Hulpverleningsforum
Wit: Geneeskundige hulpverlening => Voertuigen witte kolom => Topic gestart door: Bernt op 10 september 2013, 22:45:01
-
Alvast een topicje...
(https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1009897_500065193442445_1056812819_n.jpg)
Nu Mercedes-Benz vrijwel de enige grote speler op de ambulancemarkt is geworden door het wegvallen van Chevrolet en ook Volkswagen steeds meer terrein verliest met de verkoop van hun T5 model....heeft Volkswagen nu beslist een grote inhaalslag te willen maken op Mercedes door hun model de Crafter nu te leveren met een automatische versnellingsbak.
Beide modellen zijn nu hun gelijke op chassis en motorisch gebied.
Binnen nu en korte tijd zal dit model bij vele ambulancediensten verschijnen ipv de fors duurdere Sprinter.
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=500065193442445&set=a.390990217683277.1073741827.387817051333927&type=1&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=500065193442445&set=a.390990217683277.1073741827.387817051333927&type=1&theater)
-
De Crafter is al een tijdje met automaat leverbaar maar als ambu heb ik er nog geen gezien in NL.
En de nieuwprijs zegt niet alles.
Men kijkt meer naar km prijs over een aantal jaren.
-
Dat is goed nieuws!!!
Eindelijk met vol automaat!!
Ben benieuwd waar de eerste met strepen verschijnt!!!
-
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=20110.400 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=20110.400)
Hier staat een foto van een Crafter met containeropbouw.
-
Is een Transporter
-
Is een Transporter
Nee, ik bedoel de Crafter met nummer "IPV 27", de eerste foto van boven gezien. O0
-
Nee, ik bedoel de Crafter met nummer "IPV 27", de eerste foto van boven gezien. O0
Inderdaad, het gaat dus om het voertuig in de qoute hier onder, dit is overigens een handgeschakelde Crafter.
VW Crafter met System strobel opbouw, industrial park Vlisingen
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg40.imageshack.us%2Fimg40%2F2769%2Findustrialparkvlissinge.jpg&hash=e60f24e916dbe2048611a96273b7a1b3) (http://img40.imageshack.us/i/industrialparkvlissinge.jpg/)
-
Ja klopt hij is van Industrial Park Vlissingen (IPV) deze hebben eigen brandweer en oa deze ambulance laten bouwen door Ströbel.
-
wat ik niet snap is waarom er zo nodig een automaat in de ambu's moeten?, met schakelen trek je denk ik toch iets sneller op.
-
wat ik niet snap is waarom er zo nodig een automaat in de ambu's moeten?, met schakelen trek je denk ik toch iets sneller op.
Voor het comfort van de patiënt is het prettig om niet iedere schakelbeweging te voelen.
Ik heb 2 maal achterin moeten liggen en geloof me; je voelt meer dan je zou willen.
-
wat ik niet snap is waarom er zo nodig een automaat in de ambu's moeten?, met schakelen trek je denk ik toch iets sneller op.
Het is zelfs nog zo dat een auto met automaat meer verbruikt. In het buiteland rijden genoeg handgeschakelde VW LT's en Crafter ambu's rond. ;)
-
Ook hoef je tijdens een spoedrit je handen niet van het stuur te halen, hoef je je niet bezig te houden met schakelen en is dus veiliger.
-
Voor het comfort van de patiënt is het prettig om niet iedere schakelbeweging te voelen.
Ik heb 2 maal achterin moeten liggen en geloof me; je voelt meer dan je zou willen.
ook in een automaat voel je het schakelen van de versnellingsbak. weliswaar iets minder met een goede bak.
-
Ik kan op de site van Volkswagen Nederland nog geen versie met automaat vinden...
-
Ik kan op de site van Volkswagen Nederland nog geen versie met automaat vinden...
In Noord-Holland Noord rijden ze ook nog met een aantal VW's die automatisch zijn.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg534%2F9183%2F4ecx.jpg&hash=4ae32953577f9fa2f4c1ae31cc1a73e3)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg6%2F1133%2Ff00v.jpg&hash=9ce7fee15b1a8ab4c39851f3413e79e3)
-
In Noord-Holland Noord rijden ze ook nog met een aantal VW's die automatisch zijn.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg534%2F9183%2F4ecx.jpg&hash=4ae32953577f9fa2f4c1ae31cc1a73e3)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg6%2F1133%2Ff00v.jpg&hash=9ce7fee15b1a8ab4c39851f3413e79e3)
Ja... dat is een VW Trapo, geen crafter ;)
-
Maar ook die auto ligt niet bepaald comfortabel weet ik helaas uit ervaring. ;) 't zijn wel mooie auto's. Dat wel.
-
wat ik niet snap is waarom er zo nodig een automaat in de ambu's moeten?, met schakelen trek je denk ik toch iets sneller op.
Omdat het veiliger is om je stuur vast te houden, en je minimaliseert de hoeveelheid handelingen die je moet doen om op de ideale lijn de bocht in te gaan... want voor je de bocht in gaat moet je wel "klaar" zijn met alles, zodat je zosoepel mogelijk de bocht ingaat en uit komt.
-
Dat de keuze in voertuigen zo klein is heeft een aantal redenen. Voor de Nederlandse ambulancevoertuigen is de afgelopen jaren een soort van 'standaard' gecreëerd die anders en misschien ook wel veeleisender is dan in andere landen. Zo is één van de eisen dat het voertuig bij voorkeur een automatische transmissie heeft. Dit is niet voor niks. Het vergroot patiëntencomfort door vloeiender schakelen (al zijn er mensen die ook met een automaat schokkerig rijden... knap). Er is minder slijtage bij een automaat in vergelijking met een handgeschakelde versnellingsbak, dus ook een economische overweging. Kleine aanvulling hierop, met een handgeschakelde auto waar door verschillende mensen op wordt gereden slijt vooral de koppeling/drukgroep harder doordat iedereen anders rijdt met zo'n auto. Leen je eigen auto maar eens een poosje uit en ga daarna zelf weer rijden, voelt ie toch anders. Het argument dat je met een 'pookie' sneller bent vind ik niet sterk. Met de meeste moderne automaten (Mercedes heeft al een 7-traps inmiddels en Volkswagen DSG ook 7) ben je verrassend vaak sneller weg bij een verkeerslicht. Wat ik hierboven ook al lees; omdat je bij een spoedrit al je aandacht en beide handen nodig hebt om veilig door het verkeer te bewegen het schakelen er niet óók nog bij wil hebben, is een automaat gewoon fijn. Daarnaast wil men na het verstrijken van een leasecontract de wagen ook nog voor een leuke prijs weg kunnen doen, de restwaarde. Er zijn als je alles bij elkaar optelt gewoon niet heel veel merken die dit kunnen waarmaken en kom je dus al snel bij Mercedes uit voor de grootvolume ambulances, Volkswagen voor de wat kleinere en ook weer Mercedes voor de laagmodellen. Dat laatste is voornamelijk omdat Mercedes (heel slim) het chassis voor deze wagens al af fabriek levert voor de ambulance en uitvaarttak (binz). Mercedes is op dit moment door het wegvallen van Chevrolet het enige automerk wat een krachtige motor levert in combinatie met een volautomaat in de categorie grotere bestelwagens.
De Volkswagen crafter is weliswaar qua chassis gelijk aan de sprinter maar motorisch een ander verhaal. Zo is de crafter nu alleen leverbaar met 4-cylindermotoren tot 163 PK en de sprinter heeft een V6 met 190 PK. Ook niet onbelangrijk als je bijna 4 ton moet voorttrekken. De transporter heeft maximaal 180 PK met 4-cylinders maar is weer een stuk lichter. Mocht het bericht kloppen zal de crafter waarschijnlijk ook met een DSG automaat geleverd gaan worden en dan is het nog afwachten hoe dat in de praktijk gaat werken. Mijn ervaring met DSG zijn namelijk tweezijdig, het is een fantastische bak die razendsnel schakelt maar ook bijzonder kwetsbaar en storingsgevoelig is. Dus voordat we hier gele crafters voorbij zullen zien flitsen met *PRIMEUR* en *NIEUW* zijn we nog heel wat afwegingen verder.
-
Daarnaast wil men na het verstrijken van een leasecontract de wagen ook nog voor een leuke prijs weg kunnen doen, de restwaarde.
Mijn ervaring met DSG zijn namelijk tweezijdig, het is een fantastische bak die razendsnel schakelt maar ook bijzonder kwetsbaar en storingsgevoelig is.
Allereerst ben ik het geheel eens met je post.
Ik denk dat de economische restwaarde voor ambulancevoertuigen niet belangrijk (meer?) is. Mede gezien de complete dakveranderingen met vaste signalering en dergelijke. Het verwijderen van de lichtbalk en een nieuwe grill is met de nieuwste ambulance's geen optie meer. Ben benieuwd hoe dat over een paar jaar opgelost gaat worden.
De politie rijd nu al weer een tijdje met de nieuwe Touran's met de DSG bak. In mijn werkgebied hebben we met de DSG nog geen storingen gehad en ik hoor er ook weinig problemen over in de rest van de regio.
-
een heel verhaal..
Dit is informatie die punt voor punt al op het forum staat...
Een handgeschakelde versnellingsbak is bij defect door een vakman nog wel te repareren, een automatische versnellingsbak moet bij een defect al snel naar een specialist, revisie a 2000 euro.
Een Renault Master is ook een groot volume auto met automaat, dus het is echt niet zo dat een sprinter de enige optie is.
Mercedes levert het ambulance chassis op basis van de e-klasse niet meer af fabriek, deze word op dit moment door Binz in eigen beheer aangepast, voertuig komt aan als complete station en word daarna pas verlengd. Het is zelfs zo dat Binz geen officiele toestemming heeft van Mercedes voor de aanpassing en daardoor de Ster niet mag voeren op de motorkap en achterklep, voertuig staat daardoor geregistreerd als ''Binz E250 CDI''
(http://www.tyrilux.se/binz/ (http://www.tyrilux.se/binz/) , verspringende foto's bovenaan pagina, word een auto transporter vol zwarte e classe stations gebracht, later staan deze zelfde auto's op de werkplek voor demontage/aanpassing/verlenging)
Vreemd dat de Crafter maar 165 Pk heeft en de kleinere transporter 180 Pk heeft, je zou toch zeggen dat ze dezelfde motoren in een crafter kunnen hangen.
Een DSG bak schakeld overigens niet, die gaat gewoon in 1 vloeiende lijn door, dat is juist het idee achter dit concept, geen versnellingen of schokken. ;)
Dit is overigens techniek die zichzelf in het verleden al bewezen heeft. De DSG is zelfs in de formule 1 getest, tegen dat geweld waren ze niet bestand, maar gewoon om aan te geven hoever dit product getest/doorontwikkeld is.
-
De Volkswagen crafter is weliswaar qua chassis gelijk aan de sprinter maar motorisch een ander verhaal.
Ook de motoren zijn samen ontwikkeld, alleen is VW niet meegegaan in de V6 omdat het chassis de krachten niet aan kan zonder versteviging.
Zo is de crafter nu alleen leverbaar met 4-cylindermotoren tot 163 PK en de sprinter heeft een V6 met 190 PK. Ook niet onbelangrijk als je bijna 4 ton moet voorttrekken.
Mogelijk is ook op speciale berstelling een 5cyl MAN motor. Maar hierdoor wordt het geheel ongeveer 1.5 keer zo duur als een Sprinter.
Mocht het bericht kloppen zal de crafter waarschijnlijk ook met een DSG automaat geleverd gaan worden en dan is het nog afwachten hoe dat in de praktijk gaat werken. Mijn ervaring met DSG zijn namelijk tweezijdig, het is een fantastische bak die razendsnel schakelt maar ook bijzonder kwetsbaar en storingsgevoelig is.
De DSG is direct afgeleid uit de MAN fabriek en is inderdaad leverbaar op de Crafter. VW heeft zolang gewacht met het uitbrengen van een automaat omdat de bakken die ze hadden niet den kwaliteit hadden die men wilde. De LT was al leverbaar met een automaat, maar de motor die daar in lag was dan ook gewoon een MAN motor en daar was al langer een automaat in beschikbaar. De enige storingen die de DSG veelvuldig heeft is bij overbelading, dan wil de computer nog wel eens op hol slaan en aangeven dat de bak is "verbrand" ( uitleg vw monteur ).
Zelf heb ik een Crafter en ik kan alleen maar lovend zijn. Ik heb eenzelfde Sprinter gehad en daar had ik alleen maar problemen mee met rijden onder gewicht. :-X
-
Een Renault Master is ook een groot volume auto met automaat, dus het is echt niet zo dat een sprinter de enige optie is.
Mercedes levert het ambulance chassis op basis van de e-klasse niet meer af fabriek, deze word op dit moment door Binz in eigen beheer aangepast
Vreemd dat de Crafter maar 165 Pk heeft en de kleinere transporter 180 Pk heeft, je zou toch zeggen dat ze dezelfde motoren in een crafter kunnen hangen.
Een DSG bak schakeld overigens niet, die gaat gewoon in 1 vloeiende lijn door, dat is juist het idee achter dit concept, geen versnellingen of schokken. ;)
Dit is overigens techniek die zichzelf in het verleden al bewezen heeft. De DSG is zelfs in de formule 1 getest, tegen dat geweld waren ze niet bestand, maar gewoon om aan te geven hoever dit product getest/doorontwikkeld is.
Dank voor je aanvulling, dat van Binz en Mercedes was mij niet bekend. Feit is wel dat de E-klasse vrijwel het enige model is wat op deze manier te leveren is. Uiteraard zullen er ook andere modellen omgebouwd kunnen worden maar er zal een reden zijn waarom je die niet vaak ziet.
De Renault Master heeft géén volautomaat, het is net als in zn concurrenten als de Ford Transit, Iveco Daily, Opel Movano en de huidige Crafter een half/semi- automaat. Het is een versnellingsbak met gerobotiseerde koppeling, en dat merk je wel degelijk met rijden. Je voelt precies wanneer hij schakelt en dat was nou juist wat je niet wilt met een pijnlijke patiënt achterin.
Een DSG automaat schakelt wel degelijk. Het is een versnellingsbak met dubbele koppeling die daardoor sneller kan schakelen omdat de volgende versnelling al 'klaarstaat'. Een volledig traploze automaat bestaat ook al heel lang en is vooral bekend uit de dafjes van vroeger en zit nog steeds in scooters en brommers. Ook audi heeft de multitronic en in de hybride modellen van Toyota zit ook een cvt automaat.
Ook de motoren zijn samen ontwikkeld, alleen is VW niet meegegaan in de V6 omdat het chassis de krachten niet aan kan zonder versteviging.
Zelf heb ik een Crafter en ik kan alleen maar lovend zijn. Ik heb eenzelfde Sprinter gehad en daar had ik alleen maar problemen mee met rijden onder gewicht. :-X
Ik rij zelf in een 1.6tdi DSG7 met 105pk en die bak begon op 70.000 km al rare geluiden te maken en te rammelen. Het is goed mogelijk dat in de voertuigen van politie die een zwaardere motor hebben ook een zwaardere DSG bak hebben. Heb ook veel met crafters gereden zowel de 'oude' 5 cylinder en de nieuwe 4 cylinder bleumotion, maar die oude rijden een stuk lekkerder met een cylindertje meer. Ook veel met sprinters gereden en daar is het heel erg bepalend welk motortype je hebt. De 110pk is gewoon te licht, pas vanaf 150pk begint het er een beetje op te lijken. Maar aan de Sprinter V6 kan maar weinig tippen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
-
Dank voor je aanvulling, dat van Binz en Mercedes was mij niet bekend. Feit is wel dat de E-klasse vrijwel het enige model is wat op deze manier te leveren is.
De Renault Master heeft géén volautomaat. Het is een versnellingsbak met gerobotiseerde koppeling, en dat merk je wel degelijk met rijden.
Een DSG automaat schakelt wel degelijk. ...
Maar aan de Sprinter V6 kan maar weinig tippen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Met het verschijnen van het laatste model E-classe zijn er een aantal zaken verandert op de ambulance markt. Binz heeft geen officiele toestemming meer voor verlenging/aanpassingen in tegenstelling tot voorheen, zei leveren niet meer aan elke opbouwer en produceren zelf geen ambulance meer. ( een aantal zaken die je vijf jaar geleden niet had kunnen verzinnen...)
Een Renault Master met gerobotiseerde automaat.... ik heb er zelf mee gereden.. het viel me erg tegen...aan je verhaal is niets gelogen ;)
Mijn verhaal over de DSG klopt van geen kanten ik had de CVT in mijn hoofd, een compleet andere versnellingsbak e050 98uiye
Die Sprinter V6 loopt echt als een trein, maar een V6 is ook wat luidruchtiger dan een 6 cilinder lijn. ;)
-
even een oud topic afstoffen..
Deze voertuigen doen mee aan de proef die men hier de komende 2 a 3 jaar in het noorden uitvoert gezamenlijk met de regio Noord Limburg, om te kijken wat de beste opties zijn om de huidige VW Transporters op te volgen. (oorspronkelijke bericht ingekort)
In deze test staan er op het moment van schrijven voor de genoemde regio's een aantal nieuwe Crafters klaar voor opbouw bij Visser in Leeuwarden, althans dat vermoed ik want er staan bij Visser nieuwe Volkswagen Crafters klaar voor ombouw naar Ambulances in de Nederlandse Ambu Kleur.
In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat er VW Crafter opgebouwd gaan worden tot ambulances. In elk geval weet ik dat Kijlstra deze graag wil gaan testen, aangezien hun niet snel overgaan op een Sprinter vanwege hun haat/liefdeverhouding met Mercedes.
Deze berichten komen uit een ander topic. Is er meer info, foto's of links beschikbaar over de nieuwe Crafter ambulances waarover gesproken word. alvast dank. 0098
-
... voor de genoemde regio's een aantal nieuwe Crafters klaar voor opbouw bij Visser in Leeuwarden, althans dat vermoed ik want er staan bij Visser nieuwe Volkswagen Crafters klaar voor ombouw naar Ambulances in de Nederlandse Ambu Kleur.
https://www.truckfan.nl/picture/1211941/
zelf maar even gegoogled ;D
Dit voertuig ziet er inderdaad best geel uit. e050 98uiye bij Visser voor de deur gemaakt
-
@kijlstra: De eerste schetsen van de nieuwe @VolkswagenNL Crafter. Dit is de beoogde opvolger van onze huidige ambulances. https://twitter.com/kijlstra/status/770890212352335872/photo/1 (https://twitter.com/kijlstra/status/770890212352335872/photo/1)
Twitter bericht, maar eh ??? :-X :'( krijg het niet voor elkaar
-
(https://pbs.twimg.com/media/CrLAjuCXEAAMlz5.jpg)
Bron Twitter : https://twitter.com/kijlstra/status/770890212352335872/photo/1
-
.... Daarnaast zag ik gisteren de eerste VW Crafter in de stad, deze stond zo geparkeerd dat duidelijk te zien was dat er plaatjes geschoten werden voor promotie doeleinden.
Helaas zat ik in de auto dus zelf geen plaatjes kunnen schieten, maar wat ik zo snel kon zien aan de Crafter was dat hij nog het meeste weg had van de Delfis opbouw die vorig jaar op RettMobil werd gepresenteerd.
https://twitter.com/SietzeKijlstra/status/862599291575160832
zoiets, 0098
https://www.112wolvega.nl/nieuwe-ambulance-ambulance-post-wolvega/
''De huidige VW t5’jes van Kijlstra Ambulance worden langzaam uitgefaseerd, hiervoor in de plaats komen een aantal VW T6 ambulances en VW crafters.''
bericht van 12/10/2016
Dus ik heb helemaal geen reden om te twijfelen aan je eerdere bericht over een nieuwe Crafter voor Kijlstra. e050 ;)
-
https://twitter.com/VisserLw/status/976059674742149120
-
Ja deze zag ik idd, maar is een Otaris dus geen Delfis e050
Al met al een mooie verschijnning voor 's lands wegen lijkt me 098uo
-
Ja deze zag ik idd, maar is een Otaris dus geen Delfis e050
Al met al een mooie verschijnning voor 's lands wegen lijkt me 098uo
das appart, want op die crafter van de beurs staat wel degelijk Delfis CR maar die worden in NL niet meer verkocht na invoering van de Otaris, appart. ... :-X
Ambulanzmobile noemt het zelf wel degelijk een Delfis CR .... ik zeg een geintje van.....
https://twitter.com/SietzeKijlstra/status/862599291575160832
-
das appart, want op die crafter van de beurs staat wel degelijk Delfis CR maar die worden in NL niet meer verkocht na invoering van de Otaris, appart. ... :-X
Mijn bericht klopt niet, Excuus. ik kan het helaas niet meer verwijderen
er is wel degelijk verschil tussen de otairs en delfis tezien.
de daklijn van de delfis op de beurs loopt geheel door, en bij de otaris is er een verhoging voor en achter.
tussen de oude otaris en delfis was het verschil ook veel groter... e050
-
https://www.visserleeuwarden.nl/
nieuwe foto's onderaan de pagina bij ''nieuws''
-
de directe linken bij eerder genoemde nieuws item
https://www.visserleeuwarden.nl/wp-content/uploads/Waag_9.jpg
https://www.visserleeuwarden.nl/wp-content/uploads/Waag_8.jpg
https://www.visserleeuwarden.nl/wp-content/uploads/Toren_1.jpg
https://www.visserleeuwarden.nl/wp-content/uploads/Oldehove_3.jpg
mooi voertuig, maar deze foto's zijn verschrikkelijk. ik heb net flink moeten knippen om er nog wat van te maken. :o ;)
-
https://twitter.com/VisserLw/status/979296764963491840
-
https://twitter.com/autolandvdbrug/status/977217730213539842
-
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1752112791516220&set=g.502412696503441&type=1&theater&ifg=1
-
https://www.facebook.com/Kijlstra/photos/a.723599844322683.1073741825.196825947000078/2133120026703984/?type=3&theater
-
https://112euregio.smugmug.com/Expo-eRIC-2018/i-DgjzcSf/A (https://112euregio.smugmug.com/Expo-eRIC-2018/i-DgjzcSf/A)
VW Crafter ambulancemobile otaris CR op Erix expo
-
https://112euregio.smugmug.com/Expo-eRIC-2018/i-DgjzcSf/A (https://112euregio.smugmug.com/Expo-eRIC-2018/i-DgjzcSf/A)
VW Crafter ambulancemobile otaris CR op Erix expo
https://112euregio.smugmug.com/Expo-eRIC-2018/i-PFw2sTb/A
zijn 2 verschillende fotos, laatste is iets feller 998765
-
(https://farm1.staticflickr.com/923/40697505445_c688e430fd_b.jpg) (https://flic.kr/p/251imun)02-541 / 02-900 | V-734-JN (https://flic.kr/p/251imun)
(https://farm1.staticflickr.com/804/40697505815_f9715063f0_b.jpg) (https://flic.kr/p/251imAK)02-541 / 02-900 | V-734-JN (https://flic.kr/p/251imAK)
-
RTobi (Rummeltobi)
vanaf 4:20 word het interieur van de nieuwe Kijlstra UMCG Crafter gefilmd, ik was daar zelf benieuwd naar 998765, ziet er erg netjes uit. :)
-
https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeuge/photos/a.731598966893291.1073741828.730801180306403/1721259154593929/?type=3&theater
-
https://twitter.com/jelmercam/status/990157286361399297
erg mooie foto 998765
-
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1055363394640512&set=g.502412696503441&type=1&theater&ifg=1
-
laatst door Kijlstra foto's toegestuurd gekregen, dit ivm met het namaken van het voertuig in 3d, en deze in een game te gebruiken.
-
laatst door Kijlstra foto's toegestuurd gekregen, dit ivm met het namaken van het voertuig in 3d, en deze in een game te gebruiken.
:o kun je iets met die waardeloze foto's, er is in dit topic wel wat beters te vinden dacht ik zo. 998765
-
2e Otaris CR voor NL waarschijnlijk Kijlstra. 2e want tijdelijk Duits kenteken de 1e heeft al een NL kenteken.
https://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/146698/VW_Crafter_35_-_Visser_-_RTW/photo/435879
-
2e Otaris CR voor NL waarschijnlijk Kijlstra. 2e want tijdelijk Duits kenteken de 1e heeft al een NL kenteken.
https://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/146698/VW_Crafter_35_-_Visser_-_RTW/photo/435879
http://picbear.online/media/1813092079281003680_6740101408
2e Otaris CR met NL kenteken. Ik vermoed dat dit de 1e Crafter in actieve dienst word, de 1e is een trainings instructie voertuig. Voertuig nummer nog niet bekend.
-
2e Otaris CR met NL kenteken. Ik vermoed dat dit de 1e Crafter in actieve dienst word, de 1e is een trainings instructie voertuig. Voertuig nummer nog niet bekend.
Vooral een verbindingsvoertuig. Achterin zitten drie werkplekken voor centralisten. En dus geen brancard. en patiënten materialen.
-
Vooral een verbindingsvoertuig. Achterin zitten drie werkplekken voor centralisten. En dus geen brancard. en patiënten materialen.
danku voor de aanvulling, het voertuig heeft meen ik ook 2 roepnummers.. lekker duidelijk ::)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1071066136403571&set=g.502412696503441&type=1&theater&ifg=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1071066253070226&set=g.502412696503441&type=1&theater&ifg=1
-
laatst door Kijlstra foto's toegestuurd gekregen, dit ivm met het namaken van het voertuig in 3d, en deze in een game te gebruiken.
https://www.truck-mobiles.de/transporter/wp-content/uploads/2018/06/DSC02472.jpg
een beter foto van de achterkant. 998765 ;)
-
112 Delfzijl-noord
-
de eerste ''officiële'' ALS Crafter, nog zonder roepnummer ( de 02-451 is VC-rijopleiding)
de Crafter komt 4 keer met OGS voorbij in dit filmpje 998765
-
Weer een Crafter in dienst bij Kijlstra Ambulancezorg. En met een andere sirenetoon dan we eerder hoorden EN een Martin Horn!
-
Weer een Crafter in dienst bij Kijlstra Ambulancezorg. En met een andere sirenetoon dan we eerder hoorden EN een Martin Horn!
Sirene komt me bekend voor als die van dr oude 02-117, was zo'n rare drietoon.