Hulpverleningsforum
Wit: Geneeskundige hulpverlening => Eerstehulpverlening / Lotus => Pre-Hospitaal => Rode Kruis => Topic gestart door: nrkvbdnh op 15 juli 2013, 20:43:21
-
Afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3310 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3310)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg707.imageshack.us%2Fimg707%2F4232%2F10fd.jpg&hash=525fbfe42933b500ccf9c21d4d7faa9e)
Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: Voorst
Roepnummer: 53.54
Kenteken: 85-KJZ-8
Soort voertuig: Personenvervoer
Merk & type: Volkswagen Caddy
mooie auto maar alleen weer verkeerd roepnummer voertuigen eindigen op een 0 of 0-1
-
Hoe bedoel je precies? Verkeerd hier op het forum vermeld of heeft het voertuig in jouw ogen een verkeerd roepnummer gekregen?
-
Hoe bedoel je precies? Verkeerd hier op het forum vermeld of heeft het voertuig in jouw ogen een verkeerd roepnummer gekregen?
een verkeerd roepnummer moet op een 0 of 0-1 enz eindigen
-
Daar zal ik me niet al te druk om maken als ik jou was. De roepnummers binnen het Rode Kruis zijn tog al een complete chaos, landelijk gezien. Als de juiste mensen maar weten hoe ze die wagen moeten noemen lijkt me dat voldoende.
-
Daar zal ik me niet al te druk om maken als ik jou was. De roepnummers binnen het Rode Kruis zijn tog al een complete chaos, landelijk gezien. Als de juiste mensen maar weten hoe ze die wagen moeten noemen lijkt me dat voldoende.
het is landelijk helemaal geen chaos. maar er wordt een chaos van gemaakt. door maar verkeerde roepnummers te gebruiken door de afdelingen. er zijn landelijke afspraken over roepnummers.
0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten
-
0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten
Misschien even handig om de afkortingen voluit te schrijven, want ik kan dit dus niet ontcijferen. (Volgens mij heb ik dit al een paar keer eerder gevraagd). ::)
-
Misschien even handig om de afkortingen voluit te schrijven, want ik kan dit dus niet ontcijferen. (Volgens mij heb ik dit al een paar keer eerder gevraagd). ::)
mee eens, maar hee.... verbindelaars en afkortingen.... breek me de bek niet open....
vbd co = verbindingsdienst coordinator
plv vbd co = plaatsvervangend verbindingsdienst coordinator
ncs = net controle station (CP - centrale post)
IL = inzet leider
Ik begin steeds meer afdelingen tegen te komen waarbij van dit systeem wordt afgeweken. En dat is vast niet omdat ze gewoon vervelend willen doen, dat is omdat dit systeem absoluut niet logisch is. Bijvoorbeeld de inzet leider komt hierbij op de 4e plek terwijl dit egt de belangrijkste man/vrouw van de inzet is. NSC op de 3e plaats terwijl dat het station is wat het meest opgeroepen wordt. Uit de logica van de roepnummers is al gelijk te merken dat de verbindingsdienst vooral zich zelf belangrijk vindt. En dat terwijl ze "slechts" een ondersteunende dienst zijn.
-
mee eens, maar hee.... verbindelaars en afkortingen.... breek me de bek niet open....
vbd co = verbindingsdienst coordinator
plv vbd co = plaatsvervangend verbindingsdienst coordinator
ncs = net controle station (CP - centrale post)
IL = inzet leider
Ik begin steeds meer afdelingen tegen te komen waarbij van dit systeem wordt afgeweken. En dat is vast niet omdat ze gewoon vervelend willen doen, dat is omdat dit systeem absoluut niet logisch is. Bijvoorbeeld de inzet leider komt hierbij op de 4e plek terwijl dit egt de belangrijkste man/vrouw van de inzet is. NSC op de 3e plaats terwijl dat het station is wat het meest opgeroepen wordt. Uit de logica van de roepnummers is al gelijk te merken dat de verbindingsdienst vooral zich zelf belangrijk vindt. En dat terwijl ze "slechts" een ondersteunende dienst zijn.
Daarbij kun je als je nummers minder koppelt aan functies veel flexibeler met roepnummers omgaan. Hoef je gelijk minder snel door te nummeren tot 5 cijferige roepnummers.
Binnen mijn afdeling hebben wij meerdere series roepnummers. Als je dan de 3 moet gebruiken voor het NCS en de 1 voor verbindingen etc. is het zonde van de roepnummers als de 00 al het NCS is.
RemRoof
-
het is landelijk helemaal geen chaos. maar er wordt een chaos van gemaakt. door maar verkeerde roepnummers te gebruiken door de afdelingen. er zijn landelijke afspraken over roepnummers.
0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten
Jij bent natuurlijk van de verbindingen, maar in het cursusboek staat het net even anders...
4. Roepnummers Afdelingen
WR.20 t/m WR 89 Afdelingen
WR.A0 Voertuig
WR.A1 Coördinator Verbindingen Afdeling
WR.A2 Plv. Coördinator Verbindingen Afdeling
WR.A21 t/m WR.A29 Medewerkers Verbindingen Afdelingen
WR.A3 NCS Afdeling
WR.A31 t/m WR.A39 Portofoons afdeling
WR.A41 t/m WR.A49 Portofoons afdeling
WR.A51 t/m WR.A59 Portofoons afdeling
WR.A61 t/m WR.A69 Portofoons afdeling
WR.A4 Coördinator Noodhulp
WR.A5 Plv. Coördinator Noodhulp
WR.A6 t/m WR. A9 Eigen invulling
Daarbij komt nog dat volgens het cursusboek het 4e cijfergebruik voor de Regio net weer even anders is:
3. Roepnummers Regio’s
WR.00 NCS Regio
WR.01 Regio Coördinator Verbindingen
WR.02 plv. Regio Coördinator Verbindingen
WR.03 t/m WR.09 Medewerker Verbindingen Decentraal
WR.10 NCS Actie Centrum
WR.11 Regio Coördinator Noodhulp
WR.12 Hoofd G.E.
WR.121 t/m WR.129 Sigma teams
WR.13 Hoofd O. & V.
WR.131 t/m WR.139 O&V teams*1
WR.14 Hoofd VWI
WR.141 t/m WR.149 VWI teams
WR.15 Consulent
WR.161 t/m WR.199 Grootschalige Evenementen Regionaal
WR.17 Hoofd Evenementen Hulp
WR.18 Plv. Regio Coördinator Noodhulp
WR.20 t/m WR.89 Afdelingen
WR.90 MKA
WR.91 t/m WR.99 Diensten buiten het NRK
Zijn er meer dan 8 afdelingen of meerdere districten in een regio, deze dan geclusterd per
district in de regio doornummeren in een opvolgende reeks roepnummers.
Voorbeeld: W2.20 t/m W2.80 en dan verder W3.20 t/m W3.80 in de zelfde regio.
-
Jij bent natuurlijk van de verbindingen, maar in het cursusboek staat het net even anders...
Daarbij komt nog dat volgens het cursusboek het 4e cijfergebruik voor de Regio net weer even anders is:
Wat jij schrijft bij roepnummers afdelingen komt overeen met wat nrkvbdnh schrijft. Primair was het de bedoeling dat alle voertuigen van een afdeling een 4 cijferige roepnummer kreeg waarvan het laatste cijfer een 0 was. dit is jaren zo geweest. Landelijke en provinciale voertuigen hebben dit niet. Een mooi voorbeeld de VC. Deze eindigt altijd op een 7 (80.07 van Brabant, 30.07 van NH en 10.07 van het Landelijk Bureau verenigingskantoor. Momenteel met de wijzigingen binnen het NRK zal het helemaal een zooitje worden, nu de provinciale verbindingen zijn opgedoekt en alles onder een regionaal service center vlag gaat vallen. De structuur welke er was klopt niet meer. Ik weet dat er mensen bezig zijn om roepnummers e.d. weer te structureren. Zal wel een hele kluif worden om alle poppetjes dezelfde richting uit te krijgen en 1 landelijke standaard te krijgen. Het NRK is namelijk ook 1 vereniging....
-
Ik snap geen jota meer van het beleid, en bij gebrek aan een goed werkend systeem gebruiken we bij ons op de afdeling wat goed werkt, mits we op een 'eigen' kanaal werken.
Onze PAM's zijn bestickerd, dus die gaan we voorlopig niet meer omnummeren ;)
-
Ik weet dat er mensen bezig zijn om roepnummers e.d. weer te structureren. Zal wel een hele kluif worden om alle poppetjes dezelfde richting uit te krijgen en 1 landelijke standaard te krijgen.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden... De brandweer heeft een prima systeem.
Net per veiligheidsregio. Waarom neemt het Rode Kruis dit niet over?
-
Ik snap geen jota meer van het beleid, en bij gebrek aan een goed werkend systeem gebruiken we bij ons op de afdeling wat goed werkt, mits we op een 'eigen' kanaal werken.
Onze PAM's zijn bestickerd, dus die gaan we voorlopig niet meer omnummeren ;)
Alleen die 5-cijferige roepnummers, gewoonweg een tongbreker ;D Maar zolang het werkt is het toch goed. heb het voorrecht gehad met jullie mee te luisteren en volgens mij is het aardig functioneel.
-
Alleen die 5-cijferige roepnummers, gewoonweg een tongbreker ;D Maar zolang het werkt is het toch goed. heb het voorrecht gehad met jullie mee te luisteren en volgens mij is het aardig functioneel.
Dan heb je dit jaar niet meegeluisterd ;)
-
Waarom het wiel opnieuw uitvinden... De brandweer heeft een prima systeem.
Net per veiligheidsregio. Waarom neemt het Rode Kruis dit niet over?
Ik denk dat er zeker naar dit systeem gekeken zal worden, maar ook naar het systeem van de ambulancedienst. Het lijkt mij belangrijk dat het een goed werkend systematiek moet zijn met een logische indeling en makkelijk herleidbaar voor de medewerkers.
Ik snap geen jota meer van het beleid, en bij gebrek aan een goed werkend systeem gebruiken we bij ons op de afdeling wat goed werkt, mits we op een 'eigen' kanaal werken.
Onze PAM's zijn bestickerd, dus die gaan we voorlopig niet meer omnummeren ;)
Welk systeem / indeling gebruiken jullie dan?
-
Welk systeem / indeling gebruiken jullie dan?
De PAMs hebben bij ons 57-401 en 57-402 (574 = Nijmegen, 01 en 02 voor de voertuignummering).
-
De PAMs hebben bij ons 57-401 en 57-402 (574 = Nijmegen, 01 en 02 voor de voertuignummering).
dit zijn de juiste roepnummers zodra een afdeling meer voertuigen hebben worden er 5 cijfers gebruikt vermoedelijk is er ook nog de 57-40
-
Wij hebben twee voertuigen en hebben beiden een 4-cijferig nummer?
-
Wij hebben twee voertuigen en hebben beiden een 4-cijferig nummer?
Ook dat kan.
-
Met het opdoeken van de NRK-regio's en herindeling van districten per 1-1-2014 wellicht tijd voor een nieuw roepnummersysteem?
Die paar plakletters zijn de kosten niet...
-
Dan heb je dit jaar niet meegeluisterd ;)
Dat klopt helemaal. Moest dit jaar iets doen met opbouwen en afbouwen van hulpposten... :D
-
Wij hebben twee voertuigen en hebben beiden een 4-cijferig nummer?
Vroeger hadden wij 7 voertuigen met een 4-cijfers roepnummer, waarvan 4 eindigend op een 0. Dat waren nog eens tijden... 098uo
-
Met het opdoeken van de NRK-regio's en herindeling van districten per 1-1-2014 wellicht tijd voor een nieuw roepnummersysteem?
Die paar plakletters zijn de kosten niet...
Maar de neuzen dezelfde kant opkrijgen kost wel wat... Vooral veel tijd.
-
Met het opdoeken van de NRK-regio's en herindeling van districten per 1-1-2014 wellicht tijd voor een nieuw roepnummersysteem?
Die paar plakletters zijn de kosten niet...
Ik weet dat er hier al aan wordt gewerkt. Zal alleen nog enige tijd kosten om dit te realiseren...
-
Ik weet dat er hier al aan wordt gewerkt. Zal alleen nog enige tijd kosten om dit te realiseren...
We hebben nog geen 5 jaar geleden een compleet ander roepnummer gekregen (56-7xx naar 57-4xx). Ik ben niet tegen verandering, maar ik zit echt niet te wachten op nieuwe roepnummers.
-
We hebben nog geen 5 jaar geleden een compleet ander roepnummer gekregen (56-7xx naar 57-4xx). Ik ben niet tegen verandering, maar ik zit echt niet te wachten op nieuwe roepnummers.
Wat was daar de redenen van ? Weet je dat toevallig?
-
Wat was daar de redenen van ? Weet je dat toevallig?
Ook toen werden de (service)regio's op lokaal niveau heringedeeld.
-
wij hebben ook gewoon 2 bussen die eindigen met een nul.
91-30 / 91-40 werkt prima.
-
Onze voertuigen ook, vier cijfers waarvan de laatste een nul ;)
-
Onze voertuigen hebben 5 cijfers: 75-2-91 (Mitshubishi Canter, polimobiel) en de 75-2-92 (MB Sprinter)