Hulpverleningsforum
Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Hulpverlening Algemeen => Topic gestart door: thetwin84 op 5 januari 2014, 19:51:53
-
Komt dit vaker voor en wat word er door de overheid aangedaan om dit te voorkomen?
Brand in woning; brandweer komt niet door de straat
Geplaatst op 05 januari 2014 om 15:26 uur | Laatst bijgewerkt om 15:26 uur
VELP – De brandweer Velp heeft zondag begin van de middag niet voor de woning aan de Brandsmastraat in Velp kunnen staan, omdat er teveel geparkeerde auto’s stonden. In het hoekhuis was een keukenbrand uitgebroken.
Omstreeks half één werd de brandweer gealarmeerd voor een brand in de keuken. Ter plaatse bleek het gasfornuis in de brand te staan. De bewoners van de woning konden zelf de gaskraan dichtdraaien en het vuur blussen. Er raakte niemand gewond.
De brandweer heeft noodgedwongen aan begin van de straat moeten staan met hun wagen, omdat ze niet door de straat heen konden. Aan beide kanten van de straat stonden geparkeerde auto’s. De brandlieden zijn vanaf begin van de straat naar het huis toegerend. Gelukkig hebben de bewoners van het huis de brand zelf controle kunnen krijgen.
foto:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fgelrenieuws.nl%2Fmedia%2F2014%2F01%2Fs_RHF_20140105_IMG_1477.jpg&hash=0ef9676c3e43f58887d962446299e1a5)
bron: http://gelrenieuws.nl/2014/01/brand-in-woning-brandweer-komt-niet-door-de-straat.html (http://gelrenieuws.nl/2014/01/brand-in-woning-brandweer-komt-niet-door-de-straat.html)
-
Een veelvuldig voorkomend probleem, ik denk dat dit in elke gemeente wel speelt. Als er geen parkeerverboden gelden is er weinig aan te doen tenzij auto's echt beroerd geparkeerd staan in de vorm van een bekeuring. Wat veel gebeurt is de aanwonende van zo'n straat erop aanspreken. Bij ons hebben ze al een paar maal met een TS in de avonduren een rondje door dat soort straten gereden, samen met de wijkagent en iemand van de gemeente. En heeft de wijkagent die mensen er persoonlijk op aangesproken.
Tja, en is het echt noodzakelijk dat het brandweervoertuig bij de woning moet zijn, dan kan dat een spiegeltje kosten ja. ::)
-
Tja, en is het echt noodzakelijk dat het brandweervoertuig bij de woning moet zijn, dan kan dat een spiegeltje kosten ja. ::)
En als de brandweer écht er doorheen moet en er staat een kleiner type auto verkeerd geparkeerd.. die heb ik ook nog wel eens opgetild zien worden door de bemanning van de TS en HW.. en weg waren ze :D
-
In 020 rijdt er bij een brand bijna standaard een politiekraan mee, om auto's die in de weg staan weg te slepen.
-
In 020 rijdt er bij een brand bijna standaard een politiekraan mee, om auto's die in de weg staan weg te slepen.
Eigenaren kunnen de auto weer ophalen tegen vergoeding op de Daniel Goedkoopstraat?
-
Eigenaren kunnen de auto weer ophalen tegen vergoeding op de Daniel Goedkoopstraat?
Zo erg is het ook weer niet maar er bestaat wel een kans dat er een mini onder zit. Hij wordt gewoon om de hoek neergeploft. Ruimte voor vrije doorgang van onze rode collega's is de eerste prioriteit
-
Zo erg is het ook weer niet maar er bestaat wel een kans dat er een mini onder zit. Hij wordt gewoon om de hoek neergeploft. Ruimte voor vrije doorgang van onze rode collega's is de eerste prioriteit
Daar zijn we ook altijd heel blij mee! En de eigenaren van de auto's ook anders maken we soms op een andere manier ruimte:)
-
Daar zijn we ook altijd heel blij mee! En de eigenaren van de auto's ook anders maken we soms op een andere manier ruimte:)
Dat had je er niet bij hoeven zeggen, dat heb ik een keer meegemaakt. Het ging wel behoorlijk lomp, maar ik vond het terecht wat de chauf van de TS deed.
-
Daar zijn we ook altijd heel blij mee! En de eigenaren van de auto's ook anders maken we soms op een andere manier ruimte:)
Kan soms niet anders maar daardoor zijn onze verzekerings premies ook zo hoog
-
Kan soms niet anders maar daardoor zijn onze verzekerings premies ook zo hoog
Tja. Een huis of bedrijf tot de grond toe weg laten branden kost geen geld zeker?
-
Zou toch mooi zijn als er eens landelijk beleid op zou komen, iets met minimale afmetingen voor de vrije rijbaan en een duidelijke lijn in/op de weg waar binnen geparkeerd mag worden (al of niet met de banden op de stoep), mits landelijk ingevoerd en duidelijk gemaakt in een campagne zou je meteen de "meters van de hoek" kunnen meenemen, komen de bochten ook weer vrij. En dan is het ook meteen een stuk makkelijker en duidelijker om te handhaven / handhaving in te seinen.
Heb regelmatig gebeld als bij ons in de wijk de boel weer dicht stond en er echt zeker weten geen ambu (of groter) doorheen kon. Zelfs wel eens gezien dat een smartje de hele weg achteruit terug kon
(ik stond bij mij in de straat zelfs wel eens met het foxje klem omdat de boel echt dicht geparkeerd was. Laat staan met de oude ME-bus (mercedes L407D) die ik nu heb) gelukkig zijn de hoeken nu dicht gezet met paaltjes.
En natuurlijk is die streep lastig te zien als er sneeuw ligt, maar het grotste deel van het jaar is ie duidelijk genoeg aanwezig om iedereen op te voeden :)
GreetZ,
Nachtbroeder1978
-
Heb regelmatig gebeld als bij ons in de wijk de boel weer dicht stond en er echt zeker weten geen ambu (of groter) doorheen kon. Zelfs wel eens gezien dat een smartje de hele weg achteruit terug kon
(ik stond bij mij in de straat zelfs wel eens met het foxje klem omdat de boel echt dicht geparkeerd was.
Dit is eigenlijk het beste middel. Dat bewoners uiteindelijk zelf gaan bellen bij dicht geparkeerde straten. Hulpverleningsdiensten komen als het goed is weinig in een straat, dus merken we het maar incidenteel op. Buurtbewoners hebben er dagelijks last van. Het beste is dat men het zelf gaat melden, dan is het voor de gemeente en de politie ook simpeler om een goed beeld te krijgen van het parkeergedrag in die straat, dan kan er ook wat aangedaan gaan worden. Bijvoorbeeld brieven huis aan huis afleveren. waarin men wordt aangesproken op hun parkeergedrag, en wat de eventuele consequenties kunnen zijn.
-
Gewoon doorduwen met die brandweerauto, of een andere auto met een bullbar, dan parkeren ze volgende keer tenminste normaal.
-
Gewoon doorduwen met die brandweerauto, of een andere auto met een bullbar, dan parkeren ze volgende keer tenminste normaal.
Tja, of je komt er achter dat door zo,n actie je eigen voertuig zoveel schade oploopt dat het voertuig niet inzetbaar is. Ook handig. ::)
-
Zou toch mooi zijn als er eens landelijk beleid op zou komen, iets met minimale afmetingen voor de vrije rijbaan en een duidelijke lijn in/op de weg waar binnen geparkeerd mag worden (al of niet met de banden op de stoep), mits landelijk ingevoerd en duidelijk gemaakt in een campagne zou je meteen de "meters van de hoek" kunnen meenemen, komen de bochten ook weer vrij. En dan is het ook meteen een stuk makkelijker en duidelijker om te handhaven / handhaving in te seinen.
Heb regelmatig gebeld als bij ons in de wijk de boel weer dicht stond en er echt zeker weten geen ambu (of groter) doorheen kon. Zelfs wel eens gezien dat een smartje de hele weg achteruit terug kon
(ik stond bij mij in de straat zelfs wel eens met het foxje klem omdat de boel echt dicht geparkeerd was. Laat staan met de oude ME-bus (mercedes L407D) die ik nu heb) gelukkig zijn de hoeken nu dicht gezet met paaltjes.
En natuurlijk is die streep lastig te zien als er sneeuw ligt, maar het grotste deel van het jaar is ie duidelijk genoeg aanwezig om iedereen op te voeden :)
GreetZ,
Nachtbroeder1978
Bij ons in de gemeente is er een straat waar de auto's nu met 2 wielen op de stoep moeten parkeren omdat onder andere de vuilniswagen er anders niet door kan. Als die er al niet door kan dan kunnen de vrienden van de rode tak er zeker niet door.
Terwijl er dus in dezelfde gemeente deze actie gebeurd dat de brandweer er niet door kan...
Ben het dus met je eens dat hier een landelijk beleid op moet komen zodat de hulpdiensten tenminste ten alle tijden voor de deur kunnen parkeren. In sommige gemeentes rijden ze bij een FRB melding ook met een TAS als ze dan niet eens voor de deur kunnen staan houd dit in dat men weer enkele minuten verloren moeten laten gaan met rennende brandweerlieden... En wat als bij zo'n brand een HW tp moet komen?
Dit is toch iets wat niet per gemeente moet aangepakt worden maar landelijk. Er zijn meerdere dorpen/steden die hier last van hebben.
-
Ik kom regelmatig in Veendam en daar komt de brandweer denk ik ook niet langs de voertuigen die daar staan.
Voorbeeld:
https://maps.google.nl/maps?q=gemeente+veendam&ll=53.115318,6.885831&spn=0.000026,0.026157&hnear=Veendam,+Groningen&gl=nl&t=h&z=16&layer=c&cbll=53.115206,6.885834&panoid=iIvTWYFuEqTAuIOli6G9_w&cbp=12,193.49,,0,18.33
-
Wij willen bij brand die TS toch ook graag voor de deur van het betreffende pand hebben. We hebben dan wel 2x 90mtr aan HD op de haspels zitten, maar als dan het grootste gedeelte verbruikt wordt om bij de woning te komen gaat het niet goed komen. Kunnen we de HD wel verlengen, zodat we 180mtr hebben. Moeten we niet de pech hebben dat we 2 stralen moeten inzetten. Alternatief is om dan lage druk af te gaan gooien maar dat kost even tijd.
Als de hoogwerker de straat niet in kan, omdat er dubbelzijdig geparkeerd is en ook nog eens strak achter elkaar geparkeerd is is de hoogwerker bijna niet inzetbaar. Die dingen verlangen redelijk wat ruimte voor wat betreft het afstempelen, is die ruimte er niet wordt het erg lastig. De auto,s moeten maar net zo geparkeerd zijn dat er tussen de stempels aan 1 kant een auto past. Dan wordt de auto aan de voorzijde en achterzijde klem gezet met de stempels, die schuiven dan tussen de auto,s in. Het is een heel pruts werk dan.
-
Gevonden op Youtube:
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=JeGQPQFRT2k#)
Gepubliceerd op 29 apr. 2016
User: rijnmondveilig (https://www.youtube.com/channel/UC9tCDUsZXUw1IRweTXv0g4A)
-
En als de brandweer écht er doorheen moet en er staat een kleiner type auto verkeerd geparkeerd.. die heb ik ook nog wel eens opgetild zien worden door de bemanning van de TS en HW.. en weg waren ze :D
Zoiets: http://www.dumpert.nl/mediabase/6761029/ba54e3a4/peugeotmeneer_doet_asoparkeren.html (http://www.dumpert.nl/mediabase/6761029/ba54e3a4/peugeotmeneer_doet_asoparkeren.html) ;)
-
Dat beleid is er al in Bouwbesluit 2012 en regelgeving voor weginrichting (vroeger was dat de CROW).
Het probleem is niet zo zeer dat mensen expres verkeerd parkeren maar gewoon het tekort aan parkeerplaatsen. Zonder hier een lange verhandeling te houden is het aantal parkeerplaatsen dat per huishouden absoluut niet meer genoeg voor de huishoudens die makkelijk 3 auto's hebben. In nieuwbouwwijken wordt al met te kleine quota gewerkt, laat staan in de wijken die gebouwd zijn toen we ons nog met paard en wagen verplaatsen.
Dus dit soort acties van de brandweer (en politie) zijn goed bedoeld maar in de meeste gevallen niet realistisch. Er zal wat aan het aantal parkeerplekken moeten worden gedaan. En als het probleem echt zo groot is dan moeten we misschien op kleinere brandweervoertuigen over gaan in de probleemgebieden.
Zou toch mooi zijn als er eens landelijk beleid op zou komen, iets met minimale afmetingen voor de vrije rijbaan en een duidelijke lijn in/op de weg waar binnen geparkeerd mag worden (al of niet met de banden op de stoep), mits landelijk ingevoerd en duidelijk gemaakt in een campagne zou je meteen de "meters van de hoek" kunnen meenemen, komen de bochten ook weer vrij. En dan is het ook meteen een stuk makkelijker en duidelijker om te handhaven / handhaving in te seinen.
Heb regelmatig gebeld als bij ons in de wijk de boel weer dicht stond en er echt zeker weten geen ambu (of groter) doorheen kon. Zelfs wel eens gezien dat een smartje de hele weg achteruit terug kon
(ik stond bij mij in de straat zelfs wel eens met het foxje klem omdat de boel echt dicht geparkeerd was. Laat staan met de oude ME-bus (mercedes L407D) die ik nu heb) gelukkig zijn de hoeken nu dicht gezet met paaltjes.
En natuurlijk is die streep lastig te zien als er sneeuw ligt, maar het grotste deel van het jaar is ie duidelijk genoeg aanwezig om iedereen op te voeden :)
GreetZ,
Nachtbroeder1978
-
Smalle straten, veel auto's en paaltjes op hoeken helpt niet mee. Ik vind het teleurstellender dat steeds meer gemeentes overgaan naar verkeersremmende maatregelen en steeds meer wegen versmallen. Heeft de brandweer daar geen zeggenschap in?
-
Het probleem is niet zo zeer dat mensen expres verkeerd parkeren maar gewoon het tekort aan parkeerplaatsen. Zonder hier een lange verhandeling te houden is het aantal parkeerplaatsen dat per huishouden absoluut niet meer genoeg voor de huishoudens die makkelijk 3 auto's hebben. In nieuwbouwwijken wordt al met te kleine quota gewerkt, laat staan in de wijken die gebouwd zijn toen we ons nog met paard en wagen verplaatsen.
Dus dit soort acties van de brandweer (en politie) zijn goed bedoeld maar in de meeste gevallen niet realistisch. Er zal wat aan het aantal parkeerplekken moeten worden gedaan. En als het probleem echt zo groot is dan moeten we misschien op kleinere brandweervoertuigen over gaan in de probleemgebieden.
Ik zie het meer als een gedragsprobleem. "We" zien voor de deur parkeren steeds vaker als recht, niet als luxe. Er is niets mis met een paar huizen, en soms een paar straten wandelen om de auto fatsoenlijk neer te zetten. In veruit de meeste wijken heb je drukkere en minder drukke straten, alleen zijn de bewoners van de drukke straten vaak te lui om de auto aan de andere kant van het blok te zetten en worden de auto's op de hoeken van kruisingen, op de stoep enz geparkeerd.
-
Ik zie het meer als een gedragsprobleem. "We" zien voor de deur parkeren steeds vaker als recht, niet als luxe. Er is niets mis met een paar huizen, en soms een paar straten wandelen om de auto fatsoenlijk neer te zetten. In veruit de meeste wijken heb je drukkere en minder drukke straten, alleen zijn de bewoners van de drukke straten vaak te lui om de auto aan de andere kant van het blok te zetten en worden de auto's op de hoeken van kruisingen, op de stoep enz geparkeerd.
Makkelijk praten maar ik moet je ongelijk geven. Ik heb in Amsterdam in een straat gewoond waar, zelfs als er auto dubbel geparkeerd stonden (vakken waren in visgraat), nog voldoende ruimte was voor vrachtwagens om door te komen. Heden is het in lijn parkeren en is de rijbaan zo smal geworden fat, wanneer een voertuig een beetje buiten zijn vak staat, het met een bestelbus moeilijk is om te passeren.
Waarom moet een gemeente betonblokken of paaltjes op hoeken van straten plaatsen? Als je handhaaft, haalt men het niet in zijn hoofd om verkeerd te parkeren en als men dat toch doet, blijft er voldoende ruimte over voor het verkeer om door te stromen. Kijk maar op sommige delen van de grachten in Amsterdam. Daar zijn de Amsterdammertjes weggehaald; voldoende ruimte, geen parkeerexcessen en, in geval van nood, voldoende ruimte voor hulpverleners.
-
Verplaats je ook even in de schoenen van een ander. We vinden met z'n allen blijkbaar belangrijker dat er minder doden en gewonden vallen in het verkeer dan dat de hulpdiensten snel(ler) kunnen doorrijden. Ik denk dat de afwegingen bij deze keuze gemaakt zijn/worden goed zijn. Als je dit goed doet kan je het later komen van de hulpdiensten ook goed uitleggen.
De brandweer heeft hier geen zeggenschap in, slechts een adviesrol. Het bevoegd gezag hierin zijn de gemeenten, provincies en het rijk (respectievelijk gemeentelijke-, provinciale- en rijkswegen). Deze maken uiteindelijk de beslissing op basis van de adviezen van hun ambtenaren en adviezen van hulpdiensten. Ook op basis van gemaakte afspraken over bijvoorbeeld de rijsnelheden die gehaald moeten worden over de hoofdrijroutes van de hulpdiensten. Daarnaast zullen de hulpdiensten dus adviseren en ook de gevolgen van de maatregelen geven. Een verkeersremmende maatregel voor de kazerne zal dus voor elke uitruk tijdverlies geven. In ver weg gelegen woonerf geeft alleen vertraging als dáár brand is.
Smalle straten, veel auto's en paaltjes op hoeken helpt niet mee. Ik vind het teleurstellender dat steeds meer gemeentes overgaan naar verkeersremmende maatregelen en steeds meer wegen versmallen. Heeft de brandweer daar geen zeggenschap in?
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Ik zette hem ff zwaar in. Maar dan nog kan de gemeente actie ondernemen. In de straat waar er genoeg parkeerplekken zijn extra groen aanleggen en in de straten waar te weinig parkeerplekken zijn groen opofferen tbv parkeerplekken. Of gewoon keihard handhaven zodat mensen hun auto verderop parkeren. Maar goed succes daarmee bij eigenwijze Nederlanders...... :P
Ik zie het meer als een gedragsprobleem. "We" zien voor de deur parkeren steeds vaker als recht, niet als luxe. Er is niets mis met een paar huizen, en soms een paar straten wandelen om de auto fatsoenlijk neer te zetten. In veruit de meeste wijken heb je drukkere en minder drukke straten, alleen zijn de bewoners van de drukke straten vaak te lui om de auto aan de andere kant van het blok te zetten en worden de auto's op de hoeken van kruisingen, op de stoep enz geparkeerd.
-
Je ziet steeds meer dat er handhavend opgetreden gaat worden bij foutparkeerders. Het blijkt dat de acties die tot nu toe zijn gedaan, weinig of geen resultaat hebben gehad. Of slechts kortdurend resultaat heeft gehad. Het wordt beter als in een straat brand is geweest, en een auto van een buurtbewoner gigantisch in de weg heeft gestaan. Want dan gaan buurtbewoners elkaar er op aan spreken. Maar het kan geen kwaad als er meer handhavend opgetreden gaat worden. De nederlander schijnt iets beter te leren op het moment dat het geld gaat kosten.
Wat betreft de toenemende verkeersmaatregelen is het heel simpel. Gewoon de verantwoordelijkheid bij de desbetreffende neerleggen en dit zwart op wit stellen. Bij problemen later kun je nog fijntjes daarmee de huidige gemeenteraad om de oren meppen. Gemeentebesturen zijn ontzettend goed in verkeers belemmerende maatregelen treffen, al was het alleen maar om zieltjes te winnen. Maar als de brandweer een paar maal te laat is geweest bij een incident, waarbij die verkeersremmende maatregelen een rol hebben gespeeld dan zijn ze ook goed om daarover te gaan zeuren. Hoe het toch weer kan dat de brandweer te laat kwam opdraven. Ze vergeten dan maar dat zij als gemeentebestuur er zelf verantwoordelijk voor zijn geweest. dat zelfde geld voor de verkeersluwe wijken, waar auto's "te gast" zijn. Leuk voor de spelende kinderen en de veiligheid op straat. 1 grote doffe ellende voor de hulpdiensten.
-
'Liever fout parkeren dan brandweer ruimte geven'
https://www.rijnmond.nl/nieuws/164241/Liever-fout-parkeren-dan-brandweer-ruimte-geven
RTV Rijnmond
Gepubliceerd op 2 feb. 2018
-
Brandweer Twente
-
Smalle straten in het Kleiwegkwartier
(https://www.brandweer.nl/media/7746/2.jpg?width=370&height=278)
Foto('s) brandweer.nl
Kleiwegkwartier, Rotterdam 13 februari 2018
Op maandagavond 12 februari trok de brandweer van Post Frobenstraat de smalle straten van het Kleiwegkwartier in. Op initiatief van gemeente en politie werd gekeken naar knelpunten in de wijk, zoals vele (fout)geparkeerde auto's en krappe bochten.
Het belangrijkste doel was bewoners te laten zien hoe belangrijk het is dat hulpdiensten de ruimte hebben. In een geval van leven of dood heeft een brandweervoertuig of ambulance geen tijd om een aantal keer te steken voor de hulpdiensten de hoek om zijn. De testrit trok dan ook veel bekijks. Bewoners gingen het gesprek aan met de aanwezige diensten en de gemeente keek ondertussen mee of er nog andere maatregelen nodig waren om de straten bereikbaar te maken of te houden voor de hulpdiensten.
Op zeer korte termijn staat nog een testrit door Overschie op de planning. Daarnaast worden dit soort acties in de regio Rotterdam-Rijnmond en ook in de rest van het land regelmatig ondernomen. Eind januari bijvoorbeeld nog in de regio Zuid-Holland Zuid.
Wat kunt u doen om hulpverleners de ruimte te geven?
Parkeer de auto alleen op aangewezen parkeervakken.
Parkeer zo dicht mogelijk bij de stoep.
Let ook altijd op of er genoeg ruimte overblijft voor een brandweerwagen of ambulance, vooral in de bochten van straten. Parkeer daarom niet binnen 5 meter van een bocht of een kruising.
-
https://www.facebook.com/1454375654777383/photos/pcb.2064112777136998/2064112740470335/?type=3&theater
https://www.facebook.com/1454375654777383/photos/pcb.2064112777136998/2064112750470334/?type=3&theater
-
ehhh tjsa, het kan dus altijd nog in de overtreffende trap... :-X
https://www.facebook.com/brandweerrijsenhout/photos/a.2036873216537351.1073741828.1882116042013070/2502050236686311/?type=3&theater
-
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29595034_2081120888823064_6313702823453518882_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeEKRlYq-Dq3PNe27AT7_2mgCb0a-knAVI0-WoaYc7xcBYevJCHkkzF3vVhkrGHf0U0DPC9XYijT9B-Yl85lY1YgBkq-eRnuIB59lvwCl80C9Q&oh=e332cae0a38fef97226177b24a83aa8e&oe=5B272980)
Brandweer Zuid-Limburg voert parkeeractie uit
Zuid-Limburg 30 maart 2018
Bij brand telt elke seconde. Een klein brandje kan zich snel ontwikkelen tot een grote uitslaande brand die veel schade aanricht. Het is dus belangrijk dat de brandweer snel ter plaatse is. Regelmatig doen zich echter situaties voor waarbij de doorgang voor de voertuigen van de hulpdiensten te smal is door geparkeerde auto’s.
Niet iedereen is zich ervan bewust dat een hinderlijk geparkeerde auto grote gevolgen kan hebben voor de bereikbaarheid van de hulpdiensten. In april start de Brandweer Zuid-Limburg daarom een actie om mensen bewust te maken van het gevolg dat hun parkeergedrag kan hebben.
Tijdens reguliere werkzaamheden in het verzorgingsgebied van een kazerne, zullen bestuurders van hinderlijk geparkeerde auto’s door middel van een flyer onder de ruitenwisser, geattendeerd worden op hun parkeergedrag. Op die manier hoopt de brandweer te voorkomen dat tijdens een daadwerkelijke inzet de doorgang belemmerd wordt.
De brandweer heeft een doorrijbreedte van 3,5 meter. Dat zijn ongeveer twee personenauto’s naast elkaar. In een smalle straat, waar aan beide kanten auto’s geparkeerd staan, wordt het al snel te krap. Ook moet een brandweervoertuig een bocht ruim kunnen nemen. Dat is onmogelijk als er op de hoek een auto geparkeerd staat.
https://www.facebook.com/brwzuidlimburg/posts/2081121588822994
-
In hoeverre dient dit niet afgevangen te worden met parkeerverboden?
Wanneer een straat te smal is om aan 2 kanten te parkeren en dan nog voldoende doorgang te hebben kan de wegbeheerder toch een parkeerverbod invoeren voor 1 kant? Lijkt me niet meer dan logisch dat in woonwijken de gemeente rekening houdt met hulpdiensten, maar ook met bijvoorbeeld een vuilniswagen.
Parkeren binnen 5 meter van een kruising mag sowieso niet, daar kan ook gewoon handhavend worden opgetreden.
-
https://www.facebook.com/brandweetjes/photos/a.161412970869473.1073741829.161386697538767/613448255665940/?type=3
-
https://www.facebook.com/1607226082835917/videos/2514325632125953
-
https://www.facebook.com/brandweeralmen/photos/a.1169814539742657.1073741828.1164958066894971/1764722096918562/?type=3
-
https://twitter.com/apreinders/status/1347578524408934403?s=20
-
-
Kutauto's? Waar moeten deze mensen dan parkeren? De mini staat netjes tegen de stoeprand (als deze op de stoep zou staan zou iemand anders weer klagen dat het voertuig verkeerd geparkeerd staat) en ook de TS rijd regen de stoeprand aan. Het lijkt mij er meer op dat deze straat niet goed ingericht is.
-
Kutauto's? Waar moeten deze mensen dan parkeren? De mini staat netjes tegen de stoeprand (als deze op de stoep zou staan zou iemand anders weer klagen dat het voertuig verkeerd geparkeerd staat) en ook de TS rijd regen de stoeprand aan. Het lijkt mij er meer op dat deze straat niet goed ingericht is.
Tja, en ik zie alleen ook nog 2 overbodige zwart plastic paaltjes staan, met die felgroene bordjes ook nog eens bij. Waardoor de doorgang nog eens wordt versmalt. Ligt niet aan die auto,s, want beide TSen kunnen keurig de straat in draaien. Ligt puur aan de rommel die nog eens naast de beide lantaarnpalen in de grond is gezet. Dus eerder kutpaaltjes en kutbordjes. 998765
-
Kutpaaltjes....!? Het gaat maar door met schelden op de verkeerde dingen.
Heb je bedacht waarom die paaltjes er staan? Die staan er vermoedelijk om parkeren op het trottoir tegen te gaan. Ze staan netjes een eindje van de stoeprand af dus versmallen zeker niet de doorgang.
Tja, en ik zie alleen ook nog 2 overbodige zwart plastic paaltjes staan, met die felgroene bordjes ook nog eens bij. Waardoor de doorgang nog eens wordt versmalt. Ligt niet aan die auto,s, want beide TSen kunnen keurig de straat in draaien. Ligt puur aan de rommel die nog eens naast de beide lantaarnpalen in de grond is gezet. Dus eerder kutpaaltjes en kutbordjes. 998765
-
https://www.facebook.com/Verwijsfotografiemediadiensten/posts/2918198845125180
-
https://twitter.com/Pol_dhginfrag/status/1380158364668342279?s=20
-
-
-
https://twitter.com/112M_Zeeland/status/1482111334422618112?s=20
-
https://www.facebook.com/politieoosterscheldebekken/posts/2477144985749394
-
https://www.facebook.com/BrandweerNederhorstdenBerg/posts/5406849302662643?
-
https://twitter.com/ds_veluwe/status/1494299172635394054