de 20 minuten al verstreken.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Fireball link=msg=1453225 date=1476956622
Weten we hoe groot de stallen waren en wat er precies is afgebrand? Als ik op google map kijk zie ik 3 gebouwen dichtbij elkaar staan. Geen enkele stal is groter dan 2500 m2, dus 1 compartiment. Brandwerendheid voor bestaande bouw zal 20 minuten zijn. Tegen de tijd dat de brandweer dus ter plaatse is, voldoende water heeft en lage druk heeft opgebouwd zijn de 20 minuten al verstreken.

Hoe zit het als er open verbindingen, dus geen brandkleppen oid, in het systeem zitten ?


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Thor link=msg=1453227 date=1476957811
Hoe zit het als er open verbindingen, dus geen brandkleppen oid, in het systeem zitten ?

Het ligt er aan of het systeem deel uit maakt van 1 compartiment of dat het systeem doorloopt in meerdere compartimenten. In het laatste geval moeten de compartimenten in takt blijven dmv brandkleppen oid. Maar op de luchtfoto en streetview kan ik dat niet zien. De Streetview is van juli 2016 dus wel heel recent. Ik kan alleen de torentjes van de mestdroger op de streetview niet goed vinden.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Fireball link=msg=1453254 date=1476966717
Het ligt er aan of het systeem deel uit maakt van 1 compartiment of dat het systeem doorloopt in meerdere compartimenten. In het laatste geval moeten de compartimenten in takt blijven dmv brandkleppen oid. Maar op de luchtfoto en streetview kan ik dat niet zien. De Streetview is van juli 2016 dus wel heel recent. Ik kan alleen de torentjes van de mestdroger op de streetview niet goed vinden.

Ok, inmiddels gevonden op streetview.  98uiye   Ik bleek bij de buren te kijken....  e050  Neemt niet weg dat mijn verhaal over de compartimenten hetzelfde blijft. Compartimenten moeten in takt blijven door middel van brandwerende scheidingen, kleppen o.i.d. Maar dan nog is 20 of 30 minuten brandwerendheid niet extreem lang.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469


Citaat van: Breathe link=msg=1453170 date=1476918690
Mijn idee, we praten hier toch over jou vakgebied? Hoor juist van een expert hoe dit zit, zeker iemand uit HM welke bekend is met dit soort zaken in zijn gebied!

Inderdaad moeten er niet alleen brandkleppen zitten in het ventilatiesysteem maar ook moet branddoorslag en brandoverslag voorkomen worden. Eerst dacht ik dat de stallen echt los van elkaar stonden gezien de foto's maar als ik nu luchtfoto's zie lijken ze op meerdere plekken aan elkaar te grenzen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik weet niet meer dan jij (kan) weten. Dat het pand uit 1994 is haal ik vanaf www.bagviewer.nl.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Een aantal berichten is aangepast aangezien hier zaken in strijd waren met het forumreglement.

Ik wil iedereen verzoeken fatsoenlijk met elkaar om te gaan en er aan herinneren dat iedereen vrij is om zelf te bepalen welke informatie hij/zij wel of niet deelt op het forum.

ir. Auditor.