waar blijft het verslag dan van afgelopen nacht van de zinkende boot bij HvH ;D ;)
Hier onder alle verslagen van Reddings Brigade Dordrecht van de maand januari
Melding motorjacht in de brand
AMEIDE – 22 januari 2005
Wind: ZW 4
Om ongeveer 14:00 uur heeft de schipper van dienst een telefonische melding ontvangen van iemand die meldde dat er een motorjacht in de brand zou liggen ter hoogte van Ameide op de Lek. Er zou zelfs sprake zijn dat er iemand met brandwonden aan boord zou zijn. Onderweg aanvarend richting incident ingemeld bij de GMC voor meer informatie. Deze meldde dat het slachtoffer inmiddels al afgevoerd was en de P 27 ter plaatse is. Op dit bericht Rijkswaterstaat nog in kennis gesteld en teruggekeerd naar de post. Om 14.30 uur terug op de post.
Brand op sleepboot
WILLEMSDORP – 31 januari 2005
Wind: W 5
Om 18.15 uur gealarmeerd door de GMC met de mededeling dat er een sleepboot in brand zou liggen kruising Hollandsch Diep met de Dordtsche Kil. Om 18.32 uur is de “DRB 19” vertrokken. Er was niets bekend over gewonden. Bij aankomst van de “DRB 19” was de RWS 18 net ter plaatse. De bemanning van de sleepboot “Zuidpool”, gekoppeld als achterboot aan het transport van de zuiger “Zeeland II”, heeft de brand in de machinekamer zelf onder controle gekregen met behulp van blussers en de dekwas. De blusboot “Zuid-Holland” is nog ter plaatse gekomen voor na-controle. Om 19:15 is de DRB 19 weer teruggekeerd naar de post
Roeiboot omgeslagen
DORDRECHT – 30 januari 2005
Wind: Z 3
Om 10.38 uur gealarmeerd door de GMC met de melding dat er een roeiboot omgeslagen zou zijn voor het Groothoofd. Omdat er verder niets bekend was is er door de GMC groot alarm geslagen. Tijdens het inmelden vanaf post Wantij meldde de Regionale Verkeerscentrale van Rijkswaterstaat dat het ging om een oud roeibootje, wat gezien de staat waarin het verkeerde, al enkele dagen onbeheerd in het water moest drijven. De “DRB 39” hoefde niet uit te rukken en de gealarmeerde bemanningsleden konden onverrichte zaken huiswaarts keren. Ook de brandweer rukte meteen in na deze melding.
Jachtje met motorstoring bij Moerdijk
Monding Haven Moerdijk - 12 januari 2005
Wind: W 5
Rond 17.00 uur werd de Dordtse Reddings Brigade gealarmeerd door de Gemeenschappelijke Meld Centrale. Deze had van het Kustwachtcentrum in Den Helder een melding gekregen dat er op het Hollands Diep, ter hoogte van de haven Moerdijk, een jacht met motorstoring lag. De DRB 19 van de Dordtse Reddings Brigade was snel ter plaatse. Zij troffen een Beenhakkervletje aan met motorstoring. Aan boord waren twee personen. Het bootje is op sleeptouw genomen door de DRB 19 en afgemeerd voor de sluis bij de Roode Vaart. De P 34 en RWS 17 kwamen ook nog ter plaatse maar hoefden geen werkzaamheden te verrichten.
Voor in januari wel ja. per jaar hebben we zo'n 50 hulpverleningen en zo'n dertig uitrukken via de pieper.
Er is een grote zoekactie geweest voor de kust van Zeeuws-vlaanderen nadat er een motorbootje op het stand was aangespoeld zonder opvarenden. Voor meer info www.knrm.nl Ik weet niet goed hoe je teksten van een andere site op het forum moet zetten dus geef ik maar een link.
Urk, 7 april 2005
Beunschip ten onder nabij Rotterdammer Hoek
Bij een toenemende wind vanuit het zuidwesten werden de bemanningsleden van Station Urk deze morgen omstreeks 09:30 opgepiept voor klus bij de welbekende Rotterdammer Hoek.
De motor van een 80 meter lang beunschip was uitgevallen door water in de dagtank en het schip, geladen met kiezelstenen was uit voorzorg voor anker gegaan.
Door het kustwachtcentrum was ook station Lemmer opgeroepen met de Anna Dorothea en de Wouter Vaartjes.
Ter plaatse 2 opstappers overgezet om de situatie in ogenschouw te nemen. Nadat in overleg met de opstapper van Lemmer de Stork Werkspoor motor weer vrij van water en lucht was gemaakt, gestart en geprobeerd op eigen kracht de reis te vervolgen.
Na ongeveer 10 minuten werdt het echter al duidelijk dat er toch water bleef komen en de motor onder deze omstandigheden niet snel was over te halen om te gaan draaien.
Door de verslechterende weersomstandigen ter plekke (dik windkracht 8) raakten er ramen beschadigd in het achterschip. Daardoor zonk het schip plotseling vrij snel en moesten wij de bemanning: één vrouw en twee mannen van boord halen.
Deze zijn snel door de Anna Dorothea van Lemmer en de Koningin Beatrix naar Lemmer gebracht. Het schip is uiteindelijk door de in de loop van de tijd berucht geworden golven van de Rotterdammer Hoek gezonken.
Op de terugweg naar Urk werd de Koningin Beatrix door Den Helder Rescue opgeroepen dat er tussen de Rotterdammer Hoek en de Vormt bij Urk een kruiser, varende onder Engelse Vlag, in moeilijkheden zou verkeren. Omdat de Makreel (vervanger van onze Nagel) al naar station Urk terug gevaren was, deze bemanningsleden weer laten alameren door de AC.
Ook station Lemmer was weer op weg naar deze onfortuinlijke watersporter. Ter plaatse konden we echter concluderen dat er onder begeleiding van de collega's van Lemmer door gevaren kon worden naar Lemmer.
Na deze klus retour station Urk waar alles weer in gereedheid kon worden gebracht voor de maandelijkse oefenavond......
KNRMark,
Zeggen deze p2000-meldingen jou iets?
0103366 16:39:33 12-04-05 GROUP HV 1 IJSSELMEER MRKN REDDINGSBOTEN KNRM Marken ( Reddingsboot )
0103364 16:39:33 12-04-05 GROUP HV 1 IJSSELMEER MRKN REDDINGSBOTEN Brandweer Waterland ( Staf )
0103362 16:39:33 12-04-05 GROUP HV 1 IJSSELMEER MRKN REDDINGSBOTEN Brandweer Waterland ( Commandant )
0103001 16:39:33 12-04-05 GROUP HV 1 IJSSELMEER MRKN REDDINGSBOTEN Brandweer Zaanstreek-Waterland ( Monitorcode )
Komen met enige regelmaat voor. Zijn dat echte inzetten?
RAdeR
Stellendam, 6 april 2005
Geslaagde zoekactie op het Haringvliet
Dinsdag 5 april waren twee jongelui ’s middags drie uur vanuit Middelharnis vertrokken voor een zeiltochtje over het Haringvliet. De 18 jarige jongen en het 16 jarige meisje waren in het begin van de avond nog steeds niet terug en er ontstond de nodige onrust bij de ouders. Zij riepen de hulp van de politie in. Via de kustwachtpost in de vuurtoren van Ouddorp werden de beide Stellendamse reddingboten gealarmeerd. De “Willemtje”, de reddingboot voor het Haringvliet werd 20.00 uur eerst opgepiept en direct daarna ook de “Dorus Rijkers”, die in de buitenhaven gestationeerd is. De laatste moest eerst via de schutsluis het Haringvliet op varen. De “Willemtje”was ondertussen begonnen met zoeken Eerst de havens van Hellevoetsluis en daarna richting Slijkplaat en de noordzijde. Inmiddels was de Dorus Rijkers ook ter plaatse en begon mee te zoeken vanaf de zuidzijde. In de buurt van de ingang Spui werd het bootje gevonden door de “Willemtje”. Het bootje was op de stenen terecht gekomen en de beide inzittenden zaten in een weinig benijdenswaardige positie en hadden het behoorlijk koud. Twee opstappers van de reddingboot stapten over boord, liepen naar het bootje en namen de beide inzittenden mee. De “Willemtje” bracht ze eerst naar de Dorus Rijkers en keerde daarna terug om het bootje te bergen en naar de trailerhelling in Middelharnis te brengen.
De Dorus Rijkers heeft de beide schipbreukelingen aan boord genomen, ze opgewarmd en naar Middelharnis gebracht, waar ze werden afgeleverd aan de politie en aan hun ouders. Er behoefde gelukkig geen medische hulp te worden verleend.
De beide reddingboten konden weer naar Stellendam terugkeren en waren tegen 22.30 uur weer paraat op hun station.
http://www.knrm.nl/vlootschouw/70Type_Float_500/11Heek/
Het is niet de Heeg maar de Heek. ;) Lullige opmerking van die brandweerman. Ze moeten blij zijn dat jullie komen om de OVD even door die nachtkijker te laten gluren.
http://www.knrm.nl/vlootschouw/70Type_Float_500/11Heek/
Het is niet de Heeg maar de Heek. ;) Lullige opmerking van die brandweerman. Ze moeten blij zijn dat jullie komen om de OVD even door die nachtkijker te laten gluren.
Dat was beslist niet lullig bedoeld. Meer als, "zo is er geen kunst meer aan, je ziet alles" in de positieve zin. En ze waren ook opgetogen over het feit dat we de moeite namen om te komen. Ook de kustwacht was vol lof, een paar minuten nadat wij hen melden bij de OVD te zijn aangekomen blies deze de aktie af en ze wisten precies waarom.
Nee, het zijn juist reuze aardige lui, open voor suggesties en lekkere koffie. Type niet lullen maar poetsen (https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Freddingbrigade.net%2Fplaatjes%2Flaugh.gif&hash=b6d4f62dafa499156060c65749b3c0af).
En bedankt voor de correctie colin, ik ga die naam even aanpassen op onze site, jij hebt dat hier al gedaan... 8)
Henk
Zo de zien zullen ze blij zijn als ze de Orca weer terug hebben ::) .
Henk
Waarom dan?
Dat schip naar de kelder en die auto die op het dek stond. :o En wie zijn schuld is het nu?? De berger?Ik weet wat meer, de berger wordt aansprakelijk gesteld.
Heb je de Orca wel eens gezien, die is ruim twee keer zo groot. ;D
ZIE HIER DE ORCA (http://www.knrm.nl/vlootschouw/50Type_Atlantic/07Orca/)
Henk
Ik weet wat meer, de berger wordt aansprakelijk gesteld.
Weer zo'n strakke aktie, Mark, ben je er steeds zelf bij? 8)
Henk
Ow bedoel je dat. Die float 500 zijn idd kleine bootjes.
In het weekblad Schuttevaer (weet niet of ik het goed schrijf) gaf de berger de knrm de schuld. Want die vond hun adviezen ondoordacht.
Heb je de Orca wel eens gezien, die is ruim twee keer zo groot. ;D
ZIE HIER DE ORCA (http://www.knrm.nl/vlootschouw/50Type_Atlantic/07Orca/)
Henk
dat is echt een gaaf ding ;D
Mijn favorieten zijn het type Arie Visser en Valentijn. Atlantic 75 is ook mooi. De Orca is een Tornado dacht ik.
0103366 21:51:08 15-4-2005 HV 1 IJSSELMEER WRDR REDDINGSBOTEN KNRM Marken ( Reddingsboot )
0103366 9:57:44 16-4-2005 HV 1 IJSSELMEER MRKN REDDINGSBOTEN KNRM Marken ( Reddingsboot )
Henk, wat was er weer aan de hand bij jullie?
Groetjes Mark.
Bij mij doen die alarmeringen het niet. >:(
van welke frequentie is dat afgeplukt? in al die jaren dat ik me scanner heb een keer reddingboot gehoord
Van wat voor een brigade is de Beer? Wij hebben geen antenne op onze scanner dus ik kan alleen het Kuswachtcentrum horen dus niet de boten en de verkeerspost Wemeldinge, met goed weer ook de scheepvaart op de Oosterschelde.
Van Rescue Zeevang (http://www.reddingsstation.nl/) Colin. Kijk hier maar eens mooie foto van de Beer (http://www.reddingsnet.nl/news.php?nid=115)
Mooie boot. 8) ;D
Helaas ook weer gelijk een triest begin met een MOB, gelukkig wel het stoffelijk overschot geborgen.
Nog even voor Colin, ik begrijp dat je in het Zeeuwse woont, mogelijk hoor je Verkeerspost Ouddorp op 161.850 (kan.25) goed kans dat je daar wel wat reddingboten hoort komend seizoen.
Kees
hebben nog geen antenne.
Toch bedankt. :D ;)
Mooie acties, Henk. Het seizoen is begonnen. ;D
Noordland-Burghsluis, 29 april 2005
Kotter spoelt onder Oosterscheldekering door
Vrijdagmorgen om 06.10 uur werd het reddingstation Noordland te hulp geroepen voor een aktie bij een kotter, die een schuif van de Oosterscheldekering had aangevaren en er onderdoor gespoeld was (foto 1). De 3 bemanningsleden zaten in een benarde positie op de onderste konstruktiebuis van de schuif. Daar moesten zij binnen enkele seconden op klimmen voordat de kotter kenterde en onder de schuif doorspoelde.
De reddingboot Koopmansdank heeft gelijk geprobeerd de vissermannen van de schuif af te plukken, maar moesten door de sterke stroming in het sluitgat die pogingen staken. Met andere hulpverleninginstanties werd gezocht naar een manier om de vissers te redden. Vanaf de kering waren ze niet te zien en ze zaten vlak boven het water. Uiteindelijk lukte het de bemanning van de Koopmansdank, nadat het wat rustiger geworden was met de stroming, om de ongelukkige vissermannen uit hun benarde positie te redden. Zij zaten aan de linkerkant van de onderste buis op het platte vlak (foto 2).
De stuurman van de kotter Z 28 had verzuimd zijn koers te verleggen en is zodoende rechtdoor gevaren naar de kering toe. Hij was na zijn laatst haal vanaf Zeebrugge onderweg via de Roompotsluis naar de visafslag in Colijnsplaat. De kotter is enkele mijlen verder op de Oosterschelde ondersteboven aangetroffen en door het ms. Hammen van de Rijkswaterstaat en een schip van een bergingsbedrijf tegen de wal gezet bij de Vlietepolder, waar hij voor de berging gereedgemaakt zal worden. De 3 vissermannen zijn door de Koopmansdank naar het reddingstation Noordland gebracht, van kleren voorzien en door de eigenaar van de kotter naar huis gebracht. De volgende dag is heeft de berging plaatsgevonden en is de kotter op de wal bij de de haven Kats gezet. Duidelijk is te zien waar de kotter de schuif van de Oosterscheldekering geraakt heeft.(foto 3). De KLPD heeft de zaak in onderzoek. Voor de kersverse reddingbootschipper Johannes Post een bijzondere ervaring om als oud-visserman met een actie van deze omvang zijn nieuwe loopbaan te beginnen. (https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.knrm.nl%2F_DynImages%2FGetImage.asp%3FGetBin%3Dyep%26amp%3Bfieldname%3Dbodytext_image%26amp%3Bid%3D5041&hash=2ee60b0ddd5c1e149d1ab60090f33828)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.knrm.nl%2F_DynImages%2FGetImage.asp%3FGetBin%3Dyep%26amp%3Bfieldname%3Dbodytext2_image%26amp%3Bid%3D5041&hash=0c61bd16862def73fde25b85523b6430)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.knrm.nl%2F_DynImages%2FGetImage.asp%3FGetBin%3Dyep%26amp%3Bfieldname%3Dbodytext3_image%26amp%3Bid%3D5041&hash=6c141bc3f4c6de839355ce4a25d0450f)
HVZeeland.nl | 29-04-2005 | Hulpdiensten massaal uitgerukt voor groot incident kering :
KAMPERLAND - De hulpdiensten zijn vrijdagochtend massaal uitgerukt voor een groot incident bij de Stormvloedkering. Brandweer, ambulancedienst, politie en KNRM zijn met diverse eenheden ter plaatse en onderweg naar de incidentlocatie.
Rond tien over zes vanochtend werden de schipper van het Station Noordland-/Burghsluis, alsmede de reddingboten Koopmansdank en Harder, eveneens van het KNRM reddingsstation Noordland-/Burghsluis opgepiept voor een inzet nabij de Stormvloedkering.
Een Belgische visserskotter, de Zeebrugge 28, was door nog onbekende oorzaak tegen de kering gevaren en daardoor was de boot lek geslagen. De opvarenden van het schip, volgens de eerste berichten ongeveer drie personen, hebben zich daarna in veiligheid gesteld door op één van de peilers van de kering te klimmen en aldaar te wachten op hulp.
Toen de redders van de KNRM ter plaatse kwamen bleek het geen gemakkelijke klus de opvarenden van het schip van de peiler te redden, met de reddingboot was het onmogelijk om de mensen van de peiler te halen. Daarom werd de hulp ingeroepen van de brandweer.
Rond vijf over half zeven werd de chauffeursgroep 1 van de brandweerkazerne Stromenweg in Middelburg gealarmeerd. De brandweerlieden van deze groep werden verzocht met prioriteit één de ladderwagen 4550 te bemannen en uit te rukken richting de stormvloedkering.
Inmiddels had de alarmcentrale contact met de OVD Veere-/Noord Beveland, de 4695 en werd ook contact opgenomen met de OVD Stadsgewest Vlissingen-/Middelburg. Tijdens dat overleg werd besloten dat ook de komst van de Vlissingse hoogwerker, de 4551, gewenst was.
Vermoedelijk zou de ladderwagen ook niet goed bij de peiler kunnen komen. Zodoende werd ook de chauffeursgroep rood opgepiept voor het incident. Rond tien voor zeven rukte de hoogwerker uit, deze arriveerde overigens omstreeks kwart over zeven op de incidentlocatie.
Enkele minuten voor zeven uur 's ochtends werd bekend dat er mogelijk één van de opvarenden van het schip vermist was. De alarmcentrale besloot daarop ook de waterongevallenwagen 4580 vanuit Middelburg ter plaatse te laten komen. Ook werd de tankautospuit 4732 vanuit Kamperland met prioriteit één ter plaatse gevraagd. De duikers namen overigens ook de brandweerboot 4585 mee.
Toen de duikers enkele minuten onderweg waren naar het incident bleek dat er niemand vermist was en dat de inzet van de duikers dus niet meer nodig was. De alarmcentrale besloot daarop dat de Middelburgse brandweerduikers terug konden keren naar de kazerne aan de Stromenweg.
De ambulances 7328 en 7309 stonden inmiddels al stand-by bij het incident in verband met mogelijke onderkoelingsverschijnselen van de opvarenden van het schip. Inmiddels was ook de politie ter plaatse en die probeerde de vissers inmiddels moed in te spreken.
Rond vijf voor half acht werden de drie opvarenden door middel van de Koopmansdank van de peiler gered. De ambulances 7328 en 7309 werden daarop naar het KNRM-station van Noordland-/Burghsluis verzocht. De reddingboot zou daar de drie onderkoelde vissers aan wal brengen. Omdat er drie drenkelingen waren werd inmiddels ook een derde ambulance gealarmeerd.
De drenkelingen werden omstreeks half acht aan wal gebracht bij het KNRM-station.
(Bron:HvZeeland.nl)
HVZeeland.nl | 11-05-2005 | KNRM redt zwaar onderkoelde jongen uit GrevelingenmeerBron: HvZeeland.nl (http://www.hvzeeland.nl/actueel/nieuws/2005/mei/11/11_5.html) Met 5 exclusieve foto's !!
BROUWERSHAVEN - Een jongen is maandag zwaar onderkoeld uit het Grevelingenmeer gehaald.
De jongen zat samen met vier meisjes in een gehuurd zeilbootje en is door onbekende oorzaak overboord geslagen. De meisjes zijn vervolgens met het bootje aan lagerwal geraakt bij Brouwershaven en te voet naar de jachthaven gegaan.
De jongen lag toen nog steeds in het Grevelingenmeer. Hij is na een uur uit het water gehaald door de gealarmeerde reddingsboot Griend uit Ouddorp. „Die jongen heeft geluk gehad dat hij een oranje zwemvest aan had, anders hadden wij hem nooit gevonden“, zegt W. van Siegem van de KNRM.
„In eerste instantie was helemaal niet duidelijk dat er nog iemand in het water lag. We troffen een lege boot aan en hoorden dat de opvarenden naar de kant waren gelopen. Pas daarna hoorden we dat er iemand overboord was geslagen. We hadden hem geen kwartier later moeten vinden, want dan had het er slechter uitgezien.“
De jongen is naar ziekenhuis in Goes gebracht, het bootje is door de reddingsmaatschappij naar Port Zélande gesleept. De zeilers maakten deel uit van een groep die op pad was met Juventa, een bedrijf dat zeilvakanties voor groepen en scholen organiseert vanaf Port Zélande. Het is niet bekend waar het slachtoffer vandaan komt, Juventa was niet bereikbaar voor commentaar.
Zie ook: www.nieuwsfotograaf.nl
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie[/i] volgens één van de kennisen van de eigenaar, ook een politieman.
Hier de foto's nu kan je ze zien als je de link volgt
http://img200.echo.cx/my.php?image=afb0208jr.jpg
http://img200.echo.cx/my.php?image=afb0212tw.jpg
Wel spannend boeven vangen. Maar de communicatie vind ik een beetje rommelig
waarmee dan ook ijverig "IJmuiden Rescue" aangeroepen werd .Hier de Nederlandse Kustwacht, hier Den Helder rescue,??? het KWC is voor mij niet te volgen. Zou toch moeten zijn: hier Kustwachtcentrum Den Helder.
Henk,
Hier de Nederlandse Kustwacht, hier Den Helder rescue,??? het KWC is voor mij niet te volgen. Zou toch moeten zijn: hier Kustwachtcentrum Den Helder.
Dat de politie aanroept met IJmuiden Rescue vind ik dan nog niet zo gek, aanroepen met Scheveningen Radio had nog leuker geweest.
Radio:
Vhf kanaal 16
DSC. (VHF kanaal 70 en MF 2187,5 Khz)
Roepnaam bij SAR: Den Helder Rescue.
Voor overige zaken: Nederlandse Kustwacht.
Daarom is het ook een tijd geweest dat wij als reddingboten altijd inmelden met: Den Helder Rescue
Alleen dit is tijdje terug weer veranderd:
Bij oefening melden wij in met: Nederlandse kustwacht.
Bij actie melden wij in met: Den Helder Rescue.
Groeten Mark. ;)
vanwaar dat jullie helemaal daar heen varen? daar zijn sleepboten toch voor? ??? misschien is de algemene nederlandse waterwacht wat voor die mensen (ANWB op het water zeg maar)
De boot die zo hard gaat: volgens mij bedoel je hier
Klaas zelf mee, een tornado 8.5 met een 300 pk yam. 100 km/h of meer gaat ie.
Dat haalt ie nooit, ik ben mee aan boord geweest, ding is niet vooruit te branden, veel te zwaar... Ik vroeg 'm geef is gas. Dat is vol gas zei die ;D..
76 km per uur max.
Henk
nou 76 km/h is toch ook een aardige snelheid toch ::) :o
Om eerder te zijn dan de berger zijn sommige schippers zelfs bereid om over een strekdam proberen te varen
Bedoel je daarmee het ongeval met de Huijbert Dijkstra van Vlieland?
Het was een navigatiefout.
Het was een navigatiefout.Dat zou ik ook zeggen inderdaad ::)
Wat zal je gebaald hebben Colin!
Henk
Schitterend zo dicht bij alle aktie te liggen, jammer dat je niet mee kon, maarja iemand moest die mooie foto's maken natuurlijk. Ik heb dat radioverkeer ook gevolgd, rommelig hoor...
Maar uiteindelijk alles weer goed en daar gaat het om.
Henk
en ik ben nog een inzet vergeten zelfs,
http://www.brandweerharderwijk.nl.nu/ daar staat een inzet van een duikploeg!
Wij lagen met de boot aan het veluwe meer (nabij elburg) en weer stond de scanner aan, alermering brandweer harderwijk en brandweer elburg duikploeg opkomen voor een duikinzet Wolderwijd!
Een paar minuten later hoorde we dat ook de KNRM boot Orca werd geallermeerd
link naar de film http://home.deds.nl/~brandweerharderwijk/duikfilm.htm
link naar de fotos
http://home.deds.nl/~brandweerharderwijk/duikinzet.htm
weet iemand wat er precies aan e hand was????
vanwege het slechte weer van mij geen foto's (hoosde van de regen, wind) en alsnog kwam hij alleen maar volgas langs
mocht iemand het radio verkeer opgenomen hebben ben ik geinteresseerd, voorral de alermeringen
http://knrmhvh.onderkoeling.nl/Sleepje%20margriet%20110805.htm
Hier staan foto's op v/d Kapiteins Hazewinkel die de Prinses Margriet sleept. :D ;)
http://knrmhvh.onderkoeling.nl/Sleepje%20margriet%20110805.htm
Hier staan foto's op v/d Kapiteins Hazewinkel die de Prinses Margriet sleept. :D ;)
lijkt me vrij lastig, een boot zonder roer slepen
Ja het was op een strandje langs de nieuwe merwede ter hoogte van kilomter 763 we hebben ambu personeel er heen gevaren. slachtoffer is met de heli afgevoerd richting zuiderziekenhuis.
hieronder het verslag ervan
Persoon aangevallen door stier
WERKENDAM – 17 augustus 2005
Wind: NW 2
Om ongeveer 15.00 uur gealarmeerd door de GMC met de melding dat er een persoon met letsel zou liggen op een strandje, ter hoogte van kilometerraai 963 aan de Nieuwe Merwede. Met de nieuwe DRB 49 uitgerukt vanaf Willemsdorp en binnen 18 minuten ter plaatse. De traumaheli was inmiddels al geland en de trauma-arts had inmiddels al een eerste beoordeling uitgevoerd. Besloten werd met vereende krachten het slachtoffer op een wervelplank te draaien en vervolgens met de heli te vervoeren richting het Zuiderziekenhuis te Rotterdam. De DRB 49 maakte om 16.30 uur weer vast aan de steiger en lag weer gereed voor de uitruk
Maar was de HOGE ingehuurd door de organisatie of zijn jullie zelf gaan kijken?
Je moet je niet aangevallen voelen Henk, ik vroeg het uit intresse. En niet om je af te kraken. Maar wat ik dus uit je verhaal op maak is dat je op iegen initiatief bent gaan varen.
0703307 23:26:32 29-08-05 GROUP HV 1 IJMEER MUID SPOED BRW Naarden (Reddingsbrigade)
0703057 23:26:32 29-08-05 GROUP HV 1 IJMEER MUID SPOED BRW Blaricum (Reddingsbrigade)
0703032 23:26:32 29-08-05 GROUP HV 1 IJMEER MUID SPOED BRW Huizen (Reddingsbrigade)
0703025 23:26:32 29-08-05 GROUP HV 1 IJMEER MUID SPOED BRW Huizen (Reddingsbrigade)
Henk,
Wellicht ten overvloede maar wanneer men zich inmeld via C2000 krijg je van de meldkamer alle bijzonderheden. Werkt fantastisch, dus geen geheimhouding of iets dergelijks
op welke freq werd er geallmeerd
heb je een foot van de reddingboot (die pech had ) bij dag licht
Misschien is dat ook wel een tip voor Ralf, zelf..
Zo, nu ga ik droge sokken aantrekken.
goede actie alleen een beetje onnodig dat er als er een groep uit huizen en een uit naarden opgeroepen wordt er ook nog een ploeg uit bunschoten op vaart toch zonde van tijd en geld.Ik denk dat het eerste een misverstand was: Eemmeer klinkt een beetje als IJmeer, er zal verkeerd doorverbonden zijn naar de verkeerde meldkamer. De jongens zijn toch dapper gegaan met dat hondeweer, petje af! We gaan het uitzoeken hoe het heeft kunnen gebeuren, want inderdaad: hoewel het een stukje zekerheid geeft dat Bunschoten schaduwvaart, is het geen toonbeeld van doelmatige inzet van mens en middelen. Ik weet ook niet hoe - bij windkracht 7 pal Noord en aan lage wal- de RIB en de bemanning zich houden op het IJmeer, verstandiger dat eerst maar 'ns met wat rustiger weer proberen lijkt me...
hoo dat de boot verkocht is ?? ;D ;D
Waren alleen je sokken nat? :laugh: :laugh: ;D ;D ;)
Mooie actie weer. Bij ons was het zeer rustig vandaag.Wel altijd weer hetzelfde Mark, Jacht op z'n plek, aktie voorbij...
Groeten Mark. ;)
De reserveboot Harry Boersma is de tijdelijke vervanger van de Ronduit.
Ze gaan er niet echt op achteruit, het ding is mooi snel!
De foto's zijn genomen met een Nokia 6630.
Henk
Scheveningen, 18 september 2005Tjonge jonge, dat je het steeds vaker van de sukkels moet hebben om aan je reddingsquotum te komen!
Reddingsvlotten drijven in de aanlooproute van Scheveningse haven.
Zaterdag 17 september om twaalf uur voer de Jan van Engelenburg op verzoek van de Verkeerscentrale uit naar twee dinky’s die op ongeveer een mijl uit de kust voor Scheveningen dreven. De beide dinky’s met aan boord ongeveer 20 personen waren bezig met een oefenprogramma. De hierbij horende sleepboot was even richting de haven gevaren in verband met het vertrek van een grote hektrawler. Omdat de dinky’s door stroom en wind steeds meer richting de aanlooproute van de Scheveningse haven dreven werd er, op verzoek van de Centrale, vastgemaakt aan de vlotten en werden deze in zuidelijke richting en vrij van de lichtenlijn gesleept.
Een aantal personen aan boord van de vlotten voelde zich minder lekker, deze personen overgenomen op de Jan van Engelenburg en richting Scheveningen gevaren.
Een van de personen vertoonde onderkoelingsverschijnselen, waarvoor via de Verkeerscentrale een ambulance werd besteld. Omdat de lichaamstemperatuur van deze man behoorlijk was gedaald is deze door de GGD meegenomen naar het Westeinde ziekenhuis.
Bron: www.knrm.nl
vanmiddag hoorde ik ook activeit van den helder rescue en een meisje, tussen 12 en 15 uur.
iemand die iets meer weet>?
vanmiddag hoorde ik ook activeit van den helder rescue.
1302630 20:26:14 18-10-05 G KNRM AL KNRM VEERE, aan boord ivm rode lichtkogels Veerse Meer KNRM Zeeland ( Monitorcode )
1302635 20:26:14 18-10-05 G KNRM AL KNRM VEERE, aan boord ivm rode lichtkogels Veerse Meer KNRM Zeeland ( Station Veere Bemanning John Stegers )
1302630 20:34:12 18-10-05 G KNRM AL 3 KNRM NEELTJE JANS, KOOP HOOGH PLAETWEG 1 Vrouwenpolder (VWP) KNRM KNRM Zeeland ( Monitorcode )
1302632 20:34:12 18-10-05 G KNRM AL 3 KNRM NEELTJE JANS, KOOP HOOGH PLAETWEG 1 Vrouwenpolder (VWP) KNRM KNRM Zeeland ( Station Noordland bemanning Koopmansdank )
1302633 20:34:12 18-10-05 G KNRM AL 3 KNRM NEELTJE JANS, KOOP HOOGH PLAETWEG 1 Vrouwenpolder (VWP) KNRM KNRM Zeeland ( Station Noordland Bemanning Harder )
Kan dit iets met mekaar te maken hebben want heb toevallig niet naar mn scanner geluisterd
De John Stegers maakt zoekslagen op het westelijk Veerse meer i.v.m. een rode vuurpijl, maar kan zelf niets waarnemen, ook kunnen mensen bij de Schotsman en bij een motorjacht niets melden dus Den Helder heeft de melding zojuist afgeblazen voor de John Stegers.
De Koopmansdank (Noordland-Buiten) was voor dezelfde melding uitgevaren richting de Roompot 3 boei (Noordkant Walcheren), echter ook daar geen bijzonderheden aangetroffen. :-\
De John Stegers maakt zoekslagen op het westelijk Veerse meer i.v.m. een rode vuurpijl, maar kan zelf niets waarnemen, ook kunnen mensen bij de Schotsman en bij een motorjacht niets melden dus Den Helder heeft de melding zojuist afgeblazen voor de John Stegers.
De Koopmansdank (Noordland-Buiten) was voor dezelfde melding uitgevaren richting de Roompot 3 boei (Noordkant Walcheren), echter ook daar geen bijzonderheden aangetroffen. :-\
Gaaf dat ze zich hebben aangemeld in RAW! :D