Politie en verkeerstoezicht auto (snel) wegen

Auteur Topic: Politie en verkeerstoezicht auto (snel) wegen  (gelezen 10089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Gepost op: 13 oktober 2016, 11:51:31
Op de autosnelwegen kom je tegenwoordig niet of nauwelijks nog politiewagens tegen.

Is er al iets bekend over de invloed van het nmm verminderde politietoezicht op de autosnelwegen en het aantal ongevallen en het verkeersgedrag op dit soort wegen in het algemeen ? Wordt hiernaar onderzoek gedaan en zo ja door wie.




schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:59:48
https://www.om.nl/publish/pages/23944/160115_bijlage_leidraad_handhavingplan_verkeer_171215_def.pdf voor wat betreft de afspraken inzake verkeerstoezicht.
https://www.swov.nl/ voor wat betreft het onderzoek.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2016, 19:31:40
Het kan aan mij liggen maar ik zie sowieso een sterke toename aan het aantal ernstige en dodelijke ongevallen het laatste jaar.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2016, 20:15:17
Het kan aan mij liggen maar ik zie sowieso een sterke toename aan het aantal ernstige en dodelijke ongevallen het laatste jaar.
De intensiteit van het verkeer is, na de crisis, weer enorm toegenomen. Dat kan je ook wel weer zien aan de toegenomen filedruk. Bij een hogere intensiteit heb je ook meer risico op ongevallen.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2016, 13:48:15
Ik ben het eens met de TS,

Ik ben de afgelopen dagen een paar keer van 010 naar Brussel geweest en terug (over de A15/A27/A4/A58 en A16) en buiten 1 KMAR voertuig bij Hazeldonk ben ik geen enkel politievoertuig tegen gekomen. Behalve een paar flits boa's. De politie heeft gewoon te weinig verkeersvoertuigen en bemensing. Mag nog wel wat extra euro's naar de NP.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2016, 14:30:44
Men had gewoon de LE/verkeer niet tot op het bot moeten strippen....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:35:55
Tsja er is meer politie op de weg dan men denkt, denk dat het gros op de snelwegen onopvallend is (eigen ervaring). Dat wil niet zeggen dat ze zich met verkeersovertredingen bezig houden, ook ik heb het idee dat de surveillance op de snelweg afneemt. Men stalt dit nu bij de wijkteams, maar die hebben er de mensen (en de middelen!) niet voor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2016, 16:25:28
De eenheden van de Nationale politie hebben (als het goed is) nu allemaal een Team Verkeer; ik neem aan dat die hun handen meer dan vol hebben aan de provinciale wegen...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2016, 16:43:42
Team Verkeer, dat is die afdeling met een aantal man die de dodelijke en ernstige aanrijdingen ondersteunen en afhandelen, een video-auto en een opvallende Volvo rijden maar verder vooral druk in en rondom Utrecht zijn. In Flevoland zien we er weinig van terug. Hier hebben we alleen een VHT welke nauwelijks aandacht aan de A6 besteed, ook die zijn druk zat met de provinciale en gemeentelijke wegen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2016, 10:12:30