MB | 0103249 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) |
MB | 0103239 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Blusploeg) |
MB | 0103240 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Lichtkrant) |
MB | 0103243 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Kazernetechniek) |
MB | 0104528 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
MB | 0104999 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) |
GB | 0202997 | BRW Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode) |
GB | 0103011 | BRW Zaanstreek-Waterland (AGS) |
GB | 0103230 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Blusploeg) |
GB | 0103231 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Lichtkrant) |
GB | 0103232 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Kazernetechniek) |
GB | 0103248 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (BvD) |
GB | 0103249 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) |
GB | 0103070 | BRW Zaanstreek-Waterland (Functionaris Brandonderzoek) |
GB | 0103742 | BRW Zaanstreek-Waterland (Gebiedscommandant Waterland/Zeevang/Edam-Volendam) |
GB | 0103062 | BRW Zaanstreek-Waterland (HOvD) |
GB | 0103060 | BRW Zaanstreek-Waterland (OvD Oost) |
GB | 0104634 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketcentralist) |
GB | 0103029 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketofficier Alarmcentrale) |
GB | 0103563 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) |
GB | 0103566 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) |
GB | 0103055 | BRW Zaanstreek-Waterland (Regionaal Commandant) |
GB | 0103239 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Blusploeg) |
GB | 0103240 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Lichtkrant) |
GB | 0103243 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Kazernetechniek) |
GB | 0104528 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
GB | 0104999 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) |
GB | 0104760 | BRW Zaanstreek-Waterland (Beemsterbrug-Hoornsebrug) |
GB | 0104758 | BRW Zaanstreek-Waterland (Jan Blankenbrug) |
GB | 0104761 | BRW Zaanstreek-Waterland (Kooimanbrug-Wheermolenbrug) |
GB | 0103554 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Blusploeg 3) |
GB | 0103555 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Bevelvoerder 3) |
GB | 0103563 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) |
GB | 0103566 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) |
GB | 0104759 | BRW Zaanstreek-Waterland (Sluisbrug) |
GB | 0103565 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Purmerend) |
GB | 0104528 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
GB | 0104999 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) |
0120999 | MKA Amsterdam-Amstelland (Monitorcode) |
0120998 | MKA Amsterdam-Amstelland (Monitorcode Ambulances) |
ZGB | 0104760 | BRW Zaanstreek-Waterland (Beemsterbrug-Hoornsebrug) |
ZGB | 0103742 | BRW Zaanstreek-Waterland (Gebiedscommandant Waterland/Zeevang/Edam-Volendam) |
ZGB | 0103062 | BRW Zaanstreek-Waterland (HOvD) |
ZGB | 0104758 | BRW Zaanstreek-Waterland (Jan Blankenbrug) |
ZGB | 0104761 | BRW Zaanstreek-Waterland (Kooimanbrug-Wheermolenbrug) |
ZGB | 0103053 | BRW Zaanstreek-Waterland (Logistiek functionaris) |
ZGB | 0103330 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monnickendam) (Blusploeg 1) |
ZGB | 0103331 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monnickendam) (Blusploeg 2) |
ZGB | 0103333 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monnickendam) (Lichtkrant) |
ZGB | 0104634 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketcentralist) |
ZGB | 0103029 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketofficier Alarmcentrale) |
ZGB | 0103028 | BRW Zaanstreek-Waterland (Plotters) |
ZGB | 0103563 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) |
ZGB | 0103566 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) |
ZGB | 0103057 | BRW Zaanstreek-Waterland (RCvD) |
ZGB | 0103055 | BRW Zaanstreek-Waterland (Regionaal Commandant) |
ZGB | 0104759 | BRW Zaanstreek-Waterland (Sluisbrug) |
ZGB | 0103026 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Verbindingsgroep VC2 0492) |
ZGB | 0103034 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Chauffeurs HA) |
ZGB | 0104380 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Lichtkrant) |
ZGB | 0104412 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormerland) (Burgemeester) |
ZGB | 0104747 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaanbrug - Wormer) |
ZGB | 0103032 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Houtveldweg) (Chauffeurs HA) |
ZGB | 0104133 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Houtveldweg) (Kazernetechniek) |
ZGB | 0104134 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Houtveldweg) (Postcoördinator) |
ZGB | 0104135 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Houtveldweg) (Lichtkrant) |
ZGB | 0104137 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Houtveldweg) (Vrachtwagenploeg) |
ZGB | 0103051 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Onderhoud - Verzorgingsgroep) |
ZGB | 0104263 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Kazernetechniek) |
ZGB | 0104264 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Lichtkrant) |
ZGB | 0104265 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Postcoördinator) |
ZGB | 0103362 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
ZGB | 0104528 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
ZGB | 0104410 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Wormerland) |
ZGB | 0104529 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek) |
ZGB | 0104999 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) |
0120998 | MKA Amsterdam-Amstelland (Monitorcode Ambulances) |
ZGB | 0103107 | BRW Zaanstreek-Waterland (Kwadijk) (Blusploeg) |
ZGB | 0103112 | BRW Zaanstreek-Waterland (Kwadijk) (Lichtkrant) |
ZGB | 0104528 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) |
ZGB | 0103114 | BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zeevang) |
GRIP 1 | 0103742 | BRW Zaanstreek-Waterland (Gebiedscommandant Waterland/Zeevang/Edam-Volendam) |
GRIP 1 | 0104667 | BRW Zaanstreek-Waterland (Informatiemanager CoPI) |
GRIP 1 | 0104657 | BRW Zaanstreek-Waterland (Leider CoPI) |
GRIP 1 | 0103061 | BRW Zaanstreek-Waterland (OvD piket 3) |
GRIP 1 | 0104634 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketcentralist) |
GRIP 1 | 0103029 | BRW Zaanstreek-Waterland (Piketofficier Alarmcentrale) |
GRIP 1 | 0103028 | BRW Zaanstreek-Waterland (Plotters) |
GRIP 1 | 0103055 | BRW Zaanstreek-Waterland (Regionaal Commandant) |
GRIP 1 | 0104974 | BRW Zaanstreek-Waterland (Scenariostart GRIP 1) |
GRIP 1 | 0104972 | BRW Zaanstreek-Waterland (Voorlichter CoPI) |
GRIP 1 | 0133208 | Politie Zaanstreek-Waterland (Informatiemanager CoPI) |
GRIP 1 | 0104966 | Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (OvD Bevolkingszorg CoPI) |
GRIP 1 | 0103044 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Botenmakersstraat) (HW ploeg) |
GRIP 1 | 0104117 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Botenmakersstraat) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 0104118 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Botenmakersstraat) (Postcoördinator) |
GRIP 1 | 0104119 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam Botenmakersstraat) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 0104524 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandam) (Slagboom Heijermansstraat) |
0103068 | BRW Zaanstreek-Waterland (Commandant Uitgangsstelling) | |
0103476 | BRW Zaanstreek-Waterland (Den Ilp) (Blusploeg 1) | |
0103477 | BRW Zaanstreek-Waterland (Den Ilp) (Blusploeg 2) | |
0104413 | BRW Zaanstreek-Waterland (Fotograaf Wormerland) | |
0103790 | BRW Zaanstreek-Waterland (Krommenie) (Blusploeg) | |
0103793 | BRW Zaanstreek-Waterland (Krommenie) (Kazernetechniek) | |
0103794 | BRW Zaanstreek-Waterland (Krommenie) (Lichtkrant) | |
0103800 | BRW Zaanstreek-Waterland (Krommenie) (Postcoördinator) | |
0103481 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (BvD) | |
0103482 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (Commandant) | |
0103485 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (Monitorcode) | |
0103058 | BRW Zaanstreek-Waterland (OvD West) | |
0104375 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Blusploeg A) | |
0104376 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Blusploeg B) | |
0104380 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormer) (Lichtkrant) | |
0104412 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormerland) (Burgemeester) | |
0103040 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormerveer) (HV ploeg) | |
0103931 | BRW Zaanstreek-Waterland (Wormerveer) (Lichtkrant) | |
0104260 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Blusploeg) | |
0104263 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Kazernetechniek) | |
0104264 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Lichtkrant) | |
0104265 | BRW Zaanstreek-Waterland (Zaandijk) (Postcoördinator) |
GRIP 1 | 0104760 | BRW Zaanstreek-Waterland (Beemsterbrug-Hoornsebrug) |
GRIP 1 | 0104758 | BRW Zaanstreek-Waterland (Jan Blankenbrug) |
GRIP 1 | 0104761 | BRW Zaanstreek-Waterland (Kooimanbrug-Wheermolenbrug) |
GRIP 1 | 0103546 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Blusploeg 1) |
GRIP 1 | 0103547 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Bevelvoerder 1) |
GRIP 1 | 0103550 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Blusploeg 2) |
GRIP 1 | 0103551 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Bevelvoerder 2) |
GRIP 1 | 0103558 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Blusploeg 4) |
GRIP 1 | 0103559 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Bevelvoerder 4) |
GRIP 1 | 0103563 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) |
GRIP 1 | 0103566 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 0104759 | BRW Zaanstreek-Waterland (Sluisbrug) |
GRIP 1 | 0103017 | BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (WVD ploeg 11W003) |
0103057 | BRW Zaanstreek-Waterland (RCvD) |
GRIP 1 | 0103249 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) |
GRIP 1 | 0103009 | BRW Zaanstreek-Waterland (LMPO) |
GRIP 1 | 0103036 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Haakarmchauffeurs) |
GRIP 1 | 0103239 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Blusploeg) |
GRIP 1 | 0103240 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 0103243 | BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 0103016 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (WVD ploeg 11W002) |
GRIP 1 | 0103231 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Lichtkrant) |
GRIP 1 | 0103232 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Kazernetechniek) |
GRIP 1 | 0103248 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (BvD) |
GRIP 1 | 0103249 | BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) |
0103015 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (WVD ploeg 11W001) | |
0103473 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (Kazernetechniek) | |
0103481 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (BvD) | |
0103482 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (Commandant) | |
0103485 | BRW Zaanstreek-Waterland (Landsmeer) (Monitorcode) |
0104952 | Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RTV-NH Rampenzenderaansturing) |
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/waterland/article28339209.ece/Zeer-grote-brand-in-Volendam?lref=vptop (http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/waterland/article28339209.ece/Zeer-grote-brand-in-Volendam?lref=vptop)
We hebben beeld. Foto's op NHD.
Ik citeer: "De brandweer spreek van een zeer grote maar niet uitslaande brand".....
Als dit niet uitslaand is weet ik het ook niet meer! 98uiye
p2kflex
MB 0103249 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) MB 0103239 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Blusploeg) MB 0103240 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Lichtkrant) MB 0103243 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Kazernetechniek) MB 0104528 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) MB 0104999 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) p2kflex
GB 0202997 BRW Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode) GB 0103011 BRW Zaanstreek-Waterland (AGS) GB 0103230 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Blusploeg) GB 0103231 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Lichtkrant) GB 0103232 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam) (Kazernetechniek) GB 0103248 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (BvD) GB 0103249 BRW Zaanstreek-Waterland (Edam-Volendam) (Monitorcode) GB 0103070 BRW Zaanstreek-Waterland (Functionaris Brandonderzoek) GB 0103742 BRW Zaanstreek-Waterland (Gebiedscommandant Waterland/Zeevang/Edam-Volendam) GB 0103062 BRW Zaanstreek-Waterland (HOvD) GB 0103060 BRW Zaanstreek-Waterland (OvD Oost) GB 0104634 BRW Zaanstreek-Waterland (Piketcentralist) GB 0103029 BRW Zaanstreek-Waterland (Piketofficier Alarmcentrale) GB 0103563 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) GB 0103566 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) GB 0103055 BRW Zaanstreek-Waterland (Regionaal Commandant) GB 0103239 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Blusploeg) GB 0103240 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Lichtkrant) GB 0103243 BRW Zaanstreek-Waterland (Volendam) (Kazernetechniek) GB 0104528 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) GB 0104999 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) p2kflex
GB 0104760 BRW Zaanstreek-Waterland (Beemsterbrug-Hoornsebrug) GB 0104758 BRW Zaanstreek-Waterland (Jan Blankenbrug) GB 0104761 BRW Zaanstreek-Waterland (Kooimanbrug-Wheermolenbrug) GB 0103554 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Blusploeg 3) GB 0103555 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Bevelvoerder 3) GB 0103563 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Kazernalarm) GB 0103566 BRW Zaanstreek-Waterland (Purmerend) (Lichtkrant) GB 0104759 BRW Zaanstreek-Waterland (Sluisbrug) GB 0103565 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Purmerend) GB 0104528 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland) GB 0104999 BRW Zaanstreek-Waterland (Monitorcode) p2kflex
0120999 MKA Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
Middelbrand met 1 TS in de melding? Of mist hier de allereerste melding?
:'( ik ben diep bedroefd. Is dit de Nederlandse Brandweer in actie? Blijf dan in de kazerne in plaats van iedere burger diep in de nacht wakker te maken met je martin hoorns. Om dan ter plaatse met je GSM foto's te maken van een brandend winkelcentrum.
Er staan meer collega's naar de brand te kijken als buurtbewoners.
En tuurlijk het pand was verloren, en de sloper haalt het straks neer, maar waarom dan nog opschalen als je toch niets gaat doen?? Ik snap er niets meer van :o
Maar gelukkig zijn wel alle P2000 meldingen in het topic geplakt. Zou toch heel saai worden op het forum als die niet meer openbaar zouden zijn >:D
Bedankt dat je me tot één van de beste benoemd. O0 altijd zo makkelijk om iemand die met een collegiale blik kijkt en ergens een opmerking over maakt gelijk weg te zetten als stuurman 8)
Neem direkt aan dat er hard gewerkt is, maar is dit de brandweer van 2020 en verder?
Als het zo werkt in Nederland is het tijd geworden om vrijwillige brandweer helemaal af te schaffen omdat ze zich niet kunnen gedragen als echte professionals maar zich gedragen als een zootje sneue hobbyisten. Amateurs vinden dat als zij wakker moeten worden de rest van dorp dan ook maar wakker moet worden.
:'( ik ben diep bedroefd. Is dit de Nederlandse Brandweer in actie? Blijf dan in de kazerne in plaats van iedere burger diep in de nacht wakker te maken met je martin hoorns. Om dan ter plaatse met je GSM foto's te maken van een brandend winkelcentrum.
Er staan meer collega's naar de brand te kijken als buurtbewoners.
En tuurlijk het pand was verloren, en de sloper haalt het straks neer, maar waarom dan nog opschalen als je toch niets gaat doen?? Ik snap er niets meer van :o
Maar gelukkig zijn wel alle P2000 meldingen in het topic geplakt. Zou toch heel saai worden op het forum als die niet meer openbaar zouden zijn >:D
Om het niet meer af te leren geloof dat de (omliggende) buurt zelfs minder te spreken was over het NL-alert wat vanancht verspreid was dat was schijnbaar pas echt rustverstorend.Zoiets ving ik vanmiddag op op het 538 nieuws.
http://www.youtube.com/watch?v=vyYkkNE7Fxs (http://www.youtube.com/watch?v=vyYkkNE7Fxs)Waarom zetten ze er daar zo laat in het filmpje pas de douche op?
Zeer grote brand verwoest supermarkt Dirk van de Broek en een Chinees Restaurant in Volendam - 28-07-2016
Wazig begin door de mist, excuus
Waarom zetten ze er daar zo laat in het filmpje pas de douche op?Omdat ze niet (meer) naar binnen konden/wilden/durfden/... (* doorhalen wat niet van toepassing is), een water op een dicht dak gooien nogal zinloos is?
Omdat ze niet (meer) naar binnen konden/wilden/durfden/... (* doorhalen wat niet van toepassing is), een water op een dicht dak gooien nogal zinloos is?
Wie zegt dat ze daar voor naar binnen moesten?
Als er een goede brandmuur aanwezig is kan je vaak naar binnen voor een defensieve binneninzet. Als die muur er niet is heeft het pand niet voldoen aan de voorschriften of men heeft doelbewust dit risico genomen.
Omdat ze niet (meer) naar binnen konden/wilden/durfden/... (* doorhalen wat niet van toepassing is), een water op een dicht dak gooien nogal zinloos is?De gevel was niet waterdicht meer?
Maar, als je een zware inzet achter de rug hebt, dan heb je wat mij betreft recht op even rust, toch? Om die mannen gelijk naar huis te sturen is ook weer zo wat, wie weet gingen ze enkele minuten na het filmpje weer vol aan de bak :)
Wat bedoel je trouwens met de brandweer van 2020 en verder in relatie tot dit filmpje?
... Om dan ter plaatse met je GSM foto's te maken van een brandend winkelcentrum...
Volgens NOS reikte de omliggende buurt tot Amsterdam.
Behalve de discussie over het rijden met OGS midden in de nacht, was mijn teleurstelling over de hedendaagse brandweer vooral het "gecontroleerd laten afbranden" van een winkelcentrum. Ik begrijp dat de collega's van Volendam nog binnen zijn geweest maar dat het niet meer verantwoord was om een binnen inzet te doen. En dan kan ik me voorstellen, grote ruimtes, hoge vuurbelasting en late ontdekking. Maar landelijk zie ik dan het volgende overal mis gaan in mijn ogen.
Tussen de binnenaanval en het omschakelen naar offensief of defensief buiten zit bijna altijd te veel tijd. Dat houdt dan in dat er vaak tientallen minuten lang geen water meer op de brandhaard komt. De eerste 2 TS'n staan vaak op een de meest geschikte plek voor een binnen inzet( bij de ingang). Maar dat is niet altijd de beste plek voor een LD inzet vanaf een brandkraan. Te grote afstand tussen TS en brandkraan en dus te weinig druk in de pomp. Nog afgezien van de vaak beroerde opbrengst van een brandkraan(1000 l?)
En dan wordt het wachten op het WTS , die vaak een opkomst tijd heeft van 20-25 minuten en een ongeveer gelijke inzettijd. Dan ben je al snel 50 minuten verder. Ondertussen stromen de TS-n, HW's en piket voertuigen in grote aantallen toe, maar effectief inzetten is er niet meer bij. En als dan eindelijk het WTS water geeft, is het pand al verloren.
Inzet van waterkannonnen op brandkranen lukt bijna nooit, te weinig opbrengst, en het inzetten van meerdere LD stralen van 250 l heeft vaak geen effect.
Dit is mijn frustratie, we laten de boel afbranden, door gebrek een kennis, middelen en training, staan erbij en kijken er naar en iedereen vindt het gewoon.
Iemand toch de handleiding niet goed gelezen, mag toch aannemen dat systeem je een gebied laat zien waar alert wordt gegeven.
ben echter helemaal niet thuis in dat systeem, en zal wel weer een te eenvoudige voorstelling van gebruik hebben.
Je zult dus altijd moeten wachten op het WTS o.i.d. Inderdaad kostbare tijd, maar een alternatief heb ik nog niet zo snel.Ik ook (nog) niet. Maar met de huidige tendens naar TS 4, SIV en wegvallen van veel tweede (slagkracht) Ts bij veel korpsen zal het probleem alleen maar groter worden. Door de standaardisatie van de jaren 90 hebben we wel heel veel van hetzelfde maar missen we een belangrijke schakel tussen de TS en het WTS.
En als de TS dan met 4 man rijdt kunnen de overgebleven twee man met dit voertuig rijden. Opkomst moet dan wel zo snel zijn dat de tank van het eerste nog niet leeg is als dit voertuig aan komt. En dus niet een watertankwagen zoals nu in veel regio's zijn intrede doet, want die heeft zelf zover ik weet geen mogelijkheid om te blussen(een gemiste kans vind ik)
Inwoners van de wijde omgeving van Volendam reageren op sociale media boos op een NL-Alert bericht dat vanochtend iets voor 05:00 uur werd verstuurd. Er woedde een grote brand in een supermarkt en het advies voor omwonenden was om ramen en deuren gesloten te houden. Het bericht maakte echter veel mensen wakker die helemaal niet in de buurt van de brand zeggen te wonen.
Ik herken helemaal wat je schrijft, maar heb nog niet echt een oplossing hiervoor. Je hebt altijd water nodig en de brandkraan levert tegenwoordig steeds minder en sowieso nooit genoeg voor een dergelijke brand. Je zult dus altijd moeten wachten op het WTS o.i.d. Inderdaad kostbare tijd, maar een alternatief heb ik nog niet zo snel. Dan zou de oplossing in de preventie zitten en moet elk pand maar een sprinkler hebben.
Echt trieste reacties over die NL alert, als ze niets horen is het niet goed als ze wel horen is het ook niet goed.
Zet je telefoon dan s'nachts in de slaap stand.
Ik herken helemaal wat je schrijft, maar heb nog niet echt een oplossing hiervoor. Je hebt altijd water nodig en de brandkraan levert tegenwoordig steeds minder en sowieso nooit genoeg voor een dergelijke brand. Je zult dus altijd moeten wachten op het WTS o.i.d. Inderdaad kostbare tijd, maar een alternatief heb ik nog niet zo snel. Dan zou de oplossing in de preventie zitten en moet elk pand maar een sprinkler hebben.Hier heeft elke TS een dompelpomp.
Hier heeft elke TS een dompelpomp.
Je kan NL-alert toch uitschakelen op je mobiele telefoon. Als ze mij een keer wakker hadden gemaakt in Amsterdam met gezeur over een beetje rook in Volendam ben ik er gelijk klaar mee.opvallend is het zeker!! Aantal maanden geleden kregen wij hier ook een Alert vanuit Brabant, terwijl we ver weg en niet eens in eens in effect gebied zaten. Blijkbaar is er nog wel het een en ander doen om te zorgen dat dit alert wel fatsoenlijk gaat werken. Voor mijn beleving werkt het tot nu toe verre van ideaal en zitten er nog wat kinderziektes in het systeem. :|
Ik zou er een probleem mee hebben als de veiligheidsregio de berichten kan sturen naar je telefoon als je het niet zelf zou kunnen de-acitveren, de veiligheidsregio zou dan een jehova getuige zijn die de sleutel van je voordeur heeft.
opvallend is het zeker!! Aantal maanden geleden kregen wij hier ook een Alert vanuit Brabant, terwijl we ver weg en niet eens in eens in effect gebied zaten. Blijkbaar is er nog wel het een en ander doen om te zorgen dat dit alert wel fatsoenlijk gaat werken. Voor mijn beleving werkt het tot nu toe verre van ideaal en zitten er nog wat kinderziektes in het systeem. :|
Echt trieste reacties over die NL alert, als ze niets horen is het niet goed als ze wel horen is het ook niet goed.Een NL-alert zal door die slaapstand heen breken. Juist een NL-alert.
Zet je telefoon dan s'nachts in de slaap stand.
Ik begrijp de mensen wel die klagen over dit soort NL-alerts. Ik heb geen probleem met het concept maar ze moeten het alleen gebruiken als ze echt iets te melden hebben, bijv. als mensen in een gebied wakker moeten worden om zo snel mogelijk het huis te verlaten en te vluchten naar veilig gebied.
Mee eens. Als ik het vergelijk met de brand in de pallethandel in Zoetermeer (http://www.hulpverleningsforum.nl/nieuws/lijst-weergave/20-branden/25637-zeer-grote-brand-zoetermeerse-pallethandel-galvanistraat) deze week: daar is geen NL-alert verstuurd, maar is de politie wel met luidsprekers door de straten die er het dichtste tegenaan lagen rondgereden. En dat was een brand die qua intensiteit en rook vergelijkbaar was (zoniet groter) dan deze brand.
Peen
Ik ook (nog) niet. Maar met de huidige tendens naar TS 4, SIV en wegvallen van veel tweede (slagkracht) Ts bij veel korpsen zal het probleem alleen maar groter worden. Door de standaardisatie van de jaren 90 hebben we wel heel veel van hetzelfde maar missen we een belangrijke schakel tussen de TS en het WTS.
Watertankwagens inzetten, ik hoor de brandweer hier in de woestijn nooit klagen. Ze hebben nergens open water of geboorde putten. Het drinkwaterleidingnet heeft geen brandkranen. De brandweer gebruikt hier tankautospuiten met een grotere tankinhoud waardoor ze het iets langer kunnen uitzingen in de eerste minuten. Vervolgens komen de eerste tankers aan (45.000 liter per stuk).
45.000 liter?! Hoe ziet dat er uit!?
Dit voertuig: https://www.facebook.com/BrandweerMWB/photos/pcb.1175872082426546/1175871939093227/?type=3 (https://www.facebook.com/BrandweerMWB/photos/pcb.1175872082426546/1175871939093227/?type=3) heeft 28.500 liter. Ben benieuwd hoe zo'n reus er dan wel niet uit ziet!?
Zeker met de vermindering van het aantal brandweerlieden had men al lang moeten overgaan op dakmonitoren (voor)en slangen (voeding) op haspelkarren(achter) om snel te kunnen inzetten met voldoende wateraanvoer.
. En dus niet een watertankwagen zoals nu in veel regio's zijn intrede doet, want die heeft zelf zover ik weet geen mogelijkheid om te blussen(een gemiste kans vind ik)Hier in Zeeland zijn er wel een paar met ingebouwde pomp en dakmonitor zover ik weet.
't is leuk spul allemaal maar hij moet ook nog de straat in kunnen en kunnen pendelen en bij mij weten waren er 5 tankautospuiten ingezet 1 op open water en en 2 redvoertuigen wat is dan verstandiger wts of pendelen ?