GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Lindelaan - Zwijndrecht 14-10-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (gaslekkage) Lindelaan - Zwijndrecht 14-10-2016  (gelezen 2872 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  9 uur geleden
#zwijndrecht #lindelaan speciale zorg voor kinderdagverblijf in de straat. Kindertjes verplaatst naar locatie Emmastraat.
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  9 uur geleden
#zwijndrecht #lindelaan ongeveer 30 woningen ontruimd. Opvang (voor hen die het willen) op het gemeentehuis.
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  8 uur geleden
#zwijndrecht #lindelaan @Stedin is bezig met dichten gaslek. Kan nog tot 11uur duren.
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  8 uur geleden
#zwijndrecht #lindelaan het lek is gedicht. Eerste brandweervoertuigen retour. Terugkeer bewoners wordt voorbereid.
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  8 uur geleden
#zwijndrecht #lindelaan door het gaslek heeft een deel van de huizen (in de omgeving) vd lindelaan geen gas. @Stedin herstelt gasvoorziening
Stedin ‏@Stedin  7 uur geleden
#Gaslek #Lindelaan #Zwijndrecht is gedicht door monteurs @stedin. Nu leiding repareren. Situatie weer veilig. Nog 24 klanten zonder gas.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gaslekkage bij graafwerkzaamheden in Zwijndrecht
14 oktober 2016 - Zwijndrecht (Zwijndrecht)

De hulpdiensten rukten vrijdagochtend rond 9 uur uit, nadat bij graafwerkzaamheden aan de Lindelaan in Zwijndrecht een gaslek ontstond. Er raakte niemand gewond.
 
Iets na half negen werd het lek geconstateerd. Daarop werden zo’n dertig woningen ontruimd. Het  gemeentehuis deed dienst als opvanglocatie. Bij het nabij gelegen kinderdagverblijf werd geen gas gemeten. De medewerkers besloten uit voorzorg de kinderen toch op een andere locatie onder te brengen. Het lek was rond half elf weer gedicht. Bewoners konden weer terug naar hun huizen.

Stedin zorgt voor de reparatie van de beschadigde gasleiding en zorgt daarna dat de gasvoorziening naar de woningen en bedrijven weer is hersteld.

Bron: http://www.brandweer.nl/zuidhollandzuid?PrsBerIdt=3039
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: André Welten link=msg=1452364 date=1476437266
Nog niet alle voertuigen omgenummerd in ZHZ?
dat klopt, daar wordt druk aan gewerkt.  Is een beetje veel namelijk  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


guest12562

  • Gast
Als ik het goed zie hebben ze idd geprobeerd met een lage drukstraal of kanon geprobeerd het gas het riool in te drukken. Snap nu ook dat je dan kans hebt dat het gas de huizen in loopt. Vandaar dus de ontruiming.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Breathe link=msg=1452562 date=1476567094
Als ik het goed zie hebben ze idd geprobeerd met een lage drukstraal of kanon geprobeerd het gas het riool in te drukken. Snap nu ook dat je dan kans hebt dat het gas de huizen in loopt. Vandaar dus de ontruiming.

Gas geprobeerd terug te drukken ? Naarmate gas meer verdund is neemt het explosiegevaar toch af.

Overigens als je gas met water echt terug zou willen drukken zou je wel moeten beschikken over heel veel water en als je het gas terug zou kunnen drukken in het riool dan komt het ergens anders weer in het riool te zitten of komt het er ergens weer uit. Vreemde operatie, waar staat dat alles in de boekjes, c.q. waar hebben ze dat geleerd.


guest12562

  • Gast
Ik was ook sarcastisch!

LD afleggen is prima, maar in principe alleen in te zetten bij ontsteking.
Verder kun je het eventueel op druk zetten maar neerslaan of wegdrukken is zinloos of niet van toepassing.

Ik vraag me ook af, maar dat kan ik niet zien, in hoeverre dat gas daadwerkelijk het riool in kan.
Als er een gat in een gasleiding zit zal dit gas gewoon omhoog gaan en is het handig om daar niets aan te doen. Alleen meten waar de explosie grenzen zijn en afzetten.
Dan het gasbedrijf ervoor laten zorgen dat ze de boel inblokken.