Incidenten met "Horror Clowns"

Auteur Topic: Incidenten met "Horror Clowns"  (gelezen 10047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2016, 20:42:04
Citaat van: RS496 link=msg=1452097 date=1476283875
Vooral heel veel aandacht aan besteden, dan houdt het wel op  98uiye
Geheel mee eens, alle media die hier aandacht aan besteden moeten worden behandeld als een criminele organisatie, gericht op het uitlokken van een strafbaar feit: bedreiging.  *)
Verzwarend is het oogmerk winstbejag uit advertentieverkoop, immers:Alle meldingen over deze clowns worden omringd met reclame-uitingen.
Welke Officier heeft het lef...?

*)Met uitzondering van dit forum natuurlijk  98uiye)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2016, 20:57:15
Grimmige sfeer bij zoektocht naar horrorclown

Tientallen mensen zijn woensdagmiddag in de Almeerse wijk Tussen de Vaarten op zoek gegaan naar een zogenoemde horrorclown. Via Instagram had de clown gemeld dat hij daar tegen 16.30 uur zou verschijnen.

Naast veel kinderen en jongeren was er ook veel politie op de been. In eerste instantie stond er één motoragent, maar nadat kinderen een steen naar hem gooiden, werd om versterking gevraagd. Meer agenten kwamen toegesneld en dreven de groep uit elkaar. De horrorclown zelf is overigens niet gesignaleerd.

De politie bevestigt dat er enkele tientallen agenten ingezet zijn op het moment dat de sfeer grimmig werd en de aanwezigen met stenen gingen gooien. Ook is er een bushokje vernield. Er is één persoon aangehouden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2016, 21:54:06


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:53:34
Meisje doet aangifte: betast door jongen met clownsmasker
Een meisje van 16 uit Breda heeft aangifte gedaan van aanranding door iemand met een clownsmasker. Afgelopen zondag fietste ze van het stadion naar het centrum. Vlak bij het viaduct aan de Lunetstraat sprong een jongen op haar af die haar onzedelijk betastte.

De dader droeg een masker van een clownsgezicht met rode wangen, volgens het meisje zoals in de horrorfilm Saw. In die film zit een enge pop met een wit gezicht en rode wangen.

Eind september werd hetzelfde meisje bij het viaduct belaagd door vijf of zes jongens. Zij versperden haar de weg en een van de jongens kneep haar op een onzedelijke manier, zegt de politie.

Door de actie van de clown was ze zo geschrokken, dat ze besloot aangifte te doen.
De laatste tijd komen er uit binnen- en buitenland meer meldingen over 'horrorclowns', zoals in Oss en Almere. Melding van een aanranding door zo'n clown is volgens de politie nieuw.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2137399-meisje-doet-aangifte-betast-door-jongen-met-clownsmasker.html
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2016, 23:33:27
Politie Charlois ‏@POL_Charlois  2 uur geleden
Zojuist nav melding door ism @RechercheZuid en @POL_Feijenoord een "killerclown" aangehouden. ^RG
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2016, 01:18:45
Citaat van: T4tinus link=msg=1452140 date=1476297724
Geheel mee eens, alle media die hier aandacht aan besteden moeten worden behandeld als een criminele organisatie, gericht op het uitlokken van een strafbaar feit: bedreiging.  *)
Verzwarend is het oogmerk winstbejag uit advertentieverkoop, immers:Alle meldingen over deze clowns worden omringd met reclame-uitingen.
Welke Officier heeft het lef...?

*)Met uitzondering van dit forum natuurlijk  98uiye)

Als we dan toch bezig zijn: door de aandacht lokken de media de clown uit. Door met een mes achter mensen aan te rennen begaat de clown poging tot doodslag. De media zetten de clown aan tot het plegen van doodslag dus iedere journalist die daaraan meewerkt mag 10 jaar de bak in voor het doen plegen van poging tot doodslag.





 ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2016, 01:26:09
Citaat van: RS496 link=msg=1452179 date=1476314325
Als we dan toch bezig zijn: door de aandacht lokken de media de clown uit. Door met een mes achter mensen aan te rennen begaat de clown poging tot doodslag. De media zetten de clown aan tot het plegen van doodslag dus iedere journalist die daaraan meewerkt mag 10 jaar de bak in voor het doen plegen van poging tot doodslag.

Ik gok dat voor een veroordeling 'aanzetten tot doodslag' wel wat meer nodig is dat dit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest15549

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2016, 01:33:35
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1452180 date=1476314769
Ik gok dat voor een veroordeling 'aanzetten tot doodslag' wel wat meer nodig is dat dit.

Mijn post heeft een licht sarcastische ondertoon.


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2016, 10:01:37
Citaat van: RS496 link=msg=1452097 date=1476283875
Vooral heel veel aandacht aan besteden, dan houdt het wel op  98uiye

Dat is het ook. Als er nou eens maar een keer een nieuwsbericht uit was gegaan, waarin iedereen er op gewezen werd dat dit soort grappen (hard) aangepakt zal worden, zou je lang niet zoveel copycats hebben m.i.

Zal ook niet heel lang duren voordat we de eerste mishandelde clown in het nieuws zien denk ik zo, als ik de berichten op sociale media mag geloven.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:08:08
Citaat van: DiNozzo link=msg=1452173 date=1476308007
Politie Charlois ‏@POL_Charlois  2 uur geleden
Zojuist nav melding door ism @RechercheZuid en @POL_Feijenoord een "killerclown" aangehouden. ^RG

Politie Feijenoord ‏@POL_Feijenoord
Zojuist een killerclown aangehouden ism @RechercheZuid en @POL_Charlois ^KHu



21:20 - 12 okt. 2016

Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!