Screening politie: huisbezoek

Auteur Topic: Screening politie: huisbezoek  (gelezen 8264 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2016, 21:43:15
Op de huidige BGO formulieren staat nog steeds dat er een huisbezoek plaatsvindt. Tenzij je nadrukkelijk aangeeft 'liever elders' met reden.


dodojuice

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2016, 23:35:07
Ik heb een aantal weken geleden het "huisbezoek" gehad op een politie locatie..ik vond het een prettig gesprek, maar zeer zeker intensief !

De man met wie ik sprak, vertelde ook dat de huisbezoeken afgeschaft waren en ook volgens hem was dat geen goede zet. De vragen die gesteld werden, zouden hetzelfde zijn als tijdens een huisbezoek, dus in dat opzicht is er niets veranderd.

Ik kan me wel zo voorstellen dat, wanneer iemand bij je thuis komt, diegene wel een beter totaalplaatje kan vormen op basis van zijn of haar eigen bevindingen. Ook de buurt waarin je woont kan zo meegenomen worden.


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:50:44
Ik ben gister ook gebeld om een afspraak te maken. Kreeg verder niet de keuze om dit thuis te doen, neem aan dat dit dan voor iedereen zal gelden (m.u.v. twijfelgevallen miss).


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2016, 12:48:25
Citaat van: dodojuice link=msg=1454122 date=1477431307
Ik heb een aantal weken geleden het "huisbezoek" gehad op een politie locatie..ik vond het een prettig gesprek, maar zeer zeker intensief !

De man met wie ik sprak, vertelde ook dat de huisbezoeken afgeschaft waren en ook volgens hem was dat geen goede zet. De vragen die gesteld werden, zouden hetzelfde zijn als tijdens een huisbezoek, dus in dat opzicht is er niets veranderd.

Ik kan me wel zo voorstellen dat, wanneer iemand bij je thuis komt, diegene wel een beter totaalplaatje kan vormen op basis van zijn of haar eigen bevindingen. Ook de buurt waarin je woont kan zo meegenomen worden.
En daarnaast misschien wel interessant, is iemand even 'open' tijdens een gesprek op een politiebureau dan in een gesprek dat thuis gevoerd wordt? Niet dat je op het politiebureau niet eerlijk bent maar ik kan me voorstellen dat het onbewust de drempel om gevoelige dingen prijs te geven kan verhogen.