MB | 1504414 | BRW Hollands Midden (Clustercommandant Gouda - Zuidplas) |
MB | 1503015 | BRW Hollands Midden (OvD Gouda e.o.) |
MB | 1500076 | BRW Hollands Midden (Persinfo) |
MB | 1503492 | BRW Hollands Midden (Reeuwijk) (Blusploeg 1) |
MB | 1503496 | BRW Hollands Midden (Reeuwijk) (Operationeel Bevelvoerder) |
MB | 1503970 | BRW Hollands Midden (Woordvoerder) |
MB | 1505620 | Veiligheidsregio Hollands Midden (Burgemeester Gouda) |
1523156 | MKA Hollands Midden (Ambu 16-156 Regio Gouda) |
1503151 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Korpsalarm) | |
1503152 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Kazernealarm) | |
1503165 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Bevelvoerders) |
1503151 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Korpsalarm) | |
1503152 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Kazernealarm) | |
1503153 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Operationeel Bevelvoerder) | |
1503160 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Infocode vrij personeel) | |
1503165 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Bevelvoerders) |
GB | 1500122 | Brandweer Hollands Midden (DCMR) |
GB | 1500084 | BRW Haaglanden (Meetplanleider) |
GB | 1500080 | BRW Haaglanden/Hollands Midden (Adviseur Gevaarlijke Stoffen) |
GB | 1503040 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Chauffeurs vrijwillig) |
GB | 1503042 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazernealarm) |
GB | 1504414 | BRW Hollands Midden (Clustercommandant Gouda - Zuidplas) |
GB | 1503151 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Korpsalarm) |
GB | 1503152 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Kazernealarm) |
GB | 1503165 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Bevelvoerders) |
GB | 1503006 | BRW Hollands Midden (HOvD Oost) |
GB | 1503024 | BRW Hollands Midden (Piket Meldkamer) |
GB | 1503002 | BRW Hollands Midden (Stafofficier) |
GB | 1503925 | BRW Hollands Midden (Team Brandonderzoek) |
GB | 1503682 | BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Blusploeg 1) |
GB | 1503684 | BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Operationeel Bevelvoerder) |
GB | 1503689 | BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Kazernealarm) |
GB | 1503986 | BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Verzorgingsploeg) |
GB | 1503970 | BRW Hollands Midden (Woordvoerder) |
GB | 1503902 | BRW Haaglanden (Monitorcode) |
GB | 1504393 | BRW Hollands Midden (Monitorcode Bodegraven-Reeuwijk - Waddinxveen) |
GB | 1504105 | BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD) |
GB | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
GB | 1505620 | Veiligheidsregio Hollands Midden (Burgemeester Gouda) |
GB | 1523154 | MKA Hollands Midden (Ambu 16-154 Regio Gouda) |
Leiden Media @leidenmedia 39 sec.Grote ontploffing #shell #A12 #Gouda
Massrour @M_Massrour 2 min.Getuige van een bizar grote brand tankstation de Andel rijksweg A12 https://pbs.twimg.com/media/Crdg642WIAAPK2q.jpg
Leiden Media @leidenmedia 44 sec.Auto in #tankstation #A12 #Gouda gereden
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 - Rotterdam) |
Massrour @M_Massrour 6 sec.Automobilist reed op volle snelheid op een pomp en meerdere auto's geraakt..
Massrour @M_Massrour 6 min.Bewusteloze man ternauwernood uit de brandende auto getrokken https://pbs.twimg.com/media/CrdhKwQXYAQKN6y.jpg
GB | 1503038 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazerneploeg) |
GB | 1503042 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazernealarm) |
GB | 1503046 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Operationeel Bevelvoerder) |
GB | 1504397 | BRW Hollands Midden (Monitorcode Alphen a/d Rijn) |
GB | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Mobiel Medisch Team 902 - Rotterdam) | |
1420999 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
Wegstatus.nl @wegstatus 3 min.Weg afgesloten: A12 afrit Reeuwijk / N459 (12) > afrit Gouda / N452 (11) https://www.wegstatus.nl/index.php?url=sitinfo.php%3Fsrid%3DNLRWS_NLSIT001995525_1 (https://www.wegstatus.nl/index.php?url=sitinfo.php%3Fsrid%3DNLRWS_NLSIT001995525_1) …
ZGB | 1500084 | BRW Haaglanden (Meetplanleider) |
ZGB | 1504414 | BRW Hollands Midden (Clustercommandant Gouda - Zuidplas) |
ZGB | 1503151 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Korpsalarm) |
ZGB | 1503152 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Kazernealarm) |
ZGB | 1503153 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Operationeel Bevelvoerder) |
ZGB | 1503165 | BRW Hollands Midden (Gouda) (Bevelvoerders) |
ZGB | 1503166 | BRW Hollands Midden (Gouda) (COH - VC Ploeg) |
ZGB | 1503357 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Korpsalarm) |
ZGB | 1503359 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Operationeel Bevelvoerder) |
ZGB | 1503014 | BRW Hollands Midden (OvD Rijnstreek) |
ZGB | 1503024 | BRW Hollands Midden (Piket Meldkamer) |
ZGB | 1503002 | BRW Hollands Midden (Stafofficier) |
ZGB | 1503970 | BRW Hollands Midden (Woordvoerder) |
ZGB | 1504394 | BRW Hollands Midden (Monitorcode Gouda - Zuidplas) |
ZGB | 1504105 | BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD) |
ZGB | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
ZGB | 1505620 | Veiligheidsregio Hollands Midden (Burgemeester Gouda) |
ZGB | 1504229 | Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Bevolkingszorg) |
http://www.vid.nl/Camera/show/cam_11 (http://www.vid.nl/Camera/show/cam_11)
Hollands Midden @BRW_HM7 min.7 minuten geleden
Brand tankstation Gouda uitslaand. Meer info volgt.
(((frenk4freedom))) @frenkie4allllWow! Heftig!!
#a12 #tankstation #deandel #gouda pic.twitter.com/F0bCZ6dW6W
Media preview
00:16 uur · 4 Sep 2016 · Twitter for iPhone
(https://pbs.twimg.com/media/CrdkoT9WEAI-BkS.jpg)
1503043 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Vrijwilligers) |
1500080 | BRW Haaglanden/Hollands Midden (Adviseur Gevaarlijke Stoffen) | |
1503544 | BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Meetploeg) | |
1503404 | BRW Hollands Midden (Nieuwkoop) (Meetploeg) |
1500080 | BRW Haaglanden/Hollands Midden (Adviseur Gevaarlijke Stoffen) | |
1503356 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Meetploeg) |
Hollands Midden @BRW_HMTankstation Gouda volledig uitgebrand. A12 is afgesloten.
00:47 uur · 4 Sep 2016 · Twitter for Android
Hollands Midden @BRW_HMBrand tankstation Gouda. Overkapping, pompeilanden zijn door brand verwoest.
Gevel shop zwaar beschadigd.
01:02 uur · 4 Sep 2016 · Twitter for Android
ZEER GROTE BRAND | 1503033 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Chauffeursploeg) |
ZEER GROTE BRAND | 1503042 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazernealarm) |
ZEER GROTE BRAND | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
ZEER GROTE BRAND | 1503239 | BRW Hollands Midden (Woubrugge) (Operationeel Bevelvoerder) |
ZEER GROTE BRAND | 1504396 | BRW Hollands Midden (Monitorcode Nieuwkoop - Kaag en Braassem) |
ZEER GROTE BRAND | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
1503491 | BRW Hollands Midden (Reeuwijk) (Korpsalarm) |
1503681 | BRW Hollands Midden (Waddinxveen) (Korpsalarm) |
1503357 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Korpsalarm) |
ZEER GROTE BRAND | 1503357 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Korpsalarm) |
ZEER GROTE BRAND | 1503359 | BRW Hollands Midden (Moordrecht) (Operationeel Bevelvoerder) |
ZEER GROTE BRAND | 1504394 | BRW Hollands Midden (Monitorcode Gouda - Zuidplas) |
ZEER GROTE BRAND | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
...maar dat brengt mij op een ander punt.Voor zover ik weet (niet mijn dagelijkse vakgebied) is het geen verplichting maar wordt het door de overheid wel geadviseerd om snelheidsbeperkende maatregelen te nemen om te voorkomen dat mensen (onbewust) met hoge snelheid een tankstation binnen rijden en daardoor aanrijdingsgevaar voor mensen en materieel ontstaat.
Bij heel veel snelweg-tankstations zie ik tegenwoordig een soort 'lusje' liggen voor 'inrit' naar het tankstation. In dat lusje ligt dan ook vaak nog een drempel en staat er een bord met Zone 30 km/h.
Is dat (al) een verplichte veiligheidsmaatregel bij nieuwe (of bij groot onderhoud) aan te leggen situaties? Of is dat meer gebaseerd op vrijwilligheid en ter voorkoming van file-sluipverkeer via het tankstation?
Hollands Midden @BRW_HM 8 uur geledenSein brand meester is inmiddels gegeven in Gouda. Bij metingen zijn geen andere stoffen gemeten dan die normaal in rook voorkomen.
Hollands Midden @BRW_HM 7 uur geledenNablussen brand tankstation Gouda gaat voorlopig nog door. Politie gaat onderzoek naar oorzaak instellen. Einde berichtgeving.
ZEER GROTE BRAND | 1503040 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Chauffeurs vrijwillig) |
ZEER GROTE BRAND | 1503042 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazernealarm) |
ZEER GROTE BRAND | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
ZEER GROTE BRAND | 1503040 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Chauffeurs vrijwillig) |
ZEER GROTE BRAND | 1503042 | BRW Hollands Midden (Alphen a/d Rijn) (Kazernealarm) |
ZEER GROTE BRAND | 1503900 | BRW Hollands Midden (Monitorcode) |
Betere link: http://nieuwsopbeeld.nl/2016/09/04/shell-tankstation-volledig-verwoest-door-grote-brand-de-andel-gouda/ (http://nieuwsopbeeld.nl/2016/09/04/shell-tankstation-volledig-verwoest-door-grote-brand-de-andel-gouda/)
Het is al weer een tijdje geleden dat ik de standaard veiligheidsmaatregelen van tankstations heb moeten bestuderen. Ik meen mij een paar zaken te herinneren zoals: in de bovengrondse pomp en slangen zit slechts een beperkte hoeveelheid brandstof; (vuur)terugslagkleppen voorkomen dat vuur in een slang doorslaat naar de opslagtank(s); er moet een aantal handblussers aanwezig zijn; enz.
Ongetwijfeld zal een aantal van deze maatregelen geholpen hebben in het voorkomen van verdere slachtoffers...
...maar dat brengt mij op een ander punt.
Bij heel veel snelweg-tankstations zie ik tegenwoordig een soort 'lusje' liggen voor 'inrit' naar het tankstation. In dat lusje ligt dan ook vaak nog een drempel en staat er een bord met Zone 30 km/h.
Is dat (al) een verplichte veiligheidsmaatregel bij nieuwe (of bij groot onderhoud) aan te leggen situaties? Of is dat meer gebaseerd op vrijwilligheid en ter voorkoming van file-sluipverkeer via het tankstation?
Bij heel veel snelweg-tankstations zie ik tegenwoordig een soort 'lusje' liggen voor 'inrit' naar het tankstation. In dat lusje ligt dan ook vaak nog een drempel en staat er een bord met Zone 30 km/h.
Is dat (al) een verplichte veiligheidsmaatregel bij nieuwe (of bij groot onderhoud) aan te leggen situaties? Of is dat meer gebaseerd op vrijwilligheid en ter voorkoming van file-sluipverkeer via het tankstation?
Er zit toch meer vuurbelasting in zo'n overkapping en pompeilanden dan ik dacht.ik moest daar ook direct aan denken!! Ik ken een regio waar dit zeer zeker al een gripje 2 was geworden 0098 ^-^ . Maar over de vuurbelasting, wat denk je van al die bitume en aftimmering van het dak? Dat gaat als een fakkel, dat blijk nu maar weer O0
Volgens mij is de (brand)bestrijding goed gegaan en dat zonder GRIP!
Volgensmij heeft dit inderdaad hoofdzakelijk te maken met veiligheid. Er gold geen duidelijke max snelheid op parkeerplaatsen en tankstations. Niet altijd stond er een bord die snelheid aangaf, dus in theorie zou je er 120 mogen. Deze plekken werden wel eens benut om files in te halen, met alle gevaarlijke situaties van dien. De politie kon hier vervolgens niet op handhaven. Ondertussen zijn alle tankstations en verzorgingsplaatsen voorzien van een plaatsnaambord, zodat je de snelweg duidelijk verlaat, met daaraan een 30km zone gekoppeld.Het is leuk bedacht maar zo maar een bord plaatsen maakt het nog geen bebouwde kom. Mede daarom kan het ook geen 30 km-zone zijn. Maar ja, als het werkt... Handhaven wordt moeilijker.
De exacte bron hiervan heb ik niet helemaal kunnen vinden, maar dit artikel van RTV oost legt het uit bij de parkeerplaatsen: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=200157 (http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=200157)
Het is leuk bedacht maar zo maar een bord plaatsen maakt het nog geen bebouwde kom. Mede daarom kan het ook geen 30 km-zone zijn. Maar ja, als het werkt... Handhaven wordt moeilijker.
Ik begrijp niet wat je bedoeld met lusje en drempel (misschien kan je een foto maken). Ik heb nog een bouwplan gehad waarbij ik er mee gewerkt heb maar tegenwoordig staat in het Bouwbesluit 2012 dat er maatregelen moeten worden genomen tegen (het uitbreiden van) een vloeistofbrand. Misschien dat daar sprake van is?!
Het is leuk bedacht maar zo maar een bord plaatsen maakt het nog geen bebouwde kom. Mede daarom kan het ook geen 30 km-zone zijn. Maar ja, als het werkt... Handhaven wordt moeilijker.
Borden H1 en H2, Bebouwde kom resp. einde bebouwde kom
Toepassing: De grens van de bebouwde kom, aangegeven door een bord H1 en H2, wordt gekenmerkt door het begin van een langs de weg gelegen aaneengesloten bebouwing van zodanige omvang en dichtheid dat een voor de weggebruiker duidelijk herkenbaar verschil in het karakter van de wegomgeving aanwezig is met een buiten de bebouwde kom gelegen weg. Ter plaatse van de komgrens moet een zodanige wijziging van wegkenmerken voorkomen dat het verschil in karakter van de weg voor en na bord H1 of H2 aldaar zoveel mogelijk benadrukt wordt.
Op een autosnelweg???
In de randstad zie je veel bebouwing, ook rond de snelwegen. Op een snelweg bij een verzorgensplaats een H1 met de naam van de verzorgingsplaats plaatsen, maakt het dan bebouwde kom? Als ze dan ook maar de H2 plaatsen want die wordt vaak vergeten.
Is een verzorgingsplaats aan een autosnelweg, een onderdeel van de autosnelweg ?
Volgens mij niet.
Het is leuk bedacht maar zo maar een bord plaatsen maakt het nog geen bebouwde kom. Mede daarom kan het ook geen 30 km-zone zijn. Maar ja, als het werkt... Handhaven wordt moeilijker.
Dat is het vreemde want volgens mij blijft het gewoon een autosnelweg. Er zijn, in den lande, wel meer snelwegen die door een foutje beginnen/doorlopen tot in de kom. Als het geen snelweg meer is, zou ik op de verzorgingsplaats ook mogen fietsen.
Ik denk bovendien dat het plaatsen van dit bord ook direct een einde maakt aan de snelweg.
Is een verzorgingsplaats aan een autosnelweg, een onderdeel van de autosnelweg ?
Volgens mij niet.
autosnelweg: weg, aangeduid door bord G1 van bijlage I; langs autosnelwegen gelegen parkeerplaatsen, tankstations en bushalteplaatsen maken geen deel van de autosnelweg uit;
..... en de medewerker van het tankstation heeft direct de noodknop ingedrukt waardoor alle leidingen werden afgesloten.
Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/september/4/06-gouda-aanrijding-bij-shell-tankstation-de-andel-is-opzet.html (https://www.politie.nl/nieuws/2016/september/4/06-gouda-aanrijding-bij-shell-tankstation-de-andel-is-opzet.html)
Je ziet steeds meer onbemande tankstations verschijnen. Het indrukken van de noodknop voorkomt erger, hoe werkt dat bij een onbemand tankstation?
Je ziet steeds meer onbemande tankstations verschijnen. Het indrukken van de noodknop voorkomt erger, hoe werkt dat bij een onbemand tankstation?
Je ziet steeds meer onbemande tankstations verschijnen. Het indrukken van de noodknop voorkomt erger, hoe werkt dat bij een onbemand tankstation?Inderdaad: bij het (vanaf de bouw al onbemande) tankstation bij mij in de buurt zitten er noodknoppen, in het zicht.
Tankstation De Andel langs de A12 bij Gouda brandde dit weekeinde geheel uit na een zelfmoordactie. Om speculaties over een aanslag de kop in te drukken, heeft de politie snel na de verwoestende brand naar buiten gebracht dat sprake was van een suďcidepoging.
DEN HAAG - Het is nog te vroeg om te zeggen dat de man die dit weekend langs de A12 op een tankstation inreed zelfmoord wilde plegen. Dat zegt advocaat Eric van Kregten op Radio West
Kijk, nu kom je toch wel op een hellend vlak als politie voorlichters.
Als je zegt "het is een complex incident; we moeten veel getuigen horen en we kunnen er op dit moment dus nog niets over zeggen": prima. Als je erbij zegt "er gaan geruchten over een aanslag, maar dat ligt absoluut niet voor de hand en we hebben geen enkele aanwijzing die in die richting wijst": ook prima.
Maar (op zijn Haags gezegd) expres een lulverhaal op gaan hangen.... ? De volgende keer dat ik ze aan de lijn heb, heb ik dit wel in het achterhoofd, zeg maar. Iets met vertrouwen beschaamd en zo.
Peen