Hulpverleningsforum
Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Voertuigen en materieel algemeen => Topic gestart door: Schuimpie op 18 april 2016, 13:04:30
-
Ik zie het de laatste tijd steeds vaker. Buitenlandse (vooral Duitse) opbouwers van brandweervoertuigen, die hun voertuig in Nederland beschikbaar stellen als leenvoertuig. Voor de paraatheid ontzettend belangrijk, dus ik ben er zelf niet per definitie op tegen. Maar hoe zit het juridisch? Mag het wel zomaar? Hoe zit dat verzekeringstechnisch? Verschilt het materieel niet met het Nederlandse materieel?
Hier nog enkele voorbeelden:
Duitse leen ladderwagen voor de brandweer Kennemerland
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=xK592WWaklM#)
En een Duitse leenhoogwerker voor de brandweer in Renkum
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=2iad1Sn3eKs#)
-
Hij staat tijdelijk op de ambulancepost op het Leerpark in Dordrecht omdat 1 van de Vito's weg is voor onderhoud. O0
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1100.photobucket.com%2Falbums%2Fg413%2FDaveMinderman%2FHulpverleningsvoertuigen%2FDSC_0160-BorderMaker.jpg&hash=83ebcea4383c169b24dd2da32fa13b34) (http://s1100.photobucket.com/user/DaveMinderman/media/Hulpverleningsvoertuigen/DSC_0160-BorderMaker.jpg.html)
Moest gelijk aan deze denken, ik kwam laatst foto's tegen van een nieuwer model ook in het wit, deze werd ook uitgeleend.
-
Moest gelijk aan deze denken, ik kwam laatst foto's tegen van een nieuwer model ook in het wit, deze werd ook uitgeleend.
Onopvallende voertuigen waren toch alleen toegestaan voor politionele diensten ;) 8) ::)
-
Ik zie het de laatste tijd steeds vaker. Buitenlandse (vooral Duitse) opbouwers van brandweervoertuigen, die hun voertuig in Nederland beschikbaar stellen als leenvoertuig. Voor de paraatheid ontzettend belangrijk, dus ik ben er zelf niet per definitie op tegen. Maar hoe zit het juridisch? Mag het wel zomaar? Hoe zit dat verzekeringstechnisch? Verschilt het materieel niet met het Nederlandse materieel?
Het materieel kan gewoon in Nederland gebruikt worden. Aansluitingen en technieken zijn hetzelfde. 99 vd 100 keer heeft het voertuig zelfs dezelfde opbouwer dus is alle besturing ook nog ongeveer gelijk met het oude voertuig.
Juridisch gezien kan ik zo snel geen enkele reden bedenken waarom dit niet zou mogen.
-
Ik wou iets zeggen over e O&G regeling maar ik zie dat politie brandweer en ambulance daar sowieso niet worden genoemd? Of vergeet ik nu iets? e050
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01)
-
Ik wou iets zeggen over e O&G regeling maar ik zie dat politie brandweer en ambulance daar sowieso niet worden genoemd? Of vergeet ik nu iets? e050
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01)
Het voertuig heeft optische en geluidssignalen. Dus daaraan zou het voertuig toch gewoon voldoen?
-
Sinds wanneer rijden er vito's op de post Leerpark?
-
Een aantal leveranciers van redvoertuig zitten in Duitsland en beschikken over Duitse leenvoertuigen. Omdat de Nederlandse markt zo klein is is het waarschijnlijk financieel niet aantrekkelijk om Nederlands uitgedoste leenvoertuigen te hebben.
-
Ik zie het de laatste tijd steeds vaker. Buitenlandse (vooral Duitse) opbouwers van brandweervoertuigen, die hun voertuig in Nederland beschikbaar stellen als leenvoertuig. Voor de paraatheid ontzettend belangrijk, dus ik ben er zelf niet per definitie op tegen. Maar hoe zit het juridisch? Mag het wel zomaar? Hoe zit dat verzekeringstechnisch? Verschilt het materieel niet met het Nederlandse materieel?
Je ziet in Duitsland ook wel eens een oude TS met Nederlandse kentekenplaten als leenvoertuig ingezet.
Juridisch gezien is het zo geregeld dat in ieder geval bij grote bedrijfsvoertuigen je als Nederlander in Nederland gewoon met een buitenlands kenteken mag rijden indien het voertuig via een huurcontract voor bepaalde tijd wordt gehuurd.
-
Ik wou iets zeggen over e O&G regeling maar ik zie dat politie brandweer en ambulance daar sowieso niet worden genoemd? Of vergeet ik nu iets? e050
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/2015-04-01)
In de hele EU horen alle optische signalen te voldoen aan de ece-r65 norm. Dus dat is gelijk.
Tonen van de sirene kunnen vaak in de versterker veranderd worden.
Alleen de voorkeuren van welk materiaal er gebruikt wordt kan wisselen.