Hulpverleningsforum
Overige hulpdiensten => Overige hulpdiensten => Topic gestart door: MarcoIF op 13 april 2011, 10:41:08
-
Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft er woensdagochtend voor gezorgd dat een stel transplantatielongen net op tijd konden worden afgeleverd in een ziekenhuis in Utrecht.
De longen waren net per vliegtuig op Rotterdam Airport aangekomen uit Kroatië waarna de auto, die ze vervoerde, een aanrijding kreeg ter hoogte van de Doenkade. De auto liep schade op en kon niet verder.
Medewerkers van het KLPD bedachten zich geen moment en brachten de organen samen met een arts er over naar het UMC in Utrecht, waar zij om ongeveer kwart voor negen aankwamen.
Volgens het ziekenhuis waren de longen van de patiënt voor de operatie al verwijderd, waardoor het transport net op tijd aankwam.
Bron: Rijnmond.nl
Race tegen de klok geweest zeg O0
-
Hulde voor de hulpverleners O0
-
Dit zijn leuke berichten! Adequaat gehandeld, mooi! O0
(Maar ik denk dat sommige leden even schrikken van deze topictitel haha)
-
(Maar ik denk dat sommige leden even schrikken van deze topictitel haha)
Het is dat ik het nieuwsbericht al had gehoord, maar anders :D
Goed gehandeld door het KLPD!
Maar heeft iemand meer info over de aanrijding? Hoe is het met de chauffeur bijvoorbeeld?
-
Wat een super actie zeg!!
-
Top.
-
Dat is een mooi voorbeeld van goed gehandeld!
-
Toppers!!! O0
-
Transplantatietransport met spoed overgenomen
Rotterdam - Utrecht, 13-04-2011 • Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft woensdag 13 april 2011 omstreeks 07.40 uur in Rotterdam een transplantatietransport overgenomen en met spoed, net op tijd, afgeleverd in het UMC Utrecht.
De auto waarin in eerste instantie de organen uit Kroatië werden vervoerd raakte betrokken bij een aanrijding op Doenkade/Vliegveldweg in Rotterdam en kon vanwege de schade niet meer verder rijden. Er vielen geen gewonden bij deze aanrijding.
De medewerkers van de Verkeerspolitie Waddinxveen bedachten zich geen moment. Zij ontruimden hun surveillanceauto en brachten de organen samen met een arts en een coördinator over naar Utrecht, waar zij om 08.42 uur aankwamen.
De meldkamer van het KLPD speelde een coördinerende rol tussen het transport en het operatieteam in Utrecht.
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/110413transplantatietransport.asp (http://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/110413transplantatietransport.asp)
-
Klinkt alsof er een auto van het Witte Kruis Transplantatieteam bij de aanrijding betrokken is geraakt.
Goeie actie van de VP ;)
-
De chauffeur maakt het naar omstedigheden goed. Hij is wel behoorlijk geschokken.
De auto heeft behoorlijke schade. Doordat de chauffeur op tijd is gestopt is het gelukkig bij deze schade gebleven. Als hij iets later had gestopt had het er heel anders uitgezien. Er is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeluk.
@jerommeke : Het is inderdaad een auto van WK Transplant , om precies te zijn de wat 'oudere" Mercedes. Hij zou toch vervangen worden , dus zal nu wel wat sneller gaan :D
-
Dan hoop ik maar niet dat de Inspectie de urenregistratie van de chauffeur gaat bekijken... :o
Ben toch bang dat WK, danwel NTS, danwel ME altijd de schuld bij de chauffeur zullen leggen als blijkt dat hij dubbele diensten heeft gedraaid... ook al worden deze de laatste tijd flink onder druk gezet extra te werken vanwege uitval/ziekte van andere chauffeurs...
-
Dan hoop ik maar niet dat de Inspectie de urenregistratie van de chauffeur gaat bekijken... :o
Ben toch bang dat WK, danwel NTS, danwel ME altijd de schuld bij de chauffeur zullen leggen als blijkt dat hij dubbele diensten heeft gedraaid... ook al worden deze de laatste tijd flink onder druk gezet extra te werken vanwege uitval/ziekte van andere chauffeurs...
Mag ik vragen wat je bedoeld met de urenregistratie van de chauffeur? In principe is een chauffeur volgens mij altijd verantwoordelijk dat hij uitgerust zich in het verkeer beweegt. En een ongeval kan altijd gebeuren
-
Mag ik vragen wat je bedoeld met de urenregistratie van de chauffeur? In principe is een chauffeur volgens mij altijd verantwoordelijk dat hij uitgerust zich in het verkeer beweegt. En een ongeval kan altijd gebeuren
Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving". Dus ook onder het arbeidstijden besluit vervoer. In dit besluit is de verplichting opgenomen dat uren welke gewerkt worden worden geregistreerd. Dit gebeurd in een zogenaamde werkboek. Hier houdt de chauffeur zijn Rij en rusttijden bij. In de toekomst zal dit overgaan in een digitale tachograaf schijf. De politie en IVW(Inspectie verkeer en Waterstaat) controleren door middel van de werkmap of chauffeurs zich aan de rij en rust tijden houden.
-
Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving". Dus ook onder het arbeidstijden besluit vervoer. In dit besluit is de verplichting opgenomen dat uren welke gewerkt worden worden geregistreerd. Dit gebeurd in een zogenaamde werkboek. Hier houdt de chauffeur zijn Rij en rusttijden bij. In de toekomst zal dit overgaan in een digitale tachograaf schijf. De politie en IVW(Inspectie verkeer en Waterstaat) controleren door middel van de werkmap of chauffeurs zich aan de rij en rust tijden houden.
Duidelijk en een helder verhaal. bedankt
-
Meeste chauffeurs vallen onder de "taxi wetgeving".
Ehh... ALLE chauffeurs die rondrijden in een auto met blauwe platen...
En dat lijkt steeds meer te worden. Nu dus ook alle auto's van de NTS.
Maar goed... ik had het er dus over dat veel chauffeurs onder druk worden gezet om de regels te overtreden.
Je ziet dat al bij de HAP in Den Haag overdag in het weekend... gemiddeld 16 visites in 8-9 uur (tot een uur uitloop is al 'normaal') en dan heb je geen minuut pauze... dus ook niet de wettelijk voorgeschreven rusttijd...
-
@ let_there_be_yellow :
Dit topic lijkt mij niet de plek om deze discussie te houden ;) .
Misschien een idee om een aparte topic te starten over het ATW en R&Rbesluit ^^.
-
Ik was niet van plan een discussie te beginnen.
Meer dat ik me zorgen maak over de huidige ontwikkelingen die ik zie.
Ik hoop dat het snel beter gaat met de collega.
-
Als je je zorgen maakt over de huidige ontwikkelingen die je ziet zou je JUIST de Inspectie op de hoogte moeten stellen van de kennis die je kennelijk bezit over het overschrijven van rust- en rijtijden. Uit je postings blijkt dat je in ieder geval enige kennis hebt van zaken die niet zouden kloppen, chauffeurs die onder druk worden gezet, uren die worden overschreden. Doe er dan wat mee in plaats van alleen hier dit te uiten.
-
Ik was niet van plan een discussie te beginnen.
Meer dat ik me zorgen maak over de huidige ontwikkelingen die ik zie.
Ik hoop dat het snel beter gaat met de collega.
Ook ik heb signalen opgevangen dat de chauffeurs diensten maken in de categorie van niet normaal. Daarnaast zou het vervoer bij gebrek aan chauffeurs ook gedaan worden door kantoorpersoneel...
-
Helaas herkenbaar :( Ik ben dan wel een vrijwillige chauffeur maar ik heb inderdaad ook wel eens diensten gehad waarbij 7 uur bijna non-stop achter het stuur 'normaal' was. In beroepsvorm moet dit strafbaar gesteld worden vind ik.
-
Je bent er zelf bij, dus doe er iets mee, de verantwoording ligt ten alle tijde bij jezelf, en als er iets fout gaat ben jij de eerste die in overtreding is.
-
Tja, ik weet niet of je het weet maar meestal is er maar een dierenambulance per regio aan het rijden. Als je pech hebt dan rij je er een naaste regio ook nog eens bij. Mocht je je geroepen voelen, we zoeken altijd nieuwe vrijwilligers :)
-
Tja, ik weet niet of je het weet maar meestal is er maar een dierenambulance per regio aan het rijden. Als je pech hebt dan rij je er een naaste regio ook nog eens bij. Mocht je je geroepen voelen, we zoeken altijd nieuwe vrijwilligers :)
Dit topic gaat echterr niet over dierenambulances of een dienst draaien daarbij ;D ;D
-
Ook ik heb signalen opgevangen dat de chauffeurs diensten maken in de categorie van niet normaal. Daarnaast zou het vervoer bij gebrek aan chauffeurs ook gedaan worden door kantoorpersoneel...
Baseer jij je uitspraken op feiten of roddels?! Er is "kantoorpersoneel" wat inderdaad dienst doet, maar dat is wel getraind kantoorpersoneel wat over voldoende rijvaardigheid beschikt.
Dat er door het personeel van de transplantatie lange dagen worden gedraait, dat klopt. Maar er zitten daar hééél vééél rustmomenten in.
Ze hebben meer rustmomenten dat een gemiddelde ambulancechauffeur met 8 ritten in een dienst.... ;)
Ook is er helemaal geen sprake van personele problemen.... Kortom voor iemand op het forum van alles erop gooit, en indirect ook nog eens een ongeval daar aan doet afschuiven, check je feiten..... >:(
-
Dan hoop ik maar niet dat de Inspectie de urenregistratie van de chauffeur gaat bekijken... :o
Ben toch bang dat WK, danwel NTS, danwel ME altijd de schuld bij de chauffeur zullen leggen als blijkt dat hij dubbele diensten heeft gedraaid... ook al worden deze de laatste tijd flink onder druk gezet extra te werken vanwege uitval/ziekte van andere chauffeurs...
Als je geen vertrouwen in je werkgever hebt.... wat doe je er dan? ???
-
Als je geen vertrouwen in je werkgever hebt.... wat doe je er dan? ???
Tussen de twee bovenstaande posting en jouw reactie zitten 2 maanden, wie weet wat er al allemaal gebeurt en verandert is.
-
Baseer jij je uitspraken op feiten of roddels?! Er is "kantoorpersoneel" wat inderdaad dienst doet, maar dat is wel getraind kantoorpersoneel wat over voldoende rijvaardigheid beschikt.
Dat er door het personeel van de transplantatie lange dagen worden gedraait, dat klopt. Maar er zitten daar hééél vééél rustmomenten in.
Ze hebben meer rustmomenten dat een gemiddelde ambulancechauffeur met 8 ritten in een dienst.... ;)
Ook is er helemaal geen sprake van personele problemen.... Kortom voor iemand op het forum van alles erop gooit, en indirect ook nog eens een ongeval daar aan doet afschuiven, check je feiten..... >:(
Op feiten. Ik ga niet zomaar iets roepen.
-
Beiden profs, heren. Regel dat even onderling... ::) Houden we het hier bij de KLPD en de donortransport(en) ^-^