Bijzonder kenteken

Auteur Topic: Bijzonder kenteken  (gelezen 3941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Gepost op: 24 oktober 2016, 21:00:08
Kwam dit vandaag tegen bij het verkeerslicht. Vond het een bijzonder kenteken. Ik snap het wel vanuit reclame oogpunt, maar mag dit?




batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2016, 21:02:22
Als ik het me goed herinner, is het in Belgie mogelijk om een gepersonaliseerd kenteken te krijgen.  Was een tijdje terug in het nieuws omdat de belgische camera's de persoonlijke platen niet konden lezen o.i.d.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2016, 21:03:05
In Belgie kan men tegenwoordig (Tegen forse betaling) een gepersonaliseerd kenteken aanvragen. Het is dus heel goed mogelijk dat dit gewoon de combinatie is die ook op het kentekenbewijs staat.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2016, 00:21:11


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2016, 08:08:18
Dank u


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2016, 15:36:16
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1453917 date=1477347671
Is toegestaan sinds 2014 en kost 2000,00 euro. Voor meer informatie zie

http://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten/gepersonaliseerde_nummerplaat
Ah ik dacht altijd dat het 1000,- euro koste. In het begin van de nieuwe registratie kreeg met nog de 9 serie bij een gepersonaliseerde plaat, dat is enige tijd later los gelaten. Hierdoor zie je nog wel eens zeer bijzondere kentekens langs komen. Sinds de nieuwe kentekenreeks zie ik er wel meer dan voorheen, maar dat kan ook zo zijn dat het nu wat duidelijker is wat een gepersonaliseerde plaat is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2016, 02:17:15
Hier kun je een foto special zien van verschillende platen :) .

http://www.clint.be/auto/dit-zijn-de-lolligste-belgische-nummerplaten-fotospecial#18
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)