0900462 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Weekenddienst) | |
0900482 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD) | |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) | |
0900701 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord) (Infocode) | |
0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei) (Infocode) |
0900450 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 1) | |
0900452 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 2) | |
0900454 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 3) | |
0900482 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD) | |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
0900450 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 1) | |
0900452 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 2) | |
0900454 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Blusploeg 3) | |
0900456 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Springbemanning ploeg 1) | |
0900458 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Springbemanning ploeg 2) | |
0900460 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Springbemanning ploeg 3) | |
0900462 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Weekenddienst) | |
0900482 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD) | |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
MB | 0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
MB | 0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) |
MB | 0900700 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord) (Alarmcode) |
MB | 0900701 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord) (Infocode) |
MB | 0900345 | BRW Gelderland-Midden (TBO) |
MB | 0900021 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei) (Alarmcode) |
MB | 0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei) (Infocode) |
MB | 0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
MB | 0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) |
MB | 0900701 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord) (Infocode) |
MB | 0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei) (Infocode) |
0900462 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Weekenddienst) | |
0900482 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD) | |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
0900462 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Weekenddienst) | |
0900482 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (BvD) | |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) | |
0900701 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord) (Infocode) | |
0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei) (Infocode) |
Terplaatse:
07-1096 - OvD - Noord
07-1097 - OvD - Noord
07-1741 - TS-BT - Barneveld-Dorp (110)
07-1742 - TS-BT - Barneveld-Dorp (120)
07-1751 - HW-32 - Barneveld-Dorp (150)
07-1761 - PM - Barneveld
07-1782 - HA - Barneveld-Dorp (+ 07-17WTH - WTH - Barneveld-Dorp)
07-9291 - VVD - Vallei
Middelbrand, twee OVD's, een PM erbij, is hier een reden voor?
Terplaatse:
07-1096 - OvD - Noord
07-1097 - OvD - Noord
07-1741 - TS-BT - Barneveld-Dorp (110)
07-1742 - TS-BT - Barneveld-Dorp (120)
07-1751 - HW-32 - Barneveld-Dorp (150)
07-1761 - PM - Barneveld
07-1782 - HA - Barneveld-Dorp (+ 07-17WTH - WTH - Barneveld-Dorp)
07-9291 - VVD - Vallei
Middelbrand, twee OVD's, een PM erbij, is hier een reden voor?
De ramen van de woonkamer, zijn die door de brandweer eruit geslagen bij aankomst. Of lagen die er al uit?
Verder zie je mooi gebeuren dat zodra de voordeur gesloopt wordt dit een extra luchttoevoer voor de brand geeft. Deze was al over zijn top heen gezien de brandruimte. Doordat het ook nog eens erg lang duurt voor men naar binnen gaat krijgt de brand weer alle gelegenheid om zich te ontwikkelen. Zo'n voordeur met zoveel glas mag niet zoveel tijd kosten, of heel simpel de deur van binnenuit openen. Zo nee, glas eruit, en het gedeelte met de brievenbus er tussenuit slopen, en als dat niet simpel gaat, zet dan meteen de motorzaag erin.
Duidelijk Luke, dank je. ;)
De ramen van de woonkamer waren al stuk bij aankomst.
De brand was aan de voorzijde inderdaad over z'n top heen. Ik was (voor aankomst brandweer) al even naar de achterkant gelopen, en daar was de brand zich nog wel aan het ontwikkelen. Rook die overal tussen de pannen doorgeperst werd en onder het dakbeschot door kwam. Ik vermoed dat die brand daar nog wel redelijk doorging.
De deuren waren inderdaad een beetje een moeilijkheid, voor de inzettijd is dat jammer. Tijd tussen aankomst (shot dat de TS aan komt rijden) tot binnentreden was ongeveer 6 minuten. Inclusief verkennen, forceren, Hoge druk afleggen, maskeren, etc, etc.
redding als er mogelijk slachtoffers binnen waren geweest, inzet blussing etc.)
Juist omdat het om een slooppand ging had dit veel simpeler en sneller aangepakt kunnen worden. Straal lage druk van buiten af naar binnen blazen om de vlammen eraf te krijgen, voordeur eruit en naar binnen om de klus af te maken. Doordat ze zo lang bezig zijn geweest met de voordeur heeft de brand alle tijd gehad om zich voort te planten. Ook omdat ze zo snel het raam eruit hebben getikt en de vervolgacties erg lang op zich lieten wachten.
Ik dacht dat ze in Zutphen toch mooi hebben aangetoond met die brandproeven wat het simpel open maken van een deur kan doen met het verdere verloop van de brand.
Die kans is buitengewoon klein. Het betreffen hier sloopwoningen in een afgesloten gebied waar permanente beveiliging aanwezig is. Het betreden van het gebied is verboden op basis van 'iets'
Dakozen etc komen overal binnen ook met permanente beveiliging,wat was trouwens de oorzaak van de brand ?