Hulpverleningsforum
Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Voertuigen en materieel algemeen => Topic gestart door: Papagaai35 op 23 juni 2020, 14:20:27
-
Beste Mensen,
Ik heb geprobeerd een overzichtje te maken van alle bestikkeringen en stripings die op herkenbare Nederlandse voorangsvoertuigen voorkomen (met OGS dus). Zie hieronder wat ik tot dusver verzameld heb. Voor het gemak heb ik alle secudaire OOV/BKZ-stripings weggelaten, evenals de bestikkering van ambulances die niet in aanmerking komen voor de OOV-striping (Wens, Evenementen, Buitenlandvervoer, e.d.).
Heb ik nog een dienst/organisatie gemist, of ben ik zo redelijk compleet? En klopt het allemaal? Of staan er verouderde stripings tussen?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?action=dlattach;topic=108254.0;attach=25534)
-
Ik kom er net achter dat niet-ingelogde gebruikers afbeeldingen uit bijlages niet zien. Ik kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen, dus maar even opnieuw.
(https://i.ibb.co/ft9NTLz/IMG-20200623-170534-046.png)
-
Jammer dat hij het rode kruis, het rode kruis ontbreekt.
-
Voor het gemak heb ik alle secudaire OOV/BKZ-stripings weggelaten, evenals de bestikkering van ambulances die niet in aanmerking komen voor de OOV-striping (Wens, Evenementen, Buitenlandvervoer, e.d.).
voorheen mochten de internationale ambulance juist wel de primaire overheidsstriping voeren.
Is daar met de huidige OOV striping verandering in gekomen?
voorbeeld:
https://www.facebook.com/vzainternational/photos/a.946785262107417/2881928425259748/?type=3&theater
Heb dit altijd erg vreemd gevonden, particulieren ambulance diensten en wens ambulance stichtingen moesten de overheidsstriping verwijderen terwijl de internationale ambulances gewoon door mochten blijven rijden met de strepen, terwijl dit toch ook particuliere bedrijven zijn en vaak met hetzelfde voertuig op evenementen staan.
-
particulieren ambulance diensten en wens ambulance stichtingen moesten de overheidsstriping verwijderen terwijl de internationale ambulances gewoon door mochten blijven rijden met de strepen, terwijl dit toch ook particuliere bedrijven zijn en vaak met hetzelfde voertuig op evenementen staan.
Hier moet een onderscheid in worden gemaakt want 100% zoals het hier staat klopt het niet.
Particuliere ambulances die door de veiligheidsregio's kunnen worden ingezet (bijvoorbeeld bij vervangend vervoer of onderbezetting) die mogen nog wel primair blijven. De meeste bedrijven echter kiezen ervoor om dit niet te doen omdat ze dan niet voor andere doeleinden mogen worden ingezet en/of het papierwerk een gedrocht is om dat aan te geven.
Valt mij btw überhaupt op hoe een gedrocht het vergunningstelsel aan het worden is.
-
...
Valt mij btw überhaupt op hoe een gedrocht het vergunningstelsel aan het worden is.
Kun je dat toelichten, het is toch vrij duidelijk lijkt mij. Op dit moment met de TWAZ is er per regio 1 vergunninghouder. Daarnaast kunnen er vergunningen worden uitgegeven voor repatrieringsbedrijven. Tot slot kan een bedrijf in onderaannemerschap rijden van de RAV.
-
Citaat van: Papagaai35 op 23 juni 2020, 14:20:27
Voor het gemak heb ik alle secudaire OOV/BKZ-stripings weggelaten, evenals de bestikkering van ambulances die niet in aanmerking komen voor de OOV-striping (Wens, Evenementen, Buitenlandvervoer, e.d.).
voorheen mochten de internationale ambulance juist wel de primaire overheidsstriping voeren.
Is daar met de huidige OOV striping verandering in gekomen?
En bij deze het antwoord, aflevering nieuwe internationale ambulances van broeder de Vries. 3e cijfer van het roepnummer is een '6' dus Internationale ambu.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=355452495443040&set=pcb.355452562109700&type=3&theater&ifg=1
-
Zie hier de nieuwe stripping op de Toyota Hillux weginspecteur voertuig.
-
Woeps, dat zijn er nog best veel!