Softshell jack brandweer

Auteur Topic: Softshell jack brandweer  (gelezen 8208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Gepost op: 20 oktober 2016, 15:06:58
Hallo,

Weet iemand het merk van de softshelljacks die de brandweer Fryslan gebruikt?
Hier op foto's te zien:

http://www.defeanster.nl/files/2016/04/1-950x712.jpg
http://www.hvnieuws.nl/cms/img/12-03-2016/151041/foto/IMG_3630.jpg

Of zijn deze ergens te verkrijgen? Al dan niet alleen die kleur?




HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2016, 20:54:29
Click Workwear SSJ.

De jas vind ik prettig zitten. Niet winddicht, maar wel geeft wel warmte (bij winterse temperaturen na, dan te koud).


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2016, 21:40:04
Bijzonder dit gebruik van deze jassen. Ik ga er vanuit al lang geleden aangeschaft want geen onderdeel van het kledingpakket van het LFR. Mag dus sowieso niet in combinatie met het witte uniform worden gedragen.


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2016, 21:50:52
We hebben de jassen nog niet zo lang. Ze werden verstrekt in combinatie met onze kazerne kleding. Ze zijn ook goed waterdicht. We hebben zonder problemen enkele uren in de regen gestaan met deze jas.
Groet Anne


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2016, 08:49:13
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1453354 date=1476992404
Bijzonder dit gebruik van deze jassen. Ik ga er vanuit al lang geleden aangeschaft want geen onderdeel van het kledingpakket van het LFR. Mag dus sowieso niet in combinatie met het witte uniform worden gedragen.
Het gebeurd gewoon. Heb je de kazernekleding van de brandweer Rotterdam-Rijnmond wel eens vergeleken met kazerne kleding elders in het land? Het overhemd is namelijk veel donkerder dan het reguliere. en dan echt veel donkerder. Er is zo veel variëteit in kazernekleding. Onze kledingcoördinator stond ook te kijken.
Als je weleens op (jeugd)brandweerwedstrijden komt kan je altijd goed merken dat er diverse varianten zijn. Ook al zou dat dan misschien niet moeten...

Ik loop al heel wat jaartjes mee maar moet de persoon die mij erop aanspreekt nog tegengekomen  ;)

@Anne en HJ94, bedankt voor jullie reacties!


guest12562

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2016, 09:10:37
Denk ook dat er steeds meer af gaan wijken van het landelijke, ook wat dat betreft zit Brandweer Nederland weer niet op 1 lijn.
De VRR heeft zelfs zelf ontworpen rangonderscheidingstekens, dat vind ik nog meer storend dan het zoeken naar betere passende en werkbare kledij. Die standaard kazernekledingpakketten zijn kwalitatief niet goed, zitten niet lekker en reguleren vocht niet goed, dus gezien die klachten zal je zien dat meerdere af gaan wijken verwacht ik.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2016, 11:49:47
Nee ken de kleding van RR niet uit mijn hoofd.

Ik ben blij (en trots) dat Hollands Midden gewoon de pakketten van het LFR uitlevert, gedragen wordt en ook rustig aan op aangesproken wordt als je er afwijkend bij loopt. Het heet niet voor niets "uniform".......

Citaat van: Nozzle link=msg=1453390 date=1477032553
Het gebeurd gewoon. Heb je de kazernekleding van de brandweer Rotterdam-Rijnmond wel eens vergeleken met kazerne kleding elders in het land? Het overhemd is namelijk veel donkerder dan het reguliere. en dan echt veel donkerder. Er is zo veel variëteit in kazernekleding. Onze kledingcoördinator stond ook te kijken.
Als je weleens op (jeugd)brandweerwedstrijden komt kan je altijd goed merken dat er diverse varianten zijn. Ook al zou dat dan misschien niet moeten...

Ik loop al heel wat jaartjes mee maar moet de persoon die mij erop aanspreekt nog tegengekomen  ;)

@Anne en HJ94, bedankt voor jullie reacties!