EINDHOVEN - Op de Randweg Eindhoven rijden in één uur tijd 359 auto's verkeerd. Dat blijkt uit de eerste telling van Rijkswaterstaat. Medewerkers hebben woensdag, buiten de spits om, op zes verkeerspunten een uur lang auto's geteld die verkeerd reden. Vooral op de snelweg A76 bij Eersel kiezen veel chauffeurs de verkeerde weg. In één uur telde Rijkswaterstaat daar 95 gevallen. Op de snelweg A2 bij Best viel het mee. Daar waren het er 20. Rijkswaterstaat gaat de komende weken iedere woensdag buiten de spits auto's tellen. De bewegwijzering op de randweg blijkt volgens de overheidsinstantie voor veel chauffeurs onduidelijk. Vlak voor de autotellingen zijn elektronische borden geplaatst die automobilisten met de bestemming Eindhoven de goede kant op moeten sturen. Als het onderzoek is afgerond hoopt Rijkswaterstaat te weten waarom zoveel voertuigen verkeerd rijden en neemt ze maatregelen. | (https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.omroepbrabant.nl%2FGraphics%2FImage.aspx%3Fobject%3DNews%26amp%3Bimage%3Ddalet_595474_001224ce.jpg&hash=7794f7bebb448f24c070b42f3d1dfdd6) |
Ik snap wel waarom en zelf nog wel bijna fout gereden.
Oorzaak: Vroeger vanuit Geldrop was Antwerp\Eersel rechtdoor en voor Denbosch naar rechts.
Nu is het omgekeerd en moet ge rechtsaf voor Antwerp. Gevoelgsmatig reed ik onlangs bijna rechtsaf naar Denbosch.
Ook richting zuiden gelijke toestand.
Eerst rechtdoor naar Geldrop\Venlo en rechtsaf naar Maastricht; nu rechtsaf sorteren voor Venlo en rechtdoor Maastricht.
Kom er wel niet vaak en moet er nog steeds aan wennen, macht der gewoonte, denk ik.
He he het duurt even maar dan heb je ook wat. Nu is dan dadelijk eindelijk het gehele traject A'dam - Eindhoven klaar met de grote renovatie.Niet te vroeg juichen hè, Den Bosch - Eindhoven zijn ze net begonnen ;)
Niet te vroeg juichen hè, Den Bosch - Eindhoven zijn ze net begonnen ;)Dat was toch al klaar? Had namelijk begrepen dat Everdingen - Den Bosch als laatste klaar is gekomen,
Dat was toch al klaar? Had namelijk begrepen dat Everdingen - Den Bosch als laatste klaar is gekomen,Volgens de projectpagina op rws.nl zijn ze net begonnen met de voorbereiding voor uitbreiding van 2x2 naar 2x3 :)
en dat traject Den Bosch - Eindhoven klaar was net nadat de ring is afgerond.
Volgens de projectpagina op rws.nl zijn ze net begonnen met de voorbereiding voor uitbreiding van 2x2 naar 2x3 :)Ah duidelijk, dacht dat hij al open was. Kom daar ook iets minder vaak als het traject A'dam - Everdingen.
http://rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a2/den_bosch_eindhoven/index.aspx (http://rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a2/den_bosch_eindhoven/index.aspx)
Amsterdam - Den Bosch is wel klaar, als de tunnel open gaat.
He he het duurt even maar dan heb je ook wat. Nu is dan dadelijk eindelijk het gehele traject A'dam - Eindhoven klaar met de grote renovatie.
Nu maar eens kijken hoeveel mensen er dadelijk bij utrecht in de eerste dagen verkeerd rijden ::)
Ik ben benieuwd hoe snel de navigatiesystemen de aanpassingen verwerken.Voorlopig de bordjes "Navigatie uit" maar even laten staan ;D
Voorlopig de bordjes "Navigatie uit" maar even laten staan ;D
Enneh jij denkt dat men dat dan ook doet????Hmm, daar heb je een goed punt....
Ik ben benieuwd hoe snel de navigatiesystemen de aanpassingen verwerken.
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, Pully. Het gaat voornamelijk om de laag geclassificeerde geleiderails ("vangrails" in de volksmond) die al lang geleden zijn geplaatst en sindsdien bij het onderhoud aan wegen niet zijn vervangen door nieuwe, hoger geclassificeerde geleiderails. Bij nieuwe aanleg of groot onderhoud worden in de meeste gevallen geleiderails van een hogere (meestal hoogste) klasse gebruikt.
Het probleem met geleiderails is, zoals de naam al aangeeft, dat ze bedoeld zijn om te geleiden. Ofwel dat voertuigen die daar zijwaarts tegen "glijden"/"schuiven" worden geleid ("gevangen"). Ze zijn veel minder berekend op "doorbreken", waarbij voertuigen onder een grotere hoek (tot haaks) op de geleiderail klappen. Deze kans is door de verbreding van diverse snelwegen en het grotere gewicht van voertuigen groter geworden. Je kunt het vergelijken met een dun scheidingswandje op een kantoor: als je met je bureaustoel langs de wand schuift, is er niks aan de hand. Val je achterover tegen de wand, dan ga je er doorheen.
Voor de oudere geleiderails, die soms ook kunnen verzakken, kan ook een schuivende truck al voldoende zijn om te bezwijken. Vaak "breekt" de geleiderail overigens niet maar schiet de vrachtwagen er overheen.
@Pully,
In bochten ed ben ik het helemaal met je eens als je het hebt over de onderbescherming van de geleiderail. Echter ik denk dat we meer behalen als we motoren gaan uitrusten met een snelheidsbegrenzer. Want of er nu wel of niet een onderrijdbescherming is gemoteerd, met 200km/h overleeft een motorrijder het niet.
En als we overal betonnen muren gaan tussen zetten krijg je straks: Als er een geleiderail had gestaan had de motorrijder over de rail heen in het gras geland en het misschien wel overleeft.
Eigenlijk is het van den gekke om meer uit te geven aan veilligheids middellen, hiermee zeggen we eigenlijk : We weten dat men zich toch niet houd aan de wet dus passen we het speelveld aan. Maar waar stopt dit?
Maar als wegbeheerder dien je de weg wel zo veilig mogelijk houden.
Dit ben ik gelijk met je eens, ik wil alleen maar zeggen dat we niet alles kunnen aanpassen aan de verschillende mensen. Er blijven altijd niet voor te blijven factoren.
(...) Maar als wegbeheerder dien je de weg wel zo veilig mogelijk houden.Nee, als wegbeheerder maak je de afweging wat de "winst" is aan minder ongevallen (letsel en doden) ten opzichte van een investering in extra veiligheid. Als er bijvoorbeeld één keer in de 10 jaar een vrachtwagen door een oude geleiderail breekt, dan is dat het niet waard om vele euro's te investeren in nieuwe hoge kwaliteit geleiderails (fictief voorbeeld!). Daarom zijn wegbeheerders ook een groot fan van kleine, goedkope maatregelen met een relatief groot effect: inhaal verboden (hoef je namelijk alleen een doorgetrokken streep voor te trekken), rotondes (lage snelheid en gescheiden verkeer, wat wil je nog meer) en 30/60 km/u zones (weinig maatregelen en de politie "doet" de rest)...
Nee, als wegbeheerder maak je de afweging wat de "winst" is aan minder ongevallen (letsel en doden) ten opzichte van een investering in extra veiligheid. Als er bijvoorbeeld één keer in de 10 jaar een vrachtwagen door een oude geleiderail breekt, dan is dat het niet waard om vele euro's te investeren in nieuwe hoge kwaliteit geleiderails (fictief voorbeeld!). Daarom zijn wegbeheerders ook een groot fan van kleine, goedkope maatregelen met een relatief groot effect: inhaal verboden (hoef je namelijk alleen een doorgetrokken streep voor te trekken), rotondes (lage snelheid en gescheiden verkeer, wat wil je nog meer) en 30/60 km/u zones (weinig maatregelen en de politie "doet" de rest)...
Oliespoor op A7 en A28 van 35 kilometer lang
Wegwerker gewond na ongeval in Roermond
Een vrachtwagenchauffeur zag de pijlwagen van de wegwerker te laat en reed achterop.
1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm) | |
1001498 | BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (Monitorcode) |
1020187 | MKA Veiligheidsregio Limburg-Noord (Roermond - 1e Ambu) |
Volg live de strooiwagens van Rijkswaterstaat:En als het niet glad is kun je mooi zien waar de depots zijn.
www.rijkswaterstaatstrooit.nl
Lees verder op: http://www.nu.nl/binnenland/4003315/wegwerker-gewond-ongeval-in-roermond.html (http://www.nu.nl/binnenland/4003315/wegwerker-gewond-ongeval-in-roermond.html)
De ringweg A10 is de gevaarlijkste snelweg van Nederland. Vorig jaar waren er meer dan 900 aanrijdingen op de Amsterdamse ring. Dat komt volgens de Verkeersinformatiedienst (VID) neer op bijna 29 ongelukken per kilometer snelweg.In het volledige artikel nog meer wegen.
Oorzaak voor de vele aanrijdingen op de A10 is volgens de VID de verkeersdrukte, in combinatie met de vele op- en afritten. Naast de A10 bestaat de top-3 uit de A13 tussen Rotterdam en Den Haag en de A20 bij Rotterdam.
De VID heeft voor zijn lijst het aantal ongelukken berekend per kilometer snelweg. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat ongevallen op de A2 bij Amsterdam door de VID op dezelfde hoop worden gegooid als botsingen bij Maastricht, omdat ze op dezelfde snelweg plaatsvinden.
Dit zijn de gevaarlijkste snelwegen van NederlandIk heb het stuk gelezen en ik vind het niet juist weergegeven.
In het volledige artikel nog meer wegen.
Weginspecteur René @WIS_ReneIk wens mijn collega #weginspecteur sterkte
http://112vandaag.nl/2016/06/motorrijder-rijkswaterstaat-gewond-tijdens-rijtraining-in-waalwijk/ (http://112vandaag.nl/2016/06/motorrijder-rijkswaterstaat-gewond-tijdens-rijtraining-in-waalwijk/)
17:54 uur · 16 Jun 2016 · Twitter for iPad
Jolanda TrijselaarInterventieteam ProRail neemt intrek in Don Berghuijskazerne en gaat nog meer samenwerken met Gezamenlijke Brandweer, proficiat!
@JolTrijselaar
(https://pbs.twimg.com/media/C1-kuw_XEAEJgvc.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/C1-kuw-WIAIwzQH.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/C1-kuxBW8AAfWpr.jpg:large)
Jan WaalsEen locatie voor incidentenbestrijding ProRail en Gez-Brandweer. Samenwerking in #portofRotterdam.
@Jan_Waals
(https://pbs.twimg.com/media/C1-nCNHW8AASbMI.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/C1-nCMQWQAAG152.jpg:large)
ProRail Incidentenbestrijding en de Gezamenlijke Brandweer willen beheerster uitrukken als een tankwagon op het spoor lekt. Tot op heden leidde iedere gemorste druppel tot massaal uitrukken. Met vertraging voor het andere spoorverkeer en overlast voor de omgeving tot gevolg. Dankzij een groene en rode knop moet dat voortaan tot het verleden behoren.
'Minder spoorvertraging door lekkende goederenwagons door nieuw systeem'
http://www.rijnmond.nl/nieuws/150606/Minder-spoorvertraging-door-lekkende-goederenwagons-door-nieuw-systeem (http://www.rijnmond.nl/nieuws/150606/Minder-spoorvertraging-door-lekkende-goederenwagons-door-nieuw-systeem)
de chevron is nu blauw-geel ipv nagenoeg zwart-geel
(en daarmee mssn ook wel het verschil tussen alleen amber / amber en blauw te zien???)