Hulpverleningsforum
Overige hulpdiensten => Rijkswaterstaat/wegbeheerders en berging => Topic gestart door: sylvester1986 op 13 oktober 2013, 11:14:24
-
Je hoort regelmatig dat er fysiek geweld tegen mensen langs de weg gebruikt wordt, soms met de dood (http://nos.nl/video/11123-ikeaverkeersregelaar-overleden.html) tot gevolg.
Nu vroeg ik mij af:
- Wie van de weginspecteurs/verkeersregelaars/bergers heeft wel eens te maken gehad met fysiek geweld?
- Wat was de aanleiding?
- Werd u gesteund door uw werkgever?
Ikzelf heb gelukkig nog nooit te maken gehad met fysiek geweld, maar ik heb sommige (voormalige) collega's er wel over horen praten. Ik heb echter wel eens (voormalige) collega's aangesproken dat zij iets moesten doen aan betere/nettere communicatie. Soms was men ronduit onbeschoft tegenover de andere mensen/weggebruikers.
-
Ik heb echter wel eens (voormalige) collega's aangesproken dat zij iets moesten doen aan betere/nettere communicatie. Soms was men ronduit onbeschoft tegenover de andere mensen/weggebruikers.
Meteen een klein zijstapje:
Vaak worden dienstverleners (in alle soorten en maten) op een cursus 'omgaan met agressiviteit' gedonderd. Ligt daar echter het probleem? Al ben ik een weginspecteur, verkeersregelaar of wat dan ook die niet lekker in z'n vel zit/het gezeik zat is, een ander heeft maar van je af te blijven! Punt!
'Wij' moeten geen begrip hebben omdat we een slechte boodschap hebben (omrijden, wachten), een ander heeft zich maar te gedragen en als dat erkend wordt is de oplossing ook heel simpel; iedere verkeersregelaar uitrusten met een lange wapenstok, pepperspray en een vuurwapen. Steun van je werkgever is dan het minst interessante. De overheid moet je steunen, dat is veel belangrijker. Sowieso; overleven komt altijd op de 1e plaats.
-
De cursus omgaan met agressie heb ik ook gedaan, maar het meeste wist ik wel. Wat ik wel interessant vond was signalen herkennen wat mogelijk tot een aanval leidt, dit d.m.v. van diverse video's.
-
Meteen een klein zijstapje:
Vaak worden dienstverleners (in alle soorten en maten) op een cursus 'omgaan met agressiviteit' gedonderd.
..................................
Gezien de discussie is bovengenoemde woordkeuze nou net geen handige uitspraak.
Verder ben ik het eens, dat iedereen - in welke omstandigheid dan ook- gewoon van iemand af moet blijven.
-
Ja, ik heb regelmatig met agressie tegen mij gericht te maken, verbaal, en ook fysiek.
Ik heb op dit moment nog een zaak bij justitie liggen waar een automobilist aangeklaagd is omdat hij door mijn afzetting op de snelweg kwam, uiteindelijk bewust tegen mij aanreed met zijn auto, en me daarna te lijf ging, allemaal omdat mijnheer haast had.
Mijn werkgever staat volledig achter ons, en van dit soort zaken doen we dus ook absoluut aangifte.
Gelukkig loopt het niet echt vaak zo extreem uit de hand, maar de afgelopen twee jaar toch minimaal drie zaken voor de rechter geweest waar we als bergers ( binnen ons bedrijf alleen dus) werden geslagen, en de keren dat we bedreigd worden tel ik geeneens meer, jammer genoeg staan wij er standaard alleen voor in de meeste gevallen, en dan kan je dus zomaar midden in de nacht tegenover vijf man staan die je bedreigen omdat je ze niet even na een pechverplaatsing 50 km verderop wilt brengen, of iets dergelijks, collega is zelfs bedreigt met een vuurwapen in zo'n geval.
-
Ach joh,
Ik heb ook een paar keer meegemaakt dat men 'mij niet gezien heeft' en is doorgereden. Het simpele principe dat ik hanteer, is altijd in beweging blijven en opzij stappen, terwijl ik mijn linkerarm ophef voor het stopteken naar het verkeer dat mij nadert. Dit is eigenlijk de enige reden dat ik nog steeds niet bevorderd ben tot motorkap-ornament.
Bij een statische afzetting (chef hek) heb ik geregeld te maken gehad met scheldpartijen. Ook hierin ben ik heel simplistisch; smile and wave. Schijnen ze helemaal gek van te kunnen worden, is mijn observatie. Zolang zij blijven schelden, heb ik er nauwelijks problemen mee. Ik heb wel begrip voor hun frustratie, maar ik ben niet de juiste instantie om ze te ventileren.
Een goede vriend van me heeft zo eens heel adrem gereageerd op een opmerking van 'hoerenzoon' met 'goh, je kent mijn moeder ook al?'
Patiënt was toen ook een hele poos sprakeloos en kon niet anders doen dan nijdig wegrijden.
Ik ben 'slechts' 2x bedreigd geweest, waarbij ik één keer er op gewezen heb dat het niet van gezond verstand getuigd onder de rook van Amsterdam een neger te bedreigen, ook al is het een vkr 0098.
Bij mij wordt het anders als men fysiek (wil) worden. Dan kickt bij mij het principe van zelfbehoud in en dan gaan we ook anders om met de situatie. Temeer, omdat ik ook gevechtskunsten beoefen en hierin les geef.
Echter, veel geweldsescalaties kunnen vermeden worden bij de bron; hoe ga je als vkr om met irritaties en frustraties. Ook ik ben niet roomser dan de paus en wil dan nog wel eens uit mijn slof schieten en iemand een verwensing naar het hoofd slingeren. Maar zolang je zelf laconiek omgaat met scheldpartijen naar jou toe, ben je al ontwapenend bezig. Ga je echter ook mee schelden en vloeken, dan versterk je het conflict alleen maar en neemt de kans op escalatie naar fysiek contact alleen maar toe.
Om te komen op bijstand/ondersteuning. Van mijn parttime werkgever wordt wel veel gedaan in begeleiding hierin. Waar ik me wel in de steek gelaten voel, is veelal de reactie bij de politie. Heeft veelal geen prioriteit en er wordt laconiek op gereageerd. Is mij inmiddels al ten minste 2x overkomen. De laatste keer heb ik doorgegeven dat ik bijna overreden ben geweest op een project in het zuiden van het land. De regiokorps heeft heel meelevend en correct gereageerd, maar ik moest wel in persoon de aangifte nog doen, desnoods in mijn eigen regio.
Dat heb ik gedaan in mijn eigen regio, waarbij de wijkagent heeft aangegeven dat hij mijn klacht 'poging tot doodslag' ging afzwakken, omdat hij van mening was dat mijn leven niet in gevaar was geweest. Ik heb hem mijn procedure nog eens uitgelegd en er op gewezen dat, indien ik niet aan de kant was gestapt voordat de bestuurder bij me was, ik op de motorkap was beland met alle gevolgen van dien. De bestuurder had namelijk geen meter afgeremd.
Ik heb hem toen maar verteld dat ik voortaan,vooral in mijn eigen regio, het verkeer maar zou gaan regelen met behulp van een stootijzer. Indien de automobilist mij dan nog eens probeert te overrijden, zou het zo maar eens kunnen dat mijn stootijzer van schrik valt. Dat het daarbij wellicht een voorwaarts vliedende kracht kan ontwikkelen, is dan een klein detail. 998765
Om de een of andere reden vond de agent mijn opmerking nogal ver gaan.... Om de een of andere reden nam ik hem ook helemaal niet meer serieus... >:D. Helaas kwam deze houding tot vorig jaar nog geregeld voor. Ondanks het feit dat ik een optimist ben, verwacht ik niet dat dit radicaal veranderd is. Gelukkig verschilt het gedrag wel per regio. Eigenlijk is het helaas, omdat een dergelijke melding op uniforme wijze opgepakt en afgehandeld dient te worden. Veel verkeersregelaars maken dit op regelmatige basis mee, maar hoeveel meldingen worden echt verwerkt en komen tot een rechtszaak. Ik heb bedroevend weinig zaken gevonden.
Maar veelal maak ik de situatie af met een grap en een grol, of de verkeersdeelnemer is na de scheldpartij al direct vertrokken. Heeft bij mij totnogtoe nog goed gewerkt.
-
Met geweld te maken gehad: Ja, top 3.
3) Een bierflesje tegen mijn net splinternieuwe MAN TGA de auto was net drie of vier uur uit de garage. Dit allemaal onder het "Rot op met die klerebak, kunnen wij er langs" Kenteken opgeschreven met getuigen waaronder een WIS melding gemaakt bij de politie nooit weer wat over gehoord. :'(
2) Een stuk hout afweren met een stootijzer werkt, uit ervaring. Een fietser die beschonken was wilde toch onder een bijna omvallende boom door. Hoe wist ik dat hij ging omvallen? De mannetjes met de kettingzaag hadden mij ingehuurd >:D Maar deze beste man pakte een groot stuk hout op van de grond en ging mij ten lijve terwijl ik bezig was een grondpot in de grond te slaan. Later kwam de politie omdat de beste man aangifte had gedaan wegens geweldpleging, terwijl ik mijzelf verdedigde. Gelukkig waren hier veel getuigen van.
1) Met stip. A9/A200 Rottenpolderplein. De A9 ri. Alkmaar werd afgesloten vanwege een ongeval op de brug zijkanaal C. Ik zet de TMA zo neer dat er niemand de weg op kan rijden en de pijl vanaf achter goed zichtbaar is. Staat er een Mercedes ineens naast mij zwaaiend met een pistool dat ik op moet rotten anders hoefde het niet meer. Ik ben achteruit gereden en gelijk 112 bellen. Deze verbond mij gelijk met de OVD-P door en de Mercedes heb ik later achter een Politieberger de snelweg zien verlaten. Ook hier heb ik nooit meer iets van gehoord.
Al met al moet ik zeggen met 20 jaar ervaring als wegwerker en daarvoor 5.5 jaar KMar is de agressiviteit van de weggebruiker wel toegenomen. Waar men vroeger ook wel wist dat je er niet voor jan met de korte achternaam stond ben je nu een sta in de weg. En al blijf je zelf nog zo netjes, iemand met haast ziet jou altijd als agressiepunt. :(
-
1) Met stip. A9/A200 Rottenpolderplein. De A9 ri. Alkmaar werd afgesloten vanwege een ongeval op de brug zijkanaal C. Ik zet de TMA zo neer dat er niemand de weg op kan rijden en de pijl vanaf achter goed zichtbaar is. Staat er een Mercedes ineens naast mij zwaaiend met een pistool dat ik op moet rotten anders hoefde het niet meer. Ik ben achteruit gereden en gelijk 112 bellen. Deze verbond mij gelijk met de OVD-P door en de Mercedes heb ik later achter een Politieberger de snelweg zien verlaten. Ook hier heb ik nooit meer iets van gehoord.
Toch zonde dat je hier niets meer van hoorde, namen ze het wel serieus?
-
Toch zonde dat je hier niets meer van hoorde, namen ze het wel serieus?
Blijkbaar serieus genoeg om achter het voertuig aan te gaan en terug te slepen.
-
Toch zonde dat je hier niets meer van hoorde, namen ze het wel serieus?
Jawel, in no time waren er heel wat meer politievoertuigen bij zijkanaal C. Maar buiten een artikel in de krant waar werd gezegd dat een vuurgevaarlijke automobilist was aangehouden heb ik verder nooit weer wat erover gehoord.
Enige wat ik wel had verwacht is dat ik een verklaring zou moeten geven over wat er was gebeurd, en ik moet die verklaring volgens mij nu nog geven.... zo'n ehm.... 10 jaar later.
-
Weginspecteur Rijkswaterstaat aangereden, verdachte aangehouden
Delft - De politie hield donderdag 7 november in de avonduren een 61-jarige automobilist uit Noordwijk aan die kort daarvoor op Rijksweg A13 tijdens werkzaamheden door Rijkswaterstaat een weginspecteur zou hebben aangereden. De betrokken bestuurder reed na het ongeval door.
De 55-jarige medewerker van Rijkswaterstaat was bezig met takelwerkzaamheden vanwege een eerder ongeval en gaf de betrokken bestuurder een stopteken, zodat overig verkeer kon invoegen. Volgens de 55-jarige man reed de betrokken bestuurder daarbij door en reed hij tegen hem aan terwijl hij luid claxoneerde. De man raakte bij het incident gewond aan zijn hand en moest naar het ziekenhuis voor behandeling. Hij deed aangifte en de politie wist aan de hand van het kenteken de vermoedelijke bestuurder te achterhalen. Hij werd in zijn woonplaats aangehouden. De politie maakte proces-verbaal op tegen de 61-jarige Noordwijker. De man wordt verdacht van doorrijden na een aanrijding en zware mishandeling.
-
Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.
-
it is precies het zelfde verhaal als een half jaar geleden ofzo, met Weginspecteur Kimberly. Haar verhaal lees je hier terug:
http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/blog/archief/blog18_end_dan_gaat_het_even_goed_mis.aspx (http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/blog/archief/blog18_end_dan_gaat_het_even_goed_mis.aspx)
Snap niet dat mensen dat doen:(
-
it is precies het zelfde verhaal als een half jaar geleden ofzo, met Weginspecteur Kimberly. Haar verhaal lees je hier terug:
http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/blog/archief/blog18_end_dan_gaat_het_even_goed_mis.aspx (http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/blog/archief/blog18_end_dan_gaat_het_even_goed_mis.aspx)
Snap niet dat mensen dat doen:(
Klopt, staat in topic over negeren rode kruizen:
15.45 Helaas vond iemand het vandaag nodig rode kruizen en stopteken te negeren om vervolgens expres zijn auto tegen mijn benen te parkeren
15.47 gelukkig was de politie nog ter plaatse van het ongeval wat ik beveiligde en is de bestuurder meteen aangehouden. #gestoord
17.09 Bedankt voor jullie reacties dat waardeer ik enorm. Een blauwe knie/wondje verder geen letsel.Hij is meegenomen en ik heb aangifte gedaan.
17.09 @WIS_Kimberley Goed om te horen. Zulke idioten horen de gevolgen van gestoorde actie's te ondergaan. Bizar dit!
17.18 @Haageneesch bizar is inderdaad het juiste woord.
Wat is de mogelijke straf voor deze bestuurder, behalve een prent voor negeren van het rode kruis?
-
Een duidelijk voorbeeld van het feit dat verkeersdeelnemers agressiever zijn geworden en een korter lontje hebben. Ronduit a-sociale rijders dus.
:-\
-
Een duidelijk voorbeeld van het feit dat verkeersdeelnemers agressiever zijn geworden en een korter lontje hebben. Ronduit a-sociale rijders dus.
:-\
Niet alleen in het verkeer. Ook bij de bakker, ........
Goed om te lezen dat deze verkeersmalloot gelijk aangepakt is.
-
Een keer maakte bestuurder, onder allerlei "lieve woorden" in blijkbaar arabisch of taal uit die regio, een slaande beweging terwijl bijrijder een bokshouding aannam. Dit omdat ik hun aansprak op tegen verkeer in rotonde nemen.
Kenteken genoteerd en aangemeld bij politie maar die konden er niks mee, want ik verstond dus niet wat gezegd werd. Maar zal zeker niet geweest zijn: Bedankt voor de wijzen op gevaar... ;D
-
Een keer maakte bestuurder, onder allerlei "lieve woorden" in blijkbaar arabisch of taal uit die regio, een slaande beweging terwijl bijrijder een bokshouding aannam. Dit omdat ik hun aansprak op tegen verkeer in rotonde nemen.
Kenteken genoteerd en aangemeld bij politie maar die konden er niks mee, want ik verstond dus niet wat gezegd werd. Maar zal zeker niet geweest zijn: Bedankt voor de wijzen op gevaar... ;D
Kon de politie ook niets met die slaande beweging c.q. dreigende houding?
-
Als politie niet wat gezien heeft kunnen ze niets. Aldus diverse agentendoor heel NL.
Vind het een kwalijke zaak. Ik ken diverse "zaken" waarbij getuigen aanwezig zijn geweest bij situaties als op in vkr inrijden, auto stilzetten tegen benen enz.
Waarbij de blauwe tak niets deed omdat ze er niet bij waren :'(
Zelf meegemaakt: 4 pagina's google gevuld omdat ik letterlijk opzij moest springen bij afsluiting, de spiegel raakt mij nog wel. Verderop zie ik zelfde persoon stopteken collega negeren. Politie is aanwezig geweest, verklaringen genoteerd en heeft alleen goed gesprek gehad met bestuurder. Negeren 2x aanwijzing en negeren C01 konden ze niets mee want ze waren er niet bij. En omdat ik geen letsel had zat daar ook geen opties :-X
-
Kon de politie ook niets met die slaande beweging c.q. dreigende houding?
Nee, de mannen bleven in de auto zitten. Als die waren uitgestapt lag de zaak anders. Er had zich nochtans een getuige aangemeld waar ik kon naar verwijzen.
-
Bij een van onze evenementen is een E-VKR bijna aangereden. Deze moest ook opzij springen om niet op de motorkap te belanden. De automobilist was al eerder bij dit punt geweest en verteld dat hij nog geduld moest hebben, voordat hij het terrein op mocht. Ook bij andere posten heeft hij het geprobeerd. Eenmaal terug bij de onfortuinlijke E-VKR reed hij door, ondanks het stopteken. Een wandelaar was getuige, politie erbij gehaald, verklaring opgenomen en gesprek gehad met automobilist. Daar is uiteindelijk een boete van E500,= uitgekomen vanuit justitie en vanuit ons zwarte lijst.
Soms zou je als VKR een bodycam willen hebben om voldoende beweislast te hebben bij incidenten. Maar waarschijnlijk hangen ook daar weer de nodige haken en ogen aan, omdat je iemand heimelijk opneemt.
-
een slaande beweging terwijl bijrijder een bokshouding aannam.
Nee, de mannen bleven in de auto zitten.
Een slaande beweging van bestuurder in zittende houding kan ik me voorstellen. Maar een bijrijder die de ''boks-houding'' aanneemt vanaf de passagiersstoel, terwijl jij aan bestuurderszijde staat..? Dat ziet er best grappig uit.. ::)
-
Soms zou je als VKR een bodycam willen hebben om voldoende beweislast te hebben bij incidenten. Maar waarschijnlijk hangen ook daar weer de nodige haken en ogen aan, omdat je iemand heimelijk opneemt.
Zag op tv , een onopvallende agent met een camera op z'n schouder ( weet niet of dat alleen voor de tv was of dat het standaard is )
-
Als politie niet wat gezien heeft kunnen ze niets. Aldus diverse agentendoor heel NL.
Vind het een kwalijke zaak. Ik ken diverse "zaken" waarbij getuigen aanwezig zijn geweest bij situaties als op in vkr inrijden, auto stilzetten tegen benen enz.
Waarbij de blauwe tak niets deed omdat ze er niet bij waren :'(
Zelf meegemaakt: 4 pagina's google gevuld omdat ik letterlijk opzij moest springen bij afsluiting, de spiegel raakt mij nog wel. Verderop zie ik zelfde persoon stopteken collega negeren. Politie is aanwezig geweest, verklaringen genoteerd en heeft alleen goed gesprek gehad met bestuurder. Negeren 2x aanwijzing en negeren C01 konden ze niets mee want ze waren er niet bij. En omdat ik geen letsel had zat daar ook geen opties :-X
Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.
Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.
Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.
-
Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.
Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.
Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.
Goed dat er wordt opgetreden tegen deze vreemde weggebruikers. Ik ben alleen bang dat, als men dit voor de rechter laat komen, de zaak geen stand houdt.
-
Die ervaring deel ik niet. Hier in Twente hebben wij formulieren die wij naar de politie toesturen per mail ingevuld en wel met daarop het voorval, de gegevens van overtreder en de getuige (die heb je wel nodig). Dat gaat naar de afdeling "verkeer" en de bon volgt op het adres van het kenteken.
Bij grote evenementen waar ook motorrijders aanwezig zijn, gaat de motorrijder er gewoon achteraan op onze aanwijzing en volgt de staandehouding en de bon alsnog.
Deze manier van werken betekent voor ons dat wij serieus word omgegaan met onze "taak". Daarnaast waken wij ervoor dat er een wel overwogen besluit word gemaakt of het niet aan de vkr te wijten is dat hij/zij bijna uit de voeding gereden wordt....
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons niet zo vaak gebeurd dat er iemand melding maakt van niet stoppen of (bijna) aanrijding.
Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn ( Als ik je profiel zo lees, zo niet mijn excuses voor de verkeerde conclusie ). Bij VKR's en andere wegwerkers hoor ik ook vaak hetzelfde verhaal als de meesten hier al schrijven, politie koppelt heel vaak terug dat men door er niet bij te zijn geweest ook niet kan/mag schrijven.
-
Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn ( Als ik je profiel zo lees, zo niet mijn excuses voor de verkeerde conclusie ). Bij VKR's en andere wegwerkers hoor ik ook vaak hetzelfde verhaal als de meesten hier al schrijven, politie koppelt heel vaak terug dat men door er niet bij te zijn geweest ook niet kan/mag schrijven.
Nee, hoor ondanks dat ik in mijn dagelijkse werk niet als BOA maar als AOA werk, laat ik die pet in principe thuis bij dit soort zaken. (daarom sta ik ook eigenlijk weinig meer zelf op straat.) De afspraken zijn hier gewoon goed tussen de politie en "ons". In principe komt er altijd een eenheid ter plaatse als er gebeld word. ik durf te stellen dat 8 van de 10 overtredingen gewoon een verbaal tegemoet kunnen zien. Natuurlijk is het ook wel eens anders.
-
Volgens mij heb jij wel als voordeel beëdigd BOA te zijn.
Idd maar om nu een hele BOA cursus te volgen enkel om bonnen te schrijven (als vkr) is ook beetje duur. Miss mogelijk een beperkte BOA met betrekking tot het werkgebied, net als je die hebt als boswachter of parkeercontroleur.
-
Idd maar om nu een hele BOA cursus te volgen enkel om bonnen te schrijven (als vkr) is ook beetje duur.
Valt mee, het heeft mij nooit een cent gekost ;D
-
En als de politie actie onderneemt, wil dat nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt.
Ik heb nooit meer wat gehoord na het afleggen van twee verklaringen en een aangifte, jammer, zelfs met vier getuigen en camerabeelden blijkbaar geen zaak die sterk genoeg is, of misschien ben ik te ongeduldig en duurt het gewoon minimaal twee jaat zoiets...... ;D
-
Nee, hoor ondanks dat ik in mijn dagelijkse werk niet als BOA maar als AOA werk, laat ik die pet in principe thuis bij dit soort zaken. (daarom sta ik ook eigenlijk weinig meer zelf op straat.) De afspraken zijn hier gewoon goed tussen de politie en "ons". In principe komt er altijd een eenheid ter plaatse als er gebeld word. ik durf te stellen dat 8 van de 10 overtredingen gewoon een verbaal tegemoet kunnen zien. Natuurlijk is het ook wel eens anders.
En ik kan dit verhaal bevestigen vanuit mijn praktijkervaring. Goede afspraken, goede samenwerking en communicatie. Natuurlijk komt het wel eens voor dat er zaken zijn waar niets mee gedaan kan worden, maar dat ligt dan heel vaak aan half ingevulde formulieren, onduidelijke verklaringen of vage acties van verkeersregelaars.
-
Gisteren heeft mijn collega die nu ergens anders is gaan hobbien een leuk interview gehad. Man bijt hond was op bezoek tijdens zijn werk bij VKRC:
http://www.manbijthond.nl/uitzending/maandag-14-april-2014 (http://www.manbijthond.nl/uitzending/maandag-14-april-2014)
Zou het begrip opleveren?
-
Gisteren heeft mijn collega die nu ergens anders is gaan hobbien een leuk interview gehad. Man bijt hond was op bezoek tijdens zijn werk bij VKRC:
http://www.manbijthond.nl/uitzending/maandag-14-april-2014 (http://www.manbijthond.nl/uitzending/maandag-14-april-2014)
Zou het begrip opleveren?
Ik hoop het, dat was namelijk de opzet van het interview. Persoonlijk heb ik er een hard hoofd in, want de dienstverlening van de vkr is duidelijk; we staan op de weg om er op te wijzen dat er bijzondere omstandigheden zijn om goed op te letten en te luisteren naar onze aanwijzingen. Desondanks krijgen we vaak stank voor dank..... :|
-
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23868492/__Laffe_aanval_op_verkeersregelaar__.html (http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23868492/__Laffe_aanval_op_verkeersregelaar__.html)
Kwam deze net tegen. Hopelijk aangifte kunnen doen en kenteken genoteerd. Echt grof wat die gastjes doen.
-
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23868492/__Laffe_aanval_op_verkeersregelaar__.html (http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/23868492/__Laffe_aanval_op_verkeersregelaar__.html)
Kwam deze net tegen. Hopelijk aangifte kunnen doen en kenteken genoteerd. Echt grof wat die gastjes doen.
Bijrijder haalt uit naar verkeersregelaar
30 maart 2015 22:29
Jaarbeurs Utrecht, ComicCon, afgelopen weekend. Totale Lul op de bijrijdersstoel van een gebutste VW Polo 03-JJ-GX probeert nog even de fluorescerende verkeersregelaar een beuk te geven nadat omstanders al een vechtpartij wisten te voorkomen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html (http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html)
-
Bijrijder haalt uit naar verkeersregelaar
30 maart 2015 22:29
Jaarbeurs Utrecht, ComicCon, afgelopen weekend. Totale Lul op de bijrijdersstoel van een gebutste VW Polo 03-JJ-GX probeert nog even de fluorescerende verkeersregelaar een beuk te geven nadat omstanders al een vechtpartij wisten te voorkomen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html (http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html)
BOA (of zoiets) met handboeien stond erbij en keek erna....
-
Gek, Ik heb daar zaterdag en zondag gestaan overdag, als ik de foto's zo bekijk, en heb er niets van gezien of mee gekregen. Zelfs als het op het tijdstip was dat ik was toiletteren had ik toch wel wat op de porto gehoord denk ik zo. >:(
-
Bijrijder haalt uit naar verkeersregelaar
30 maart 2015 22:29
Jaarbeurs Utrecht, ComicCon, afgelopen weekend. Totale Lul op de bijrijdersstoel van een gebutste VW Polo 03-JJ-GX probeert nog even de fluorescerende verkeersregelaar een beuk te geven nadat omstanders al een vechtpartij wisten te voorkomen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html (http://www.dumpert.nl/mediabase/6647377/e44de59d/bijrijder_haalt_uit_naar_verkeersregelaar.html)
Best begrijpelijk, maar wel erg onprofessioneel, die middelvinger van de vkr op 0:08... :-X
-
BOA (of zoiets) met handboeien stond erbij en keek erna....
Dat is inderdaad een BOA en wel van de NS.
Best begrijpelijk, maar wel erg onprofessioneel, die middelvinger van de vkr op 0:08... :-X
Het zou zo maar een menselijk reactie kunnen zijn hé ;)
Ik heb er ook wel eens zo'n halve tamme wat nageroepen als ze een grote bek hadden of erger tegen mij.
-
Het zou zo maar een menselijk reactie kunnen zijn hé ;)
Ik heb er ook wel eens zo'n halve tamme wat nageroepen als ze een grote bek hadden of erger tegen mij.
Meestal probeer ik ze nadrukkelijk te bedanken voor de prettige samenwerking/medewerking ^-^
Ik houd de eer liever aan mezelf.