[pre][size=10pt]
Dienst: ~
Roepnummer: ~
Soort voertuig: ~
Merk en type: ~
Overige bijzonderheden: ~
[/size][/pre]
Hierbij nogmaals een voertuig van de bedrijfsbeveiliging van de bloemenveiling hier in Aalsmeer (de VBA)
Deze beveiliging doet sinds korte tijd ook het industriegebied er naast. Ook helpen zij de politie vaak met bijvoorbeeld aanrijdingen in de buurt (Legmeerdijk n231) van, of op het terrein van de bloemenveiling. Ze hebben daarvoor een speciale aanhanger met allerlei materialen erop, zoals afzetmateriaal, maar ook zandkorrels en olie lek bakken.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg297.imageshack.us%2Fimg297%2F7738%2Fbinnenbrandvba26120537dw.th.jpg&hash=b2f66ebb4ce654c5cab263511a73429d) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=binnenbrandvba26120537dw.jpg)
Dat industrieterrein is openbaar terrein, bij de aanrijdingen staan ze vaak alleen met de arrowstick aan, het blauw mag alleen gevoerd worden op eigen terrein. Volgens mij zijn het gewone beveiligers en meer niet, over een eventuele cursus ogs weet ik niets ;) Weet wel dat ik hun vorige voertuig (een MB VIto) mooier vond ;)foto?
Ik vind het maar raar.
Die balk op het dak en dat stopbord hebben toch geen enkel nut?
Ik vind het maar raar.
Die balk op het dak en dat stopbord hebben toch geen enkel nut?
Zeker wel, ze hebben ook een lasergun, en mogen ook bekeuringen en dergelijke uitdelen! Omdat zij de wegenverkeerswet daar naleven is het wel handig ;)
Hierbij een geupdate voertuig van dezelfde VBA bedrijfsbeveiliging als waar we het al eerder over hebben gehad. Nu in een nieuw (gestickerd) jasje.
Weet jij wat die mensen voor opleiding hebben Jeroen?Ik denk dat het ook is aangevult met BOA (Bijzonder Opsporings Ambtenaar) als ze bekeuringen op grond van de Wegen verkeerswet uit mogen schrijven.
Is dat gewoon beveiliger 2?
Ik denk dat het ook is aangevult met BOA (Bijzonder Opsporings Ambtenaar) als ze bekeuringen op grond van de Wegen verkeerswet uit mogen schrijven.
Wat denk je van optreden op eigen terrein.... ;) ;)
Geef mij maar die blauwe huisstijl die ze eerst hadden :|
mijn kleine bijdrage..
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden
Was het nietzo dat rode signalering was aangewezen voor luchthavendiensten?
Wij in Purmerend beschikken ook over een groot industrieterrein helaas zonder die leuke busjes etc. De normale Politie regelt die zaken daar..
Ik zou al blij zijn als we eindelijk eens een oranje lampje op het dak kregen
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk :P)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb290%2Fbrandweeraalsmeer112%2F3-35.jpg&hash=e4552f5cad91d7014251c3e6747f4fb8)
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden
Maar goed ... stel dat ze dan eens met die bus het terrein af willen ... de openbare weg op...
Dat gebeurd ook ... echter hebben ze daar geen enkele bevoegdheid en rijden ze dus ook niet met blauw ....
Door de samenwerking tussen de verschillende hulpdiensten word dat gedoogd en levert dat geen problemen op ;)
Soort van uitzonderingspositie? In overleg met plaatselijke politie samen e.e.a. overeenkomen? Maar niets wettelijks dus.. okee, duidelijk! ;)
Kijk eens aan ...
- schijnwerper voor
- dubbele cabine(?)
- LED lichtbak
- ventilator achterin (hondjes?)
- stootstangen tussen de wielen (altijd lastig die betonblokjes in de bochten)
- en uit een vloot van maar liefst 907 anderen... ;)
Is dat een camera aan de achterkant of een extra schijnwerper?
Strakke bak hoor ... wat mij betreft ook een O0
Soort van uitzonderingspositie? In overleg met plaatselijke politie samen e.e.a. overeenkomen? Maar niets wettelijks dus.. okee, duidelijk! ;)
De plaatselijke politie kan wel achter ze aan gaan, maar als ze de veiling inrijden ben je ze zo kwijt, en dan kom je er nooit meer uit zonder hulp :P
Had ik niet bij stilgestaan! Dat is een gigantisch terrein natuurlijk. Zo zijn er nog meer voorbeelden.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F8868%2Fafb023.th.jpg&hash=dbf42a42e58a15907020effb6283a19c) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=afb023.jpg)
Dienst : Solvay Bedrijfsbeveiliging Weesp
Soort voertuig : Surveillancewagen
Merk en type : VOLKSWAGEN CADDY SDI
Overige bijzonderheden: Rode Vista zwaaibalk met toespreek installatie.
:'( :'( :'(
Idioot dat justitie niet tot vervolging van dergelijke bedrijven wil overgaan.
:'( :'( :'(
Idioot dat justitie niet tot vervolging van dergelijke bedrijven wil overgaan.
:'( :'( :'(
Idioot dat justitie niet tot vervolging van dergelijke bedrijven wil overgaan.
PROCentrum verzorgt uitsluitend rijopleidingen voor (semi) overheidsinstellingen waarvan de bestuurders gebruik mogen maken van de optische en geluidssignalen als omschreven in artikel 29 van het RVV 1990 of die anderszins zijn belast met een toezichthoudende dan wel opsporings- of veiligheidstaak.
Mede hierom kan PROCentrum tijdens de opleidingen beschikken over een vrijstelling van bepalingen van het RVV 1990.
PROCentrum werkt uitsluitend met hoogopgeleide en gecertificeerde instructeurs die allen terug kunnen zien op een ruime werkervaring binnen de afzonderlijke doelgroepen. Hierdoor zijn wij als geen ander in staat om tijdens de instructie de vertaling te maken van oefen- naar praktijksituaties. Zo ontstaat een verbinding tussen het geleerde en de praktijk.
Bron: procentrum.nl
Ik kwam het Solvay voertuig tegen in Amsterdam Bart ;)Oh.... :-[
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk :P)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb290%2Fbrandweeraalsmeer112%2F3-35.jpg&hash=e4552f5cad91d7014251c3e6747f4fb8)
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden
Kom ik toch met een wedervraag.
Waarom zou Justitie WEL tot vervolging moeten overgaan ?????
Het kan ook nog zo zijn dat het bedrijf toestemming heeft gevraagd en gekregen voor het voeren c.q. gebruik van deze striping in deze kleurencombinatie.
Het voertuig heeft geen Striping wat kwa kleur ook maar enigsinds lijkt op die van Politie / Brandweer / GG&GD / Douane of DJI.
Dat het een twijfelachtige situatie is kan ik niet ontkennen maar om nu gelijk te oordelen zonder de exacte achtergrond te kennen vind ik in dit geval iets te voorbarig.
Ter info ik heb geen belangen bij dit bedrijf.
(degene met de blauwe bakken bovenop rijden volgens mij (zo uit mijn hoofd) in regio Haaglanden?)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.police-car-photos.com%2Fpictures%2F643.jpg&hash=c7a611acfcf7b36e1dfdfb5f3290adcb)
(degene met de blauwe bakken bovenop rijden volgens mij (zo uit mijn hoofd) in regio Haaglanden?)
Klopt ;DDeze auto's zijn van de diplomatieke dienst Haaglanden. Het is normale politie, maar speciaal herkenbaar gemaakt voor de diplomatieke doeleinden, zoals DHV naar Ambassades en Consulaten.
Fotootje één van de voertuigen waar ik een aantal jaar in heb rondgereden
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F241p56x.jpg&hash=211452dc9f0f78aa5fe897ee5784d91d)
Opvallend dat daar 'bewaking' op staat in plaats van beveiliging.
Mij is geleerd dat daar verschil in zit en dat 'beveiliging' de te voeren titel ???
Opvallend dat daar 'bewaking' op staat in plaats van beveiliging.
Mij is geleerd dat daar verschil in zit en dat 'beveiliging' de te voeren titel ???
Dat is een mooi voertuig.
Hoe zit het eigenlijk met het blauw/blauw en eventuele geluidssignalen op deze voertuigen? Ik kan me voorstellen dat als het voertuig op eigen bedrijfsterrein rijd dat dit geen probleem is (corrigeer me a.u.b. als ik het fout heb). Ik heb het zo eens op proberen te zoeken, alleen het is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat is een mooi voertuig.
Hoe zit het eigenlijk met het blauw/blauw en eventuele geluidssignalen op deze voertuigen? Ik kan me voorstellen dat als het voertuig op eigen bedrijfsterrein rijd dat dit geen probleem is (corrigeer me a.u.b. als ik het fout heb). Ik heb het zo eens op proberen te zoeken, alleen het is me nog niet helemaal duidelijk.
Artikel 1
1. Als hulpverleningsdiensten worden aangewezen die diensten die, voor zover de aan hen opgedragen
taak hierin voorziet, voor het vervullen van een dringende taak worden ingezet.
2. De in het eerste lid bedoelde diensten zijn de volgende:
a. de door de directie van het Rode Kruis aangewezen onderdelen van Noodhulp Nationaal;
b. de Stichting Sanquin voor een spoedtransport van bloed of bloedproducten;
c. Prorail voor de inzet van hulpverleningsvoertuigen ten behoeve van ongevallen op het spoor;
d. de door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, van Defensie, van Justitie,
van Verkeer en Waterstaat, van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer of van
Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangewezen, onder zijn verantwoordelijkheid vallende
diensten ten behoeve van crisisbeheersing of rampenbestrijding;
e. de Stafafdeling Beveiliging, Bewaking & Vervoer van de Arrondissementale Stafdienst
Amsterdam;
f. de Milieudienst Zuid-Holland Zuid;
g. de DCMR Milieudienst Rijnmond;
h. de divisie Rotterdam Port Authority van Havenbedrijf Rotterdam N.V. ten behoeve van het
gebruik van uitrukwagens;
i. de door de minister van Justitie aangewezen functionarissen van de Landelijke Vervoersdienst
Justitie of de Landelijke Bijzondere Bijstandsverlening van de Dienst Justitiële Inrichtingen;
j. het door de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aangewezen orgaancentrum,
bedoeld in artikel 24 van de Wet op de orgaandonatie, ten behoeve van het spoedeisende
vervoer van transplantatieorganen en het spoedeisende vervoer van transplantatieteams;
k. de door de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen aangewezen
reddingsbrigades;
l. het wapen der Koninklijke Marechaussee, alsmede andere door de Minister van Defensie
aangewezen bijstandseenheden.
Artikel 2
Er is slechts sprake van een dringende taak als bedoeld in artikel 29, eerste lid, van het Reglement
verkeersregels en verkeerstekens 1990, en in artikel 1, eerste lid, in geval van:
a. een voor de mens levensbedreigende situatie die directe hulp van de betrokken hulpverleningsdiensten
vergt;
b. het voorkomen van een voor de mens levensbedreigende situatie of een situatie waarin ernstige
schade aan gebouwen of goederen ontstaat;
c. een ernstige verstoring van de openbare orde of de rechtsorde, waarvoor een directe en snelle
inzet noodzakelijk is.
Artikel 3
1. De politie, de brandweer en de diensten voor spoedeisende medische hulpverlening stellen elk
een richtlijn op met betrekking tot de werkzaamheden en de omstandigheden, waarin van de
optische en geluidssignalen gebruik mag worden gemaakt.
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk :P)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb290%2Fbrandweeraalsmeer112%2F3-35.jpg&hash=e4552f5cad91d7014251c3e6747f4fb8)
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden:Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden
Het is inderdaad opvallend ja.. en er zit zeker verschil tussen iets "bewaken" en "beveiligen"
Waarom men ooit voor de naam ...bewaking heeft gekozen is mij eerlijk gezegd ook een raadsel.. :D
MAAR.. ik kom er per ongeluk nog weleens op de koffie dus ik kom hier nog op terug
Inmiddels hebben deze voertuigen geen blauwe signalering meer, maar oranje!!
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk :P)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg685.imageshack.us%2Fimg685%2F4723%2F250b.jpg&hash=bfc57311c879ea133af325a7f6f97b91) (http://img685.imageshack.us/i/250b.jpg/)En is dit voertuig ook al ge-her-signaleerd? Of heeft dit voertuig nogsteeds blauwblauw?
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 250
Soort voertuig: Surveillance/ begeleiding van hulpdiensten
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO/ AED benodigdheden
En is dit voertuig ook al ge-her-signaleerd? Of heeft dit voertuig nogsteeds blauwblauw?
En is dit voertuig ook al ge-her-signaleerd? Of heeft dit voertuig nogsteeds blauwblauw?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi205.photobucket.com%2Falbums%2Fbb290%2Fbrandweeraalsmeer112%2F3-35.jpg&hash=e4552f5cad91d7014251c3e6747f4fb8)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi112.photobucket.com%2Falbums%2Fn182%2Fbrandweeraalsmeer%2F1.jpg&hash=0252baeb1350a1b5db88ff28ece69fb6)
Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Inmiddels amber signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden
Dat zou ik zeggen: zet er een tweekleurig balkje op :)
Afhankelijk van waar je het voertuig voor gebruikt op dat moment, kan je de gewenste kleur inschakelen. En je voldoet nog aan de regeling OGS ook (wat zij in principe niet hoeven natuurlijk).
Dan blijf je met het probleem zitten waarom blauw er (meer dan vermoedelijk) af is gehaald
Het aanwezig cq. de beschikking hebben over een voor direct gebruik gereed zijnde blauwe zwaailamp. Als je daar mee op de openbare weg wilt rijden zul je aangewezen hulpdienst moeten zijn.
Ga er eigenlijk stiekem wel vanuit dat ze alsnog een (losse) blauwe magneetlamp ergens in het voertuig hebben liggen ;) ;D
Dan blijf je met het probleem zitten waarom blauw er (meer dan vermoedelijk) af is gehaald
Het aanwezig cq. de beschikking hebben over een voor direct gebruik gereed zijnde blauwe zwaailamp. Als je daar mee op de openbare weg wilt rijden zul je aangewezen hulpdienst moeten zijn.
Ga er eigenlijk stiekem wel vanuit dat ze alsnog een (losse) blauwe magneetlamp ergens in het voertuig hebben liggen ;) ;D
Dan blijf je met het probleem zitten waarom blauw er (meer dan vermoedelijk) af is gehaald
Het aanwezig cq. de beschikking hebben over een voor direct gebruik gereed zijnde blauwe zwaailamp. Als je daar mee op de openbare weg wilt rijden zul je aangewezen hulpdienst moeten zijn.
Ga er eigenlijk stiekem wel vanuit dat ze alsnog een (losse) blauwe magneetlamp ergens in het voertuig hebben liggen ;) ;D
Overigens, gezien de staat van het voertuig denk ik aan een aanstaand in plaats van voormalig voertuig ;)
Doe er dan op zijn minst amber in, vind de striping wel erg gaaf.
Of een paar take downs en alley lights. Kan me voorstellen dat dat weleens handig kan zijn tijdens mobiele surveillance op een uitgestorven bedrijventerrein!
Maar inderdaad, de auto ziet er erg professioneel uit!
Deze is wel leuk :) Staat bij Van Vliet in Nieuwerkerk.Hm, heeft meer weg van een arrestantenbusje. ;D
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg534.imageshack.us%2Fimg534%2F4715%2Falertservicesbeveiligin.jpg&hash=34a7fe9b70d356a899b327b56f0583b2)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg28.imageshack.us%2Fimg28%2F4715%2Falertservicesbeveiligin.jpg&hash=f4b7fb54896daec2f58cd81e1999d29c)
Dienst: voormalig Alert Services Beveiliging(?)
Soort voertuig: mobiel kantoor / terreinvoertuig
Merk & type: Mercedes-Benz Unimog 1300UL
Kenteken: n.b.
Bijzonderheden: bijzondere opbouw met BZK-achtige striping
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2FFL2.jpg&hash=84a17e20c7346fb778402c3605c7b741)Welke tweetoon hebben deze bussen eigenlijk? De nieuwe volgens de nieuwe eisen?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2FFL1.jpg&hash=91bb7176444c763322d42a88aada71da)
Dienst: Bedrijfsbeveiliging Flora Holland
Bureau: Aalsmeer
Soort voertuig: Dienstbus
Wagenparknummer: 250
Merk & type: Renault Trafic
Kenteken: 5-VZL-70
Byzonderheden: Sinds kort in dienst. Dual color led-signalering.
Welke tweetoon hebben deze bussen eigenlijk? De nieuwe volgens de nieuwe eisen?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2FFL2.jpg&hash=84a17e20c7346fb778402c3605c7b741)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2FFL1.jpg&hash=91bb7176444c763322d42a88aada71da)
Dienst: Bedrijfsbeveiliging Flora Holland
Bureau: Aalsmeer
Soort voertuig: Dienstbus
Wagenparknummer: 250
Merk & type: Renault Trafic
Kenteken: 5-VZL-70
Byzonderheden: Sinds kort in dienst. Dual color led-signalering.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F03_Maart%2FTataSteel%2FDBB_TataSteel_01.jpg&hash=1aa1c08f83e162f5d4da62097fe5c988)Voertuignummer van de Transporter is de 9054.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F03_Maart%2FTataSteel%2FDBB_TataSteel_02.jpg&hash=26e93c61ba1cda60a9f40345e164eafc)
Dienst: Dienst BedrijfsBeveiliging (DBB) Tata Steel IJmuiden
Standplaats: Velsen-Noord
Soort voertuig: Dienstbus
Wagenparknummer: 9054
Merk & type: Volkswagen Transporter
Kenteken: 4-VXN-03
Bijzonderheden: tbv bewaking en beveiliging van het Tata Steel terrein, de DBB doet tevens begidsing van overheidshulpdiensten op Tata Steel.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F05_Mei%2FWenckebachtstraat%2F9053_DBB_Tata_Steel_01-BorderMaker.jpg&hash=4237a478dfc9916d397bb9379d703649)Uit de politie-aanbesteding zo te zien?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F05_Mei%2FWenckebachtstraat%2F9053_DBB_Tata_Steel_02-BorderMaker.jpg&hash=127e5a0e9b5a6a5ae0060a144b513569)
Dienst: Dienst BedrijfsBeveiliging (DBB) Tata Steel
Standplaats: Velsen-Noord
Soort voertuig: Dienstauto
Wagenparknummer: 9053
In dienst: 2013
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 93-ZTD-1
Bijzonderheden:
tbv bewaking en beveiliging van het Tata Steel terrein, de DBB doet tevens begidsing van overheidshulpdiensten op Tata Steel.
Beetje vies ;-)
Uit de politie-aanbesteding zo te zien?Opgebouwd bij Honac Apeldoorn in ieder geval (zie het voertuig aan de rechterkant v.d. foto):
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F05_Mei%2FWenckebachtstraat%2F9053_DBB_Tata_Steel_01-BorderMaker.jpg&hash=4237a478dfc9916d397bb9379d703649)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.112ijmond.nl%2Fimages%2Fstories%2FFoto%2F2013%2F05_Mei%2FWenckebachtstraat%2F9053_DBB_Tata_Steel_02-BorderMaker.jpg&hash=127e5a0e9b5a6a5ae0060a144b513569)
Dienst: Dienst BedrijfsBeveiliging (DBB) Tata Steel
Standplaats: Velsen-Noord
Soort voertuig: Dienstauto
Wagenparknummer: 9053
In dienst: 2013
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 93-ZTD-1
Bijzonderheden:
tbv bewaking en beveiliging van het Tata Steel terrein, de DBB doet tevens begidsing van overheidshulpdiensten op Tata Steel.
Beetje vies ;-)
Ik ben erg benieuwd wat er op de transparanten in de balk komt te staan, als je die aanzet... Ik heb al zo'n vaag vermoeden als ik er goed naar kijk.....Daarin staat "Stop controle" of "Volgen controle". Bij het betreden van het terrein staat ook in de papieren die je hoort te lezen en ondertekenen dat je hieraan gevolg geeft en bij weigering de politie wordt ingeschakeld. :-X
Ik ben erg benieuwd wat er op de transparanten in de balk komt te staan, als je die aanzet... Ik heb al zo'n vaag vermoeden als ik er goed naar kijk.....Zelfs op mijn mobieltje kan ik bij uitvergroting van de bovenste foto duidelijk als eerste letter een P in spiegelschrift lezen. Wil nog niet zeggen dat het daardoor gesuggereerde woord ook daadwerkelijk is aangesloten, natuurlijk, maar tòch...
Zelfs op mijn mobieltje kan ik bij uitvergroting van de bovenste foto duidelijk als eerste letter een P in spiegelschrift lezen. Wil nog niet zeggen dat het daardoor gesuggereerde woord ook daadwerkelijk is aangesloten, natuurlijk, maar tòch...Er staat gewoon politie in spiegelschrift, kijk maar goed.
Er staat gewoon politie in spiegelschrift, kijk maar goed.Het transparant kan worden aangezet met de tekst 'STOP' of 'STOP POLITIE'. De tekst Politie kan dus uitgezet worden, als er stroom op een ander tandje wordt gezet. Zelfde geldt voor achter, dan houd je daar STOP en VOLGEN over, zonder POLITIE.
Uit de politie-aanbesteding zo te zien?
Het transparant kan worden aangezet met de tekst 'STOP' of 'STOP POLITIE'. De tekst Politie kan dus uitgezet worden, als er stroom op een ander tandje wordt gezet. Zelfde geldt voor achter, dan houd je daar STOP en VOLGEN over, zonder POLITIE.
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.O0
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.
Klopt, alleen de tekst STOP of VOLGEN kan worden aangezet.Op de transporter stond toch echt controle vorige week. ???
Daarin staat "Stop controle" of "Volgen controle". Bij het betreden van het terrein staat ook in de papieren die je hoort te lezen en ondertekenen dat je hieraan gevolg geeft en bij weigering de politie wordt ingeschakeld. :-X
Deze mensen denken totzelfs dat ze je mogen weigeren te vertrekken als alle documenten kloppen omdat hun de lading niet goed gezekerd vindt. >:(
Zodra je het terrein op wilt, dien je akkoord te gaan met hun regels....anders kom je er niet op.
Op dit bedrijfsterrein zijn de regels van de wegenverkeerswet en RVV van toepassing.
Naar mijn weten is de regelgeving inzake de OGS onderhavig aan de wegenverkeerswet en het RVV.
Ik ga er vanuit dat ze met OGS mogen rijden, anders zouden ze niet zo'n opbouw hebben. :o
Oke, maar als ik akkoord ga met de regels en vervolgens het stopteken niet opvolg is dit een civiele zaak. Daar kan de politie niets in betekenen, ik overtreed het wetboek van strafrecht namelijk niet.Alleen houden ze je op het terrein op verdenking van, en dat is wel een zaak van de politie om dat te constateren. Eigenlijk net als een winkelbeveiliger dat doet, die mag ook niet in je tas kijken maar hoort daarvoor de politie in te schakelen(bij mijn weten).
Tja, strafrecht zal het niet wezen.... ::)
Heel simpel, als boete voor een verkeersovertreding krijg je een "Boete" in de vorm van strafpunten.
Bij 3 punten mag je een korte periode het terrein (welke door slagbomen is afgesloten) niet op, bij 5 ben je helemaal niet meer welkom.
Dit kan behoorlijke consequenties hebben als je bij Tata of een aannemer daar werkt.
Helder, omdat ik eerder las dat ze bij niet volgen van de regels 'de politie' erbij gaan halen; die kan namelijk niks doen volgensmij.Ja, alleen wat is de grote factor voor het transport? Tijd, en dat hebben ze te weinig. Dus werkt men mee om maar zo snel mogelijk van het terrein te zijn. Ze hebben totzelfs draaiboeken over hoe volgens hun lading moet zijn vast gezet. Probleem voor hen is dat ik gewoon ILT een keer heb laten komen en hun ongelijk heb bewezen. Ik heb namelijk altijd tijd, ik heb schijt aan aflevertijden want ik werk op mijn snelheid. O0
Wacht ff hoor, stel dit voertuig geeft mij een stopteken waar ik niet aan voldoe. Dan gaan ze de politie bellen omdat ik me niet aan de huisregels houd? Volgensmij is dat nog steeds civielrechterlijk en hoef ik helemaal geen stoptekens van deze voertuigen op te volgen, ook niet op hun terrein.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Vind het best interessant.
Voor de ingang van elke kazerne staat tevens een bord waarop staat dat de Wegenverkeerswet op dit terrein van overeenkomstige toepassing is. Verder staat daarop de geldende snelheid en dat het parkeren buiten de daarvoor bestemde plaatsten verboden is etc.
De Wet Mulder is dus niet van toepassing op militaire terreinen derhalve kan een burger ook niet bekeurd worden. Hij bezit ook niet de miltaire status.
Door de collega die controleerd dient een rapport op gemaakt te worden voor de commandant van de kazerne met de bevindingen die hij heeft geconstateerd. De commandant van de kazerne kan dan beslissen om de toegang van de kazerne te weigeren voor deze persoon.
Betreft het een burger in dienst van defensie dan kan de commandant van de kazerne maatregelen nemen in gevolge het Burger Ambtenaren Reglement Defensie (BARD). In deze regeling staan diverse straffen die een commandant mag uitdelen.
Lange lap tekst, maar mijn vraag staat nog steeds: waarom hebben ze in godsnaam blauw op die voertuigen en komen ze daarmee op de openbare weg?Het waarom is hetzelfde als bij de beveiligingsvoertuigen van Flora Holland en de Authority voertuigen van Schiphol, zij zijn namelijk de handhavingsdienst op het terrein en ook de eerste hulpverleningsvoertuig terplaatse. Zie het als de politiedienst van deze afgesloten (maar toch vaak grote) terreinen. Hierdoor is het dus van belang dat zij als voorrangsvoertuig kunnen rijden op dit terrein (en waar moet een voorrangsvoertuig aan voldoen?). Of ze op de openbare weg komen lijkt mij niet, zal hooguit (net als bij bijvoorbeeld Aalsmeer) het oversteken of kortstondig gebruik zijn van openbare weg om bij een ander gedeelte van hun terrein te komen.
Het waarom is hetzelfde als bij de beveiligingsvoertuigen van Flora Holland en de Authority voertuigen van Schiphol, zij zijn namelijk de handhavingsdienst op het terrein en ook de eerste hulpverleningsvoertuig terplaatse. Zie het als de politiedienst van deze afgesloten (maar toch vaak grote) terreinen. Hierdoor is het dus van belang dat zij als voorrangsvoertuig kunnen rijden op dit terrein (en waar moet een voorrangsvoertuig aan voldoen?). Of ze op de openbare weg komen lijkt mij niet, zal hooguit (net als bij bijvoorbeeld Aalsmeer) het oversteken of kortstondig gebruik zijn van openbare weg om bij een ander gedeelte van hun terrein te komen.
De foto's zijn genomen tijdens een aanrijding op de openbare weg waarbij er gebruik wordt gemaakt van de blauwe lampen, dus blijkbaar is daar toestemming voor of wordt het gedoogd....
Voor meer foto's, zie http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat (http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat)
Grtz,
Marcel
Neehoor Dinozzo dat is niet helemaal juist wat je zegt. Op de kazerne geldt het militair strafrecht, in dit strafrecht zijn twee titels (XII - verkeersmisdrijven en I verkeersovertredingen) op basis vanwaar de KMar schrijft. Bovendien is een groot aantal bepalingen van de WVW en het merendeel van het RVV gewoon op de kazerne van toepassing.
Het klopt, de wet mulder is hier niet van toepassing.... ofterwijl: een burger kan niet bekeurd worden, voldoet men hier niet aan kan er niet zomaar overgestapt worden naar 461 want hij is gewoon rechtmatig op het terrein. In dat geval gaat er een rapport naar de commandant en kan deze de burger een ontzegging geven, dit gaat dus niet per direct.
Een quote van een KMar collega op een ander forum hierover:
Zoals ik het begrijp kan hij dus met pek en veren van de kazerne gejaagd worden, maar niet direct vervolgd worden voor het delict. Is een beetje hetzelfde als dat jij een fiets huurt, je gaat akkoord met de voorwaarden... maar als je daar niet aan houdt belt de verhuurder de politie en zegt dat je zijn fiets hebt gejat.... ::)
Voor TaTa steel lijkt het me helemaal anders, een kazerne is nog bijzonder/militair terrein. Dit is een bedrijven terrein van een particuliere organisatie, als jij rechtmatig op het terrein bent maar je vervolgens niet aan hun regels houdt kan ik me niet voorstellen dat je vervolgd gaat worden voor 461....... Als jij denkt dat het wel zo is, zie ik graag jurisprudentie / een bron daarvan; dan heb ik ook weer wat geleerd O0
Art. 461 Sr. Blijkens de bewijsvoering heeft het Hof vastgesteld dat de rechthebbende aan de verdachte toestemming heeft gegeven om zich op het militair terrein te bevinden onder meer onder de op de ingangen van het terrein geplaatste borden vermelde voorwaarde verbonden dat men de maximum snelheid niet overschrijdt. Het Hof heeft voorts vastgesteld dat de verdachte door overtreding van de voorwaarde niet langer gerechtigd was zich op het terrein te bevinden en dat daarmee de overtreding van art. 461 Sr is gegeven. HR: ’s Hofs oordeel dat de verdachte zonder daartoe gerechtigd te zijn zich op een terrein heeft bevonden waarvan hem op blijkbare wijze door de rechthebbende als bedoeld in art. 461 Sr is verboden, geeft niet blijk van een onjuiste rechtsopvatting en is ook niet onbegrijpelijk. De WAHV staat hieraan niet in de weg omdat het in casu geen voor het verkeer openstaande weg betreft.
Het oordeel van het Hof dat de verdachte zonder daartoe gerechtigd te zijn zich op een terrein heeft bevonden waarvan de toegang de verdachte op voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden als bedoeld in art. 461 Sr, geeft niet blijk van een onjuiste rechtsopvatting. Dat oordeel is ook niet onbegrijpelijk. Daaraan doet, anders dan in de toelichting op het middel wordt betoogd, niet af dat op de desbetreffende borden een verwijzing naar art. 461 Sr ontbreekt. Het in de toelichting op het middel ingenomen standpunt dat de Wet administratieve handhaving verkeersvoorschriften aan toepassing van art. 461 Sr in de weg staat, is onjuist, reeds omdat deze wet alleen van toepassing is op een voor het openbaar verkeer openstaande weg als bedoeld in art. 1, eerste lid aanhef en onder b, WVW 1994, en van zodanige weg hier geen sprake is.LJN BT1660 (http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BT1660)
De bewezenverklaring is dan ook toereikend gemotiveerd. Het middel faalt.
3. Beoordeling van het tweede middel
Het middel kan niet tot cassatie leiden. Dit behoeft, gezien art. 81 RO, geen nadere motivering nu het middel niet noopt tot beantwoording van rechtsvragen in het belang van de rechtseenheid of de rechtsontwikkeling.
4. Beslissing
De Hoge Raad verwerpt het beroep.
Dit arrest is gewezen door de vice-president F.H. Koster als voorzitter, en de raadsheren W.A.M. van Schendel en W.F. Groos, in bijzijn van de waarnemend griffier S.C. Rusche, en uitgesproken op 29 november 2011.
Door overtreding van de gestelde voorwaarde is degene aan wie voorwaardelijk toestemming is verleend het militaire terrein te betreden, niet langer gerechtigd zich op het terrein te bevinden en is de overtreding van het bepaalde in artikel 461 Wetboek van Strafrecht daardoor gegeven. Daaraan doet niet af, dat de verdachte na overtreding van de maximumsnelheid niet aanstonds door of namens de rechthebbende van het terrein is verwijderd, zoals door de verdachte ten verwere is aangevoerd. Immers, overtreding van een (al dan niet voorwaardelijk) toegangsverbod impliceert in het algemeen niet het ontstaan van een verplichting aan de zijde van de rechthebbende tot verwijdering van degene die het toegangsverbod heeft overtreden. Daarbij komt, dat door staandehouding de overtreding niet voortduurde, met gevolg dat de verdachte in beginsel weer gerechtigd was zich op het terrein te bevinden."
Blijkens de bewijsvoering heeft het Hof vastgesteld dat de door de rechthebbende aan de verdachte in verband met zijn werkzaamheden verleende toestemming om zich op het terrein van de Marinehaven te bevinden, is gegeven onder de op de bij de ingangen van de Marinehaven geplaatste borden vermelde voorwaarde, inhoudende kort gezegd, dat men de maximumsnelheid van 50 km per uur niet overschrijdt en dat de gestelde voorwaarde voor een ieder die zich op het terrein begeeft, en daarmee dus ook voor de verdachte, kenbaar is door de tekst op die borden. Het Hof heeft voorts geoordeeld dat de verdachte door overtreding van de gestelde voorwaarde, te weten door met een hogere snelheid dan de toegestane maximumsnelheid van 50 km per uur te rijden over de Noord Voorlandweg - welke weg, naar het Hof heeft vastgesteld, een niet voor het openbaar verkeer openstaande weg is, doch een weg gelegen op een militair terrein als bedoeld in art. 1, eerste lid aanhef en onder c, van de Verkeersregeling Defensie nr. CWW89/128 van 29 november 1993 - niet langer gerechtigd was zich op dit terrein te bevinden en dat daarmee overtreding van art. 461 Sr is gegeven.
Het oordeel van het Hof dat de verdachte zonder daartoe gerechtigd te zijn zich op een terrein heeft bevonden waarvan de toegang de verdachte op voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden als bedoeld in art. 461 Sr, geeft niet blijk van een onjuiste rechtsopvatting. Dat oordeel is ook niet onbegrijpelijk. Daaraan doet, anders dan in de toelichting op het middel wordt betoogd, niet af dat op de desbetreffende borden een verwijzing naar art. 461 Sr ontbreekt. Het in de toelichting op het middel ingenomen standpunt dat de Wet administratieve handhaving verkeersvoorschriften aan toepassing van art. 461 Sr in de weg staat, is onjuist, reeds omdat deze wet alleen van toepassing is op een voor het openbaar verkeer openstaande weg als bedoeld in art. 1, eerste lid aanhef en onder b, WVW 1994, en van zodanige weg hier geen sprake is.
De foto's zijn genomen tijdens een aanrijding op de openbare weg waarbij er gebruik wordt gemaakt van de blauwe lampen, dus blijkbaar is daar toestemming voor of wordt het gedoogd....
Voor meer foto's, zie http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat (http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1227-fietser-aangereden-door-auto-op-fietspad-wenckebachstraat)
Grtz,
Marcel
Ik mis toch een wat meer pragmatische kijk op de zaak. Specifiek dit ongeval; Bij een incident in Velsen-Noord moet de politie primair van de andere kant van het kanaal komen (Bureau in IJmuiden, maar de noodhulp kan ook achterin Santpoort zitten). Indien beschikbaar kan een eenheid van IJmond-Noord gestuurd worden als die dichter in de buurt zit. Maar een aanzienlijke aanrijdtijd heb je al snel, zeker in de spits.
Dan vind ik het niet meer dan logisch dat er een beroep gedaan wordt op de DBB Tata Steel, die vanaf hun werkplek het ongeval letterlijk bijna kunnen zien. Zij kunnen als first responder zorgen voor een veilige werkplek, eerste hulp en de meldkamer voorzien van belangrijke informatie over het incident. Daarnaast kunnen zij ook een inschatting maken in welke mate het incident gevolgen heeft voor het bedrijfsproces.
In de praktijk vindt er regelmatig afstemming en samenwerking plaats tussen de overheidshulpdiensten en bedrijfshulpdiensten (DBB maar ook de Bedrijfsbrandweer), hetgeen niet meer dan logisch is.
Ik vraag mij alleen wel af wat er wordt bedoeld met "kunnen zij ook een inschatting maken in welke mate het incident gevolgen heeft voor het bedrijfsproces."Tata Steel is een enorm bedrijf, met een 24/7 doorgaand proces, verschillende fabrieken en talloze vervoersbewegingen over weg, water en spoor op, van, en naar het fabrieksterrein. Bovendien zijn diverse bedrijven van derden op of nabij het terrein gevestigd. Een relatief klein incident op, of in de directe omgeving van, het fabrieksterrein kan dan al verstrekkende gevolgen hebben voor het bedrijfsproces.
Grtz,
Marcel
Welke chevy is dat op de achtergrond? :D
daar komen ze pas over 10 a 15 jaar achter; dan moeten alle Handhaving voertuigen een nationaliserings-like proces ondergaan en zal de beveiliging ook met 1 soort striping het land door moeten. ::)
Een nieuw dienstvoertuig bij de Universiteit van Utrecht.
Foto's gemaakt met gsm.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi125.photobucket.com%2Falbums%2Fp53%2FNickvm%2F2013-11-15124909_zps61ced5d4.jpg&hash=2609c80a0ab84d40041fcde75a3f9ed0) (http://s125.photobucket.com/user/Nickvm/media/2013-11-15124909_zps61ced5d4.jpg.html)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi125.photobucket.com%2Falbums%2Fp53%2FNickvm%2F2013-11-15124932_zps64af52d2.jpg&hash=a028feb03b829090bbad2cbef8774636) (http://s125.photobucket.com/user/Nickvm/media/2013-11-15124932_zps64af52d2.jpg.html)
Ik zie deze auto's ook regelmatig rijden als ik daar moet zijn. Iemand enig idee waarom de voertuigen rode lampen hebben. Verder heb ik ook gezien dat de security wielklemmen plaatst. Hoe is dit juridisch ingedekt?
RemRoof
Vwb Tata steel blijf ik het bijzonder vinden, maar dat is mijn persoonlijke mening. DiNozzo, mijn klasgenoten van de KMar geven aan dat dit zelden wordt toegepast, maar als het gebeurt zal nooit de politie erbij gehaald worden op het moment zelf. Dit gebeurt pas als men wederom het terrein betreedt (in het kader van houd kleine dingen klein.... waar hebben we het over, een snelheidsovertreding). Maar nogmaals, het schijnt zelden voor te komen.
Voor het voeren van rode verlichting hebben ze een vergunning/ontheffing en het wordt gebruikt bij ongevallen.Dus men heeft een vergunning voor iets dat je zonder vergunning op eigen terrein mag gebruiken?
De Uithof is grotendeels eigen terrein, hoe het precies zit met wielklemmen weet ik niet.
Dus men heeft een vergunning voor iets dat je zonder vergunning op eigen terrein mag gebruiken?
Een vergunning/ontheffing voor extra rode verlichting ... op grotendeels eigen terrein.
Ik vindt het spannend.
Natuurlijk geloof ik alles dat mij in goeden trouw verteld wordt ... maar toch.
Zou het kunnen zijn dat die ontheffing is voor die stukken die niet onder de noemer grotendeels vallen, daar is het namelijk niet toegestaan zonder ontheffing om rood licht naar voren uit te stralen....
Als ik de foto's bewerk met Corel, dan lijkt het alsof er alleen een beamer is naar de zijkanten en dat in het rode alleen twee spiegels staan gemonteerd.... Heeft iemand de balk van deze bus al eens in werking gezien?
Een vergunning/ontheffing voor extra rode verlichting ... op grotendeels eigen terrein.Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?
Ik vindt het spannend.
Natuurlijk geloof ik alles dat mij in goeden trouw verteld wordt ... maar toch.
Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?
Waar en wanneer mag je rode zwaailampen voeren als een beveiligingsbedrijf ? En wat voor zwaailampen mag je eigenlijk wel voeren als beveiligingsbedrijf ?Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken
Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken
Heb eerder de vraag waarom er uberhaupt gekozen voor rood. Want volgens mij staat er nog altijd in de WVW en regelement Voertuigen dat de enige rode lampen op een voertuig de achter/remlichten mogen zijn en voor de aangewezen voertuigen een transparant. Dus waarom moeilijk doen terwijl je met oranje/amber hetzelfde doel kan bereiken
"vroeger" reden ze met oranje balken, waarom er voor rood is gekozen, geen idee.
Oranje is toch alleen bedoeld als je op/of aan de weg werkzaamheden uitvoert ?Ja, echter oranje mag/moet ook gevoerd worden bij afsluitingen of stilstaan op gevaarlijke plekken. En dat lijkt mij de reden dat zij een lichtbalk hebben (denk niet dat zij prio ritten rijden).
Rood is inderdaad de kleur die gebruikt wordt op vliegvelden, 1 van onze wagens op vlb Volkel had toendertijd Amber en Rood, alleen heb ik de betekenis hiervan nooit geweten.De rode lampen zijn in de vliegwereld in gebruik als anti-collission lights. Hier moeten dan ook de voertuigen mee worden uitgerust als zij zich begeven in het actieve gedeelte van het vliegverkeer.
Ja, echter oranje mag/moet ook gevoerd worden bij afsluitingen of stilstaan op gevaarlijke plekken. En dat lijkt mij de reden dat zij een lichtbalk hebben (denk niet dat zij prio ritten rijden).
Overigens, Tata heeft een ontheffing voor heel Nederland voor het mogen rijden met uitgeschakelde OGS op de openbare weg. Dit omdat deze voertuigen ook op Tata terreinen in Zeeland en België worden gebruikt.
Meerdere (oud) staatsbedrijven hebben nog een RVV ontheffing vanuit vroegere jaren. Hier mogen ze nog steeds rechten aan ontlenen ook al zijn het nu geprivatiseerde bedrijven. Tata steel is er 1 van ! Deze gelden voor heel het land !
Toevallig laatst gekeken in de hele huidige regelgeving en Tata Staat letterlijk genoemd als een van de partijen die gerechtigd zijn tot het voeren van OGS in de regeling OGS zoals die thans geldt.
De Dienst Bedrijfsbeveiliging (DBB) van TATA Steel IJmuiden B.V. (hierna: TATA) moet voor hulpverlening op het eigen terrein vaak gebruik maken van de openbare weg. Dit komt door de enorme oppervlakte van het bedrijfsterrein dat niet uit één geheel bestaat. De DBB moet frequent uitrukken. Er zijn verder afspraken met de politie Kennemerland over onder andere mogelijke ongevallen in de Velsertunnel of in de directe omgeving. Het materiaal dat de DBB ter beschikking heeft voor ongevallen met bepaalde voertuigen kan nodig zijn en dient daarom snel ter plaatse te kunnen zijn. De politie Kennemerland is positief over de samenwerking met TATA. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie is tevens geconsulteerden dit ministerie heeft de aanwijzing van de DBB als hulpdienst positief beoordeeld. TATA is reeds op de hoogte gebracht van het voornemen dat de DBB wordt aangewezen als hulpverleningdienst in de zin van artikel 1 van de regeling en het hier besproken onderdeel van de wijzigingsregeling geeft aan dat voornemen uitvoering.
Ik ga er vanuit dat ze met OGS mogen rijden, anders zouden ze niet zo'n opbouw hebben. :oIk kwam onderstaande video tegen en men rijdt inderdaad ook met sirene indien nodig O0
@KLF ik denk over je opmerking dat de nagenoeg gelijke bevoegdheden die de DBB met de politie zou hebben toch beetje uit het verband gerukt zijn. Buiten de het rijden onder blauw en herrie en rapport wat de verzekering accepteert. Heeft het naast de standaard beveiligingstaken niet zoveel wettelijk te zeggen, PV van DBB heeft bij een rechtzaak ook geen enkele betekenis, daar heb je gewoon een politie pv voor nodig. En dan onthou ik me nog over de de diverse verschillen in bevoegheden tussen een DBB medewerker en politieagent.Ik heb geleerd dat elke vaststelling door wie dan ook in een rechtszaak wordt meegewogen, als ze maar is ondertekend. Een pv hoort namelijk een woordelijk verslag te zijn van wat het SO of getuigen of dader opvoert, dit ondertekend is gewoon rechtsgeldig. Enige verschil is dat een agent wordt ondersteund door de wetgever en de DBB niet.
Ben het met je eens, en daarnaast krijg ik altijd een beetje een naar gevoel bij als ik dit soort dingen zie en lees. Persoonlijk vind ik het een hoog wanabe gehalte, wat naar mijn mening een beetje ingedimd moet worden.
Het valt ook op dat het veelal ( let op ik zeg niet allemaal ) mensen van de blauwe tak zijn die het als een bedreiging zien dat er taken van hen worden uitgevoerd door particuliere bedrijven. Ik hoor het een stuk minder van brandweer of ambulance mensen. O0
Op het moment dat je op het terrein van Tata of de bloemenveiling komt zal je ook aan de regels van het bedrijf moeten houden. Overtreed je deze regels dan zal er echt wel een rapport worden opgemaakt welke misschien niet naar de rechter gaat, maar bij het te vaak overtreden van de regels (of een grove overtreding) dan kan men jou wel de toegang tot het terrein ontzeggen voor een periode.
Ik heb het nooit gehad over de hulp verlening. Van mij mag iedereen hulp verlenen als dat een persoon of goed ten goede komt. Zou vreemd zijn als iemand daar een andere menng over heeft. Voor wat betreft "ze hebben zo goed als de zelfde bevoegdheden als de politie". Dit is gewoon niet waar, ze zijn gewoon gewoon geen algemeen opsporingsambtenaar. Leuk en mooi initiatief zie verkeerscontrole maar als een chaufeur dr geen zin in heeft houd het wel een beetje op voot tata.
Ik heb het nooit gehad over de hulp verlening. Van mij mag iedereen hulp verlenen als dat een persoon of goed ten goede komt. Zou vreemd zijn als iemand daar een andere menng over heeft. Voor wat betreft "ze hebben zo goed als de zelfde bevoegdheden als de politie". Dit is gewoon niet waar, ze zijn gewoon gewoon geen algemeen opsporingsambtenaar. Leuk en mooi initiatief zie verkeerscontrole maar als een chaufeur dr geen zin in heeft houd het wel een beetje op voot tata.
En wannabee gehalte ..... ik durf bijna te stellen dat ik meer respect heb voor deze, in jou ogen, wannabee's dan voor menig dienderLekkere instelling...
Niet meewerken aan een controle van de DBB van Tata heeft wel degelijk gevolgen niet in de zin van wetgeving waar de politie zich op kan baseren maar als ik gesnapt wordt op te hard rijden en maling heb aan de staandehouding door de DBB kom je eenvoudig niet verder dan de poort en gaan de slagboompjes dicht,
En wannabee gehalte ..... ik durf bijna te stellen dat ik meer respect heb voor deze, in jou ogen, wannabee's dan voor menig dienderIk ben vanuit de chemische industie daar wel eens geweest, en als ik kijk wat voor strenge regels er bij ons gelden(zowel beveiliging/ops enz) en bij hun dan kan vanuit mijn evaring zeggen dat het nog een stuk beter kan. De opmerking van jou lijkt me meer een persoonlijke aanval omdat jij het ontrecht als een aanval op jou ziet.
Lekkere instelling...
Denk wel dat we hier 1 duidelijk verschil hebben dat dit alleen maar op privaat terrein kan. Als dit op openbaar(publieke) terrein gebeurd dan denk ik zomaar dat aanwijzing hv dienst zo maar is ingetrokken kan gaan worden.
Ik ben vanuit de chemische industie daar wel eens geweest, en als ik kijk wat voor strenge regels er bij ons gelden(zowel beveiliging/ops enz) en bij hun dan kan vanuit mijn evaring zeggen dat het nog een stuk beter kan. De opmerking van jou lijkt me meer een persoonlijke aanval omdat jij het ontrecht als een aanval op jou ziet.
Das geen instelling maar de bal terug leggen waar hij vandaan komt.Dus uit wroeging geen respect meer voor menig diender? Lekkere instelling...
Ben het met je eens, en daarnaast krijg ik altijd een beetje een naar gevoel bij als ik dit soort dingen zie en lees. Persoonlijk vind ik het een hoog wanabe gehalte, wat naar mijn mening een beetje ingedimd moet worden.
Niet meewerken aan een controle van de DBB van Tata heeft wel degelijk gevolgen niet in de zin van wetgeving waar de politie zich op kan baseren maar als ik gesnapt wordt op te hard rijden en maling heb aan de staandehouding door de DBB kom je eenvoudig niet verder dan de poort en gaan de slagboompjes dicht, gevolg dat je er na een registratie voorlopig niet meer op het terrein komt en als je het echt bond hebt gemaakt kom je er zelfs nooit meer op en er zijn zelfs voorbeelden dat het bedrijf waarvoor men werkt de toegang tot het terrein is ontzegt, nee een PV in de vorm van een prent kun je er niet oplopen maar ik denk dat je die beter kunt oplopen dan bijvoorbeeld einde dienstverband.
Ander vraagje ff kort er tussen door:
Zijn de dbb medewerkers eigen personeel of extern ?