GRIP 1 | 0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 1 | 0903105 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Beheer) |
GRIP 1 | 0903113 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Hoofd Calamiteitencentrum) |
GRIP 1 | 0903150 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (RCvD Piketcode) |
GRIP 1 | 0903200 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode) |
GRIP 1 | 0903241 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD - ROGS West) |
GRIP 1 | 0903242 | BRW Geldermalsen (Bemanning VC2) |
GRIP 1 | 0903249 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (plv. Compagniecommandant District West) |
GRIP 1 | 0903261 | BRW Geldermalsen (Portofonisten) |
GRIP 1 | 0903262 | BRW Neerijnen (West) (Portofonisten) |
GRIP 1 | 0903292 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (DOvD Geldermalsen - Neerijnen - Lingewaal) |
GRIP 1 | 0903595 | BRW Geldermalsen (Bemanning HA) |
GRIP 1 | 0904999 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode GRIP) |
GRIP 1 | 0903113 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Hoofd Calamiteitencentrum) |
GRIP 1 | 0923100 | MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 1 | 0923802 | MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (OvD-G West) |
GRIP 1 | 0933300 | Politie Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Piket Persvoorlichter) |
GRIP 1 | 0933350 | Politie Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (PersInfo Regionaal) |
GRIP 1 | 0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 1 | 0903200 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode) |
GRIP 1 | 0903244 | BRW Buren (Beusichem) (WTS 1000) |
GRIP 1 | 0903491 | BRW Culemborg (Logistiek) |
GRIP 2 | 0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 2 | 0903105 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Beheer) |
GRIP 2 | 0903115 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Piket Centralist) |
GRIP 2 | 0903116 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (ROT - Regionaal Operationeel Team - Grip 2) |
GRIP 2 | 0903211 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost) |
GRIP 2 | 0903221 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Piketcentralist) |
GRIP 2 | 0903226 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost Groepsoproep) |
GRIP 2 | 0903241 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD - ROGS West) |
GRIP 2 | 0903256 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD West Groepsoproep) |
GRIP 2 | 0904999 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode GRIP) |
0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) | |
0903150 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (RCvD Piketcode) |
GRIP 3 | 0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 3 | 0903105 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Beheer) |
GRIP 3 | 0903151 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (RCvD Persoonlijke code) |
GRIP 3 | 0903211 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost) |
GRIP 3 | 0903226 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost Groepsoproep) |
GRIP 3 | 0903241 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD - ROGS West) |
GRIP 3 | 0903256 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD West Groepsoproep) |
GRIP 3 | 0904999 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode GRIP) |
0933350 | Politie Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (PersInfo Regionaal) |
Achtervolging na gewelddadige overval
WAARDENBURG - In Amsterdam Zuid-Oost is rond drie uur woensdagochtend door meerdere personen een professioneel geldvervoersbedrijf overvallen.
Dat meldt de politie.
De voortvluchtige overvallers crashten vervolgens op de A2 bij Waardenburg, bedreigden een automobilist en reden verder met diens auto verder richting Eindhoven.
Tijdens de overval gebruikten de daders explosieven en schoten ze met automatische wapens op de politie. Die achtervolgt de criminelen inmiddels bij Eindhoven.
http://www.nu.nl/binnenland/2551797/achtervolging-gewelddadige-overval.html (http://www.nu.nl/binnenland/2551797/achtervolging-gewelddadige-overval.html)
0130007 | Politie Veiligheidsregio Amsterdam Amstelland (PersInfo) |
0130000 | Politie Amsterdam Amstelland (Inzet Mobiele Eenheid) |
GRIP 4 | 0903100 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) |
GRIP 4 | 0903105 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Beheer) |
GRIP 4 | 0903211 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost) |
GRIP 4 | 0903226 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD Oost Groepsoproep) |
GRIP 4 | 0903241 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD - ROGS West) |
GRIP 4 | 0903256 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD West Groepsoproep) |
GRIP 4 | 0904999 | BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode GRIP) |
p2kflex
GRIP 1 0903100 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) GRIP 1 0903105 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Beheer) GRIP 1 0903113 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Hoofd Calamiteitencentrum) GRIP 1 0903150 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (RCvD Piketcode) GRIP 1 0903200 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode) GRIP 1 0903241 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (HOvD - ROGS West) GRIP 1 0903242 BRW Geldermalsen (Bemanning VC2) GRIP 1 0903249 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (plv. Compagniecommandant District West) GRIP 1 0903261 BRW Geldermalsen (Portofonisten) GRIP 1 0903262 BRW Neerijnen (West) (Portofonisten) GRIP 1 0903292 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (DOvD Geldermalsen - Neerijnen - Lingewaal) GRIP 1 0903595 BRW Geldermalsen (Bemanning HA) GRIP 1 0904999 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode GRIP) p2kflex
GRIP 1 0903113 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Hoofd Calamiteitencentrum) p2kflex
GRIP 1 0923100 MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) GRIP 1 0923802 MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (OvD-G West) p2kflex
GRIP 1 0933300 Politie Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Piket Persvoorlichter) GRIP 1 0933350 Politie Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (PersInfo Regionaal) p2kflex
GRIP 1 0903100 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode) GRIP 1 0903200 BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode) GRIP 1 0903244 BRW Buren (Beusichem) (WTS 1000) GRIP 1 0903491 BRW Culemborg (Logistiek)
0903574 | BRW Geldermalsen (Beesd) (Korpsalarm) |
0120095 | MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Ambulances Totaal) |
GRIP 2 | 1122021 | MKA Veiligheidsregio Brabant-Noord (RGF) (Infocode) |
GRIP 2 | 1122040 | MKA Veiligheidsregio Brabant-Noord (OMAC) (Alarmcode) |
GRIP 2 | 1122000 | MKA Veiligheidsregio Brabant-Noord (HS-GHOR) (Alarmcode) |
GRIP 2 | 1100165 | BRW Brabant-Noord (Persoonlijke code) |
GRIP 2 | 1100166 | BRW Brabant-Noord (Persoonlijke code) |
GRIP 2 | 1100167 | BRW Brabant-Noord (Persoonlijke code) |
GRIP 2 | 1100168 | BRW Brabant-Noord (Persoonlijke code) |
GRIP 2 | 1160000 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1100169 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1100170 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1100171 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160000 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160007 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160008 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160014 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160016 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OIV - Officier Informatie Voorziening) |
GRIP 2 | 1160103 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (Persoonlijke code Centralisten) |
GRIP 2 | 1160113 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (Persoonlijke code Centralisten) |
GRIP 2 | 1160924 | BRW Brabant-Noord (Haaren) (Persoonlijke code) |
GRIP 2 | 1170005 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen) |
GRIP 2 | 1170005 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen) |
GRIP 2 | 1170001 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (CvD) |
GRIP 2 | 1170002 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (HOvD) |
GRIP 2 | 1170002 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (HOvD) |
GRIP 2 | 1170011 | BRW Veiligheidsregio Brabant-Noord (OvD D1 - 's-Hertogenbosch - Vught - Haaren - Vlijmen - Drunen - Heusden) |
Zo kun je zien hoe makkelijk je met een mitrailleur en explosieven NL in kan komen >:(
Beetje ongefundeerde uitspraak. Vergeet bijvoorbeeld niet de treinkaping van de Molukkers vorige eeuw. Toen waren de grenzen gesloten, maar beschikten toch over een wapenarsenaal.Ik zeg toch ook niet dat het vanwege de open grenzen is?
Is er een politiehelikopter ingezet? En zo ja als die ingezet zou zijn, hadden de overvallers dan wel gepakt geweest? Daarnaast is het zorgwekkend dat politie niet in staat is geweest de overvallers uit te schakelen. Moeten er meer eenheden van de politie zwaarder bewapend gaan worden om dit hoge geweldsniveau aan te kunnen?Dit heeft wel een beetje weg van de hollywood shootout, en deze heren waren ook niet makkelijk uit te schakelen door de bepansering
Er bestaat een reële kans dat de overvallers op termijn ergens in Nederland weer een soortgelijke overval zullen uitvoeren. In mijn ogen zijn er geen belemmeringen (aangezien het om zeer vuurwapen gevaarlijke criminelen gaat) om bij de volgende overval op een geldvervoersbedrijf de criminelen direct uit te schakelen ipv eerst te proberen te arresteren. De Amerikaanse methode toepassen lijkt me de enige manier om dit te stoppen, hoewel het juridisch vast allemaal niet mogelijk is.
Ik zeg toch ook niet dat het vanwege de open grenzen is?
Als de Molukkers toen al aan uzi's konden komen, dan klopt mijn uitspraak toch?
Het is dan toch makkelijk om aan mitrailleurs/explosieven (Lees:wapens) te komen in NL?
Nu weet ik dat het Nederland is waar we leven, maar men neme 2 vrachtwagen combinaties, zet die horizontaal over de weg en laat het achteropkomende verkeer stoppen. Geïsoleerd, zet er een helikopter boven en done. Maar goed, dit is natuurijk makkelijk te zeggen vanuit mijn bureaustoel.
Moeten er meer eenheden van de politie zwaarder bewapend gaan worden om dit hoge geweldsniveau aan te kunnen?
Er bestaat een reële kans dat de overvallers op termijn ergens in Nederland weer een soortgelijke overval zullen uitvoeren. In mijn ogen zijn er geen belemmeringen (aangezien het om zeer vuurwapen gevaarlijke criminelen gaat) om bij de volgende overval op een geldvervoersbedrijf de criminelen direct uit te schakelen ipv eerst te proberen te arresteren. De Amerikaanse methode toepassen lijkt me de enige manier om dit te stoppen, hoewel het juridisch vast allemaal niet mogelijk is.
@Uiltje,Makkelijk is naar de winkel gaan en iets kopen. Zodra je moet investeren in het zoeken en het leren kennen van mensen is het niet meer makkelijk. Je moet er immers moeite voor doen.
Moeilijk wordt het je ook niet gemaakt lijkt het de laatste tijd en waarom heeft dit niets met NL te maken, het voorval, het genoemde voorbeeld en de vele misdrijven waarbij een (automatisch) wapen wordt gebruikt is toch redelijk groot lijkt me en gebeurd in NL.
Ook zeg je: Voor geld is alles te koop en daar kan je niets tegen doen. Als je de juiste mensen kent dan is alles mogelijk. Maar om nu te zeggen dat het makkelijk is......als je de juiste mensen kent en je hebt geld, dan wordt het toch alleen maar makkelijker?
Zo kun je zien hoe makkelijk je met een mitrailleur en explosieven NL in kan komen >:(
Ik zeg toch ook niet dat het vanwege de open grenzen is?
Als de Molukkers toen al aan uzi's konden komen, dan klopt mijn uitspraak toch?
Het is dan toch makkelijk om aan mitrailleurs/explosieven (Lees:wapens) te komen in NL?
Maar ik snap niet, dat als de achtervolging al uren gaande is er geen zwaarbewapende eenheid gereed is gemaakt die deze criminelen had kunnen uitschakelen. Nederland is een klein land, dus het hoeft geen uren te duren voordat er een arrestatie team of andere eenheden op locatie kunnen zijn. Daarbij komt dat tegenwoordig arrestatieteams per helikopter kunnen worden ingevlogen.Ten eerste weten we niet wat de eerste melding is geweest, en zal de eerste melding waarschijnlijk niet zijn geweest van zwaar
Daarnaast heeft Zuid-Nederland een arrestatieteam, Midden-Nederland één en Amsterdam ook nog één (precies de route van de A2). Ik neem aan dat die 24 uur per dag standby staan.
Ten eerste weten we niet wat de eerste melding is geweest, en zal de eerste melding waarschijnlijk niet zijn geweest van zwaar
bewapende personen. Ten tweede heeft het AT voor zover ik weet 's nachts een piket regeling wat dus wil zeggen dat zie niet
A la minute TP kunnen zijn. Ten derde als je google maps rekend (welke uitgaat van normale snelheden) doe je over het stuk
A'dam - Knp Deil 40 min en A'dam - Eindhoven 1 uur. Gezien de snelheden ver boven het max is (meer als verdubbeling) kan je denk
ik daar dan ook wel de helft vanaf halen. Zeker als je weet dat er diverse Knp op de weg lagen (Oudenrijn, Everdingen, Deil) dan
zou ik het ook wel begrijpen als ze niet weten waar de daders heen zouden vluchten. En om nu alle AT's in de regio randstad,
brabant, gelderland en limburg op te trommelen lijkt me ook weer erg overdreven.
Misschien dat dit, helaas te laat, de diverse korpsleidingen toch laat zien dat een touran niet de meest ideale wagen is voor het
politiewerk. En zeker niet dit werk.
Strak plan, vuurwapengevaarlijke criminelen opsluiten achter een hele rij burgers :-XLijkt me niet meer dan logisch dat je de burgers niet in de buurt laat, als dat ik ook nog moet gaan uitleggen.
Ten eerste weten we niet wat de eerste melding is geweest, en zal de eerste melding waarschijnlijk niet zijn geweest van zwaar
bewapende personen. Ten tweede heeft het AT voor zover ik weet 's nachts een piket regeling wat dus wil zeggen dat zie niet
A la minute TP kunnen zijn. Ten derde als je google maps rekend (welke uitgaat van normale snelheden) doe je over het stuk
A'dam - Knp Deil 40 min en A'dam - Eindhoven 1 uur. Gezien de snelheden ver boven het max is (meer als verdubbeling) kan je denk
ik daar dan ook wel de helft vanaf halen. Zeker als je weet dat er diverse Knp op de weg lagen (Oudenrijn, Everdingen, Deil) dan
zou ik het ook wel begrijpen als ze niet weten waar de daders heen zouden vluchten. En om nu alle AT's in de regio randstad,
brabant, gelderland en limburg op te trommelen lijkt me ook weer erg overdreven.Misschien dat dit, helaas te laat, de diverse korpsleidingen toch laat zien dat een touran niet de meest ideale wagen is voor het
politiewerk. En zeker niet dit werk.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je de burgers niet in de buurt laat, als dat ik ook nog moet gaan uitleggen.
We zijn veels te lief voor criminelen
Wat ik me dan weer zit af te vragen als we het over criminelen hebben van een dergelijk caliber, dus volk met automatische wapens die er lustig op los schieten, waarom er niet voor soortgelijke situaties de mogelijkheid komt om één of meer apaches te laten assisteren. En wat mij betreft dan met een 'license to kill', u schiet gericht en bewust op ons en daarmee vervallen al uw rechten. Weinig risico voor politie en omstanders en een grote hitkans met een maximum aan preventieve werking richtin de volgende zieke geest die dergelijke ideeen mocht hebben. O0
Ik hoop dat de collega's die zijn beschoten en de persoon wiens auto is gestolen het goed maken.Amen!
En waar laat je dan het overige verkeer??? Ook 's nachts rijden er nog genoeg auto's die dus ook in de door jou voorgestelde fuik rijden.Als je 1 of 2 opritten volledig afsluit op het moment dat je hoort dat ze jouw richting opkomen en bij die zelfde oprit, het verkeer er bij de afrit af laat gaan om voorbij je fuik er weer op te gaan. Misschien dat ik teveel Amerikaanse praktijken in mijn hoofd haal maar ik vind het als burger onacceptabel dat een stel debielen in een dikke auto ons hele politiekorps voor lul zetten dmv hard rijden en schieten met groot geschut . Natuurlijk snap ik dat een agent met zijn walther niet gaat uitrichten, maar het moet toch verdorie wel mogelijk zijn om een stel "gangsters" op te pakken / uit te schakelen
Ik denk dat deze achtervolging goed geëvalueerd moet worden, zodat in de toekomst dit soort figuren niet meer zo makkelijk kunnen wegkomen. En mocht er geen politiehelikopter zijn ingezet, zou dat echt onbegrijpelijk zijn
De eerste melding:p2kflex
0903574 BRW Geldermalsen (Beesd) (Korpsalarm)
De overval was om 3.00. De melding van de autobrand om 3.45. De achtervolging heeft tot Eindhoven geduurd, dus ieder geval langer dan een uur. Dat is een behoorlijk lange tijd voor een achtervolging. Dus in dat uur wordt toch alles uit de kast getrokken om de overvallers te stoppen lijkt me. Zoveel mogelijk eenheden oproepen, afritten blokkeren etc... Voor de toekomst lijkt het me verstandig dat arrestatieteams sneller kunnen worden ingeschakeld en wel 24 uur paraat staan. Want het is een kwestie van tijd voordat de volgende geweldadige overal wordt gepleegd. En dat zal waarschijnlijk wel weer 's nachts gebeuren.
Is goed, gaan we allemaal invoeren. Ik neem aan dat je het niet erg vindt volgend jaar 100 euro per maand meer belasting te gaan betalen toch?Dan koop ik liever voor 1200 euro een wapen om mijzelf te verdedigen en laat ik minder aan de politie over ::)
Is goed, gaan we allemaal invoeren. Ik neem aan dat je het niet erg vindt volgend jaar 100 euro per maand meer belasting te gaan betalen toch?
Weet je, dit soort overvallen gaan we nooit helemaal voorkomen. Het meest effectief is nog te zorgen dat de daders zo weinig mogelijk met hun buit kunnen doen (registratie serienummers, gebruik plofkoffers, DNA-douches, etc.). Dat zal veel goedkoper en meer effect hebben dan op iedere straathoek een AT 24 uur per dag paraat te hebben staan.
Je vergeet dat het weer gisteravond nu niet echt top was. Daarnaast heeft de Eurocopter EC-135 een maximale snelheid van 259 km/u. Dat is onder gunstige omstandigheden. Er staat dat de overvallers snelheden van 250 km/u halen. Dat betekend dat je met een helikopter nauwelijks op ze inloopt. Het enige voordeel van een heli is dat deze stukken kan afsnijden maar als de overvallers geen logische route rijden kan je daar ook geen peil op trekken. En dan kom je er na het tijdsverschil voor alarmering, opstijgen enzovoort gewoon niet meer bij.
Dat hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten. Het gaat erom dat ze sneller kunnen worden ingezet. Er zijn 100 en 1 manieren te bedenken die de opkomsttijd kunnen verlagen. En ze hoeven echt niet ergens te worden neergezet om te wachten tot er een ooit een oproep komt. Ze kunnen ook gewoon normale politietaken uitvoeren.
Ik ben blij dat jij de oplossingen blijkbaar al kent. Ik zou zeggen soliciteer, kan de hele politietop naar huis en houden we hier nog geld aan over ook :-X
Ik stop hier in dit topic met stuurlui, het enige wat ik nog kwijt wil is aan de betrokken politie-agenten:
"Goed gehandeld, geef als je vanmiddag wakker wordt je vrouw/vriendin/kinderen een extra dikke knuffel dat je nog leeft"
Hoe weet jij dat ze goed gehandeld hebben? Was jij erbij dan? We mogen blij zijn dat er geen gewonden zijn gevallen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze goed gehandeld hebben.
De Arrestatieteams werken Interregionaal en beschikken dus ook over personeel uit diverse regios in hun verzorgingsgebied.Van de sectie die piket heeft moet dus een
deel van (ver) buiten Eindhoven komen voor dat men inzetbaar is vergaat wel wat tijd.
24 uurs inzetbaarheid zoals bij de eenheid Scorpion in Zurich kent men hier niet voor de AT s.
Dan is het inderdaad een moeilijk verhaal, maar misschien kan in de toekomst bij de samenstelling van dat soort teams meer rekening worden gehouden met de afstand. Als iemand eerst 50 km moet afleggen heeft een inzet waarschijnlijk niet veel zin meer.
Maar één arrestatieteam in het midden van Nederland 24 uur per dag standby houden lijkt me toch geen overbodige luxe. Je kan ze ook stationeren bij Schiphol zodat ze snel kunnen worden ingevlogen per helikopter door heel Nederland.
Om even een controversieel tegengeluid te laten horen:Daar houd ik van. Soms even heel doel bewust de advocaat van de duivel spelen.
Het weer was na 3.00 al een stuk beter, dus helikopters konden gewoon de lucht in. De helikopters staan op Schiphol, dus zeer dichtbij bij het incident.
Puur gebaseerd op allerlei stukjes ''ik denk, ik vind en zo moet het''.En precies dit is het probleem met Roare (en veel andere deelnemers aan discussie als die politie wagen in Heemstede)...
Waarom niet het leger inschakelen in dit soort gevallen. Op vliegbasis GILZE EN RIJEN staan Apache toestellenVoordat dat telefoontje is gedaan zaten die overvallers allang in het buitenland ::)
Ik heb nu zo'n beetje alles bij gelezen en kom wederom tot de conclusie dat je verschrikkelijk kortzichtig denkt en totaal geen enige kennis hebt van zaken ....Conclusie : Politie Nederland is niet in staat om échte criminelen te pakken. :-X
Puur gebaseerd op allerlei stukjes ''ik denk, ik vind en zo moet het''.
Neem van mij aan dat vannacht alle registers open zijn getrokken en dat er alles gedaan is om die gasten te pakken.
Conclusie : Politie Nederland is niet in staat om échte criminelen te pakken. :-X
Conclusie : Politie Nederland is niet in staat om échte criminelen te pakken. :-XConclusie: Niemand was in staat deze criminelen te pakken.
Conclusie: Niemand was in staat deze criminelen te pakken.Ik vraag me af of de politie die gasten wel wilde pakken. De A2 is rond dat tijdstip al behoorlijk druk aan het worden, de kans dat er onschuldige slachtoffers gaan vallen is niet ondenkbaar bij een confrontatie tussen de poltie en de overvallers. Hoe vaak gebeurt het niet dat die gasten later alsnog worden gepakt.
Die conclusie slaat als een l*l op een drumstel. Klinkt namelijk nergens naar.Ik weet niets anders dan dat er een stel gevaarlijke criminelen keihard in hun vuistjes lacht omdat ze met een BUSJE notabene het voor elkaar hebben gekregen om weg te komen. Dat ze met 250 ze niet meteen kunnen aanhouden kan ik mij nog wel in vinden, maar nadat ze een busje hebben gestolen.... No way, dat is een not done.
Nogmaals:
Wij kennen de beweegredenen om over te gaan tot het staken van de achtervolging niet.
Wij kennen de daadwerkelijke acties die gedaan zijn niet
Wij weten niet welke teams (AT etc.) bij de achtervolging betrokken zijn geweest
Wij weten niet of er een helikopter heeft deelgenomen aan de achtervolging
Wij weten niet, als er geen heli heeft meegevlogen, wat de reden hier voor was
Denk dat Jerommeke misschien een kleine nuance in zijn opmerking aan had kunnen brengen.
"Neem van mij aan dat vannacht alle registers open zijn getrokken voor zover mogelijk op dat moment en dat er alles is gedaan om die gasten te pakken"
Hadden ze met Apaches de criminelen van de weg geschoten zoals sommigen wensen hier in dit topic, had dit topic vol gestaan met commentaar op "Buitensporig geweld van de politie" met het "risico om onschuldige omstanders te raken"
Kortom, het is ook nooit goed.
Ben blij dat mijn leidinggevende wat meer open-minded is t.o.v. sommige forumleden hier.
Conclusie: Niemand was in staat deze criminelen te pakken.Hiermee beweer je eigenlijk dat NEderland een elite korps heeft en dat er met geen mogelijkheid in materiaal en poppetje geïnvesteerd kan worden.
Om even een controversieel tegengeluid te laten horen:
Misschien moet je als politie voor lief nemen dat je deze gasten niet op heterdaad gaat pakken en dat je het van het opsporingsonderzoek moet hebben om ze in een later stadium aan te kunnen houden.
............
En dan zit je nog met het punt dat je je personeel niet in gevaar wilt brengen door ze achter dit soort gasten aan te sturen omdat dat heel veel risico's met zich meebrengt.
Preventief zou je bijvoorbeeld bij een object als Brinks bewapende beveiligers moeten kunnen inzetten, honden op het terrein etc.
Aangaande AT's, deze hebben een opkomsttijd naar ik meen van 1 uur. Voor Zuid Nederland is de standplaats Eindhoven.
Overigens vind ik Appaches 24h per dag standby zwaar overdreven. Dit is de 2e in zijn soort in 1 jaar tijd, en wellicht in jaren.
Ik weet niets anders dan dat er een stel gevaarlijke criminelen keihard in hun vuistjes lacht omdat ze met een BUSJE notabene het voor elkaar hebben gekregen om weg te komen. Dat ze met 250 ze niet meteen kunnen aanhouden kan ik mij nog wel in vinden, maar nadat ze een busje hebben gestolen.... No way, dat is een not done.
Ze hebben dus of niet alles gedaan wat er kan, óf de minister van veiligheid/justitie en alle belanghebbenden moeten zich achter de oren krabben want dan is het een Faal in ons politie systeem . Daar kunnen agenten niks aan doen daar heb ik het ook niet over, maar ik vind het te idiooot voor woorden dat dit mogelijk is.
Hiermee beweer je eigenlijk dat NEderland een elite korps heeft en dat er met geen mogelijkheid in materiaal en poppetje geïnvesteerd kan worden.
Geen realistische optie? Inhoudelijk niks toevoegen? Zulke gewapende gekken dienen kosten wat het kost gepakt te worden in dit veillige Nederland. Kan me herinneren dat er eens een paar starfighters over een trein vlogen een tijd geleden..... of is dat ook gel#l?[
Heeft niks met realisme te maken. Zijn gewoon de feiten in NL. op Leeuwarden staan altijd 2 F-16 toestellen standby. Dus waarom geen Apache standby hebben voor dit soort gewapende conflicten.....Of mogen we die alleen in het buitenland inzetten soms??
In welke mate is (particuliere) bewapende beveiliging toegestaan in Nederland?Dikgedrukte was tegen red.
Ik denk dat honden tegen een groep van dit soort criminelen (gebaseerd op de berichtgeving zwaar bewapend en goed voorbereid) weinig nut hebben.
Ik zal mijn lijstje even afmaken:
Wij weten niet met wat voor een busje er doorgereden is.
Er zijn zat busjes die 200+ rijden. Waar stel je de grens tussen het direct aanhouden van dergelijke criminelen en het rekening houden met de burgerbevolking en hopen dat je met goed speurwerk door de recherche de criminelen als nog in de kraag kan vatten, eventueel met samenwerking van Interpol en dergelijke organisaties?
Je ziet mij nergens het Nederlandse politiekorps als elite-korps bestempelen
er zijn zat zaken waar ik vindt dat de politie faalt. Ik ga deze echter niet op een forum uiteen zetten, omdat ik de beweegredenen van sommige acties niet ken.
Investeringen hebben, net als in de commerciële wereld waar ik werk, altijd als achtergrond het Return on Investment.
Wat krijg je terug voor de investering?
Nederland kan een spionage-sateliet de ruimte in sturen voor het geval ze die nodig zouden hebben. Het kan. Het kost geld. Is het dat geld waard?
[
Het is een optie. Echter koste wat het kost gepakt worden, reken je daar ook ten koste van levens van onschuldige burgers bij? En wat bereik je ermee? Je houdt geen crimineel over om te berechten nadat je ze "gepakt hebt".
Kan me herinneren dat er eens een paar starfighters over een trein vlogen een tijd geleden..... of is dat ook gel#l?
Tuurlijk zijn er zat busjes die 200+ rijden, maar je kan op zijn minst er achter blijven rijden. Ooit gaat de brandstof ook wel eens op.
En dan? Dan stopt dat busje een keer en lopen die gasten nog steeds met machinegeweren tegenover een aantal agenten met een Walther P5. Prettige wedstrijd O0En dat is nou wat ik probeer te zeggen. Ik heb het niet per definitie tegen de betrokken agenten , ik snap ook wel dat je met je Walther niet tegen mitrailleurs gaat schieten, maar dan mag er wel nagedacht worden over een oplossing, mensen die die strijd wel aan kunnen.
Ik zou mijn mensen er niet in sturen als ik het voor het zeggen had. Net zo min als ik brandweermensen een binnenaanval zou laten doen als dat te riskant is.
Deze strijd ga je nooit winnen. Een dergelijk goed voorbereide actie zal alleen falen als de daders extreem veel pech hebben. Dat is de realiteit, dit soort lui investeren een hoop geld en tijd in voorbereiding, materieel, training en informatie. Zij zijn weken, zo niet maanden aan het uitkijken naar dit ene moment, ze trainen ervoor, ze maken er plannen voor. De agenten draaien gewoon voor de vierde nacht op rij een dienst, zonder dat ze zoiets kunnen verwachten. De politie is kansloos om dit soort lui op heterdaad te pakken, al zou je op elke snelweg een tank klaarzetten 24/7.
We hebben andere specialisten om dit soort zware criminaliteit aan te pakken. Misschien worden ze niet vandaag aangehouden, misschien ook niet morgen, maar hun tijd komt echt wel.
Alleen nu ze niet gepakt zijn en netwerk actief blijft, is het gevaar levensgroot dat er bij de volgende overval wel slachtoffers vallen. Die overval in Rotterdam (waar wel gewonden vielen) lijkt verdacht veel op die nu in Amsterdam. Het blijft een moeilijke afweging om de achtervolging te staken. Het is te hopen dat er nog sporen zijn terug te vinden in de uitgebrande auto, zodat het netwerk zo snel mogelijk kan worden opgerold, wat zeker geen eenvoudige klus zal worden.
Alleen nu ze niet gepakt zijn en netwerk actief blijft, is het gevaar levensgroot dat er bij de volgende overval wel slachtoffers vallen.
Misschien KLPD voertuigen/mensen hiervoor in gaan zetten. Die zijn op alle grotere wegen in Nederland snel terplekke.
Helaas is het KLPD in veel gevallen niet als eerste ter plaatse en/of zijn ze helemaal niet in de buurt. Veelal beginnen de regio's ergens aan en komt het KLPD op tactische manieren in de buurt.
Misschien KLPD voertuigen/mensen hiervoor in gaan zetten. Die zijn op alle grotere wegen in Nederland snel terplekke.
Hoeven niet als eerste er te zijn, maar zouden op een strategische plek onderweg kunnen opstellen.
Er moet toch een methode zijn om dit soort criminelen te stoppen, anders zou je met de werkwijze van vannacht "vrijspel" hebben. Als je maar zwaar genoeg bewapend bent, kun je, je gang gaan.
Ik hoop toch niet dat dit een constatering is die waarheid zal worden.
Volgens RDW staat het voertuig met kenteken 31-PFH-6 inderdaad geregistreerd als gestolen.Deze schijnt van de toevallige passant te zijn gekaapt, toen de daders met hun eigenlijke vluchtauto zijn gecrasht. De gecrashte auto is overigens wel een "Station wagon"... Dus misschien toch de RS6??
Dat zou inderdaad de auto zijn die van de passant gestolen was, want die raakten ze kwijt en die RS6 was daarvoor gecrasht.
De politie staakte de achtervolging in de buurt van Eindhoven omdat gevreesd werd voor het leven van de agenten nadat er opnieuw gedreigd werd met wapens.
Bron: telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/10109015/__A2_dicht_door_achtervolging__.html?p=4,1)
Ik snap de hele discussie over het optreden van de politie niet. Dit soort criminelen, dat is niet iets waar men dagelijks mee te maken krijgt (gelukkig). In hoeverre kun je je voorbereiden op zo'n grootschalige, gewelddadige en gevaarlijke overval? Ja, je kunt apaches neerzetten, maar beman die maar eens 24/7.. dat zou (ook) een financiële strop zijn.
Is dit incident dan een reden om de politie verwijten te maken? Absoluut niet!
De politie heeft geprobeerd de criminelen te pakken. De agenten zijn bedreigd, beschoten en hebben in angst gezeten. Ze verdienen juist respect. Respect omdat ze de ballen hebben gehad om de achtervolging te staken, voordat er slachtoffers zouden vallen. Respect, omdat zij op de plaats waren, om te proberen het geweld een halt toe te roepen. En respect, omdat ze heelhuids naar hun man/vrouw en kinderen hebben kunnen terugkeren.
Dank u voor u woord. Namens een betrokken diender. O0 O0Ongeacht wat sommige altijd zullen zeggen; jullie hebben puik werk afgeleverd! O0
Dit is het eerste en laatste wat ik hier in dit topic zal plaatsen.
Als deze figuren werkelijk zo gevaarlijk zijn is het niet wijzer om deze personen (dood of levend) uit te schakelen?Met aanhouden schakel je ze ook uit, ze kunnen namelijk niet meer doen wat ze deden. Echter hiervoor
Ik bedoel dit niet als kritiek op de Politie. Maar meer van dalijk hebben we weer slachtoffers/doden onder ontschuldige andere mensen waar ze het op gemunt hebben.
Als deze figuren werkelijk zo gevaarlijk zijn is het niet wijzer om deze personen (dood of levend) uit te schakelen?Dan moeten we niet vergeten eerst de wet (en de basis van het hele Nederlandse recht) aan te passen...
Ik bedoel dit niet als kritiek op de Politie. Maar meer van dalijk hebben we weer slachtoffers/doden onder ontschuldige andere mensen waar ze het op gemunt hebben.
Dan moeten we niet vergeten eerst de wet (en de basis van het hele Nederlandse recht) aan te passen...
Als er geschoten wordt door de betreffende personen mag je niet terugschieten (om ze uit te schakelen)?
Jawel hoor, om jezelf te verdedigen (noodweer) of ter aanhouding. Maar niet om ze 'dood of levend' uit te schakelen, dat riekt meer naar een standrechtelijke executie en laat dat nou net niet de bedoeling zijn in een rechtsstaat.
Mag ik je even helpen herinneren dat: deze personen met automatische wapens schieten en er niet voor terug deinzen om andere ontschuldige mensen te doden. Om dit soort potentiele moordenaars uit te schakelen zul je iets moeten doen. Volgens mij blijft er niet veel meer over dan te schieten.
Of wachten we rustig af tot een volgende overval, dat hun weer erop los schieten.
Je hoeft me daar niet aan 'te helpen herinneren', ik ben niet vergeetachtig. Ik ben ook niet tegen het gebruik van (vuurwapen)geweld door de politie, zeker in deze casus denk ik dat daar genoeg ruimte voor was. Agenten worden ook steeds meer getraind om schutters uit te schakelen (doorzoek dit forum maar eens op AMOK). Er wordt echter gesuggereerd dat iemand simpelweg doodgeschoten moet worden terwijl je daar in mijn ogen niet lichtzinnig mee om moet gaan.
Ik denk dat je gisteren deze lieden nooit levend had kunnen pakken. Ze zullen waarschijnlijk wel (als de politie er ooit achter komt waar ze verblijven) midden in de nacht door een arrestatieteam uit bed worden gelicht. Maar als het bij een volgende overval weer tot een confrontatie komt met de politie kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze zichzelf niet dood zullen vechten, aangezien hun toekomst er ook niet al te florisant uitziet. Ze zullen zeker 20 jaar de cel in verdwijnen en misschien wel levenslang.Misschien, echter je moet ze zowel wettelijk als moreel mensenlijk wel de keus geven. Dus altijd "uitschakelen" doormiddel van aanhouding
Meervoudige pogingen tot moord + de eerder neergeschoten medewerkers in Rotterdam. Ik ga ervan uit dat je daar wel iets langer dan 5 jaar voor krijgt.
Misschien, echter je moet ze zowel wettelijk als moreel mensenlijk wel de keus geven. Dus altijd "uitschakelen" doormiddel van aanhouding
en als het niet anders meer kan dan gericht noodweer schieten. En hoe slecht de toekomst ook is voor mensen, het overgrote deel
wil vaak liever blijven leven dan dat ze dood gaan.
Ik denk dat
waarchijnlijk zal
Dat er geen heli is ingezet zal wel met het weer te maken hebben gehad.
klopt, was een van de aanwijzingen dat het allemaal goed voorbereid was.ik denk dat je zelfs van militaire precisie kunt spreken, ook al door het gebruik van explosieven; niet iets voor de "gewone"huis- tuin- en keukencrimineel.
Het probleem op dit moment is, dat men vanachter de computer kan nadenken over hoe te reageren.
Is er al bekend hoeveel geld er is meegenomen ? Hoor daar eigenlijk niemand over..Dat gaan ze ook vast niet bekend maken. Als men weet hoeveel er te halen valt gaan er vast meerdere overna denken om daar ook eens hun slag te slaan.
Is er al bekend hoeveel geld er is meegenomen ? Hoor daar eigenlijk niemand over..
ik denk dat je zelfs van militaire precisie kunt spreken, ook al door het gebruik van explosieven; niet iets voor de "gewone"huis- tuin- en keukencrimineel.
Ik vrees dat een legerhelikopter nooit zo snel boven het verdachte auto had kunnen vliegen, ieder geval veel later dan een politiehelikopter. Voordat het personeel is opgeroepen zijn we zo een uur verder.
Had een legerhelikopter het verdachte voertuig mogen uitschakelen?
Kan dat juridisch wel? Mag een een legerhelikopter zomaar een raket ofzo iets dergelijks afschieten op een voertuig op een Nederlandse snelweg?
En er staan volgens mij altijd 2 F16's 24 uur per dag paraat. Die kunnen veel sneller worden ingezet. Alleen wordt het scenario dan wel heel onrealistisch.
Had een legerhelikopter het verdachte voertuig mogen uitschakelen?
Kan dat juridisch wel? Mag een een legerhelikopter zomaar een raket ofzo iets dergelijks afschieten op een voertuig op een Nederlandse snelweg?
En er staan volgens mij altijd 2 F16's 24 uur per dag paraat. Die kunnen veel sneller worden ingezet. Alleen wordt het scenario dan wel heel onrealistisch.
De politie blijkt de achtervolging op de overvallers van een waardetransport woensdag te hebben afgeblazen nadat ze voor een heus vuurpeloton kwamen te staan. Bij Eindhoven zetten de overvallers een hinderlaag op om de laatste achtervolgende agenten van zich af te schudden.
Zelfs met c2000 kunnen de korpsen nog niet onderling communiceren,vreemd met het vroegere INRAP werden er diverse kanalen gekoppeld zelfs aan de Belgische en Duitse.
Ik zou me ook terug trekken als ik al twee keer onder vuur heb gelegen en bij de derde keer voor een vuurpelton kom te staan..... :-\Politie stond op A2 oog in oog met vuurpeloton overvallers
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/2460440/2011/07/01/Politie-stond-op-A2-oog-in-oog-met-vuurpeloton-overvallers.dhtml (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/2460440/2011/07/01/Politie-stond-op-A2-oog-in-oog-met-vuurpeloton-overvallers.dhtml)
Vraag me af; waar is de politiehelicopter dan deze is toch 24/7 inzetbaar? Zoals je ziet in Engeland en USAAl eerder genoemd. Het weer was te slecht.
Het gaat om in elk geval drie sets kentekenplaten, die allemaal zijn gestolen in Nederland en allemaal op een Audi zaten. Twee sets zijn gestolen in Aalsmeer: een tussen 10 en 18 juni in de Uranusstraat, de andere op 13 of 14 juni in de Marsstraat. De derde set verdween op 27 of 28 juni aan de P. Hans Frankfurthersingel in Amsterdam-Osdorp. De politie vraagt mensen die iets hebben gezien van de diefstal van de nummerborden, zich te melden.
Het komt iig wel heel dicht bij huis als ik lees dat ze die kentekenplaten in Aalsmeer hebben gestolen, waarom nou net daar.Zeg dat.... pffff.... Mijn roots liggen in Haarlem en randje Heemstede.
Hoe snel kan de DSI eigenlijk ter plaatse zijn?Dat is tactisch gevoelige informatie en zul je daarom op dit forum niet aantreffen ;) Althans, niet iemand die je dat concreet gaat vertellen. Komt het uit de media o.i.d., dan is het een ander verhaal...
Dat is tactisch gevoelige informatie en zul je daarom op dit forum niet aantreffen ;) Althans, niet iemand die je dat concreet gaat vertellen. Komt het uit de media o.i.d., dan is het een ander verhaal...
Maar als je meer over die club wilt weten, raad ik je aan om dit topic eens door te lezen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968.0 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968.0)
Jij bent denk ik niet op de hoogte van het aantal KLPD auto's in een normale nachtdienst? Als er in Groningen een zware aanrijding is, kun je het strategisch opstellen wel vergeten. En als er 250 gereden wordt, wordt strategisch opstellen al helemaal erg moeilijk, helemaal met alle op- en afritten en knooppunten die er zijn.
Dat is al waarheid. En dat zal het ook nog wel blijven, in ieder geval op heterdaad. Reken maar dat deze zaak hoge prioriteit krijgt bij de recherche.
En NL is in deze niet uniek, ook België en Frankrijk maken dit zo mee. Enige tijd geleden is in Frankrijk een geldwagen klemgereden op de snelweg met vrachtwagens die in brand gestoken werden. Ook bewapend met automatische wapens etc. De eerst ter plaatse gekomen politie auto heeft er toen voor gekozen om op veilige afstand het verkeer tegen te houden om slachtoffers te voorkomen.
Dat is tactisch gevoelige informatie en zul je daarom op dit forum niet aantreffen ;) Althans, niet iemand die je dat concreet gaat vertellen. Komt het uit de media o.i.d., dan is het een ander verhaal...
Maar als je meer over die club wilt weten, raad ik je aan om dit topic eens door te lezen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968.0 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7968.0)
Dit soort dingen maak je niet even onderweg naar je kraak, die zijn vooraf klaar gemaakt met het doel al voor ogen.
Ik snap dat het in het belang van het onderzoek wordt gepubliceerd, maar ik vrees dat bepaalde lieden een voorbeeld nemen aan dit mooie knutselwerk.
Tsja, als men de zin ''fysieke barriëre, met als doel politievoertuigen tijdens de vlucht tot stilstand te dwingen'' niet voldoende vind ...
Vraag me dan af wat ze hier uit hopen te gaan krijgen? Wie heeft er spaanplaatschroeven en wat ''blaas'' -pijp gekocht ?
Dat een bedrijf als Brinks camera´s van een zulke slechte kwaliteit heeft valt me tegen.
Er zijn best betere camera´s in de handel die scherpere beelden maken dan deze. Je ziet er net niets op.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/overval-amsterdam-crash-a2-deil-overvaller-overleden-t68681.html (http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/overval-amsterdam-crash-a2-deil-overvaller-overleden-t68681.html)En volgens flitsservice lagen die voorwerpen er al een week toen... wel bijzonder dat er ruim een week overheen gaat (en vele voertuigen van politie en rijkswaterstaat erlangs) voor men daar een onderzoek instelt...
Wel grappig, op 01 augustus was het al onderwerp op flitsservice.nl
Misschien elke die je ziet ff stoppen voor een controle(niet filmen en internet zetten,dat is stout) ^-^ ;D
Laten we niet vergeten dat deze jongens de overval erg professioneel hebben gepland en uitgevoerd. Wellicht willen ze wel dat justitie denkt dat er één van ze is overleden?
En dan ga je het risico nemen dat je betrapt wordt als je daar net fijn kaarsjes aan het plakken bent? Nee ik zie daar de logica niet van.. 98uiye
Automatische wapens, explosieven, kid-napping en dan daarna bloemen en een waxinelichtje?
Beetje groot contrast, niet?
Automatische wapens, explosieven, kid-napping en dan daarna bloemen en een waxinelichtje?
Beetje groot contrast, niet?
De bloemen hoeven natuurlijk niet door de resterende overvallers neergelegd te zijn. Wat dacht je van familie?Of een grapjas die een geintje uithaalt, of een handlanger om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Trouwens wel een zielig bij de pomp gekocht boeketje met een rouwkaars uit een tuincentrum,is toch al het geld gebruikt.
Enne psst,ik weet een bedrijfje in Haarlem die wel voor een snel interventie autootje kan zorgen. Model Supra of Skyline. Of ga effe bij Nissan kijken in ASD O0
Overvallers Brink's gelinkt aan regio Utrecht
bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/420831/overvallers-brinks-gelinkt-aan-regio-utrecht.html (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/420831/overvallers-brinks-gelinkt-aan-regio-utrecht.html)
•Wie heeft de daders zien vluchten en waar is hun gekaapte grijze Hyundai i10 met kenteken 31-PFH-6 gebleven?Het kan zijn dat dat de datum is dat het kenteken van naam is gehaald. Mijn vaders brommer is enkele jaren terug gestolen, en is het kenteken van mijn vader's naam gehaald, en die datum stond onder "datum laatste tenaamstelling".
Wellicht een rare vraag, maar de datum delict is 29 juni 2011 en de datum laatste tenaamstelling is 23 september 2011... Dan weet je toch waar die auto is gebleven?
Ze hadden een bijrol, maar het OM heeft toch jarenlange celstraffen geëist tegen twee mannen die hebben geholpen bij de overval op een gelddepot van Brinks in Amsterdam. Drie jaar geleden werd daar met extreem geweld, twaalf miljoen euro buitgemaakt. De hoofddaders zijn nooit gepakt.