Hulpverleningsforum
Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie => Brandweer voertuigen => Topic gestart door: Dennis 2331 op 2 maart 2016, 14:39:39
-
De TS'en van Brabant-Zuidoost worden binnenkort vervangen, dit geldt niet voor stedelijk gebied Eindhoven-Helmond wat ik vernomen heb.
http://www.brandweer.nl/brabant-zuidoost/actueel/nieuws/?ActItmIdt=43248 (http://www.brandweer.nl/brabant-zuidoost/actueel/nieuws/?ActItmIdt=43248)
-
Mooie order voor DAF !
Miljoenen order voor Ziegler Brandweertechniek
Woensdag 2 maart is tussen Ziegler Brandweertechniek en Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) een overeenkomst getekend
voor de levering van 26 brandweervoertuigen. In het bijzijn van chassisproducent DAF Nederland werden de handtekeningen tussen
de beide contracterende partijen gezet. Het gaat om de vervanging van tankautospuiten (blusvoertuigen) waarvan de afschrijvingstermijn verlopen is.
Bron:
http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html)
-
Gefeliciteerd VRBZO met dit mooie Nederlandse product!
-
Gefeliciteerd Ziegler met deze order, en uiteraard gefeliciteerd VRBZO met dit product waarvan het chassis uit eigen regio komt.
-
Inmiddels wordt de nieuwe aanbesteding voor stedelijk gebied Eindhoven-Helmond ook voorbereid! Dit vanwege het feit de TS'en daar wendbaar moeten zijn en niet te hoog, dit vanwege de tunneltjes en bruggen in beide steden.
Zou mooi zijn als dit ook weer een deels Eindhovens product wordt! :)
-
De TS'en van Brabant-Zuidoost worden binnenkort vervangen, dit geldt niet voor stedelijk gebied Eindhoven-Helmond wat ik vernomen heb.
http://www.brandweer.nl/brabant-zuidoost/actueel/nieuws/?ActItmIdt=43248 (http://www.brandweer.nl/brabant-zuidoost/actueel/nieuws/?ActItmIdt=43248)
Ziegler heeft het volgende te melden:
http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html)
Ik wist niet dat DAF (weer) 4x4 chassis bouwde.
-
Ziegler heeft het volgende te melden:
http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html)
Ik wist niet dat DAF (weer) 4x4 chassis bouwde.
Er zijn in Brabant-zuid-Oost alweer een 15 tal Nieuwe 4x4 DAF's in dienst gekomen. Daf heeft lange tijd geen 4x4 gebouwd maar is de laatste jaren daar weer mee bezig.
-
Er zijn in Brabant-zuid-Oost alweer een 15 tal Nieuwe 4x4 DAF's in dienst gekomen. Daf heeft lange tijd geen 4x4 gebouwd maar is de laatste jaren daar weer mee bezig.
Ik tel maar 5 nieuwe 4x4 Daf,s volgens mij zijn de andere 10 voertuigen allemaal mercedes atego. Bij mijn weten zijn deze omgebouwd door gemco uit Son. Met de komst van de euro 6 lijn bij daf worden er ook weer 4x4,s gemaakt zowel de CF als de LF euro 6 zijn er in een 4x4 uitvoering.
-
Ik tel maar 5 nieuwe 4x4 Daf,s volgens mij zijn de andere 10 voertuigen allemaal mercedes atego. Bij mijn weten zijn deze omgebouwd door gemco uit Son. Met de komst van de euro 6 lijn bij daf worden er ook weer 4x4,s gemaakt zowel de CF als de LF euro 6 zijn er in een 4x4 uitvoering.
Klopt Jasir! Eindhoven-Woensel, Nuenen, Geldrop, Mierlo en Veldhoven, maar die was er al wat eerder!
De rest is allemaal van afdeling De Kempen en zijn inderdaad Mercedes Atego's.
-
zijn alle kazerne's HOOG genoeg hahaha
Weet nog een aanbesteding uit Flevoland waarbij er ineens kazernes verbouwd moesten worden omdat ze anders niet gingen passen 98uiye
-
Ziegler heeft het volgende te melden:
http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/miljoenen-order-voor-ziegler-brandweertechniek.html)
Ik wist niet dat DAF (weer) 4x4 chassis bouwde.
Doen ze ook niet, een dealer of extern bedrijf bouwt de chassis om van 4x2 naar 4x4.
Het is in ieder geval geen standaard leverbare configuratie van DAF.
-
Waarom is ervoor gekozen alle voertuigen 4x4 te maken? Moeten ze allemaal de hei/het bos in kunnen als natuurbrandbestrijdingsvoertuig?
-
Waarom is ervoor gekozen alle voertuigen 4x4 te maken? Moeten ze allemaal de hei/het bos in kunnen als natuurbrandbestrijdingsvoertuig?
Ik denk omdat practisch alle voertuigen die vervangen worden ook 4x4 zijn. Dus is het een logische keuze.
-
Op een stuk of 8 na zijn alle TS-en nu ook al 4x4.
-
BZO is nogal rijkelijk bedeeld met natuurgebieden (Strabrechtse Heide is er een van)....
-
Daarnaast bied 4x4 voornamelijk voordelen, en maar weinig nadelen. Het kost weliswaar meer, en in de smalle straatjes is het moeilijker manoeuvreren. Echter zijn er in veel dorpen amper smalle straatjes.
De voordelen winnen zich terug met bijvoorbeeld;
1. inzetbaarheid voor natuurbrand
2. meer water, wat in het buitengebied ook handig is
3. bij branden in agrarisch gebied kan men makkelijker een opstelplaats buiten de vaste wegen kiezen
Mensen die bijvoorbeeld in Duitsland kijken zien dat verreweg de meeste TS'sen 4x4 aandrijving hebben, en slechts enkele kleinere of stadsvoertuigen 4x2 aandrijving gebruiken.
-
Worden de 4x4's TS-T of TS-NBB (incl. dakblussing etc.)?
-
Worden de 4x4's TS-T of TS-NBB (incl. dakblussing etc.)?
TS-T
-
Worden de 4x4's TS-T of TS-NBB (incl. dakblussing etc.)?
Ik gok zo TS-T. In Brabant vindt men het dakblussingsysteem ontzettend handig, maar schaffen ze het niet aan. :|
-
Eindhoven-Woensel blijft in bezit van hun DAF CF 4x4, deze gaat naar de vrijwilligers en gaat de 2442 vervangen. De beroeps kunnen bij heide en bosbranden rond noord-west Eindhoven hier beroep op doen.
De veiligheidsregio is nu bezig met de voorbereidingen voor de aanbestedingen van stedelijk gebied Eindhoven-Helmond. Dit gaan er wat ik begrepen heb 4 a 5 worden. Afhankelijk van de plannen voor sluiting Centrum voor 2 nieuwe posten in de stad.
-
Ik gok zo TS-T. In Brabant vindt men het dakblussingsysteem ontzettend handig, maar schaffen ze het niet aan. :|
Als je naar de bouw tekening kijkt zie je dat het ladderrek doorloopt over de cabine heen waardoor dakblussing niet meer mogelijk is
-
Als je naar de bouw tekening kijkt zie je dat het ladderrek doorloopt over de cabine heen waardoor dakblussing niet meer mogelijk is
Ja. Dat is natuurlijk grote onzin. Het arborek steekt bij elk voertuig standaard open. Als je dakblussing wilt wordt het arborek natuurlijk korter gemaakt.
-
Ja. Dat is natuurlijk grote onzin. Het arborek steekt bij elk voertuig standaard open. Als je dakblussing wilt wordt het arborek natuurlijk korter gemaakt.
Nee dat is geen onzin. Het zou een beetje raar zijn om een bouw tekening te maken en vervolgens iets anders te doen.http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/media/nieuws/brabant_zuid_oost/overzichtstekening_mkr_pers.jpg (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/media/nieuws/brabant_zuid_oost/overzichtstekening_mkr_pers.jpg)
-
Nee dat is geen onzin. Het zou een beetje raar zijn om een bouw tekening te maken en vervolgens iets anders te doen.http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/media/nieuws/brabant_zuid_oost/overzichtstekening_mkr_pers.jpg (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/media/nieuws/brabant_zuid_oost/overzichtstekening_mkr_pers.jpg)
De vraag is wat er eerst was. De bouwtekening of de aanbesteding met een pakket van eisen? Als de tekening er eerst was zijn er nogal grote fouten gemaakt, als het tweede er eerst was had men dakblussing daarin op kunnen nemen en was de tekening anders geweest.
-
Dat is helemaal geen vraag. Een regio dient het progam van eisen in, en een fabrikant bouwt daar op papier een voertuig mee. En als er met dat ding dakblussing moet kunnen worden gedaan zal dat opgenomen worden in de bouwtekening aangezien er nogal wat wezenlijke veranderingen moeten worden aangebracht. Hoeft er geen dakblussing worden gedaan zal een opbouwer keurig een normaal ladderpakket op de auto plaatsen. En heeft de regio in dit geval een belangrijke kans laten liggen, en zitten ze de komende 10 jaar of langer met een club voertuigen waar geen dakblussing mee kan worden gedaan. Even de tekening aanpassen en toch dakblussing intregeren op deze vloot zal hem niet worden. Aangezien de kosten dan totaal anders gaan komen te liggen, en je beter je aanbesteding kan over doen. ::)
-
Dat is helemaal geen vraag. Een regio dient het progam van eisen in, en een fabrikant bouwt daar op papier een voertuig mee. En als er met dat ding dakblussing moet kunnen worden gedaan zal dat opgenomen worden in de bouwtekening aangezien er nogal wat wezenlijke veranderingen moeten worden aangebracht. Hoeft er geen dakblussing worden gedaan zal een opbouwer keurig een normaal ladderpakket op de auto plaatsen. En heeft de regio in dit geval een belangrijke kans laten liggen, en zitten ze de komende 10 jaar of langer met een club voertuigen waar geen dakblussing mee kan worden gedaan. Even de tekening aanpassen en toch dakblussing intregeren op deze vloot zal hem niet worden. Aangezien de kosten dan totaal anders gaan komen te liggen, en je beter je aanbesteding kan over doen. ::)
En daarbij komt nog eens dat de meeste aanbestedingen geschreven worden vanachter een bureau en er bijna geen inbreng is vanuit de mensen die er straks echt mee moeten werken. :-\
-
Geloof maar dat er tijdens de verschillende fases van bouwen, testen, afnemen en in dienst nemen goed contact is tussen de bouwer en de opdrachtgever(s).
Een bouwer is niet gek en zal altijd (binnen de marges en tijdsdruk) de wensen van de klant proberen te implementeren en uit te voeren.
-
Is het ook bekend wanneer er begonnen wordt met de bouw van de voertuigen
-
Nee hier is nog niet veel over bekend, zijn ook nog bezig met de aanbestedingen voor stedelijkgebied Eindhoven-Helmond.
-
De eerste drie nieuwe DAF's voor Brabant-Zuidoost zijn binnen! Nu opbouw 4x4.
https://twitter.com/wvhloz/status/748841765252296704
-
https://www.ed.nl/eindhoven/brandweerwagens-zuidoost-brabant-werden-te-duur-aangeschaft~a07b3d34/?
Gaat nog een interessante discussie worden.
-
Was niet alleen Daf, maar alle Europese truckfabrikanten...