HVrescueNL @HVrescueNL
(https://pbs.twimg.com/profile_images/1742276179/HVrescueNL.jpg) (https://twitter.com/HVrescueNL)
Woensdagavond 28 februari kwam de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) met drie reddingstations in actie voor een vastgelopen viskotter in het Westgat tussen Ameland en Schiermonnikoog. Vanwege de oostelijke stormachtige windkracht 8 zijn de waterstanden op het Wad extreem laag. De kotter kon in de golven van 2 meter hoog niet worden losgetrokken. De drie vissers zijn door de vrijwilliger redders van boord gehaald en veilig aan wal gebracht.
1405546 | KNRM Dordrecht Zuid (Reddingboot KBW 1910) | |
1403001 | Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Monitorcode KNRM) |
WERKENDAM - De visser die woensdagmiddag werd gered van een eilandje in de Biesbosch had daar al een ijskoude nacht doorgebracht in de buitenlucht. Hij strandde met een rubberbootje in een stuk onbewoond gebied van het natuurgebied. Remco Verwaal van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haalde de man van het eiland. "Het is een wazig verhaal, ik snap er nog steeds niks van."Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/275333762/Remco+haalde+visser+van+eilandje+in+Biesbosch+Hij+had+een+rubberboot+van+de+speelgoedwinkel.aspx
Drie vissers gered van kotter in ijskoude storm
Woensdagavond 28 februari kwam de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) met drie reddingstations in actie voor een vastgelopen viskotter in het Westgat tussen Ameland en Schiermonnikoog. Vanwege de oostelijke stormachtige windkracht 8 zijn de waterstanden op het Wad extreem laag. De kotter kon in de golven van 2 meter hoog niet worden losgetrokken. De drie vissers zijn door de vrijwilliger redders van boord gehaald en veilig aan wal gebracht.
1300001 | BRW Zeeland (Monitorcode) | |
1302988 | BRW Zeeland (Onbekende code) |
1300029 | BRW Zeeland (OvD Walcheren / Noord-Beveland) | |
1301600 | BRW Zeeland (Vlissingen) (MIRG Groep ST) | |
1300001 | BRW Zeeland (Monitorcode) |
1300046 | BRW Zeeland (Calamiteiten Coordinator) | |
1300168 | BRW Zeeland (Nautisch Functionaris) | |
1303502 | BRW Zeeland (Oost-Souburg) (DB 4502) | |
1300034 | BRW Zeeland (OvD Oost/Midden Zeeuws-Vlaanderen) | |
1300158 | BRW Zeeland (OvD Rijkswaterstaat) (West) | |
1300029 | BRW Zeeland (OvD Walcheren / Noord-Beveland) | |
1300047 | BRW Zeeland (Persvoorlichter) | |
1302919 | BRW Zeeland (ROT OL RCvD) | |
1300070 | BRW Zeeland (Team Brandonderzoek) | |
1301601 | BRW Zeeland (Vlissingen) (MIRG Team) | |
1301618 | BRW Zeeland (Vlissingen) (MIRG Monitorcode) | |
1303501 | BRW Zeeland (Vlissingen) (DB 4501) | |
1300001 | BRW Zeeland (Monitorcode) | |
1302988 | BRW Zeeland (Onbekende code) | |
1302645 | KNRM Hansweert (Reddingboot Jan van Engelenburg) | |
1302630 | KNRM Zeeland (Monitorcode) |
1400511 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Gez.Brandweer - Coloradoweg) (Kazernealarm) | |
1400919 | BRW Rotterdam-Rijnmond (HOvD) (1e piket) | |
1400599 | BRW Rotterdam-Rijnmond (OI&P) | |
1400303 | BRW Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Oost) | |
1400100 | BRW Rotterdam-Rijnmond (OvD Waterweg) | |
1400311 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam - Bosland) (Kazernealarm) | |
1400276 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rozenburg) (Slagkracht TS) | |
1400999 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) | |
1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf) | |
1400853 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Scheepvaartzorg) (1e piket) |
1500152 | BRW Haaglanden (Maasland) (Kazernealarm) | |
1500173 | BRW Haaglanden (Maasland) (Blusploeg) | |
1500307 | BRW Haaglanden (Maasland) (Korpsalarm) | |
1400117 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Infocode Haaglanden Maasland) | |
1400304 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Infocode Scheepsbrandbestrijding) | |
1400121 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Maassluis) (Korpsalarm) | |
1400874 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter) (1e piket) | |
1400216 | BRW Rotterdam-Rijnmond > Den-Haag (Infocode) | |
1503902 | BRW Haaglanden (Monitorcode) | |
1400999 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) | |
1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf) | |
1400005 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (KNRM Hoek van Holland) (Reddingboot Jeannine Parqui) |
GVB tegen schippers: 'Voorzichtiger varen en netjes aanleggen'
'We hebben per direct preventief een aantal maatregelen genomen om de veiligheid voor onze reizigers te vergroten', zegt directeur Mark Lohmeijer van Techniek & Operatie van GVB.
http://www.at5.nl/artikelen/181965/gvb-tegen-schippers-voorzichtiger-varen-en-netjes-aanleggen
Voor alle cruciale bedieningen zoals sturen, vermogensregeling, richting stuwkracht etc. hoort er aan boord van dit soort vaartuigen ten minste een tweede volledig onafhankelijke bedieningsmogelijkheid, dus een noodbediening, te zijn.
Drukke veerponten die met zeer grote regelmaat en met veel passagiers heen en weer over het druk bevaren Y gaan zonder dat er dubbele systemen vwb de besturing en de voortstuwing zijn lijken mij volledig buiten de regels.Ben ik helemaal met je eens. Maar een dubbele besturing werkt alleen als je voldoende reactietijd hebt. En of er regels zijn weet ik niet, maar die zouden er wel moeten zijn m.i.
Ben ik helemaal met je eens. Maar een dubbele besturing werkt alleen als je voldoende reactietijd hebt. En of er regels zijn weet ik niet, maar die zouden er wel moeten zijn m.i.