Hulpverleningsforum

Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Voertuigen en materieel algemeen => Topic gestart door: Sheriff op 13 mei 2009, 20:36:52

Titel: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Sheriff op 13 mei 2009, 20:36:52

Naar aanleiding van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29567.0.html, (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29567.0.html,) ongeval met crashtender, even de discussie over groene handelaarskentekens afgesplitst

Palmpie mod







Gelukkig niemand gewond, maar kan iemand mij vertellen wat dit ongekentekende voertuig in godsnaam op de A4 te zoeken had ? De enige juiste manier van verplaatsen naar Katwijk was middels een dieplader geweest. Ik denk dat dit voor Schiphol een duur grapje gaat worden.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Ron-Almere op 13 mei 2009, 20:42:17
Gelukkig niemand gewond, maar kan iemand mij vertellen wat dit ongekentekende voertuig in godsnaam op de A4 te zoeken had ? De enige juiste manier van verplaatsen naar Katwijk was middels een dieplader geweest. Ik denk dat dit voor Schiphol een duur grapje gaat worden.

 het voertuig was voorzien van zgn groene handelaarskentekenplaten. Dus waarom zou je moeilijk doen als het gewoon zo kan?
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Sheriff op 13 mei 2009, 20:51:42
Vriendelijke reactie Ron, maar niet zo slim. Natuurlijk heb ik die groene handelaarsplaat zien zitten, maar dat gaat naar mijn mening niet op in deze. Voor deze Crashtenders zijn überhaupt geen kentekens afgegeven, omdat zij nimmer op de openbare weg komen. Kijk maar eens op deze site vh RDW en denk dan nog eens na over mijn (overigens zeer serieuze) opmerking.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/het_kentekenbewijs/handelaarskentekenbewijs/gebruik-handelaarskentekenplaten.htm
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jasper op 13 mei 2009, 21:00:51
Zoals in de regels staat: Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Misschien dat een demonstratie van de Schipholbrw tot de bedrijfsactiviteiten behoort? En dan buiten Schiphol? Is dat ook zo omschreven? Ik denk het niet!
Kan wel een interessante discussie opleveren. Dus een terechte opmerking van Sherrif lijkt me. En om daar nu zo op te reageren  ???
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Ron-Almere op 13 mei 2009, 21:13:07
Dit voertuig was onderweg naar een beurs zoals Bozo al aangaf. En het nooit op de openbareweg komen van deze voertuigen, ik zeg turksvliegtuig, Bijlmerramp en zo zijn er nog wel wat voorbeelden van deze voertuigen op de openbareweg. Ook op Spl rijden ze wel eens op het wegenet en dat is ook openbareweg. En voor het transport van dit voertuig mag men gebruik maken van groene platen. Maarja daar is niet iedereen van op de hoogte.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: denkweb op 13 mei 2009, 21:13:54
Los van het feit of het mag is er vaak alleen een verzekeringsdekking op basis van WA afgegeven op de handelaarsplaten voor de vergoeding van schade aan derden. Cascodekkingen zijn uitzonderlijk...  :-\

Lag er fraai bij...

Collegae van Logicx Zaandam kwamen met hefkussens en zwaar bergingsvoertuig in de file terecht, eveneens op weg naar IVIC, zij hebben terplaatse hun diensten aangeboden. Dit bleek niet nodig na overleg met oa de gecontracteerde CMV-berger heeft uiteindelijk deze zelf een bergingsvoertuig en telekraantje geregeld.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: EHBjOOST op 13 mei 2009, 21:20:00
Gelukkig zijn de inzittende ongedeerd gebleven. Volgens mij komen de crashtenders afentoe ook wel buiten het landingsterein. Bij de brand op het tankstation op de A4 werden toch ook ingezet?

Van wat ik heb gehoord, is dat als  crashtenders verplaatst worden, ze op de openbare weg gewoon rijden met politie begeleiding. Ik heb geen idee of dit nu ook het geval was.

Wat betreft een dieplader? De crashtender is 3,75 meter hoog. Zet die op een dieplader en je komt opweg naar valkenburg een paar rottige viaducten tegen. En dat geeft ook rotzooi. ;-)  

Wat betreft bedrijfsactiviteiten. Valkenburg is nog steeds een officieel vliegveld. Het is gesloten voor militair verkeer. Maar er zit nog steeds luchtvaart.
Ook op Spl rijden ze wel eens op het wegenet en dat is ook openbareweg.
Schiphol is luchthaven terein. Zolang ze niet voorbij de bordjes van luchthaven terein volgens wetsartikel zus en zo komen, zijn ze nog steeds op de luchthaven.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Crashtender op 13 mei 2009, 21:27:22
De E-one's van de Koninklijke Luchtmacht zijn ook regelmatig onderweg van het ene vliegveld naar het andere. Dat mag schijnbaar ook gewoon. Hetzelfde geldt voor allerlei transporten van afzonderlijke afmetingen, zoals windmolens en dergelijke. Dus waarom zou deze crashtender niet over de snelweg mogen? Met een ontheffing kan een heleboel geregeld worden. Laten we eerst de officiële berichten maar eens afwachten. Het kon zomaar zijn dat de papieren voor dit transport keurig in orde waren.......
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: EHBjOOST op 13 mei 2009, 21:30:13
De E-one's van de Koninklijke Luchtmacht zijn ook regelmatig onderweg van het ene vliegveld naar het andere. Dat mag schijnbaar ook gewoon.
Klopt. Ik heb wel eens een E-one van de KL achter me gehad op het schiphol terein.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Sheriff op 13 mei 2009, 22:13:07
Eerst even over Schiphol crashtenders. De Chrashtenders van Schiphol zijn niet bestemd voor gebruik buiten Schiphol-Airside, behoudens bijzondere gevallen zoals de Bijlmercrash, de scheepsbrand in Beverwijk en laatst natuurlijk de TK-Crash. Noem dit maar een geval van overmacht. De Schipholbrandweer is, klinkt raar, ook helemaal niet blij met inzet van Crashtenders buiten Schiphol-Airside. De voertuigen zijn er niet voor gemaakt (rubber vliegt alle kanten op), tevens bestaat de kans dat er te weinig (voorgeschreven) vliegtuig bluscappaciteit voorhanden is, waardoor Schiphol banen zou moeten sluiten. Dat wil men absoluut vermijden ivm gevaarzetting. (en kosten)

@Crashtender: De E-one's van de KLU zijn voorzien van een militair registratiekenteken, en vallen als mil.voertuig in een speciale catagorie. (net als een Leopard II) Raar, maar waar  :o  Dit blijft een voertuig waarvoor geen kenteken is afgegeven, en dus voldoet niet aan de voorwaarden voor gebruik op de openbare weg.

@EHBjOOST: Klopt, Schiphol Crashtenders komen wel eens van Air-side af en krijgen dan vaak begeleiding van de KMar. (was nu niet het geval) Er vinden zelfs gezamelijke verkenningsritten plaats om te kijken of alles wel past op de smalle weggetjes rond het luchtvaartterrein. Tja, geen idee of deze crashtender op een dieplader past. Dat is natuurlijk geen probleem van de wetgever. Een handelaarskenteken is ook geen oplossing. Met bedrijfsactiviteiten worden de activiteiten (proefrit, verplaatsing naar andere garage etc.) van bv een garage bedoeld. Geen beurs in Katwijk.
Die Schipholbordjes die jij bedoeld geven alleen aan dat je het Luchthaventerrein betreedt. De openbare weg gaat tot aan het hekwerk en doorgangen naar Schiphol Air-side. Op Schiphol-Airside rijden veel ongekentekende voertuigen rond. Deze mogen dus niet de openbare weg op en worden teruggestuurd (en eventueel geverbaliseerd) als zij dat wel doen.

@Ron-Almere: Klopt nog steeds niet wat je schrijft Ron. Behoudens inzet bij calamiteiten en oefeningen/verkenningen onder begeleiding komen deze crashtenders nooit op het normale wegennet van Schiphol, zijnde openbare weg. Zij blijven (normaal gezien) altijd achter de hekken, dwz op "Air-side" en dat gedeelte is geen openbare weg. Verder kan je wel zo flauw stellen dat het wel is toegestaan om een niet gekentekend voertuig zo over de openbare weg te laten rijden, maar dat ga je nergens terugvinden. Lees die link naar het RDW nog eens. Daar staat het enige correcte antwoord.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord. Leuke casus  O0
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: EHBjOOST op 13 mei 2009, 22:20:30

@EHBjOOST:
Die Schipholbordjes die jij bedoeld geven alleen aan dat je het Luchthaventerrein betreedt. De openbare weg gaat tot aan het hekwerk en doorgangen naar Schiphol Air-side. Op Schiphol-Airside rijden veel ongekentekende voertuigen rond. Deze mogen dus niet de openbare weg op en worden teruggestuurd (en eventueel geverbaliseerd) als zij dat wel doen.


Dan hebben een hoop catering bedrijven toch wel een helestapel bekeuringen. De cateringtrucks hebben geen kenteken alleen een schiphol registratie. En je komt echt tegen op het openbare deel van schiphol.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 13 mei 2009, 22:32:28
Eerst even over Schiphol crashtenders. De Chrashtenders van Schiphol zijn niet bestemd voor gebruik buiten Schiphol-Airside, behoudens bijzondere gevallen zoals de Bijlmercrash, de scheepsbrand in Beverwijk en laatst natuurlijk de TK-Crash. Noem dit maar een geval van overmacht. De Schipholbrandweer is, klinkt raar, ook helemaal niet blij met inzet van Crashtenders buiten Schiphol-Airside. De voertuigen zijn er niet voor gemaakt (rubber vliegt alle kanten op), tevens bestaat de kans dat er te weinig (voorgeschreven) vliegtuig bluscappaciteit voorhanden is, waardoor Schiphol banen zou moeten sluiten. Dat wil men absoluut vermijden ivm gevaarzetting. (en kosten)

@EHBjOOST: Klopt, Schiphol Crashtenders komen wel eens van Air-side af en krijgen dan vaak begeleiding van de KMar. (was nu niet het geval) Er vinden zelfs gezamelijke verkenningsritten plaats om te kijken of alles wel past op de smalle weggetjes rond het luchtvaartterrein. Tja, geen idee of deze crashtender op een dieplader past. Dat is natuurlijk geen probleem van de wetgever. Een handelaarskenteken is ook geen oplossing. Met bedrijfsactiviteiten worden de activiteiten (proefrit, verplaatsing naar andere garage etc.) van bv een garage bedoeld. Geen beurs in Katwijk.

@Ron-Almere: Klopt nog steeds niet wat je schrijft Ron. Behoudens inzet bij calamiteiten en oefeningen/verkenningen onder begeleiding komen deze crashtenders nooit op het normale wegennet van Schiphol, zijnde openbare weg. Zij blijven (normaal gezien) altijd achter de hekken, dwz op "Air-side" en dat gedeelte is geen openbare weg. Verder kan je wel zo flauw stellen dat het wel is toegestaan om een niet gekentekend voertuig zo over de openbare weg te laten rijden, maar dat ga je nergens terugvinden. Lees die link naar het RDW nog eens. Daar staat het enige correcte antwoord.


Overigens zijn ze naar de Scheepsbrand in Velsen en de papierloods in Velsen laatst wél begeleid door de regio Kennemerland. Dit zijn namelijk aanvragen van de regio aan de luchthavenbrandweer en zijn dus in zoverre ''planbaar'' dat het lukt om twee of drie motorrijders naar een punt te sturen, en daar de begeleiding van de KMar over te nemen.
Overigens is de crashtander bij de brand in de papierloods in Velsen wel defect gegaan, omdat ze dr dus niet voor gemaakt zijn, geruime tijd water ''hozen''.

Volgens mij kun je op een kentekenloos voertuig (wat niet toebehoort aan de handels of bedrijfsvoorraad) nooit en te nimmer een handelaarskenteken hangen en is dat ook strafbaar.

Ik zit hier met de ''Informatiemap voor de voertuigbranche'' voor mijn neus en die bevestigd het verhaal van Sheriff.


Dan hebben een hoop catering bedrijven toch wel een helestapel bekeuringen. De cateringtrucks hebben geen kenteken alleen een schiphol registratie. En je komt echt tegen op het openbare deel van schiphol.

Heel simpel, niet toegestaan. Kijk maar naar het bedrijf aan de Schipholweg (Roze met grijze vrachtwagens) die hebben gewoon een kenteken er op  ;)


En voor het transport van dit voertuig mag men gebruik maken van groene platen. Maarja daar is niet iedereen van op de hoogte.

Kun je me vertellen waar dit staat ?  ???
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: EHBjOOST op 13 mei 2009, 22:41:11


Heel simpel, niet toegestaan. Kijk maar naar het bedrijf aan de Schipholweg (Roze met grijze vrachtwagens) die hebben gewoon een kenteken er op  ;)


Die wel ja. Maar de bedrijven op de cateringweg hebben ze volgens mij niet. Of dit moet veranderd zijn. Volgens mij reed de nationale trots met cateringtrucks zonder kenteken, alleen een 3 cijferige nummerplaat.
http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-737-306/0224973/L/&sid=105373e8e7d4d86f3f7a6fa1be4fdc5f zoom maar eens in op de catering truck. dit type kom/kwam je op de dienstweg op weg naar de catering gewoon tegen.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: camende op 13 mei 2009, 23:13:56
Discussie over het al dan niet openbare weg zijn van het luchthaven terrein lijkt mij niet on topic....
Dus MOD's als het nodig is verplaats maar ff....
Overigens is Schiphol bij mijn weten prive terrein van de NV Luchthaven schiphol , Dit betekend dat je niet in het bezit hoeft te zijn van een rijbewijs.
Echter het terrein (Behalve air-side) wordt echter wel gezien als openbare weg. Derhalve dient het voertuig op het luchthaven terrein voorzien te zijn van een kenteken (Dit hoeft volgens mij geen officieel RDW erkent kenteken te zijn en mag dus een 3 cijferig bord zijn, mits door middel van dat bord maar te achterhalen is wie de eigenaar is)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: EHBjOOST op 13 mei 2009, 23:19:35
Discussie over het al dan niet openbare weg zijn van het luchthaven terrein lijkt mij niet on topic....
Dus MOD's als het nodig is verplaats maar ff....
Overigens is Schiphol bij mijn weten prive terrein van de NV Luchthaven schiphol , Dit betekend dat je niet in het bezit hoeft te zijn van een rijbewijs.
Echter het terrein (Behalve air-side) wordt echter wel gezien als openbare weg. Derhalve dient het voertuig op het luchthaven terrein voorzien te zijn van een kenteken (Dit hoeft volgens mij geen officieel RDW erkent kenteken te zijn en mag dus een 3 cijferig bord zijn, mits door middel van dat bord maar te achterhalen is wie de eigenaar is)


http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/05/13/01.jpg zoals het bordje met 700 op de achterkant van de crashtender.

Dit stukje discussie begon naar aanleiding of een crashtender op schiphol buiten de airside hekken mocht komen. Het verlaten van luchthaven terein is de eigenlijke discussie.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Brandpreventist op 13 mei 2009, 23:31:37
http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rdw_erkenningen/bedrijfsvoorraad/toezicht_erkenning_+bevoegdheden_HAkentekens.htm

Toezicht erkenning, bevoegdheden en handelaarskentekens

De RDW houdt toezicht op de naleving van de regels die voortvloeien uit:
- de Wegenverkeerswet 1994,
- het Kentekenreglement,
- de Regeling erkenning bedrijfsvoorraad
- de Regeling handelaarskentekens en -kentekenbewijzen.

In verband daarmee heeft de RDW een toezichtbeleidsbrief gepubliceerd.

In deze brief wordt beschreven wat het beleid is van het toezicht op de erkenning bedrijfsvoorraad, bevoegdheden en handelaarskentekens. Bij de brief zit een bijlage met daarin een opsomming van veel voorkomende situaties die kunnen leiden tot het opleggen van een sanctie.

Voor de bevoegdheid Versnelde Afgifte is er een afzonderlijke toezichtsbeleidsbrief gemaakt. Deze brief heeft als ingangsdatum 1 januari 2007 en is een aanvulling op de brief over de erkenning bedrijfsvoorraad.
   
Toezichtbeleidsbrieven downloaden
Hier kunt u de toezichtbeleidsbrieven downloaden.
Geen Acrobat Reader? Klik dan hier
   
pdf document    Toezichtbeleidsbrief Erkenninghouders RDW 2008  (PDF)  (796kB)  downloaden
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8E601B75-5F30-4F7E-B0D1-6DBDA4F91D5D/0/ToezichtbeleidsbriefErkenninghoudersRDWjuli20081.pdf


pdf document    Toezichtbeleidsbrief VA  (PDF)  (48kB)  downloaden
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/58A7BD0F-8583-4927-989F-0A66FC8B4CDF/0/3B0864ahettoezichtbeleidopdebevoegdheidversneldeafgifte.pdf






http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8E601B75-5F30-4F7E-B0D1-6DBDA4F91D5D/0/ToezichtbeleidsbriefErkenninghoudersRDWjuli20081.pdf


(...)

Bijlage Bedrijfsvoorraad & Handelaarskentekenbewijzen (versie 1 juni 2008)

(...)

6.2 Handelaarskentekenbewijzen zonder erkenning bedrijfsvoorraad

U bent in het bezit van een handelaarskentekenbewijs, omdat u heeft aangetoond dat u exploitant bent
van een onderneming waarin reparaties en andere bewerkingen aan voertuigen kunnen worden
uitgevoerd. U mag uw handelaarskentekenbewijs alleen in het kader van uw bedrijfsactiviteiten
gebruiken.
Het vervoeren van goederen of personen met het handelaarskenteken is alleen toegestaan als dit voor
de uitoefening van uw bedrijfsvoering nodig is. Bijvoorbeeld om na schadeherstel de prestaties van het
voertuig te testen als het volgeladen is. De goederen en personen die u vervoert moeten op dezelfde
plek het voertuig verlaten als waar ze zijn ingeladen of zijn ingestapt.
RDW - Toezichtbeleidsbrief Erkenninghouders RDW


6.3 Handelaarskentekenbewijzen in combinatie met de erkenning bedrijfsvoorraad

Als u het handelaarskentekenbewijs heeft verkregen op basis van de erkenning bedrijfsvoorraad, mag
u het alleen gebruiken voor voertuigen uit uw bedrijfsvoorraad. Dit betekent dat het
handelaarskentekenbewijs alleen gebruikt mag worden voor:
- proefritten;
- het halen en brengen van voertuigen voor de verkoop;
- het halen en brengen van voertuig naar de autospuiter, restaurateur of garage;
- het halen en brengen van voertuigen voor de verkoop in verband met consignatie;
- overige activiteiten in het kader van uw erkenning bedrijfsvoorraad.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: vuurst op 14 mei 2009, 09:21:14
Vriendelijke reactie Ron, maar niet zo slim. Natuurlijk heb ik die groene handelaarsplaat zien zitten, maar dat gaat naar mijn mening niet op in deze. Voor deze Crashtenders zijn überhaupt geen kentekens afgegeven, omdat zij nimmer op de openbare weg komen. Kijk maar eens op deze site vh RDW en denk dan nog eens na over mijn (overigens zeer serieuze) opmerking.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/het_kentekenbewijs/handelaarskentekenbewijs/gebruik-handelaarskentekenplaten.htm

Ik ben het oneens met je dat ze nimmer op de openbare weg komen... Even in herinnering, Turkish Air, maar ook langer geleden op 4 oktober 1992, stonden crashtenders van Schiphol klaar in de lus van A9 naar Amsterdam Zuid-Oost om bijstand te verlenen.
En het komt met enige regelmaat voor dat crashtenders, gezien hun enorme hoeveelheid water en schuim soms ter assistentie worden gevraagd bij grote branden. Was een maand geleden op MVK de Kooy, bij de luchthavenbrandweer aldaar (zelfde type crashtender als op Schiphol trouwens), en daar werd mij verteld dat ze soms de brandweer van Den Helder assisteerden. Maar nu ik er over nadenk, de crashtendens op MVK de Kooy, zijn voorziek van een "KM"-defensie plaat.

Dus op de openbare weg komen ze wel...
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: vuurst op 14 mei 2009, 09:29:18
Dan hebben een hoop catering bedrijven toch wel een helestapel bekeuringen. De cateringtrucks hebben geen kenteken alleen een schiphol registratie. En je komt echt tegen op het openbare deel van schiphol.



Dat klopt, maar dan wel op het Schiphol terrein zelf, dus naar Schiphol-Noord of Schiphol-Zuid.
(Enne, ik heb zelf een schiphol pas, en kom regelmatig op airside, en als je dan over de randwegen heen loopt, kom je inderdaad de meest vreemdsoortige voertuigen tegen, me de meest creatieve kentekens, bijvoorbeeld de donkerblauwe, met witte letters, bedrukte borden van de KLM, die ook beginnen met "KL". )
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 14 mei 2009, 16:40:18
Gaarne het verzoek om het al dan niet openbare weg gedeelte van Schiphol even te beëindigen en verder te gaan met deze situatie
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Sheriff op 14 mei 2009, 16:47:59
Goed plan. Schiphol is al een topic op zichzelf. Mogelijk dat er nog eens wat info vrijkomt vwb dit ongeval. Ik wens de VOA Kennemerland veel succes.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Brandpreventist op 25 september 2009, 01:11:30
Weet iemand hoe die, justitieel, afgelopen is? ???
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Mattijs op 2 mei 2011, 20:45:48
Is de 17-143 al in dienst? Hij heeft op de foto een groene kentekenplaat...

Geen idee hoe het bijvoorbeeld verzekerings-technisch zit met groene platen en een inzet, maar op de foto is een persoon in burgerkleding te zien, dit zal dus niet een foto tijdens een inzet zijn lijkt mij.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Luke_BNV op 2 mei 2011, 20:47:20
een groene plaat is een handelaars plaat.

ik ken de wet niet helemaal maar volgens mij mag alleen de handelaar rijden met de handelaarsplaat.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Blauwie op 2 mei 2011, 20:48:20
Niet alleen de handelaar denk ik want als je een proefrit gaat maken in een auto krijg je vaak ook groene platen.  ;)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Luke_BNV op 2 mei 2011, 20:57:11
Handelaarskentekenbewijs
Beschrijving
Onder bepaalde omstandigheden kan een bedrijf in aanmerking komen voor speciale kentekenbewijzen, de zogeheten handelaarskentekenbewijzen, ook wel 'groene platen' of 'HA-platen' genoemd. Deze platen kan het bedrijf gebruiken voor de motorrijtuigen die deel uitmaken van de bedrijfsvoorraad (bijvoorbeeld voor auto's die nog niet gekentekend zijn en die het bedrijf wil tentoonstellen in een showroom). Daarnaast kunnen de platen gebruikt worden voor motorrijtuigen die hersteld of bewerkt worden. Het voordeel van dergelijke platen is dat de verplichting om voor een motorrijtuig een specifiek kenteken op te geven nog niet op dergelijke motorrijtuigen van toepassing is. U kunt de platen alleen in Nederland gebruiken, bijvoorbeeld voor een proefrit, maar niet voor het parkeren op de openbare weg. Een bedrijf dat beschikt over een 'erkenning bedrijfsvoorraad' of waar bedrijfsmatig voertuigen voor derden worden hersteld of bewerkt, kan een aanvraag indienen voor een handelaarskentekenbewijs. Hiervoor moet u beschikken over een 'inrichting' waar onder alle weersomstandigheden de bedrijfsactiviteit kan worden uitgeoefend. Ook moet de inrichting een goed afsluitbare ruimte hebben voor alle bescheiden die met het handelaarskenteken te maken hebben. Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door het bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Het bedrijf mag het handelaarskenteken alleen gebruiken voor voertuigen die onder de bedrijfsvoorraad vallen of die hersteld of bewerkt worden.

Voorwaarden
Een bedrijf komt in aanmerking voor het handelaarskentekenbewijs indien het beschikt over een 'erkenning bedrijfsvoorraad' als bedoeld in de Wegenverkeerswet of als het zich bezighoudt met de exploitatie van een of meer ondernemingen waar voertuigen bedrijfsmatig worden bewerkt of hersteld voor derden. Het bedrijf moet aan bepaalde inrichtingseisen voldoen en het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door het bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten.

Aanpak
Het handelaarskenteken kan worden aangevraagd bij de RDW Veendam. Na ontvangst van de aanvraag zal een bedrijvencontroleur van de RDW aan afspraak met het bedrijf maken om de aanvraagprocedure verder door te nemen. Aan de aanvraag van het handelaarskenteken zijn geen kosten verbonden.

aldus het overheidsloket.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 2 mei 2011, 21:03:37
Voor de volledigheid:


Hoofdstuk 5. Handelaarskentekenbewijzen


Artikel 44 Kentekenregelement
Gebruik Handelaarskenteken.


1.
 Een handelaarskenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven dan wel een door deze aangewezen persoon. Het gebruik is slechts toegestaan voor de categorie waarvoor het is opgegeven.

2.
 Een handelaarskenteken mag worden gebruikt voor voertuigen die ter bewerking of herstel aan degene aan wie het kenteken is opgegeven ter beschikking zijn gesteld.

3.
 Een handelaarskenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is opgegeven.

4.
 Een handelaarskenteken mag uitsluitend worden gebruikt indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarskenteken is opgegeven.

5.
 Voor overtreding van het eerste tot en met vierde lid is degene aan wie het handelaarskenteken is opgegeven aansprakelijk.



Opzich een leuke discussie. Er zijn mij meerdere voorbeelden bekend van ''misbruik'' door overheidsinstantie's. De hoogwerker van brandweer Hilversum heeft bijvoorbeeld ook een tijdje op groene platen rond gereden.

Daarnaast mag men, als Nederlands ingezetene niet rijden met een buitenlands voertuig, omdat men dan allerlei belastingen onduikt ...
Iets wat bij demo-voertuigen ook regelmatig voorkomt  ;)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Frank. op 2 mei 2011, 21:20:24
Daarnaast mag men, als Nederlands ingezetene niet rijden met een buitenlands voertuig, omdat men dan allerlei belastingen onduikt ...

Zonder hier al te veel off-topic op door te gaan... Een tijdje terug tijdens een grote controle met politie, douane, marechaussee, rdw en de belastingdienst kwam er een Duitse auto de controleplaats op. Er bleek een Nederlander in te zitten die voor een Duits bedrijf werkte dat ook zaken deed in Nederland. Die Duitse auto had hij dus van de zaak, samen met papieren waaruit bleek dat 'de baas' de BPM had betaald, en na een belletje werd ook duidelijk dat keurig alle belasting steeds werd betaald. Meneer mocht doorrijden ;)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 3 mei 2011, 00:29:03
Zonder hier al te veel off-topic op door te gaan... Een tijdje terug tijdens een grote controle met politie, douane, marechaussee, rdw en de belastingdienst kwam er een Duitse auto de controleplaats op. Er bleek een Nederlander in te zitten die voor een Duits bedrijf werkte dat ook zaken deed in Nederland. Die Duitse auto had hij dus van de zaak, samen met papieren waaruit bleek dat 'de baas' de BPM had betaald, en na een belletje werd ook duidelijk dat keurig alle belasting steeds werd betaald. Meneer mocht doorrijden ;)

Tsja, in zoverre, Nederlandse BPM betaald men niet in Duitsland en (Nederlandse) wegenbelasting (bijvoorbeeld) ook niet. Gelukkig is dit geen politiezaak maar een zaak van de Douane/Belastingdienst
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Luke_BNV op 5 mei 2011, 19:37:23
Even een andere vraag.

Van de week meegemaakt dat een auto met een handelaarsplaat een ongeval kreeg met een gewoon voertuig.

wat moet er allemaal anders ingevoerd worden op het schadeformulier.

Als dit teveel off-topic is mag er een eigen topic van gemaakt worden.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Scaniafan op 6 mei 2011, 08:35:15
Even een andere vraag.

Van de week meegemaakt dat een auto met een handelaarsplaat een ongeval kreeg met een gewoon voertuig.

wat moet er allemaal anders ingevoerd worden op het schadeformulier.

Als dit teveel off-topic is mag er een eigen topic van gemaakt worden.

Gewoon, de normale gegevens...

Handelaarskenteken staat op naam van een bedrijf (verzekeringsnemer), dit bedrijf heeft een verzekering voor het rijden op handelaars kenteken (verzekering), er rijdt iemand in de auto (bestuurder) en er heeft een ongeval plaats gevonden (kruisjes in het midden + evt. schade aan voertuig aangeven etc.)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Groenemotormuis op 6 mei 2011, 09:38:22
Zonder hier al te veel off-topic op door te gaan... Een tijdje terug tijdens een grote controle met politie, douane, marechaussee, rdw en de belastingdienst kwam er een Duitse auto de controleplaats op. Er bleek een Nederlander in te zitten die voor een Duits bedrijf werkte dat ook zaken deed in Nederland. Die Duitse auto had hij dus van de zaak, samen met papieren waaruit bleek dat 'de baas' de BPM had betaald, en na een belletje werd ook duidelijk dat keurig alle belasting steeds werd betaald. Meneer mocht doorrijden ;)

Dit zal waarschijnlijk eerder een vergunning zijn om te rijden met een buitenlands kenteken dan dat het bedrijf BPM betaald voor ene duitse auto.

Zelf heb ik nog nooit een hulpverleningsauto met een groen plaat gezien anders dan dat deze
werd verplaatst van bureau naar werkplaat (en visa versa) of als zijnde proefrit. Word deze auto
wel ingezet als zijn gewone dienstauto met groene plaat dan is dit oneigenlijk gebruik van de
plaat en kan deze ingetrokken worden en zelfs mogelijk de licentie van de houder (garage/ reparatiebedrijf)
om met groene platen te rijden. Daarnaast is het ook zo mocht er onder de groene plaat een kenteken
zitten die in de handelsvoorraad staat dan kan er ook nog een naheffing komen wat betreft de houdersschapsbelasting.

Hier word regelmatig op gecontroleerd door mijn groene en blauwe collega's (waarmee ik zowel belastingdienst als politie bedoel) dus bezint eert gij begint
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Luke_BNV op 6 mei 2011, 14:03:17
Gewoon, de normale gegevens...

Handelaarskenteken staat op naam van een bedrijf (verzekeringsnemer), dit bedrijf heeft een verzekering voor het rijden op handelaars kenteken (verzekering), er rijdt iemand in de auto (bestuurder) en er heeft een ongeval plaats gevonden (kruisjes in het midden + evt. schade aan voertuig aangeven etc.)

En bij het kenteken gewoon het handelaarskenteken?
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Scaniafan op 6 mei 2011, 18:15:32
Inderdaad. Het kenteken is gewoon hetzelfde als een normaal geel kenteken, de eigenaar van de plaat kan er mee opgespoord worden. Ook al staat het kenteken niet in de voor de normale burger zichtbare kenteken-database ;)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: HBm op 6 mei 2011, 22:58:37
Bij mijn autodealer worden alle controleritten (bij bv een reparatie) gereden met groene platen. Mij werd verteld dat dit om verzekeringstechnische redenen is. Op die manier kan de dealer nooit problemen krijgen, omdat hij bij bv een aanrijding niet afhankelijk is van de verzekeraar en verzekeringsvorm van zijn klant. Daarnaast loop je als klant niet het risico dat je eventueel moet opdraaien voor een verkeersovertreding van de monteur.

Ik kan mij bij reparaties van hulpverleningsvoertuigen door een extern bedrijf heel goed voorstellen dat het verzekeringsrisico met een groene plaat wordt voorkomen. Overheden zijn vaak eigen risico rijders en met zo'n groene plaat voorkomt een garage op een simpele manier eventuele moeilijke discussies met de opdrachtgever.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Sheriff op 10 mei 2011, 18:53:56
Herinner je je die "Crash" nog van die Crashtender van Schiphol die op zijn zij ging op de A4 ? (ongekentekend voertuig) Was ook voorzien van handelaarsplaten en onderweg naar een tentoonstelling op vliegbasis Katwijk. Klopte voor geen meter, maar nooit meer iets van gehoord.  :(
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: HIT op 18 mei 2011, 02:23:15
Herinner je je die "Crash" nog van die Crashtender van Schiphol die op zijn zij ging op de A4 ? (ongekentekend voertuig) Was ook voorzien van handelaarsplaten en onderweg naar een tentoonstelling op vliegbasis Katwijk. Klopte voor geen meter, maar nooit meer iets van gehoord.  :(

Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Firefighter1970-b.d. op 18 mei 2011, 06:54:04
Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

Welke categorie zou die dan moeten vallen is geen aanhanger aanwezig dus CE valt af.
Ik kan geen andere categorie bedenken als C aangezien het niks anders is als een grote bakwagen.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 18 mei 2011, 07:43:54
Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

Het zat volgens mij iets anders. Voertuig was, voor zover ik weet, het reserve voertuig van Schiphol en zou voor het geven van wat demonstratie's naar Katwijk gaan. Schiphol heeft volgens mij ook eigen handelaarskentekenplaten ....  ^-^

Even het een en ander bij elkaar geraapt over groene platen ;-)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 11 juni 2013, 15:17:44
Citaat van: HulpverleningRotterdam link=msg=1171873 date=1370805045

Hier nog een paar foto's ter aanvulling van de 175.

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1299.photobucket.com%2Falbums%2Fag64%2FDennisVNL%2FIMG_9061_zpsbb3ecef1.jpg&hash=60f9015be746946e22a052273d192e72) (http://s1299.photobucket.com/user/DennisVNL/media/IMG_9061_zpsbb3ecef1.jpg.html)

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1299.photobucket.com%2Falbums%2Fag64%2FDennisVNL%2F15151_zps728ccafd.jpg&hash=68b284faec0c4d5a99bf161bebf986a9) (http://s1299.photobucket.com/user/DennisVNL/media/15151_zps728ccafd.jpg.html)

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1299.photobucket.com%2Falbums%2Fag64%2FDennisVNL%2F6_zps04d3e2e1.jpg&hash=eef2bee2959d9c0e60ecd94cb0f1d2df) (http://s1299.photobucket.com/user/DennisVNL/media/6_zps04d3e2e1.jpg.html)

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1299.photobucket.com%2Falbums%2Fag64%2FDennisVNL%2F2_zpsdf10a78e.jpg&hash=66c113c266c1a1fb39bc96ed27fba7d5) (http://s1299.photobucket.com/user/DennisVNL/media/2_zpsdf10a78e.jpg.html)

Wederom voorzien een KZK ( Kurzzeitkenzeichen ). Ongelooflijk dat dit kan, dit is gewoon niet toegestaan in NL.  :o
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Code3NL op 11 juni 2013, 16:06:46
Dat kenteken is alleen omdat hij naar Nederland wordt gebracht over de openbare weg. Als hij op een trailer wordt vervoerd is dat niet nodig, dan kan hij gelijk op een Nederlands kenteken.

Maar even mijn mening: Nutteloos dat mensen zich druk maken om een tijdelijk kenteken   ::)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Frank. op 11 juni 2013, 17:37:41
Citaat van: glenn1805 link=msg=1172449 date=1370959606
Dat kenteken is alleen omdat hij naar Nederland wordt gebracht over de openbare weg. Als hij op een trailer wordt vervoerd is dat niet nodig, dan kan hij gelijk op een Nederlands kenteken.
Echt een steekhoudend argument is dat niet. "Ja maar ik moest alleen even dit of dat" kun je wel voor alles gebruiken wat verboden is gesteld in de wegenverkeerswet (of RVV, RV, KR etc). Dit kenteken is in Nederland gewoon geen geldig kenteken. Daarvoor moet je een Duits exportkenteken aanvragen (met rode balk). Die mag wel, is gewoon geldig, maar ja, kost meer.

Citaat van: glenn1805 link=msg=1172449 date=1370959606
Maar even mijn mening: Nutteloos dat mensen zich druk maken om een tijdelijk kenteken   ::)
:)
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Code3NL op 11 juni 2013, 17:55:30
Citaat van: Frank. link=msg=1172500 date=1370965061
Echt een steekhoudend argument is dat niet. "Ja maar ik moest alleen even dit of dat" kun je wel voor alles gebruiken wat verboden is gesteld in de wegenverkeerswet (of RVV, RV, KR etc). Dit kenteken is in Nederland gewoon geen geldig kenteken. Daarvoor moet je een Duits exportkenteken aanvragen (met rode balk). Die mag wel, is gewoon geldig, maar ja, kost meer.
 :)

Tja, het is zo en je doet er niks aan. De verpleegkundigen gaan zelf de ambulance halen bij Miessen, daarna staat hij op de post tot er een NL kenteken op zit. Het zal inderdaad met geld te maken hebben.

Uiteindelijk gaat het er om dat hij hier een geldig Nederlands kenteken krijgt, en zsm in dienst gaat.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Code3NL op 12 juni 2013, 15:26:55
De eerste melding van de nieuwe 18-175 is ook een feit.


14:11:10  12-06-13   Melding   :   B 18175 ASZD.G1 CATH.LAB ALBERT SCHWEITZERPLAATS 25 3318AT 25 DORDRECHT RITNR 19034
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 12 juni 2013, 15:42:29
Citaat van: glenn1805 link=msg=1172511 date=1370966130
Tja, het is zo en je doet er niks aan. De verpleegkundigen gaan zelf de ambulance halen bij Miessen, daarna staat hij op de post tot er een NL kenteken op zit. Het zal inderdaad met geld te maken hebben.

Uiteindelijk gaat het er om dat hij hier een geldig Nederlands kenteken krijgt, en zsm in dienst gaat.
Daar ben ik het zeker wel mee eens Glenn. Maar dat kan inderdaad gewoon met een export-kenteken. Ik hoop wel dat je begrijpt dat ik er als diender wel moeite mee heb, te zien dat een ambulancedienst zich niet aan de regels houdt c.q. het goede voorbeeld geeft.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Haageneesch op 12 juni 2013, 17:45:55
Citaat van: tcf link=msg=1172795 date=1371044549
Daar ben ik het zeker wel mee eens Glenn. Maar dat kan inderdaad gewoon met een export-kenteken. Ik hoop wel dat je begrijpt dat ik er als diender wel moeite mee heb, te zien dat een ambulancedienst zich niet aan de regels houdt c.q. het goede voorbeeld geeft.
Hoezo zou een ambulancedienst zich niet aan de regels houden? Rijden ze wel met deze plaat over de weg, en wellicht hebben ze daar een ontheffing voor, aan te vragen bij de Douane/BD. Wellicht rijden ze wel van de grens tot de post met een groene plaat. Zolang er een foto is van een ambulance in Duitsland met een Duits tijdelijk kenteken... daar kan ik geen overtredingen in zien?
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 12 juni 2013, 20:18:34
Citaat van: Haageneesch link=msg=1172833 date=1371051955
Hoezo zou een ambulancedienst zich niet aan de regels houden? Rijden ze wel met deze plaat over de weg, en wellicht hebben ze daar een ontheffing voor, aan te vragen bij de Douane/BD. Wellicht rijden ze wel van de grens tot de post met een groene plaat. Zolang er een foto is van een ambulance in Duitsland met een Duits tijdelijk kenteken... daar kan ik geen overtredingen in zien?

Deze foto is gemaakt in de post Dordrecht....
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: jvo op 12 juni 2013, 20:31:01
Citaat van: tcf link=msg=1172870 date=1371061114

Deze foto is gemaakt in de post Dordrecht....
En de groene platen zijn weer meegenomen door de eigenaar daarvan.... en deze moeten er nog vanaf geschroefd?
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 12 juni 2013, 21:57:13
Citaat van: jvo link=msg=1172874 date=1371061861
En de groene platen zijn weer meegenomen door de eigenaar daarvan.... en deze moeten er nog vanaf geschroefd?
Ze zitten niet vastgeschroefd zo te zien...En handelaarskentekenplaten zijn alleen toegestaan naar een plaats van keuring in dit geval.

Feit blijft gewoon dat er kentekenplaten op zitten die in NL niet zijn toegestaan.
Enige, legale opties zijn eendagskenteken of Duits exportkenteken.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Heftrucker op 13 juni 2013, 09:48:02
Zolang die ambu niet op de openbare weg staat met dit kenteken, wordt er volgens mij geen strafbaar feit gepleegd.
Die foto's zijn op de post BINNEN genomen, hoe die Ambu daar gekomen is kan op verschillende manieren.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 13 juni 2013, 15:15:31
Citaat van: Heftrucker link=msg=1173018 date=1371109682
Zolang die ambu niet op de openbare weg staat met dit kenteken, wordt er volgens mij geen strafbaar feit gepleegd.
Die foto's zijn op de post BINNEN genomen, hoe die Ambu daar gekomen is kan op verschillende manieren.
Daar heb je gelijk in. Geldt alleen op de openbare weg.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Code3NL op 13 juni 2013, 16:44:31
Citaat van: Heftrucker link=msg=1173018 date=1371109682
Zolang die ambu niet op de openbare weg staat met dit kenteken, wordt er volgens mij geen strafbaar feit gepleegd.
Die foto's zijn op de post BINNEN genomen, hoe die Ambu daar gekomen is kan op verschillende manieren.


De foto's zijn binnen genomen, maar hij is over de openbare weg naar Dordrecht gebracht. Niet op een trailer o.i.d
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Heftrucker op 13 juni 2013, 20:24:18
Citaat van: glenn1805 link=msg=1173113 date=1371134671

De foto's zijn binnen genomen, maar hij is over de openbare weg naar Dordrecht gebracht. Niet op een trailer o.i.d

Dan nog zijn er meerdere mogelijkheden om dit voertuig rijdend naar de post te krijgen op een legale wijze.
Zo kan hij op een eendagskenteken vanaf de grens naar de RDW zijn gereden en daarna naar de post om op zijn definitieve kenteken te wachten.
Ik kan moeilijk inschatten op welke wijze (qua kenteken) het voertuig daar neergezet is.
Ik weet b.v. niet of men een ontheffing zou kunnen krijgen of zo.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Bert65 op 13 juni 2013, 20:33:31
Dan nog zijn er meerdere mogelijkheden om dit voertuig rijdend naar de post te krijgen op een legale wijze.
Zo kan hij op een eendagskenteken vanaf de grens naar de RDW zijn gereden en daarna naar de post om op zijn definitieve kenteken te wachten.
Ik kan moeilijk inschatten op welke wijze (qua kenteken) het voertuig daar neergezet is.
Ik weet b.v. niet of men een ontheffing zou kunnen krijgen of zo.
Ik geloof niet in sprookjes en denk sterk dat deze, mede door onwetendheid van de medewerker die heeft gereden, op het KKZ naar de post is gereden. Het zou mij niet verbazen dat de fabrikant, onbewust, het verkeerde kenteken heeft geregeld voor het vervoer naar Nederland.
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: tcf op 13 juni 2013, 20:54:13
Citaat van: Bert65 link=msg=1173201 date=1371148411
Ik geloof niet in sprookjes en denk sterk dat deze, mede door onwetendheid van de medewerker die heeft gereden, op het KKZ naar de post is gereden. Het zou mij niet verbazen dat de fabrikant, onbewust, het verkeerde kenteken heeft geregeld voor het vervoer naar Nederland.

Dit gebeurt heel erg vaak, ook bij particulieren. In Duitsland zegt men regelmatig dat er in Nederland mee gereden mag worden, maar dat is niet waar. In Nederland daarentegen zijn er genoeg bedrijven die bewust de kzk's leveren/hun voertuigen importeren met kzk's om kosten te besparen. Kzk's zijn een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan Afk's ( export kentekens ).
Titel: Re: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen
Bericht door: Jerommeke op 15 juni 2013, 00:28:45
Citaat van: tcf link=msg=1173207 date=1371149653
Dit gebeurt heel erg vaak, ook bij particulieren. In Duitsland zegt men regelmatig dat er in Nederland mee gereden mag worden, maar dat is niet waar. In Nederland daarentegen zijn er genoeg bedrijven die bewust de kzk's leveren/hun voertuigen importeren met kzk's om kosten te besparen. Kzk's zijn een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan Afk's ( export kentekens ).

Feit is ook dat 99% van de agenten geen idee heeft hoe het zit en wat de mogelijkheden zijn....