GRIP 1 Grote brand (afvalberg) Oostoeverweg - Den Helder 06-10-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (afvalberg) Oostoeverweg - Den Helder 06-10-2016  (gelezen 5333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #30 Gepost op: 7 oktober 2016, 16:28:46


Zijn de sleepboten 24/7 bemand of dagbemanning met buiten de daguren oproepbemanningen oid ?

Waarom niet in de catalogus militaire bijstand, zijn de sleepboten met brandblusfaciliteiten (nog) geen onderdeel van de marine brandweer.

De sleepboten zijn onderdeel van de havendienst en hebben een civiele bemanning. Dagelijks is er  1 sleepboot vd wacht met oproepbare bemanning, ik heb geen idee van de tijd die daar voor staat.


Zou er niet naar moeten worden gestreefd de marine sleepboten naast het marine werk te kunnen inzetten voor calamiteiten buiten het marine terrein/haven, dus bijvoorbeeld op het Marsdiep, de aanliggende Noordzee en de Wadden  voor zover de marine boten qua diepgang daar kunnen komen ? Kleine marine sleepbootjes hebben nmm geen of zeer beperkte brandblusfaciliteiten.
Hoe zit het met het met de relatie Kustwacht vaartuig(24/7 Multraship) brandblusfaciliteiten en de Marine ?

De marineslepers worden daar al voor ingezet, daar zijn meerdere voorbeelden van. Kleine sleepbootjes heeft de KM niet echt meer. Het kustwachtvaartuig is specifiek voor hulpverlening op zee (zegmaar de rol die je hier beschrijft).

Bijdragen op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2016, 17:13:21
 Doelde op de Breezand klasse.11 ton bollard pull is tegenwoordig klein.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #32 Gepost op: 7 oktober 2016, 19:20:34
Doelde op de Breezand klasse.11 ton bollard pull is tegenwoordig klein.
Die tel ik niet eens mee, die heb ik alleen maar als veredelde fenderboot zien acteren.
Bijdragen op persoonlijke titel.