Hulpverleningsforum
Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie => Brandweer voertuigen => Topic gestart door: Jerommeke op 25 augustus 2010, 22:39:11
-
Materieel van het Nederlands Instituut voor Brandweer & Rampenbestrijding.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2F1-117.jpg&hash=28829661069bedccd70307986fb55074)
Dienst: NIBRA
Afdeling: Technische Dienst
Soort voertuig: Dienstbus
Merk & type: Opel Vivaro
Kenteken: 53-RZ-HZ
Byzonderheden: Geen signalering en/of roepnummer
-
Het Nibra bestaat officieel niet meer. Ze heten nu NIFV, Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid.
-
Het Nibra bestaat officieel niet meer. Ze heten nu NIFV, Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid.
Echter zijn alle voertuigen nog steeds voorzien van de NIBRA striping ;) vandaar de verwarring 998765
-
Wat moet ik me nu weer voorstellen bij "Nibra-striping"?
Als je bedoelt dat deze voertuigen de gewone BZK-striping hebben met daarin nog steeds de tekst NIBRA, zou het prettig zijn als je je reactie beter/duidelijker formuleert. ;)
-
Het "Nibra" wordt pas met de invoering van de Wet op de Veiligheidsregio's "Nifv" omdat hun bestaansrecht wettelijk is bepaald. Als je naar hun website gaat zie je de naam "Nibra" daarom ook nog direct naast "Nederlands Instituut voor Fysieke Veiligheid" staan.
Waarom ze voor zo'n korte tijd nog "Nibra" hebben geplakt weet ik niet, ik zou het voor die 2/3 maandjes gewoon nog even helemaal weggelaten hebben.
Aanvulling: misschien wel alvast de topic-titel aanpassen?
-
Eentje uit het archief: IVIC 2007 ;)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg843.imageshack.us%2Fimg843%2F8099%2F80hfhn.jpg&hash=aee821ff7e21966d9893d9cf8341cbb6)
Dienst: NIFV / NIBRA
Standplaats: Arnhem
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: dienstauto
Merk & type: Fiat Punto 1.9D
Bijzonderheden:
-
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg832.imageshack.us%2Fimg832%2F2043%2F059aa.jpg&hash=5c216c330f49ffe004a32f388cbe3430) (http://img832.imageshack.us/i/059aa.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg716.imageshack.us%2Fimg716%2F9223%2F063aj.jpg&hash=7bfeba4777136a64fc9a6d2a2124b01e) (http://img716.imageshack.us/i/063aj.jpg/)
Dienst: NIFV / LFR
Standplaats: Zoetermeer
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: trekker-oplegger
Merk & type: MERCEDES-BENZ 519 CDI-S
Bijzonderheden:
-
Heb je ook enig idee wat het ding doet? Vreemde constructie trouwens, zo te zien een combinatie die met BE bestuurd mag worden.
-
Heb je ook enig idee wat het ding doet? Vreemde constructie trouwens, zo te zien een combinatie die met BE bestuurd mag worden.
Eh, tja, gewoon transport/logistiek neem ik aan. Net als alle overige voertuigen (piketwagens uitgezonderd) van de LFR. En wat is er vreemd aan die constructie dan? Onder andere het KLPD en Rotterdam-Rijnmond rijden met dezelfde combinatie.
-
Vind het wel een mooi voertuig! O0 Beetje vreemde striping op de trekker en de oplegger. :|
-
Weet iemand wat er in die vrachtwagen zit?
-
Weet iemand wat er in die vrachtwagen zit?
vrachtwagen ?
bedoel je de mercedes?
zo ja zie de reactie van : Eh, tja, gewoon transport/logistiek neem ik aan.
-
Transport van wat?
-
Transport van wat?
Waarom wil je dat weten? Helemaal speciaal voor die vraag lid geworden? 0098 Maarre... het hangt ervanaf lijkt me.
-
Dat de lading het de situatie afhangt is een open deur.
Maar wat kan er dan zoal vervoerd worden, afgaand op het takenpakket van de NIFV?
-
Dat de lading het de situatie afhangt is een open deur.
Maar wat kan er dan zoal vervoerd worden, afgaand op het takenpakket van de NIFV?
Ik zou het niet weten. Dan moet je dat toch maar aan het NIFV vragen.
-
Of wellicht is er een ander forumlid dat het wel weet. Het is toch echt geen vreemde vraag, Enrique.
@ WHVE: Welkom op het forum!
-
Of wellicht is er een ander forumlid dat het wel weet. Het is toch echt geen vreemde vraag, Enrique.
@ WHVE: Welkom op het forum!
De vraag op zich is niet vreemd. Ik vind het wel bijzonder dat iemand lid wordt en tot nu toe alleen hierin geinteresseerd lijkt, steeds doorvraagt over de inhoud van de trailer en niet ingaat op mijn vraag waarom hij dat wil weten. Vandaar mijn wat formele reactie in dit geval. ::)
-
zo hebben/hadden ook een scania vrachtwagen (trekker-dichte oplegger) mischien een vervanger?
-
Bij deze,
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg545.imageshack.us%2Fimg545%2F7583%2Fdsc03564i.jpg&hash=9278b9fcd25f67eb75aec8f9088efe76) (http://img545.imageshack.us/i/dsc03564i.jpg/)
en wat fotos van mijn kant.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg502.imageshack.us%2Fimg502%2F8236%2Fnibra2.jpg&hash=e124a4399269d7eae095bd6f07b30fdb) (http://img502.imageshack.us/i/nibra2.jpg/)
Dienst: NIFV / NIBRA
Standplaats: Arnhem ( Officieel Schaarsbergen )
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: dienstauto Technische Dienst
Merk & type: Ford Transit connect
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg156.imageshack.us%2Fimg156%2F9759%2Fdsc08714g.jpg&hash=e8d73735ce49ffc6e3a62aa60ce2b503) (http://img156.imageshack.us/i/dsc08714g.jpg/)
Dienst: NIFV / NIBRA
Standplaats: Arnhem ( Officieel Schaarsbergen )
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: dienstauto
Merk & type: Peugeot 307
Bijzonderheden
-
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg811.imageshack.us%2Fimg811%2F8936%2Fimg6622f.jpg&hash=63c0723f19f29049df28d22743baebc6) (http://img811.imageshack.us/i/img6622f.jpg/)
Dienst: NIFV / LFR
Standplaats: Zoetermeer
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: Haakarmbakvoertuig
Merk & type: Iveco Stralis
Bijzonderheden:
-
Beste mede-forumleden
Ik ben nu ook weer benieuwd wat er in de haakarmbak op de IVECO zit en waar die Scania voor gebruikt wordt. Het onderschrift van de Iveco biedt niet heel veel aanknopingspunten.
De reden dat ik deze vragen stel, en waarom lid ben geworden ben van dit forum, is omdat ik de antwoorden op deze vraag nog niet ergens anders heb kunnen vinden. Ik volg dit forum al een tijdje, en alle vragen die ik had op hulpverleningsgebied heb ik beantwoord gekregen, op deze site of op andere site's. Maar over de taken, de voorraden, en de voertuigen van het NIFV is betrekkelijk weinig te weten te komen via internet. Ook omdat hun eigen site niet echt heel veel informatie biedt.
Groeten, WHVE
-
Beste mede-forumleden
Ik ben nu ook weer benieuwd wat er in de haakarmbak op de IVECO zit en waar die Scania voor gebruikt wordt. Het onderschrift van de Iveco biedt niet heel veel aanknopingspunten.
De reden dat ik deze vragen stel, en waarom lid ben geworden ben van dit forum, is omdat ik de antwoorden op deze vraag nog niet ergens anders heb kunnen vinden. Ik volg dit forum al een tijdje, en alle vragen die ik had op hulpverleningsgebied heb ik beantwoord gekregen, op deze site of op andere site's. Maar over de taken, de voorraden, en de voertuigen van het NIFV is betrekkelijk weinig te weten te komen via internet. Ook omdat hun eigen site niet echt heel veel informatie biedt.
Groeten, WHVE
De LFR verzorgt het voorraadbeheer voor bv hulpverleningsbakken die bij regionale korpsen staan, of voor GNK-bakken die bij GHOR-regio's staan. Maar ook USAR.
-
Wat betreft de taken etc. van de LFR (Sinds 1/10/2010 onderdeel van het NIFV) is veel op de website van de LFR te vinden:
http://www.lfr.nl/lfr (http://www.lfr.nl/lfr)
onderdeel daarvan is logistiek:
Afdeling Logistiek
De afdeling Logistiek is verantwoordelijk voor het beheer, de opslag, het onderhoud en het distribueren van materieel dat gebruikt wordt voor de uitvoering van de taken in het kader van de rampenbestrijding, de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen en crisisbeheersing.
hiervoor zullen ook de voertuigen nodig zijn, voorbeeld:
http://www.lfr.nl/nieuwsberichten/transport-zandzakken (http://www.lfr.nl/nieuwsberichten/transport-zandzakken)
Transport zandzakken
Via het LOCC heeft de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR) eind vorige week het verzoek ontvangen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken 100.000 (lege) zandzakken ter beschikking te willen stellen aan Hongarije voor het bestrijden van de wateroverlast.
Donderdag 27 mei om half 4 vertrok het hulptransport uit Zoetermeer richting Budapest. Via Hannover - Leipzig - Dresden - Praag - Brno & Bratislava werd het vrijdag (na circa 1.400 km) om 12.30 uur in Budapest met open armen ontvangen.
Na een welverdiende nachtrust in Budapest, en op de terugweg in Nürnberg, voor de beide chauffeurs is het transport zondagmiddag weer veilig teruggekeerd op Nederlandse bodem.
-
De materialen en middelen van het USAR, welke dus ook door de LFR worden beheerd, zijn voor een groot deel zelfs te vinden op internet: http://www.usar.nl/bibliotheek.php (http://www.usar.nl/bibliotheek.php)