Heerenveen - De politie heeft maandagmiddag een 72-jarige verkeersregelaar uit Heerenveen aangehouden op verdenking van mishandeling.Dit en meer: http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html (http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html)
WEESP - De politie is een onderzoek gestart naar de identiteit van een automobilist die vrijdagmiddag is ingereden op een verkeersregelaar aan de Korte Muiderweg.
Nu eens geen fysiek geweld tegen een verkeersregelaar ::)Die kan zijn pas wel inleveren.
Verkeersregelaar aangehouden na mishandeling fietsers
Dit en meer: http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html (http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/18/01-verkeersregelaar-aangehouden-na-mishandeling-fietsers.html)
Die kan zijn pas wel inleveren.Op grond van? Is misdraging tijdens het regelen van het verkeer een reden om je aanstelling (!) kwijt te raken? (dus niet je baan!)
Op grond van? Is misdraging tijdens het regelen van het verkeer een reden om je aanstelling (!) kwijt te raken? (dus niet je baan!)Misschien weet ik niet. Als aanstelling weg is ben je ook je baan kwijt als verkeerregelaar lijkt mij, maar mogelijk dat iemand het precies weet.
Misschien weet ik niet. Als aanstelling weg is ben je ook je baan kwijt als verkeerregelaar lijkt mij, maar mogelijk dat iemand het precies weet.Het is pas duidelijk als de persoon veroordeeld is.
De zaak met die twee meiden is wel duidelijk mishandeling of zie ik het verkeerd?
Via Politie.nl
Wie zijn werknemers met een publieke taak?
Naast politiemedewerkers krijgen ook andere medewerkers met een publieke taak te maken met agressie en geweld, zoals ambulance- en brandweerpersoneel, tramconducteurs, buschauffeurs, onderwijzers of belastinginspecteurs. Politie en justitie hanteren hier dezelfde aanpak: aangiftes worden altijd opgenomen, daders worden met prioriteit door het Openbaar Ministerie voor de rechter gebracht, en tegen de daders wordt een driemaal zo hoge straf geëist.
Gewoon altijd aangifte doen, en de rechter bepaalt denk ik uiteindelijk wel of het om strafverzwaring (dus publieke taak) gaat of niet.
De bakker die op straat een kraam heeft en een onwelle klant helpt, is ook een werknemer met een publieke taak... 0098
Verkeersregelaar valt denk ik in het grijze gebied en we zien wel wat de rechter er van vind! O0
Ok op dit afgaande denk ik dat verkeersregelaar nog steeds geen publieke taak is. Het is volgens mij niet zo dat iedereen die goed werk doet een publieke taak vervult. Ben je als beroep verkeersregelaar voor een particulier bedrijf ben je gewoon bezig winst te maken voor het bedrijf.Heeft niks vandoen of je ambtenaar bent of particulier werkt. En het is ook geen goed werk in de zin die jij er aan geeft alsof je met de collectebus rondgaat voor het diabeetfonds. Lees maar eens het RVV art82 enz na en de link hierbij geven een ander beeld van het werk.
Maar doe je dat als ambtenaar dan heb je met dezelfde werkzaamheden wel een publieke taak denk ik. In dat geval zal als er een straf opgelegd wordt voor het zelfde vergrijp tijdens dezelfde werkzaamheden de straf voor het vergrijp tegen de ambtenaar hoger zijn.
In dit geval zeer vreemd of een ambtenaar meer waard is als een particulier verkeersregelaar.
Gezien het feit dat een VKR vaker doelwit is van mishandelingen op de weg dan een WIS-ser of een Blauwe die autoritair zijn.Is dat een feit?
Als het in een andere regio anders is hoor ik het graag.
In Noord-Limburg vaak een ruzie waargenomen waarbij de VKR het slachtoffer was van geweld.
Dan is het geen feit. dan pas ik het wel aan....
Als het in een andere regio anders is hoor ik het graag.Waar in N-Limburg merk je het dan?
In Noord-Limburg vaak een ruzie waargenomen waarbij de VKR het slachtoffer was van geweld.
Waar in N-Limburg merk je het dan?
Nu weet ik dat het een Europese regel is maar als iedereen het nu in zijn eigen taal zet in zijn neigen land dan is er in ieder geval herkenning door de burger in elk Europees land.Nou kom ik toch regelmatig in diverse Europese landen (GB, B, F, CH, I, E, L, LI, DK, A, GR) maar ik heb nog nergens anders dan in NL een verkeersregelaar gezien die niet van de politie is. Waar bestaan ze nog?
Nou kom ik toch regelmatig in diverse Europese landen (GB, B, F, CH, I, E, L, LI, DK, A, GR) maar ik heb nog nergens anders dan in NL een verkeersregelaar gezien die niet van de politie is. Waar bestaan ze nog?
of is het....waar bestaan de al?Dit was afgekort. Bedoelde natuurlijk "waar bestaan ze nog meer behalve in NL", maar ik nam aan dat dit uit de context duidelijk had moeten blijken. Excuses. De vraag blijft interessant, maar ik besef dat dit enigszins offtopic is.
Nou kom ik toch regelmatig in diverse Europese landen (GB, B, F, CH, I, E, L, LI, DK, A, GR) maar ik heb nog nergens anders dan in NL een verkeersregelaar gezien die niet van de politie is. Waar bestaan ze nog?
In ieder geval in de UK weet ik uit eigen waarneming. :)In de UK zijn het mensen die werken onder toezicht van de wegbeheerder, ze hebben wel een iets betere bescherming als hier in Nederland alsmede een betere toegangskeuring tot het beroep. Wanneer een aanwijzing van deze personen wordt genegeerd zal de collega op de stoep ook netjes kenteken noteren en volgt er bijna altijd een boete.
In de UK noemen ze dit Traffic Management. Hoe daar de exacte bevoegdheden zijn geregeld weet ik niet. Wel dat de politie steeds minder betrokken is bij het regelen van verkeer voor evenementen, bouwwerkzaamheden, e.d.
In ieder geval in de UK weet ik uit eigen waarneming. :)
In de UK noemen ze dit Traffic Management. Hoe daar de exacte bevoegdheden zijn geregeld weet ik niet. Wel dat de politie steeds minder betrokken is bij het regelen van verkeer voor evenementen, bouwwerkzaamheden, e.d.
Ik ben overigens in de meeste landen van Europa het "clownspak" al wel tegengekomen bij verkeerregelen.Deze?
Heb even snel een uniform voor dit soort verkeersregelaars gemaakt. :P :DUit de topic: Werkwijze buitenlandse verkeersregelaars (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=63180.20)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2F2j1n2c0.jpg&hash=cd140b190148e20eb9973a68f56e3fa2)
Waarom is dit zware mishandeling en was dit gebeurd bij een agent was dit een aanslag op zijn leven geweest?Wat voor een stemmingmakende reactie is dit nou weer?
Wat voor een stemmingmakende reactie is dit nou weer?
Dan blijft nog over (van alle boeiende mogelijkheden):Dat ben ik niet helemaal met je eens. Je vergeet namelijk dat je niet alleen een voltooid delict ten laste kan leggen, maar ook een poging daartoe.
art. 300 lid 1 Sr: Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.
art. 301 lid 1 Sr: Mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Maar is dit nu een voltooid delict of een poging. Ik weet het zo net nog niet. Het beoogde doel (de verkeersregelaar aanrijden) is behaald. Het letsel, zover dat blijkt, lijkt niet van dusdanige omvang dat het onder de definitie van zwaar lichamelijk letsel (art. 82 Sr) valt. Daardoor zou er dan wellicht weer sprake zijn van een relatief ondeugdelijke poging.
Tja, waar ga je dan voor? Vind je dit zodanig belangrijk als OvJ dat je hier een zitting aan wilt wijden?Ja, ik denk dat deze feiten dusdanig ernstig zijn dat daar wel een zitting aan besteed wordt! Ik zie in ieder geval een hele berg jurisprudentie over dit soort zaken. Het doelbewust inrijden op mensen wordt beschouwd als een behoorlijk ernstig strafbaar feit waarvoor een transactievoorstel zeker niet op zijn plaats is.
Even een paar dingen recht trekken. Zware mishandeling is volgens de wet het opzettelijk toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Het gaat er dus niet om of het doel het aanrijden was.
Sommige zaken met veroordeling, sommige met vrijspraak, en in sommige gevallen wordt er veroordeeld voor andere minder ernstige feiten.
Dat heeft met een relatief ondeugdelijke poging helemaal niets te maken.
Handhaving Capelle @HVCapelle · 4 mrt.
Bestuurder negeerde tot 3x stopteken en fluitsignalen. Inmiddels kruisende fietsers gelukkig net gepasseerd. 1/2
Handhaving Capelle @HVCapelle · 4 mrt.
Kenteken leverde bestuurder op. Collega's bezochten deze. Pv opgemaakt. Officier van Justitie bepaalt boete. Best:'dacht dat t wel kon' 2/2
Binnenkort kan iemand in Amsterdam een art.5 op zijn deurmat verwachten. Reed dusdanig gevaarlijk langs een afzetting, dat een college hem opgeschreven heeft.Je collega had toch wel getuige(n)?
Ja, 2 getuigen waaronder ikzelf, maar hij heeft die daar niet nodig....lolNou, ik denk dat het beter is van wel
Foto: fbf archief
Ik heb trouwens zowel de NOS als RTL een mailtje gestuurd dat zij een foto erbij plaatsen met de oude jas erop. Vriendelijk verzocht of ze voortaan de huidige (wettelijk verplichte) jas erbij willen zetten! 998765
Op de vrijmarkt in het centrum van Nieuwegein is een verkeersregelaar aangereden door een automobilist.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3983722/2015/04/27/Verkeersregelaar-aangereden-op-vrijmarkt-Nieuwegein.dhtml (http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3983722/2015/04/27/Verkeersregelaar-aangereden-op-vrijmarkt-Nieuwegein.dhtml)
Nieuwe trend dit jaar zeker, het quotum van vorig jaar verbeteren? :( :'(
Op de vrijmarkt in het centrum van Nieuwegein is een verkeersregelaar aangereden door een automobilist.http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1296327/aangereden-verkeersregelaar-nieuwegein-het-is-echt-te-gek-voor-woorden.html (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1296327/aangereden-verkeersregelaar-nieuwegein-het-is-echt-te-gek-voor-woorden.html)
wat doet de rm van de vkr in het voertuig?Mijn toetsenbord werkt niet lekker; het moet dus zijn:
Ben en zijn broer Jamie zijn voor verhoor meegenomen naar het bureau.uit: http://www.telegraaf.nl/prive/24005899/__Ben_Saunders_gearresteerd__.html (http://www.telegraaf.nl/prive/24005899/__Ben_Saunders_gearresteerd__.html)
En de pisvlek van Hoorn slaat weer toe. Weet een nieuw festival met z'n aggressieve gedrag te nekken nog voordat het goed begonnen is.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/163895/ben-saunders-slaat-verkeersregelaar-tegen-de-vlakte (http://www.rtvnh.nl/nieuws/163895/ben-saunders-slaat-verkeersregelaar-tegen-de-vlakte)
Gebit verkeersregelaar door Ben Saunders 'doormidden gespleten'
De verkeersregelaar zou ook een hersenschudding en kaakfractuur hebben opgelopen.
Die "pisvlek" heeft behoorlijk wat schade aangericht:
Lees verder op: http://www.nu.nl/achterklap/4044344/gebit-verkeersregelaar-ben-saunders-doormidden-gespleten.html (http://www.nu.nl/achterklap/4044344/gebit-verkeersregelaar-ben-saunders-doormidden-gespleten.html)
De zanger heeft geen spijt van de mishandeling van een verkeersregelaar. "Excuses? Die verkeersregelaar heeft zich ook misdragen."
Ben Saunders vindt dat hij in zijn recht stond toen hij afgelopen dinsdag in Hoorn een verkeersregelaar bewusteloos sloeg.
(Jamie) Saunders: 'Als verkeersregelaar beter was opgeleid, was er niets gebeurd' (http://www.dichtbij.nl/west-friesland/regionaal-nieuws/artikel/4004006/saunders-als-verkeersregelaar-beter-was-opgeleid-was-er-niets-gebeurd.aspx)Als de broertjes Saunders de handjes hadden thuisgehouden...
???
Nu volg ik het even niet meer.....
Ik lees in diverse topics berichten waar men klaagt over de slechte opleiding die een deel van de VKR's krijgen/hebben gehad. Sommigen van jullie spreken zelfs van "Cowboys".
Is er eindelijk een bekende Nederlander die aandacht vraagt voor dit probleem, is het weer niet goed......
Als de broertjes Saunders de handjes hadden thuisgehouden...
Ben Saunders moet niet voor de politierechter komen, maar voor de meervoudige kamer. Hierdoor is de kans groter dat de 32-jarige zanger een celstraf krijgt.bron nu.nl
http://www.omroepwest.nl/nieuws/2968648/Verkeersregelaar-aangereden-in-Leiden-automobilist-rijdt-door (http://www.omroepwest.nl/nieuws/2968648/Verkeersregelaar-aangereden-in-Leiden-automobilist-rijdt-door)En gelijk maar een correctie ingestuurd :
De afbeelding bij het artikel van de verkeersregelaar is onjuist.;)
De persoon op de foto draagt niet het juiste en voorgeschreven tenue en is dus, wettelijk gezien, geen verkeersregelaar.
Het enige juiste tenue, sinds 1 maart 2014, staat gelinkt in http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_01-09-2015 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_01-09-2015) en staat beschreven in http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_01-09-2015#Bijlage2 (http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_01-09-2015#Bijlage2)
Het zou mooi zijn als die oude hesjes / kleding eens uit het beeld en de verslaggeving verdwenen ;)
Laatste update: 10-11-2015 | 12:07
Empe - Een 58-jarige man uit Eefde werd maandag 9 aangehouden voor mishandeling van een verkeersregelaar.
Poging zware mishandelong
Omstreeks 11.50 uur kreeg de politie melding van een conflict op de IJsselstraat in Empe. Een 58-jarige bestuurder van een bestelbus werd aangesproken op zijn gevaarlijke rijgedrag door een verkeersregelaar. Toen de verkeersregelaar iets in de bestelbus hing, gaf de bestuurder gas waardoor de verkeersregelaar enkele meters werd meegesleurd. De bestelauto werd verderop klemgereden en werd erger voorkomen. De 58-jarige bestuurder werd aangehouden voor poging van zware mishandeling en negeren van aanwijzing van een verkeersregelaar. De bestuurder bleek bij navraag een boete open te hebben staan. Deze werd op het politiebureau voldaan.
werd aangesproken op zijn gevaarlijke rijgedrag door een verkeersregelaarNiet om het gedrag van de verdachte goed te praten maar wat ik de laatste paar weken gezien heb aan kennis en kunde van de gemiddelde vkr, twijfel ik ook wel aan de term "gevaarlijk rijgedrag".
...maar wat ik de laatste paar weken gezien heb aan kennis en kunde van de gemiddelde vkr, twijfel ik ook wel aan de term "gevaarlijk rijgedrag".Is een beetje tricky, we kennen niet het hele verhaal, maar slechts de beperkte versie verstrekt door de pers.
Laatste update: 02-12-2015 | 12:15
Dedemsvaart - De politie onderzoekt een aanrijding op de N377 bij Dedemsvaart op dinsdag 1 december rond 17.20 uur. Daarbij raakte een 57-jarige verkeersregelaar gewond. Deze is met diverse botbreuken overgebracht naar het ziekenhuis.
De politie heeft in dit verband een 55-jarige vrouw uit de Drentse gemeente De Wolden gehoord, die verdacht wordt van het veroorzaken van dit ongeval. De vrouw verklaarde dat zij een auto wilde inhalen maar de verkeersregelaar niet had gezien. De politie maakt proces-verbaal op dat overgedragen wordt aan het Openbaar Ministerie.
Ben Saunders aangehouden na neerslaan verkeersregelaar (http://www.nu.nl/achterklap/4043760/ben-saunders-aangehouden-neerslaan-verkeersregelaar.html)
Nu.nl
Saskia Belleman @SaskiaBelleman 5 min.Ik hoor geen geluid, maar beelden lijken voor zich te spreken. Het geweld kwam puur van de familie #Saunders
Verkeersregelaar in rood jasje praat rustig tegen vader #Saunders. Die rijdt andere verkeersregelaar tegen de benen.
Jaimie springt uit de auto. Deelt een paar forse duwen uit. Vader duwt zijn wijsvinger bijna in gezicht man met rode jas. #Saunders
Ben #Saunders komt eraan lopen, deelt opeens een enorme vuistslag uit en loopt weer weg.
Volgens vader #Saunders hadden de verkeersregelaars "niet het recht" om hem tegen te houden.
"Ik zag hem op de grond liggen. Er zat geen leven in", zegt Jaimie #Saunders.
Volgens zijn dochter gaf de verkeersregelaar een klap op de motorkap. Maar daar heeft hij zich in vergist, zegt Jaimie #Saunders.
Tot de conclusie dat het een vergissing was trok hij nadat hij vorige week de beelden zag. #Saunders
ZUILICHEM - Een verkeersregelaar is woensdagavond omver gereden tijdens de avondvierdaagse in Zuilichem. De vrijwilliger raakte niet gewond.
De verkeersregelaar stond het verkeer in goede banen te leiden, zodat de 1700 kinderen en hun begeleiders veilig kunnen lopen.
Geraakt door de spiegel
Een automobiliste negeerde het stopteken van de verkeersregelaar. Ze reed gewoon door en raakte de verkeersregelaar met de spiegel van de auto.
De man kwam ten val en de automobiliste reed door.
Automobiliste zegt 'sorry'
De man die het verkeer stond te regelen had geen behoefte om aangifte te doen. De politie heeft de automobiliste wel achterhaald en zij gaat volgens een politiewoordvoerder binnenkort haar excuses aanbieden aan de verkeersregelaar.
ik meen ergens iets gelezen te hebben (kan het even niet meer zo gauw terug geven) van een -als dusdanig gegeven en herkende aanwijzing-.
eenmaal.....
http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960)
andermaal.....
http://www.destentor.nl/regio/deventer/weer-aanslag-op-een-verkeersregelaar-bij-vierdaagse-deventer-1.6048960 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/weer-aanslag-op-een-verkeersregelaar-bij-vierdaagse-deventer-1.6048960)
eenmaal.....Een beetje jammer dat er bij dit artikel niet een juiste foto van de huidige vkr kleding is gebruikt. :-\
http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960)
Een beetje jammer dat er bij dit artikel niet een juiste foto van de huidige vkr kleding is gebruikt. :-\
Te triest voor woorden dat deze incidenten zijn gebeurt. :'(
In plaats van bijvoorbeeld een dranghek moet je bijna een barrier plaatsen.
Nog maar een keer dan.....Niet normaal dat er drie verkeersregelaars in een week tijd worden aangereden. :'(
Opnieuw verkeersregelaar aangereden in Deventer
http://www.destentor.nl/regio/deventer/opnieuw-verkeersregelaar-aangereden-in-deventer-1.6057197 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/opnieuw-verkeersregelaar-aangereden-in-deventer-1.6057197)
Nog maar een keer dan.....
Opnieuw verkeersregelaar aangereden in Deventer
http://www.destentor.nl/regio/deventer/opnieuw-verkeersregelaar-aangereden-in-deventer-1.6057197 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/opnieuw-verkeersregelaar-aangereden-in-deventer-1.6057197)
Verkeersregelaar in Deventer is zelfs tot tweemaal toe opzettelijk aangeredenNa 4 keer heb ik hier geen woorden meer voor... :'(
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245510&cat=1 (http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245510&cat=1)
eenmaal.....
http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/verkeersregelaar-omvergereden-tijdens-avondvierdaagse-deventer-1.6044960)
andermaal.....
http://www.destentor.nl/regio/deventer/weer-aanslag-op-een-verkeersregelaar-bij-vierdaagse-deventer-1.6048960 (http://www.destentor.nl/regio/deventer/weer-aanslag-op-een-verkeersregelaar-bij-vierdaagse-deventer-1.6048960)
Heeft toch geen zin....Ik kan dit alleen maar onderschrijven.
Der wordt geen kloten met de aangifte gedaan. Of er komt alleen een "goed gesprek"
Ik snap het wel.... Kost veel tijd en nut heeft het dus niet
Ik kan dit alleen maar onderschrijven.
Met foto bewijs en meerdere getuigen hoor je ook nooit iets terug. Ik heb zelfs in 2008 toen mijn eerste foute ervaring was een paar keer zelf gezocht naar terug koppeling. Later hoorde ik van een bevriende agent dat er alleen melding in het dagrapport was gemaakt omdat de bewijsvoering te zwak was. Ik had twee burgers en drie survianten van politie als getuige.....
In 2011 deed ik aangifte van twee beveiligers die door de afzetting heen via de rode kruizen een afgesloten weg in reden om daar vervolgens de eerste afrit te nemen. Toen ik de meldkamer van het beveiligingsbedrijf belde was het "ja, ze hadden een melding en dan mogen ze door afzettingen heen en rode kruizen negeren" Ook toen werd er geen gehoor gegeven op de aangifte.
Er moet wat veranderen in de pakkans, of het nou is om meer agenten op straat te zetten of de bewijslast van VKR's of afzetters te verhogen ik weet het niet. Ik weet wel dat het geen bal uitmaakt van RP, GP naar NP. Er was toen al te weinig pakkans, en dat is nu alleen maar erger.
Afzetters, VKR bedrijven en RWS zouden de mogelijkheid moeten hebben om via een BOA procedure camera's op voertuigen te mogen gebruiken als bewijslast, maar ook om een proces verbaal op te maken voor het niet opvolgen van.
Zoals ik al jaren zeg, als je een groep mensen bevoegdheden geeft geef ze dan ook de bevoegdheden om niet opvolging te vervolgen.
@HIT.
Dat ben ik met je eens.
Echter zou ik graag een stapje verder willen gaan, want dat een VKR steeds naar getuigen moet zoeken heeft geen zin.
De melding van een VKR zou gelijk moeten zijn met de melding van een politieagent, dus zonder getuigenrompslomp.
Direct kenteken noteren, tijd, plaats, en kassa.
Jos.
Wel toevallig dat allebei de verdachten 47 jaar zijn en de beide verkeersregelaars 69 998765
Jammer om te zien en horen dat er veel incidenten zijn met verkeersregelaars. :-\
Over incidenten van gewone/burger mensen met een simpel hesje die heel gemoedelijk het verkeer in goede banen helpen leiden, dus in feite verkeersassistenten, bij o.a. evenementen, feesten etc. hoor je nimmer over incidenten. Het lijkt wel of de aanduiding verkeersregelaars en bijbehorende outfit onder sommige omstandigheden leiden tot conflicten.
Aan de andere kant moet men het maar gewoon accepteren als een VKR aangeeft dat je er niet door kan en een andere route moet kiezen.
Die VKR staat er niet omdat de Kerstman het zo'n briljant idee vindt.
Een beetje logica en zelf inzicht is bij het gros van de verkeersdeelnemers ver te zoeken namelijk ongeacht of een VKR autoriteit uitstraald ja of nee.
O ja en laat verkeersdeelnemers ook stoppen met denken dan een VKR in heel Nederland de weg weet want dat is niet zo.
Ik vermoed wel dat ik weet waar Thor zijn mening vandaan komt. Ik heb die indruk soms ook wel eens. Al kan ik het totaal niet staven of bewijzen. Puur gevoel.De spijker op zijn kop!
Soms heb ik wel de indruk bij sommige verkeersregelaars dat ze iets te hard proberen autoriteit uit te stralen en dat heeft effect op hun non-verbale communicatie. Veel mensen tegenwoordig hebben een autoriteits-(probleem/aversie). Iemand die dan overkomt als zichzelf te belangrijk vinden kan dan mogelijk wat sneller agressie uitroepen. Waarschijnlijk helpt een volledig uniform met schouder epauletten, een bestikkerde auto met een zwaailicht en een norse bromsnor kunnen dat autoritaire plaatje wellicht vergroten. Het kan voorkomen dat een automobilist geïrriteerd is door de afzetting, als hij dan vervolgens van bromsnor een kort antwoord krijgt: "Nee u mag niet, omdraaien." Dan is dat niet de meest ontwapenende aanpak. Ik denk dat BOA's soms het zelfde probleem hebben.
Aan de andere kant komt een 21 jarig kereltje met een hesje, korte broek en een paar nike's een stuk minder autoritair over en is daarmee door zijn uitstraling al ontwapenend. Alles straalt uit: die staat hier gewoon even tijdelijk ergens voor te helpen. Als die jongen dan ook vriendelijk zegt: "sorry de straat is afgesloten voor de wandelvierdaagse, kan er niks aan doen meneer." Dan komt dat totaal plaatje al heel anders over. De kans op agressie neemt daarmee ook af.
Uiteraard komen ook evenementenverkeersregelaars geïrriteerde automobilisten tegen. Ik ken de cursus die deze mensen mogen doen en ondanks dat er zeker goede mensen tussen zitten, ontbreekt het vooral aan ervaring bij deze mensen. Ik ben het met HIT eens dat het hesje of de jas ervoor zorgt dat aanwijzingen opgevolgd dienen te worden, zo simpel staat het in de wet. Niemand hoeft zich dus verder af te vragen hoe en waarom en waarom niet.Maar zo werkt de maatschappij helaas niet (meer). Het gaat er ook niet over of dat een goede ontwikkeling van de maatschappij is of niet, maar het is wel iets waar je mee om moet gaan. Mensen vragen zich dat af en mensen kunnen geïrriteerd zijn. Dat is ook hun goed recht. Juist onderweg is de kans op irritaties bij veel mensen groter (zeg eens eerlijk, wie zit er niet af en toe te vloeken of zich te irriteren om dingen die onderweg gebeuren.) Heel menselijk.
Of een evenementenverkeersregelaar inderdaad op z'n slippers moet werken vind ik ook overdreven, bij evenementen waar ik bij betrokken ben raden wij juist goed schoeisel aan, niet perse werkschoenen, want die heeft niet iedereen. Ook uitstraling pakken we mee in de aanvullende oefeningen die wij houden met de vrijwilligers als aanvulling op de E-learning. Geen rugzak over of onder je hesje, geen attributen op of aan je lijf die je handelingen in de weg zitten. Duidelijke tekens, correcte houding tegenover een ieder. Word een automobilist lastig, word de coördinator er bij gehaald om zaken bij te sturen.
Ik verwacht ook deze houding van de evenementenverkeersregelaars, omdat ze het zelfde uniform dragen als een beroeps en voor de buitenstaander is dit niet zichtbaar.
Bij agressie en overtredingen zeker.
Maar je kunt ook proberen te voorkomen dat het zo ver komt.
Dat zou mooi zijn, maar als ik wel eens in een file sta 998765 dan wil je niet weten hoe soms men zich gedraag.... Ken me niet voorstellen dat als men zich als een volslagen idioot gedraag tussen een file, men zich wel zeer makkelijk naar een vkr luistert.Precies mijn punt, en daarom is het zo belangrijk hoe een verkeersregelaar zich opstelt. Een ontwapenende aanpak is daarbij belangrijk. Zolang het incident nog niet plaatsgevonden heeft kun je het nog voorkomen.
En daarom moet men maar handhavend optreden. Wie niet wil horen moet maar voelen. O0Dat heeft geen klap met handhavend optreden te maken maar met sociale vaardigheid. Door "het handhavend optreden" van sommige BOA's slaat de vlam in de pan. Als het anders wordt gebracht, zelfs als daar een pv op volgt, kan een ander daar best in meegaan. Door er in te springen met "men moet handhavend optreden" is de start al verkeerd.
Dat heeft geen klap met handhavend optreden te maken maar met sociale vaardigheid. Door "het handhavend optreden" van sommige BOA's slaat de vlam in de pan. Als het anders wordt gebracht, zelfs als daar een pv op volgt, kan een ander daar best in meegaan. Door er in te springen met "men moet handhavend optreden" is de start al verkeerd.Helemaal mee eens.
Nee, het start verkeerd met de opmerkingen als " je bent maar verkeersregelaar en kan mij toch niets maken. "Nou, als weggebruiker kan ik je vertellen dat voor "je bent maar verkeersregelaar" is over het algemeen de vervolgzin op een verkeerde start. Ik heb nog niet iemand gezien die dat als eerste zei toen hij een vkr tegenkwam.
De meeste slechte beoordelingen over verkeersregelaars komen ook van die mensen die hen ervaren als hinder.
Waar is de VKR aan blijven hangen? Ik zou de bestuurster aanmelden bij het CBR als je niet merkt dat er iemand aan je voertuig hangt.
De vrouw stopt verderop alsnog. Dan merkt ze dat de verkeersregelaar enkele tientallen meters is meegesleurd met haar auto. Hij is behandeld in het ziekenhuis en hield aan het incident schaafwonden, kneuzingen en een dikke knie over. De vrouw is aangehouden.
O ja en laat verkeersdeelnemers ook stoppen met denken dan een VKR in heel Nederland de weg weet want dat is niet zo.
Bij agressie en overtredingen zeker.
Maar je kunt ook proberen te voorkomen dat het zo ver komt.
1523154 | MKA Hollands Midden (Ambu 16-154 Regio Gouda) |
1533999 | Politie Eenheid Den Haag (PersInfo Hollands Midden) |
1420059 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 - Rotterdam) | |
1420999 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
Traumaheli Nederland @Traumaheli_NL#Gouda. De Traumaheli Lifeliner (2) was onderweg voor een inzet naar de #Kattensingel,ook deze is geannuleerd.
15:48pm · 22 Oct 2016 · TweetDeck
Politie Gouda @PolGoudaIvm verlaten plaats ongeval zojuist op de Kattensingel Gouda zijn we op zoek naar een grijze Chrysler met 1 man erin. Mogelijk schade (1/2)
15:54 uur · 22 Oct 2016 · Twitter for Android
Politie Gouda @PolGouda...aan voorzijde. Verkeersregelaar geraakt. Ziet u deze, bel 112 of 09008844. Kattensingel voorlopig afgesloten voor motorvoertuigen. (2/2)
15:57 uur · 22 Oct 2016 · Twitter for Android
(https://pbs.twimg.com/media/CvYIXUrXYAET9my.jpg)
POL_OCDH @POL_OCDHN.a.v. een verlaten plaats ongeval, met letsel, zoekt de politie een grijze Chrysler. #Kattensingel #Gouda Iets gezien! Bel 112! ^SJ
15:57 uur · 22 Oct 2016 · Twitter Web Client
Politie Gouda @PolGoudaDe Kattensingel is weer open voor verkeer. De Chrysler, vermoedelijk station model, zoeken we nog... ^nh
16:14 uur · 22 Oct 2016 · Twitter for Android
zondag 30 oktober 2016 | 19:52
HOOFDDORP Een verkeersregelaar is vanavond aangereden op de N201 richting Heemstede, ter hoogte van Hoofddorp-Overbos. Hierdoor is de weg deels afgesloten.
Volgens een politiewoordvoerder is de man ter controle naar het ziekenhuis gebracht, maar lijkt het mee te vallen. De toedracht van het ongeval is nog niet bekend.
0127850 | Politie Kennemerland (PersInfo) |
0126183 | MKA Kennemerland (Ambu 12-183 Amsterdam) | |
0126999 | MKA Kennemerland (Monitorcode) |
Laatste update: 31-10-2016 | 13:42
Woordvoering: Zeeland-West-Brabant
Etten-Leur - Een verkeersregelaar moest zondagmorgen wegspringen voor een aanstormende auto. Had hij dat niet gedaan dan was de auto tegen hem aangereden, volgens de aangifte. Het kenteken van de auto is bekend.
Op zondag 30 oktober 2016 was de marathon van Etten-Leur. Om die marathon goed te laten verlopen maakt de organisatie gebruik van gecertificeerde verkeersregelaars. Op de kruising Sprundelsebaan met de Lazerijstraat stond er ook één. De man had duidelijk instructies gekregen.
Saab
Om 11.15 uur kreeg de regelaar via zijn portofoon van zijn collega te horen dat er een blauwe auto zijn kant op kwam. De verkeersregelaar zag de auto komen. Hij stapte op de rijbaan en gaf hem een duidelijk stopteken. Hij zag en hoorde dat de bestuurder van de auto met dezelfde snelheid door reed en recht op hem af kwam. De regelaar kon op het laatste moment weg springen, had hij dat niet gedaan dan was de auto met volle vaart tegen hem aangereden, verklaarde de man later. Hij zag dat de auto met dezelfde snelheid het fietspad op reed. Hadden daar fietsers gereden dan was het vermoedelijk anders afgelopen verklaarde de man. Het slachtoffer had gezien dat het een blauwe Saab was en hij noteerde het kenteken.
Getuigen
De politie is, nadat er aangifte gedaan was, een onderzoek gestart. Daarom wordt er een oproep gedaan voor getuigen van dit incident om zich zo spoedig mogelijk te melden zodat de betreffende bestuurder zijn eventuele straf niet ontloopt. Ook is het beter als de man zichzelf komt melden.
Laatste update:08-11-2016 | 15:19
Utrecht - Op maandag 7 november werd een verkeersregelaar aangereden door een busje. De politie zoekt getuigen.
Rond 12.40 uur wilde de bestuurder van een bestelbus de Oosterstraat inrijden, toen hij stuitte op een verkeersregelaar. De straat was afgesloten, dus de verkeersregelaar zei de man dat hij niet door mocht rijden en de omleidingsborden moest volgen. De bestuurder en zijn bijrijder waren het hier niet mee eens en na enige discussie reed het busje toch de afgesloten straat in. De verkeersregelaar stond nog op de weg en werd aangereden door het busje. Hierna gingen de verdachten ervandoor. De politie werd gebeld en een ambulance kwam ter plaatse om het 30-jarige slachtoffer (woonplaats onbekend) ter controle mee te nemen naar een ziekenhuis.
Iets gezien?
De politie vraagt aan getuigen om contact op te nemen via 0900-8844. Meldt u zich liever anoniem dan kan dat via 0800-7000 of www.meldmisdaadanoniem.nl (http://www.meldmisdaadanoniem.nl).
1420070 | MKA Rotterdam-Rijnmond (Ambu 17-170) |
1430020 | Politie Eenheid Rotterdam (PersInfo Rotterdam-Rijnmond) |
1430020 | Politie Eenheid Rotterdam (PersInfo Rotterdam-Rijnmond) |
Politie Rotterdam eo @Politie_RdamBij aanrijding op N218 thv #Brielle raakte rond 22.45 uur een verkeersregelaar gewond. Hij is aanspreekbaar. Verdachten reden door 1/2
23:48 uur · 1 Dec 2016 · Twitter for Android
Politie Rotterdam eo @Politie_RdamDoorrijders aanrijding N218 thv #Brielle reden ws in zilverkl. Toyota Aygo met 47 in kenteken. Hopelijk melden zij zich. Tips? 09008844 2/2
23:51 uur · 1 Dec 2016 · Twitter for Android
Laatste update: 01-12-2016 | 23:58
Brielle - Donderdagavond 1 december rond 22.45 uur reed een auto op de N218 een verkeersregelaar aan. Hij is aanspreekbaar met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De verdachten, vermoedelijk een vrouw en een man in een zilverkleurige Toyota Aygo, reden na de aanrijding door.
Nachtelijke verkeerscobtrole
Getuigen verklaren dat de verdachten, vermoedelijk een vrouw achter het stuur en een mannelijke passagier, uit de richting van de Bollaarsdijk de N218 opkwamen en al enigszins zwalkend reden. Na de aanrijding zijn ze een stukje verderop gestopt, maar besloten toch door te rijden in de richting van het Bastionhotel.
De getuigen waarschuwden direct de hulpdiensten, maar de politie trof de auto niet meer aan. Het slachtoffer liep bij de aanrijding verwondingen op, maar is aanspreekbaar naar het ziekenhuis vervoerd.
Getuigenoproep
De politie is op zoek naar de inzittenden van de auto die de aanrijding veroorzaakte. Dit is dus waarschijnlijk een zilverkleurige Toyota Aygo met 47 in het kenteken. Het is aannemelijk dat het voertuig na de aanrijding schade heeft.
De politie hoopt dat de bestuurder zich meldt, maar hoort ook graag van mensen die informatie hebben over het voertuig of de huidige locatie daarvan.
Bel daarvoor 0900-8844 of gebruik het online meldformulier. Anoniem melden kan via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.
Na bestudering van de zaak het ik de volgende beslissing genomen:bron: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15170789_1517601581590323_8943171641749629194_n.jpg?oh=43230e07ed5923e8921da82acadf3fc6&oe=58F9780B
De zaak tegen de verdachte(n) wordt geseponeerd, hij/zij zal/zullen niet verder worden vervolgd.
Gepubliceerd op: 16-11-2021 | 11:58
Den Haag - Op maandag 15 november werd rond 19.30 uur op de Loevesteinlaan een verkeersregelaar mishandeld door een man. Dit gebeurde nadat de man door de verkeersregelaar werd aangesproken. Dankzij een duidelijk signalement en verklaringen van omstanders, werd de man snel aangehouden voor mishandeling.
Agenten kregen de melding van een agressieve man op de Loevesteinlaan. De man, een 35-jarige man uit Den Haag, probeerde tegen het verkeer in de Hengelolaan op te rijden, toen de verkeersregelaar dit verhinderde, stapte de man uit zijn auto en schopte de verkeersregelaar. De man werd vervolgens tegengehouden door burgers, maar wist te ontkomen. Toen agenten ter plaatsen kwamen was de man al in een auto gestapt in de richting van de Melis Stokelaan. Dankzij een duidelijk signalement en verklaringen van de omstanders, werd de man direct erna aangehouden voor mishandeling.
Geweld tegen hulpverleners
Behalve politiemedewerkers krijgen ook andere medewerkers met een publieke taak te maken met agressie en geweld, zoals ambulance- en brandweerpersoneel, tramconducteurs, buschauffeurs, verkeersregelaars of belastinginspecteurs. Politie en justitie hanteren hier dezelfde aanpak: aangiftes worden altijd opgenomen, daders worden met prioriteit door het Openbaar Ministerie voor de rechter gebracht.
0102024 | BRW Amsterdam-Amstelland (Coordinator TCO) | |
0102998 | Meldkamer Amsterdam (Monitorcode) |
0100711 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Bemanning TS) | |
0100791 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Lichtkrant) | |
0101111 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Teunis) (Bemanning TS) | |
0101112 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Teunis) (Bemanning HV) | |
0101191 | BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Teunis) (Lichtkrant) | |
0102005 | BRW Amsterdam-Amstelland (OvD Noord) (Alarmcode) | |
0102998 | Meldkamer Amsterdam (Monitorcode) |
0120121 | Ambulance Amsterdam (Ambulance 13-121 Amsterdam) | |
0120163 | Ambulance Amsterdam (Ambulance 13-163 Amsterdam) | |
0120901 | Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeliner 1 - Amsterdam) | |
0120999 | Ambulance Amsterdam (Monitorcode) |
0130998 | Politie Eenheid Amsterdam (Lichtkrant) | |
0130007 | Politie Eenheid Amsterdam (Persinformatie) |
0830211 | Politie Oost-Nederland (Persinformatie Noord- en Oost Gelderland) | |
0830999 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
0820185 | MKA Noord- en Oost-Gelderland (Ambulance 06-185) |