haha inderdaad die was dom. Maar is een voertuih=g met 2 man wel een definitie van SIV? Volgens mij kan een korps dat zelf invullen en is het niet een officieel afgebakend iets
Er zijn volgens mij maar een héél klein aantal SIV's in Nederland ... Volgens mij in Zeeland (de tunnel, Terneuzen) en zou je de HV3 van brandweer Ede onder een SIV kunnen weg zetten, eventueel nog de G-klasse van Brandweer Gooi&Vecht maar dan houd het volgens mij wel op ....
haha inderdaad die was dom. Maar is een voertuih=g met 2 man wel een definitie van SIV? Volgens mij kan een korps dat zelf invullen en is het niet een officieel afgebakend iets
en zou je de HV3 van brandweer Ede onder een SIV kunnen weg zetten
Lijkt me handig om dan aan de vraag van de topicstarter te gaan voldoen ...
Foto's + info ....
ja eigenlijk ook weer niet,
bij een beknelling rijd eerst de TS uit dan de HV-3 en volgens mij dan de HV-1,
een SIV zou echt moeten uitrijden voor de TS,
en die chevrolet van delftzijl misschien?
of is tie al uit dienst, is een kruis tussen een HV-3 en een TS
wat is die gele helm
Via Twitter http://www.twitter.com/elievanstrien (http://www.twitter.com/elievanstrien)De tweede ook ;) al is dat de oude HV261 van Bleiswijk. De SI901 komt waarschijnlijk in Bergschenhoek te staan en de SI902 waarschijnlijk in Bleiswijk. De SI903, SI904 en SI905 in Albrandswaard, Zwartewaal en Oudenhoorn. Vandaag even wat plaatjes van de SI901 en SI902 gemaakt (bij gebrek aan sleutels konden ze niet naar buiten).
de eerste SIV is afgeleverd. Nu aan de slag om alle testen te gaan uitvoeren. De SIV gaat in 2011 schaduwdraaien (heet ook wel pilot)
De tweede ook ;) al is dat de oude HV261 van Bleiswijk. De SI901 komt waarschijnlijk in Bergschenhoek te staan en de SI902 waarschijnlijk in Bleiswijk. De SI903, SI904 en SI905 in Albrandswaard, Zwartewaal en Oudenhoorn. Vandaag even wat plaatjes van de SI901 en SI902 gemaakt (bij gebrek aan sleutels konden ze niet naar buiten)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg199.imageshack.us%2Fimg199%2F2100%2F0113aiq.jpg&hash=ba7412c7e7161f832207a0b1165d3289) (http://img199.imageshack.us/i/0113aiq.jpg/)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: SI902
Korps: Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden:
Staat daar rechts naast nou serieus een ME waterspuit...? Op een brandweerkazerne?
Klopt. Die staat daar nog wel een tijdje ivm de verbouwing van de ME-loods aan de Boezembocht. De ME-voertuigen zijn elders ondergebracht, de loodsen die daarvoor gebruikt worden zijn te klein voor de waterwerper (althans, met in- en uitrijden). Vandaar dat de W10 voorlopig op de Frobenstraat staat.ahh dan is dat dat gekkevoertuig wat ik zag staan:P
De tweede ook ;) al is dat de oude HV261 van Bleiswijk. De SI901 komt waarschijnlijk in Bergschenhoek te staan en de SI902 waarschijnlijk in Bleiswijk. De SI903, SI904 en SI905 in Albrandswaard, Zwartewaal en Oudenhoorn. Vandaag even wat plaatjes van de SI901 en SI902 gemaakt (bij gebrek aan sleutels konden ze niet naar buiten).
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg843.imageshack.us%2Fimg843%2F8936%2F0172ag.jpg&hash=f88517f63f1320b4cc7482ecf5658a39) (http://img843.imageshack.us/i/0172ag.jpg/)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: SI901
Korps: Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg199.imageshack.us%2Fimg199%2F2100%2F0113aiq.jpg&hash=ba7412c7e7161f832207a0b1165d3289) (http://img199.imageshack.us/i/0113aiq.jpg/)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: SI902
Korps: Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden:
Duurt nog wel even denk ik. De SI902 is in elk geval nog niet helemaal klaar. Daarna vermoed ik dat ze naar de posten gaan in het verzorgingsgebied waar ze komen te rijden.
Zeker weer een mooi voertuig!! Weet jij toevallig hoe lang ze nog op de Frobenstraat staan Enrique?
Op de SI901 is de tekst (in elk geval aan de zijkanten) "Snel Interventie Voertuig" inmiddels vervangen door "Rookmelders redden levens, want wij doen het niet" en een enorm Veiligheid Voorop-logo.Is was die te makkelijk? 8)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg810.imageshack.us%2Fimg810%2F1619%2F026ap.jpg&hash=2b985d4bf874d362e25a096a0652f00e) (http://img810.imageshack.us/i/026ap.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg266.imageshack.us%2Fimg266%2F9359%2F022anv.jpg&hash=44605c19115eb1b613a739234d715314) (http://img266.imageshack.us/i/022anv.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg545.imageshack.us%2Fimg545%2F4715%2F029a.jpg&hash=2c210e97425efaeefe64c4ca6c2eddfb) (http://img545.imageshack.us/i/029a.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg571.imageshack.us%2Fimg571%2F2214%2F012az.jpg&hash=d0aa7c954fc4380553407d3399cf732b) (http://img571.imageshack.us/i/012az.jpg/)
Regio: Brandweer Rotterdam-Rijnmond
Korps: Rotterdam-Rijnmond
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig TS2 HD40 T400
Roepnummer: SI901
Merk voertuig: MERCEDES-BENZ 516 CDI
Opbouw: Kenbri
Kenteken: BX-VR-12
Bouwjaar: 2010
Bijzonderheden:
Erg mooi opgebouwd voertuig. Zo'n wit dat staat erg strak op een brandweervoertuig.[mijn mening]eeeh...nee :-\
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg151.imageshack.us%2Fimg151%2F1701%2Fnijswillersiv90722large.jpg&hash=c87fa7b65d2b841038e74d1a5ca5ea09)
Regio: Brandweer Zuid Limburg
Korps: Nijswiller
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig TS2 HD40 T400
Roepnummer: 90722
Merk voertuig: Mercedes Benz sprinter 316CDo 4x4
Opbouw: Falck-OneSeven
Kenteken: 8-VGJ-09
Bouwjaar: 2010
Bijzonderheden:
Bij deze met bijbehorende informatie.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg41.imageshack.us%2Fimg41%2F445%2Fimg3480g.jpg&hash=551158534c9edd3c3670ce3ddc9552eb) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/img3480g.jpg/)hij stata wer op frobenstraat
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: SI90-1
Kenteken: BX-VR-12
Kazerne: ?
District: -
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Foto gemaakt op de Pottumstraat toen pilot al afgelopen was, waar is het voertuig nu?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi158.photobucket.com%2Falbums%2Ft108%2FDennis1_010%2FSivPostHelmond.jpg&hash=8cf9932ab0640e5514612198d0096d26)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi158.photobucket.com%2Falbums%2Ft108%2FDennis1_010%2FSiv3.jpg&hash=a83d79b9cbd074112e58133d16253dbf)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 22-3282
Kenteken: ?
Kazerne: Helmond - Centrum
District: Helmond
Regio: Veiligheids regio Brabant Zuid-Oost
Bijzonderheden: Voertuig sinds een paar dagen afgeleverd,Martin hoorn en Elektrische Sirene ,
Eindhoven - Woensel krijgt de zelfde binnenkort
Kijk eens goed Laurens, Er zit een manschappencabine achter. ;)
Volgens mij 3 voorin, en 1 achterin.
dan staat dit voertuig in het veerkde topic ::)Hoezo? Het is toch een Snel Interventie Voertuig? ::)
Hoezo? Het is toch een Snel Interventie Voertuig? ::)het siv consept is toch met 2 man op het voertuig en niet met 4 ik denk dan eerder aan een ts 4 ;) als er 4 man op zit
het siv consept is toch met 2 man op het voertuig en niet met 4 ik denk dan eerder aan een ts 4 ;) als er 4 man op zit
(kom uit de regio rotterdam rijmond)
Ja, maar het is het idee van een busje en niet van een vrachtwagen.een ts 4 kan ook een busje zijn kijk maar naar de 15-4262 (http://www.regio15.nl/brandweer/brwvoertuigen/296-154262) van delft ;)
Ja, maar het is het idee van een busje en niet van een vrachtwagen.
een ts 4 kan ook een busje zijn kijk maar naar de 15-4262 (http://www.regio15.nl/brandweer/brwvoertuigen/296-154262) van delft ;)
Het hangt er maar net af wat je onder de noemer SIV hebt hangen. De een zegt maximaal twee personen, de ander zegt met vier man kan ook.tja zo kan je heb ook stellen >:D maar onder SIV versta ik een busje met plaats voor 2 man een kleine pomp en tank en de benodigde spullen een om een brand te blussen of een kleine hulpverlening mee uit te voeren ;) O0
En als er dan 2 man op een TS zitten, is dat dan ook een SIV?
Buren-Culemborg 2 als aanvunllig op de TS ivm onderbezetting ;)
Is er niet een stadaard (Biza) bepakkings lijst met betrekking tot de SIV?
Eerder een soort volg auto dus?Nou, de SIV zal als eerste uitrukken, daarna zal dan de TSW volgen.
Nou, de SIV zal als eerste uitrukken, daarna zal dan de TSW volgen.Ja normale SIV wel... maar wss deze T5 niet O0
Ja normale SIV wel... maar wss deze T5 niet O0Wat is dan nog het nut van dit voertuig. De essentie van een SNEL interventie voertuig is, dat deze als eerste uitrukt met 2 of 4 man, niet als aanvulling op een TS, want dan schiet je er nog niets mee op. ::)
Nee, officieel bestaat een SIV helemaal niet, is een bedenksel van managers die weer eens wat van zich moeten laten horen.
Met hoeveel mensen word de auto van Opmeer bemant en hoeveel de auto van Buren-Culemborg?
Wat is dan nog het nut van dit voertuig. De essentie van een SNEL interventie voertuig is, dat deze als eerste uitrukt met 2 of 4 man, niet als aanvulling op een TS, want dan schiet je er nog niets mee op. ::)
En wat is de reden dat Culemborg het dan geheel anders doet, dan de talloze pilots in het land?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg526.imageshack.us%2Fimg526%2F8360%2Fimg7747v.jpg&hash=6e9fe2cb81f42e1fdb58311324924234) (http://imageshack.us/photo/my-images/526/img7747v.jpg/)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Iveco Daily 70c17
Roepnummer: 99-1234
Kenteken: ..-..-..
Kazerne: Ziegler Winschoten Demovoertuig
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6250.jpg&hash=4121a0660ed2d2d05ca685ec1b32b075)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6251.jpg&hash=9b8f9f7f0dff097a016fb91f1628f60d)
Merk voertuig: Spykstaal
Roepnummer: 107 (op de interne mobi, voertuig heeft geen C2000)
Kenteken:
Regio: Haaglanden
Post: Flora Holland
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F548%2Fimg5230lj.jpg&hash=23779a551d54c3cb97117f8befc36e93)
Roepnummer: 107 (op de interne mobi, voertuig heeft geen C2000)
Korps: Bedrijfsbrandweer Flora Holland
O0
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6349.jpg&hash=0e0e44c02b6319b74c59e54cd9411471)
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 15-9063
Kenteken: BP-VB-85
Regio: Haaglanden
Post: Rijswijk
Bijzonderheden: SIV 4
Welke was dan de SIV 2??de 15-9062 ;)
Ja, dat is de SIV.CitaatSnel Interventievoertuig met een bemanning van 4 personen (SIV4)
Deze pilot draait om een kleine basiseenheid. Het voertuig rukt uit bij alle soorten incidenten in plaats van de reguliere grote eenheid. De SIV is bemand met vier personen die bij voorkomende klussen kunnen redden of de eerste maatregelen kunnen nemen.
Het voertuig is een omgebouwd waterongevallenvoertuig (WO) met vier zitplaatsen voor een chauffeur, twee manschappen en een bevelvoerder, een blussysteem en materiaal om reddingen te kunnen verrichtingen.
De bemensing van de SIV4 zal meer flexibel optreden dan de standaard tankautospuit met een zeskoppige bemensing. Omdat het voertuig een relatief eenvoudige blusinstallatie heeft zal de chauffeur makkelijker de manschappen kunnen helpen en ondersteunen bij de werkzaamheden. De SIV4 is gereed gemaakt voor brandbestrijding, technische hulpverlening, ongevallen gevaarlijke stoffen en waterongevallen. De blusinstallatie op de SIV4 is een One-Seven 800 systeem, de lichtere variant van het systeem dat in de nieuwste tankautospuiten van Brandweer Haaglanden is gemonteerd. De watertank heeft een capaciteit van 400 liter.
De 15-9062 (Midden-Delftland):
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden (http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden)
Dat zou een SIV4 zijn.oke dan haal ik ze door elkaar ;D
===============
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden (http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden)
Het verbaasd me overigens dat de 15-4262 hier niet voor gebruikt is, maar speciaal een voertuig omgebouwd is.zou die niet nog in dienst zijn ???
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6242.jpg&hash=03fd4ed41a70ecba04e4a804d6db8892)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6245.jpg&hash=ffce27b1907cedf5333dda2b56e41ab2)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6247.jpg&hash=158265cc3c51ce6da75f4043a14ba7a5)
Merk voertuig:Trekker= Iveco Daily,Oplegger= Veldhuizen Clixtar
Roepnummer: 15-6862
Kenteken: 48-BX-GT/OJ-68-KN
Regio: Haaglanden
Post: Flora Holland
Bijzonderheden:VerlengdTrekker/Oplegger combinatie
oke dan haal ik ze door elkaar ;D zou die niet nog in dienst zijn ???
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi195.photobucket.com%2Falbums%2Fz28%2Fmichael_theelen%2FP5129424.png&hash=e284626b121e9f2c432157263b94e0ec)Ik had hem ook
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi195.photobucket.com%2Falbums%2Fz28%2Fmichael_theelen%2FP5129429.png&hash=0068880d9b9b4c7b097c537cd18a78b1)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi195.photobucket.com%2Falbums%2Fz28%2Fmichael_theelen%2FP5129430.png&hash=2e65527e2c95fb125878a79ad3f07823)
Dienst: Brandweer Brabant Zuid-Oost
Standplaats: Helmond
Roepnummer: 22-3282
Soort voertuig: SIV-4
Kenteken: BZ-RL-89
Bijzonderheden:
Verzoek om deze voertuigen even te plaatsen in het bedrijfsbrandweer topic (geldt ook voor de OvD), daar horen ze thuis!Dit kan na ± een ¼ uur al niet meer, en jij komt er een uurtje of 7 later mee aan, dus moet jij of een andere mod het doen ;)
Dit kan na ± een ¼ uur al niet meer, en jij komt er een uurtje of 7 later mee aan, dus moet jij of een andere mod het doen ;)
Brandweer Rotterdam-zuid sneller ter plaatse met kleiner voertuig.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/30-07-2012/brandweer-sneller-ter-plaatse-met-kleiner-voertuig (http://www.rijnmond.nl/nieuws/30-07-2012/brandweer-sneller-ter-plaatse-met-kleiner-voertuig)
Mooi dat die brandweerman ook nog even een lekker kritisch tegengeluid kan laten horen, in een tijd waarin eigenlijk alles 'politiek correct' via de communicatiemensen behoort te verlopen O0
Hierbij nog twee plaatjes van dit apparaat.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8175%2F7991552514_81cfe477f2_c.jpg&hash=08c9c6f47de642f1c4f18093747f9b42) (http://www.flickr.com/photos/78794843@N03/7991552514/)
9-VVR-16 [SI 43-0] (1) (http://www.flickr.com/photos/78794843@N03/7991552514/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8448%2F7991543229_45b4cd72ec_c.jpg&hash=ae9b399d0f2937a1dc0ac7092ce27b39) (http://www.flickr.com/photos/78794843@N03/7991543229/)
9-VVR-16 [SI 43-0] (2) (http://www.flickr.com/photos/78794843@N03/7991543229/)
Dienst: VRR Brandweer Rotterdam-Rijnmond
Afdeling: District Rijnmond Zuid
Standplaats: Pottumstraat
Wagenparknummer: m.n.b.
Roepnummer: SI 43-0
Kenteken: 9-VVR-16
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk & type: Isuzu TFS 85 D-Max 4x4 / Gemco
Bijzonderheden: striping achter zit te hoog. zoeklicht i.m.o. niet handig geplaatst
Waar baseer jij je op dat de striping achter te hoog zit, heb je de officiele tekeningen gezien dan, lager kan niet ivm met de plek van de achterlichten en het rolluik.
Ik heb wel eens op de site van brandweerstriping de tekeningen van Mercedes atego's bekeken hier word de voorzijde op 3 of 4 verschillende manieren gestriped, zij weten er zelf geen eenheid in te krijgen.
En waar zou jij het zoeklicht dan plaatsen, waar het zoeklicht voor is, het zoeken van huisnummers zit deze perfect.
De regel is - volgens mij - dat de striping aan de achterzijde tegen de onderste rand van de carrosserie danwel de opbouw wordt geplaatst. Maar dat heb ik niet met zoveel woorden kunnen terugvinden op de hiervoor bestemde website.Deze opbouwer (Gemco) kiest ervoor om de achterlichten in de opbouw van het voertuig te plaatsen. Waardoor je een relatief lagere opbouw krijgt, waardoor je zware spullen ook wat lager kunt plaatsen (arbo) Onze TS heeft ook een Gemco-opbouw, en ook bij ons zitten de reflectiestrepen precies zo. ;)
Midden op de lichtbalk. Je kunt dan beter naar beneden schijnen in voorwaartse en zijwaartse richting. Bijvoorbeeld als je op een dijk staat / rijdt en onder aan de dijk is een ongeval of een woning die je zoekt.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg151.imageshack.us%2Fimg151%2F1701%2Fnijswillersiv90722large.jpg&hash=c87fa7b65d2b841038e74d1a5ca5ea09)
Regio: Brandweer Zuid Limburg
Korps: Nijswiller
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig TS2 HD40 T400
Roepnummer: 90722
Merk voertuig: Mercedes Benz sprinter 316CDo 4x4
Opbouw: Falck-OneSeven
Kenteken: 8-VGJ-09
Bouwjaar: 2010
Bijzonderheden:
Bij deze met bijbehorende informatie.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg94%2F4980%2Fbordermaker4.jpg&hash=63fc4c30c1f26012bda11febdeef484e)
Dienst: Brandweer Rotterdam-Rijnmond
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Standplaats: Berkel en Rodenrijs
Roepnummer: SI 24-0
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI
Opbouwer: Rosenbauer-Kenbri Firefighting
Kenteken: BX-VR-12
Bijzonderheden: Vrachtwagenkenteken.
Vrachtwagenkenteken is geen bijzonderheid aangezien het voertuig incl. laadvermogen meer als 3500kg is, en daardoor voor de wet een vrachtwagen is welke alleen met een C rijbewijs bereden mag worden.
En binnenkort een C1 rijbewijs (3500 - 7500 Kg).Alleen voor bestuurders die voor 19 januari 2013 nog geen rijbewijs hadden voor die betreffende categorie.
0100669 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (Lichtkrant) | |
0100650 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (TS/SIE) |
p2kflex
0100669 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (Lichtkrant) 0100650 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (TS/SIE)
Is iemand bekend met wat deze "SIE-HELI" precies is?
Sie = Snelle Interventie Eenheid Bestrijding Ongevallen Gevaarlijke StoffenEn waarom zou de brandweer iets moeten gaan opstarten, wat door de politie is gestopt.
Ik heb ergens gelezen dat Amsterdam met een DRONE gaat testen. ;)
Omstreden
Het gebruik van drones is omstreden. Zo vindt D66 in de Tweede Kamer het een schending van de privacy. Eerder dit jaar besloot de politie in Amsterdam om af te zien van het gebruik ervan, omdat ze teveel technische problemen hebben.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/101335/%27Drones%20boven%20Purmerend%27%20UPDATE (http://www.rtvnh.nl/nieuws/101335/%27Drones%20boven%20Purmerend%27%20UPDATE)
En waarom zou de brandweer iets moeten gaan opstarten, wat door de politie is gestopt.Gezien het feit de brandweer andere taken er mee uitvoert dan de politie? Brandweer surveilleert niet voor woninginbrekers, maar iets de lucht in kunnen sturen om een meting te kunnen doen zou dit andere gebruik aantonen.
En waarom zou de brandweer iets moeten gaan opstarten, wat door de politie is gestopt.
Laat ik het anders zeggen. Brandweer nederland heeft in het verleden meer projectjes opgestart, die tot nog toe allemaal een zachte dood zijn gestorven. Maar wel klauwen vol geld kosten. Die tijd zijn we echt voorbij, de tijd is aangebroken om het geld nuttiger te besteden.Dat ben ik met je eens! \O0
Laat ik het anders zeggen. Brandweer nederland heeft in het verleden meer projectjes opgestart, die tot nog toe allemaal een zachte dood zijn gestorven. Maar wel klauwen vol geld kosten. Die tijd zijn we echt voorbij, de tijd is aangebroken om het geld nuttiger te besteden.
Ik vraag me af waarom diverse korpsen/ veiligheidsregio's in ons land telkens een ander soort SIV ontwikkelen (op basis van een bestelbus of pickup-truck) terwijl men ook een compact blusvoertuig kan aanschaffen op een licht vrachtwagenchassis met complete bepakking. :-\Nou, regio,s verzinnen niks. Zij gaan enkel met hun boodschappenlijstje naar de diverse opbouwers toe, en daar mogen de opbouwers op inschrijven. Enja, die opbouwers zullen er alles aan doen om het mooiste en beste voertuig te kunnen leveren. Plus dat er nog helemaal geen standaard is voor een SIV-voertuig. ;)
http://www.fischer-feuerschutz.de/img/fahrzeuge/klingsmoos/001klingsmoos004-home.jpg (http://www.fischer-feuerschutz.de/img/fahrzeuge/klingsmoos/001klingsmoos004-home.jpg)
Dit weekend gaat brandweer Amsterdam-Amstelland op werkbezoek bij Brandvæsen Denemarken omtrent de werking van de SIV aldaar,Tuurlijk, we gaan vooral zelf kijken om te zien wat al veel collega's voor je gezien hebben, en komen dan enthousiast terug met dezelfde verkoopverhalen en niet men de mindere kanten van het verhaal.
(Deens FSU F(ast) S(usspression) U(nit) ) en de inzet hiervan binnen BAA in de toekomst!
ander soort SIV ontwikkelen (op basis van een bestelbus of pickup-truck)Praktijktesten hebben al aangetoond dat deze eenheden als eerste wagen bij bijvoorbeeld een hoogbouw brand geen enkele meerwaarde hebben. Pompcapaciteit onvoldoende om een stijgleiding of een HW te voedden, dus het is eigenlijk een soort veredelde spullen bus. Persoonlijk voel ik meer voor dit soort voertuigen, mogelijk aangepaste bezetting afhankelijk van inzetgebied en omliggende posten maar voldoende mogelijkheden om ook bij grote klussen niet nutteloos langs de kant geparkeerd te moeten worden.
Brandweer Albrandsw. @TS42_1
Wordt het niet eens tijd voor een écht Snel Interventie Voertuig? #SIV #VRR #Porsche pic.twitter.com/LKLNFmCYAJ
En dan hebben ze zeker ook een TS-BT gekocht ;-)jullie begrijpen hopelijk wel dat deze foto niet in de vrr is gemaakt en dit voertuig zeker niet van de regio is en het gewoon een grapje is. ::)
jullie begrijpen hopelijk wel dat deze foto niet in de vrr is gemaakt en dit voertuig zeker niet van de regio is en het gewoon een grapje is. ::)Oh, jammer, hadden we niet door... :D
(https://lh3.googleusercontent.com/-utrk_2xBXvM/UjVacmcgPQI/AAAAAAAADAs/jR4ZsfOZNAg/w731-h548-no/99-1234.JPG)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Iveco Daily
Roepnummer: 99-1234
Bijzonderheden: het betreft om een demo model van Ziegler Brandweertechniek
Wat voor lichtbalk zit daarop? Nog nooit eerder gezien volgens mij.dat weet ik niet.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F112vandaag.nl%2Fwp-content%2Fgallery%2Fhaaglanden%2Fimg_6349.jpg&hash=0e0e44c02b6319b74c59e54cd9411471)
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 15-9063
Kenteken: BP-VB-85
Regio: Haaglanden
Post: Rijswijk
Bijzonderheden: SIV 2
Iemand nog interesse in de SIV4 van Haaglanden?
http://feuerwehr.de/markt/anzeige.php?&r=9&fr=2&z=1&n=35371&fhz=1 (http://feuerwehr.de/markt/anzeige.php?&r=9&fr=2&z=1&n=35371&fhz=1)
Soms worden wat oudere voertuigen ook gewoon vervangen......
Soms worden wat oudere voertuigen ook gewoon vervangen......
Maar als binnen 2 jaar na ombouw een voertuig verkocht wordt noem ik dat kapitaalvernietiging.Tja, en als al die pilots van die SIV's zo perfect werken zal dit voertuig toch wel vervangen zijn voor een nieuw voertuig. Iemand daar al foto,s van?
Kentekenserie die begint met BP dateert uit 2003..
(https://lh3.googleusercontent.com/-Q8L_2k_59ZU/UlEb_QMlftI/AAAAAAAADVU/UR-xL6RnPmk/w731-h548-no/IMG_1662.JPG)Nu al mooier dan die ISUZU opbouw ^-^
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Volkswagen AMAROK PLUSCAB
Roepnummer: Onbekend
Bijzonderheden: het betreft om een demo model van BMT
Misschien wat voor Amsterdam-Amstelland, zij gaan tenslottealszoveelsteregioopnieuwhetwieluitvindenhet SIV concept testen.
Waarom dat? Hebben de huidige pilots niet opgeleverd wat BAA wil gaan testen?
Trouwens wel vreemd, de SIV's werden altijd met veel media-aandacht gepresenteerd, maar gaan via de achterdeur weer naar buiten. Heeft iemand hier een verklaring voor? Werkt het concept beter bij de managers achter de vergadertafel dan bij de brandweerlieden die het mogen uittesten?
Waarom dat? Hebben de huidige pilots niet opgeleverd wat BAA wil gaan testen?
(https://lh3.googleusercontent.com/-utrk_2xBXvM/UjVacmcgPQI/AAAAAAAADAs/jR4ZsfOZNAg/w731-h548-no/99-1234.JPG)
Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Iveco Daily
Roepnummer: 99-1234
Bijzonderheden: het betreft om een demo model van Ziegler Brandweertechniek
Ik mis al enige tijd de SIV /TS 4 in de regio Haaglanden bij de alarmeringen. Weet iemand of ze nog worden ingezet? Zo ja: Dan heb ik het mis, zo nee: Wat is de reden? Of rijdt men met 4 m/v op een standaard TS?
Historie van de brandweer. De voorloper van de SIV. Leuk om deze geschiedenis te kennen. http://www.brandweerbus.com/in_rotterdam.htm (http://www.brandweerbus.com/in_rotterdam.htm)
Doetinchem heeft sinds niet zo heel lang ook een SIV, Mooie Mercedes Sprinterhttp://www.youtube.com/watch?v=cqwS-Id85C8#ws (http://www.youtube.com/watch?v=cqwS-Id85C8#ws)
Kan helaas geen foto plaatsen...
de "voorloper" van de SIV? :)Hoezo SIV? Er gingen 6 a 7 mensen mee, staat in de tekst.
Deze maar hier plaatsen.https://www.youtube.com/watch?v=F_ywWRMWUPw (https://www.youtube.com/watch?v=F_ywWRMWUPw)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg13.imageshack.us%2Fimg13%2F1472%2Fv9rp.jpg&hash=30b22affeea9b9b2ae261a047c30a560) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/v9rp.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2FSIV-2015_zpsg1mlvmoz.jpg&hash=4beade18170996e2afb07a7c57fa7573) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/SIV-2015_zpsg1mlvmoz.jpg.html)
Dienst: Veiligheidsregio Gelderland Zuid.
Standplaats: Tiel.
Roepnummer: 08-8902
Soort voertuig: SIV
Merk en type: Mercedes Benz 316CDi[Sprinter]
Opbouw: BMT
Kenteken: VK-865-H
Bijzonderheden: Nog niet in dienst (bij mijn weten)
Inmiddels in dienst. Echter wel 's avonds en in de weekenden. Dit omdat Tiel een vrijwilligerspost is en ze overdag niet genoeg personeel hebben. Nijmegen heeft eenzelfde SIV met roepnummer 08-8901. Deze is wel 24/7 inzetbaar. Beide SIV's komen uit een pilot voor een jaar. Na de evaluatie zal verder worden gekeken naar het gebruik van de SIV.
Dan zou je juist zeggen dat de SIV alleen overdag (doordeweeks) inzetbaar is, om het tekort aan vrijwilligers op te vangen. Of bedoel je dat ook?
Zoals ik al zeg: Overdag niet genoeg vrijwilligers om de SIV te vullen. 's Avonds en in het weekend wel. Dus alleen dan inzetbaar. Nijmegen heeft wel 24/7 bemanning omdat het hier dan een beroepspost betreft.En hoe rukken ze overdag dan uit?
En hoe rukken ze overdag dan uit?
Met de TS ;)Goh, wat verrassend. Hoeveel mensen gaan er dan op die TS. ::)
Met de TS ;)
Goh, wat verrassend. Hoeveel mensen gaan er dan op die TS. ::)
Beetje vreemd verhaal op een SIV zitten minder mensen, daar zijn er niet genoeg van en dan rukken ze met een TS uit waar in principe dus meer mensen op zitten, vandaar deze vragen komt raar over.
TS7 uit mijn hoofd. Dat zijn de Tssen van Lingewaal-Noord, Geldermalsen en Wijchen wel tenminste, en ze komen alle 4 uit dezelfde aanbesteding.Ik vraag hoeveel mensen er in die TS stappen tijdens een uitruk, zijn dat er 4 zijn dat er 6. Je gaat me nu toch niet vertellen dat er 4 TSen gaan rijden op 1 melding waar anders maar 1 TS voor nodig zou zijn hè? Je gaat overdag geen SIV buiten dienst zetten om dat je niet vol krijgt, maar je gaat dan met 4 TSen rijden. Ik durf al haast niet meer te vragen hoeveel personen in die TSen zitten.
Ik vraag hoeveel mensen er in die TS stappen tijdens een uitruk, zijn dat er 4 zijn dat er 6. Je gaat me nu toch niet vertellen dat er 4 TSen gaan rijden op 1 melding waar anders maar 1 TS voor nodig zou zijn hè? Je gaat overdag geen SIV buiten dienst zetten om dat je niet vol krijgt, maar je gaat dan met 4 TSen rijden. Ik durf al haast niet meer te vragen hoeveel personen in die TSen zitten.
Hoeveel er instappen weet ik niet. Maar blijkbaar is het niet mogelijk om beide te vullen.Ik geloof niks van dit verhaal. Een SIV is juist bedoeld om opkomstproblemen op te lossen, en niet om buiten dienst te zetten om vervolgens met een normale TS uit te rukken.
Ik geloof niks van dit verhaal. Een SIV is juist bedoeld om opkomstproblemen op te lossen, en niet om buiten dienst te zetten om vervolgens met een normale TS uit te rukken.
http://112gld-zuid.nl/nieuws/30-brandweer/algemeen/1258-brandweer-gelderland-zuid-start-proef-met-snel-inzetbaar-voertuig-foto-s (http://112gld-zuid.nl/nieuws/30-brandweer/algemeen/1258-brandweer-gelderland-zuid-start-proef-met-snel-inzetbaar-voertuig-foto-s) . Ook hier staat dat ze in Tiel enkel 's avonds, 's nachts en in het weekend met de SIV rijden.De klucht is zelfs nog erger :-X
17-05-2015 - Nijmegen - Op maandag 4 mei 2015 is de Brandweer Gelderland-Zuid gestart met een proef met een snel inzetbaar voertuig (SIV). Dit voertuig wordt bemand door twee brandweermedewerkers. De proef vindt plaats in Tiel en Nijmegen en duurt een jaar.Blijft mijn vraag hoe ze het overdag doen op werkdagen. ::)
En hoe rukken ze overdag dan uit?
Inmiddels in dienst. Echter wel 's avonds en in de weekenden. Dit omdat Tiel een vrijwilligerspost is en ze overdag niet genoeg personeel hebben. Nijmegen heeft eenzelfde SIV met roepnummer 08-8901. Deze is wel 24/7 inzetbaar. Beide SIV's komen uit een pilot voor een jaar. Na de evaluatie zal verder worden gekeken naar het gebruik van de SIV.
Het zal allemaal iets genuanceerder liggen dan dat er hier verteld wordt.Er wordt nu pas gesproken over het feit dat er overdag een kazernebezetting is. En het is nu pas de eerste maal dat de vraag goed wordt beantwoord.
Een van de feiten die ook meespeelt is dat men in Tiel wil testen met vrijwilligers, en Tiel overdag een kazernebezetting kent.
Een mooi filmpje hoe de SIV goed wordt ingezet. Let niet op de muziek en het commentaar!Als die TAS er is, gaat er dan een dikke slang naar de SIV om te blijven spuiten?
Als die TAS er is, gaat er dan een dikke slang naar de SIV om te blijven spuiten?
Een mooi filmpje hoe de SIV goed wordt ingezet. Let niet op de muziek en het commentaar!
Inderdaad. De grote TS is dan eigenlijk de tankwagen voor de kleine TS welke maar ongeveer 500 liter water mee heeft.
Deze voertuigen zijn overigens geen echte SIV's. Ze zijn niet aangeschaft omdat ze snel en wendbaar zijn. Maar omdat het brandweerkorps waar ze vandaan komen erg weinig uitrukken heeft en een groot voertuig te duur is. In Duitsland en Oostenrijk zijn degelijke kleine brandweerkazernes heel normaal.
De bepakking bestaat meestal uit een watertank van 500 of 600 liter. Er is een bluspomp voor zo'n 800 liter per minuut. En verder veel spullen voor een lage druk aanval. In sommige gevallen heeft met een HD (Of soort gelijk) aan boord.
Het voertuig is inderdaad goed te vergelijken met een SIV, hoewel het misschien beter past onder de oude (Bijna uitgestorven) benaming AS.
Even opgezocht, Weinheim heeft 45 voertuigen. Maar dergelijke voertuigen kom je idd vaak tegen in kleine stadjes/dorpjes.
Als die TAS er is, gaat er dan een dikke slang naar de SIV om te blijven spuiten?
Zo te zien wel.Dit is geen SIV maar een KLF (Klein blusvoertuig) volgens mij. Moeilijk om te oordelen over uitruk procedures van andere landen. En zeker om deze te vergelijken met deze van andere landen. Wij rukken hier in Belgie bij elke (woning)brand standaard uit met 2 autopompen enkel voor melding via brandmeldcentrale zonder bevestiging van brand gaat er maar één autopomp buiten.
Ik zie ook in dit filmpje geen meerwaarde voor de SIV: Op het moment dat de SIV de auto neerzet hoor je op de achtergrond al de Martin van de TS. Er is in geknipt waardoor je niet ziet hoeveel later de TS ter plaatse is. Maar veel meer als een minuut is het volgens mij niet.
1001732 | BRW Limburg-Noord (Roermond) (Bemanning SIV) | |
1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm) |
1001732 | BRW Limburg-Noord (Roermond) (Bemanning SIV) | |
1001742 | BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm) |
Waar ik vooral weinig voordeel van een SIV zie zijn de beroepsposten, zoals hier in Roermond: Vaker als de SIV (2 personen) en de TS (4 personen) gealarmeerd en dan rijdt vaak genoeg alleen de TS (met 6 man) erheen. Dan zie je ook dat bij een automatische handmelding die erna komt dat er ook daarvoor SIV+TS gealarmeerd word terwijl normaal tijdens kantooruren alleen de SIV erop zou rijden. Zie deze
Ipv al die voertuigen uit te rusten met het ''fantastische'' DLS kunnen ze er beter een COBRA plaatsen. Veilig een eerste aanval kunnen doen van buitenaf, of van de beneden verdieping door het plafond naar boven.Als we eerst ook eens gaan onthouden waarvoor COBRA bedoeld is, en de TSen gewoon eens standaard gaan uitrusten. Zolang je niet weet waar je vuurhaard zit heeft het totaal geen nut om met een COBRA naar binnen te gaan spuiten. COBRA is aanvullend bedoeld, never nooit als vervanging.
Als we eerst ook eens gaan onthouden waarvoor COBRA bedoeld is, en de TSen gewoon eens standaard gaan uitrusten. Zolang je niet weet waar je vuurhaard zit heeft het totaal geen nut om met een COBRA naar binnen te gaan spuiten. COBRA is aanvullend bedoeld, never nooit als vervanging.
Peter, je hebt helemaal gelijk. Alleen komt er een discussie naar boven met wel of niet naar binnen gaan met 2 man personeel, in het geval van een SIV, vandaar mijn COBRA reactie, LD/HD voldoet prima en moeten we niet willen vervangen door de wondermiddelen welke als fantastisch aangeprezen worden door de verkopers. En ik denk dat we echt wel redelijk op een lijn zitten, ondanks dat ik geen expert ben maar een geïnteresseerde lezer.Die discussie is er niet. Als er maar 2 man op een SIV zitten wordt er niet naar binnen gegaan. Dat dit toch gebeurd is een hele andere discussie, een discussie die inmiddels bij de vakbonden en veiligheidsberaad ligt. De arbeidsinspectie is er in ieder geval erg duidelijk over, net zoals het veiligheidsberaad en schrijft dat voor een maatgevend incident (waar een woningbrand onder valt). Een TS6 bemanning op dient te rijden, en geen TS2. ;)
Die discussie is er niet. Als er maar 2 man op een SIV zitten wordt er niet naar binnen gegaan. Dat dit toch gebeurd is een hele andere discussie, een discussie die inmiddels bij de vakbonden en veiligheidsberaad ligt. De arbeidsinspectie is er in ieder geval erg duidelijk over, net zoals het veiligheidsberaad en schrijft dat voor een maatgevend incident (waar een woningbrand onder valt). Een TS6 bemanning op dient te rijden, en geen TS2. ;)
Waar staat dat?
Daar ben ik ook benieuwd naar, staat dat echt zwart op wit?En alleen al om het laatst genoemde de SIV2 op arbeidsomstandigheden totaal verbieden.
En dan nog het feit, ongeacht wat er door de leiding gezegd wordt: Veel brandweermannen/vrouwen zullen toch naar binnen gaan in het geval er wat te redden valt, mede door druk van omstanders en hun eigen persoonlijke gevoel. Je moet professioneel zijn in die situaties, maar als jij een zolderbrand hebt met een persoon nog binnen zullen de mensen van de SIV denk ik niet buiten blijven staan.
De oplossing is inderdaad gewoon een TS6 laten rijden, maar als een SIV toevallig in de buurt is die ook een kijkje komt nemen (omdat het om de hoek is) dan zit je weer met hetzelfde verhaal... :)
De SIV 08-8902 welke in Tiel stond wordt niet meer gealarmeerd en staat ook niet meer in de kazerne, terwijl de proef tot eind Mei zou duren met de SIV.
0904149 | BRW Gelderland-Zuid (Tiel) (Korpsalarm) |
p2kflex
0904149 BRW Gelderland-Zuid (Tiel) (Korpsalarm)
volgens mij is de siv er nog wel
Wederom een veel te grote wagen die niet echt "SIV" is.
Een volgepakte Mercedes Sprinter is echt niet sneller ter plaatse dan ren reguliere TS....
Een volgepakte Mercedes Sprinter is echt niet sneller ter plaatse dan ren reguliere TS....
Volgens mij gaat het in dit geval ook niet om sneller ter plaatse te zijn, maar dat de reguliere TS inzetbaar blijft voor 'echte' meldingen.
De SIV staat op een beroepspost, waar genoeg personeel is om ook nog een TS en HW te bemensen, dus tijdswinst valt er niet echt te behalen.
De meerwaarde zit hem in dat de SIV kleine meldingen, waar geen 6 man voor nodig, is kan afhandelen, zodat die 6 beschikbaar blijven voor serieuzere incidenten.
De benaming 'SIV' is dan misschien niet helemaal juist, eerder TS2.
Duur autootje voor alleen een prullenbak en een liftinsluiting?Ik vind die korte sprinters zo sneu om te zien...
voorlopig rukken de SIV's van de VRR niet uit
https://www.ad.nl/rotterdam/snelle-blusauto-s-mogen-voorlopig-de-weg-niet-meer-op~a73bf826/