Inzetverslagen redders 2004.

Auteur Topic: Inzetverslagen redders 2004.  (gelezen 54175 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2004, 22:44:46
De vrouw welke afgelopen maandag als vermist is opgegeven is vrijdagavond door de Politie in de duinen gevonden en in stabiele toestand door de ambulancedienst in samenwerking met de Bloemendaalse Reddingsbrigade overgebracht naar het ziekenhuis.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2004, 04:08:34
Kijk, dat is mooi!!! 8)

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2004, 22:38:14
even (gemakshalve) het bericht zoals ik dat verstuurde aan onze webmaster:


Hoi Jan,
 
Vanavond werden we gebeld door een bewoner van de Westkade dat de schuit los dreigde te raken die voor haar huis afgemeerd lag. Inderdaad had hij bijna het paaltje losgewormd waarbij het gevaarte gedraaid tegen de Joop was komen te liggen. We hebben hem dus maar even goed vastgelegd.

Net waren we daar mee klaar toen we een speedbootje de haven uit zagen varen, niet gehinderd door zwemvesten, verlichting, dodemanskoortjes en ander gezeik.. De jongens waren flink opgeschoten met sleutelen en wilden het motortje even proberen. We spraken de twee achterblijvers (de lafaards) aan op de mogelijke gevaren. Een jongen vertelde dat de motor net na gekeken was en er dus een goede kans was dat ie het bleef doen. Al snel (gelukkig) bleek dat toch niet het geval waarop we begonnen de Seeker vaarklaar te maken. Net toen we uit wilden varen werden de jongens door de straffe wind de Aanloophaven terug in geblazen. Er was iets met een benzineslang die niet vast zat... och, toch nog eerst maar weer sleutelen!!!
 
 
Groeten Henk





Aan een steel van een schep of zo kan je zo'n bootje vast wel afmeren...




 ;D (zing met luide stem:) hojo, hojo, de indianen doen het zo;  ;D



Niet zo wiebelen, hou die boot eens stil!!!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2004, 22:27:05
Ehm, ze zijn toch weer zelf terug gekomen, wat is nu het probleem. :-X :-X :-X :-X

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2004, 23:43:51
Ehm, ze zijn toch weer zelf terug gekomen, wat is nu het probleem. :-X :-X :-X :-X

9910001

Zie jij een probleem dan?? waar!!! ???

Nu je het zegt, nu ik er over nadenk... er hadden misschien wel wat problemen kunnen ontstaan. Had misschien wat te maken met het koude water, geen verlichting, donker, geen dodemansknop, staan in een wiebelig bootje, geen zwemvesten, slecht gekozen tijdstip voor een proefvaart....
 
Maar problemen... nee, niet direct nee... :P

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 21 februari 2004, 01:12:38
Update actie's KNRM station Stellendam:

actie 3: GO-33 met net in schroef. 2-2-2004.
actie 4: GO-14 losgeslagen van steiger 8-2-2004.
actie 5: GO-40 op drift in binnenhaven 8-2-2004.
actie 6: 6 personen afgehaald van lichteiland Goeree ivm slecht zicht, omdat de heli niet kon vliegen.

Voor verdere info zie onderstaande link.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2004, 09:09:10
Het hoogwater verhaal had ik natuurlijk al gelezen op de site, wat is dat toch met die schippers dat ze hun schuit niet fatsoenlijk af kunnen meren....
Als ze een wat langere lijn gebruiken is er niets aan de hand als het hoger water wordt.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2004, 09:38:55
Niet alle schippers houden er rekening mee dat het water anderhalf meter hoger komt te staan, dit wil niet zeggen dat het goed is dat je boot los mag raken. Maar anderhalf meter is erg veel, als het water 30cm onder de kade staat en je ziet een groot baggerschip naast je, dan voel je jezelf wel erg klein zeg maar.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2004, 12:29:04
Jullie zullen wel denken dat het stil is geweest op KNRM-station Stellendam, maar dit is niet zo.
actie 7: 21-2-2004 rode vuurpijl gesignaleerd zoekslagen gemaakt met Willemtje op het Haringvliet. Niks gevonden.
actie 8: 21-2-2004 voor dezelfde rode vuurpijl heeft de Prinses Margriet de buitenzijde van de Haringvlietdam afgezocht. Echter ook niks gevonden.
actie 9: 23-2-2004 opgepiept voor drie jongens met een vlot die niet meer terug naar de kant konden komen. Uitgevaren met de Willemtje. En de jongens en het vlot behouden aan land gebracht. Gezien de watertemperatuur had dit veel erger af kunnen lopen.
actie 10: 2-3-2004 YE-137 naar binnen gesleept met de Prinses Margriet, had zijn net in de schroef.
actie 11: 6-3-2004 opgepiept voor een kitesurfer in de problemen thv de slufter. Uitgevaren met de Prinses Margriet echter bij aankomst had de Kapiteins Hazewinkel de surfer al aan boord.
actie 12: 7-3-2004 opgepiept om 00.30 uur voor een rode vuurpijl gesignaleerd thv Hellevoetsluis. Uitgevaren met de Willemtje diverse zoekslagen gemaakt echter niets aangetroffen.
actie 13: 8-3-2004 Met de Prinses Margriet een monteur gebracht op de GO-1, omdat deze zijn netten niet meer omhoog kon krijgen. Standby gebleven totdat de monteur de klus geklaard had. Daarna retour station.
actie 14: 9-3-2004 Met de Prinses Margriet een opstapper van de GO-6 gehaald, omdat zijn vrouw aan het bevallen was.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2004, 00:23:57
Het was weer raak, gisteravond, dit is het persbericht veel lees plezier:

Drukke zondag voor de reddingsdienst H.O.G.E.

Zondagmiddag kwam om 17.58 een melding binnen van een jacht in problemen op het Markermeer ten westen van het eiland Pampus. Aangezien er een flinke wind stond, kracht 6
met uitschieters van kracht 7 spoede alle reddingseenheden uit de regio zich ter plaatse. De reddingsboot ‘Seeker’ was samen met de reddingsboot van de Huizer Reddingsbrigade als eerste terplaatse. Het bleek te gaan om een Duits zeiljacht, waarvan de bemanning de wind
te veel was geworden. De reddingsboot van de Huizer Reddingsbrigade maakte de sleep verbinding vast en heeft het jachtje gesleept naar de haven van Naarden.

De reddingsboot ‘Seeker’ wou op de terug weg een rondje maken rond het eiland ‘Het Hoofd’ waar de bemanning om hulp gevraagd werd van het binnenvaartschip ‘Marijen’. Een bemanningslid van H.O.G.E. ging aan boord om te vragen wat voor problemen er waren. De schipper vertelde dat zijn koelwaterpomp kapot was gegaan en hij naar Schellingwoude wilde,
om de 25 kinderen en 5 volwassenen die een verjaardagpartijtje aan het vieren waren, naar
huis te brengen. Aangezien het een schip van 35 meter is en 60 ton weegt heeft de schipper
 van de reddingsboot ‘Seeker’ de hulp in geroepen van de collega redders van de K.N.R.M. uit Marken. Samen met de reddingsboot ‘Frans Verkade’ is het binnenvaartschip naar Schellingwoude gesleept.

Ter hoogte van Durgendam werden de reddingsboten opgeschrikt door een rode vuurpijl, het nood signaal op het water. De reddingsboot ‘Seeker’ die de sleep begeleide snelde zich ter plaatse en maakte een aantal zoekslagen. Het bleek gelukkig om loos alarm te gaan, waarbij het noodsignaal waarschijnlijk vanaf de wal afgestoken is. De reddingsboot ‘Seeker’ keerde terug naar de reddingsboot ‘Frans verkade’ en heeft geassisteerd met het afstoppen en afmeren van het binnenvaartschip. Na de kinderen te hebben verenigd met hun ouders, keerden beide reddingsboten huiswaards.
De reddingsboot ‘Seeker’ lag om 22.30 uur weer uitrukgereed in de haven.

Dave