0726067 | MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G piket) | |
0726322 | MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G persoonlijke code) |
0726067 | MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G piket) | |
0726322 | MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G persoonlijke code) |
0706002 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Postcommandant) | |
0706004 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Abcoude) (Blusploeg) | |
0706005 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (DOvD Rijn & Venen Noord) | |
0708141 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Vinkeveen) (Postalarm) | |
0709564 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Rijn & Venen) |
0120901 | MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 / MMT 901) |
0120105 | Ambu 13-105 (GGD Amsterdam) |
0736090 | Politie Veiligheidsregio Utrecht (Persinfo) |
0706947 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (IOvD Houten - Vianen) | |
0708905 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Hagestein) (Blusploeg) | |
0708906 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Vianen) (Externe Alarmering) | |
0709561 | BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Binnensticht - Lekstroom) |
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de file die daar was op het moment van de aanrijding is ontstaan. Stond deze er door een 'gebruikelijke' oorzaak (ongeval, drukte, rommel op de baan etc.) of is deze door de politie gecreëerd om de voortvluchtigen te vertragen/stoppen.
rtvutrecht.nl (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/395733) zegt van getuigen vernomen te hebben dat de file inderdaad door de politie gecreëerd was. Het lijkt me dat je dat overigens op een vijfbaans weg niet met één politieauto lukt, dus daar zit nog wel wat coördinatie achter. Of dat in een relatief korte tijd op te zetten is... ik weet het niet!Dat lukt met gemak met één eenheid, komt wel vaker voor.
Ik vraag me alleen af waarom de politie bezinedieven gaat achtervolgen? Deze mensen worden toch op camera vastgelegd en zijn later toch vrij makkelijk te achterhalen.
Wat mij betreft is er geen twijfel over mogelijk: gewoon achtervolgen. Men denkt al alles te kunnen en mogen. Dit gebeurt net zo goed in andere landen alleen daar hebben ze veel effectievere methoden om voertuigen tot stoppen te dwingen. Het besluit dat iemand niet wil stoppen wil niet zeggen dat de politie dan maar moet afhaken. Zij zijn degene die het risico nemen. Natuurlijk moet de politie voorkomen dat er zeer verkeersgevaarlijke situaties onstaan, maar afhaken moet pas na overweging en niet direct.
Buiten dat is het natuurlijk zeer spijtig wat er is gebeurd, laat ik dat voorop stellen. Maar als de politie nu ook al niet meer mag achtervolgen hebben dieven helemaal vrij spel....
Tja, in wie verwacht er nou dat die wagen zo op een file inrammelt. Een file creëren is juist een goede optie, verkeer staat vooraan stil, en daarachter gaat het steeds langzamer rijden, in de staart van de file..
Dat kan je wel verwachten als je een vluchtende boef achtervolgt, of de boef moet in het vervolg eerst een verhoogde rijvaardigheids training volgen 98uiye
Dat is inderdaad het probleem, en dat blijft een lastige vraag. We hebben geen spijkermatten. Rammen op de snelweg? Met zo'n hoge snelweg is dat een groot risico. Blijven achtervolgen? Dan gaat de auto op een gegeven moment van de snelweg af en rijdt hij binnen de bebouwde kom voetgangers en fietsers letterlijk van de sokken. Laten gaan? Dan komt een crimineel weg met een strafbaar feit, en geef je andere criminelen het idee dat zolang ze maar vluchten, ze overal mee weg kunnen komen.
Agenten hebben geen opleiding gehad voor achtervolgingen. Er zijn geen richtlijnen. We hebben geen middelen om een vluchtende auto te stoppen. Hoe zouden agenten, met de huidige middelen en opleiding, het beste kunnen optreden? Ik heb het antwoord niet, misschien iemand anders?
Dat is inderdaad het probleem, en dat blijft een lastige vraag. We hebben geen spijkermatten. Rammen op de snelweg? Met zo'n hoge snelweg is dat een groot risico. Blijven achtervolgen? Dan gaat de auto op een gegeven moment van de snelweg af en rijdt hij binnen de bebouwde kom voetgangers en fietsers letterlijk van de sokken. Laten gaan? Dan komt een crimineel weg met een strafbaar feit, en geef je andere criminelen het idee dat zolang ze maar vluchten, ze overal mee weg kunnen komen.Alleen de heli blijft dan nog over.....
Agenten hebben geen opleiding gehad voor achtervolgingen. Er zijn geen richtlijnen. We hebben geen middelen om een vluchtende auto te stoppen. Hoe zouden agenten, met de huidige middelen en opleiding, het beste kunnen optreden? Ik heb het antwoord niet, misschien iemand anders?
Onzin, waarom zou een vluchtende dief dat sowieso niet opmerken? Normaal gesproken zijn je juist extra alert door de adrenaline die meestal door hun lichaam giert.... En laten we eerlijk zijn, als een file gewoon ontstaat is dat misschien nog wel veel gevaarlijker.
...De term opofferen suggereert dat het een ingecalculeerd risico is geweest. Dit lijkt me stug, erg stug.
Hoe je het ook went of keert ik ben van mening dat je nooit maar dan ook werkelijk nooit een burger mag opofferen ongeacht wat de boef heeft gedaan.
Hoe je het ook went of keert ik ben van mening dat je nooit maar dan ook werkelijk nooit een burger mag opofferen ongeacht wat de boef heeft gedaan. (ik ben er van overtuigt dat het nu ook niet bewust is gedaan maar toch)
Ik denk dat het stelen van bezine het probleem is....
Daarnaast denk ik dat achterop een stilstaande auto rijden omdat je wel wil stelen maar niet wil zitten deel 2 vh probleem is....
Ik denk als je vraagtekens gaat stellen over de beproefde tactiek en werkwijzen van de politie je aan bovenstaande voorbij gaat .
maar dat is mijn mening
Het is volgens mij niet zo moeilijk om een auto 'vast' te zetten tussen 2 paaltjes op het moment van tanken.
Vervolgens de paaltjes in de grond laten verdwijnen als er betaald is.
In andere landen wordt vaak gebruik gemaakt van helicopters bij achtervolgingen, is die vandaag tijdens de achtervolging ook gebruikt?Wordt wel gemeld dat er een politie helicopter aanwezig was
Word het niet eens tijd, dat de politie eerst eens gaat nadenken, voordat ze op zo een voorval gaat reageren. Natuurlijk mag je niet weg rijden maar zonder betalen, MAAR men weet vooruit al, dat er veel voertuigen en mankracht voor nodig is, om een vlucht auto te stoppen.
En dan te bedenken dat een achtervolging ( opjagen van een verdachte) een zo groot risico vormt voor mede weg gebruikers, dat ik mij echt afvraag of de politie niet dood door schuld ten laste kan worden gelegd?
Je zult maar familie zijn van de slachtoffers.....
Wat een verspilling van geld en mensen leven.....
Dat is inderdaad het probleem, en dat blijft een lastige vraag. We hebben geen spijkermatten. Rammen op de snelweg? Met zo'n hoge snelweg is dat een groot risico. Blijven achtervolgen? Dan gaat de auto op een gegeven moment van de snelweg af en rijdt hij binnen de bebouwde kom voetgangers en fietsers letterlijk van de sokken. Laten gaan? Dan komt een crimineel weg met een strafbaar feit, en geef je andere criminelen het idee dat zolang ze maar vluchten, ze overal mee weg kunnen komen.Niet alleen bij de politie is het slecht geregeld, echter bij jullie gebeuren dit soort dingen wat vaker waardoor het dan ook meet in de
Agenten hebben geen opleiding gehad voor achtervolgingen. Er zijn geen richtlijnen. We hebben geen middelen om een vluchtende auto te stoppen. Hoe zouden agenten, met de huidige middelen en opleiding, het beste kunnen optreden? Ik heb het antwoord niet, misschien iemand anders?
Bij de bron aanpakken kan ook op meerdere manieren.Was er niet een tijd geleden het plan geoperd om een soort van beugel op de punt van stoppen te zetten (waar nu vaak die gele
Het is volgens mij niet zo moeilijk om een auto 'vast' te zetten tussen 2 paaltjes op het moment van tanken.
Vervolgens de paaltjes in de grond laten verdwijnen als er betaald is.
Word het niet eens tijd, dat de politie eerst eens gaat nadenken, voordat ze op zo een voorval gaat reageren. Natuurlijk mag je niet weg rijden maar zonder betalen, MAAR men weet vooruit al, dat er veel voertuigen en mankracht voor nodig is, om een vlucht auto te stoppen.
En dan te bedenken dat een achtervolging ( opjagen van een verdachte) een zo groot risico vormt voor mede weg gebruikers, dat ik mij echt afvraag of de politie niet dood door schuld ten laste kan worden gelegd?
Je zult maar familie zijn van de slachtoffers.....
Wat een verspilling van geld en mensen leven.....
amateur filmpje arrestatieNu rijd er rond 0.30 een opvallende auto met een lichtbalk als de KMAR (is dat een Hänch?) is deze van de KLPD of van utrecht zelf.
http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w42/za15.132237.d976a007-39794391.AmateurbeeldvanarrestatieopA2.xml (http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w42/za15.132237.d976a007-39794391.AmateurbeeldvanarrestatieopA2.xml)
Nu rijd er rond 0.30 een opvallende auto met een lichtbalk als de KMAR (is dat een Hänch?) is deze van de KLPD of van utrecht zelf.Viel mij inderdaad ook al op. Volgens mij zie ik wel een 'houder' zitten voor het zwaailicht zoals we die kennen bij de KLPD Volvo voertuigen. Reserve balk oid?
Weet namelijk wel dat het KLPD er mee heeft getest maar dat ze alsnog niet die balk hebben gekozen en utrecht heeft al jaren dezelfde
balk.
Tja, als de boef met 160+ al slalommend tussen het rijdende verkeer door gaat is er ook een zeer groot risico voor de burgers. Vanaf het moment dat een achtervolging begint lopen alle burgers die er ongewenst bij betrokken raken een risico. Het is dan aan de betrokken collega's en de meldkamer om dit zo veilig mogelijk te maken. (desnoods door af te breken)Oke, de politie breekt de achtervolging af.
Natuurlijk is het stelen van benzine het begin (en probleem) waarmee dit tragische ongeval heeft plaatsgevonden.
Om te zeggen dat je de bron moet aanpakken en dus de mogelijkheid om het stelen van benzine (doorrijden) te voorkomen is in mijn ogen wat te simpel. Ok, de branche zou eens kunnen nadenken over mogelijke oplossingen, betalen voordat je gaat tanken of iets dergelijks.
Skippy slaat de spijker op z'n kop. Laat die branche zijn pompen aanpassen zodat je alleen nog maar met een bankpas cq creditcard aan de pomp zelf kan betalen. Nee, het is belangrijker dat de klant binnenkomt om te betalen zodat er nog wat anders kan worden verkocht !
Ah, dus de benzinebranche heeft het nu gedaan?
Dit zijn de redenaties waar ons land aan kapot gaat...
Slagbomen of uit de grond omhoog komende blokken die het wegrijden belemmeren zolang er nog niet betaald is, bestaat die mogelijkheid niet?
Sorry maar ik vind dit weer typisch een voorbeeld van het hedendaagse gebral.Ik hoorde anders vanavond op het nieuws dat de Rijksrecherche weldegelijk onderzoek gaat doen naar deze hele toestand. Dus is het nog maar afwachten hoe de politie in dit geval er vanaf gaat komen. ::)
Er kan geen incident gebeuren of er wordt gelijk al gezocht naar mogelijkheden om de schuld en verantwoordelijkheid bij de politie neer te leggen. Is het niet bij een kindermoord waarbij gedaan wordt alsof de politie zelf de schuldige is, dan is er wel weer een of andere sukkel van een advocaat die begint te oreren dat de politie mede schuldig is aan de doden dan wel het verergeren van letsel tijdens de schietpartij in Alphen a/d Rijn.
En nu hebben ze het weer gedaan omdat ze daadwerkelijk achter benzinedieven zijn aan gegaan en daarbij een beproefd middel hebben gebruikt.
Weet je ik ben hier zo klaar mee met dat gezeik iedere keer. Aan de ene kant half Nederland dat loopt te klagen dat de politie nooit boeven vangt en alleen maar flitst. Ook pomphouders die zeggen niet serieus genomen te worden door de politie als een benzinedief toeslaat. En als ze dan een keer doorzetten en die criminelen gedragen zich als gekken in het verkeer, dan wordt dat weer op het bordje van de politie geschoven.
Met andere woorden: wat ze ook doen, ze doen het nooit goed.
Ik hoorde anders vanavond op het nieuws dat de Rijksrecherche weldegelijk onderzoek gaat doen naar deze hele toestand. Dus is het nog maar afwachten hoe de politie in dit geval er vanaf gaat komen. ::)
Sorry maar ik vind dit weer typisch een voorbeeld van het hedendaagse gebral.
Er kan geen incident gebeuren of er wordt gelijk al gezocht naar mogelijkheden om de schuld en verantwoordelijkheid bij de politie neer te leggen. Is het niet bij een kindermoord waarbij gedaan wordt alsof de politie zelf de schuldige is, dan is er wel weer een of andere sukkel van een advocaat die begint te oreren dat de politie mede schuldig is aan de doden dan wel het verergeren van letsel tijdens de schietpartij in Alphen a/d Rijn.
En nu hebben ze het weer gedaan omdat ze daadwerkelijk achter benzinedieven zijn aan gegaan en daarbij een beproefd middel hebben gebruikt.
Weet je ik ben hier zo klaar mee met dat gezeik iedere keer. Aan de ene kant half Nederland dat loopt te klagen dat de politie nooit boeven vangt en alleen maar flitst. Ook pomphouders die zeggen niet serieus genomen te worden door de politie als een benzinedief toeslaat. En als ze dan een keer doorzetten en die criminelen gedragen zich als gekken in het verkeer, dan wordt dat weer op het bordje van de politie geschoven.
Met andere woorden: wat ze ook doen, ze doen het nooit goed.
Dat is toch een standaard procedure? Dit gebeurd ook als er iemand in een cel komt te overlijden.Ik zeg ook niet bij voorbaat dat het gevolgen gaat hebben. Maar wees niet verbaast als de politie uiteindelijk wel in het beklaagdebankje terecht gaat komen. Gezien de gebeurtenissen zullen de betrokken agenten wel het een en ander uit te leggen hebben.
Volgens mij wordt de rijksrecherche altijd ingeschakeld als er een dode is bij akties waarbij de politie betrokken is.
Dit hoeft dus nog niets te betekenen voor de uiteindelijke gevolgen/uitspraken.
Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar had de politie de achtervolging niet beter kunnen stoppen of met een heli op afstand volgen. Als ik zo lees dat de vluchtauto de politie meerdere malen "ramde" etc. Die gasten waren dus echt niet van plan om te stoppen en zullen alle risico's nemen om te ontsnappen. Is zo'n file creëren met onschuldige burgers niet heel gevaarlijk en risicovol. Ik snap dat men moet roeien met de riemen die je hebt maar zijn hier geen andere oplossingen voor en moet je zo veel risico nemen voor een paar benzinedieven.Dan gaat het dus van diefstal naar poging doodslag... Moet je die ook laten lopen?
Dan gaat het dus van diefstal naar poging doodslag... Moet je die ook laten lopen?Laten we wel wezen, we kennen nu de gevolgen als de achtergevolging wordt doorgezet. En was dat het allemaal waard voor 1 tank onbetaalde benzine?
Laten we wel wezen, we kennen nu de gevolgen als de achtergevolging wordt doorgezet. En was dat het allemaal waard voor 1 tank onbetaalde benzine?
Veel kritiek is wijsheid achteraf. Omdat het fout ging had de politie dit nooit mogen doen en vinden hoop mensen dat de kosten niet opwegen tegen de baten ('gaat slechts om een tank brandstof').Daar heb je helemaal gelijk in, de agenten in kwestie kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het gedrag van deze criminelen. Maar er wordt altijd geroepen dat de politie een achtervolging afbreekt als de gevaren te groot gaan worden. Als dan een aantal malen een politieauto wordt geramt, dan mag je toch gaan concluderen dat het gevaar te groot aan het worden is, en je de achtervolging moet gaan staken?
Maar als ze op deze manier de criminelen (die een aantal keer op politiewagens waren ingereden) hadden gearresteerd zonder brokken, dan durf ik er alles om te verwedden dat bijna niemand had geroepen dat die methode van kunstmatige file creëren niet door de beugel kon en hoe ze het in hun hoofd hebben gehaald het zo te doen....
Het verschil tussen wel of geen brokken was echter het gedrag van de criminelen, niets meer en niets minder.
Laten we wel wezen, we kennen nu de gevolgen als de achtervolging wordt doorgezet. En was dat het allemaal waard voor 1 tank onbetaalde benzine?
Daar heb je helemaal gelijk in, de agenten in kwestie kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het gedrag van deze criminelen. Maar er wordt altijd geroepen dat de politie een achtervolging afbreekt als de gevaren te groot gaan worden. Als dan een aantal malen een politieauto wordt geramt, dan mag je toch gaan concluderen dat het gevaar te groot aan het worden is, en je de achtervolging moet gaan staken?
Ik denk dat dan de belangrijkste vraag overblijft waarom de politie deze achtervolging toch heeft doorgezet, en dat de rijksrecherche dat nu ook de belangrijkste vraag zal vinden tesamen met de vraag over het creeren van die file.
Identiteit dodelijk slachtoffer A2 bekend
Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) doet samen met de Rijksrecherche onderzoek naar het ongeval op de A2 ter hoogte van Vinkeveen op zaterdagochtend 22 oktober 2011. Bij dit ongeval is een 35-jarige man uit Maastricht om het leven gekomen. De man zat in de laatste auto in de rij van een file waar vluchtende verdachten vol in zijn gereden. De twee verdachten zijn hierbij ook gewond geraakt en overgebracht naar het ziekenhuis waar ze zijn aangehouden. Een derde persoon is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
Een getuige belde zaterdagochtend rond 9.40 uur met de meldkamer van de politie dat hij achter een voertuig met twee verdachten van tanken zonder te betalen reed bij een tankstation ter hoogte van Culemborg langs de A2. Vlak voor Vianen zagen agenten van de politie Utrecht de verdachten rijden en gaven de bestuurder een stopteken. Omdat het voertuig weigerde te stoppen is de achtervolging ingezet, waarbij de politievoertuigen gebruikmaakten van optische en geluidssignalen. Hierbij reed de verdachte bestuurder, een 47-jarige man uit Tilburg, roekeloos en heeft een aantal maal politievoertuigen opzettelijk geramd om aan een aanhouding te ontkomen. De bijrijder is een 24-jarige inwoner van Rotterdam.
Op de A2 ter hoogte van Vinkeveen eindigde om 9.59 uur de achtervolging in een door de politie gecreëerde file met een noodlottig ongeval. Voor het creëren van files bestaan protocollen en de Rijksrecherche onderzoekt momenteel het politieoptreden en bekijkt hierbij ook of de geldende protocollen door de politie juist zijn gevolgd.
De aangehouden bestuurder wordt verdacht van poging tot doodslag op politiemensen, dood door schuld en doodslag. Ook wordt onderzoek gedaan naar de herkomst van de kentekenplaten op het voertuig van de verdachten, aangezien deze behoorden tot een ander voertuig. Daarnaast wordt onderzocht of beide verdachten zich schuldig hebben gemaakt aan bezinediefstal.
En weer zou de politie het niet goed hebben gedaan, kunnen die het in de ogen van een aantal mensen hier het ooit wel goed doen?
amateur filmpje arrestatiehttp://www.youtube.com/watch?v=Tkjz72mxlCE#ws (http://www.youtube.com/watch?v=Tkjz72mxlCE#ws)
http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w42/za15.132237.d976a007-39794391.AmateurbeeldvanarrestatieopA2.xml (http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w42/za15.132237.d976a007-39794391.AmateurbeeldvanarrestatieopA2.xml)
Weet iemand of de protocollen over het creëren van een file ergens online staan?
Nee die staan niet online, en dat gaat ook niet gebeuren.
Niet zo naïef Red, verwijzend naar de Miljoenennota :D
Ik wil niet inhoudelijk op deze zaak in gaan. Ik ken de zaak alleen maar via de media en ik pas ervoor om conclusies te gaan trekken of mij schuldig te maken aan het bedenken van allerlei "als en wanneer"-gedoe.Precies! Ik vroeg me dit ook al af.
Wat ik wel hier neer wil leggen is de simpele vraag: Ging het idd om alleen diefstal van benzine? Of hadden die gasten meer op hun kerfstok? Want dat zie je dus idd vaker. Mensen die dit soort dingen doen (valse kentekens/tanken zonder betalen) maken zich ook vaak schuldig aan andere vergrijpen.
Ik wil niet inhoudelijk op deze zaak in gaan. Ik ken de zaak alleen maar via de media en ik pas ervoor om conclusies te gaan trekken of mij schuldig te maken aan het bedenken van allerlei "als en wanneer"-gedoe.
Wat ik wel hier neer wil leggen is de simpele vraag: Ging het idd om alleen diefstal van benzine? Of hadden die gasten meer op hun kerfstok? Want dat zie je dus idd vaker. Mensen die dit soort dingen doen (valse kentekens/tanken zonder betalen) maken zich ook vaak schuldig aan andere vergrijpen.
ANWB boos op politie.Wat heeft de ANWB hier in hemelsnaam in te willen / over te zeggen. :-X
In het nieuws van RTL was een item te zien (interview met ANWB), deze lieten weten onaangenaam verrast te zijn dat de politie de methode gebruikt om files te creeëren.
In het gesprek ging men uit van 5 kruisen boven de weg maar volgens mij is dit pertinent niet waar getuige de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb. Ten tijde van het ongeval stonden de matrixen volgens mij op 50.
Pas na het ongeval zijn de 5 kruisen er gekomen volgens mij.
Wie kan dit bevestigen?
....en tijde van het ongeval stonden de matrixen volgens mij op 50.
Pas na het ongeval zijn de 5 kruisen er gekomen volgens mij.
Wie kan dit bevestigen?
Wat heeft de ANWB hier in hemelsnaam in te willen / over te zeggen. :-X
De ANWB is toch een belangrijke partij in Mobiel Nederland dacht ik zo. Daarnaast mag iedereen hier toch een mening over hebben?Laat ik maar niet te ver verder gaan op mijn eigen offtopic geneuzel. In MIJN ogen zou de ANWB zich even gechargeerd gezegd gewoon bezig moeten houden met vakantie informatie en pechhulp en niet met de politie bekritiseren. :)
Vanuit ANWB-perspectief bekeken; zij proberen automobilisten weer 'op weg' te krijgen, maar de politie laat automobilisten 'stranden' omdat ze benzinedieven willen aanhouden. Let wel, dit is niet mijn mening, maar zo vreemd is het volgens mij niet dat de ANWB van zich laat horen.
Laat ik maar niet te ver verder gaan op mijn eigen offtopic geneuzel. In MIJN ogen zou de ANWB zich even gechargeerd gezegd gewoon bezig moeten houden met vakantie informatie en pechhulp en niet met de politie bekritiseren. :)
Jij noemt het de politie bekritiseren
Ik noem het de belangen van de automobilist behartigen,
Jij noemt het de politie bekritiserenHoooo.. wacht even. Ik zeg nergens dat de politie heilig is. Mensen maken fouten, dus ook de politie. meer dan hun lief is.
Ik noem het de belangen van de automobilist behartigen, en dat mag je ook verwachten van de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond
Ik vind het toch wel schokkend dat er een burger is overleden en het gemak hoe daar mee wordt omgegaan door een aantal lieden op dit forum. Ik mag hopen dat de nabestaande hier niet meelezen.................
en het gemak hoe daar mee wordt omgegaan door een aantal lieden op dit forum. Ik mag hopen dat de nabestaande hier niet meelezen.................
Op de vorige pagina zie je bij het filmpje op 1:55 dat op de matrix borden 50 staan.
Kan jij mij vertellen wie er gemakkelijk over doet? Volgens mij wordt hier unaniem aangegeven dat het vreselijk is wat er gebeurd is.
Ik heb het interview gekeken en wat mij duidelijk wordt is dat hij onvoldoende is geïnformeerd.
Hoooo.. wacht even. Ik zeg nergens dat de politie heilig is. Mensen maken fouten, dus ook de politie. meer dan hun lief is.We hebben hier"een heel topic over het wel of niet toestaan van ogs op een bergingstruck omdat bij een ongeval de weg zo snel mogelijk weer moet worden ontdaan van haar opstopping, hierbij spelen economische belangen een grote rol.
Had dit beter gekund? Ongetwijfeld.
In MIJN ogen is het echter niet aan de ANWB om dit soort commentaar op te leveren deze actie.
Op de vorige pagina zie je bij het filmpje op 1:55 dat op de matrix borden 50 staan.
Zonder de boeven was er geen achtervolging en was er geen file gecreërd, in beginsel zijn dat natuurlijk de schuldigen.
Het kan geen kwaad om achteraf je af te vragen of de ingezette middelen nou de juiste waren.......
Je weet ook pas achter af hoe crimineel deze waren...................
Dan maar niet meer achtervolgen?
Dan betaal ik morgen ook niet aan de pomp: ze komen me toch niet achter aan................ (wat is je kenteken?) >:D >:D
Lees ff m'n andere postings in dit topic; ik heb mijn twijffels bij het creëren van een file...
Het bewust creëren van file kan een doelmatig middel zijn om een zware crimineel te pakken. Hier is iemand overleden voor een paar liter diesel. Hooguit €50. Is dat wat een mensenleven waard is?
Ik sta over het algemeen erg achter de optreden van mijn blauwe collega's maar hier heiligde het middel de doel niet.
Persoonlijk denk ik dat het een goede manier is om iemand af te stoppen. Maar die kerel was niet zo bezig met het overige verkeer............maar met zichzelf.
Ik hoop dan ook dat die veroordeeld wordt voor 1) diefstal en 2) doodslag (of dood door schuld) en dat die een paar jaar zijn zonden kan overdenken
Het bewust creëren van file kan een doelmatig middel zijn om een zware crimineel te pakken. Hier is iemand overleden voor een paar liter diesel. Hooguit €50. Is dat wat een mensenleven waard is?
Ik sta over het algemeen erg achter de optreden van mijn blauwe collega's maar hier heiligde het middel de doel niet.
CM
Ik denk dat het ongeval aangeeft dat het geen goede manier is om een boef te stoppen.Tja, ik denk zomaar dat deze manier al vele malen succesvol is toegepast en dit is de eerste keer dat het op deze manier afloopt. Tragisch en het absoluut niet waard, natuurlijk niet. Maar de file is het middel, niet de botsing en daar gaan een aantal hierzo aan voorbij. Ik vind dat je dit als incident moet beschouwen en deze manier van stopzetten niet gelijk moet afschrijven vanwege een malloot die erop knalt (motief moet uit verhoor blijken)...
De risico's die genomen zijn blijken achteraf te groot, er moeten ander manieren zijn. (politiek geef onze blauwe collega's de tools).
Dit willen we toch niet nog een keer???
Het bewust creëren van file kan een doelmatig middel zijn om een zware crimineel te pakken. Hier is iemand overleden voor een paar liter diesel. Hooguit €50. Is dat wat een mensenleven waard is?
''ANWB is razend'', hoor ik zojuist op de vooraankondiging van RTL4 Nieuws, nu om 19.30u. Maar, behalve dat ze een aardige vinger in de pap hebben voor wat betreft mobiliteit van Nederland, zie ik de link niet 123 met een ongeval als deze?
Tja, ik denk zomaar dat deze manier al vele malen succesvol is toegepast en dit is de eerste keer dat het op deze manier afloopt. Tragisch en het absoluut niet waard, natuurlijk niet. Maar de file is het middel, niet de botsing en daar gaan een aantal hierzo aan voorbij. Ik vind dat je dit als incident moet beschouwen en deze manier van stopzetten niet gelijk moet afschrijven vanwege een malloot die erop knalt (motief moet uit verhoor blijken)...
Ongevallen aan het eind van een file worden juist vaak veroorzaakt door lui die ingekakt zijn en op de automatische piloot rechtuit gaan. Als je het mij vraagt een totaal ander kaliber dan vluchtende verdachten waarbij het adrenaline door hun lichaam giert.
Even een vraag over het fenomeen 'file creëren': Creëert men hierbij een echt stil staande file, of langzaam rijdend verkeer?
Dit is achter af praten...en dát, met uw welnemen, is een dooddoener van jewelste. Waar gaat het naar toe als we van dingen die in eerste instantie OK leken en later ernstig mis gegaan zijn niet zouden kunnen of mogen leren? En dan gaat het dus niet over afbrekende kritiek, maar opbouwende.
''ANWB is razend'', hoor ik zojuist op de vooraankondiging van RTL4 Nieuws, nu om 19.30u. Maar, behalve dat ze een aardige vinger in de pap hebben voor wat betreft mobiliteit van Nederland, zie ik de link niet 123 met een ongeval als deze?Harde kritiek op politie om opzettelijke file 24-10-2011 (http://www.youtube.com/watch?v=P3oMUTNDpAA#ws)
Wat ik heb vernomen is dat de politie rode kruizen boven de weg laat zetten. Stilstaande file dus...
Wat ik heb vernomen is dat jij dit onjuist vernomen hebt. ;)Dit is wat een woordvoerder van het klpd op de radio heeft gezegd 😏
[...]
Feit is en blijft dat welke methode er ook wordt gebruikt, zodra het mis gaat begint men te klagen.
[...]
Kortom, we kunnen het nooit goed doen.
Achteraf gezien had het anders gemoeten, maar achteraf gezien weet ik ook wel welk nummer ik had willen hebben in de staatsloterij. Op het moment dat die man mij vroeg welk nummer ik wilde, had ik geen idee.
Zo zie ik de keuze ook die zaterdag is gemaakt. Er moet een keuze gemaakt worden, maar welke? Hoeveel tijd is er om keuzes te maken? Neem daarbij in het achterhoofd dat er in de tijd dat er nagedacht wordt, er politievoertuigen geramt worden, dus de situatie zich voortdurend veranderde.
Als de politie niets had gedaan, had de BOVAG alles bijelkaar gejammerd (en dan bedoel ik dat niet negatief) over het feit dat de politie niets deed.
En de ANWB?? Die probeert zich in de kijker te spelen door ongefundeerde en op foutieve informatie gebasseerde uitsrpaken te doen. Erg jammer dat een gerenommeerde club als de ANWB zich tot dit niveau verlaagd.
En achteraf moet je de balans durven opmaken en nadenken. Feit is dat men burgers ergens in betrekt waar ze niet in betrokken willen worden. Een crimineel die tegen 180 van de politie vlucht en politiewagens vlucht, gaan heus niet mooi stoppen in de file, uitstappen, sorry zeggen en zich overgeven.Euhm mag ik jullie heren even aan het volgende filmpje herinneren waarin dit dus wel gebeurt:
Euhm mag ik jullie heren even aan het volgende filmpje herinneren waarin dit dus wel gebeurt:
Wegmisbruikers: Porsche crash (http://www.youtube.com/watch?v=gcy3_LgAYFs#)
User: martijnburg
Euhm mag ik jullie heren even aan het volgende filmpje herinneren waarin dit dus wel gebeurt:Maar dit is een file creëren met verkeer waar de vluchtende auto al in zit. Dat is wel wat anders.
Wegmisbruikers: Porsche crash (http://www.youtube.com/watch?v=gcy3_LgAYFs#)
User: martijnburg
Die gold rijdt ook op geen enkel moment 180, en houdt zich zelfs aan de regels. Bij een schietpartij ga je toch ook niet aan een burger vragen even voor je te komen staan om je dekking te geven?
'Filefuik is uiterste middel'
Laatste update: 25 oktober 2011 11:04 info .
DEN HAAG - De politie moet zelf kunnen beoordelen welke instrumenten ze gebruikt om verdachten aan te houden. Het veroorzaken van een file om een auto te stoppen is een uiterste middel.
Zo reageert een meerderheid van de Tweede Kamer dinsdag op het incident van zaterdag, toen een auto met verdachten inreed op een door de politie veroorzaakte file.
Die laatste zin gaat natuurlijk helemaal nergens over. Dat is appels met peren vergelijken.
Waarom hebben wij dit niet? Kan een hoop ellende voorkomen... Stopstick, 900 euro per stuk. Niet veel geld voor een mensenleven.
http://www.youtube.com/watch?v=h43hEMNt03A (http://www.youtube.com/watch?v=h43hEMNt03A)
Rond 2:20 in dit filmpje gebruiken ze zo'n Stopstick bij een echte achtervolging:
▀▄▀ UK cops chasing scumbag (Road Wars) ▄▀▄ (http://www.youtube.com/watch?v=xa7l9nbtSOc#)
In dat filmpje zie ik de agent ook een klein apparaatje onder het achterwiel leggen. Waarschijnlijk voor als iemand wegrijdt tijdens het staande houden. Krijgen we dan niet de discussie 'waarom behandelt de politie iedereen als crimineel' of 'de politie is daar niet voor bevoegd' waardoor mensen op voorhand al agressief reageren.Als ik er vanuit mag gaan dat dit over het Hongaarse filmpje gaat? Dan wil ik graag reageren over jouw laatste zin.
Wat als de volgende keer een agent word aangereden en overlijdt tijdens het gebruiken van zo'n spijkermat? Welke discussie krijgen we dan?
Als ik er vanuit mag gaan dat dit over het Hongaarse filmpje gaat? Dan wil ik graag reageren over jouw laatste zin.Ik denk dat er meer gedoeld wordt op het feit dat je wel erg uit de dekking moet staan om zo'n mat te gooien. Of je nou voor of achter een politieauto gaat staan, als de vluchtauto op ramkoers gaat heb je een probleem.
Zoals ik zie (menselijk: foutjes mogelijk) is het niet zomaar een plank met spijkers, maar met een beschermhoes over de spijkers heen. Het kan dus zo zijn dat als je er in knijpt, het jou niet lukt om een spijker aan te raken, maar als jij met het gewicht van een auto over de beschermlaag heen rijdt, deze over de spijkers schuift, de spijkers bloot komen te staan aan het daglicht, en de auto daar vervolgens over heen rijdt.
Ik denk dat er meer gedoeld wordt op het feit dat je wel erg uit de dekking moet staan om zo'n mat te gooien. Of je nou voor of achter een politieauto gaat staan, als de vluchtauto op ramkoers gaat heb je een probleem.idd Ik bedoel ermee dat de agent door een vluchtauto wordt aangereden terwijl hij een spijkermat bedient.
'Politie verantwoordelijk voor dode A2'
Laatste update: 25 oktober 2011 23:20 info
HILVERSUM - De politie is verantwoordelijk voor de dood van 35-jarige automobilist die stierf nadat een door de politie achtervolgde auto zaterdag op de A2 op zijn wagen botste.
ANP
Dat stelde de 24-jarige Rotterdammer die naast de bestuurder van de achtervolgde auto zat, dinsdag in het programma Nieuwsuur.
''Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico'', stelde de man. ''Stoppen was voor ons op dat moment niet meer aan de orde.''
Hij erkende wel dat hij en en zijn vader die de auto bestuurde, bij het tankstation wegreden zonder te betalen. Op de vraag waarom zij dit deden, wilde de zoon in de uitzending niet ingaan.
Paniek
De 47-jarige bestuurder, die nog vast zit, negeerde een stopteken van de politie. Zijn zoon stelde in Nieuwsuur dat hij ''in paniek raakte. We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto’s.’’
De file, die de politie had gecreëerd om de verdachten aan te houden, zag de bestuurder volgens zijn zoon niet aankomen. ''Daar let je niet op als de politie je van de weg probeert te drukken.’’
Als ik dit artikel lees ben ik blij dat ik de Nieuwsuur-uitzending gemist heb. Werkelijk tenenkrommend!
Bron: ingezonden brief in de Telegraaf
Politie doet het nooit goed
AMSTERDAM
Als politieagent verbaas ik me over de reacties op de filefuik. Vooropgesteld, het is bijzonder treurig dat een persoon hierbij het leven heeft verloren.
Vergeet echter niet wie achterop de file is gereden.
De advocaat van de bestuurder die inreed op de file, vindt dat vader en zoon door de politie in een levensgevaarlijk situatie zijn gebracht.
Dat ze inreden op de file is hen niet aan te rekenen, vindt advocaat Gerald Roethof.
Zij hebben de file door de politie niet opgemerkt en zijn per ongeluk op de file ingereden.
Welke advocaat met met droge ogen beweren dat er in Nederland geen stopgebod moet worden opgevolgd?
Misschien ooit van art.82 R.V.V gehoord.........
Wel opmerkelijk dat die bijrijder (zoon van chauffeur) zo snel werd vrijgelaten. Hij is m.i. minstens verdacht als zijnde medeplichtig aan benzinediefstal, rijden met vervalste kentekenplaten, negeren van stopteken, poging tot doodslag (rammen van politieauto's) en dood door schuld (inrijden op file met dood tot gevolg). Telt dat niet meer mee?Op al deze feiten kan hij zeggen dat hij het niet van te voren wist, en dan kan je hem weinig kwalijk nemen.. Als jij naast iemand zit die de regie overneemt is het "je zat er bij en je keek er naar".
Wel opmerkelijk dat die bijrijder (zoon van chauffeur) zo snel werd vrijgelaten. Hij is m.i. minstens verdacht als zijnde medeplichtig aan benzinediefstal, rijden met vervalste kentekenplaten, negeren van stopteken, poging tot doodslag (rammen van politieauto's) en dood door schuld (inrijden op file met dood tot gevolg). Telt dat niet meer mee?
Welke advocaat met met droge ogen beweren dat er in Nederland geen stopgebod moet worden opgevolgd?Dat geldt voor stoptekens gegeven in het kader van de wegenverkeerswet. Er zijn verschillende gronden om iemand een stopteken te geven: dat kan zijn om een standaardcontrole te doen (technische eisen, rijbewijs, autopapieren), het kan zijn om te bekeuren voor een 'gedraging' of het kan zijn om een verdachte van een strafbaar feit (strafrecht) te laten stoppen. Iedereen moet stoppen voor een stopteken gegeven door de politie, behalve als de politie het stopteken geeft aan iemand die zij verdenken van een strafbaar feit. Zoals Dinges al zegt: een verdachte (van een strafrechtelijke overtreding of misdrijf) hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Dat betekent (in Nederland) ook dat die verdachte niet aan een stopteken gevolg hoeft te geven.
Misschien ooit van art.82 R.V.V gehoord.........
Artikel 180 Hij die zich met geweld of bedreiging met geweld verzet tegen een ambtenaar werkzaam in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening, of tegen personen die hem daarbij krachtens wettelijke verplichting of op zijn verzoek bijstand verlenen, wordt als schuldig aan wederspannigheid gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.De bestuurder van de auto heeft zich daaraan wel schuldig gemaakt door de politieauto's te rammen. Wanneer een auto wordt klemgereden moet ook een verdachte dus stoppen, omdat hij anders geweld gebruikt om te ontkomen.
Er zal wel een klacht uit rollen wegens grofgeweld bij de aanhouding. Hij kon er toch niets aan doen dat zijn vader als een malle Japie door het verkeer kliefde en daarbij mensen die het allemaal onveilig maakten door met blauwe lichten en een rode tekst voor hem gingen rijden te rammen?Des te beter: nu ziet heel Nederland met wat voor malloten de politie te maken krijgt. Kijk alleen al naar de reacties op het forum: zo ziet de rest van Nederland deze beelden ook.
Nee, daar kun ja als onschuldige benzine dief niets aan doen, je kan niet eens rustig benzine jatten.
Iedereen is in dit geval fout, behalve de mannen in de auto met valse kentekenplaten. Die konden er niets aan doen, het overkwam hen.
Ik ben heel bang dat deze mensen er met een zeer milde straf vanaf zullen komen (als er al een straf zal volgen).
Wie haalt het nu in zijn hoofd een idioot die betrokken was bij het veroorzaken van een dodelijk ongeval op TV zijn verhaal te laten doen??
Hoe minder aandacht dit soort types krijgen hoe beter het is toch??
Lijkt me vele malen risicovoller te gebruiken op een drukke snelweg dan het creëren van een file. Daarbij is het aannemelijk dat zo'n voertuig met zo'n snelheid rijdt, deze niet over de rechterbaan rijdt.
Er wordt gedacht dat banden kapot springen of meteen leeg zijn als je spijkermatten gebruikt. Echter zijn deze matten zodanig gemaakt dat de banden langzaam leeglopen. Ervaring uit andere landen leert dat het een zeer effectief middel is. En ook vele malen veiliger dan bv auto's rammen om maar iets te noemen.In hoeverre zijn run-flat banden daartegen immuun? 98uiye
Bovendien zijn run-flats niet gemaakt om op hoge snelheid te rijden of lange afstanden af te leggen.Je kan er met een snelheid van 80km/u een uur mee blijven rijden (80km)
Je kan er met een snelheid van 80km/u een uur mee blijven rijden (80km)Klopt, je kan uiteraard wel harder maar dat is niet heel handig voor je wegligging en de levensduur van je banden.
Er wordt gedacht dat banden kapot springen of meteen leeg zijn als je spijkermatten gebruikt. Echter zijn deze matten zodanig gemaakt dat de banden langzaam leeglopen. Ervaring uit andere landen leert dat het een zeer effectief middel is. En ook vele malen veiliger dan bv auto's rammen om maar iets te noemen.
Daar ging het mij niet om. Het ging mij erom dat je een spijkermat in deze achtervolging op de snelweg niet had kunnen gebruiken omdat dit stuk 5 rijbanen kent, vluchtstroken aan weerszijde, niet alleen de vluchtende auto rijdt, de combinatie van drukke snelweg en snelheid van deze auto en overige verkeer dit middel op deze weg mij ongeschikt lijkt.Er zijn ook stukken met minder rijstroken toch? Ik neem aan dat de politie tijd (en afstand) nodig is geweest om de file te creëren.
Ik geloof net als jou dat het best effectief kan zijn.
Er zijn ook stukken met minder rijstroken toch? Ik neem aan dat de politie tijd (en afstand) nodig is geweest om de file te creëren.Nee het is niet allemaal 5 stroken, het makkelijkst zou zijn bij knp Oudenrijn waar het gedeeltelijk maar 2 baans is. Echter als je bekijkt dat
Als je het met matten af had gekund, had dit eerder gekund. Ik ben te weinig op de hoogte van de lokale situatie, maar het lijkt me stug dat het hele stuk 5 stroken + 2x vlucht heeft.
7 minuten is best lang stiekem... Vanaf het moment van de melding zijn we vanaf mijn bureau (binnen aan de koffie/achter de computer) binnen 2 minuten op 2 verschillende snelweglocaties (zeker op rustige momenten). Stopstick uit de achterbak pakken en inzetten: 20 seconden. In 2 minuut 20 heb je dus veilig een stopstick ingezet op een doorgaande snelweg. Heel, heel veel achtervolgingen kunnen dus zo succesvol beëindigd worden.
En meerdere rijstroken maakt niet uit: je trekt hem voor de rijstrook waar de verdachte op rijdt, zodra je de verdachte in zicht hebt. Verdachte er overheen? Snel wegtrekken en de politieauto's hebben vrije doorgang.
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.
Even een gedachte, wat gebeurt er als je een drukke snelweg over moet steken en een stopstick wilt plaatsen? Creëer je dan niet alsnog een file of in ieder geval langzaam rijdend verkeer door kijkers, nieuwsgierigen en afgeleide automobilisten...Oversteken? De stopstick gooi je naar de overkant.
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.
Ik heb het even in 2 stukjes geknipt; het zo genaamde als en wanneer gedoe vind je niet gepast als het over de politie gaat maar vervolgens doe je het zelf wel als het over verdachte gaat, vind ik toch enigzins krom......
Op het gevaar af dat dit "off topic" is:
Leg mij eens uit waar ik "als" en/of "wanneer" doe
Mensen die dit soort dingen doen (valse kentekens/tanken zonder betalen) maken zich ook vaak schuldig aan andere vergrijpen
Dat zijn toch echt feiten. De kans dat een dief meerdere diefstallen op zijn geweten heeft is veel hoger dan de kans dat een gemiddelde burger die je op straat ziet lopen diefstallen heeft gepleegd. Ook het voeren van valse/gestolen kentekenplaten komt maar om een aantal redenen voor. Dit kan belastingontduiking zijn, maar veel vaker is het om opsporing onmogelijk te maken na het plegen van een misdrijf.
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.
[/]www.youtube.com/watch?v=8vWa4j4vFRs#ws]Gratis tank vol bij aanhouding benzinedief 28-10-2011[/url]
Gepubliceerd op 28 okt 2011 door RTLNieuws
Pomphouders willen mensen die benzinedieven tegenhouden, belonen met een volle tank. Maar dat mag de veiligheid niet in gevaar brengen, zegt Ewout Klok van de Belangenorganisatie Tankstations
Wat is dan het verschil tussen een dief die doorrijdt zonder te betalen of een tank benzine weggeven?
Wat is dan het verschil tussen een dief die doorrijdt zonder te betalen of een tank benzine weggeven? In beide gevallen ben je het geld kwijt!!! :o
Het psychologische effect.
Gister in De Wereld Draait Door; Jan Mulder met zijn top 5 ergernissen. Normaal gesproken kon ik hier best wel om lachen, maar gister ging meneer Mulder mij te ver. Nr. 2 in zijn top 5. Ik wil er zelf niet al te veel over zeggen, maar ik was er behoorlijk geïrriteerd en boos om.
Het psychologische effect. Bij de eerste wordt je bestolen, wordt je iets ontnomen tegen je wil, je wordt bestolen potdomme! Bij de tweede wordt er echter met een blij gezicht een kadootje weggegeven omdat de stoute boef gepakt is, de gever blij, ontvanger blij, happy happy feeling allemaal. dát is het verschil.
Zat hier ook naar te kijken, wat een slecht verhaal zeg... Als hij zich overal zo op voorbereidt, geloof ik dus echt geen woord meer van wat deze meneer te melden heeft.
Voor degenen die te lui zijn om te kijken >:D: Kwam er op neer dat de heer Mulder ook wel eens was vergeten om te betalen na het tanken omdat hij een telefoontje kreeg. Hij kreeg een paar dagen later een acceptgiro met het verzoek te betalen. Dat had hier ook gekund... Iedereen kan wel eens vergeten te betalen, maar nee nu moesten op actie beluste politiemensen zo nodig een leven opofferen en mensen die misschien wel onbewust niet hadden betaald met getrokken mitrailleurs uit hun auto halen. Dit had hem dus ook kunnen overkomen. :'(
Tja, aan de andere kant, waarom moeten pomphouders maatregelen nemen? Mogen ze er niet vanuit gaan dat iedereen netjes betaald?
Ze hebben al camera's hangen....
In de supermarkt hangen toch ook geen valhekken waarbij je niet kan weglopen totdat je betaald hebt? 998765
Diefstal is diefstal, of je nou benzine steelt of een snoepreep in de supermarkt....
Straks moet ik bij binnenkomst van de supermarkt eerst pinnen en dan wordt alles bij de kassa van mijn rekening af geschreven.
Straks moet ik bij binnenkomst van de supermarkt eerst pinnen en dan wordt alles bij de kassa van mijn rekening af geschreven.Je vergelijking klopt niet helemaal vind ik.
Ik vindt toch dat Red hier een belangrijk punt maakt. Natuurlijk moet het benzinedieven niet makkelijk gemaakt worden, maar in beginsel mag een pomphouder inderdaad verwachten dat gewoon netjes betaald wordt. In deze discussie proef ik dat de pomphouder steken heeft laten vallen, terwijl degene die zonder betalen wegrijdt in beginsel gewoon fout is.
Vroeger kon je ook de achterdeur gewoon open laten.... Als iemand de achterdeur niet afsluit of zijn fiets niet op slot zet wordt er al snel ''eigen schuld'' geroepen door alles en iedereen
Vroeger kon je ook de achterdeur gewoon open laten.... Als iemand de achterdeur niet afsluit of zijn fiets niet op slot zet wordt er al snel ''eigen schuld'' geroepen door alles en iedereen
Hetzelfde geldt voor de tankstationhouder: doe zoveel mogelijk aan preventie,
Dat willen ze dus niet doen.
Niet? Ik denk dat een hoop pomphouders aardig wat preventie maatregelen nemen.....
De beste oplossing willen ze niet doen omdat ze bang zijn inkomsten te verliezen.......Het is gewoon gebleken DAT ze inkomsten verliezen. Het gaat ze niet om de mensen die van te voren van plan zijn iets te kopen. Het gaat om de mensen die binnen lopen en denken: "He, laat ik eens wat lekkers meenemen...." Daarbij zal een deel van de mensen die van plan waren om wat te kopen dit niet meer doen. Het is voor die groep gewoon te veel werk om te tanken, in te stappen je auto verderop te parkeren en terug te lopen naar de shop.
- Pin automaten aan de pomp
- Vooraf chash betalen (of pinnen) (waarbij je tot bedrag kan tanken, geld over terug naar de winkel)
Mensen die wat uit de winkel van de pomp willen kopen doen dat toch wel.
Bij een supermarkt je boodschappen doen, naar de auto brengen en dan terug moeten om te betalen is een betere vergelijking met een tankstation. Probeer nu maar eens met een kar vol boodschappen de winkel te verlaten: gaat je niet (makkelijk) lukken. Met een auto vol benzine wegrijden: geen probleem.
*knip*Vwb het eerste ben ik het met je eens. Die inkomsten verliezen ze inderdaad.
Dit ben ik dan ook niet met je eens. Ik zie de winkelwagen als je auto. Je laad de goederen in en gaat naar de kassa om te betalen. (net als tanken) Ik kan ook gewoon met een vol winkelwagentje de winkel uitlopen, alleen heb ik dan een beveiliger/medewerker in mijn nek zitten. Dat is bij een tankstation niet te doen.
Het is gewoon gebleken DAT ze inkomsten verliezen.
Maar dan ook niet meer de politie bellen als er weer een benzine dief is want men heeft niet alle veiligheidsmaatregelen genomen omdat men anders minder inkomsten hebben.Wat een onzin zeg, net alsof men eerst alle mogelijke veiligheidsmaatregelen moet nemen voordat men de politie mag bellen. Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen. Gaan we dat ook van winkeldieven zeggen? Meneer van de Albert Heijn, we hebben nu al zoveel winkeldieven bij u opgehaald...... We komen niet meer?
Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen.
Trouwens, als jij je deuren open laat staan is het geen inbraak maar insluiping, en kan je gewoon aangifte doen bij de politie. (ook al gebeurd het 100 keer.)
Je moet iemand niet de gelegenheid geven om te kunnen stelen in mijn optiek doen de pomphouders dit wel ondanks hun "maatregelen"
en de verzekering betaalt niet uit.............. geen braakschade = geen inbraak
geen twee sleuteltjes van je fietsslot (en dan een gekeurde) = geen diefstal
Wat een onzin zeg, net alsof men eerst alle mogelijke veiligheidsmaatregelen moet nemen voordat men de politie mag bellen. Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen. Gaan we dat ook van winkeldieven zeggen? Meneer van de Albert Heijn, we hebben nu al zoveel winkeldieven bij u opgehaald...... We komen niet meer?
Iedere winkel bied gelegenheid om te stelen. Winkeldiefstal is nog steeds een van de meest voorkomende feiten.
In een winkel is het niet mogelijk om een slagboom te plaatsen en vooraf te betalen en bij een benzinepomp wel.
Een winkel met een benzinepomp vergelijken is appels met peren vergelijken
Bij tankstation's zijn er nauwelijks maatregelen, afgezien van camerasystemen, om diefstal tegen te gaan. Zelfs als er niemand in de shop fysiek aanwezig is (iets bijvullen achter bijvoorbeeld) kun je gewoon tanken, geen enkele vergrendeling, geen enkele belemmering om weg te rijden.
Maar nogmaals, in mijn ogen krijg je het nooit waterdicht. Van ondernemers (de meeste stations zijn franchisenemingen waar de ondernemer zelf zijn beveiliging ophoest) kun je, net als van de politie, niet alles verwachten. De bomen reiken helaas niet tot in de hemel.
In een winkel is het niet mogelijk om een slagboom te plaatsen en vooraf te betalen en bij een benzinepomp wel.
Een winkel met een benzinepomp vergelijken is appels met peren vergelijken
Uit de winkel van een benzinepomp zal ook wel gestolen worden, ook dat is niet te voorkomen.
Maar kan je het voorkomen doe het dan. En veel brandstofdiefstal is te voorkomen door middel van eerst afrekenen en dan tanken. Of gewoon pinnen aan de pomp.
Ik begrijp wel dat het inkomsten scheelt maar in deze moeten ze maar kiezen het kan niet en/en zijn het moet dus of/of zijn.
Een paar uur niet op het forum geweest maar gaat dit onderwerp nu over het helaas dramatisch overlijden door toedoen van een tanken zonder betalen of over diefstalpreventie van een winkel ??
Voor mijn gevoel wijkt het nu helaas wel heel erg af van het oorspronkelijke onderwerp en ontaard het in een wellus nietus verhaal.
Mijn vader had een ingeving vorige week, wat nou als die file er al gestaan had wat dan?
Ik weet niet of het al besproken is hoor... ben niet echt kampioen teruglezen 998765
De bestuurder moet in staat zijn het voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Politie niet vervolgd voor filefuik A2Goed nieuws voor de agenten, nu even afwachten tot ook de artikel 12 procedure is afgerond, want die zal er vast en zeker komen. 98uiye
De betrokken politiemensen worden niet strafrechtelijk vervolgd voor het creëren van een filefuik op de A2 bij Abcoude in oktober vorig jaar. Een benzinedief reed in op de file en botste daarbij op een auto. De bestuurder van die auto kwam om het leven.
Volgens het Openbaar Ministerie had de filefuik niet gecreëerd moeten worden. Omdat de verdachte al meerdere keren tegen politie-auto's was gebotst en stopbevelen had genegeerd, had de politie moeten bedenken dat het creëren van een file een te groot risico vormde. Volgens het OM had de verkeersveiligheid zwaarder moeten wegen dan het belang van de aanhouding van de dief.
Toch wordt de opdrachtgever van de filefuik niet vervolgd omdat er geen landelijk beleid is over het creëeren van files. Hij kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor gevolgen ervan.
Goed gehandeld
De politiemensen die betrokken waren bij de achtervolging hebben wel goed gehandeld. Ze hebben wel het verkeer in gevaar gebracht, maar ze voerden hun bevelen uit en hebben de achtervolging rustig en professioneel uitgevoerd, zo stelt het OM.
http://nos.nl/artikel/409437-politie-niet-vervolgd-voor-filefuik-a2.html (http://nos.nl/artikel/409437-politie-niet-vervolgd-voor-filefuik-a2.html)
Wat is een artikel 12 als ik vragen magGokje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure (http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure)
Customs niet te snel juichen kerel want Red waarschuwd in het bericht boven jou dat er nog een artikel 12 procedure kan volgen.
Hoop alleen dat dit niet het geval zal zijn maar ik vrees het tegenover gestelde maar het begin is er.
Gokje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure (http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure)
Wie heeft er een goede zakdoek waar meneer in kan snotteren? Trouwens ik hoorde ook op de radio dat hij verklaarde te hebben geremd en de file geprobeert te ontwijken. Dit terwijl de agenten die er achter zaten geen remlicht hebben gezien terwijl zij eerder in de achtervolging wel een werkend remlicht hebben gezien toen hij afremde.
Man die op filefuik inreed wil revaliderenbron: NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/3389443/man-filefuik-inreed-wil-revalideren.html)
De man die op een filefuik inreed op de A2 bij Maarssen in 2011, wil graag revalideren. Dat kan niet in zijn huidige cel en daarom wil hij overgeplaatst worden naar een plek waar dat wel kan. lees verder (http://www.nu.nl/binnenland/3389443/man-filefuik-inreed-wil-revalideren.html)
stel dat
Eventjes wachten tot de persoon die je hebt doodgereden terug op aarde is. Dan mag je van mij revalideren.CitaatMan die op filefuik inreed wil revaliderenbron: NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/3389443/man-filefuik-inreed-wil-revalideren.html)
De man die op een filefuik inreed op de A2 bij Maarssen in 2011, wil graag revalideren. Dat kan niet in zijn huidige cel en daarom wil hij overgeplaatst worden naar een plek waar dat wel kan. lees verder (http://www.nu.nl/binnenland/3389443/man-filefuik-inreed-wil-revalideren.html)
Nee, hij is een aanwinst voor de maatschappij O0Ja, zolang hij blijft zitten waar hij zit! :D
In de uitspraak zegt het gerechtshof dat het niet uitmaakt dat het de politie was die de file opzettelijk maakte, het ongeval is hoe dan ook aan R. te wijten. R. wist niet wat de oorzaak van de file was, dus dat kan geen invloed hebben gehad op zijn rijgedrag.