De huidige D4 is een teruggeschroefte D5, fiets langs een tuner(wat men toch al doet) en beide motoren presteren weer hetzelfde. Maar dat zal wel te makkelijk zijn....
D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma
D8 300 T8 325
D6 250 T6 275
D5 200 T5 225
D4 165 T4 175
D3 135 T3 150
D2 115 T2 125
D1 90 T1 100
Ik had iets duidelijker moeten zijn, de huidige D4 wordt straks als D5 verkocht met vanuit de fabriek iets meer vermogen. Als je niet kan wachten kan je die upgrade ook zelf uitvoeren. Volvo is gestopt met D/T(cijfer) voor de aanduiding van het aantal cylinders. Je kan nu aan het getal het vermogen aflezen.D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma
Ik had iets duidelijker moeten zijn, de huidige D4 wordt straks als D5 verkocht met vanuit de fabriek iets meer vermogen. Als je niet kan wachten kan je die upgrade ook zelf uitvoeren. Volvo is gestopt met D/T(cijfer) voor de aanduiding van het aantal cylinders. Je kan nu aan het getal het vermogen aflezen.D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma
Laten we ons aub beperken tot auto motorblokken! Een D8 is een motor voor in een graafmachine/vrachtwagen 98uiye
Net als dat de D4 een teruggeschroefde D5 zou zijn. Totale onzin en geen meerwaarde voor dit topic...
Zoals RS6 al aangeeft voldoet de huidige D5 al amper, laat staan een D4, 4 cilinder turbo die "dezelfde" specs heeft als een D5, maar daarvoor maximaal op zijn tenen moet lopen.
Om een willekeurig voorbeeld te geven de catalogus van BMW:Ik snap het voorbeeld, alleen is dit niet puur voor de HV taak gebouwd. BMW heeft een afdeling die signalering op bestelling in/op bouwt, verder zijn de voertuigen gelijk aan de M serie.
Katalog downloaden (PDF - 12,3 MB)
http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/countryDE/fastlane/grosskunden-behoerden/einsatzfahrzeuge/einfuehrung/BMW_AuthorityVehicles.pdf.download.1416231011584.pdf (http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/countryDE/fastlane/grosskunden-behoerden/einsatzfahrzeuge/einfuehrung/BMW_AuthorityVehicles.pdf.download.1416231011584.pdf)
530d Xdrive mag ik hopen...3 serie is wel ff iets te klein als snelweg voertuig.
De eindgebruiker laten testen is inderdaad het toverwoord.
>:( ff wat gemopper uit liefde voor het vak….
Ook het bestellen van civiele productie auto’s moet eigenlijk eens afgelopen zijn. De brandweer krijgt een brandweerauto en een ambulancedienst krijgt een ambulance. De politie moet het daarentegen doen met een personenauto met wat stickers....... knip ....... en pijlwagens tot snot gereden worden, met veel meer signalering dan de RSA’s….
De eindgebruiker laten testen is inderdaad het toverwoord.
>:( ff wat gemopper uit liefde voor het vak….
Ook het bestellen van civiele productie auto’s moet eigenlijk eens afgelopen zijn. De brandweer krijgt een brandweerauto en een ambulancedienst krijgt een ambulance. De politie moet het daarentegen doen met een personenauto met wat stickers en een (1) blauwe lamp op het dak.
Om de V70 als voorbeeld te nemen:
We bestellen een witte gezinsstation, daar bevestigen we voor de radiator een sirene en een viertal grilflitsers. (wat de koeling van de auto absoluut niet ten goede komt). We bouwen een mega zware kist met zooi in de kofferbak en doen niks aan de vering en de remmen.
Nu hebben we een gezinsauto met ademhalingsproblemen, die ook nog eens op zijn maximum laadvermogen zit. Waar we 24/7 topsport prestaties van verwachten: Zonder stuk te gaan !! :o
......
Dan zel je wel naar een 535d moeten wil je prestaties halen.
Je kan je afvragen hoeveel ruimte je nodig hebt...
V70 575L
535 560L
330 495L
Als de kofferruimte nu al te klein is hou je weinig modellen over...
Superb combi 630L... Alleen of dat nu de beste keus is...
De polizei bij de buren in Nordrhein-Westfalen heeft een hele lading nieuwe beamers besteld. Tot maarliefst 1845 auto's waarvan het meerendeel BMW 318d touring worden en er voor de Autobahn nog eens 130 stuks 520d Touring gaan verschijnen. Kleine aanpassingen, security pakket en de bekende nieuwe blauw met gele markeringen. verder worden er runflat-tires en bmw's speciale dynamische remlichten ingebouwd.
De NRW-Polizei stapt hierbij af van volkswagens.
Kunnen wij hier niet een voorbeeld aan nemen?
https://www.polizei.nrw.de/artikel__11445.html (https://www.polizei.nrw.de/artikel__11445.html)
Mooi! Een 318d lijkt me prima geschikt als wijkteam NH voertuig.Nee joh. Andersom.
Dat kan ik niet zeggen van een 520d, die is echt te licht qua vermogen.
Wel een flink wagenpark trouwens!! 0098
Nee joh. Andersom.
Een 520d Touring met 184pk doet 224 km/u en 8.2sec.
Een 318d Touring met 143pk doet 210 km/u en 9.2sec.
De 5 serie is een stuk sneller. Maar ook 10 mille duurder.
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.Klopt. En die Volvo's hebben ook nog eens een Geartronic automaat. En die staan bekend als vrij traag, loom (t.o.v. concurenten zoals 8-traps ZF bak in b.v. de BMW's) en zorgen voor enorm brandstofverbruik.
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.Zeker, maar de BMW is van zichzelf al 100KG zwaarder. Met 400KG aan pionnen en afzetlint achterin denk ik niet dat de chauffeur enige verbetering gaat merken in (tussen)acceleratie ten opzichte van de huidige auto.
Zeker, maar de BMW is van zichzelf al 100KG zwaarder. Met 400KG aan pionnen en afzetlint achterin denk ik niet dat de chauffeur enige verbetering gaat merken in (tussen)acceleratie ten opzichte van de huidige auto.400kg? Das echt veel te veel en niet waar. De hele noodhulp-uitrusting is max 100kg. Incl tactische vesten, pionnen e.d. Valt wel mee. Wel zorgen voor slimme inbouw of bakken. Die onzinnige zware betonplexkisten moeten eruit.
De keuze aan auto's (met eisen die ik hier voorbij zie komen) is niet heel groot.
>200PK
>400NM
<8s 0-100
>500L bagageruimte(stationmodel)
Max 45.000 excl BPM/BTW. Dat is 10.000.- meer dan het model uit de huidige aanbesteding.
Dan blijft er over:
Audi A6 218PK 44.290.-
BMW 5 218PK 44.579
Mercedes E300 231PK 47.616.-
Volkswagen Passat 240PK 34.472.-
Volvo V70 220PK, 35.489.- Niet meer leverbaar.
Alles weegt rond de 1700KG.
Wat wordt het dit jaar? Extra salaris of toch een E300 al bedrijfsauto? 0098
Klopt. En die Volvo's hebben ook nog eens een Geartronic automaat. En die staan bekend als vrij traag, loom (t.o.v. concurenten zoals 8-traps ZF bak in b.v. de BMW's) en zorgen voor enorm brandstofverbruik.
En @RS6. Hoop niet op een Active Tourer als NH auto. Snap uberhaupt niet waar het idee weg komt dat de landelijke standaard NH een hoge familiewagen moet zijn.
Waarom niet een Passat of segmentgenoot daarvan? En die hoge instap wegen niet tegen de nadelen van zo'n auto op. De oudere collegas die piepen over instappen kunnen ook het busje pakken.
Snap overigens ook niet waarom er een groot verschil moet zijn in type auto en vermogens. Waarom er op de snelweg een auto moet komen met dik 200+ pk terwijl de regio blijft zitten met een traag 140pk-hok.
Helemaal in b.v. deels landelijk gebied rijdt men ook alleen maar op de grote weg, moet je vlot inhalen en snel kunnen optrekken.
Maar zelfs in de stad wil ik liever een snelle lagere auto. Ik geloof niet in die verhalen over dat dat niet handig zou zijn qua wendbaarheid blabla. Als je niet met een auto van formaat kan rijden in de stad zijn er genoeg cursusjes...
Bovendien is bijvoorbeeld de V70 maar 30cm langer dan een Touran. Dat zet geen zoden aan de dijk. De draaicircel van beiden is hetzelfde. 11,2 meter.
En ja die zogenaamde hogere zit... is feitelijk minder dan 10 cm. (Ja. nagemeten) Daar hebben we ook een bus voor.
Ik rij zelf (194cm) een lage Audi A6 maar krijg altijd rug en nekpijn in die hogere Touran. Ach zal ook wel te maken hebben met die goedkope basis-stoelen in die auto.
Voor het in en uitstappen dat m.n. bij de rondere en langere collega's wat gemakkelijker gaat in een Touran/Active Tourer, dat zal. Maar dat weegt m.i. niet op tegen wat je inlevert bij zo'n familieauto. En nee, dan heb ik het nog niet eens over uitstraling. ::)
Kortom ik wil graag een echte politieauto terug, geen kan-er-net-mee-door aangepast familiehok.
De huidige V70 heeft een laadvermogen van 700KG, na aftrek van twee niet-Amerikaanse agenten met volgepakt uniform blijft er nog zo'n 460KG over. Als ik lees dat de huidige auto geen laadvermogen meer over heeft denk ik dat 400KG aan ingebouwde uitrusting geen slecht begin is.
wat ik gehoord hebKan je daarover uitwijden? Je maakt het wel spannend.
Weet iemand al hoe ver het traject is ? Heb geen flauw idee waar ik het zou kunnen vinden altijd zo'n ingewikkeld zoekwerk.
Als het klopt wat ik gehoord heb dan zou het wel eens anders kunnen worden dan wat men nu gewend is.
Helaas FD ik kan daar niet verder over uitweiden. Wil niet het traject dwars gaan zitten of iemand in de problemen brengen.
Denk dat het speculaties zijn, aanbestedings trjact loopt namelijk nog niet eens.
Onjuist.
Traject loopt wel, parallel aan BPV en Honden, onder de noemer SIV (Snelle InterventieVoertuigen).
Bovendien is er ook nog geen sprake van Inschrijving voor de BPV en Honden.
De aanbesteding loopt nog en zoals gecommuniceerd is, vindt er momenteel een marktconsultatie plaats. Na de marktconsultatie zal het PvE etc afgerond worden en pas later kunnen de inschrijvingen plaats vinden.
1.1. Achtergrond
Tot enige jaren geleden was de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) verantwoordelijk voor toezicht en handhaving in het verkeer op de landelijke autosnelweg en verkeersknooppunten. Met de komst van de Nationale Politie zijn deze taken verdeeld over de Landelijke Eenheid en de regionale eenheden. De snelwegsurveillance was in de oude structuur van de Politie een taak die met een landelijk gestandaardiseerde Volvo V70 uitgevoerd werd.
De taken van de diensten en afdelingen Infrastructuur zijn van o.a. snelwegsurveillance gewijzigd naar High Impact Crime, ram- en plofkraken, drugrunners en afvangen van ANPR-hits. Op dit moment worden deze taken nog uitgevoerd met de voertuigen waarmee voorheen de snelwegsurveillance werd uitgevoerd. Het nieuwe werk en aangepaste werkwijze vergt echter een snel interventievoertuig (SIV) waarbij gedurende langere tijd op hoge snelheid gewerkt kan worden door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers die deze taak kunnen uitvoeren. De Politie zoekt daarvoor een opvallend voertuig dat sterker gemotoriseerd is met een hoge topsnelheid en een snelle acceleratie voor het uitvoeren van het takenpakket. In dit nieuwe voertuig is vanwege de taak en het gewicht gekozen voor een zo beperkt mogelijke uitrusting. Geen ladenkast met volledige Noodhulp inventariskit, maar puur een aantal primaire spullen zoals: AED, oogdouche, aluminium deken en 5 uitschuifbare pilonnen. Kortom de Politie is op zoek naar een nieuw voertuig dat aansluit bij de nieuwe behoefte.
1.1. Achtergrond
Tot enige jaren geleden was de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) verantwoordelijk voor toezicht en handhaving in het verkeer op de landelijke autosnelweg en verkeersknooppunten. Met de komst van de Nationale Politie zijn deze taken verdeeld over de Landelijke Eenheid en de regionale eenheden. De snelwegsurveillance was in de oude structuur van de Politie een taak die met een landelijk gestandaardiseerde Volvo V70 uitgevoerd werd.
De taken van de diensten en afdelingen Infrastructuur zijn van o.a. snelwegsurveillance gewijzigd naar High Impact Crime, ram- en plofkraken, drugrunners en afvangen van ANPR-hits. Op dit moment worden deze taken nog uitgevoerd met de voertuigen waarmee voorheen de snelwegsurveillance werd uitgevoerd. Het nieuwe werk en aangepaste werkwijze vergt echter een snel interventievoertuig (SIV) waarbij gedurende langere tijd op hoge snelheid gewerkt kan worden door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers die deze taak kunnen uitvoeren. De Politie zoekt daarvoor een opvallend voertuig dat sterker gemotoriseerd is met een hoge topsnelheid en een snelle acceleratie voor het uitvoeren van het takenpakket. In dit nieuwe voertuig is vanwege de taak en het gewicht gekozen voor een zo beperkt mogelijke uitrusting. Geen ladenkast met volledige Noodhulp inventariskit, maar puur een aantal primaire spullen zoals: AED, oogdouche, aluminium deken en 5 uitschuifbare pilonnen. Kortom de Politie is op zoek naar een nieuw voertuig dat aansluit bij de nieuwe behoefte.
In het voorstel, staat om het blauw achter de ruiten te doen.
De optische signalering dient zodanig geplaatst te worden dat deze zo min mogelijk luchtweerstand en rijwind genereert doch 360 graden zichtbaar blijft.
Meer opvallende dingen:Van alle nuttige dingen die er tussen staan vind ik dit toch wel de meest "opvallende".
- Lichtmetalen velgen
Ik wist dat ze hierover aan het nadenken waren.
En dat het terug gelezen te hebben in de artikelen.
Maar ik heb het gevonden het staat in de vragen aan de fabrikanen.
Dit staat namelijk in Bijlage 1:
b. Bij deze vraag is het uitgangspunt dat er een vrijstelling is waardoor de verlichtingsarmaturen van de optische signaleringsinstallatie achter de ramen geplaatst mag worden.
Welke oplossing(en) en voor- en nadelen zijn er als de Politie een vrijstelling zou krijgen waarbij de zichtbaarheid 360 graden rondom dient te blijven en de armaturen in eerste aanleg wel voldoen aan de klasse II-certificering?
Autobahn.eu opties:
BMW 540i xDrive (340/360 pk)
Alternatief: BMW 530d xDrive (265 pk)
Audi A6 3.0 TFSI quattro (333 pk)
Alternatief: A6 Avant 3.0 TDI BiT quattro (320 pk)
Mercedes-AMG E43 Estate (401 pk)
Alternatief: Mercedes-Benz E350d (258 pk)
Volvo V90 T6 AWD (320 pk)
Alternatief: geen. (V90 D5 heeft een topsnelheid van 240 km/u en te weinig pk's)
YOLO: Porsche Panamera 4S (440 pk)
Alternatief: Porsche Panamera 4S Diesel (422 pk)
Commentaar bij de Porsche: Helaas is het ook niet mogelijk de order op te splitsen in 75 normale voertuigen en 5 elite-fuck you-wagens, want de aanbesteding vraagt duidelijk om 1 order bij 1 partij.
Autobahn heeft goed gekeken naar de eisen gesteld in de aanbesteding.
Top Gear Magazine Nederland heeft ook een lijstje gemaakt, maar deze kan ik niet serieus nemen op de Focus en de BMW na
Ferrari F12
Audi SQ7
Audi RS6
BMW 540i xDrive
800x VW Up
Dodge Charger SRT Hellcat
Porsche 911 Targa
Mercedes G 63 AMG 6x6
Ford Focus RS
Fiat Multipla
Bronnen:
https://www.autobahn.eu/2500/lijstje-de-ideale-kandidaten-voor-de-snelle-politie-order/ (https://www.autobahn.eu/2500/lijstje-de-ideale-kandidaten-voor-de-snelle-politie-order/)
http://www.topgear.nl/autonieuws/beste-politieautos-2016/ (http://www.topgear.nl/autonieuws/beste-politieautos-2016/)
Ik heb in Amerika dit jaar en vorig jaar aardig wat onherkenbare politievoertuigen gezien met bijna blauw-rode kerstbomen achter getinte ramen. Dat gaf voor de zichtbaarheid geen probleem.Dat klopt. Verschil is echter dat ze in Nederland geen kerstboom willen en dan maar 1 lampje achter een ruit. Ik weet ook genoeg manieren om de auto zeer goed zichtbaar te krijgen zonder opbouw van balken of pitjes. Echter is dat nu niet wat ze willen. En het budget denk ik ook niet naar.
VOLVO V90.Omstikkeren en klaar is kees?
http://www.youtube.com/watch?v=LAtYmTrJtis (http://www.youtube.com/watch?v=LAtYmTrJtis)
Van alle nuttige dingen die er tussen staan vind ik dit toch wel de meest "opvallende".
Stalen velgen bieden minder koeling aan de remschijven. Gelet op het intensieve werk dat een politiewagen op de hoofdwegen mag ondergaan, van 200 naar 60 km/u in een aantal seconden en dan meteen weer terug naar 200 om vervolgens in de ankers te gaan tot stilstand, zijn de huidige voertuigen ook al met lichtmetaal uitgerust. De LE heeft daar ervaring mee: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882)duidelijk verhaal. Bedankt voor de uitleg.
Kombijdepolitie @KombijdePolitieAls jij de nieuwe politieauto mocht kiezen, welke wordt het dan?
Laat het ons weten en geef in een reactie welk cijfer jou voorkeur heeft.
(https://pbs.twimg.com/media/Cy_k_L-XEAAe5vp.jpg)
13:35 uur · 6 Dec 2016 · TweetDeck
Stalen velgen bieden minder koeling aan de remschijven. Gelet op het intensieve werk dat een politiewagen op de hoofdwegen mag ondergaan, van 200 naar 60 km/u in een aantal seconden en dan meteen weer terug naar 200 om vervolgens in de ankers te gaan tot stilstand, zijn de huidige voertuigen ook al met lichtmetaal uitgerust. De LE heeft daar ervaring mee: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882)Ho even, dat is niet helemaal juist.
Ho even, dat is niet helemaal juist.
Stalen velgen of licht metaal heeft hier niets mee te doen, het soort velg met het soort schijf wel.
Echter open stalen velgen zijn er bijna niet omdat deze lomp zouden worden in tegenstelling tot lichtmetaal, zouden ze wel geleverd worden geven ze genoeg ruimte om net zo goed te koelen als lichtmetaal. Het is de hoeveelheid metaal die voor de schijf bevindt die het verschil maakt.
Activiteit | Datum |
Publicatie aanbesteding | april 2016 |
Nota van Inlichtingen | begin juli |
Indienen inschrijvingen | eind juli |
Uitnodiging rijtest / afwijzingen (verzoek voor aanleveren voertuig t.b.v. rijtest) | augustus |
Rijtest | Circa 6 á 8 weken na uitnodiging |
Gunningsbeslissing en opschortende termijn | november |
Proof of Concept (PoC) | Q4 – 2017 / Q1 - 2018 |
Dat kan ik niet 1, 2, 3 terug vinden. Ik weet dat ik foto's heb gezien op dit forum van zowel de rijtest voor de huidige reguliere voertuigen als de verkeersvoertuigen waarbij beide wel opgebouwd waren, al zijn er wel de nodige aanpassingen in gedaan voor de definitieve versie. Zo stond de dakset van de Touran bijvoorbeeld eerst op beugels in plaats van de Barclay bak.
Recent in de media gelezen dat de keuze is gevallen op de AudiVolgens mij bedoel je de Audi A6 Avant (quattro) ;)
A5 Avant, weet iemand ook met welke opbouw? Er zijn een paar montagefoto's gepubliceerd, maar die waren allemaal verschillend...
Nieuwe voertuigen verkeerspolitie invoeren op Google en afbeeldingen boven in de menubalk kiezen...Je Google-zoekresultaten zijn afhankelijk van je internet- en zoekgeschiedenis. Ik krijg dan ook geen montagefoto's te zien van de Audi's.
Je Google-zoekresultaten zijn afhankelijk van je internet- en zoekgeschiedenis. Ik krijg dan ook geen montagefoto's te zien van de Audi's.Die bedoelde ik, de juiste term wilde me even niet te binnen schieten.... 98uiye
Tenzij je de gephotoshopte plaatjes bedoeld? 98uiye
Recent in de media gelezen dat de keuze is gevallen op de Audi
A5 Avant, weet iemand ook met welke opbouw? Er zijn een paar montagefoto's gepubliceerd, maar die waren allemaal verschillend...
Weet iemand waarom er gekozen wordt voor een balk ipv losse pit? lijkt me nogal wat schelen in benzineverbruik, snelheid en vooral lawaai.
De voertuigen moeten turn-key opgeleverd worden door de fabrikant. Er waren niet heel veel eisen aan de signalering gesteld, behalve dat de stopborden in de zonneklep en achter de achterruit moesten zitten. Er waren twee inschrijvingen overgebleven voor rijtesten. Een voertuig met een enkel pitje zoals nu, en de Audi met de balk. De Audi heeft gewonnen. Of dat de beste keuze is moet nog blijken.
Blauw over een groter oppervlak dan met een losse pit...?
Dat begrijp ik, maar dat kun je ook bereiken zonder balk. Bijvoorbeeld door inbouw in/op de carrosserie (rondom) of bovenop/achter de voorruit over de hele breedte zoals in de VS.Volgens mij was er ergens een eis (of wetsartikel) dat er minimaal één blauw licht gemonteerd moet zijn aan de bovenzijde van het voertuig op een dusdanige positie dat deze vanuit allerlei hoeken zichtbaar was.
Volgens mij was er ergens een eis (of wetsartikel) dat er minimaal één blauw licht gemonteerd moet zijn aan de bovenzijde van het voertuig op een dusdanige positie dat deze vanuit allerlei hoeken zichtbaar was.
Het 'slicktop' concept dat ze in Amerika kennen valt daardoor dus af. Want er hoeft maar 1 auto voor je te rijden (laat staan een bedrijfsbus) en je volledige zichtbaarheid is weg. ;)
Slicktop of niet, ook met een balk is de zichtbaarheid weg als er een flinke bedrijfsbus voor je rijdt. Je hebt het over cm's verschil.Ik snap wat je bedoeld maar die Explorer die je laat zien is wel een heel verschil vergeleken met de snelle voertuigen van de LE waar het hier over gaat. Dan gaat het hoogteverschil niet meer over een paar centimeter ;)
Recent in Washington d.c. geweest en het valt me op dat er veel politievoertuigen zonder balk rondrijden, je krijgt dan zoiets:
(https://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2016/10/interceptor_utility_lights-1-626x383.jpg)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.conceptcarz.com%2Fimages%2Farticleimages%2Fford-police-interceptor-light-bar-001-400.jpg&hash=a8cefaf9109edf50508710dff6107fbe)
Icm met KK en een duidelijke sirene zie ik alleen maar voordelen voor dit type voertuig, zeker bij een 360 graden uitvoering.
Ik snap wat je bedoeld maar die Explorer die je laat zien is wel een heel verschil vergeleken met de snelle voertuigen van de LE waar het hier over gaat. Dan gaat het hoogteverschil niet meer over een paar centimeter ;)
Door de wijze van montage van de dakset is het hoogteverschil mbt verlichting achter de ramen maar enkele centimeters.
Lampen achter de ramen mag eveneens niet ;)
Waar staat dit? Een dashking en die blauwe lampen op de hoedenplank van vros autos mag niet?
Waar staat dit? Een dashking en die blauwe lampen op de hoedenplank van vros autos mag niet?Het gaat er om dat je iets voor de lamp zet dat het lichtpatroon veranderd. Aangezien ieder raam een andere brekingshoek, tint e.d. Heeft kun je daar niet op inspelen met het laten keuren van je lampen. Of je zou het raam mee moeten laten keuren(zoals gebeurt met de lampen op diverse ambu's het plastic omhulsel om de leds wordt mee gekeurd).
Dus eigenlijk rijden er in Nederland honderden politieauto's rond die niet aan de eisen voldoen. Al onze onopvallende auto's zijn namelijk voorzien van blauw onder de hoofdsteunen van de achterbank, sommige met een dashboard flitser.Kun jij er niet even voor zorgen dat degene die daar verantwoordelijk voor is een rondje door heel Nederland maakt? Zou willen dat dat bij ons ook het geval was 98uiye
Net als heel veel VROS en opvallende voertuigen die ook een dashboard flitser hebben.
Dus eigenlijk rijden er in Nederland honderden politieauto's rond die niet aan de eisen voldoen. Al onze onopvallende auto's zijn namelijk voorzien van blauw onder de hoofdsteunen van de achterbank, sommige met een dashboard flitser.
Net als heel veel VROS en opvallende voertuigen die ook een dashboard flitser hebben.
Haha instinker, dat is dan weer niet zo aangezien onopvallende voertuigen uitgezonderd zijn van de ECE-R65 regeling ;) Daarom hebben deze vaak ook geen 360graden amber aan boord maar enkel een blauwe pit, evt een setje grillflitsers en bij een leuk budget ook nog wat ingebouwd her en der.
Als je het heel strikt bekijkt is de balk op de noodhulp T5 wel een beete in overtreding. Die traffic advisor erin voldoet namelijk niet aan de eisen en is na de ece keuring van de balk er aan toegevoegd.
Maar hij heeft toch wel goedgekeurde amber flitsers op de corners; de TA is additioneel (wordt vaak als primaire waarschuwing gebruikt, maar da's dan de eindgebruiker die het 'fout' doet)
Vanmiddag op de N227 bij Amersfoort een nieuwe opvallend VW Passat station zien rijden met groene handelsplaten. Weet iemand of dit misschien een showmodel van Pon is, of zijn er korpsen die met dit type voertuig rijden?
Aangezien de Volvo V70 al enige tijd niet meer leverbaar is en de eerste Audi's pas in de zomer op zijn vroegst op de weg komen heeft de LE in samenwerking met enkele verkeersteams nog wat nieuwe Passat 2.0BiTDI's ingekocht binnen de aanbestedingsnormen. Deze gaan de Volvo's vervangen die afgeschreven zijn.Binnen de aanbestedingsnormen? Als ik naar de cijfers van die Passat 2.0BiTDI's kijk haalt deze de 250km/h niet (max. 238km/h)...
Binnen de aanbestedingsnormen? Als ik naar de cijfers van die Passat 2.0BiTDI's kijk haalt deze de 250km/h niet (max. 238km/h)...Nee klopt, maar hij is sneller als de Volvo. Met binnen de aanbestedingsnormen bedoelde ik dat het bedrag niet zodanig hoog werd dat men verplicht was de auto formeel aan te besteden. Door er onder te blijven kon men zelf inkopen. Het gaat echt om het vervangen van een paar voertuigen die total-los zijn gereden, of die ruim over de 300.000 kilometer komen...
Is wat op de foto staat de standaard signalering van die wagens? Voor verkeerstaken lijkt me het wat magertjes... :oAls je goed kijkt zie je twee pitjes. Dat is er al een meer als op onze Volvo's zitten. Komt wel minder licht vanaf en ik vraag mij af of een 140pk Passat nou zo noemenswaardig veel beter is als een 140pk Touran...
Vandaag mogen wij u weer een nieuw teamlid presenteren: de Volkswagen Passat!
Deze auto dient ter overbrugging naar de Audi A6 die vanaf dit voorjaar aan ons geleverd zal worden. De komst van de Passat is nodig ivm de hoge leeftijd en kilometerstand van sommige van onze Volvo's.
Nee klopt, maar hij is sneller als de Volvo. Met binnen de aanbestedingsnormen bedoelde ik dat het bedrag niet zodanig hoog werd dat men verplicht was de auto formeel aan te besteden. Door er onder te blijven kon men zelf inkopen. Het gaat echt om het vervangen van een paar voertuigen die total-los zijn gereden, of die ruim over de 300.000 kilometer komen...
Als je goed kijkt zie je twee pitjes. Dat is er al een meer als op onze Volvo's zitten. Komt wel minder licht vanaf en ik vraag mij af of een 140pk Passat nou zo noemenswaardig veel beter is als een 140pk Touran...
En tadaa:WAUW, de eerste auto met fendoff/intersection signalering net voor de voorste wielkasten! Dat mag van mij standaard worden in NL.
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26219323_1979985565599630_8067375457746164575_n.jpg?oh=3c33bce0b54cce945baa555bc1e6aa9e&oe=5AF8E52F)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26168158_1979985598932960_947074183189529524_n.jpg?oh=6dcbc1c9e8d0fa43e1dcadccde88d43c&oe=5AEEFF11)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26169843_1979985618932958_6899079922192467909_n.jpg?oh=b9bd89b86de6a8dca63ad9bf5934496e&oe=5AF1AEE1)
Vandaag hebben wij in de Unit Zuid-oost 2 nieuwe voertuigen in ontvangst mogen nemen.(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26232659_536518206725855_83115582856370358_o.png?oh=7668dfe24ea27632c4612038b763ad9a&oe=5ABB88D1)
Zoals bekend worden onze Volvo's vervangen door mogelijk Audi's, tot die tijd worden Volvo's die kapot zijn of teveel kilometers hebben vervangen door deze Passat's.
#Volvo #Volkswagen #Landelijkeeenheid
^EH2
Twee grill-flitsers, twee intersection-flitsers, een dashboard-flitser, een blauwe pit en nog twee flitsers achterop. Daarnaast nog twee sirene-speakers, een groter stoptransparant (incl. buitenlandse teksten) en op den duur CKOW.
Goed voor elkaar :o
Audi zijn toch nieuwe auto's voor de LE???? Hoe kan het dat ik dan een VW Passat zie in voorgaande berichten?
Aangezien de Volvo V70 al enige tijd niet meer leverbaar is en de eerste Audi's pas in de zomer op zijn vroegst op de weg komen heeft de LE in samenwerking met enkele verkeersteams nog wat nieuwe Passat 2.0BiTDI's ingekocht binnen de aanbestedingsnormen (dus buiten een aanbesteding om). Deze gaan de Volvo's vervangen die afgeschreven zijn.
;)
Waarheidsgehalte weet ik niet, maar begreep van een collega van team verkeer dat de levering van de Audi's uitgesteld wordt. Ze kunnen schijnbaar de motor uit de aanbesteding niet leveren en komen met een alternatief, echter dat vinden de concurrenten uit de aanbesteding natuurlijk niet goed. Met alle gevolgen van dien...
nogmaals, geen idee of dit waarheid is of koffiepraat.
Waarheidsgehalte weet ik niet, maar begreep van een collega van team verkeer dat de levering van de Audi's uitgesteld wordt. Ze kunnen schijnbaar de motor uit de aanbesteding niet leveren en komen met een alternatief, echter dat vinden de concurrenten uit de aanbesteding natuurlijk niet goed. Met alle gevolgen van dien...
nogmaals, geen idee of dit waarheid is of koffiepraat.
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27540927_1459710307473245_3722585877461453910_n.jpg?oh=ea54c3630d02db3ab0590e474e1dda49&oe=5AD91AE5)Camera achter de voorruit?(links van achteruitkijkspiegel)
Bron: Via @PA_Rijopleiding op Twitter.
Camera achter de voorruit?(links van achteruitkijkspiegel)
en ook een Camera achterop of is die rare bult boven de Audi-ringen iets anders?
Kennelijk een andere interpretatie van de regels denk ik ???. De Regeling OGS stelt dat er 1 secundaire set mag zijn. Kennelijk ziet deze man/vrouw een set als 2 lampen, terwijl het zoveel meer kan zijn..
Daar is bij ons al de eerste mail over voorbij gekomen. Audi zal daarvan een nieuw voorstel moeten doen. Als die niet aan de eisen voldoet gaat de boel opnieuw aanbesteed moeten worden. Als Audi wel een auto die aan de eisen voldoet of zelfs beter is kan leveren voor dezelfde prijs is er geen probleem. Er worden er ongeveer 20 per jaar uit geleverd voor vier jaar lang, dus je hebt kans dat je straks een geruime tijd beide modellen zal zien.
250 met bepakkingBlij om te zien dat er Intersection LED's op zitten
https://www.facebook.com/politie/videos/2038352772844709/
Laatste update: 29-03-2018 | 10:00
Nederland - De keuze was al bekend en met het zetten van de laatste handtekeningen is het helemaal rond. De Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic wordt het nieuwe snelle interventievoertuig (SIV) van de politie.
De komende jaren worden de huidige Volvo’s V70 gefaseerd vervangen door snelle Audi’s. Die moeten ervoor zorgen dat de politie beter partij kan bieden aan criminelen die zonder enige remming over de snelwegen razen. Het vizier is daarbij gericht op ram- en plofkrakers en daders van andere zware delicten in snelle voertuigen, maar ook verkeershufters zullen minder snel uit het zicht verdwijnen.
Keuzeproces
Aan de keuze voor de Audi A6 ging een lang en zorgvuldig aanbestedingsproces vooraf. Daarbij speelden behalve de snelheid en het acceleratievermogen ook zaken als comfort, wegligging en aanschafprijs een rol. Niet alleen de voertuigen, maar ook geïnteresseerde leveranciers moesten voldoen aan een uitgebreid eisenpakket. De keuze viel uiteindelijk op automobielhandel PON, die de nieuwe SIV’s gaat leveren. Egbert-Jan van Hasselt, landelijk projectleider Infrastructuur van de politie, toont zich tevreden met het verloop en de uitkomst van het proces. ‘Hiermee laten we zien dat we de middelen, de vaardigheden en de tactieken hebben om criminelen aan te pakken die zich als idioten door het verkeer verplaatsen.’ De toekomstige bestuurders van de SIV’s uit de verkeersteams waren nauw betrokken bij het hele keuzeproces. ‘Met zo’n wagen straal je wel iets uit’, zegt een van hen.
Pakkans
De Audi heeft, inclusief aerodynamische lichtbalk en andere in- en opbouw, een topsnelheid van 250 kilometer per uur. Daarmee kun je goed voor de dag komen, al zijn er criminelen die auto’s gebruiken die nog sneller zijn, erkent Van Hasselt. ‘Maar het is meer dan alleen gas geven. Ik durf te beweren dat wij vele malen beter in zo’n snelheidsduivel kunnen rijden dan de gemiddelde crimineel. We kunnen ze dan in ieder geval op een veilige manier volgen en collega’s bijpraten, waardoor bijvoorbeeld de helikopter erbij kan komen of we andere interventies kunnen toepassen. Daarmee vergroten we de pakkans.’
Rijopleiding
Niet elke politiemedewerker mag zomaar de weg op met de Audi, vanwege de hoge topsnelheid en het doel waarvoor de auto’s worden ingezet. Momenteel werkt de politie aan een speciale rijopleiding voor de medewerkers die de SIV’s gaan besturen. De Landelijke Eenheid en vijf andere eenheden (Amsterdam, Midden-Nederland, Zeeland-West-Brabant, Den Haag en Rotterdam) gaan rijden in de nieuwe SIV’s. Mogelijk komen daar nog meer eenheden bij. De eerste nieuwe SIV’s worden over enkele maanden in gebruik genomen.
Blij om te zien dat er Intersection LED's op zitten
‘Met zo’n wagen straal je wel iets uit’
(https://www.politie.nl/binaries/w800h450/content/gallery/politie/nieuws/2018/maart/audi-siv.jpg)
Foto('s) politie.nl
Als alleen de LE en enkele andere eenheden met deze voertuigen gaan rijde, waar gaan de andere eenheden dan in rijden?
Mercedes Vito of Mercedes B-klasseHadden die andere eenheden momenteel al wel volvo's of niet?
Als alleen de LE en enkele andere eenheden met deze voertuigen gaan rijde, waar gaan de andere eenheden dan in rijden?
Niet alle eenheden hebben een eigen verkeerspolitie: Amsterdam, Zeeland- West Brabant en Rotterdam bijvoorbeeld wel, maar anderen weer niet. Het verbaast me dat Midden Nederland ze ook krijgt eerlijk gezegd.
De afdeling Infrastructuur is belast met taken op het gebied van toezicht, handhaving en criminaliteitsbestrijding op de lokale en regionale infrastructuur, dat wil zeggen de knooppunten en de onderliggende stromen.
Niet alle eenheden hebben een eigen verkeerspolitie: Amsterdam, Zeeland- West Brabant en Rotterdam bijvoorbeeld wel, maar anderen weer niet. Het verbaast me dat Midden Nederland ze ook krijgt eerlijk gezegd.Midden Nederland heeft in elk geval 1 V70.
Niet alle eenheden hebben een eigen verkeerspolitie: Amsterdam, Zeeland- West Brabant en Rotterdam bijvoorbeeld wel, maar anderen weer niet. Het verbaast me dat Midden Nederland ze ook krijgt eerlijk gezegd.
Wat mij wel opvalt is dat er bij de Volvo's klachten waren over de zichtbaarheid en er nu wederom geen extra lampen naar voren gemonteerd zijn....
De lichtbalk had eigenlijk ook aan de voorzijde vol moeten zijn, aangevuld met mooie intersectionlampen in de voorbumper en iets achter de voorruit...
Naar mijn mening is dit de best uitgeruste auto qua signalering op dit moment😃
Midden Nederland heeft in elk geval 1 V70.
In zowel de balk zitten op de standaard hoekunits na(die al een extra stuk aan de voorkant erbij hebben) ook nog extra units naar voren. De balk is netjes in Duo color. Tevens de gewenste intersection lights. Naar mijn mening is dit de best uitgeruste auto qua signalering op dit moment😃
In zowel de balk zitten op de standaard hoekunits na(die al een extra stuk aan de voorkant erbij hebben) ook nog extra units naar voren. De balk is netjes in Duo color. Tevens de gewenste intersection lights. Naar mijn mening is dit de best uitgeruste auto qua signalering op dit moment😃
De Audi was door Pon met veel meer licht opgetuigd, maar toen kwam er iemand die dat niet volgens de regels vond en het er weer af liet halen...Is er een mogelijkheid om te zorgen dat deze persoon/personen voortaan niks meer te zeggen heeft/hebben bij aanbestedingen? e050
De Audi was door Pon met veel meer licht opgetuigd, maar toen kwam er iemand die dat niet volgens de regels vond en het er weer af liet halen...
Is er een mogelijkheid om te zorgen dat deze persoon/personen voortaan niks meer te zeggen heeft/hebben bij aanbestedingen? e050
De Audi was door Pon met veel meer licht opgetuigd, maar toen kwam er iemand die dat niet volgens de regels vond en het er weer af liet halen...
Dan laat ik mij graag anders informeren :)Dat is bij deze dan gebeurd, toch?
Dat is bij deze dan gebeurd, toch?Beetje karig antwoord...
Beetje karig antwoord...
laten we het anders vragen.. Wie weet waarom iemand toch heeft besloten er minder licht op te laten zetten als kennelijk bij de testauto het geval was?
Waarom denk jij dat er op de testauto meer lichtarmaturen waren gemonteerd ? Vraag jezelf af of de door jouw geraadpleegde bron over die informatie kan en mag beschikken. En als jouw bron dat al zou kunnen cq mogen, vraag je dan af of die informatie überhaupt gedeeld mag worden.......... .
Waarom denk jij dat er op de testauto meer lichtarmaturen waren gemonteerd ?Ja weet ik veel :P . Dat is nou juist onze vraag.
Vraag jezelf af of de door jouw geraadpleegde bron over die informatie kan en mag beschikken. En als jouw bron dat al zou kunnen cq mogen, vraag je dan af of die informatie überhaupt gedeeld mag worden.......... .
Ja weet ik veel :P . Dat is nou juist onze vraag.
Ik reageer alleen op de gestelde vraag van DiNozzo..
Ik heb niks geen bron. Alleen de ervaring dat er mensen hoog in een boom zitten die weinig verstand hebben van toeters en bellen. Getuige het feit waar we, in het geval met de karige Freedom op de VW Touran, mee op straat worden gestuurd. Dus de vraag van DiNozzo en jouw geheimzinnige antwoord gaf mij genoeg redenen om hier ook even op te reageren.
Welke vraag van Dinozzo ?Hou je je nu bewust van de domme?
Dan laat ik mij graag anders informeren :)
Ik vrees dat je wat dit betreft verkeerd bent geïnformeerd.
Hou je je nu bewust van de domme?
Deze vraag:
Kennelijk weet je meer, dat deel je met ons in je bericht.
Leuke manier van praten op een forum. Een stelling maken, daar vervolgens niet op in willen gaan en vervolgens zeggen dat wij info hebben die we niet mogen hebben?
Natuurlijk snap ik dat bepaalde zaken niet via een openbaar forum kunnen, maar de vraag waarom er nou meer of minder lampjes op de Audi zitten lijkt mij nou niet echt iets waar niet naar gevraagd mag worden.
Ik zal er dan ook niet meer naar vragen en doen wat de moderators zeggen, terug on topic gaan met de vraag:
Hoe rijdt hij en hoe bevalt ie?
Een extra video over de nieuwe audi A6 van de politie.
Met een mooie topsnelheid dat ondersteuning kan bieden aan diverse inzetten.
Volgens JW is het een RS6 :-[
JW roept en typt wel vaker dingen die niet correct zijn.....
Lichtbalk is écht te karig. Reddingsbrigade Bloemendaal heeft exact dezelfde, maar dan helemaal vol gestopt...
Over lichtopbrengst gesproken......
JW roept en typt wel vaker dingen die niet correct zijn.....
Lichtbalk is écht te karig. Reddingsbrigade Bloemendaal heeft exact dezelfde, maar dan helemaal vol gestopt...
Over lichtopbrengst gesproken......
Eens... :-X
Lichtbalk zal voldoen aan de eissen, en helaas kost het geld om aan meer dan de eissen te voldoen dus zal je dat niet snel zien.
Als jij als opbouwer van politievoertuigen kan volstaan met een lichtbalk 600 euro, waarom zou je dan 1200 besteden als je per voertuigen die 600 euro extra niet betaald krijgt? (Ik heb oprecht geen idee hoe duur een lichtbalk is, ik noem maar een prijs) Als de politie een volle lichtbalk wil en daar voor wil betalen dan komt die er echt wel op.
JW maakt vaker fouten ja, echter weet hij ook niet alles en meestal corrigeert hij het als het om wat belangrijks gaat. Mensen die veel weten van auto's weten het verschil tussen een a6 en rs6, toch weet een groot deel van de mensen het verschil niet te zien.
Helaas gaat het daar idd bijna altijd fout.
De eisen zijn minimaal en daar neemt de politie genoegen mee. Binnen de brandweer en zeker binnen de ambulance zorg is dat gelukkig wel anders.
Ik had de hoop dat het nu een keer anders zou gaan maar helaas. Als er in het PvE geen duidelijke wensen / eisen worden gesteld krijg je dus dit... 😑
Nou degene die de PvE maakte en daarna de collega die deze goedgekeurd had.
Collega’s, die niet op straat werken, helaas.
PvE is echt wel gemaakt door mensen van de straat hoor!
Vandaag gespot in het wild op de Biddingringweg en de Oldebroekerweg..... ziet er strak uit.
Maar ik kon geen stopmatrixen ontdekken.....???
Zou dit gevolgen gaan hebben voor de Politie Nederland?
Audi stopt levering A6 en A7 om 'abnormaliteiten' dieselsoftware
Audi heeft de productie en levering van A6- en A7-modellen stilgelegd, nadat "abnormaliteiten" in de software van dieselmotoren van 60.000 auto's waren geconstateerd. Topman Rupert Stadler zegt dat alle motoren worden onderzocht.
BRON: https://nos.nl/artikel/2230934-audi-stopt-levering-a6-en-a7-om-abnormaliteiten-dieselsoftware.html
Iemand al wat meer info?
Ik hoorde iets over witte flitsers in de lichtbalk en mogelijk toch nog wat extra blauw in de balk?
Zo te zien aan de reflectors zit de hele achterkant vol met takedowns. Ben wel benieuwd naar de exacte uitleg daarvoor?
Deze balk heeft standaard naast de corners al wat extra blauw naar voren en achter. Dus dat is mooi meegenomen!
Wit naar achter? Dat is bijzonder, en lijkt me erg afleidend..
Volledig led naar achter kan misschien wijzen opeen traffic-advisor?
Wit naar achter? Dat is bijzonder, en lijkt me erg afleidend..
Volledig led naar achter kan misschien wijzen opeen traffic-advisor?
Ik zie er wel kansen in bij het inboxen van een verdachte in de nacht. Iemand die verblind wordt zal in een reflex gaan remmen wat schade aan dienstvoertuigen kan schelen 8)
Dit is dus waar ik juist erg bang voor ben. Erg fijn voor die collega's die er ook in kijken terwijl ze rijden.Neem aan dat ze dat goed zullen communiceren, ook om te voorkomen dat de collega's die erachter rijden dezelfde snelheid houden terwijl de verdachte (hard) remt 98uiye
De meeste criminelen hebben geblindeerde ruiten en een zonnebril, ik zie er geen voordeel in.Een geblindeerde voorruit? En 's nachts ga je niet met een zonnebril rijden lijkt mij ???
Kan dat publiekelijk gedeeld worden of zit er een embargo op? Ben wel benieuwd.
Ik snapt de nieuwsgierigheid maar helaas.............
Nee. Er rijdt er op dit moment eentje bij de rijopleidingen van de LE rond. Er staan er inmiddels behoorlijk wat klaar bij de opbouwer maar er is een probleem opgedoken wat eerst opgelost moet worden voordat ze uitgeleverd kunnen worden.Zijn die nog van het oude model of inmiddels van het nieuwe model a6?
Zijn die nog van het oude model of inmiddels van het nieuwe model a6?
https://twitter.com/PolitieInfraNW/status/1083490817380110342Geen stukken onderuit mee cruisen he! Daar zijn ze niet voor! 998765 998765
Zitten er ook mensen van verkeer op IJdok dan? Of is het nog steeds allemaal door elkaar?LE betekent toch nog steeds de ene dag op een perron de andere op een bootje en vervolgens een dagje rondrijden..
Zitten er ook mensen van verkeer op IJdok dan? Of is het nog steeds allemaal door elkaar?
Kan niet ontkennen dat die ambu beter hoorbaar is dan de Audi...
In de Audi zit een heel ander bedieningspaneel als in de Touran en geen automatisch grootlicht. Het is dus niet de schuld van de bestuurder.....
In de Audi zit een heel ander bedieningspaneel als in de Touran en geen automatisch grootlicht. Het is dus niet de schuld van de bestuurder.....
Hoewel dat ding al weken voor de deur staat heb ik door allerlei andere klussen nog niet in gezeten maar alleen met de knoppen gespeeld. Ik durf je het antwoord niet te geven.
Bij brandend dimlicht geen KK beschikbaar. Lichtschakelaar moet op 0 staan en er moet een knopje worden ingedrukt...
Ik vind het in ieder geval bijzonder. Men ontwikkelt een voertuig die 250 km per uur moet kunnen rijden.
De lichtbalk is half vol, knipperend grootlicht werkt (te) omslachtig (en dus niet i.c.m dimlicht) en secundaire verlichtingsset is minimaal.
Ik wil niet teveel terugvallen in eerdere discussiepunten hieromtrent maar ik vind de afweging voor de verlichting achterin de balk dan helemaal bijzonder...
Had het niet over de "rijkunsten" van deze chauffeur en/of knipperende koplampen maar over het geluidsniveau van de geluidssignalen.. 98uiye
bloedmooie bak qua uitstraling, maar dat is puur esthetisch. belichting fel en duidelijk maar vergeleken met vergelijkbare voertuigen elders des werelds niet hoogstaand. wat mij opvalt is dat we nooit meer gebruik (durven?) maken van korte stroboscoopflitsers in koplampen/lichtbalk. tevens zie ik vaak de meest goedkope zichtbaarheidsprogramma's geinstalleerd, terwijl zo'n balk van nature een scala aan bijzondere en indrukwekkende lichtpatronen kan genereren. sirene verschrikkelijk. schrille en slecht hoorbare invulling. tevens qua uitstraling en imponerend vermogen m.i. slecht contrasterend met de rest van het voertuig. overigens is dit het geval bij zeer veel hulpveleningsvoertuigen sinds de 'nieuwe tweetoon flauwekul'. maargoed, dat wij hier liever zelf wielen uitvinden in NL is opzich niks nieuws natuurlijk.
Over de sirene kan ik zo uit een filmpje niet beoordelen. Dat moet je horen als je er naast staat en meten met getalletjes...
Een links/rechts flitspatroon valt veel meer op dan alles door elkaar mede gezien door de aan/uit tijd van alles.
mee eens! maar zie geregeld (met name brandweer en ambu) balken waarbij alles in één keer ontlaadt (inclusief frontflitsers...) dit schrijvende vraag ik mij af of hier uberhaupt iemand naar kijkt..
Ik vind de KK ook een mooie verbetering, vallen meer op dan voorheen.
Gelukkig is de balk van de Audi's trio-color.... het is dus een kwestie van even aan de laptop (en even volstoppen).
V.w.b. de sirene, die is echt wel kneiterhard en veel scheller dan de oude sirenes.
Maar geen camera meer achterop?Iemand dat ding ooit gebruik tijdens het inboxen?
Nee, maar hij is wel verrekt handig en dan bedoel ik niet voor het achteruit rijden.
Toen was hij nog nieuw ;) :D
(https://live.staticflickr.com/4870/46776578591_009c7d3d05_z.jpg) (https://flic.kr/p/2eguc9k)
Dienst: Landelijke eenheid
Eenheid: Noordwest
Standplaats: IJdock
Wagenpark-/Roepnummer: 8230
Merk & type: Audi A6 Quattro Avant
Kenteken: XG-520-X
Bijzonderheden: Sinds april 2020 voorzien van OOV en ANPR.
Deze zit al over de 225000, dus het gaat rap. Als ik me niet vergis was dit de eerste A6 van LE Noordwest.. Inmiddels ook voorzien van een geüpdatete lichtbalk.
Wat is er aan de lichtbalk geüpdatet?
Al nieuwe A6en gespot?
Al nieuwe A6en gespot?
Er is er nog altijd maar eentje. Die rijdt wel het hele land door, want die staat bij de LE (UVI) Rijopleidingen. Wanneer de rest komt is nog onbekend, maar zou niet te lang moeten duren..
Ik gok ergens voor de kerst...........Welke kerst? ;)
Welke kerst? ;)Ik hoop, net als velen, nog dit jaar maar en ik weet dat de verantwoordelijken er echt alles aan doen om dat ook te realiseren dus: fingers crossed !
(https://live.staticflickr.com/7883/32444367397_e76d0f15f0.jpg) (https://flic.kr/p/RqZS5M)
Drie generaties van Team Hoofdwegen Amsterdam naast elkaar. De Volvo is inmiddels uit dienst, de Passat heeft zijn oude lamp weer terug en de Audi is inmiddels geüpdatet qua striping en ANPR.
Mooie foto (luv that lamp 998765)
Ik heb ook ergens nog foto's van ''spoedjes'' van beide Passats, met de commet, zal eerdaags eens door mijn mappen heen spitten voor die foto's.
Goed bewaren die Hänsch Comet's, die komen zeker nog een keer van pas....8)
8)Met je leven zeker?
Vooralsnog knipperen ze.In de VS zie je dit wel meer, echter daar hebben ze ook iets meer discoverlichting. Denk dat deze lampen 's nachts wel op zullen vallen, maar of dit ook overdag het geval is
Benieuwd hoe dit uit gaat pakken...
Kan je wat specifieker zijn? Wat bedoel je precies?Het betreft hier een testvoertuig, ben dus benieuwd hoe dit gaat bevallen. Overigens zie ik die led's, net als in de U.S. liever over de volle breedte van de voorruit en dan een deling in het midden voor links/rechts.
Benieuwd hoe dit uit gaat pakken...Dit of een soortgelijke setup gaat wel de toekomst van de SIV worden. De huidige lichtbalk geeft teveel geluidsoverlast in het voertuig op hoge snelheden.
Vooralsnog knipperen ze.De getoonde opnames doet denken dat deze configuratie niet goed zichtbaar is vwb de lichtopbrengst maar niets is minder waar. En natuurlijk zijn verbeterpunten.
De getoonde opnames doet denken dat deze configuratie niet goed zichtbaar is vwb de lichtopbrengst maar niets is minder waar. En natuurlijk zijn verbeterpunten.Ik zou zeggen: 3 LED's aan elke kant van de voor- en achterruit...
Het is nu bijna een jaar geleden dat er testen werden uitgevoerd met de ‘slicktop’ Audi. Is er iets bekend over? krijgen alle nieuwe Audi’s een ‘slicktop’ setup of blijft de dakset erop zitten?
Heb ook begrepen dat de LE een aantal Audi’s heeft besteld met minder vermogen!?
Iemand daar al meer info over?
De 'SIV light' ook voor een infra van een regio te bestellen.? Zie hem niet terug komen in de voertuigindex.
De nieuwe versie SIV's staan bijna klaar om uitgeleverd te worden.De varianten met of zonder balk?
Er zijn ook foto's inmiddels van de R-573-BH, ook een 204pk versie, helaas weer met een enkele pit op het dak...
Jup. Er is een batch Audi's uitgeleverd met een enkele pit op het dak. Het is nadrukkelijk geen SIV maar een verkeersvoertuig. Daarom missen enkele features van de SIV. De aanschaf is omdat er een behoefte was aan een voertuig tussen de SIV en een B-klasse. Waarschijnlijk is dit wel een eenmalige uitlevering.
Voor de liefhebber, kijk vooral eens aan de achterkant. De striping wijkt af ;).
Linkje ?
Er zijn ook foto's inmiddels van de R-573-BH, ook een 204pk versie, helaas weer met een enkele pit op het dak...Al blij dat er voor Hänsch gekozen is, dat had ook slechter gekund (had wel een maatje groter mogen zijn), daarnaast had ik hem op een DIN-voet gezet, scheelt gaten boren en je kunt er dan ook nog een verlengstuk tussen zetten, mocht het nodig zijn om bijv. een ongeval/file te beveiligen.
Interessant voertuig om te zien zo. Gaan we deze aangepaste striping ook terugzien op de achterkant van de SIVs met geïntegreerde OGS?Lijkt me verstandig, deze categorie voertuigen kan niet zichtbaar genoeg zijn...
Al blij dat er voor Hänsch gekozen is, dat had ook slechter gekund (had wel een maatje groter mogen zijn), daarnaast had ik hem op een DIN-voet gezet, scheelt gaten boren en je kunt er dan ook nog een verlengstuk tussen zetten, mocht het nodig zijn om bijv. een ongeval/file te beveiligen.
Interessant voertuig om te zien zo. Gaan we deze aangepaste striping ook terugzien op de achterkant van de SIVs met geïntegreerde OGS?
Het voertuig is niet aangeschaft uit operationele noodzaak ter vervanging van de huidige SIV.Dat is de toevoeging in het laatste citaat.
Linkje ?
Ziet er kek uit! En ook mooi dat ook hier de striping op de achterklep naar boven is doorgetrokken.
Ik zag laatst een video waarbij de SIV’s blauw en oranje tegerlijkertijd aan hebben staan. Is dit een soort van test en word dit in geheel Nederland toegepast?
https://twitter.com/TeamVerkeerZWB/status/1676893192841576449