bereik C2000 op het water

Auteur Topic: bereik C2000 op het water  (gelezen 2588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 12 oktober 2005, 00:12:52
zijn er al ervaringen over het bereik van C2000 op het water? Hoever is het theoretisch bereik daarover?

Met name ben ik nieuwsgierig naar de toepasbaarheid op het grote water, het IJsselmeer en dergelijke.

Henk




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2005, 00:22:48
Henk, geheel rond om het IJsselmeer en randmeren staan C2000 masten, zelfs eentje midden op de afsluitdijk en minimaal eentje op dijk lelystad Enkhuizen..

Er worden nu door RWS, en de KLPD en BIZA testen gedaan over het bereik.

Hellaas heb ik geen toegang meer tot de test rapporten daar.. Maar het zal me niet verbazen als het bereik straks nagenoeg 100% is..


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2005, 22:32:16
Is er ook bereik ONDER water? (duikers)  :o


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2005, 01:44:46
Ja, vergelijkbaar de bereikbaarheid met de GSM onder water..
Er zijn speciale onderwater kits, om met je GSM onder water te bellen.. Ik heb alleen nog niet gehoord of er dergelijke kits zijn voor C2000 portofoons..  
Het bereik van dergelijke kits, is sterk afhankelijk van de diepte waarop de duiker opereert en afstand tot de dichtsbijzijnde zendmast..

Ik heb een GSM kit zien werken onder water.. maar onderwater wil ik geen geouwehoer aan me kop.. de bellen die ik hoor vind ik meer dan genoeg..


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2005, 12:33:51
Citaat
Is er ook bereik ONDER water? (duikers)  
Duikers hebben tegenwoordig de mogelijkheid om dmv een directe lijnverbinding met diegene die op de kade staat te communiceren. Dus draadloze communicatie is naar mijn idee overbodig en gaat wat moeilijk als je op diepte zit.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:48:46
Ja, draadloze techniek staat operationeel in de kinderschoenen en werkt ongeveer tot 10 meter..


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2005, 17:06:44
Wist ik wel hoor, was ook meer als geintje bedoelt, mijn vraag.

Een operationele noodzaak om met een netwerk als C2000 verbonden te zijn, zie ik ook niet zo.
Als je maar contact hebt met je maatje aan de wal, is dat voldoende, zelfs veiliger.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2005, 21:42:39
Ja, draadloze techniek staat operationeel in de kinderschoenen en werkt ongeveer tot 10 meter..


nou echt niet in de kinderschoenen, dit wordt al toegepast sinds er duikboten zijn, en dat is al heeeeel lang.
Radio signalen laten zich onderwater nou eenmaal niet zomaar verplaatsen, zeker niet de frequenties en modulatievormen zoals die in de hulpverlening worden gebruikt.
Er zijn wel wat expirimenten en proeven, maar deze zijn absoluut onbetrouwbaar.
Gewoon een ouderwets (telefoon)lijntje werk gewoon, tenzij hij breekt.

overigens de telefoonhulplijnen (verwerkt in 'het touwtje')die bij duiken gebruikt worden zijn ook nog niet ideaal, je moet ze goed en netjes oprollen, alle slagen er uit, anders is de lijn binnen de kortste keren stuk.
Nemo me impune lacessit


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2005, 23:52:17
nou echt niet in de kinderschoenen, dit wordt al toegepast sinds er duikboten zijn, en dat is al heeeeel lang.
Radio signalen laten zich onderwater nou eenmaal niet zomaar verplaatsen, zeker niet de frequenties en modulatievormen zoals die in de hulpverlening worden gebruikt.
Er zijn wel wat expirimenten en proeven, maar deze zijn absoluut onbetrouwbaar.
Gewoon een ouderwets (telefoon)lijntje werk gewoon, tenzij hij breekt.

overigens de telefoonhulplijnen (verwerkt in 'het touwtje')die bij duiken gebruikt worden zijn ook nog niet ideaal, je moet ze goed en netjes oprollen, alle slagen er uit, anders is de lijn binnen de kortste keren stuk.
Dat zijn dus brandweerduikers enzo. Er zijn ook duikers die hebben een hekel aan lijntjes, daar is dat draadjes gedoe niets voor.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2005, 08:45:59
Maar op het bereik van C2000 op het binnenwater lijkt er goed..
Dat slaat dus los van het gebruik op het water in combinatie met de marifoon..

Elke hulpverleningsdienst op het (vaar)water kan niet zonder een marifoon.