1735288 | Kustwachtcentrum (KNRM Den Helder) (Reddingboot Joke Dijkstra) |
1735060 | Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Noord Holland Noord) |
1735099 | Kustwachtcentrum (Wachtsman KNRM) |
1735258 | Kustwachtcentrum (KNRM Egmond aan Zee) (Reddingboot Adriaan Hendrik en Meun) |
1735268 | Kustwachtcentrum (KNRM Petten) (Reddingboot Dolfijn) |
1735060 | Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Noord Holland Noord) |
1735099 | Kustwachtcentrum (Wachtsman KNRM) |
1735278 | Kustwachtcentrum (KNRM Callantsoog) (Reddingboot Coen Oberman) |
@KNRM https://twitter.com/KNRM/status/684016387581427713 1m1 minute agoEr zou een sportvliegtuig van radar zijn verdwenen. Vermist tussen Den Helder en Egmond boven zee. #vliegtuig
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 7 min.7 minuten geledenReddingboot @KNRM #Egmond vaart momenteel naar laatst bekende positie: 52°43'.18"N ~ 004°30'.47"E, is 6 mijl vanaf strand vanaf #Camperduin
KNRM @KNRMGroot alarm: 15:06 Prio 1, Luchtvaartuig in problemen. Diverse reddingboten KNRM in Noord Holland gealarmeerd. Meer info volgt.
3:17pm · 4 Jan 2016
Vanuit de lucht zoeken het Kustwachtvliegtuig en een reddingshelikopter mee naar het vermiste sportvliegtuig. pic.twitter.com/fAyJRlRPlN (http://pic.twitter.com/fAyJRlRPlN)
3:25pm · 4 Jan 2016
johnno baars @baarsjohnnoHet vliegtuig is aan getroffen in zee er liggen brokstukken in het waater
3:35pm · 4 Jan 2016
KNRM @KNRM 3 min.3 minuten geledenVliegtuig gevonden. Ligt op zijn kop onder water. Aanwezige KNRM reddingboten starten zoekactie naar slachtoffers.
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 7 min.7 minuten geledenReddingboten @KNRM zijn ter plaatse en hebben het vliegtuigje en brokstukken aangetroffen, aanvang zoekactie naar bemanning @Kustwacht_NL
http://www.airport-data.com/aircraft/G-ZOGT.html (http://www.airport-data.com/aircraft/G-ZOGT.html)WH521 @WH521MAPLE63C (AW139) is near the last know position of the lost aircraft and searching. The lost aircraft is the G-ZOGT.
1735099 | Kustwachtcentrum (Wachtsman KNRM) |
1735248 | Kustwachtcentrum (KNRM Wijk aan Zee) (Reddingboot Donateur) |
1735062 | Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Kennemerland) |
Volgens de kustwacht gaat het om een toestel van het type SR-20. Het toestel steeg aan het begin van de middag op in het Engelse Norwich en had als bestemming het Duitse eiland Sylt.
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 4 minuten geledenReddingboot #AdriaanHendrik van @KNRM #Egmond was als eerste ter plaatse, heeft het vliegtuig gelokaliseerd en coördineert nu de zoekactie
@RTVNH 6 minuten geledenVermist sportvliegtuig neergestort bij Petten: toestand inzittenden onbekend http://bit.ly/1MPbICg (http://bit.ly/1MPbICg)
https://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/shipid:250582/zoom:10 (https://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/shipid:250582/zoom:10)
Adriaan Hendrik samen met Koen Oberman bezig met zoekslagen in dit gebied
johnno baars @baarsjohnnoHet vliegtuig is aan getroffen in zee er liggen brokstukken in het waater
3:35pm · 4 Jan 2016
Ik vraag me af hoe Johno Baars aan de informatie komt en hoe betrouwbaar die is.
Bron: http://www.broadcastify.com/listen/feed/21172/web (http://www.broadcastify.com/listen/feed/21172/web)
Duikteam(geen idee welke nog) gealarmeerd, word met de reddingboot van Egmond naar de locatie gebracht.
..
Aan z'n profielfoto te zien is hij lid van de reddingsbrigade. Of een postbezorger bij DHL....
...
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 4 minuten geledenReddingboot #AdriaanHendrik van @KNRM #Egmond was als eerste ter plaatse, heeft het vliegtuig gelokaliseerd en coördineert nu de zoekactie
Ook de Joke Dijkstra en de Visarend lijken onderweg te zijn naar dit incident.
Aan z'n profielfoto te zien is hij lid van de reddingsbrigade. Of een postbezorger bij DHL....
Hoe diep is de zee daar?
Hou het maar bij postbezorger 98uiye
Zeer waarschijnlijk het duikteam van Defensie.Op dat radiokanaal begreep ik een paar tellen geleden dat de boot van Wijk aan Zee bij het boothuis van Egmond een duikteam van de brandweer moet oppikken
NederlandseKustwacht @Kustwacht_NL 4 minuten geledenOok een helikopter en vliegtuig en Kustwachtvaartuig ingezet
@RTVNH 1 minuut geledenDuikers van de marine gaan zoeken naar de vermist passagiers van het vliegtuigje bij #Petten: http://bit.ly/1MPcSh0 (http://bit.ly/1MPcSh0)
Op dat radiokanaal begreep ik een paar tellen geleden dat de boot van Wijk aan Zee bij het boothuis van Egmond een duikteam van de brandweer moet oppikken
Het zicht is slecht. Men is nu bezig met zoeken naar eventuele slachtoffers in de buurt van het vliegtuig.
Inmiddels ook doorgekregen vanuit Londen dat er 1 persoon in het vliegtuig zou zitten
Op dat radiokanaal begreep ik een paar tellen geleden dat de boot van Wijk aan Zee bij het boothuis van Egmond een duikteam van de brandweer moet oppikken
Marine werk, te diep voor de brandweer en ook te ver uit de kust.Ja dat dacht ik zelf eigenlijk al maar ik hoorde toch duidelijk iemand "Duikers van de brandweer"zeggen. Misschien duikers van Marine Brandweer? Kunnen die wel zo ver uit de kust duiken?
NederlandseKustwacht @Kustwacht_NL 4 minuten geledenEr worden Marine duikers ingezet voor het vliegtuigje
KNRM station Egmond@KNRM_Egmond@KNRM reddingboot #AdriaanHendrik, zoekactie in volle gang @KNRM_WijkaanZee @KNRMDHE @KNRMCallantsoog @KNRMPetten
(https://pbs.twimg.com/media/CX4skYpWwAIgbBO.jpg)
KNRM@KNRM 5 minuten geledenWrakstukken van het vliegtuig worden door de reddingboten naar de Visarend gebracht.
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 1 minuut geledenReddingduikers worden momenteel naar de crashsite gebracht door reddingboot van @KNRM_WijkaanZee! @Kustwacht_NL (https://pbs.twimg.com/media/CX413ktWEAAD2ZO.jpg)[/url]
17:18
Op dit moment zijn verschillende eenheden aan het zoeken. Het Kustwacht vliegtuig, de verschillende eenheden van de KNRM, het Kustwachtvaartuig Visarend en de Sleepboot Hunter zijn nog steeds aan het zoeken in het gebied. Er worden nog steeds brokstukken aangetroffen en geborgen. Het Kustwachtcentrum in Den Helder coordineert de actie en heeft een zoekgebied gemaakt via een speciaal computer programma "Saris" welke aan de hand van de stroom en wind een zoekgebied berekent .
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 3 minuten geledenDuikers van @kon_marine zijn ter plaatse, duikoperatie zal worden gestart! @KNRM #Egmond @Kustwacht_NL (https://pbs.twimg.com/media/CX456rFU0AE5Q34.jpg)
Donateur met duikers vanuit Egmond vertrokken.Tracking lijkt dat een beetje te logenstraffen.. Vanuit Egmond doorgevaren naar ongeveer iets ten zuiden van de zeedijk en daar weer richting kust gevaren.
Overigens ben ik wel benieuwd of de duikers bij de eerste alarmering al zijn meegealarmeerd of dat dit pas later bedacht werd. Iemand die (net) onder het oppervlakte ligt of in een half drijven wrak lijkt me namelijk voor iemand in een droogpak zonder duikset lastig te bereiken. Iemand toevallig een linkje naar de protocollen die het KWC en de meldkamer (NHN) hanteren bij dit soort incidenten?Op de zojuist door Egmond geplaatst tweet met "ze zijn ter plaatse" zie je dat ze nog op het strand zijn , geen idee hoe lang het oppikken van die duikers duurt.
Op de zojuist door Egmond geplaatst tweet met "ze zijn ter plaatse" zie je dat ze nog op het strand zijn , geen idee hoe lang het oppikken van die duikers duurt.
Inladen, water inrijden, lanceren.. Kwestie van enkele minuten ;)Ja die bedacht ik e ook maar ik bedoel het oppikken van de duikers vanuit Den Helder. Ik lees net op @knrm dat ook de mijnenjager Zierikzee gaat varen.
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 7 minuten geledenDuikpersoneel van @kon_marine is over strand getransporteerd door middel van Kusthulpverleningvoertuigen @KNRM (https://pbs.twimg.com/media/CX4_78LWYAIYOyf.jpg)/[tweet]
Een EOD bus links in beeld???
Een EOD bus links in beeld???Dat kan dat ze die voor de reis gebruikt hebben.
Een EOD bus links in beeld???
Dat kan dat ze die voor de reis gebruikt hebben.
Onderzoeksraad @OnderzoeksraadOnderzoeksraad verzamelt info en monitort situatie nav neergestort vliegtuig thv Petten. Zoekactie vermiste inzittende gaat voor.
17:55 - 4 jan. 2016
KNRM @KNRM 1 minuut geleden18:30 uur Reddingboten KNRM en Kustwachtvaartuig Visarend nog steeds bezig met het maken van zoekslagen. Nog niets aangetroffen. #vliegtuig
Nee, de Duik- en Demonteergroep van Defensie hebben hun eigen voertuigen. De voertuigen en striping zijn redelijk hetzelfde als de EODD. De inrichting anders.Duik en Demonteergroep is toch de maritieme, zeg maar onderwater poot van de EODD?
Specialistische duikteams
De Defensie Duikgroep bestaat uit 3 teams. Deze duikteams hebben elk een eigen taak:
Het very-shallow-water-duikteam ondersteunt amfibische operaties door het landingsgebied vrij te maken van mijnen en obstakels.
Het diepduikteam is gespecialiseerd in duiken op diepte. Het ruimt mijnen en voert bevrijdingsoperaties uit op onderzeeboten.
Het bergings- en constructieteam richt zich op reparaties aan schepen onder water. Het maakt onderwaterconstructies (bijvoorbeeld door lassen en snijden) en inspecteert haveninstallaties.
Daarnaast werken explosievenopruimingsteams aan boord van mijnenbestrijdingsvaartuigen.
Samenwerking EOD
De Defensie Duikgroep werkt intensief samen met de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD). De maritieme compagnie van de EOD werkt net als de Defensie Duikgroep vanuit Den Helder. Ze delen de speciale apparatuur voor in het water.
Je kunt onder andere aan de rechter sprinterbus op de foto zien dat ze van de Marine duikers zijn. Deze heeft ladders op het dak, en dat hebben de EOD bussen niet.Het lijkt mij trouwens niet onlogisch dat de voertuigen van de Maritieme EOD compagnie, die moeten toch wel te water kunnen gaan, ook een ladder bij hebben
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 35 minuten geledenEenheden zijn nog steeds zoekende naar het bemanningslid! Het is donker, regenachtig en een golfhoogte circa 1 meter (https://pbs.twimg.com/media/CX5RHzGWEAE5SPO.jpg)
KNRM @KNRM 36 minuten geleden19:00 uur. Er worden nog steeds brokstukken aangetroffen. Ook al is het donker blijven de aanwezige schepen zoeken #vliegtuig
Landelijke Eenheid @PolitieLE 33 minuten geledenBel 0900-0111 bij vinden wrakstukken neergestort #vliegtuig Noordzee. Unit Luchtvaarttoezicht van @PolitieLE onderzoekt toedracht. @KNRM
KNRM @KNRM 23 minuten geledenNaast de KNRM reddingboten, vaartuigen Kustwacht en @kon_marine is ook @RederijNoordgat betrokken bij zoekactie met sleepboot Hunter
KNRM @KNRM 15 minuten geleden19:30 uur. Sinds deze middag reddingsactie ivm neergestort sportvliegtuig. Reddingboten Petten en Callantsoog gaan bemanning wisselen.
KNRM @KNRM 8 minuten geledenDe Ievolie Amaranth van @Kustwacht_NL komt naar zoekgebied voor ondersteuning #KNRM #vliegtuig https://pbs.twimg.com/media/CX5YW3MUMAEi5Je.jpg (https://pbs.twimg.com/media/CX5YW3MUMAEi5Je.jpg)
KNRM @KNRM 3 minuten geleden19:45 Reddingboot Joke Dijkstra uit Den Helder is On Scene Coördinator. Actuele gegevens op het water zijn doorgegeven aan de Kustwacht(1/2)
KNRM @KNRM 2 minuten geledenOp basis van deze gegevens (stroom, wind, golfhoogte) kan @Kustwacht_NL nieuw zoekgebied in kaart brengen (2/2)
20:29https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html (https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html)
Sleepboot Hunter van Rederij Noordgat is bedankt voor hun ondersteuning en wordt vervangen door politieboot P42.
METAR EHKD 041425Z AUTO 12015KT 1100 R21/1100N BR OVC002 02/02 Q0988
Weer van de Kooy: 1100 meter zicht met cloudbase op 200ft. Er is ook een SIGMET actief voor severe icing conditions en freezing rain vanaf de grond tot aan 2500ft. in de buurt van de plek waar het vliegtuig is neergestort.
Koos van Messel en NH1816 rukken weer in.KNRM @KNRM 34m34 minutes agoReddingboten Nh1816 en Koos van Messel uit IJmuiden liggen standby nabij het zoekgebied. Voorlopig voldoende inzet in het zoekgebied.
Met deze meteo in zo'n toestel dat traject vliegen is niet heel verstandig, en dan druk ik mij zacht uit........
Good airmanship veronderstelt dat je de meteo van je hele traject en eventuele uitwijklocaties betrekt in het vliegplan en dus ook in de afweging of je wel kunt vliegen in die condities.En jij veronderstelt dat dat niet gebeurd is.
En jij veronderstelt dat dat niet gebeurd is.
(https://pbs.twimg.com/media/CX5dk9nWYAIEbxr.jpg)[/tweet]KNRM @KNRM 2 uur geleden19:50 Het nieuwste type reddingboot van de KNRM vloot, de Nh1816, is vertrokken vanuit IJmuiden naar het zoekgebied.
KNRM @KNRM 2 uur geledenDe kleinere type reddingboten zijn brandstof aan het tanken en keren dan terug naar het zoekgebied. https://pbs.twimg.com/media/CX5en9SUQAAvxMJ.jpg (https://pbs.twimg.com/media/CX5en9SUQAAvxMJ.jpg)
KNRM @KNRM 2 uur geledenPolitieboot P42 verleent KNRM reddingboten hulp bij zoekactie. Sleepboot Hunter is bedankt voor inzet #vliegtuig https://pbs.twimg.com/media/CX5lOliWsAEVsYu.jpg (https://pbs.twimg.com/media/CX5lOliWsAEVsYu.jpg)
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 10 minuten geledenReddingboot #AdriaanHendrik heeft eerder vanavond de duikers @kon_marine retour strand gebracht! @Kustwacht_NL @KNRM (https://pbs.twimg.com/media/CX6ChpbWsAEHiRt.jpg)
KNRM @KNRM 4 minuten geledenDe verwachting is dat de Zr.Ms. Zierikzee rond 23:15 uur arriveert in het zoekgebied. Zij kunnen o.a. met sonar ondersteuning bieden (1/2)
KNRM @KNRM 5 minuten geledenHet verloop van deze zoekactie kunt u deze late avond en mogelijk nacht volgen via de Kustwacht: http://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html (http://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html) … (2/2)
Laatste update.
00:12
Het Kustwachtcentrum heeft einde SAR afgegeven. De KNRM eenheden zijn teruggekeerd naar hun thuisbasis. Kustwachtvaartuig Visarend is ook bedankt voor de inzet. Kustwachtsleper Ievoli Amaranth en Zr.Ms. Zierikzee blijven wel bij de crashsite. De Zierikzee kan met behulp van geavanceerde sonarapparatuur de zeebodem afzoeken. Morgenochtend zullen de marineduikers ook weer ingezet worden. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving is het toestel eerder vanmiddag niet ondersteboven in zee aangetroffen, maar ging het enkel om een gedeelte ervan.
Alle eenheden worden bedankt voor hun tomeloze inzet voor deze SAR!
Comments(0)
LiveblogknrmKustwacht
UPDATE10:36
Een correctie op eerder verstrekte informatie over het vluchtplan van de verongelukte CR-20. Het toestel vertrok van het Engelse Gloucester Airport en was op weg naar Osnabruck (Duitsland).
https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html (https://www.kustwacht.nl/nl/liveblog040116.html)
KNRM station Egmond @KNRM_Egmond 1 uur geledenZoekactie dag 2 in volle gang, @KNRM #Egmond heeft zoekgebied opgekregen van @Kustwacht_NL en die wordt afgezocht! (https://pbs.twimg.com/media/CX80aKgWYAEYkSp.jpg)
NederlandseKustwacht @Kustwacht_NL 35 minuten geledenKustwacht coördineert voortgaande zoekactie met veel eenheden naar vermiste piloot van gecrasht vliegtuig. zie blog http://bit.ly/1kFmNzk (http://bit.ly/1kFmNzk)
Landelijke Eenheid @PolitieLE 1 uur geledenPolitie is onderzoek gestart naar oorzaak neerstorten #vliegtuig gisteren in #Noordzee http://tinyurl.com/h7wwl6z (http://tinyurl.com/h7wwl6z)
Laatste update: 05-01-2016 | 11:24
Woordvoering: Landelijke eenheid
Driebergen - De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van het neerstorten van het sportvliegtuigje gisteren in de Noordzee ter hoogte van Petten. De Duitse 76-jarige piloot en het vliegtuig zijn ondanks een grote zoekactie nog niet gevonden. Het vermoeden bestaat dat de man het ongeval niet heeft overleefd. Een schip van de marine zoekt met apparatuur de zeebodem af naar het wrak.
De ervaren piloot uit de Gütersloh (D), is gisteren aan het eind van de ochtend opgestegen van een vliegveld in het Engelse Gloucestershire. Volgens het vliegplan wilde de man naar het vliegveld Münster-Osnabrück in Duitsland. Iets voor 15.00 uur verdween het sportvliegtuig, type Cirrus Aircraft SR20, van de radar. Het Kustwachtcentrum startte een grootscheepse zoekactie. Aan de zoekactie namen verschillende boten van de KNRM, Rederij Noordgat, de Koninklijke Marine en de politie deel.
Wrakstukken
De Unit Luchtvaarttoezicht onderzoekt de toedracht van het ongeval. Bij aantreffen van het wrak, wordt het gelicht om technisch onderzoek te kunnen doen. Uit zee zijn al verschillende wrakstukken afkomstig van het vliegtuig geborgen. Komende periode is het goed mogelijk dat andere delen van het vliegtuig op het Noordzeestrand aanspoelen. De politie vraagt vondsten te melden bij het Kustwachtcentrum (0900 – 0111).
Gepubliceerd: 05 januari 2016 09:20
Laatste update: 05 januari 2016 12:34
De kustwacht gaat ervan uit dat de piloot van het vliegtuig dat maandagavond bij Petten (vlak voor de kust van de Noordzee) neerstortte, niet meer levend wordt gevonden.
''De reddingsoperatie is rond middernacht gestaakt. De kustwacht en de marine gaat nu wel op zoek naar het stoffelijk overschot en brokstukken'', aldus een woordvoerster.
De marine is ook bij de zoektocht ingezet. Met sonarapparatuur is gezocht naar de piloot. Andere boten van de KNRM waren sinds maandagmiddag op zoek naar de piloot.
lees verder: http://www.nu.nl/binnenland/4192636/reddingsoperatie-neergestorte-piloot-bij-petten-gestaakt.html (http://www.nu.nl/binnenland/4192636/reddingsoperatie-neergestorte-piloot-bij-petten-gestaakt.html)
Voor de kust van Schoorl is woensdag het lichaam aangetroffen van de Duitse piloot die maandag met zijn propellorvliegtuig in zee stortte.
Petten, 6 januari 2016
Het lichaam van de Duitse piloot die vermist raakte na een vliegtuigcrash bij Petten, is woensdagochtend gevonden.
Onder aansturing van de Kustwacht vonden duikers van de marine het stoffelijk overschot voor de kust van Schoorl. Met het bergen van de Duitse piloot komt er een einde aan de omvangrijke zoekactie die ruim twee dagen duurde. In totaal kwamen meer dan 20 eenheden in actie die in totaal drie grote zoekgebieden afzochten. Door een uitstekende civiel militaire samenwerking tussen Kustwacht, Koninklijke Marine, KNRM en Politie Dienst Infra Landelijke Eenheid kon vrij snel na de crash het lichaam en diverse onderdelen van het toestel worden gevonden en geborgen. De Unit Luchtvaartonderzoeken Politie Landelijke Eenheid gaat onderzoek doen naar de oorzaak van het ongeluk.
Stel dat ijsvorming de oorzaak is geweest (gezien de weersomstandigheden niet onwaarschijnlijk), is dit dan nog te achterhalen? Zo'n SR20 zal geen zwarte doos hebben...
Of worden 'gewoon' alle mogelijkheden onderzocht en indien mogelijk weggestreept, zodat er uiteindelijk 1 of 2 vermoedelijke oorzaken overblijven? Met kans dat er iets over het hoofd wordt gezien.
Een oorzaak anders dan het weer of een technisch gebrek aan het vliegtuig is nog nergens uitgesloten.De piloot was al op leeftijd (76), dus ook een menselijke kwaal kan de oorzaak zijn geweest.
Is er bij een (klein) vliegbrevet ook een ?-jaarlijkse keuring bij personen boven een bepaalde leeftijd, zoals we dat voor het autorijbewijs ook kennen?
Een oorzaak anders dan het weer of een technisch gebrek aan het vliegtuig is nog nergens uitgesloten.De piloot was al op leeftijd (76), dus ook een menselijke kwaal kan de oorzaak zijn geweest.
Is er bij een (klein) vliegbrevet ook een ?-jaarlijkse keuring bij personen boven een bepaalde leeftijd, zoals we dat voor het autorijbewijs ook kennen?
Wanneer vindt de noodzakelijke keuring plaats? Is dat eenmalig? Eens in de 5 jaar na de 70? En wat houd deze keuring in? Ik heb er geen beeld van.
De vervaldatum van de bevoegdverklaring in het bewijs van bevoegdheid staat op het brevetdocument. Voordat deze vervaldatum verloopt dient de bezitter ervan verlenging aanvragen. De bezitter van een verlopen bevoegdverklaring moet een hernieuwde afgifte aanvragen. Het bewijs van bevoegdheid is voor onbepaalde tijd geldig. Het document zelf moet om de vijf jaar worden vernieuwd. Kiwa Register verzorgt de uitgifte van het brevetdocument.https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/luchtvaart/piloten/vereiste_documenten/behouden_van_de_bevoegdheid/ (https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/luchtvaart/piloten/vereiste_documenten/behouden_van_de_bevoegdheid/)
De kortste route gaat recht over Schiphol dus het is wel duidelijk waarom hij die niet gekozen heeft.
De piloot zal toch wel een flightplan ingediend hebben. Daaruit kun je zien of hij van zijn route is afgeweken.
Een oorzaak anders dan het weer of een technisch gebrek aan het vliegtuig is nog nergens uitgesloten.De piloot was al op leeftijd (76), dus ook een menselijke kwaal kan de oorzaak zijn geweest.Gezien het feit het hier gaat om een Duitse piloot weet ik redelijk wat de eisen zijn.
Is er bij een (klein) vliegbrevet ook een ?-jaarlijkse keuring bij personen boven een bepaalde leeftijd, zoals we dat voor het autorijbewijs ook kennen?
Google is je vriend:
http://www.aeglia.nl/index.php/klasse-2 (http://www.aeglia.nl/index.php/klasse-2) of https://klmhealthservices.com/medische-keuringen/vliegmedische-keuring/ (https://klmhealthservices.com/medische-keuringen/vliegmedische-keuring/)
https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/luchtvaart/piloten/vereiste_documenten/behouden_van_de_bevoegdheid/ (https://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/luchtvaart/piloten/vereiste_documenten/behouden_van_de_bevoegdheid/)
Stel dat ijsvorming de oorzaak is geweest (gezien de weersomstandigheden niet onwaarschijnlijk), is dit dan nog te achterhalen? Zo'n SR20 zal geen zwarte doos hebben...Ijsvorming is aantoonbaar te achterhalen als oorzaak. Ook als een toestel geen black-box heeft. Gezien de registratie is de kans groot dat er een black-box aanwezig is. Veel UK toestellen hebben een black-box.
Of worden 'gewoon' alle mogelijkheden onderzocht en indien mogelijk weggestreept, zodat er uiteindelijk 1 of 2 vermoedelijke oorzaken overblijven? Met kans dat er iets over het hoofd wordt gezien.
Mooie duidelijke reconstructie van de zoektocht en uiteindelijke berging:
https://magazines.defensie.nl/defensiekrant/2016/01/samen-zoeken
Goede en duidelijke timeline :) .M.u.v de heli, die wordt wel vermeld met rondvliegen en terug keren maar niet hoe of wanneer die gealarmeerd was en waar ie vandaan kwam
21 jan. 2016
De Onderzoeksraad voor Veiligheid en Rijkswaterstaat hebben gisteren de eerste delen geborgen van het Cirrus SR-20 sportvliegtuig dat op maandag 4 januari jl. voor de kust van Petten in de Noordzee is gestort. Door het onstuimige weer en de verspreiding van de wrakstukken over de zeebodem, was het geruime tijd niet mogelijk om de bergingsmissie uit te voeren.
Gisteren is de motor van het toestel geborgen, vandaag wordt getracht om ook de datadragers en grote wrakdelen te bergen. De Onderzoeksraad voor Veiligheid zal deze wrakstukken, naast andere beschikbare informatie, zoals radardata gebruiken in het onderzoek naar de toedracht van de crash.
Na de reddingsactie zijn al een aantal drijvende wrakdelen van het vliegtuig geborgen. Het is mogelijk dat er komende tijd nog (kleinere) wrakstukken aanspoelen op het Noordzeestrand. Hiervan kan melding gemaakt worden bij de politie of het Kustwachtcentrum.