1200191 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (BvD) | |
1200198 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Kazernealarm) | |
1201300 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Techniek) | |
1201303 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (SB 6161) | |
1201445 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Voertuignavigatie SB 6161) | |
1201925 | BRW Midden- en West-Brabant (Breda) (Lichtkrant) | |
1200518 | BRW Midden- en West-Brabant (Hoeven) (Blusploeg) | |
1201418 | BRW Midden- en West-Brabant (Hoeven) (Voertuignavigatie TS 1233) | |
1201944 | BRW Midden- en West-Brabant (Hoeven) (Lichtkrant) | |
1200013 | BRW Midden- en West-Brabant (OvD West Infocode) | |
1200342 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (BvD) | |
1201381 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (1e TS) | |
1201389 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Kazernetechniek) | |
1201407 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Voertuignavigatie TS 8134) | |
1201966 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Lichtkrant) |
1200038 | BRW Midden- en West-Brabant (AG1 Alarmcode) | |
1200052 | BRW Midden- en West-Brabant (AG2 Infocode) | |
1200006 | BRW Midden- en West-Brabant (HOvD West Infocode) | |
1200090 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager West CoPI Infocode) | |
1200508 | BRW Midden- en West-Brabant (Oudenbosch) (Blusploeg) | |
1201417 | BRW Midden- en West-Brabant (Oudenbosch) (Voertuignavigatie TS 1231) | |
1201958 | BRW Midden- en West-Brabant (Oudenbosch) (Lichtkrant) | |
1200043 | BRW Midden- en West-Brabant (OvD West Alarmcode) | |
1200342 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (BvD) | |
1200349 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Beroepsploeg) | |
1201383 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (HV 9171) | |
1201389 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Kazernetechniek) | |
1201408 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Voertuignavigatie HV 9171) | |
1201966 | BRW Midden- en West-Brabant (Roosendaal) (Lichtkrant) | |
1200739 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Korpsalarm) | |
1200747 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Ploeg B1) | |
1201457 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Voertuignavigatie TS 3332) | |
1201967 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Lichtkrant) | |
1200005 | BRW Midden- en West-Brabant (Strategisch Adviseur GBT Infocode) | |
1201575 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 0022) | |
1201571 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 9193) | |
1200031 | BRW Midden- en West-Brabant (Voorlichting Alarmcode) | |
1200320 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (AOV Bergen op Zoom Infocode) | |
1200321 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Bevolkingszorg de Markiezaten Infocode) |
GRIP 1 | 1201705 | BRW Midden- en West-Brabant (AG1/AG2 Groepscode) |
GRIP 1 | 1200051 | BRW Midden- en West-Brabant (AG2 Alarmcode) |
GRIP 1 | 1201726 | BRW Midden- en West-Brabant (F-Log West groepscode) |
GRIP 1 | 1200036 | BRW Midden- en West-Brabant (HOvD West Alarmcode) |
GRIP 1 | 1200006 | BRW Midden- en West-Brabant (HOvD West Infocode) |
GRIP 1 | 1200095 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager ROT Infocode) |
GRIP 1 | 1200092 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager West CoPI Alarmcode) |
GRIP 1 | 1200090 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager West CoPI Infocode) |
GRIP 1 | 1201557 | BRW Midden- en West-Brabant (Onbekende code) |
GRIP 1 | 1200081 | BRW Midden- en West-Brabant (Oosterhout) (MCU 9991) |
GRIP 1 | 1201364 | BRW Midden- en West-Brabant (Oosterhout) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 1201956 | BRW Midden- en West-Brabant (Oosterhout) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1200041 | BRW Midden- en West-Brabant (OvD Breda Alarmcode) |
GRIP 1 | 1200098 | BRW Midden- en West-Brabant (Piketcentralist) |
GRIP 1 | 1201718 | BRW Midden- en West-Brabant (Plotter CoPI West Groepscode) |
GRIP 1 | 1200026 | BRW Midden- en West-Brabant (ROL Infocode) |
GRIP 1 | 1200005 | BRW Midden- en West-Brabant (Strategisch Adviseur GBT Infocode) |
GRIP 1 | 1200086 | BRW Midden- en West-Brabant (VC Centralist) |
GRIP 1 | 1201574 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 0021) |
GRIP 1 | 1201573 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 0092 HOvD West) |
GRIP 1 | 1201576 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie OD 6198) |
GRIP 1 | 1200031 | BRW Midden- en West-Brabant (Voorlichting Alarmcode) |
GRIP 1 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1220005 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G Midden) |
GRIP 1 | 1220004 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G West) |
GRIP 1 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1230301 | Politie Midden- en West-Brabant (?) |
GRIP 1 | 1230111 | Politie Midden- en West-Brabant (Districtelijk Managementteam Bergen op Zoom) |
GRIP 1 | 1230100 | Politie Midden- en West-Brabant (Multidisciplinair Teamleider Meldkamer) |
GRIP 1 | 1230261 | Politie Midden- en West-Brabant (Persinfo District 1 - Bergen op Zoom) |
GRIP 1 | 1230260 | Politie Midden- en West-Brabant (Persinfo Regionaal) |
GRIP 1 | 1230160 | Politie Midden- en West-Brabant (Piket CaCo) |
GRIP 1 | 1230110 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 1 | 1230266 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 1 | 1230501 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 1 | 1230502 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 1 | 1230999 | Politie Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1200312 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (AOV Bergen op Zoom Alarmcode) |
GRIP 1 | 1200310 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Bevolkingszorg de Markiezaten Alarmcode) |
GRIP 1 | 1230201 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Persvoorlichting Markiezaten - Tholen) |
GRIP 1 | 1220005 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G Midden) |
GRIP 1 | 1220004 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G West) |
GRIP 1 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1220602 | MKA Midden- en West-Brabant (Ambu 20-102) |
GRIP 1 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1200389 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Korpsalarm) |
GRIP 1 | 1201321 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 1201933 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1200322 | BRW Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom) (BvD) |
GRIP 1 | 1201376 | BRW Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom) (TWH) |
GRIP 1 | 1201377 | BRW Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom) (HA 7281/7282) |
GRIP 1 | 1201379 | BRW Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 1201923 | BRW Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1200744 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Bezetting Steunpunt) |
GRIP 1 | 1201967 | BRW Midden- en West-Brabant (Rucphen) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
Vrachtwagen geladen met LPG in brand op de Rijksweg Noord in Zegge. Brandweer aanwezig. Meer informatie volgthttps://twitter.com/VRMWB/status/681487402809032705
https://twitter.com/ANWBverkeer/status/681487550872162306ANWBverkeer#A58 Bergen op Zoom ◄► Breda, DICHT tussen Zegge en Rucphen. Autobrand.
GRIP 1 | 1200974 | BRW Midden- en West-Brabant (Woensdrecht) (Chauffeurs) |
GRIP 1 | 1200978 | BRW Midden- en West-Brabant (Woensdrecht) (Blusploeg) |
GRIP 1 | 1201985 | BRW Midden- en West-Brabant (Woensdrecht) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1200389 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Korpsalarm) |
GRIP 1 | 1201321 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 1201933 | BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1201236 | BRW Midden- en West-Brabant (?) |
GRIP 2 | 1201705 | BRW Midden- en West-Brabant (AG1/AG2 Groepscode) |
GRIP 2 | 1201107 | BRW Midden- en West-Brabant (Communicatie Beleid) |
GRIP 2 | 1201109 | BRW Midden- en West-Brabant (Communicatie liaison 1) |
GRIP 2 | 1201110 | BRW Midden- en West-Brabant (Communicatie liaison 2) |
GRIP 2 | 1201118 | BRW Midden- en West-Brabant (CRIB) |
GRIP 2 | 1201112 | BRW Midden- en West-Brabant (Directe zorg Hoofd actiecentrum) |
GRIP 2 | 1201113 | BRW Midden- en West-Brabant (Directe zorg Hoofd opvang) |
GRIP 2 | 1201726 | BRW Midden- en West-Brabant (F-Log West groepscode) |
GRIP 2 | 1201709 | BRW Midden- en West-Brabant (HIN Oost/West Groepscode) |
GRIP 2 | 1201108 | BRW Midden- en West-Brabant (Hoofd sectie Communicatie) |
GRIP 2 | 1201104 | BRW Midden- en West-Brabant (Hoofd Sectie gemeenten ROT) |
GRIP 2 | 1200037 | BRW Midden- en West-Brabant (HOvD Oost Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200097 | BRW Midden- en West-Brabant (IC West ROT Groepscode) |
GRIP 2 | 1200091 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager Oost CoPI Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200094 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager ROT Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200092 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager West CoPI Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200090 | BRW Midden- en West-Brabant (Informatie Manager West CoPI Infocode) |
GRIP 2 | 1201105 | BRW Midden- en West-Brabant (Leden Sectie gemeenten ROT) |
GRIP 2 | 1201116 | BRW Midden- en West-Brabant (Milieu) |
GRIP 2 | 1201555 | BRW Midden- en West-Brabant (Onbekende code) |
GRIP 2 | 1200046 | BRW Midden- en West-Brabant (OvD Roosendaal Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200045 | BRW Midden- en West-Brabant (OvD West Alarmcode) |
GRIP 2 | 1201718 | BRW Midden- en West-Brabant (Plotter CoPI West Groepscode) |
GRIP 2 | 1201716 | BRW Midden- en West-Brabant (Plotter ROT West Groepscode) |
GRIP 2 | 1200025 | BRW Midden- en West-Brabant (Regionaal Militair Commando Zuid) |
GRIP 2 | 1200027 | BRW Midden- en West-Brabant (ROL Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200005 | BRW Midden- en West-Brabant (Strategisch Adviseur GBT Infocode) |
GRIP 2 | 1201120 | BRW Midden- en West-Brabant (Termijnzorg) |
GRIP 2 | 1201572 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 0091 HOvD Oost) |
GRIP 2 | 1201570 | BRW Midden- en West-Brabant (Voertuignavigatie DA 9192) |
GRIP 2 | 1200031 | BRW Midden- en West-Brabant (Voorlichting Alarmcode) |
GRIP 2 | 1201239 | BRW Midden- en West-Brabant (Waterschap Brabantse Delta) |
GRIP 2 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1220002 | MKA Midden- en West-Brabant (Algemeen Commandant Geneeskundigezorg) |
GRIP 2 | 1220005 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G Midden) |
GRIP 2 | 1220004 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G West) |
GRIP 2 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1230301 | Politie Midden- en West-Brabant (?) |
GRIP 2 | 1230001 | Politie Midden- en West-Brabant (Beheer) |
GRIP 2 | 1230111 | Politie Midden- en West-Brabant (Districtelijk Managementteam Bergen op Zoom) |
GRIP 2 | 1230100 | Politie Midden- en West-Brabant (Multidisciplinair Teamleider Meldkamer) |
GRIP 2 | 1230261 | Politie Midden- en West-Brabant (Persinfo District 1 - Bergen op Zoom) |
GRIP 2 | 1230260 | Politie Midden- en West-Brabant (Persinfo Regionaal) |
GRIP 2 | 1230160 | Politie Midden- en West-Brabant (Piket CaCo) |
GRIP 2 | 1230110 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230116 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230119 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230153 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230266 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230503 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230504 | Politie Midden- en West-Brabant (Voorlichting) |
GRIP 2 | 1230999 | Politie Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1200312 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (AOV Bergen op Zoom Alarmcode) |
GRIP 2 | 1200029 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (AOV) |
GRIP 2 | 1200310 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Bevolkingszorg de Markiezaten Alarmcode) |
GRIP 2 | 1230201 | Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Persvoorlichting Markiezaten - Tholen) |
GRIP 2 | 1220002 | MKA Midden- en West-Brabant (Algemeen Commandant Geneeskundigezorg) |
GRIP 2 | 1220005 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G Midden) |
GRIP 2 | 1220004 | MKA Midden- en West-Brabant (OvD-G West) |
GRIP 2 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
Vrachtwagen met gevaarlijke stoffen in brand naast #A58 bij #Zegge. Snelweg in beide richtingen dicht. https://t.co/asMuWspv0bhttps://twitter.com/Adtesters/status/681489740596686848
Ook #brandweer blijft of flinke afstand van de brandende #vrachtwagen bij #A58 in #Zegge. https://t.co/484bdI53aqhttps://twitter.com/Adtesters/status/681490413874724864
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 57 seconden geledenTankstation en parkeerplaats langs de Rijksweg Noord #zegge wordt ontruimd ivm vrachtwagen in brand
Het is slecht inschatten van een foto, maar het lijkt mij dat die TS vrij dichtbij staat. Als er dan een BLEVE plaatsvindt heb je nieuwe lak nodig op het dak...
Ondertussen is het een #Grip2. Blussen gebeurt met een blusvoertuig. Manschappen blijven uit de buurt. #Zegge https://t.co/xsMSY8lcMLhttps://twitter.com/Adtesters/status/681491249753362432
GRIP 2 | 1220841 | MKA Midden- en West-Brabant (Rapid Responder 20-341) |
GRIP 2 | 1220499 | MKA Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1200176 | BRW Midden- en West-Brabant (Baarle-Nassau) (Bemanning TW) |
GRIP 2 | 1201520 | BRW Midden- en West-Brabant (Baarle-Nassau) (Voertuignavigatie TW 8861) |
GRIP 2 | 1201922 | BRW Midden- en West-Brabant (Baarle-Nassau) (Lichtkrant) |
GRIP 2 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
Tweet met foto:Ook #brandweer blijft of flinke afstand van de brandende #vrachtwagen bij #A58 in #Zegge. https://t.co/484bdI53aqhttps://twitter.com/Adtesters/status/681490413874724864
Al bekend of het daadwerkelijk LPG betreft? Is er een duidelijk foto van het GEVI-bord op de vrachtwagen?
Of deze persoon tweet de foto's met vertraging, of de brandweer blijft 'redelijk dichtbij'.
Het lijkt erg op een auto van zoals deze; Dat zou "gewoon" gevaarlijke stoffen zijn en geen LPG lijkt me?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ttm.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F12%2FVolvo-FM-Light-Concept-voor-Van-den-Bosch-1024x682.jpg&hash=1483eadcb40e84835df002bd5411df12)
De veiligheidsregio zegt van wel. Neem aan dat we daar dan ook op kunnen rekenen.
#A58 #vrachtwagen met 20 ton LPG in de #brand bij #Zegge #Verkeer weg halen is prio! https://t.co/s6SMXK6GoM (https://t.co/s6SMXK6GoM)https://twitter.com/WIS_Wilco/status/681492449286582273 (https://twitter.com/WIS_Wilco/status/681492449286582273)
SB Moerdijk/Bergen op Zoom niet dichterbij/bruikbaarder dan een TW uit Baarle Nassau?
Overigens politieheli ook richting incident, net over zien vliegen richting Zegge
GRIP 2 | 1201460 | BRW Midden- en West-Brabant (Onbekende code) |
GRIP 2 | 1201063 | BRW Midden- en West-Brabant (Zundert) (Bemanning TW) |
GRIP 2 | 1201065 | BRW Midden- en West-Brabant (Zundert) (Chauffeurs) |
GRIP 2 | 1201989 | BRW Midden- en West-Brabant (Zundert) (Lichtkrant) |
GRIP 2 | 1201999 | BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode) |
Op de site van BN De Stem staat een foto met de gevarencode, maar 't is niet heel erg duidelijk. Ik meen uit het bovenste vak '22' te kunnen ontdekken, het onderste vak is te onscherp.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/zegge/vrachtwagen-met-lpg-in-brand-bij-benzinestation-in-zegge-a58-dicht-video-1.5578658 (http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/zegge/vrachtwagen-met-lpg-in-brand-bij-benzinestation-in-zegge-a58-dicht-video-1.5578658)
Ondertussen is Rijkswaterstaat samen met de politie druk bezig met het evacueren van het vastgelopen verkeer op de A58:
Tweet met foto:#A58 #vrachtwagen met 20 ton LPG in de #brand bij #Zegge #Verkeer weg halen is prio! https://t.co/s6SMXK6GoM (https://t.co/s6SMXK6GoM)https://twitter.com/WIS_Wilco/status/681492449286582273 (https://twitter.com/WIS_Wilco/status/681492449286582273)
SB Moerdijk/Bergen op Zoom niet dichterbij/bruikbaarder dan een TW uit Baarle Nassau?
Overigens politieheli ook richting incident, net over zien vliegen richting Zegge
Inderdaad erg slecht te zien. LPG is in ieder geval GEVI 23 en en UN 1965.
Zal te maken hebben met de regiodekking. Rond Moerdijk is een SB belangrijker dan in de omgeving van Baarle Nassau.
Bovenste getal op het gevarenbordje is in ieder geval 23, als dat het gevi getal is is het inderdaad LPG (foto Omroepbrabant)Een nieuwe foto bij OmroepBrabant waar de 23 inderdaad te zien is: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2418961263/Tankwagen+met+20+ton+LPG+in+brand+op+Rijksweg-Noord+in+Zegge,+snelweg+A58+dicht.aspx (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2418961263/Tankwagen+met+20+ton+LPG+in+brand+op+Rijksweg-Noord+in+Zegge,+snelweg+A58+dicht.aspx)
Een nieuwe foto bij OmroepBrabant waar de 23 inderdaad te zien is: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2418961263/Tankwagen+met+20+ton+LPG+in+brand+op+Rijksweg-Noord+in+Zegge,+snelweg+A58+dicht.aspx (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2418961263/Tankwagen+met+20+ton+LPG+in+brand+op+Rijksweg-Noord+in+Zegge,+snelweg+A58+dicht.aspx)
#A58 veel #hulpverlening aanwezig bij de #brand lpg vrachtwagen. Ook zware tankautospuit ingezet https://t.co/nsho7blAdQhttps://twitter.com/WIS_Wilco/status/681495720646545408
Zegge: Rijksweg-Noord, zojuist GRIP 2 gemeld. Vrachtwagen met 20 Ton LPG in brand https://t.co/JYdctfCb3chttps://twitter.com/MJbrwfotografie/status/681496019033526272
Zal te maken hebben met de regiodekking. Rond Moerdijk is een SB belangrijker dan in de omgeving van Baarle Nassau.
Door inzet van de brandweer rijden er tussen Roosendaal en Breda geen treinen.https://twitter.com/NS_online/status/681495938008018945
https://t.co/axyyfHaEPO #RsdBd
Mag hopen dat niemand nu rekening houdt met regiodekking! Volgens mij is een eventueel komend incident nooit belangrijker dan een huidig incident wat snelle hulp verlangt. Dit zal eerder te maken hebben met programmering in GMS en de KVT, de vraag uit het veld, beschikbaarheid, etc.
In Nederland mag LPG alleen vervoerd worden in de nieuwste BLEVE Resistent tanks. Er moeten dus witte borden met zwarte rand zichtbaar zijn met BR erop. Hierdoor heeft de brandweer een langere inzet tijd om de tank te kunnen koelen. Volgens mij iets van 90 minuten......
VID @vid 6 minuten geledenUPDATE: rook van brandende tankwagen trekt van de #A58 af richting Zegge. Snelweg voorlopig DICHT. (https://pbs.twimg.com/media/CXUqB7yWcAAKXJ1.png)
Mag hopen dat niemand nu rekening houdt met regiodekking! Volgens mij is een eventueel komend incident nooit belangrijker dan een huidig incident wat snelle hulp verlangt. Dit zal eerder te maken hebben met programmering in GMS en de KVT, de vraag uit het veld, beschikbaarheid, etc.
Politieheli blijft op flinke afstand rondhangen. #Zegge #Vrachtwagen https://t.co/oWn1mMkK7dhttps://twitter.com/Adtesters/status/681499013217173504
Ondertussen materieel en personeel zat ter plaatse lijkt mij,Brand aardig minder dus een kwestie van verstandig koelen van de tank
SB Moerdijk/Bergen op Zoom niet dichterbij/bruikbaarder dan een TW uit Baarle Nassau?
Volgens mij dient de SB in Moerdijk haven te blijven. Ik had eerder verwacht dat de TW van Zundert gealarmeerd zou worden. Dit is later ook gebeurd.
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 2 minuten geledenGeen gewonden bij brand in vrachtwagen #zegge. Oorzaak is waarschijnlijk het warm lopen van de remmen
Betreft geen vrachtauto van de Fa. Van Den Bosch zoals eerder op forum en foto wordt genoemd !!Den Hartogh.. Maargoed doet dat ertoe?
Betreft geen vrachtauto van de Fa. Van Den Bosch zoals eerder op forum en foto wordt genoemd !!Scherrep! Rijden wel voor elkaar, maar dat is ook al zo'n onbelangrijk detail.
Volgens mij wordt de BLEVE uitgesteld tot minimaal 75 minuten. Echter de BLEVE RESISTANT
tanks zijn alleen vereist als de tankwagen levert aan een LPG tankstation. Een groot deel van de tankwagens met GEVI code 23 rijdt nog steeds rond zonder isolatie. Ik heb even gegoogled en kwam deze presentatie nog tegen op de site van het IFV:
http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Faq/43/79/hoe-herken-je-lpg-tankwagens-met-hittewerende-bekleding.html (http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Faq/43/79/hoe-herken-je-lpg-tankwagens-met-hittewerende-bekleding.html)
Kijken naar sheet 9 en 10 van de PowerPoint (bovenstaande link) en de foto's. zie ik dat er een zonnedak op zit. Dus een tankwagen zonder BLEVE Resistance!
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 2 minuten geledenIvm brand in vrachtwagen #zegge is uit voorzorg wegverkeer A58 beide richtingen, vliegverkeer en treinverkeer stilgelegd
duidelijk geen BR tank wel 'lef' voor die eerste ts om zo dichtbij te staan
Den Hartogh.. Maargoed doet dat ertoe?
Weginspecteur Wilco#A58 veel #hulpverlening aanwezig bij de #brand lpg vrachtwagen. Ook zware tankautospuit ingezet
@WIS_Wilco
(https://pbs.twimg.com/media/CXUovBoUwAAzO24.jpg)
Weginspecteur Wilco#A58 bij dit #incident werken de #hulpdiensten samen voor uw #veiligheid . Heb #begrip als u in de #file staat
@WIS_Wilco
(https://pbs.twimg.com/media/CXUvlW5WAAADgiZ.jpg)
duidelijk geen BR tank wel 'lef' voor die eerste ts om zo dichtbij te staan
VID @vid 3 minuten geledenBrand #A58 onder controle: tankwagen wordt nu gekoeld en dat duurt ook nog wel even. Weg voorlopig DICHT #Zegge
Zijn er witte borden zichtbaar met BR? Lijkt mij namelijk geen LPG.
Mag hopen dat niemand nu rekening houdt met regiodekking! Volgens mij is een eventueel komend incident nooit belangrijker dan een huidig incident wat snelle hulp verlangt. Dit zal eerder te maken hebben met programmering in GMS en de KVT, de vraag uit het veld, beschikbaarheid, etc.Ga daar ook maar van uit. We zien hier altijd reacties van deze strekking. Heb nou eens vertrouwen in de professionals, zowel in de meldkamer als in het veld.
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 7 minuten geledenBrand in vrachtwagen #zegge is uit. Vrachtwagen is nog wel heel warm. Brandweer koelt. Dit kan nog wel enige tijd duren
Wim Verboom @wim_verboom 4 minuten geledenVrachtwagen met #LPG in brand in #Zegge. In termen van risico's: waarschijnlijkheid klein, impact groot.
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 1 minuut geledenTreinverkeer kan weer hervat worden #zegge
Volgens het IVF verhaal heb je in theorie minstens 15 minuten de tijd na het begin van de brand om hier de banden te blussen.
(NB het IVF verhaal gaat nmm meer over het aanstralen dan direct contact.)
Nee, de gehele Moerdijk haven kazerne is inzetbaar buiten het industriegebiedMaar in ieder geval niet in de standaard KVT, moet afgestemd worden met de organisatie op Moerdijk. SB en TS van haven zijn geen algemeen inzetbare regiovoertuigen maar de bedrijven daar hebben er ook wat over te zeggen. SB kan bv op Moerdijk meer dan gewenst zijn in verband met bepaalde werkzaamheden. Voor zover ik weet is de afspraak nog steeds SB en TS alleen op industrieterrein en aangrenzend deel snelweg, HW algemeen, al zijn er ook wel mensen die van die afspraak af willen, zowel op Industrietterrein (niet meer op snelweg) als bij brandweer (overal inzetbaar)
Aanrijtijd, alarmering etc.. zou het risico niet nemen en de ts toch iets verder wegzetten.
Ga daar ook maar van uit. We zien hier altijd reacties van deze strekking. Heb nou eens vertrouwen in de professionals, zowel in de meldkamer als in het veld.
Maar in ieder geval niet in de standaard KVT, moet afgestemd worden met de organisatie op Moerdijk. SB en TS van haven zijn geen algemeen inzetbare regiovoertuigen maar de bedrijven daar hebben er ook wat over te zeggen. SB kan bv op Moerdijk meer dan gewenst zijn in verband met bepaalde werkzaamheden. Voor zover ik weet is de afspraak nog steeds SB en TS alleen op industrieterrein en aangrenzend deel snelweg, HW algemeen, al zijn er ook wel mensen die van die afspraak af willen, zowel op Industrietterrein (niet meer op snelweg) als bij brandweer (overal inzetbaar)
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 4 minuten geledenBrandweer stabiliseert vrachtwagen #zegge. Opnieuw NL Alert gestuurd: Ramen en deuren mogen weer open. Ventilatie kan weer aan.
Die schuimbluswagen (volgens mij) stond dusdanig dat de worplengte voldoende was, maar zal ook wel binnen een paar minuten (10 m3 oid) leeg zijn geweest.Eens maar doelde meer op die ts, die staat 1e instantie erg dichtbij zou in zo,n geval ts al op 50m zetten je hebt altijd nog 90m hd straal
Verder veilig weg zetten dan moet je nmm wel heel wat verder gaan staan.
Ik vind dat IVF prachtig maar nmm weinig bruikbaar voor de brandweerlieden die ter plaatse arriveren bij een LPG tankwagen waarvan vier/zes banden in de brand staan. Het lijkt mij zinvol dat er meer informatie komt over de resterende tijd tussen ontstaan en een gevaarlijke situatie c.q. mogelijke plof daar hebben de mensen in de praktijk wat aan.
Ik hoop dat n.a.v. en a.h.v. dit incident wat meer praktische informatie komt mbt veilige inzettijden
ANWBverkeer @ANWBverkeer 11 minuten geledenDe #A58 bij Zegge is nog altijd <> dicht. Het onderstel van de tankwagen blijkt te zwaar beschadigd. Men moet de tank nu takelen.
duidelijk geen BR tank wel 'lef' voor die eerste ts om zo dichtbij te staan
Hopelijk zijn de waterbakken met blusplatformen snel ter plaatsen: aan beide kanten neerzetten met de kanonnen op de tankwagen en voor de rest met z'n allen een paar honderd meter verderop gaan staan...hele pittige inzet voor de collega's daar!
Het is slecht inschatten van een foto, maar het lijkt mij dat die TS vrij dichtbij staat. Als er dan een BLEVE plaatsvindt heb je nieuwe lak nodig op het dak...
Ik denk dat het niet echt lef was....die tankautospuit zie je later op de foto's in ieder geval niet meer zo prominent in beeld staan. Belangrijkst bij deze incidenten is om zo snel mogelijk een waterkanon op de tank te hebben. De problemen:
- Met één tankautospuit ben je zo door je water heen (kanon +- 2000 liter/minuut)
- Het brandde onder de volledige tank, zo te zien. Dat maakt de koeling een stuk complexer en daarbij is een brand onder de tankwagen van afstand wat moeilijker te blussen dan afschermen bij stralingshitte van een brand naast een tankwagen.
Koelen van een tank is niet zo moeilijk, het water loopt namelijk over de wand van de tank af totdat deze de onderkant of een ander obstakel bereikt.
@Rijkswaterstaat 1 minuut geleden
#A58 Rucphen◄►Zegge is weer OPEN. Bluswerkzaamheden zijn gereed en gevaar is geweken. Hiermee zijn eerder ingestelde omleidingen beëindigd.
Het lijkt erg op een auto van zoals deze; Dat zou "gewoon" gevaarlijke stoffen zijn en geen LPG lijkt me?
(ps, met rode tekst is voor de "foodtransport", de groene tekst in het logo zijn de gevaarlijke stoffen containers, maar daar kon ik ff geen foto van vinden ;-) )
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ttm.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F12%2FVolvo-FM-Light-Concept-voor-Van-den-Bosch-1024x682.jpg&hash=1483eadcb40e84835df002bd5411df12)
Onzin over restdekking. Vergeet dat nu eens mensen. In het heets van de strijd gaan we geen voertuigen overslaan voor restdekking. Restdekking komt later wel en is een commandant van dienst o.i.d. voor.Ging ook niet over sb maar over ws eerste ts op volgende foto: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG (http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG)
Dit is geen TS maar een SB. Dus bediening door 2 personen maar met een enorme slagkracht. Als je de vrachtwagen en/of trailer wil blussen voordat er een BLEVE ontstaat heb je snel veel slagkracht nodig. Hier voor zijn SB's goed geschikt en ja dan moet je wat dichterbij komen ja.
Ik ga er vanuit dat dit een tankstation met LPG is. Dan ga ik er vanuit dat er ook een goede waterwinning is in verband met dit soort scenario's.
Koelen van een tank is niet zo moeilijk, het water loopt namelijk over de wand van de tank af totdat deze de onderkant of een ander obstakel bereikt.
Zijn er witte borden zichtbaar met BR? Lijkt mij namelijk geen LPG.
Ging ook niet over sb maar over ws eerste ts op volgende foto: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG (http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG)
.........- Het brandde onder de volledige tank, zo te zien. Dat maakt de koeling een stuk complexer en daarbij is een brand onder de tankwagen van afstand wat moeilijker te blussen dan afschermen bij stralingshitte van een brand naast een tankwagen.
Volgens het IVF verhaal heb je in theorie minstens 15 minuten de tijd na het begin van de brand om hier de banden te blussen.
(NB het IVF verhaal gaat nmm meer over het aanstralen dan direct contact.)
Volgens het IVF verhaal heb je in theorie minstens 15 minuten de tijd na het begin van de brand om hier de banden te blussen.
(NB het IVF verhaal gaat nmm meer over het aanstralen dan direct contact.)
Die schuimbluswagen (volgens mij) stond dusdanig dat de worplengte voldoende was, maar zal ook wel binnen een paar minuten (10 m3 oid) leeg zijn geweest. Verder veilig weg zetten dan moet je nmm wel heel wat verder gaan staan.
Ik vind dat IVF prachtig maar nmm weinig bruikbaar voor de brandweerlieden die ter plaatse arriveren bij een LPG tankwagen waarvan vier/zes banden in de brand staan. Het lijkt mij zinvol dat er meer informatie komt over de resterende tijd tussen ontstaan en een gevaarlijke situatie c.q. mogelijke plof daar hebben de mensen in de praktijk wat aan.
Ik hoop dat n.a.v. en a.h.v. dit incident wat meer praktische informatie komt mbt veilige inzettijden
LPG, LNG en allerlei andere brandbare, bijtende verstikkende e.a. stoffen worden op grote schaal vervoerd in dergelijke "tanktainers"Dit is in ieder geval geen gascontainer maar een vloeistoftank (zie de L van liquid in de ADR tankcode op de zijkant, anders had er de P van pressurized (druktank) gestaan). Gascontainers worden ook nooit als zg. swapbody (tank uitstekend buiten de kopframes) gebouwd, altijd binnen het ISO-frame blijven (dus 20, 30 of 40 ft).
Onzin over restdekking. Vergeet dat nu eens mensen. In het heets van de strijd gaan we geen voertuigen overslaan voor restdekking. Restdekking komt later wel en is een commandant van dienst o.i.d. voor.Zolang je met overheidsmiddelen werkt wel, als het lokale bedrijfsleven (soms verplicht) een deel van de kosten voor haar rekening neemt heb je last van wat conflicterende belangen.
Dit is inderdaad correct. TS en SB zijn voor OP het industrieterrein, en een klein stukje snelweg. de HW mag wat verder van huis ;DZowel de TS als de SB zijn regionaal inzetbaar. Daarbij kon de SB Bergen op Zoom ook opgeroepen worden. Er is gekozen voor een crashtender.
Zowel de TS als de SB zijn regionaal inzetbaar. Daarbij kon de SB Bergen op Zoom ook opgeroepen worden. Er is gekozen voor een crashtender.TS/SB mogen niet van terrein Moerdijk af, alleen de HW.
_________________________________________________________
Ik ben blij om te lezen dat de beste stuurlui weer eens op de waal stonden. Heb deze stuurlui in ieder geval niet ter plaatse gezien. Er moest veel werk gestoken worden om het water bij de SB en crashtender te krijgen. De drie WTH's en de twee TW's hadden hun handen vol aan het watertransport. Een aantal TS'en reden ook watertransport.
De SB en crashtender hebben na aankomst niet veel gereden. De tank zelf heeft niet gebrand, maar het chassis er onder brandde. Zover mijn informatie strekt zat de tank vol vloeibaar LPG.
Ging ook niet over sb maar over ws eerste ts op volgende foto: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG (http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5578710.1451314355!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5578710.JPG)
TS/SB mogen niet van terrein Moerdijk af, alleen de HW.Zeker vanaf GB worden de SB en TS van Moerdijk-Haven opgeroepen.
@Dierentuinen: waar hebben de opgeroepen GWT´s gestaan? Bij mijn weten is daar niet zoveel open water vlakbij.Stonden aan de visvijver aan de gebrande Hoefstraat.
Zeker vanaf GB worden de SB en TS van Moerdijk-Haven opgeroepen.
Stonden aan de visvijver aan de gebrande Hoefstraat.
MAANDAG 28 DECEMBER 2015, 15:47
Laatste update: maandag 28 december 2015, 20:40
Rond kwart voor 4 is een vrachtwagen gevuld met 20.000 liter LPG op de Rijksweg Noord in de buurt van Zegge in brand geraakt. Het nabijgelegen tankstation met parkeerplaats werd ontruimd. De brandweer zette onder andere schuimblusvoertuigen in.
Iets na 17 uur was de brand uit. Omdat de vrachtwagen nog erg heet was, werd geruime tijd gekoeld door de brandweer. Het bergen van de vrachtwagen is complex en zal nog enige tijd duren.
In verband met de rookontwikkeling werd een NL-Alert gestuurd met het advies om ramen en deuren te sluiten en ventilatie uit te zetten.
Uit voorzorg werd het wegverkeer op de A58 tussen Zegge en Rucphen in beide richtingen stilgelegd. Evenals het treinverkeer en het vliegverkeer. Het treinverkeer is om 17.40 uur weer hervat. De snelweg ging rond 21 uur weer open voor het verkeer. Vliegverkeer is pas vanaf morgen weer mogelijk.
Waarschijnlijk is het warm lopen van de remmen van de vrachtwagen de oorzaak van de brand.
Er is niemand gewond geraakt.