Leuk filmpje,
wel jammer dat die man in het eerste deel verklaart dat een melding van het strandhuis zeer serieus genomen moet worden omdat die mensen de hele dag naar de zee kijken en alles goed in de gaten houden, en vervolgens hoor je dan dat het een soort boei is die waarschijnlijk nog vastligt ook en dus de professionaliteit even in twijfel kan worden getrokken.
Meestal worden dit soort dingen is scene gezet.
Er was eens een vlettenroeiprestatie (in wedden dat geloof ik), waarbij de de afstand Enkhuizen - Hoorn geroeid zou worden. De aankomst en het vertrek werd gefilmd en moesten ze roeien, de rest werden ze gesleept, dat "kostte meteen ook minder tijd van de cameraploeg en energie van de roeiers!".
Je wordt genaaid waar je bij staat. Ik sprak op het Marina Muiderzand mensen die in Yacht Vision voor de aanschaf van een bepaald jacht gekozen zouden hebben, je weet wel met die glazen champagne op het eind, ze kochten helemaal niets, dagje uit, mooi varen in jachten waar ze helemaal geen geld voor hadden en iedereen maar denken dat het echt is!
Je wordt ge... dat had ik al gezegd geloof ik >:( :-X
Henk ;D
Ik heb nog 2 korte filmpjes vanaf een reddingsboot gemaakt.
Met name de kleur kwaliteit is niet goed, maar de zon stond verkeerd, of wij lagen verkeerd :-\
http://www.xs4all.nl/~mschoor/1.avi
http://www.xs4all.nl/~mschoor/2.avi
Jan
MOOI MAN, MAAR KORT, KORT!!! :o
Henk
Tja, het beeld werdt steeds paarser doordat we naar de zon toe draaiden ofzoiets.
Dus heb t maar gestopt.
wanneer ? laat zien, laat zien alsjeblieft :)
Bij Huizen.
zijn leuke filmpjes,vooral het ff zoeken naar het gaspedaal ;D
juist, de brug die je ziet is de Stichtse Brug tussen het Gooi- en Eemmeer.
Het valt idd niet mee om een camera een beetje stil te houden vanuit een boot parallel varend aan de boot die je aan het filmen bent. Ook ingezoomd aan de horizon is het lastig om je doel in beeld te houden, het gaat echt snel. Een gyrokop is dan handig op je statief, maar die heb ik niet.
Henk
zijn leuke filmpjes,vooral het ff zoeken naar het gaspedaal ;D
Maar leuke filmpjes in een bekende omgeving ;D
na deze beelden gezien te hebben?.....absoluut.
Ja je kent het daar wel! 8)
Wil je nog steeds mee?? :o ;D
Henk
na deze beelden gezien te hebben?.....absoluut.
Doen we wel als het weer wat beter,en warmer is ;)
weer door de mand gevallen :o ;D ;D
Ik weet weer waarom je bij de brandweer gegaan bent...,
LEKKER WARM! ::)
Henk
Leuke filmpjes alleen die van de gooier is al effe geleden.
zal kijken om binnenkort ook een paar filmpje te posten.
die laatste doet t niet :(
Leuk gefilmd hoor!!
Nou nog weer even live meemaken! Maar dat gaat wel goedkomen denk ik!
En dat van die pedalen is geméén!!
Henk,
mocht je meer tijd vrijhebben om ook andere botern en inzetten te filmen, kom van de zomer gerust langs. Het is in elk geval een zeer goed promationeel stuk voor HOGÉ.
Met windkracht 7 worden de jongens van de mannen gescheiden, en ja erg lekker zo.n droogpak, en nee dit is geen voorbeeld zoals het zou moeten.(maar wat voor kwaad kan het in een haven/prutsloot)
Res (die henk nog wel even een vaarlesje of wat wil geven, en dan met name in zou willen gaan op de techniek van branding varen, want dat ontbreekt duidelijk in de basiskennis van henk) 8) ;)
Zo de stoere verhalen hebben we ook weer gehad en kunnen we nu weer verder met de realiteit. In Nederland hebben we gemiddeld 16 dagen per jaar windkracht 7 Beaufort of hoger. Dan moet je maar net kunnen en niet aan het werk zijn voor je werkgever.
Dus Henk, ook een mooie stranddag met windkracht 1 Oost, maar een strakke zoekactie in het eerste en tweede zwin ben ik zeer tevreden. Het gaat in mijn ogen om de promotionele waarde en niet het ego van de bestuurder van een vaartuig die ongelimiteerd aan het "ragge" is.
Hey waar heb ik dat eerder gehoord?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.paal13.com%2Fimages%2Fwebpics%2FDSC08665.JPG&hash=548e54884a82cf21f5cc1785118f7ffc)
Wat geeft dat trouwens een veilig gevoel he, zo'n droogpak ;).
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.paal13.com%2Fimages%2F2001%2F20010303%2520proefvaart%2520Red%2520Ned%2FDSCN0206.JPG&hash=52217a4857f7c0b0f082ce1fa7e50b50)
(bron paal 13 website)
Henk
Maar ze kunnen je goed vinden, want je benen steken boven water uit ;D.
Jij kan dat meemaken wanneer je maar wilt, zoals op tweede kerstdag, (ik had je nog gebeld) maar me tene ware wel koud! :-\
Henk
;D ;D
Stond er trouwens nog een bekende van het forum in de 112????
(ff vraagje off-topic ;))
Het blad 112. Daar staat een pagina met foto's over de nieuwe huisstijl van de Reddingsbrigades. ;)
??? 112? Is dat die Duarry? In die Duarry dat is RES.
Henk
nog even de filmpjes op een rijtje:
http://audio-rent.nl/seeker.avi
http://reddingbrigade.net/seeker.wmv
http://www.reddingbrigade.net/sophie zoekt de pendalen.wmv
Door op de link te klikken, slimmie? ;D
Henk
en http://www.reddingbrigade.net/twee meisjes uit het water.wmv
bedankt voor het commentaar! ;D
Henk
He Henk! Hoe kan ik het filpje openen?? ??? ???
door op de link te klikken?? ;D
Henk
probeer eens zonder de spaties, het kan zijn dat je brouwser die niet aanvult:Nou doet ie ut wel, leuk filmpje, gaat hard ook.... ;)
http://www.reddingbrigade.net/sophie%20zoekt%20de%20pendalen.wmv
Henk
leuk filmpje van de twee dametjes te water,vooral de reactie van de Huizer reddingsbrigade. Wat zijn ze enthousiast ;D
ze hebben bij jullie wel mazzel,met die mooie jassies ;D ;D ;D
Ja hè, als wij mensen eruithalen en ze hebben het koud en we zijn in de buurt van een reddingsbrigadepost dan laten wij ze altijd even ophalen en blijven bij het omgeslagen bootje. Wij hebben immers geen post met een douche. Is het erger dan "een beetje koud" dan spreken we een punt af met de ambu en brengen ze daar heen.
Henk
ze hebben bij jullie wel mazzel,met die mooie jassies ;D ;D ;D
Drenkelingen die reklame maken!! ;D
Henk
Ik neem aan dat zij in opleiding zijn of een optimist gehuurd hebben. Er is dus een prijs afgesproken voor een bepaalde tijd en er is dus een commercieel belang. Laat degene met het commerciele belang eens goed kijken wat hij aanricht door deze ****** op een optimist te zetten.
Zelf ook gezeild met optimisten en andere boten, maar daar was altijd een boot beschikbaar om assistentie te leveren.
Leuk gefilmd hoor!!
Nou nog weer even live meemaken! Maar dat gaat wel goedkomen denk ik!
En dat van die pedalen is geméén!!
He Annemiek,
Als jij mee was had je er ook ingetrapt!!!
Tja soms komen dat soort dingen ineens bij mij boven en ben ik niet meer te stoppen.
Gr. Matthijs
He Annemiek,
Als jij mee was had je er ook ingetrapt!!!
Tja soms komen dat soort dingen ineens bij mij boven en ben ik niet meer te stoppen.
Gr. Matthijs
He Annemiek,
Als jij mee was had je er ook ingetrapt!!!
Tja soms komen dat soort dingen ineens bij mij boven en ben ik niet meer te stoppen.
Gr. Matthijs
Annemiek,
nu Matthijs ook niet onderschatten...
;D
hij kan uren broeden, om je in de maling te nemen..
Even een foto'tje...
Deze foto vond ik op de site van onze vlaamse vrienden van de Vlaamse reddingsclub.
Zou het ook een echte belgische reddingsboot zijn??! ;D
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.vrc.nu%2Fimages%2Falbums%2Falbum42%2FP5280602_sized.jpg&hash=1f17b503a1b7a6d8782741b1dc5a0048)
bron:http://www.vrc.nu/
Waarom zou het verboden zijn, kijk een naar Scrapheap dan kan je zien hoe je er een moet bouwen.
Wat ligt die Ribcraft diep!De gewichtsverdeling in de Duarry is juist perfect (uit eigen ervaring). Doordat er een dikke inboard inlicht en de brandstof goed verdeeld zit sta je achtering het best = minste klappen etc. Bij de opbouw van deze boten is juist heel goed naar gewichtsverdeling gekeken en veel vloerruimte vlakke vloerruimte overgehouden (waar bij een verder naar voren geplaatste bok minder ruimte is. Overigens prachtige beelden van tussen de pieren in IJmuiden. De boten worden gebruikt door Duane, KLPD en inmiddels ook de Belgische Duane en politie.
En wat een onzinnige gewichtsverdeling in die Duarry. De lengte van de boot wordt niet benut, ik hoop dat ze niergordels aan hebben. >:(
Henk
De gewichtsverdeling in de Duarry is juist perfect (uit eigen ervaring). Doordat er een dikke inboard inlicht en de brandstof goed verdeeld zit sta je achtering het best = minste klappen etc. Bij de opbouw van deze boten is juist heel goed naar gewichtsverdeling gekeken en veel vloerruimte vlakke vloerruimte overgehouden (waar bij een verder naar voren geplaatste bok minder ruimte is. Overigens prachtige beelden van tussen de pieren in IJmuiden. De boten worden gebruikt door Duane, KLPD en inmiddels ook de Belgische Duane en politie.
Deze boten zijn alleen geschikt om vanaf een grotere boot te lanceren of vanuit een haven. Voor strandlanceringen is groot materiaal noodzakelijk (seetrack e.d.) en heeft het niet de voorkeur.
9910001
FF back to the topic.Haha....had m nog ff als verassing willen bewaren. Heb trouwens ook nog wat foto's van Rob (watersportvereniging zandvoort) online gezet van het 6pack avontuur: http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m=fto&a=1&id=92736&key=GKS7OS7O
Erny, waarom heb je nooit vertelt dat je 6pack digitaal hebt? Oke, de didactische waarde is . . . . . . . ., maar lekker met een zak chips en een colaatje is het toch goed aan te zien.8)
http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrb6pack082004big.htm
De gewichtsverdeling in de Duarry is juist perfect (uit eigen ervaring). Doordat er een dikke inboard inlicht en de brandstof goed verdeeld zit sta je achtering het best = minste klappen etc. Bij de opbouw van deze boten is juist heel goed naar gewichtsverdeling gekeken en veel vloerruimte vlakke vloerruimte overgehouden (waar bij een verder naar voren geplaatste bok minder ruimte is. Overigens prachtige beelden van tussen de pieren in IJmuiden. De boten worden gebruikt door Duane, KLPD en inmiddels ook de Belgische Duane en politie.
Kvind het jammer dat het beeld altijd zoveel beweegt met het filmen aan boord, niet gek natuurlijk, maar nu kwam ik op het idee om een camera op de bolder voorin de boot te monteren en deze dan naar achter laten filmen. Zou wel een leuk effect geven denk ik, of krijgt de camera dan teveel klappen?
op ons fimpje zie je juist de verende eigenschap van je armen. de boot zelf beweegt altijd veel meer als de camera. De camera op de boot monteren doet de camera dan ook meer bewegen. Bij professionele toepassingen hebben ze een harnas, een gyromaat met een verende ophanging. Als je loopt met zo'n camera aangemeten beweegt de camera heel traag en blijft zonder schokken hangen. Je moet wel een speciaal certificaat behalen om het te leren bedienen en er mee te leren lopen.
Henk
Don't call us.... ;)
Kvind het jammer dat het beeld altijd zoveel beweegt met het filmen aan boord, niet gek natuurlijk, maar nu kwam ik op het idee om een camera op de bolder voorin de boot te monteren en deze dan naar achter laten filmen. Zou wel een leuk effect geven denk ik, of krijgt de camera dan teveel klappen?
De meest irritante trillingen waardoor je het met je ogen niet meer volgt, kun je er met software uitfilteren. Pinnacle heeft een ingebouwd anti-shake filter, Adobe Premiere niet, maar er zijn goeie "plug-ins" voor.
En er is ook een gratis filter voor VirtualDub. Misschien zegt het je niets omdat je er niet mee werkt, maar er zijn dus wel mogelijkheden. Het beste is nog gewoon die camera goed stabiel houden.
Ziet er indrukwekkend uit... is proberen wat het resultaat is na een stukje varen met windje 9 ofzo ;D 8)
Large
http://www.shorehamlifeboat.co.uk/images/FiveMins_A.wmv
small http://www.shorehamlifeboat.co.uk/images/FiveMins_M.wmv
ook een mooi filmpje met op 4 minuten een atlantic die omgaat.
Leuke promotie voor rb vlissingen natuurlijk maar er kan nog wel het een en ander beter. Bijvoorbeeld bij het opnemen van de telefoon ook je naam noemen. Het is een reanimatie maar de hartstilstand vind pas plaats op het strand, of reanimeren ze gewoon niet in de boot. Dan wordt de aed pas aangesloten als het slachtoffer binnen is. En zo zijn er nog wel wat dingen. Misschien is mijn reactie te negatief dat zou kunnen of interpreteer ik het senario niet helemaal goed, maar ik wil altijd graag reele dingen zien. En andere hulpverleners moeten er wat van leren, dan verwacht je toch wat kwaliteit.
Albert,
helaas had je gister avond andere verplichtingen, maar voor de lezing begon was er een fanatastisch filmpje van de ZRB over redding in het verleden en nu. Deze was in elkaar gezet door Cor Drayer.
Daarbij werd ook nog eens een stuk gedraaid van strandpolitie, waarbij een kindje vermist wordt in het water, waarbij assistentie geleverd wordt door ZRB, VBR, IJRB, NRB, KLPD heli, KLPD te water, KNRM en strandpolitie Zandvoort. Een echte tranen trekker, want het loopt natuurlijk goed af, terwijl alle hoop eigenlijk wordt opgegeven.
Helaas zijn de bestanden, voor mij, te groot om ergens op internet te planten. Maar het zijn pracht filmpjes!!!!
Je weet het, ik stel graag ruimte beschikbaar...RR en Henk...wees gerust er wordt hard gewerkt alle filmpjes zo snel mogelijk via de site van de ZRB (http://www.zrb.info) beschikbaar te stellen. zodra ze er staan post ik hier het adres! :D
Henk
RB Zandvoort op het RTVNH Journaal,
Ga naar
http://www.rtvnh.nl/programma/avarchief.asp
Klik op Het Nieuws van 27 mei.
Op 1'50 start het item met de brigade.
Jammer dat er geen redvesten gedragen worden op de boot! :-\
bAdemArk
Weer wat lobby werk voor jou, Henk.Wat gaat Henk Lobby-en dan?
Nee, dat zeker want dan wiste ze dat ze comtentaar zouden krijgen. Maar ze weten dat er gefilmd gaat worden dan kan je toch een vestje aantrekken om netjes op tv te komen.
Dat slaat op een eerder incident waar ook geen redvesten werden gedragen.
;D Nog ff iets gas bij en het schip komt in plane. :laugh:
Nee Rolf, dat wilde niet :( .
3000 toeren 11,5 knoop, 4000 toeren (vol gas) 12 knoop.
Er was een vraagje om een foto van de jas, bij deze:
http://reddingbrigade.net/plaatjes/mooi geel is niet lelijk.jpg
Je mag wel eens wat vrolijker kijken, Henk..... ;D ;D
Wat bedoel je ??? ??? Henk
Ik kijk best vrolijk vind ik. Maar hoe zou jij kijken als je zo'n jas aan moest... >:(
Henk
Wat bedoel je ??? ??? Henkleuke jas Henk,maarrem wat is dat rare ding om je hals ??? ???
Ik kijk best vrolijk vind ik. Maar hoe zou jij kijken als je zo'n jas aan moest... >:(
Henk
Ik drink en eet niet veel en naast harde aflandige wind en veel zon is dat alles wat ik vraag dus de kosten vallen mee.Wij drinken alleen na zessen ;D :D maar je bent van harte welkom om een keer in het voorjaar bij ons aan te schuiven!!
Wij drinken alleen na zessen ;D :D maar je bent van harte welkom om een keer in het voorjaar bij ons aan te schuiven!!
mooi, dat is één. Met drinken bedoel ik een sapje.
Henk
Ja ja Henk, dat sappie is voor de motoren, wij drinken cappucino met een stevige schuimkraag.
Maar hoe waterdicht is ie dan? Je zal niet de eerste, en zeker ook niet de laatste, camera man zijn die huilend een boot verlaat omdat zijn werkmateriaal druipend van het zeewater het strand bereikt. Maar eh moeten we dan ook denken aan de filmpjes in de trend van Sixpack of krijgen deze filmpjes echte meerwaarde als de docu van AT5.
RR (die dan absoluut niet aanwezig zal zijn)
Dan ben ik ook van de partij :)
Matthijs
0703902 00:42:19 10-11-05 GROUP BR 1 VIERSLOOT BLAR VOERTUIG BUITBR BRW Blaricum (Lichtkrant)
Henk, je bent geslaagd voor je video diploma ;D en wat ik hierboven al zei je hebt een officiele uitnodiging om bij ons te komen filmen (aan de ruige kust)...enige is dat ik wel benieuwd ben naar de vraag die RR hierboven stelde over zout water en bescherming...
daarnaast (even of topic): was dit bij jouw voor de deur of zo...jij staat al lang en breed te filmen als de brandweer aankomt en als die alles al helemaal afgezet hebben (dan zijn we dus alweer zeker een minuut of 5/7 verder, komt de politie eens aan..?
(niet voldoende voor aan boord met windkracht 60)
Dat geeft niet, windkracht 12 is het maximum. :P
eindelijk hebben wij de DVD van de Rabobank waarin een promotiefilmpje voor een AED.
In eerste instantie belde de RABObank dat ze het een beetje raar vonden dat wij een echte reanimatie gebruikten voor het verkrijgen van de AED, maar toen we vertelden dat het nagespeeld was steldde ze dat gerust en mocht het filmpje meedoen:
AED van de Rabobank lage kwaliteit (http://audio-rent.nl/films/AEDvoorHOGE.wmv)
AED van de Rabobank iets hogere kwaliteit (http://audio-rent.nl/films/AEDvoorHOGE.wmv)
Henk
Leuk filmpje Henk! Ik dacht dat jullie een oranje flitser op de boot hadden, maar ik zie hier een oranje Hella rotaflex. Is dit filmje al wat ouder of is de flitser eraf gehaald?
Inmiddels ben ik al weer wat beter thuis op mijn camera, voor wie het gemist heeft even twee links van opnames voor TV Noord Holland:Lees even je PM ;D :D
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12130.0 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12130.0)
en
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11994.0 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11994.0)
Wie belangstelling heeft voor opnames bij z'n brigade kan het nog steeds even melden, dan kan ik er rekening mee houden voor van de zomer. Ik maak er dan een dagje uit van voor mijn hele gezin(partner + kind), waarbij ze van mij geen last hebben en toch goed in de gaten gehouden worden!
Henk
Leuk filmpje Henk!
Een paar vraagjes:
De ene keer wordt het KWC aangeroepen met Den helder Resque en de andere keer met De Nederlandse Kustwacht (niet in dit filmpje trouwens hoor). Zit daar nog verschil in of is het een synoniem?
Ik zag dat Matthijs een handmic van een porto op z'n pak had zitten. Zijn dat gewone pmr portofoontjes, of hebben jullie een vergunning voor aparte kanalen?
Leuk filmpje Henk!
Een paar vraagjes:
De ene keer wordt het KWC aangeroepen met Den helder Resque en de andere keer met De Nederlandse Kustwacht (niet in dit filmpje trouwens hoor). Zit daar nog verschil in of is het een synoniem?
Ik zag dat Matthijs een handmic van een porto op z'n pak had zitten. Zijn dat gewone pmr portofoontjes, of hebben jullie een vergunning voor aparte kanalen?
Leuk filmpje Henk!
Een paar vraagjes:
De ene keer wordt het KWC aangeroepen met Den helder Resque en de andere keer met De Nederlandse Kustwacht (niet in dit filmpje trouwens hoor). Zit daar nog verschil in of is het een synoniem?
Ik zag dat Matthijs een handmic van een porto op z'n pak had zitten. Zijn dat gewone pmr portofoontjes, of hebben jullie een vergunning voor aparte kanalen?
Pfff, wat ingewikkeld zeg. Om het makkelijk te maken zeker :-\
Nu de tweede vraag nog :P ;)
De roepnaam van het kustwachtcentrum is "Nederlandse Kustwacht". Tijdens SAR akties is de roepnaam "Den Helder Rescue". De scheidslijn is niet duidelijk. Nu dacht ik dat als het bootje al in de haven ligt, tussen de pieren dat het einde SAR is, maar je hoort dat Den Helder, aangeroepen met "Nederlandse Kustwacht", antwoordt met Den Helder Rescue. Ligt ook een beetje aan de operator.
Ik heb net nog even gebeld voor het officiele standpunt, en dat luidt als volgt:
Het is pas einde SAR als alle deelnemende schepen afgemeld/terug zijn aan station.
Den Helder Rescue is de roepnaam voor de erkende SAR units, als Marine, Politie en KNRM.
Daar horen reddingsbrigades (en HOGE en bergers) niet bij.
Officieel horen dus (tot mijn verbazing) de eenheden -niet zijnde SAR units- altijd, ook tijdens SAR de "Nederlandse Kustwacht" aan te roepen en de kustwacht tegenover hen ook deze roepnaam te gebruiken. De roepnaam "Den Helder Rescue"is alleen voor erkende deelnemende SAR eenheden (dat wist ik dus niet)
Nu wordt het nog leuker, niet iedereen bij de kustwacht is het daar mee eens, er zijn operators die het verwarrend vinden steeds te moeten wisselen van roepnaam en besluiten tijdens SAR voor iedereen "Den Helder Rescue" te blijven.
Waardoor het in de praktijk veel voorkomt dat als wij aanroepen met "Den Helder Rescue" de kustwacht antwoordt met "Nederlandse Kustwacht"en andersom.
Dus ik begrijp dat ik het niet altijd begrijp, en ik heb daar begrip voor.
Goeie vraag dus eigenlijk wel...
Henk
ik heb ook nog wel een vraag, niet vervelend bedoeld overigens;
Waarom varen jullie volgas als jullie terug gaan? Als ik dat doe met een boot krijg ik een bekeuring, jullie ook? misschien ligt het aan mij maar ik vind dit niet gegrond hard varen! Wel mooie film, en een mooie (en goed afgelopen) actie!
Die vraag kwam ook al bij mij opborrelen.....
Groeten,
Mark
Wat was jullie maximum snelheid ook alweer?
Het probleem is, welke richtlijn moet je handteren, en als je de SAR Actie snel wil beeindigen, is dat volgens de norm van kustwacht als alle eenheden weer op het station zijn.. Dus misschien was het wel om de statestieken te beinvloeden.. foei, Mathijs.
Niemand op het water, dus op tempo weer naar huis. Als je een klus op het IJmeer hebt, 30 km verderop en je gaat voorgeschreven snelheid naar huis ben je voor elk wissewasje minimaal drie uur van huis. 15 minuten voor de heenweg en een uur voor de terugweg en dan nog de tijd die de aktie zelf in beslag neemt.
Maar reken je jezelf tot de SAR-actie? Rekent DH-Rescue je eenheid tot een SAR-eenheid?
Na een actie scheuren andere hulpdiensten toch zeker ook niet met 80 km/h terug naar de kazerne/post dwars door de bebouwde kom?
Als er een dringende reden is om hard te varen, dan lijkt me dat zeker goed. Maar hard varen omdat je er anders zo lang over doet om terug te komen? In mijn bescheiden opinie is dat geen goede zaak. Dan krijg je van die spelevaren-beelden bij het publiek. Lekker raggen met je boot!
Groeten,
Mark
TIP: volgende keer gewoon gas los, maar dan niet filmen!
Welke thread was dit ook alweer? Filmpjes toch????
Maar als ik op de fiets zit ben ik een van de weinigen die z'n hand altijd uitsteekt, van die regel ben ik me van 't nut bewust... :PLol... je fietst zeker nooit ?? ::) Zelfde als een oom van mij: Ik breek geen enkele verkeersregel op de fiets...ik heb em inderdaad nog nooit op de fiets gezien :P ;)
Henk
Lol... je fietst zeker nooit ?? ::) Zelfde als een oom van mij: Ik breek geen enkele verkeersregel op de fiets...ik heb em inderdaad nog nooit op de fiets gezien :P ;)
http://home.wanadoo.nl/cjdewildt/PICTURES/Havendagen/knrm-havendagen-Amsterdam_0001.wmv
Nog een leuke van de Knrm. ;D
http://www.eilandmarken.net/KNRM_Links.htm
Aantal filmpjes van knrm station Marken. :)
Dit kijkt wat makkelijker denk ik ;)
Mooie foto!
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg105.imageshack.us%2Fimg105%2F9920%2Fb6839stoombew9xa.jpg&hash=3262ac7ffa2468437b3ff816eb157052)
We hebben zins begin dit jaar radar/kaartplotter op de boot. En ik moet zeggen dat het goed werkt. Verder zijn we echt harstikke tevreden met het schip echt een super boot.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg105.imageshack.us%2Fimg105%2F9920%2Fb6839stoombew9xa.jpg&hash=3262ac7ffa2468437b3ff816eb157052)
Ja en ze is meteen zelfrichtend! :D ;D
(sorry hoor ik kon 't even niet laten, echt heel mooi! ;) )
Henk
Voor degenen die het gemist hebben, het filmpje waar Ernst naar verwijst is echt de moeite waard.
Het geeft een fantastisch idee van evenementenbeveiliging en hoe leuk dat kan zijn.
Strak als het moet en los als het kan, en hier kon het los want dat liet het weer makkelijk toe.
Vergeet vooral niet het geluid aan te zetten.
Let ook nog even op de reddingsduiker die door de ZRB is ingezet 8)
http://www.zrb.info (http://www.zrb.info) > filmpje
wat ben ik daar toch altijd weer slecht in, ik zie nergens een filmpje :-[Koen bedoelt die van Rondje REM:
Henk
Koen bedoelt die van Rondje REM:
http://www.brokmeier.nl/rem.wvv
Eindelijk tijd gehad om alle stukjes van NCRV Zomersproeten van afgelopen zomer aan elkaar te plakken. ruim 11 minuten materiaal die een aardig overzicht van de werkzaamheden aan het strand geven...
http://www.brokmeier.nl/zrb/zomersproetenhigh.wmv
bestand is vrij groot dus afhankelijk van je bandbreedte moet je soms even geduld hebben.
die instructeur
Gelukkig dan maar dat jij niet lid bent van de ZRB, maar bedankt voor je inbreng!
Tijdens de introductie van het symposium "reanimatie van drenkeling en onderkoeling" afgelopen jaar te Zandvoort, heeft één van de leden van de Zandvoortse Reddingsbrigade eens heeeeeel erg diep in het archief gespit en daar beelden uit 1931 gevonden. Hierbij werd er een drenkeling gered en kunstmatig beademd op de manier van 1931. Het zijn unieke beelden van een redding en een reanimatie. Gevolgd door een reanimatie training setting met AED anno nu. En dan met de wetenschap dat zelfs deze manier van reanimatie ook alweer achterhaald is.
Let op. De film is 87 Mb en vandaar eerst downloaden. Maar de kwaliteit is zeer goed.
ftp://zrb:poster@194.109.161.220:23001/bezoekers/dit filmpje is 87Mb - eerst downloaden-reanimatie.mpg (ftp://zrb:poster@194.109.161.220:23001/bezoekers/dit filmpje is 87Mb - eerst downloaden-reanimatie.mpg), Dus klik de link aan met rechter muisknop en sla deze op. Oja en als je geen breedband hebt => succes, ga maar vast koffie zetten
RR (die nu alweer zomerse gevoelens heeft)
Muistroom,RR, zal ik je even mogelijkheid geven het op reddingbrigade.net te zetten? Met een tijdelijke account?
ziehier het gewraakte filmpje. Helaas is deze niet meer on-line voor iedereen, maar wel te downloaden via de FTP-server van de ZRB. Helaas heb jij daar geen toegang tot. Zal ff kijken tis namelijk 87 Mb en dat past dus niet op je hotmail-account.
Wat erger is, ik kom er ook niet meer op!!! Maar heb hem reeds op mijn harde schijf, dus . . . . Heb je een mail-account met een grotere data-limiet?
RR (wat nou copyright!!)
Muistroom,
ziehier het gewraakte filmpje. Helaas is deze niet meer on-line voor iedereen, maar wel te downloaden via de FTP-server van de ZRB. Helaas heb jij daar geen toegang tot. Zal ff kijken tis namelijk 87 Mb en dat past dus niet op je hotmail-account.
Wat erger is, ik kom er ook niet meer op!!! Maar heb hem reeds op mijn harde schijf, dus . . . . Heb je een mail-account met een grotere data-limiet?
RR (wat nou copyright!!)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden..
Ook van ons hebben we een publieks promo filmpje gemaakt..
Hier vind je een onderdeel van een promo-filmpje van het waterrescue team van Stichting MedicalRescue.NL.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden..
Nee RR, die heb ik niet digitaal...als jij hem nog hebt (analoog of digitaal) dan hoor ik het graag
Beste mensen,Zo RR bij mij op de koffie...cdtje..en online 8) Er komt ook nog een 'gewone' versie die kwalitatief wat beter is, maar voor nu de
Hier heeft een filmpje gestaan over een reanimatie van heel lang geleden, zwart/wit. Ik geloof in Zandvoort
Wie heeft dit, en kan dit mij mailen of online zetten?
Muistroom
Het filmpje is overigens een of twee jaar geleden door 1 van onze leden gemaakt voor een lezing over onderkoeling.
http://www.youtube.com/watch?v=hAwmzu8ZA2g (http://www.youtube.com/watch?v=hAwmzu8ZA2g)
Aan boord van de reddingboot George Dijkstra met noordwest 8.
Geweldig Colin...
Maar "Zeiknat" ??? is dat een open stuurhut dan?
Je moet geen last van je rug hebben...
Henk
alle begin is moeilijk. "Vroeger" zat ik uren en uren achter 2 videorecorders om een filmverslag te maken van een oefening. Kan me nog herrineren dat de oefening "Help we zinken" heette. Het resultaat was 25 minuten beeld voor meerdere weken werk. En de toenmalige kwaliteit . . . . . .Nou we kunnen RR's werk bekijken. Prachtig beeld materiaal uit de 'vorige eeuw' vers gedigitaliseerd. 1993 lijkt zo dichtbij, toch moest ik een paar keer erg lachen bij deze video (let vooral op de reanimatie!).
Heb jij die niet digitaal Erny?
RR (geen cd's meer, maar het komt eraan!!)
De George Dijkstra is van het type Valentijn, dit type boot heeft een open stuurhuis. De achterkant is open zegmaar. ;) Of je er zeiknat kan worden met dat weer weet ik niet, ben helaas nog nooit op zee geweest met dit weer en met zo een boot. Het filmpje is dus ook niet van mij.
Erik van Es,
alle begin is moeilijk. "Vroeger" zat ik uren en uren achter 2 videorecorders om een filmverslag te maken van een oefening. Kan me nog herrineren dat de oefening "Help we zinken" heette. Het resultaat was 25 minuten beeld voor meerdere weken werk. En de toenmalige kwaliteit . . . . . .
Heb jij die niet digitaal Erny?
RR (geen cd's meer, maar het komt eraan!!)
Nou we kunnen RR's werk bekijken. Prachtig beeld materiaal uit de 'vorige eeuw' vers gedigitaliseerd. 1993 lijkt zo dichtbij, toch moest ik een paar keer erg lachen bij deze video (let vooral op de reanimatie!).
Wat wel duidelijk is hoe we de afgelopen 13 jaar zijn verandert en een en ander nog professioneler is geworden. De meeste leden in deze film huppelen overigens nog steeds in brigadeland rond wat maar weer eens aangeeft hoe betrokken men is.
De begin titeling duurt vrij lang (ruim een minuut), maar aangezien RR daar waarschijnlijk ooit eeergg lang mee bezig geweest is heb ik hem er aan laten zitten 8)
http://video.google.nl/videoplay?docid=8822435171970560435&hl=nl
Overigens een aardig lijstje deelnemers aan deze oefening:
p.a. RB's Zandvoort, Bloemendaal, IJmuiden, Noordwijk. De KNRM Zandvoort, IJmuiden, Bloemendaal. Politie Zandvoort, Jeugd Lotus Zandvoort
http://video.google.nl/videoplay?docid=8822435171970560435&hl=nl
Overigens een aardig lijstje deelnemers aan deze oefening:
p.a. RB's Zandvoort, Bloemendaal, IJmuiden, Noordwijk. De KNRM Zandvoort, IJmuiden, Bloemendaal. Politie Zandvoort, Jeugd Lotus Zandvoort
Ik kan me de keren nog herinneren dat ik RR wel kon vervloeken omdat hij mij als 15 jarig mannetje 100x met een sr6 de branding in en uit liet gaan met West 7.... Maar je had geen keus, ging ervoor en had het ervoor over, al die cursussen en opleidingen omdat het allemaal gecompenseerd werd met iets leuks. Die BBQ, dat spele-varen, de golvenkoppen, het bootje keren, bootje enteren enzovoort...
Tja, er is ws te weinig ruimte om de AED aan boord al in te zetten...
Dan maar wat later op de post.
Mooie video!
Henk
Henk,
Volgens mij heb jij ook nog wel een foto/filmpje van onze laatste oefening......
Ik ben benieuwd wat jij ons wilt laten zien ::) ::) ::)
Matthijs
in de categorie "hoe moet het niet"...erg grappig filmpje bij ons gedraaid voor de website van SpitsHaha, hóe cliché! :D Wel errug, gaaf! 8)
http://quepaso.spitsnet.nl/video/html/20070604.html
Wat is het toch een genot om af en toe een keer te kijken op www.youtube.com en te kijken wat er uit komt. Zo vond ik dit filmpje:
Geniet!!??!!
RR (Shit happen, when there is a camera!)
:-X Wel weer een mooie samenwerking tussen KNRM, RB Monster (busje) en RB Ter Heijde (pick-up).Ja, en 's avonds op de post natuurlijk keihard lachen om die sukkels van de buurtbrigade die het toch maar weer voor elkaar krijgen om hun auto naar de klote te helpen :)
Ja, en 's avonds op de post natuurlijk keihard lachen om die sukkels van de buurtbrigade die het toch maar weer voor elkaar krijgen om hun auto naar de klote te helpen :)
Nee, zo zijn redders niet! >:(Ehhh? :D
Henk
Hmmmm, dacht dat dat busje van Hyundai zo goed was..................NIET dus!
Hoop wel dat de KNRM een kratje bier gekregen heeft voor deze redding!
Hmmmm, dacht dat dat busje van Hyundai zo goed was..................NIET dus!
Hoop wel dat de KNRM een kratje bier gekregen heeft voor deze redding!
Elke auto krijg je vast, daar hoef je niet echt je best voor te doen... ;D ;D
...Dus had ik toen een sleepje nodig.. Dat was wel een keer in bevroren modder en 1 keer in de sneeuw..
ik wel een keer last gehad van een bevroren handrem.... de verwarming in onze loods stond niet aan...
Het is geen filmpje, dat is jammer maar wel sensationeel!
Twee Duitsers vielen één voor één van hun catamaran op het IJmeer. Doordat ze een knoop in het schoot hadden gelegd zeilde de cat er vandoor en knalde een paar mijl verder voor de wind op de Oostvaardersdijk. Net op het moment dat de cat de dijk raakt maakte de beheerder (nadat hij eerst alarm had geslagen) van de kantine bij het catamaranstrand bij Almeerderzand deze foto met zijn telefoon. De Bemanning werd door een passerend bootje uit het water gevist. (De Duitser vertelde dat hij zich niet op zijn gemak voelde zwemmend midden op het meer).
Later konden de Seeker van HOGE, de Johanna Smit van RB Naarden en de Blizzard van Jachtservice Huizen de cat bergen. Je begrijpt dat de schade aanzienelijk was!
1735064 | Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek) | |
1735099 | Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden) | |
1735498 | Kustwachtcentrum (KNRM Huizen West) (Bemanning De Gooier) |
MIJN GOD dit is echt te erg voor woorden!
we gaan tot het randje!
we varen uit bij nacht en ontij ik lach me balleh uit me broek!
ik nodig je uit met windje 8 a 9 woehowoehwoehowehoeeeee
Natuurlijk is agent zijn gevaarlijk en brandweerman ook, maar hier vind langzamerhand de arbo zijn intrede, niet omdat de brandweermensen het willen maar andere ontwikkelingen spelen hier een rol. Tot voor kort drongen branweermensen in Amsterdam nog brandende panden in om van binnenuit de brand te bestrijden, na een dodelijk ongeval zijn de regels aangescherpt op dat punt.Dit is maar gedeeltelijk waar.Inderdaad ook bij ons heeft de arbeidsinspectie een dikke vinger in de pap gekregen,maar wij hebben een vrijstelling om de arboregels te ontwijken tijdens een represieve inzet.En dat houdt in dat wij gewoon naar binnen gaan bij brand,en wij gewoon meer dan 25 kilo mogen tillen.Ik vermoed dat tijdens de brand in Hilversum menig regeltje is overtreden,alles ten behoeve van het slachtoffer.
's nachts belde ik even met Casa Luna (ik kon het niet laten) -dat ging over je leven wagen- en kwam in de uitzending, want de regie vond ons werk wel interessant.
http://www.reddingbrigade.net/mp3's/casaluna.html (http://www.reddingbrigade.net/mp3's/casaluna.html)
groeten,
Henk
Even je twijfel wegnemen, ik kan het niet laten: de reddingsboot van de KNRM station Huizen, de Gooijer is ook een Duarry, en die heb ik nog nooit het water uit zien komen,
De Gooijer van knrm station huizen is geen Duarry maar een Tornado super 8 gekocht bij post watersport.
We hebben het over 20 meter ver en niet 20 meter hoog. Op volle snelheid kom je een end. En dan zal het 16 meter zijn: Lekker Belangrijk, Lekker Boeiend!
Eerste informatieavond Brandweer een succes
Brandweer Huizen zoekt mensen met lef. Daarom organiseert de Brandweer twee informatieavonden. De eerste avond, op 8 april, was een groot succes. Geïnteresseerden kregen een presentatie en vervolgens waren er verschillende demonstraties te zien van werkzaamheden van de Brandweer. Bent u ook geïnteresseerd in het werk van brandweervrijwilliger? Vanavond, 9 april, is er nog een informatieavond. U bent om 20.00 uur van harte welkom in de kazerne aan de Eemlandweg. Kijk ook op www.brandweerhuizen.nl. (http://www.brandweerhuizen.nl.)
Ow Wouter vaart ook op het verradelijke ijsselmeer?
Bij nacht en ontij, zijn leven wagend?
En overtreed jij ook grof de verkeersregels onderweg naar een melding, dezelfde verkeersregels die in het leven geroepen zijn om ons land een stukje veiliger te maken.
Toch wel vreemd levens in gevaar brengen om misschien wel een leven te kunnen redden, dat heet onverantwoord.
19:05:31 14-04-08 -GROUP- oefening Zandvoort boot in problemen,PRIO3, Oefening STATION ZVT
1735062 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Kennemerland) 1735099 Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden) 1735228 Kustwachtcentrum (KNRM Zandvoort) (Bemanning Annie Poulisse) p2kflex
0106711 Reddingsbrigade Zandvoort (Strandploeg) 0106721 Reddingsbrigade Bloemendaal (Strandploeg) 0106781 Reddingsbrigade's Kennemerland (lichtkrant)
Op de site van de ZRB vind je een link naar diverse foto's. Maar Erny is heel creatief met film en dat kan je hier zien, http://www.zrb.info/index.php?item=nieuws&id=193
RR (Was lekker weer, jammer dat ik de nacht in moest)
Zo, dan nu weer on-topic.filmpje is nu ook via google video beschikbaar (iets mindere kwaliteit): http://video.google.com/videoplay?docid=-7647910437654019401&q=zandvoortse+reddingsbrigade&ei=uIQMSLyBG5OOiwLU962zBA
Afgelopen maandag hielden de reddingsbrigade Zandvoort en Bloemendaal in samenwerking met de KNRM station Zandvoort een voor velen een niet aangekondigde oefening.
Op de site van de ZRB vind je een link naar diverse foto's. Maar Erny is heel creatief met film en dat kan je hier zien, http://www.zrb.info/index.php?item=nieuws&id=193
RR (Was lekker weer, jammer dat ik de nacht in moest)
Zo, dan nu weer on-topic.
Afgelopen maandag hielden de reddingsbrigade Zandvoort en Bloemendaal in samenwerking met de KNRM station Zandvoort een voor velen een niet aangekondigde oefening.
Op de site van de ZRB vind je een link naar diverse foto's. Maar Erny is heel creatief met film en dat kan je hier zien, http://www.zrb.info/index.php?item=nieuws&id=193
RR (Was lekker weer, jammer dat ik de nacht in moest)
Mijnheer brokkemaker heeft het filmpje alweer van zijn site afgehaald, er verschijnt nu een kruis.hmm...dan zit er iets bij jou niet goed henk..filmpje staat er nog gewoon en draait ook gewoon: http://www.zrb.info/index.php?item=nieuws&id=193
Ik zal even op google kijken, daar blijft ie wat langer staan.
Henk
Hoe je iemand wel van de basaltblokken af kan halen, of hoe een kleine RIB soms handig kan zijn...
Henk
Dan heb ik liever zoiets als dit ;) (kan je gelijk je zweeds oefenen 8))
Vistuig,
mijn complimenten! Fantastisch stukje film. Waar komt het vandaan?
Geweldig nostalgisch. Uit den Ouden Doosch..
Ik denk ergens in de jaren 62-68 gefilmd. IJmuiden ziet er tegenwoordig iets anders uit. Oude plek van de boot en de plaats van de slepers kan ik me nog wel herinneren.
Zou iemand het onderwerp kopje Filmpjes Reddingbrigade kunnen veranderen?
Ik vind KNRM,Lynx helicopters,Bristow en het Kustwachtvliegtuig nou niet echt onder de Reddingbrigade vallen... >:( ;)
Zou iemand het onderwerp kopje Filmpjes Reddingbrigade kunnen veranderen?
Ik vind KNRM,Lynx helicopters,Bristow en het Kustwachtvliegtuig nou niet echt onder de Reddingbrigade vallen... >:( ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FUJ9TwduaBQ
KNRM station IJmuiden - medische evacuatie.
Het begint me meteen weer duidelijk te worden, waarom de ambu ploeg het helemaal niet erg vonden om 12 mijl uit te gaan voor deze medivac.
RR (Moet nog steeds de ambulance indicatie horen) ;D
wat mij opvalt is dat die gasten niet in een gordel zitten?? hoeft dat niet? kunnen deze boten niet om en zo ja wat gebeurt erdan met de bemanning. worden die door de kabine geslingerd.
Hier een paar leuke filmpjes over SAR eenheden:
Schitterende NCRV documantaire over het omslaan van de KNRM reddingboot Anna Margaretha tijdens een storm:
http://noodweer.ncrv.nl/ncrvgemist/noodweer-afl-1 (http://noodweer.ncrv.nl/ncrvgemist/noodweer-afl-1)
O0 O0 O0 AANRADER!!
En dat het ook zonder de sleephulp van de reddingsboot toch nog goed afgelopen is.
Jammer dat je dat nooit tevoren weet, zou een hoop acties voor iedereen schelen toch?
Kees 8)
Waarom sleept de witte boot van Naarden niet zelf boten los als ze er toch al zijn?
KNRM Station Blaricum
???
Filmpje heeft hier al eens gestaan, komt van de volgende dvd box.
deze vond ik op youtube, geweldige terugblik:
Henk
Geweldig om te zien ! kan iemand mij vertellen wat voor (2 motorig) vliegtuig over komt vliegen ?
De Neptune was de voorganger van de Orion, lange afstand patrouille vliegtuig van de marine die op Valkenburg,Curacao en IJsland gestationeerd waren.
De Orions en MVK Valkenburg zijn inmiddels ook verleden tijd.
Henk jij schreef bij het comentaar "ja zo was het". Begrijp ik hier uit dat jij vroeger op 1 van de eenheden(of soortgelijk) van het filmpje gevaren/gevlogen hebt of bedoelde je dat in algemene zin?
Duidelijk! Enig idee welk jaar dit filmpje is geschoten?
De LYnx was er toen nog niet dus dat moet minimaal 25 jaar geleden zijn.
Hoe dan ook; prachtig filmpje!
1966 of 1967
Jullie zijn wel errug slecht op de hoogte.
Volgens mij voldoet die sirene niet aan de gestelde eisen... Of zie ik dat nu weer verkeerd?
Groeten,
Mark
Bijzonder werk het redden van zo'n bruinvis! Zonde dat deze het niet overleefd heeft. Gebeurt dat vaak, omdat ze er echt een aparte brancard voor hebben?
Gebeurt volgens mij toch wel met enige regelmaat. Bij ons soms met zeehonden, daarvoor gebruiken we soms ook zo'n brancard. hebben wij gewoon zelf gemaakt.
Reddingsbrigade Blaricum laat boot te water bij Prio1 Melding (http://www.youtube.com/watch?v=HJg6HYcMYOE#lq-lq2-hq-vhq)
Prio 1 3919 (Reddingsboot De Gooier) Naar melding op Gooimeer Blaricum (http://www.youtube.com/watch?v=3ormX7d4WqY#lq-lq2-hq-vhq)
Prio 1 Reddingsboot Cobra Jacht Service Huizen Onderweg naar melding (http://www.youtube.com/watch?v=3zOuq4eCDuY#lq-lq2-hq-vhq)
(www.youtube.com/112gooi (http://www.youtube.com/112gooi))
Het is inderdaad wel zo aardig bij al dat knip en plakwerk even te vermelden wie de bron van de filmpjes is en dat is niet natuurlijk niet Youtube, maar de maker...Dat klopt helemaal. Alleen wordt het lastig als de poster op youtube helemaal geen toestemming heeft van de maker om de video te plaatsen:
Enkele die ik tegen kwam:Ik wens nog niet dood gevonden te worden op youtube. Ik heb dan ook geen toestemming gegeven voor het plaatsen van deze video. Vermelding op dit forum had wel tot gevolg dat ik meteen vragen kreeg van anderen of ze mijn video's dan ook op youtube mogen plaatsen. Dus niet!
Het is inderdaad wel zo aardig bij al dat knip en plakwerk even te vermelden wie de bron van de filmpjes is en dat is niet natuurlijk niet Youtube, maar de maker...
Henk
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg824.imageshack.us%2Fimg824%2F2824%2Fnikolaaswijsenbeekbew.jpg&hash=617a840e91b4b5cd8aa9da74db7e0865)Matthijs, als je antwoord wilt hebben is het handig om te vermelden waar en wanneer deze foto gemaakt is.
Is dit een oefening? engel
Matthijs
Spannende film, mooi werk. Respect! Maar wat voor kleding hebben die redders aan, dat lijken me geen droogpakken?
&feature=player_embedded
Respect, wat een mooie video! Mooi nummer ook en goede stem die gast.
http://www.youtube.com/watch?v=jZmOP3jhtqM#
probeer het zo eens:
Geinig filmpje van de britse 'KNRM' tijdens een flinke zeetje.
Opgeleukt met een mooi zeemans liedje als ode aan alle vrijwilligers die dag en nacht klaar staan om anderen veilig van zee te halen:
RNLI Peterhead Tamar Lifeboat rough sea poor day RNLI Film of the year (http://www.youtube.com/watch?v=Wf_pRVdhLWU#)
O0 O0
Dat zijn helden, prachtig! Maar ik dacht wel: wow, wat moeten ze nu met die wollen mutsjes?
Halverwege denkt die lijnman hetzelfde en hop, weg er mee! 0098 0098
ASK in practice KNRM (http://www.youtube.com/watch?v=7ll1KF16ab8#ws)
filmpje over de brand op de veerboot in de Oostzee.
http://www.youtube.com/watch?v=ltkYr2RfXOQ&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=ltkYr2RfXOQ&feature=related)
de Livex bij IJmuiden voor het echie ;)
ASK in practice KNRM (http://www.youtube.com/watch?v=7ll1KF16ab8#ws)
filmpje over de brand op de veerboot in de Oostzee.
http://www.youtube.com/watch?v=ltkYr2RfXOQ&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=ltkYr2RfXOQ&feature=related)
de Livex bij IJmuiden voor het echie ;)
Waarom een stuur/motorloos jacht op zee geen berging maar SAR is (en het dus niet in de grondzee/branding moet komen)En het jacht is door de Coastguard naar een haven gesleept ;-)
GIANT WAVE VS. BOAT (http://www.youtube.com/watch?v=eiRgKXs92fc#)
;) ;)
Tja, dat doet me denken: toen ik voor jou die MIRG zooi aan het uitzoeken was (heb je dat al gelezen trouwens?), stelde iemand die ik daarvoor aan de telefoon had mij de vraag: hoe gaan we aanpakken als een schip als de Henry Dunant (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vakantieschip_J._Henry_Dunant)geëvacueerd moet worden...Afgelopen zaterdag een oefening gehad in Wijk bij Duurstede: brand en evacuatie op een schip. Leuk, want het schip was de Henry Dunant. Hoe de evacuatie verlopen is, weet ik niet. Wel hebben we gezocht naar gezonken slachtoffers. Wij hebben 2 slachtoffers kunnen lokaliseren met onze fishfinder. Deze zijn, samen met de 2 ander slachtoffers, door brandweerduikers naar boven gehaald.
Afgelopen zaterdag een oefening gehad in Wijk bij Duurstede: brand en evacuatie op een schip. Leuk, want het schip was de Henry Dunant. Hoe de evacuatie verlopen is, weet ik niet. Wel hebben we gezocht naar gezonken slachtoffers. Wij hebben 2 slachtoffers kunnen lokaliseren met onze fishfinder. Deze zijn, samen met de 2 ander slachtoffers, door brandweerduikers naar boven gehaald.
Aan de oefening deden 30 figuranten mee en verschillende korpsen uit de regio Utrecht en Gelderland-Zuid (TAS Culemborg, WO Culemborg en de reddingsbrigade Culemborg)
http://www.ditiswijk.nl/fotoalbum/category/470/asSlideshow.html (http://www.ditiswijk.nl/fotoalbum/category/470/asSlideshow.html)
Waarom een stuur/motorloos jacht op zee geen berging maar SAR is (en het dus niet in de grondzee/branding moet komen)
GIANT WAVE VS. BOAT (http://www.youtube.com/watch?v=eiRgKXs92fc#)
;) ;)
Waar hij zich zorgen over maakte was het evacueren van mogelijk bedlegerige patiënten, Hoe liep dat?Ik heb daar geen zicht op gehad, Henk. Mijn taak was communicatie tussen de veilgheidsadviseur duiken/duikploegleider enerzijds en mijn bootbemanning anderzijds. In de evaluatie werd niet ingegaan op details en het wachten is dus op de schriftelijke neerslag.
KNRM Hoek van Holland 051209 knopen en slepen.mpg (http://www.youtube.com/watch?v=AeJEbrqq264#)
Maar wat wij wel anders doen is een tros niet meteen beleggen, maar eerst er een paar keer omheenslaan. Hij trekt zich dan niet zo vast.Op 05:27 zie ik dat hij een omhoog staande lijn een slag om de beting geeft onder de pennen. Je loopt dan het risico dat je niet meer gecontroleerd kan vieren. In dit geval ging het overigens wel goed. Verder valt het op dat de beting eigenlijk wat klein is voor de sleeptros.
Ik zie toch weer mensen mét, en zonder reddingsvest. Het Vikingpak bij de hals dichtdoen is lastig, maar draag je geen reddingsvest, doe dan in ieder geval die rits helemaal dicht.Grappig, ik ben net een lijstje aan het maken waar men aan moet denken als er camera's aanwezig zijn. Kleding in orde is een van de punten. En uiteraard niet alleen voor de camera.
Ik heb het vroeger toch anders geleerd om een keesje te gooien. De lijn verdelen over twee handen en met je werphand de kees met een hoeveelheid touw weggooien en in je andere hand ook een hoeveelheid touw dat je er direct achteraan gooit. Je komt dan veel verder/hoger. ;) Of is dat achterhaald? :)Nee, waarom? Zoals hij dat doet op 05:00 heeft hij wel een hele hand vol die vervolgens rommelig neer komt. Verdelen over twee handen is handiger.
Maar laten we niet vergeten dat het een oefening is. .
O0 O0Niettemin houd ik er van ook van een andermans oefening wat op te steken.
Niettemin houd ik er van ook van een andermans oefening wat op te steken.O, maar daar is niets op tegen. We leren allemaal van eigen en andermans fouten ;-)
Dingen signaleren die je wellicht anders en misschien zelfs beter zou kunnen doen en zo
filmpje over de prachtige documantaire SEASIDE RESCUE van de BBC:
Voor wie geïnteresseerd is in dit soort programma's: vanavond om 22:00 op National Geographic Channel het programma 'Sea patrol UK'. (herhaling om 24:00 u)
Voor wie geïnteresseerd is in dit soort programma's: vanavond om 22:00 op National Geographic Channel het programma 'Sea patrol UK'. (herhaling om 24:00 u)
Verschillende takken van sport komen aan bod; explosievenruiming, SAR heli's, RNLI, etc.
En aangezien de reddingsboten ingevroren zijn, kunnen jullie mooi kijken :P
Jaah,prachtige serie!
Vanavond weer om 1800uur.
3hj 3hj
En helemaal juridisch correct met desgewenst onherkenbaar gemaakte drenkelingen, 3hj kunnen wij hier in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Hier wordt iedereen herkenbaar zomaar op you tube gepleurd, niks toestemming...
Maar die boten zonder tube vind ik eng: He you there drowning, swim towards me! Om er dan uitgehesen te worden met een takeltje. Heeft de KNRM het beter voor elkaar met een neerklapbare achterspiegel. Toen werd toch de "snelle reddingsboot" te water gelaten: een drieëneenhalf meter tupperware met 19 pk :D. Hij voldoet, maar om dat nu de snelle reddingsboot te noemen...
snelle reddingsboot... Wat is dat... Daar kijk je naar de omgeving waarin de boot word gebruikt...
Soms zijn de omstandigheden zo is de "tupperware" met 19Pk sneller inzetbaar dan een RIB van 6,5 met 150Pkl... Soms is een ongemotoriseerde raft" het snelst inzetbaar... Ja als de "groundspeed" het criterium is dan zal een 10,5m RIb met 4x 250PK sneller zijn dan een "tupperware" met 19Pk.. Maar op het twente kanaal, kan die 10,5m Rib niet eens te water gelaten worden..
De RNLI heeft vele verschillende boten van rafts tot gemotoriseerde opblaasboten, tot polythyleen boten van 4,5m, tot RescueSleds, tot zeer grote boten, voor vele verschillende inzetten in verschillende omgevingen..
Voor de grotere boten van de RNLI, zou ik liever de keuze maken voor de type schepen van de KNRM.. Deze zijn iets breder inzetbaar dan de grotere RNLI schepen..
Ik moet wel zeggen dat die Severn class lifeboats tot de verbeelding spreken :D
Als ik als kind een reddingboot had moeten teken, zou die er zo uitzien. Prachtige machines 3hj
En v.w.b. dat kleine 'bijbootje': iedereen weet wat er bedoeld wordt toch ::)
Buitengewoon handig ook, met al die rotspartijen daar. Hebben de Nederlandse Arie Visser en Johannes Frederik klasse ook zoiets aan boord? (opblaasbaar dan). Ik kan me namelijk een inzet herinneren waar een klein bootje werd gebruikt om iemand van basaltblokken af te halen.
Ik heb wel m'n vraagtekensbij die pakken van hun trouwens. Het ziet eruit als een gewoon werkpak wat vissers ook hebben, maar dat zie ik vast verkeerd ;)
Die inzet die jij je herinnert was drie jaar geleden bij Hoek van Holland. Hier het bewuste filmpje:
Hier scoort de reddingsboot van de KNRM veel beter, hoewel die dingen weer wat minder stabiel zijn, een beetje golfslag en ze liggen te rollen omdat de tubes zo ver boven water hangen.
Leg is uit?
Hier scoort de reddingsboot van de KNRM veel beter, hoewel die dingen weer wat minder stabiel zijn, een beetje golfslag en ze liggen te rollen omdat de tubes zo ver boven water hangen.
Heb je wil is met dit soort schepen gevaren? Je wilt ook niet te stabiel zijn.
Call me crazy, maar zou dat niet wat aan het type zeegang liggen? Met een beetje deining gaat elk schip van formaat AV wel rollen wanneer ze verkeerd op de zeegang ligt. Wanneer je daarbij een grote GM hebt, is hinderlijk rollen bijna onvermijdelijk als je het mij vraagt.
Respect voor die bemanning van de heli. Je ziet het, ik heb een keer meegevlogen met een vliegtuig gestationeerd op Ameland dat ook wel eens meezocht naar drenkelingen. Ik kan me zo maar voorstellen dat je zo'n raft mist, vooral al je al een tijdje aan het zoeken bent.
De kans om iets te spotten vanuit een heli is veel gtroter.
Jammer dat de audio in het derde filmpje zo slecht is. Wat ik er uit begreep is dat de Raften oud waren en verre van stabiel, waardoor zeven drenkelingen er niet in zijn geslaagd, nadat één raft meteen al weggeblazen werd, een raft te bereiken. Men heeft warmteverlies beperkt door over elkaar te urineren en uitgeademde lucht in elkaars overlevingspak te blazen. Er was geen satelliettelefoon aanwezig waardoor slechts communicatie met een ander vissersschip kon worden gerealiseerd, die het opgevangen noodbericht doorzond naar de coast guard.
Ik spreek regelmatig mensen van de Nederlandse Kustwacht wiens favoriete programma Deadliest Catch is en bij het zien van de opnamen houden we af en toe het hart vast bij de werkwijze en werktijden van deze goedverdiende, maar volgens mij knettergekke vissers.
Gemaakt door mij van Reddingsstation Wijdenes waar ik junior-opstapper ben:
Acties uit het jaar 2010 van Reddingsstation Wijdenes (http://www.youtube.com/watch?v=wsGvpEBIL20#)
Reddingsboot de Mantelmeeuw (http://www.youtube.com/watch?v=xA0OeB3IWWo#)
Reddingsboot de Zeehond (http://www.youtube.com/watch?v=aOBKNrlXCk4#)
Strandbewaking Texel (http://www.youtube.com/watch?v=13GXFwo0AuU#ws)Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht. :D
Maar voor de rest ben je wel aardig tegen je broertje?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=138120 (http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=138120) O0
Hoe zit het eigenlijk met het veel besproken reddinstation aan de IJssel?
KNRM is geen reddingsbrigade
dannyknaapalmere 4 maanden geleden
Toen wist Danny nog niet dat de KNRM ook een reddingsbrigade is... ^-^
Ik vind nu nog steeds dat de KNRM geen reddingsbrigade is. Kenmerken van Reddingsbrigades zijn; lesgeven in zwemmen redden, en preventief aanwezig zijn. Dit ontbreekt bij de KNRM. De KRNM is wel een reddingsdienst, maar geen reddingsbrigade. Zitten grote verschillen in Henk.
http://www.kovanleeuwen.nl/wp/2011/21-04-2011-verschillen-en-overeenkomsten-tussen-knrm-en-reddingsbrigade/ (http://www.kovanleeuwen.nl/wp/2011/21-04-2011-verschillen-en-overeenkomsten-tussen-knrm-en-reddingsbrigade/)
Mooi overzicht van aantal grote verschillen, en overeenkomsten.
En in Wikipedia mag iedereen zijn of haar betekenis aan het woord reddingsbrigade geven......
Ko en jij mogen denken wat je wil. Iedereen heeft zo zijn eigen invulling bij woorden. Wat is mooi rood.
Feit is dat een reddingsbrigade een groep mensen aanduidt die redden. Daar beantwoordt de KNRM volledig aan. Dat jij (en Ko ) daar een ander beeld bij hebben is jullie goed recht. Maar ga mij niet vertellen dat ik een groep mensen die redt geen reddingsbrigade mag noemen. Ook wij zijn een reddingsbrigade.
Jij noemt als bron Ko van Leeuwen, ik hecht toch meer waarde aan wat Wikipedia daarover vermeldt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reddingsbrigade (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reddingsbrigade)
Samenwerken, iets wat je langs het strand of water ook doet (waar ook in NL) tussen de RB's en KNRMers.
Jij noemt als bron Ko van Leeuwen, ik hecht toch meer waarde aan wat Wikipedia daarover vermeldt:Mijn verhaal gaat over de Nederlandse situatie en ik schrijf daarin REDDINGSBRIGADE met hoofdletters om aan te duiden dat ik het heb over Reddingsbrigade Nederland en de daaronder vallende organisaties. Daarnaast wordt kort genoemd dat er ook andere organisaties zijn waaronder HOGE.
Mijn verhaal gaat over de Nederlandse situatie en ik schrijf daarin REDDINGSBRIGADE met hoofdletters om aan te duiden dat ik het heb over Reddingsbrigade Nederland en de daaronder vallende organisaties. Daarnaast wordt kort genoemd dat er ook andere organisaties zijn waaronder HOGE.
Op zich heb je gelijk als je zegt dat reddingsbrigade een generiek woord is. Misschien moet ik het nog even aanpassen.
... zonder dat weerwoord mogelijk is. Zoals bij Ko.Hoezo is er geen weerwoord mogelijk? Je hebt mijn emailadres ;-)
Je zou ipv REDDINGSBRIGADE misschien beter REDNED, kunnen gebruiken, goede omschrijving!Ik ben daar zelf een groot voorstander van, maar op landelijk niveau is gekozen voor REDDINGSBRIGADE NEDERLAND of RN.
Ik ben daar zelf een groot voorstander van, maar op landelijk niveau is gekozen voor REDDINGSBRIGADE NEDERLAND of RN.REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde :D
REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde :D
REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde :D
Precies dat lijkt mij niet meer dan logisch, maar we raken nogal off topic!
Hoezo is er geen weerwoord mogelijk? Je hebt mijn emailadres ;-)
Het is dus niet logisch, want zo ligt het niet. Jij bent er zelf over begonnen, met je opmerking onder het filmpje dat mensen zo maar de KNRM een reddingsbrigade noemen.
Wat ik ergens op youtube plaats 4 maanden geleden is niet relevant, en Henk, dat jij erop reageert is jou probleem.... maar het is en blijft niet relevant. Sterker nog het gaat je niks aan, en als jij vind dat het wel zo is, check je toch direct even wat ik verder overal heb gepost?Ik denk zeker dat dit wel relevant is, immers door de tekst die je bij dat filmpje hebt geplaatst heb je dus zelf deze discussie laten ontstaan. Het zal wellicht onbewust zijn gebeurt, maar toch..... Je weet zelf hoe gevoelig de perikelen rond de KNRM en de reddingsbrigades op de Randmeren zijn.
Australian Surf Rescue:
Reach Out - Surf Life Saving (2007) (http://www.youtube.com/watch?v=NAMyrMJSr0Y#ws)
Mooi filmpje!
Morgen vertrek ik heel vroeg om de komende week met de Franse lifeguard mee te trainen. Advance Surf Lifeguard course in Anglet.
Vandaag nog even opleiding tot RWC instructeur gevolgd.
0302293 | MKA Friesland (Koningsbrug Wymbritseradiel) |
Helikopter redt 14 man uit Noordzee (http://www.youtube.com/watch?v=tIercVO3jPs#ws)Reddingsactie van dichtbij (http://www.rnlivideolibrary.org.uk/getvideo.aspx?vid=dsty4ckp).
ik plaats 'm ook even hier, want tussen al het "asfalt geweld" op het betreffende board valt ie niet op, deelname was er ook van reddingsbrigade, Waterbeheer, politie te water en duikers van de brandweer aan het Kinderbeestfeest, te zien op de on board camera van de Seeker:
KinderBeestFeest 2012 duikploeg Ouderkerk op de Amstel in reddingsboot Seeker (http://www.youtube.com/watch?v=QChjCCgDuuo#ws)
Het doet mij genoegen om te zien dat het weglaten van luxe fouteulles voor de opstappers een adequate werkvloer oplevert voor een volledig duikteam en hun materiaal.
Op de Eems tussen de Eemshaven en Borkum hebben reddingsboot Jan en Titia Visser en Search and rescue(SAR)-helikopter Gannet 02 maandagavond een oefening gehouden. Er werd geoefend in het leggen van een lijnverbinding door een aantal malen achterelkaar een persoon vanuit de heli op de varende reddingsboot te laten afzakken om deze later weer op te hijsen. Een procedure die gebruikt wordt om patiënten van boord te kunnen halen of in geval van evacuatie.
Search and rescue(SAR) is één van de burger taken van de Koninklijke Luchtmacht. Het Search and rescue Squadron is gestationeerd op de vliegbasis in Leeuwarden. In eerste instantie zijn de helikopters bedoelt voor het redden van militaire vliegers die boven de Noordzee hun toestel moeten verlaten. Toch voeren de SAR-helikopters vooral patiëntenvluchten uit vanaf de Waddeneilanden naar ziekenhuizen op het vaste land.
Er is een nauwe samenwerking tussen het 303 Search and rescue Squadron en de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNRM). Om goed voorbereid te zijn bij een daadwerkelijke reddingsactie wordt geprobeerd om elk jaar één keer met elke reddingsboot te hebben geoefend.
SAREX-oefening IJsselmeer 2012 (http://www.youtube.com/watch?v=qRwJEtNOuU4#ws)
Published on Jun 22, 2012 by rdswds
6 juni 2012 - Vanavond vond er voor Hindeloopen een zgn. SAREX-oefening plaats. Dat zijn oefeningen, die speciaal zijn opgezet om de diverse hulpdiensten op het water, op het land en in de lucht goed met elkaar te leren samenwerken.
Van welk land/maatschappij is die heli? Volgens mij niet uit NL.Volgens mij is dat de NOGEPA-helicopter van Bristow. Die club verzorgt eerst en vooral de verbindingen tussen het land een de booreilanden en werkeilanden van de oliemaatschappijen. Maar ze hebben tevens een contract met de Kustwacht. Die kan ze naar behoefte inzetten. Ik neem aan dat dat gebeurt als er geen ander capaciteit is, maar daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Volgens mij is dat de NOGEPA-helicopter van Bristow.
Nee hoor:Nou, het was in ieder geval niet de Dauphin. Bekijk het filmpje eerst maar eens en bepaal dan waar de daarin optredende helicopter het meest op lijkt.
Op Marine Vliegkamp De Kooy bij Den Helder is squadron 860 van het Defensie Helikopter Commando gestationeerd. Dit squadron vloog met de Lynx helikopters. Deze zijn m.i.v. 1 juli 2011 uit dienst genomen. De vervanger is de NH-90. helikopter. Deze wordt in 2013 operationeel. Tot die tijd wordt de SAR taak overdag waargenomen door de AB412 helikopters van vliegbasis Leeuwarden. Voor de dondere uren wordt de SAR taak tijdelijk uitgevoerd m.b.v. een particuliere helikopter van het type Dauphin, gestationeerd op de Maasvlakte. Deze helikopter wordt ook gebruikt voor de beloodsing.
(Noordzee Helikopters Vlaanderen)
www.kustwacht.nl (http://www.kustwacht.nl)
Let wel: het gaat de vragensteller om de helkicopter die op 6 juni meedeet bij Hindelopen. Dus niet die uit latere filmpjes, want dat kon inderdaad wel eens de Dauphin zijn.Op 6 juni was het was echt de NOGEPA, hoor.
Wat fijn online vaarles van Henk :D
Kan je het niet even voor gaan doen!! ;D
Waarom wordt dit geoefend bij reddingsbrigades. In welke praktijksituaties wordt dit bij reddingsbrigades met snelheden toegepast.Waarom zuden reddingsbrigades niet niet moeten oefenen? Er zijn zat lokaties waar RB en KNRM veel samenwerken. En ook al komt het weinig voor, oefening baart kunst.
Bij bunkerbootjes op de rivieren,bij loodstenders en sleepboten komt het met de schouder er tegenaan zetten bij normale snelheid en dan bijdraaien vele malen per dag voor.Ook een reddingboot kan op deze manier langszij komen maar dan zit er geen of vrijwel geen snelheid in het andere vaartuig.
Waarom zuden reddingsbrigades niet niet moeten oefenen? Er zijn zat lokaties waar RB en KNRM veel samenwerken. En ook al komt het weinig voor, oefening baart kunst.
Dat hele pacen stelt niet voor, als je het goed aanpakt.
Nu snap ik waarom de HVRB niet op tijd bij een drenkeling kan zijn...... ;)
en die wagens er zo slecht aan toe zijn 98uiyeKomt van al dat zoute water....
drieeneneenhalve minuut eer er wat vaart terwijl iedereen op de post is? Daar is nog wel wat winst te behalen lijkt mij.
Toen ik gisteren naar cnn was gezapt omdat er iemand uit een ballon wou springen viel het mij op dat er bij cnn nederlandse reclame werd uitgezonden voor goede doelen, waaronder de knrm. Mooi moment voor wat publiciteit.
99100001
Onze Australische collega's hebben een nieuwe voorlichtingscampagne gelanceerd! 0098 Aka wat te doen tijdens een saaie dienst :DOnwijs leuk bedacht, je moet er maar op komen! Jongens mogen wel wat zangles gaan nemen 98uiye
"Swim between the flags" Gangnam style parody (http://www.youtube.com/watch?v=hVmnD8uXTwk#)
Het Klokhuis op bezoek bij KNRM Wijk aan Zee en IJmuiden (http://www.youtube.com/watch?v=brEUQJ6KBTE#ws)
Published on Nov 9, 2012 by knrm
Motorola Pageboy II, ja dat was 'm... Fijn, bedankt voor het opzoeken. Ik kon m niet meer vinden, was ook de naam vergeten. Geweldig ook die foto's van die high tech radiotafels. Eerder 35+ jaar oud dus. Maar de rest van de video is recenter. Twee jaar oud of zo, men heeft het over het 175 jarig bestaan, was dat niet in 2010?(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rwpieters.nl%2Fbrwutr%2Fbwr_pix%2FPager%2520Motorola%2520BMDlader.jpg&hash=8dfd0c978909d0de324663200835c9da)
Wat me opvalt is dat de gashendel van de seeker aan de linkerkant zit (of de opname is gespiegeld) is hier bewust voor gekozen?? Dit heb ik eigenlijk alleen in de brandingsboten gezien.Ja daar is bewust voor gekozen. En nee, de opname is niet gespiegeld. Als je rechts bent, kun je de handle vasthouden en met rechts handelingen plegen als het invoeren van een positie en de mic van de marifoon bedienen. Bovendien varen we een drenkeling aan stuurboord aan, en waar de handle zit mag niet langs de console gelopen worden.
9910001
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rwpieters.nl%2Fbrwutr%2Fbwr_pix%2FPager%2520Motorola%2520BMDlader.jpg&hash=8dfd0c978909d0de324663200835c9da)
Zucht,geef mij die ouwe Motorola maar. Ging die midden in de nacht was de hele hut wakker. 8)
Zaterdag 8 december 2012, oefenochtend. Volgens schema word een ehbo/brancard oefening gedaan, vandaag met de lege chemicaliëntanker Dutch navigator in ankergebied 5. Traffic Centre Hoek heeft bemiddeld en de bemanning van de tanker bereid gevonden om de KNRM gelegenheid bieden om te oefenen, waarvoor dank.
Een aantal instructeurs (in opleiding) van het STC-KNRM uit Rotterdam zijn meegevaren en hebben zo een klein beetje praktijk kunnen ervaren. In tegenstelling tot eerdere verwachtingen was het uitstekend weer om te oefenen. Er zijn een groot aantal oefendoelen gehaald en ieder genoot op zijn manier van deze praktijkoefening, getuige het beeldmateriaal.
Promo/actie filmpje RB Monster
Reddings Brigade Monster (http://www.youtube.com/watch?v=0UTrmlXGI6s#ws)
De reserve KNRM reddingboot Hendrika Theodora is na een verblijf van twee weken in Wijdenes naar KNRM Den Helder gevaren. De reserveboot lag in Wijdenes vanwege het onderhoud van de Mantelmeeuw.
Na drie acties en een aantal oefeningen mocht de Hendrika naar Den Helder waar ze deze week zal pronken op SAIL Den Helder en de Marinedagen.
Zaterdagmiddag 29 juni, schitterend weer, oefenen met de KNRM reddingboot Jeanine Parqui het 'aanvaren' van een drenkeling. Manoeuvreren onder invloed van stroom, golven en wind.
Ik had het leuker gevonden om aan boord mee te kijken als er daadwerkelijk iets wordt uitgevoerd zegmaar. :)
KNRM het binnehalen van de reddingsboot, als een reddingstation geen haven in de buurt heeft, dan wordt de reddingboot vanaf het strand gelanceerd. Dat gebeurt met de reddingboten van het type Valentijn met bootwagen met tractor. De combinaties staan allebei op rubberen rupsbanden.
Met de boot op de wagen rijdt de combinatie vanuit het boothuis naar het strand. Daar rijdt de combinatie de zee in en wordt de reddingboot gelanceerd.
De bootwagen heeft 4 hydraulische stempels, waarmee de boot omhoog en omlaag kan worden bewogen. Bij lanceren kan de bestuurder, op aangeven van de schipper, de boot met draaiende motor in het water laten zakken.
Bij terugkomst wordt de boot droog op het strand gevaren. De boot wordt dan opgetild en verder op het strand gezet. Daarna wordt de bootwagen om de boot gereden, en wordt de boot met de boeg naar achteren in de bootwagen gezet, zodat de combinatie klaar staat voor een volgende lancering.
van welke brigade is dit ^^
van welke brigade is dit ^^
leuk filmpje, lekkere muziek, mooie golven en leuke sprongetjes!!
Zonder helm totaaaaaaal onbegrijpelijk.......
Sietse is een van de helden van de KNRM in Lauwersoog. Dag en nacht staan deze zeer professionele vrijwilligers klaar om mensen die op zee in nood verkeren te helpen.
Bezoek ook onze website: http://www.rtvnoord.nl/ (http://www.rtvnoord.nl/)
Gezamenlijke oefening KNRM stations Katwijk aan Zee en Noordwijk aan Zee met NHV. (http://www.youtube.com/watch?v=xDrbPLwy5xw#ws)
Gezamenlijke oefening KNRM stations Katwijk aan Zee en Noordwijk aan Zee met NHV.
knrm
Gepubliceerd op 6 nov 2013
De KNRM staat 24 uur per dag, 365 dagen per jaar en ongeacht de (weers)omstandigheden paraat voor redding en hulpverlening op de Noordzee, de Waddenzee, het IJsselmeer en enkele grote binnenwateren. Zij doet dit als een zelfstandige, ongesubsidieerde organisatie en wordt daarbij gedragen door ruim 1.000 vrijwilligers en 85.000 donateurs. De 42 reddingstations van de KNRM komen jaarlijks ongeveer 1.600 keer in actie, waarbij ruim 3.000 mensen worden geholpen of gered.
De KNRM garandeert reddingboot aan een iedereen die daar om vraagt. De bemanningen garanderen een maximale inzet, ook onder de meest extreme omstandigheden. Een goede afloop kan niemand garanderen, ook niet voor de redders zelf. Wel investeert de KNRM al het mogelijke om het reddingwerk zo veilig mogelijk te maken. Voor het materieel geldt de standaard van 'alleen het beste is goed genoeg', de redders krijgen een uitgebreide persoonlijke uitrusting en een gedegen opleiding. Wat de KNRM voor haar bemanningen kán doen, zal zij niet nalaten.
Dit laatste vraagt om investeringen. Investeren in de eigen veiligheid is bij dit werk een eerste vereiste. De KNRM is daarom zeer verguld met het Reddersfonds, dat speciaal ter gelegenheid van het Reddersgala in het leven is geroepen. De totale opbrengst van het Reddersgala wordt in het Reddersfonds gestort. Vanuit het fonds worden door de KNRM investeringen gedaan die de veiligheid van de eigen redders ten goede komen.
Zaterdagochtend 7 december oefening voor film van evacuatie brancard patiënt. Gelijk een paar beelden gemaakt. Met dank Aan Stena Transit en de RPA 16 voor hun medewerking.
Reddingboot KNRM heeft tijdens stormoefening motorproblemen
Op vrijdag 6 december liep er na 'de Sinterklaas storm' nog een behoorlijke zee. De wind kwam met een kracht van 7 tot 8 Beaufort uit het noordwesten. Ter hoogte van de derde zandbank liepen nog steeds golven van 6 meter hoog. Ideale omstandigheden voor de vrijwillige bemanning van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, de KNRM, om te trainen in brandingvaren.
De Katwijkse reddingboot De Redder is momenteel voor groot onderhoud in Edam. Dit vindt eens in de 6 jaar plaats. Voor de operationaliteit beschikt station Katwijk momenteel over de reddingboten Valentijn en de Steur. Beide schepen komen uit de reservevloot van de KNRM. De Steur is een kleine rubberboot en wordt achter de hand gehouden mocht de KNRM afrit naar het strand niet toegankelijk zijn door de zandsuppletie werkzaamheden.
De Valentijn kreeg bij het passeren van de eerste drie zandbanken metershoge brekers over zich heen. Het eerste uur verliep voorspoedig. Daarna klonk in het stuurhuis het alarm. Een van de twee motoren bleek uitgevallen te zijn. Het was onmogelijk om op volle zee het technisch mankement op te lossen. Door het uitvallen van de motor kwam de snelheid niet meer boven de 7 mijl uit. Wat zeker niet ideaal is onder deze weersomstandigheden. Na dit technisch ongemak kwam het aan op de zeewaardigheid van het schip en haar bemanning. Die heeft zich bewezen. Iedereen kwam na een lange tocht weer veilig aan op het strand.
Na onderzoek werd geconstateerd dat de aandrijving van de brandstofpomp defect was, waardoor een van de twee motoren niet meer kon functioneren. Inmiddels zijn er onderdelen vervangen en is de reddingboot Valentijn weer operationeel.
De komende twee jaar wordt in Harlingen een oude held in ere hersteld. Het gaat om een in 1945 opgeleverde reddingboot. Jarenlang werd de Albatros ingezet om in problemen geraakte schippers te redden. Nu wordt het oude beestje zelf van de ondergang gered. Dirk Klinkenberg, Rudy Westra, Chris Visser en Niels Mulder weten nu al waar ze de komende twee jaar hun maandagavonden doorbrengen. Op het terrein van Steemar in Harlingen zullen ze, samen met nog meer handige mannen met een voorliefde voor oude reddingboten, de Albatros in zijn oude staat terugbrengen
Videobeelden van training met NHV helikopters op de Noordzee. Hierin verwerkt de Gopro camera beelden die 3 maanden op de zeebodem heeft gelegen.
De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij krijgt een nieuwe reddingsboot. Het is een supersnelle en zeer wendbare boot dat zegt hoogleraar Lex Keuning van de TU Delft. De TU Delft heeft samen Damen Shipyards in Gorinchem de nieuwe reddingsboot ontwikkeld. Eind januari gaat het schip in de vaart
Twee motordrijvers van reddingsstation Katwijk bezochten vrijdag 10 januari 2014 Habbeke Shipyard in Volendam daar ligt al enige weken reddingsboot de Redder voor groot onderhoud, tijdens dit onderhoud wordt de boot nagekeken en zonodig Medio maart zal de reddingsboot gereed zijn en terugkomen naar Katwijk,tot die tijd zal reddingsboot valentijn de diensten vanuit katwijk waarnemen
Op zaterdag 1 maart oefende de bemanning van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij op de 106 meter lange Stella Wega. Deze tanker ligt in het ankergebied van Scheveningen en is zichtbaar vanaf de Katwijkse Boulevard.
De oefening bestond uit het langszij gaan de tanker, met behulp van een loodsladder aan boord komen, het verlenen van eerste hulp en het evacueren van de patiënt. Aan boord kregen de KNRM'ers alle medewerking van de opvarenden. Middels een kraan van de Stella Wega werd de brancard aan boord van de reddingboot gehesen.
Eenmaal op strand stond het kust-hulpverleningsvoertuig, samen met ambulancepersoneel, klaar voor de opvang van de patiënt. Deze medische evacuatie oefening is de tweede in de afgelopen maand. De KNRM kijkt terug op een leerzame en geslaagde oefening voor zowel de reddingbootbemanning als de opvarenden van de Stella Wega
Zaterdag 8 maart zijn de reddingstations Hoek van Holland en ter Heijde gezamenlijk de Noordzee opgevaren voor oefening. Beoefend werden de Man Over Boord manouvres, het pacen en overstappen. Altijd interessant om bij elkaar aan boord te kijken. Een aantal opstappers van de Jeanine Parqui zijn met de George Dijkstra mee op de seatrack gevaren, Aan de conditie is ook gewerkt, zij mochten weer de terug zwemmen naar het eigen schip.
Katwijk, 22 maart 2014
Tijdens een reguliere oefening op zaterdag 22 maart is tijdens het transport van de reddingboot de rups van de bootwagen gelopen. Doordat de KNRM afrit, gelegen ten noorden van het uitwateringskanaal, gedeeltelijk was geblokkeerd met geparkeerde auto's, moest de tractor met bootwagen iets uitwijken.
Door de schuine helling liep omstreeks 10.00uur de rups van de bootwagen af en kon er geen meter meer verder gereden worden. Met vereende krachten en behulp van het kust-hulpverleningsvoertuig is de rups weer op zijn plaats gezet. Omstreeks 17.00uur was de bootwagen gerepareerd en reddingboot De Redder weer operationeel voor Search and Rescue.
Gedurende de uren dat deze reparatie plaatsvond, heeft de kleinere reddingboot Steur stand-by gestaan.
Deze zaterdag extra geoefend, headset storing opgespoord en opgelost en langszij schieten bij schepen. In dit geval de oude sleper Elbe op zee en een binnenkomende tanker.
Promo van RTV ZOo en Skydrone Zwolle voor de nieuwe ZWO-019.
http://www.youtube.com/watch?v=eUmfHX0idm8 (http://www.youtube.com/watch?v=eUmfHX0idm8)
(een oplettend oog ziet ook nog kort de ex-ZWO-119)
Het met snelheid rondjes varen op wat ruimer water is niet bepaald het moeilijkste en meest interessante onderdeel van de inzet van een reddingboot.
Waarom wordt er tijd en geld besteed aan dit soort filmpjes.
Het ware toch veel interessanter geweest een promotie filmpje te maken waarop het echte werk nader wordt belicht.
KNRM redt twee bruinvissen
KNRM Noordwijk redt twee bruinvissen van wisse dood (http://www.youtube.com/watch?v=XiKH1ouJqO4#ws)
Thor,
Volgens mij is dit de uitgang bij het spuikanaal van Katwijk. Maar dat kan ik zeker ook fout hebben.
Wat het net aangaat is dit één van de vele staande wantjes langs de kust. Dit zijn netten die vanaf het strand of met kleine bootjes op zee uitgezet worden in de ochtend en in de avond weer worden leeggehaald.
Overigens een goeie inzet met een mooi resultaat. O0 O0 O0 O0
Een stranding
waarschijnlijk even een black-out en het anker ging even te laat goed houden
Hansa Constitution container ship runs aground (http://www.youtube.com/watch?v=xvBDAT7-XVs#ws)
Container ship sails straight to shore - Hong Kong April 6, 2014 (http://www.youtube.com/watch?v=NLHP9h8zYD0#ws)
let op het uitlopen van de SB ankerketting
http://gcaptain.com/cameras-roll-as-hansa-containership-runs-in-hong-kong-videos/ (http://gcaptain.com/cameras-roll-as-hansa-containership-runs-in-hong-kong-videos/)
En de uitleg wat er fout ging.
http://www.bloomberg.com/news/2014-04-06/german-container-vessel-runs-aground-off-hong-kong-island-coast.html (http://www.bloomberg.com/news/2014-04-06/german-container-vessel-runs-aground-off-hong-kong-island-coast.html)
Reddingsbrigade Zwolle was er natuurlijk ook bij in Kampen!
http://www.youtube.com/watch?v=Qohm75XStYs (http://www.youtube.com/watch?v=Qohm75XStYs)
Veiligheid voor alles!
De RVR IJsselland-Twente heeft navraag gedaan, maar inzet was volgens de organisatie niet nodig.
Op tweede Paasdag is er wel een regionale inzet te Zwolle, bij de rondvaart van PEC Zwolle. Hieraan doen meerdere brigades uit de regio mee.
Groeten,
Mark
KNRM redt twee bruinvissen
KNRM Noordwijk redt twee bruinvissen van wisse dood (http://www.youtube.com/watch?v=XiKH1ouJqO4#ws)
Groningen - De Reddingsbrigade heeft een melding ontvangen van een aanvaring tussen 2 boten. De bemanning is overboord geslagen. Dit was 1 van de scenario`s zaterdagmiddag.
20 reddingsbrigades uit het noorden en midden van Nederland oefenden op het Hoornsemeer nabij Groningen. Reddingsbrigade Nederland organiseert deze landelijke rampenoefening in samenwerking met de Groninger Reddingsbrigade met als overkoepelend oefendoel 'Het redden en evacueren van slachtoffers over het water'. Bij de oefening worden zo'n 100 hulpverleners van Reddingsbrigades, Brandweer, Rode kruis ingezet.
Circa 40 personen werken mee als figurant waaronder enkele Lotus slachtoffers.
Deze 1.700 speciaal opgeleide vrijwilligers staan 365 dagen per jaar binnen 1 uur na alarmering klaar voor een eventuele inzet overal in Nederland. Jaarlijks worden er voor deze reddingseenheden rampenoefeningen georganiseerd.
Door een aardbeving is een dijk doorgebroken en staat een groot gebied onder water. Dit soort scenarios oefende de Reddingsbrigade zaterdag op het Hoornsemeer in Groningen. Dat doen de vrijwilligers trouwens gratis. Sterker nog: ze betalen contributie om mensen te redden. Dat kan zo niet langer, er moet geld bij, zegt de organisatie.
Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=132711 (http://www.rtvnoord.nl/?p=132711)
Origineel die PR voor Sail Kampen 2014, start volgende week vrijdag.
Die verslaggeefster heeft er wel een frisse duik voor over. Jammer dat je het wetsuit onder haar mantel zo duidelijk ziet.
N.B. Is de Reddingsbrigade Zwolle ook van de partij tijdens Sail Kampen ?
Tja heeft ze een wetsuit aan of is het haar shirt?? Zo ja wel leuk opgezet filmpje op youtube ging als een gek rond!
Zeiljacht met black-out, 32 mijl uit de kust naar Berghaven gesleept.
DORDRECHT - Het enige reddingstation van de KNRM dat actief is in Brabant kan terugkijken op een geslaagde open dag. De reddingmaatschappij organiseert elk jaar op al haar stations landelijk een open dag die ze reddingbootdag noemt. Het reddingstation in Dordrecht is het enige dat in Brabant actief is en nam daar ook dit jaar weer aan deel.
De redders pakten groots uit. Donateurs konden meevaren op beide reddingboten, er was een hapje en een drankje en ook voor kinderen was er van alles te doen. Er werden demonstraties en lezingen gegeven, er waren voertuigen van andere hulpdiensten te zien en het reddingstation kon ook eens van binnen bekeken worden.
De KNRM ontvangt geen subsidie van de overheid en is volledig afhankelijk van donateurs, giften en nalatenschappen. Daardoor blijft de reddingmaatschappij echter wel volledig zelfstandig en kan ze haar eigen beleid bepalen. Zo legde een redder in één van de lezingen uit dat ze de beschikking hebben over de beste boten, overlevingspakken en andere middelen. Omdat ze geen subsidie ontvangt kan de overheid ook geen bezuinigingen afdwingen die ten koste zouden kunnen gaan van de veiligheid. Een statement dat staat als een huis. Wilt u dit enige 'Brabantse reddingstation ook steunen bij hun volledig vrijwillige werkzaamheden? Kijk dan op knrm.nl/dordrecht voor meer informatie.
Lauwersoog - Zaterdag 3 mei hield de Koninklijke Nederlandse ReddingsMaatschappij (KNRM) landelijk haar 21e open dag. 112Groningen was erbij om een reportage over de dag te maken in de Eemshaven en Lauwersoog.
Het evenement trok veel belangstellenden. Er voeren vier verschillende boten af en aan. De Palace, een speedboot, met een topsnelheid van 65 km/u. De Anna Jacoba Visser, met een topsnelheid van 60 km/u. De Suzanna, met een topsnelheid van 20 km/u. Tot slot kon men ook mee op de Louwes, een vroegere reddingsboot.
Omdat de KNRM volledig afhankelijk van giften is hebben zij de donateurs hard nodig. De KNRM is namelijk een zelfstandig opererende, ongesubsidieerde organisatie die werkt met professionele vrijwilligers, die kosteloos hulp verlenen.
Zij kunnen hun werk niet doen zonder steun van donateurs en gulle gevers.
Video verslag KNRM Nationale Reddingbootdag Hoek van Holland
De bezoekers bleven maar komen op het terrein van de passantenhaven in Wijdenes. De Nationale Reddingbootdag, locatie Wijdenes, is druk bezocht dit jaar. Het reddingstation heeft 600 bezoekers mogen ontvangen vandaag.
Het was vandaag een drukke maar gezellige bedoeling bij het reddingstation Wijdenes. Het reddingstation was onderdeel van de Nationale Reddingbootdag van de KNRM. De bezoekers konden niet alleen meevaren met de twee reddingboten van Wijdenes en later ook van Hoorn, maar waren ook in de gelegenheid om een brandende auto te blussen, levens te redden in het gewondennest en een rondje mee te rijden op de quad van het Rode Kruis.
Deze editie van Reddingbootdag in Wijdenes was ook meteen de drukste: het reddingstation heeft nog nooit zoveel bezoekers mogen ontvangen. Het was een groot succes.
Vooral de demonstraties maakten veel indruk op de aanwezigen: de brandweer heeft in samenwerking met het Rode Kruis en de GHOR twee personen uit een gecrashte auto bevrijd en de reddingboot van reddingstation Wijdenes hebben meerdere man overboord demonstraties uitgevoerd.
Misschien is het wel interessant om ook eens in een filmpje te laten zien hoe de boel weer wordt klaar gemaakt voor de nieuwe lancering, dus kop van de boot naar zee.
Torrey Canyon Tanker Disaster (1967)
Seven Stones Oil Tanker Disaster Aka Torrey Canyon (1967) (http://www.youtube.com/watch?v=Dn228Bnd6To#)
The suezmax tanker shipwrecked off the western coast of Cornwall, England in March 1967, causing one of the worst oil spills in U.K. history, and the world.
http://www.youtube.com/watch?v=oBFHjdoJTUc (http://www.youtube.com/watch?v=oBFHjdoJTUc)
Kantelproef KNRM Boot Oudeschild in de Haven van Volendam
Gaat dat niet automatisch??? Lijkt me erg benauwd als je in de gordels vast op je stoel zit..............en het duurt zó lang!! 98uiye
Gaat dat niet automatisch??? Lijkt me erg benauwd als je in de gordels vast op je stoel zit..............en het duurt zó lang!! 98uiye
http://www.youtube.com/watch?v=3bnahgOcbdE (http://www.youtube.com/watch?v=3bnahgOcbdE)
Hier de andere kant van de KNRM. De quad van het KNRM ijsreddingteam kwam met spoed ter plaatse om te helpen bij een man die ernstig gewond was geraakt na een aanval van een stier..
Op 01:00 zie je de quad, die normaal alleen op het ijs ingezet wordt bij ijsreddingen op en rond de Gouwzee/ Markermeer.
Opmerkelijke verschijning die quad: blauwe flitsers op een landbouwvoertuig. Bovendien rijdt dat ding nog best hard voor een landbouwvoertuig!
Tussen 2 en 6 november 2015 vond onder coördinatie van Veiligheidsregio Fryslân de grootste Friese hoogwateroefening plaats: Alert Fryslân.
De situatie was denkbeeldig: langdurige, hevige regenval. Met als gevolg: (dreigend) hoogwater en een onveilige situatie in Fryslân.
Samen met circa 15 verschillende crisispartners deed de Reddingsbrigade mee. Daarbij kwam het aan op samenwerken.
http://www.youtube.com/watch?v=fiHSgZJYpq0 (http://www.youtube.com/watch?v=fiHSgZJYpq0)
SAR (Search and Rescue) helicopter departs for rescue operation on North Sea. Picking up crew before take off at Tata Steel location. Stormy weather, hammering wind force 5. Unknown operation details.Wat een onzin. De heli maakt gewoon een vlucht om loodsen af te zetten op zeeschepen. Deze worden altijd opgepakt op YPAD, het heliplatform op de strekdam tussen het Noorderbuitentoeleidingskanaal en het Buitenspuikanaal in IJmuiden. Het is wel hetzelfde bedrijf wat ook de SAR-vluchten verzorgt.
Prio 1, 1735099, 14:58:43, ALPHA, Vaartuig motor problemen, DORzu Alarm, KWC: KWC Alarm wacht
Wat een onzin. De heli maakt gewoon een vlucht om loodsen af te zetten op zeeschepen. Deze worden altijd opgepakt op YPAD, het heliplatform op de strekdam tussen het Noorderbuitentoeleidingskanaal en het Buitenspuikanaal in IJmuiden. Het is wel hetzelfde bedrijf wat ook de SAR-vluchten verzorgt.
En als hij naar Dordrecht moet gaat hij echt niet eerst in IJmuiden mensen oppikken ;-)
SAR (Search and Rescue) helicopter departs for a maritime Pilot drop-off on vessel approaching the Port of Amsterdam. Picking up crew before take off at Tata Steel location.
Stormy weather, windforce 7.
A pilot is a mariner who manoeuvres ships through dangerous or congested waters, such as ports, canals or river mouths, and completes the berthing / unberthing operation of the ships by controlling the ship's manoeuvrability directly and the tugs and shore linesmen through a radio. Pilots are expert shiphandlers who possess detailed knowledge of local waterways. They are transported by high speed pilot boats or helicopter from shore to an inbound ship and from an outbound ship back ashore. Most ports have compulsory pilotage.
De SAR heli maakt een vlucht om loodsen af te zetten op zeeschepen. Deze worden altijd opgepakt op YPADm het heliplatform op de strekdam tussen het Noorderbuitentoeleidingskaneel en het Buitenspuikanaal in IJmuiden (dank aan Ko van Leeuwen voor de update)
Joffrey Post uit Zwaag werkt bij de Reddingsbrigade in Den Helder. Binnenkort zal hij met een boot op zee bij Lesbos levens van vluchtelingen proberen te redden. Dat is opmerkelijk omdat hij tijdens eerder werk bij de brandweer een trauma opliep.
Zaterdagmiddag, noodsystemen op het rooster. Eerst in de Berghaven noodstuur en koeling uitgelegd, vervolgens op zee de noodsystemen uitgevoerd zoals noodroer (benedendeks), koelwater omleiden en problemen met de dagtank verhelpen.
Bekijk de nieuwste film van en over de Kustwacht. Kom erachter wat de Kustwacht doet, op welke manier en met welke eenheden. Veel kijkplezier gewenst!
Deze middag 5 studenten van de Medische Hulpverlening Rotterdam aan boord en dus EHBO trainingen verzorgd.
Geoefend met binnenhalen en behandelen van een drenkeling.
Vervolgens in twee ploegen geoefend met de overname van brancard patiënten van (zee)schepen. Werken met de brancard, vastknopen en overbrengen op de reddingboot.
http://www.youtube.com/watch?v=DHgYy7BXam8 (http://www.youtube.com/watch?v=DHgYy7BXam8)
Reddingstation Wijdenes