Stil gaan staan op de vluchtstrook? NOOIT DOEN!
- vraag: als je toevallig amber signalering hebt, mag die dan aan?[/size]Als ik echt gevaarlijk sta en niet anders kan druk ik wel op het aan-knopje voor wat feestverlichting. Jammer als het dan niet precies volgens de regels is, maar als het mensen doet opletten wordt het er alleen veiliger op.
(Ik moet toch even iets opbiechten. Heb het twee jaar terug op een stille zondagochtend uiterst rechts op een vrij brede vluchtstrook van de A10 bij max. 80 km/h en opgestelde gevarendriehoek nog nét aangedurfd het lekke rechter achterwiel te verwisselen, met een oogje regelmatig naar achteren. Kennelijk hebben ze me op de camera gezien, en een Wegenwachtsleper kwam nog even bufferen, maar toen was ik eigenlijk al klaar (heeft misschien 7 minuten geduurd). Dit zou ik op een doordeweekse dag níet hebben gedaan, of bij 120 of straks 130 km/h, of bij een wiel aan de linkerkant...)En wat dacht je van mensen die RWS (0800-8002) bellen met de mededeling dat op de A.. bij xx.x iemand op de vluchtstrook zijn band aan het verwisselen is?
.En wat dacht je van mensen die RWS (0800-8002) bellen met de mededeling dat op de A.. bij xx.x iemand op de vluchtstrook zijn band aan het verwisselen is?Kan natuurlijk ook, maar zoveel auto's kwamen er niet voorbij... Hoeveel mensen kennen dat nummer eigenlijk?
Kan natuurlijk ook, maar zoveel auto's kwamen er niet voorbij... Hoeveel mensen kennen dat nummer eigenlijk?Het is voorzover ik zie op de Rijkswegen één van de standaardteksten die op de DRIP's staat als er geen reisinformatie op staat ivm...
- Misschien een noodpakketje (rijbewijs/id kaart/paspoort/medicijen/drinken/eten/) in de auto hebben die je direct mee kan pakken, je weet natuurlijk nooit hoe lang je er staat.Slim. Hoeveel mensen zullen dat hebben?
Slim. Hoeveel mensen zullen dat hebben?
- Misschien een noodpakketje (rijbewijs/id kaart/paspoort/medicijen/drinken/eten/) in de auto hebben die je direct mee kan pakken, je weet natuurlijk nooit hoe lang je er staat.Zolang je niet op een vluchtstrook in Siberië staat is dat misschien wat overdreven :P
- Zorg voor een gevarendriehoek/waarschuwingslamp.(Bij het plaatsen niet op de vluchtstrook zelf maar op de vangrail of er net naast, blijf bij de rijstroken vandaan!)
Dat is ook altijd een mooie.
"Meneer, u kunt uw gevarendriehoek volgende keer beter tegen de doorgetrokken streep van de vluchtstrook aanzetten"
- "Maar dan rijden ze hem kapot..."
"Wat heeft u liever? Uw gevarendriehoek kapot door een vrachtwagen en uw auto heel of een vrachtwagen met 90 km/u achterin uw auto terwijl de gevarendriehoek onbeschadigd is?"
- Ehmmm :-X
Leuke nieuwe discussie, veel mensen realiseren zich dat niet maar de vluchtstrook van de snelweg is eigenlijk de meest gevaarlijke plek van Nederland.
Leuke stelling maar waar is de deskundige/wetenschappelijke onderbouwing?Dat is een goeie vraag. Een paar statistieken zouden de stelling kunnen onderbouwen.
Leuke stelling maar waar is de deskundige/wetenschappelijke onderbouwing?De Raad voor de Transportveiligheid (de voorloper van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid) heeft hierover in 2003 een wetenschappelijk rapport gepubliceerd, te benaderen via deze link (http://www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/107_WV_Ongevallen_op_de_vluchtstrook.pdf). Het belangrijkste citaat uit dit rapport:
Jaarlijks vinden er tussen de 168 en 250 vluchtstrookongevallen plaats. Gemiddeld zijn het er meer dan 200 per jaar. Het aantal slachtoffers dat bij deze ongelukken valt, varieerde in de periode van 1987 tot 2001 tussen de 47 en de 136 met een jaarlijks gemiddelde van 68 doden en gewonden. Per jaar komen er gemiddeld 4 tot 5 mensen om het leven bij vluchtstrookongevallen. De aantallen ongevallen en slachtoffers laten grote schommelingen zien. Er is geen sprake van een duidelijke trend in het aantal vluchtstrookongevallen.
Vluchtstrookongevallen lopen in vergelijking met de overige ongevallen die op snelwegen en autosnelwegen plaatsvinden gemiddeld veel ernstiger af. Dit verschil in ernst van de afloop is weergegeven in de onderstaande grafiek. De vergelijking leert dat vluchtstrookongevallen ongeveer twee keer zo vaak een dodelijke afloop hebben en ook is er bijna twee keer zo vaak sprake van een afloop met één of meer ziekenhuisgewonden.
(...)NEE! Bij een aanrijding met een auto met geopende kofferbak is er een groot risico dat de inhoud van de kofferbak verspreid raakt over de hele rijbaan, met mogelijk andere ongevallen en schades tot gevolg. Voor wegwerkers e.d. is de regel ook dat alle wagens met gesloten deuren/kleppen worden geparkeerd.
- kofferbak open (trekt net iets meer aandacht)
(...)
[knip]Interessant... had ik niet over gedacht maar houdt wel steek. Kofferbak open werd overigens vroegah wel automobilisten algemeen aangeleerd in geval van panne (motorkap ook, nu ik er over nadenk).
NEE! Bij een aanrijding met een auto met geopende kofferbak is er een groot risico dat de inhoud van de kofferbak verspreid raakt over de hele rijbaan, met mogelijk andere ongevallen en schades tot gevolg. Voor wegwerkers e.d. is de regel ook dat alle wagens met gesloten deuren/kleppen worden geparkeerd.
Vluchtstrookongevallen lopen in vergelijking met de overige ongevallen die op snelwegen en autosnelwegen plaatsvinden gemiddeld veel ernstiger af. Dit verschil in ernst van de afloop is weergegeven in de onderstaande grafiek. De vergelijking leert dat vluchtstrookongevallen ongeveer twee keer zo vaak een dodelijke afloop hebben en ook is er bijna twee keer zo vaak sprake van een afloop met één of meer ziekenhuisgewonden.
Hartelijk dank voor het speurwerk maar hieruit blijkt nog niet dat, zoals Mike beweerde, dat het de meest gevaarlijke plek van Nederland is.
Ik kan het ook niet staven met rapportages van geleerden, maar ik spreek uit eigen ervaring. De vouwen worden uit je broek gereden op de vluchtstrook. Vrachtwagens die treintje rijden pakken regelmatig zelfs een deel van de vluchtstrook mee. De strook ligt vol puinzooi, ook dat nog eens. Een stuk rommel vliegt je zo om de oren, als je niet uitkijkt.
Soms komt het voor dat je je ambu ineens stil moet zetten. Heb dat wel eens gedaan met die prachtige nieuwe amberverlichting, maar dat doe ik niet meer. Men suist langs je heen, men schuift niet eens een baantje op..en dat met snelheden... Nee, het blauw gaat erop, dan zie je het aankomend verkeer in de verte meestal al opschuiven. Let wel: ik stop alleen op de vluchtstrook als het echt niet anders kan. Liever een veiligere plek zoals reeds genoemd in dit topic. En uiteraard, bij een incident; z.s.m. laten afkruisen.
Hartelijk dank voor het speurwerk maar hieruit blijkt nog niet dat, zoals Mike beweerde, dat het de meest gevaarlijke plek van Nederland is.
Maar in (of direct na) een bocht op de vluchtstrook staan..... dat is werkelijk :o Elke x weer krijg ik er nachtmerries van....
gek genoeg waren ze het daar mee eens. 0098
Leuke stelling maar waar is de deskundige/wetenschappelijke onderbouwing?Als jij de stelling bedoelt dat mensen het zich niet realiseren, zie tot mijn angst nog steeds mensen een van de linker wielen proberen te vervangen en dan het liefst met de kont over de streep. Zelfs 1 keer op de A2 een 2 tal personen die hun rechterwiel probeerde te vervangen op de linkervluchtstrook (terwijl verkeer daar meestal niet 100 maar 120+ rijd :'()
Ik krijg bijna de indruk dat het te makkelijk is om zonder terugmelding over de vluchtstrook te rijden. In Denemarken zijn in de doorgetrokken streep van de vluchtstrook ribbels aangebracht die periodiek een ronkend geluid veroorzaken. Misschien een idee?
Mensen moeten zelf beter opletten.
Gelukkig zijn er steeds meer autofabrikanten die computers inbouwen die weer signaleren dat de auto over een witte streep rijdt, te dicht andere auto's nadert of dat de bestuurder in slaap (dreigt) te vallen. Gelukkig want sommige mensen kunnen dat zelf niet meer :DEigenlijk allemaal pleisters op een wond waar het mes nog in zit...
3:11... :o
Drug runner in Bradley County TN gets tased and falls in traffic
Uploaded by codyle01 on Nov 3, 2010
Cops in Clevelandt TN Tase and almost kill Drug runner on I75
Eigenlijk allemaal pleisters op een wond waar het mes nog in zit...Met die instelling zouden we nu nog met paard en wagen rijden... ;)
We kunnen een hoop leuke (technische) oplossingen bedenken (de pleisters) of het mes er uit halen (mensen opvoeden, "beter leren" rijden).
Met die instelling zouden we nu nog met paard en wagen rijden... ;)
Wat ik me nog afvroeg trouwens, ik zie regelmatig auto's op de vluchtstrook staan als ik op de snelweg zit. Vanavond ook weer, A2 bij Utrecht. Kan/moet ik daar RWS voor bellen? 'Durf' ik nu eigenlijk niet, maar misschien wordt het juist wel gewaardeerd?
Met die instelling zouden we nu nog met paard en wagen rijden... ;)Daarnaast is het ook wel handig om te kijken wat is de gevaarsetting. Staat het voertuig in de berm of strak tegen de streep? Staan de mensen buiten de auto of zitten ze nog er in? Worden er reparaties gedaan aan het voertuig of is het verlaten? Als ik een voertuig in de berm zie staan en de mensen staan er buiten (het liefst nog met fluo hesje) dan laat ik het vaak na om te bellen omdat die het dan wel goed geregeld hebben. Echter heb ik ook vaak gezien dat hij bijna op de rechterrijstrook staat, mensen die in de auto zitten of die zelfs aan het repareren zijn terwijl er verkeer met 120 langsrijd. Dan gaan die nekhaartjes toch wel anders staan en is het nummer van RWS zo gevonden.
Wat ik me nog afvroeg trouwens, ik zie regelmatig auto's op de vluchtstrook staan als ik op de snelweg zit. Vanavond ook weer, A2 bij Utrecht. Kan/moet ik daar RWS voor bellen? 'Durf' ik nu eigenlijk niet, maar misschien wordt het juist wel gewaardeerd?
Met die instelling zouden we nu nog met paard en wagen rijden... ;)
Wat ik me nog afvroeg trouwens, ik zie regelmatig auto's op de vluchtstrook staan als ik op de snelweg zit. Vanavond ook weer, A2 bij Utrecht. Kan/moet ik daar RWS voor bellen? 'Durf' ik nu eigenlijk niet, maar misschien wordt het juist wel gewaardeerd?
Je mag RWS 0800-8002 daarvoor bellen maar onthou wel dat zij maar bereikbaar zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur.
De tijd dat 8002 open gaat is 06.00
Neem dan contact op met onze Landelijke Infolijn. U kunt:
■bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800-8002, zeven dagen per week tussen 06:00 en 22.30 uur.
https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/ (https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/)
3 juli 2012, 07:22
Er is dinsdagochtend veel vertraging ontstaan op de A15 vanuit Nijmegen naar Gorinchem. Om even voor 06:00 uur botsten een vrachtwagenchauffeur op een collega die bij Tiel op de vluchtstrook stil stond. De file achter de aanrijding groeit snel aan. Om 07:00 uur stond er 10 kilometer file vanaf Ochten. De VerkeersInformatieDienst meet ruim een uur vertraging.
Het is een behoorlijke puinhoop op de A15. De stilstaande vrachtwagen, een zogenaamde betonpomp, is zwaar beschadigd. De truck die er achterop klapte vervoerde stenen, waardoor het lang zal duren voor alles is opgeruimd.
Eén van de chauffeurs is gewond afgevoerd. Bovendien is er door de aanrijding veel olie en diesel op de rijbaan en in de berm terecht gekomen. Daardoor zal de rijbaan gereinigd moeten worden, maar zal er in de berm ook een bodemsanering moeten plaatsvinden. Mocht na het reinigen blijken dat het wegdek te erg beschadigd is, dan zal vanavond na de spits een deel van het asfalt vervangen worden.
Rijkswaterstaat hoopt dat de A15 rond het middaguur weer te gebruiken is. Dit is echter een voorzichtige prognose. Als de vrachtwagens met een telekraan geborgen moeten worden, lijkt een volledige rijbaanafsluiting na de ochtendspits onvermijdelijk. Dit is echter nog niet bevestigd.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.185.01 (http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.185.01)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fdata.rtl.nl%2F_internal%2Fgridimage_v3%210%2Ffpwp7gl8d3ydlhmuvsbj4hmrqu4i8kv%2Fvrachtwagen.jpg&hash=a1335aa801e829fbeb1971a347772eff)
Vandaag op de A1rechts thv 9,0 een personenauto met pech volledig aan puin gereden door een andere personenauto.Het resultaat is wel hetzelfde, maar dit is geen vluchtstrookongeval: Dit is nl. op de Muiderbrug en daar is geen vluchtstrook (sinds de verbouwing van de brug): http://binged.it/L0OpeB (http://binged.it/L0OpeB)
(knip)
wie spreekt er nog tegen???
Met de lichtbalk aan Customs? ;DJa die werkt een stuk beter dan alleen een vingertje.
Ja die werkt een stuk beter dan alleen een vingertje.
Een paar bonnetjes pennen a 340 euro is ook leuk, maar dat ligt gevoelig bij jullie leiding geloof ik :Piets met wettelijk en leidinggevend inzicht die verschillen ja 998765
iets met wettelijk en leidinggevend inzicht die verschillen ja 998765
En weer eens bewijs van het gevaar van een vluchstrook, iets met engeltjes:
http://112hm.nl/2013/01/17/ongeval-auto-vrachtwagen-a20-moordrecht/ (http://112hm.nl/2013/01/17/ongeval-auto-vrachtwagen-a20-moordrecht/)
Als de vluchtstrook de gevaarlijkste plek is, waarom vinden er daar dan wel staande houdingen plaats?Volgens mij gebeurt dit zelden tot nooit!
Als de vluchtstrook de gevaarlijkste plek is, waarom vinden er daar dan wel staande houdingen plaats?Ik kan hier alleen voor mijzelf praten, maar op de vluchtstrook zal ik nooit een auto staande houden. Dit heeft ook te maken met het soort controles wat ik dan moet uitvoeren. Heb maar 1 keer een voertuig staande gehouden op de vluchtstrook van een afrit, maar dat heeft zeker ook geen voorkeur. Zelf vind ik dat een staande houding op de vluchtstrook niet zo heel erg, mits het maar goed neer gezet word. Dus tegen de berm de auto stil zetten, lampen op het dak aan, en het werk zoveel mogelijk in de berm doen en niet aan de bestuurders/verkeerszijde. En dan bedoel ik het stuk ver na het puntstuk waar je dus een fysieke afscheiding heb van de rijksweg, en ook het liefst zo dicht mogelijk tegen de kruising van de B-weg aan zodat je weet dat het achter opkomend verkeer al langzaam rijd.
Ik zie het weleens gebeuren, ook op de vluchtstrook van afritten (niet dat ik de ernst van de situatie kan inzien). Vroeger zag je het inderdaad vaker.
Net goed voor de overtreders. O0
In afgelopen aflevering van Blik op de Weg is er ook veel aandacht besteedt aan de vluchtstrook. Vanaf 9:00 is een aanrijding te zien waarbij een vrachtwagen een stilstaande wagen op de vluchtstrook heeft geraakt. Gelukkig geen gewonden.Da's wel een tijdje terug!
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334483 (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334483)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg845.imageshack.us%2Fimg845%2F1447%2Fimg9813f.jpg&hash=beb34a751231d834dc13b7b584e51d8b)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg840.imageshack.us%2Fimg840%2F4320%2Fimg9819k.jpg&hash=084d5ee9ea77d44480b5cdcd3f117b64)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg3.imageshack.us%2Fimg3%2F7948%2Fimg9814x.jpg&hash=a070bd49aadcb9b2bc759d7f214a1e48)
Soort voertuig: VROS
Merk voertuig: Volvo V60
Roepnummer:
Kenteken: **-***-*
Standplaats: Apeldoorn
Dienst: Blik op de Weg
Regio: (mee met) VP Haaglanden
Bijzonderheden: Aanwezig bij aanrijding met letsel A4 L 42.8 Leidschendam (http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/9-ongevallen/11649-ongeval-vrachtwagen-en-personenauto-op-de-a4)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg839.imageshack.us%2Fimg839%2F9797%2Fimg9810l.jpg&hash=2ef37c13a0441a83b1b7b2c2edb28403)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg268.imageshack.us%2Fimg268%2F5598%2Fimg9827s.jpg&hash=8874284748deb754e69739a38539098b)
Da's wel een tijdje terug!
Kan me je foto's nu inderdaad wel herinneren, had de link nog niet gelegd e050Ja ik zag mijn eigen kop terug in het voorstukje, samen met dat van een andere fotograaf. Dan herinner je het je snel kan ik je vertellen...
18.46 Man steekt 3 rijstr. over: wieldop zoeken. Gezin staat gevaarlijk op vluchtstr. Geen bon: niet gezien door (B)OA.
(https://pbs.twimg.com/media/BGsym3hCEAA5qmI.jpg:large)In ieder geval
paar jaar geleden ook een man de A10 opgelopen omdat zijn zoon/ dochter een knuffel uit de auto had laten vallen..... de knuffel is nooit bij de auto terug gekomen (en de vader ook niet :o) 98uiye
Dat is vervelend maar ik wil benadrukken dat ik gewoon mijn werk lijf doen en het handhaven laat ik over aan de diegene die ervoor opgeleid is,ik weet dat het bij rws erg leeft maar ik wil gewoon klantvriendelijk werken.
Dat is vervelend maar ik wil benadrukken dat ik gewoon mijn werk lijf doen en het handhaven laat ik over aan de diegene die ervoor opgeleid is,ik weet dat het bij rws erg leeft maar ik wil gewoon klantvriendelijk werken.
Ben het met je eens, maar eigen veiligheid voorop. De klant(vriendelijkheid) heeft er ook niks aan als de taak niet volbracht kan worden 8)
En ik neem aan dat je zelfs 's avonds ook gewoon weer thuis wil komen.
Daar had ik net opgeantwoord maar het gaat er om over het handhaven wij zijn dat niet als WIS.
Veiligheid is nummer 1 bij mijn en collega's
Ik heb de discussie daarover (WIS wel/niet BOA) ook meegemaakt tijdens mijn stage bij RWS. Laten we dat hier maar niet gaan doen, anders zijn we nog wel even bezig ;D
Juist u snap mijn,ik wil er ook niet over hebben O0
Sluit ik mij bij aan! Ieder zijn vakgebied O0 Jullie lekkere koffie, wij asfalt ;D
Ja en sommige zullen het nooit snappen van een bepaalde club hulpdiensten
Staande houding op de vluchtstrook.......... :o :o :o (nu weet ik natuurlijk niet wat de rede is dat de agent met zijn onopvallende vtg op de vluchtstrook staat met een andere weggebruiker)
Dan moet het wel levensbedreigend zijn anders gebeurd dat absoluut niet.
Nou wat ik vaak hoort als ze weer eens op de vluchtstrook staan dat ze anders de diegene die de boete krijgt te ver mee moet rijden om daarna de route verder te vervolgen en ik durf echt te zeggen dat het regelmatig nog gebeurt en ook vaak meld dat het fout kan gaan,Maarja wie ben ik dan ???
Maar levensbedreigend wat zou daar onder kunnen vallen #durftevragen
Zou een ogenschijnlijk technisch probleem van de staandegehouden auto daaronder kunnen vallen, of slecht bevestigde lading?
Levensbedreigend, zeg jij het maar. Noem het anders een "noodsituatie".
Daar kan je je vast wel een aantal situaties bij bedenken.
Kan misschien aan mij liggen, maar als je een beetje bekend bent in je ambstgebied weet je ook precies waar je wat voor type auto neer kan zetten (zie waar een carpool/parkeerplek is bij de afslag). Echter lees ik in het bericht dat ze op de vluchtstrook van de afslag stonden. Nu weet ik niet waar ze precies stonden (nog voor of al na het puntstuk) en hoe deze er uitziet (brede vluchtstrook waar je het groen in kan, snelheids beperkende maatregelen etc), maar als ze voorbij het puntstuk stonden en voorbij het bord wat einde autosnelweg aangeeft kan ik me er wel iets bij voorstellen. Tuurlijk het is nog geen ideaal plaatje, maar begrijpelijker dan als je echt nog op de autosnelweg met verkeer wat 120 rijd naast je.
Nou wat ik vaak hoort als ze weer eens op de vluchtstrook staan dat ze anders de diegene die de boete krijgt te ver mee moet rijden om daarna de route verder te vervolgen en ik durf echt te zeggen dat het regelmatig nog gebeurt en ook vaak meld dat het fout kan gaan,Maarja wie ben ik dan ???
En als we wat zeggen dan worden we vaak niet serieus genomen.
Laat ik allereerst stellen dat ik een WIS wel serieus neem. Als ik ergens tp kom zal ik altijd proberen te overleggen met de WIS. Samen sterk. We moeten uiteindelijk samen weer veilig naar huis.
Ik doe niks op de snelweg, tenzij het echt niet anders kan. Echter zorg ik dan wel eerst voor mijn eigen veiligheid en vraag of via de meldkamer een rood kruis en snelheidsbeperking of bel rechtstreeks naar de Wijde Blik
Randstad bedoel ik vp rr,vp aa,regio Utrecht,ZHZ en haaglanden bijna geen problemen ;D maar er zijn regio's >:(Dat zijn dan wel weer de regio's waar veel afritten, verzorgingsplaatsen, ed. zitten in verhouding met de rest
Dat zijn dan wel weer de regio's waar veel afritten, verzorgingsplaatsen, ed. zitten in verhouding met de restbedoel je daarmee de randstad of de andere regio's? Want als ik kijk naar het gelderse is er op de grote vrachtroutes (A28/ A1) meer verzorgingsplaatsen dan in de randstad. Daar waar de randstad wel meer of sneller afritten heeft dan de "plattelands" provincies.
1220630 | Ambu 20-130 (Oosterhout) | |
1220844 | Rapid Responder 20-344 (Oosterhout) |
1200288 | BRW Midden- en West-Brabant (Made) (Blusploeg) | |
1201951 | BRW Midden- en West-Brabant (Made) (Lichtkrant) | |
1200218 | BRW Midden- en West-Brabant (Prinsenbeek) (Blusploeg) | |
1201960 | BRW Midden- en West-Brabant (Prinsenbeek) (Lichtkrant) | |
1200306 | BRW Midden- en West-Brabant (Terheijden) (HV Ploeg 1) | |
1200307 | BRW Midden- en West-Brabant (Terheijden) (HV Ploeg 2) | |
1201973 | BRW Midden- en West-Brabant (Terheijden) (Lichtkrant) | |
1200011 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Breda Infocode) | |
1200040 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Drimmelen - Geertruidenberg - Oosterhout Alarmcode) |
bedoel je daarmee de randstad of de andere regio's? Want als ik kijk naar het gelderse is er op de grote vrachtroutes (A28/ A1) meer verzorgingsplaatsen dan in de randstad. Daar waar de randstad wel meer of sneller afritten heeft dan de "plattelands" provincies.
bedoel je daarmee de randstad of de andere regio's? Want als ik kijk naar het gelderse is er op de grote vrachtroutes (A28/ A1) meer verzorgingsplaatsen dan in de randstad. Daar waar de randstad wel meer of sneller afritten heeft dan de "plattelands" provincies.
Ik bedoel dat in de randstad meer deskundigheid is wat betreft IM en de gevaren en op het platteland denken/roepen hier gebeurt toch niks.Was ook niet bedoelt voor jou hoor rene mijn opmerking ;). Maar zal denk ik ook een kwestie van ervaring zijn. In de randstad zullen agenten eerder naar een ongeval worden geroepen/komen gezien het verkeersaanbod dan in de overige gebieden.
De achterste betrokken vrachtauto week uit naar rechts. Het voertuig belandde via de oprit en de vluchtstrook rechts in de berm. Tijdens deze manoeuvre raakte de vrachtauto de twee stilstaande auto's op de vluchtstrook van de oprit.Wrong time, wrong place dus idd :-\
Ik bedoel dat in de randstad meer deskundigheid is wat betreft IM en de gevaren en op het platteland denken/roepen hier gebeurt toch niks.
Haarlemmermeer - Meer dan 50 automobilisten zijn dinsdag 2 juli 2013 tijdens de ochtendspits bekeurd voor het rijden over de vluchtstrook. Zij reden op de A9 ter hoogte van Haarlemmermeer richting afslag Westpoort/A5. Drie overtreders zijn staande gehouden en wisten direct dat zij een boete van 367 euro tegemoet kunnen zien. Bij de anderen valt de bon binnenkort op de deurmat.
De controle van een half uur was ingegeven door klachten die bij de verkeerspolitie waren binnengekomen. Automobilisten, die wel het geduld op konden brengen om uit te voegen bij de afslag, moesten de vluchtstrookrijders voor laten gaan om zo een aanrijding te voorkomen. In een aantal situaties ontstond er gevaar en hinder voor de overige weggebruikers.
De verkeerspolitie sluit niet uit dat deze controle herhaald zal worden.
Was dit bestelbusje er om werkzaamheden aan de vrachtwagen te verrichten of was hij op de vrachtwagen geklapt ?Dunno, zat in ieder geval geen raamwerk achterop zoals je bij de "echte" jongens wel ziet. Was ook niet een model waarvan je vermoed dat die voor truckreparaties word gebruikt.
(0:08)
http://www.youtube.com/watch?v=KbOB2ed4AYc (http://www.youtube.com/watch?v=KbOB2ed4AYc)
Markiem4rk
Eeeuhm niet om mijn zeer gewaardeerde collega's van de blauwe kant af te vallen maar: da's geen politie. En al zeker niet van de VP, dus vergeet dit filmpje.Klopt...KMar.
Ik ga ervan uit dat deze KMAR eenheid daar stond omdat het noodzakelijk was, en niet om een bonnetje uit te schrijven.
Klopt...KMar.
Wat me eerder opviel was de snelheid op de dashcam. 140.... en je mag daar volgens mij maar 100.
Wat me eerder opviel was de snelheid op de dashcam. 140.... en je mag daar volgens mij maar 100.Dat hele stuk of vanaf 0:10, want vanaf 0:10 rijdt het wel rond de 100 km/u.?
Dat hele stuk of vanaf 0:10?geen flauw idee, ik vermoed het hele stuk. Geopende spitsstrook is volgens mij sowieso bijna altijd max 100 km/h. En als het wel 120 was is het alsnog te hard. 8)
geen flauw idee, ik vermoed het hele stuk. Geopende spitsstrook is volgens mij sowieso bijna altijd max 100 km/h. En als het wel 120 was is het alsnog te hard. 8)
Zullen we het een Plusstrook noemen? 98uiyeNou vooruit dan maar. De plusstrook.
Zullen we het een Plusstrook noemen? 98uiye
Ik had begrepen dat wanneer het gaat om de vluchtstrook het een "spitsstrook" is, en bij een links bijkomende strook het een "plusstrook" is. ???
En wat is de juridische status van een 'plusstrook'? Want ik heb daar nog nooit van gehoord.. e050
Hoi FD,
Ik was even aan het surfen op het internet en kwam dit tegen.
Misschien dat jij er iets aan hebt of dat je weet waar dit bij kan horen op het forum.
Its up to you.
http://rvsn.csail.mit.edu/Pubs/Brian_Wu_MEng_2013.pdf (http://rvsn.csail.mit.edu/Pubs/Brian_Wu_MEng_2013.pdf)
Het is wel een leuk onderwerp denk ik.
Groetjes
(skippy02)
Daarom wordt de snelheid ook naar beneden gebracht bij een geopende plus- of spitsstrook.
Dat is niet zo eenvoudig denk ik. In de verschillende inspraakrondes die aan de vergunning voor verbredingen voorafgaan worden nogal eens compromissen gesloten die plusstroken alleen toestaan indien ze niet te breed zijn, bijvoorbeeld, meen ik ergens gelezen te hebben...
Als de overheid gewoon een half/heel metertje meer asfalt in de breedte had gelegd bij de plusstroken, hadden we gewoon overal lekker door kunnen rijden 998765Bij de vluchtstroken die gebruikt word komt ok een stukje asfalt bij (dat is ook de reden dat je daar vaak geen extra snelheidsbeperking hebt). Heb je een nieuwe 1e rijstrook dan word dit gedaan omdat er simpelweg geen asfalt op die plek erbij kan (bruggen, snelweg die word geflankeerd door kunstmatige/natuurlijke afscheidingen). Dus je kan het wel willen, maar of het gaat is een 2e.
Kan me voorstellen dat een plaspauze op de vluchtstrook voor een kind van2-5 jaar niet de ideale plek is?Sanitaire stop van kinderen en ouderen is toegestaan, helaas
Kwam die vandaag tegen op de A73 terwijl mams de kleine in de grasberm deed behoefte doen. Maar tot mijn verbazing ongv. 25m verder, reed andere auto in achteruit over de vluchtstrook. Alarmlicht en led aan en seinend met licht erachter gaan staan. Auto stopte, zelf eigen fluorjas aan en persoon duidelijk gemaakt op gevaar. Het bleek vriend van vrouw, die plasstop met kind deed en dacht dat ze pech had. Hij wou ze gaan helpen en mijn letterlijke tussenstop, zag hij als hulp van "de barmhartige samaritaan" zoals hij uitsprak.
Gezegd wat er loos was, dus geen pechgeval, en ondertussen bleek kind weer in auto en vrouw vertrok. Hij is dan ook verder achter aangereden met bedankje aan mij.
Das nu al de tweede keer dat ik geconfronteerd wordt met achteruitrijders over de snelweg. Is dat besmettelijk, een soort virus aan het worden?
Dan kun je beter zo een kind als het nog niet zindelijk genoeg is een dikke luier aandoen als het nog niet ophouden tot een tankstation.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/43550452/Gewonden+door+achteruitrijden+op+vluchtstrook.aspx (http://www.omroepbrabant.nl/?news/43550452/Gewonden+door+achteruitrijden+op+vluchtstrook.aspx)
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@147623/zeven_boete's_voor/ (http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@147623/zeven_boete's_voor/)
Mijn reactie was op het achteruitrijden vd vriend, niet op de plapauze zelf. Trouwens kan men daar ook boete voor krijgen, gezien als onnodig stilstaan op vluchtstrook? Lijkt me dat vluchtstrook exclusief voor echte technische pech is met de auto of bij ernstig onwel worden. Hoewel bij onwel worden van medepassagier men snel bij eerste beste parkeerplek of tankstation kan hulp regelen.
Daar kan ik op zich wel mee leven; een moeder die tegen d'r dochter begint te mekkeren dat 'ze 't alsjeblieft nog even op moet houden is met 120 km/h gevaarlijker dan een minuutje stilstaan op de vluchtstrook..En als het je schoonmoeder is dan stop je de auto, laat je haar uitstappen voor de sanitaire stop en rijdt dan terwijl zij nog bezig is hard weg. Nu snap je ook waarom er af en toe voetgangers zijn op de snelweg.
Soms moet je uit 2 kwaden kiezen..
En als het je schoonmoeder is dan stop je de auto, laat je haar uitstappen voor de sanitaire stop en rijdt dan terwijl zij nog bezig is hard weg. Nu snap je ook waarom er af en toe voetgangers zijn op de snelweg.
(https://pbs.twimg.com/media/BVxtyM6IYAAXsOA.jpg:large)https://twitter.com/langemotormuis/status/386304377386192896/04.38 Even een pechgeval beveiligen op de A9. Rood kruis op rijstrook 4.
(https://pbs.twimg.com/media/BVxtyM6IYAAXsOA.jpg)Die was zeker levensmoe :-X
Hoe meer auto's er stil staan op de vluchtstrook, hoe groter het gevaar.
Gister aan het begin van de avond in de spits thv van Rijswijk ZH op de A4 stonden circa 15 auto's op de vluchtstrook met lekke banden. Ik heb 112 gebeld om dit te melden gezien de drukte te plaatse EN omdat er een flink oliespoor lag net naast het midden in de rechter rijstrook (plaats waar je met je motorfiets rijdt). Ik begreep van de centralist dat de wegbeheerder inmiddels was gewaarschuwd. Echter gezien de drukte en de hoeveelheid auto's leek het mij raadzaam om de rechter strook af te kruisen. Uiteindelijk is dat ook gebeurd .....na ruim 20 minuten na mijn melding. Waarom wordt er in zo'n, toch best gevaarlijke situatie, gewacht met afkruisen? Er hangen daar genoeg camera's om het verkeer te kunnen volgen/zien....Uiteraard weet ik het antwoord niet op jouw specifieke vraag, maar "vroeger" (< 1jr terug) was het in de regio Amsterdam zo dat we van de VD vanuit de auto direct telefonisch contact opnamen met de VC rws. In die werkwijze zijn veranderingen in gekomen en naar mijn bescheiden mening zijn dat geen verbeteringen. Een directe lijn is de kortste lijn en dus de snelste lijn. Meer schakels betekend meer (kans op) fouten betekend vertraging/ hinder/ gevaar. Dat is iets wat we niet moeten willen. Maar ja, hogere goden beslissen soms anders e050
Uiteindelijk is er voor gekozen om de auto's met lekke banden af te slepen en op een andere plaats de wielen te verwisselen en niet op de vluchtstrook.
Overigens zelfs op de A13 thv Delft noord stonden er auto's met lekke banden....
Uiteraard weet ik het antwoord niet op jouw specifieke vraag, maar "vroeger" (< 1jr terug) was het in de regio Amsterdam zo dat we van de VD vanuit de auto direct telefonisch contact opnamen met de VC rws. In die werkwijze zijn veranderingen in gekomen en naar mijn bescheiden mening zijn dat geen verbeteringen. Een directe lijn is de kortste lijn en dus de snelste lijn. Meer schakels betekend meer (kans op) fouten betekend vertraging/ hinder/ gevaar. Dat is iets wat we niet moeten willen. Maar ja, hogere goden beslissen soms anders e050
Maar hoe komen al die lekke banden? Was er een vrachtwagen spijkermatten van de LE gekantelt ofzo?? ;D
Moppersmurf, in de regio ZHZ weet ik dat er een aantal dienders zijn die echt wel rechtstreeks bellen met de VC van Rhoon.Ik heb eigenlijk bijna alle nummers van de VC's en ik bel ook gewoon. Voordeel dat ik heb is dat de meesten ik ook gewoon ken. ^-^
Ze hebben nummers die rechtstreeks bij WVL binnenkomt.
Bij de verkeersdienst in Amsterdam gebeurt dat nog steeds zo, we zitten tegenwoordig zelfs op een prioriteitenlijntje. Werkt ook veel sneller, beter en veiliger.Ik heb gisteren nog rechtstreeks met de VC voor de A1 gebeld. Klein ongevalletje waarbij de bumper van een voertuig toch nog uitstak op rs. 2 dus gelijk een tweede kruis aangevraagd. De WIS en Politie waren er erg blij mee dat dat al was gebeurt. 998765
Bij de verkeersdienst in Amsterdam gebeurt dat nog steeds zo, we zitten tegenwoordig zelfs op een prioriteitenlijntje. Werkt ook veel sneller, beter en veiliger.
Wijkteams die af en toe op de snelweg acteren moeten het eea via de meldkamer organiseren en dat is voor iedereen minder handig..
Dat heb ik gehoord dat jullie daar dat zo gebruiken en ook koffie drinken op Stp in de regio 020,Miss kom ik je dan tegen wel een keer.
Aparte actie :DDie is echt gek, wat een malloot. Jammer dat er geen politie voorbij kwam, had hij rijbewijs kunnen inleveren.
Franse motorrijder steekt snelweg over - ©StefanVerkerk.nl (http://www.youtube.com/watch?v=BrpAMpmTdsk#ws)
Video van forumlid: Stefan Verkerk
In The United States ain't nobody that gives a shoot about safety when you gotta get your suspect cuffed!!
Bovendien, daar heb je in notime meer autootjes erbij met lampjes erop dan dat je pionnen nodig hebt om de vluchtstrook af te blocken.
http://www.youtube.com/watch?v=FSaDmTurMRc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=FSaDmTurMRc#ws)
kyranbrw
http://www.youtube.com/watch?v=FSaDmTurMRc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=FSaDmTurMRc#ws)Kort gezegd: een zooitje ongeregeld. ::)
kyranbrw
Ik denk dat dit ook een gevaarlijke plek is? >:D
- Voetganger rent over de oprit. (0:03)
- Men rijdt door de berm.
- Men rijdt tegen het verkeer in.
- Politie met alleen met Blauw/Blauw komt er aan, doet het vervolgens uit, de automobilisten gaan eigenlijk onnodig aan de kant. 998765
- Voetgangers staan in de berm.
Kort: best gevaarlijk :P
Het bordje 'stop' 'politie' brandde en geen signalering aan, dus ik ga uit van een staandehouding.Duidelijk. ;)
Zijn er hulpverleners die, op weg naar een incident waarbij IM opgestart is, bij het verlaten van de rijbaan naar de vluchtstrook hun zwaailicht UIT zetten en alleen de alarmlichten aan?
Nee, gewoon balk aan samen met frontflitsers, alarmlichten pas na aankomst bij het incident.Tenzij ik als eerste aankom en nog even moet beveiligen, dan balk aan met achter flitsers er bij.Toch snap ik dat een berger ook juist het Amber aan zou houden. Soms moet je met een bergingsvoertuig in een afzetting toch nog aardig manoeuvreren om een voertuig op te laden waarbij je graag wilt dat jouw voertuig opvalt. Het mag niet, maar ik zou het wel begrijpen. O0
Zijn er hulpverleners die, op weg naar een incident waarbij IM opgestart is, bij het verlaten van de rijbaan naar de vluchtstrook hun zwaailicht UIT zetten en alleen de alarmlichten aan?
GILZE - Politieagenten hebben woensdagochtend 72 automobilisten bekeurd voor het rijden over de vluchtstrook op de A58 bij Gilze.Heel goed O0
Bron: http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/gilze/72-bekeuringen-%C3%A0-370-euro-voor-rijden-over-vluchtstrook-na-ongeval-op-a58-bij-gilze-1.4339322 (http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/gilze/72-bekeuringen-%C3%A0-370-euro-voor-rijden-over-vluchtstrook-na-ongeval-op-a58-bij-gilze-1.4339322)
Heel goed O0Dat vind ik ook (en 73% van de lezers van de Stem).
Maar zeker geen alarmlichten! Die heb ik in al die diestjaren nog nóóit gebruikt!
Zeg dan gewoon dat je het knopje niet kon vinden ;)Is dat geen optie die men heeft weggelaten uit de aanbesteding dan? 998765
Hij was vermoedelijk bezig met de fietsendrager van zijn auto toen hij door een passerende vrachtwagen werd gegrepen, laat de politie weten.bron nu.nl
Triest weer, en zo onnodig.....leren mensen dan nooit dat het echt levensgevaarlijk is om te stoppen op de vluchtstrook?
Triest weer, en zo onnodig.....leren mensen dan nooit dat het echt levensgevaarlijk is om te stoppen op de vluchtstrook?Maar wat moet je dan als je fiets van de drager loskomt? Op de snelweg laten donderen? Is het niet tijd om de snelwegen te voozien van vluchthavens langs de vluchtstrook?
Triest weer, en zo onnodig.....leren mensen dan nooit dat het echt levensgevaarlijk is om te stoppen op de vluchtstrook?
Maar wat moet je dan als je fiets van de drager loskomt? Op de snelweg laten donderen? Is het niet tijd om de snelwegen te voozien van vluchthavens langs de vluchtstrook?
http://gelrenieuws.nl/2014/08/dodelijk-ongeval-op-de-a15-bij-ochten.html (http://gelrenieuws.nl/2014/08/dodelijk-ongeval-op-de-a15-bij-ochten.html)Of je rijd rustig naar de afrit. Deze was namelijk nog geen 2km van de plek vandaan.
Dat kan ook als je rustig over de vluchtstrook naar een tankstation bent gereden. O0
Dit zou een noodgeval Kunnen worden als de fietsen zouden zijn gevallen en iemand die er achter rijdt wijkt uit. Dus het gebruik van de vluchtstrook is hier gerechtvaardigd.
an is er 1 oplossing een inhaalverbod waarbij ik dan wel moet zeggen dat het wel irritant is om achter zo'n kraanwagen die 65 rijdt te moeten blijven hangen.Het probleem is als een inhaal verbod nu al niet werkt dan gaat ie dan ook niet werken. Ja er zijn genoeg chauffeurs die zich aan het inhaalverbod houden, net zoveel als er voor. Er zijn onderzoeken dat het gedrag niet is veranderd, de chauffeur die al niet inhaalde en zijn snelheid aanpaste doet dat nu nog steeds.
Oplossing is om te verplichten dat een voertuig die geen 80 rijdt elke op en afrit te laten nemen en over de parkeerplaatsen te laten rijden.
Bijzonder verhaal
https://www.facebook.com/112Vandaag/posts/686680538073047 (https://www.facebook.com/112Vandaag/posts/686680538073047) / https://www.facebook.com/maikel.schilders/posts/539311922862801 (https://www.facebook.com/maikel.schilders/posts/539311922862801)
Ik heb hierbij ook alle respect verloren voor de politie.
Waakzaam en dienstbaar was het motto toch?
Verzin een nieuwe, blaas en schrijfgraag ofzo??
#politie, meld je aan bij het uwv, misschien vind je iets wat wel bij je past.
Blijf van hulpverleners af
Maar wat moet je dan als je fiets van de drager loskomt? Op de snelweg laten donderen? Is het niet tijd om de snelwegen te voozien van vluchthavens langs de vluchtstrook?
Je redeneert verkeerd om: je moet jezelf ervan overtuigen dat de lading vast zit en dan pas gaan rijden en niet halverwege tot de conclussie komen dat je het niet oed gedaan hebt. Het is toch ook niet zo dat mijn caravan halverwege de rit naar zuid frankrijk ineens denkt..... "ik ga nu los laten!" dat is een menselijke fout.Ik ben van het type alles goed vastzetten en na 10 kilometer en bij iedere stop nog even checken(ook banden temperatuur etc). Ik heb ook wel eens ergens gestaan omdat iets toch losliet doordat een fabrikant zijn werk niet goed gedaan had.
Als lading los laat ligt dat dus aan de bestuurder want die heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen. In beginsel zou dus gewoon artikel 5 ten laste gelegd moeten worden plus een mini voor het niet goed bevestigen van de lastdrager.
Ik ben het wel met je eens dat vluchthavens langs de vluchtstrook een oplossing zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld langs wegen waar niet binnen 2km een afrit is.
Je redeneert verkeerd om: je moet jezelf ervan overtuigen dat de lading vast zit en dan pas gaan rijden en niet halverwege tot de conclussie komen dat je het niet oed gedaan hebt. Het is toch ook niet zo dat mijn caravan halverwege de rit naar zuid frankrijk ineens denkt..... "ik ga nu los laten!" dat is een menselijke fout.
Als lading los laat ligt dat dus aan de bestuurder want die heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen. In beginsel zou dus gewoon artikel 5 ten laste gelegd moeten worden plus een mini voor het niet goed bevestigen van de lastdrager.
Ik ben het wel met je eens dat vluchthavens langs de vluchtstrook een oplossing zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld langs wegen waar niet binnen 2km een afrit is.
Ik vind dit erg kort door de bocht. Tijdens een rit kan er altijd wat gebeuren, waardoor je je lading moet controleren. Ik vind het juist wel verantwoordelijk van een chauffeur om zijn lading te controleren.Als je daarbij je eigen veiligheid niet uit het oog verliest en het echt niet anders kan. D.w.z. uitstappen (aan de verkeersluwe zijde) als er geen verkeer aan komt. Hesje aan doen. Verkeer in de gaten (laten houden), weer instappen als het veilig is...
Heb zelf een keer met mijn skidrager op het reservewiel van mijn jeep op de vluchtstrook gestaan om e.e.a. aan te draaien. Door de hobbelige snelweg was er wat speling ontstaan. Even opnieuw vast zetten en door. Niets mis mee lijkt me.
weer instappen als het veilig is...
Off-topic, that was part of the plan.... >:DMijn devies: zolang het rijdt, rij dan door. Alleen als het niet meer wil rijden, stop dan pas met rijden!
Maar goed, ik begrijp heel goed dat de vluchtstrook gevaarlijk is. Toch beland ik er een paar keer per jaar, heel erg soms vanwege eigen mankementen aan de auto. Maar ook omdat ik anderen wijs op mankementen aan hun auto. Lekke band, aanhanger met vastgelopen wiel, auto met 50 km/h op de snelweg. Is het mijn taak, zeker niet, is het mijn burgerplicht te helpen waar ik kan, zeker wel.
Rijkswaterstaat wil ook helpen en werkt in veel gevallen beter en sneller dan de politie O0 O0 Bel regelmatig en het werkt.Zie ook: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg! (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65073).
RemRoof
Rijkswaterstaat wil ook helpen en werkt in veel gevallen beter en sneller dan de politie O0 O0 Bel regelmatig en het werkt.
RemRoof
Ik ben van het type alles goed vastzetten en na 10 kilometer en bij iedere stop nog even checken(ook banden temperatuur etc). Ik heb ook wel eens ergens gestaan omdat iets toch losliet doordat een fabrikant zijn werk niet goed gedaan had.Juist en dan ga je verantwoordelijk met je spullen om! Dank je wel voor de aanvulling O0
Een WIS heeft niet direct extra bevoegdheden tot het geven van een stopteken. Het staat iedere burger echter vrij om dit te doen. Uit de praktijk blijkt wel dat weggebruikers een stopteken/aanwijzing van een WIS wel sneller opvolgen dan dat van een willekeurige andere medeweggebruiker; ook al is dit dus niet verplicht.Ohnee?
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.
Weet iemand of alle wagens van RWS hiermee uitgevoerd zijn?
Ik vind dit erg kort door de bocht. Tijdens een rit kan er altijd wat gebeuren, waardoor je je lading moet controleren. Ik vind het juist wel verantwoordelijk van een chauffeur om zijn lading te controleren.
Heb zelf een keer met mijn skidrager op het reservewiel van mijn jeep op de vluchtstrook gestaan om e.e.a. aan te draaien. Door de hobbelige snelweg was er wat speling ontstaan. Even opnieuw vast zetten en door. Niets mis mee lijkt me.
Dan is dat in de tussentijd veranderd. In de tijd dat ik bij RWS werkte, was dit nog niet van toepassing. e050
Weet iemand of alle wagens van RWS hiermee uitgevoerd zijn?
De weginspecteur reed met zijn gele pickup truck achteruit over de vluchtstrook van de A1 tussen Stroe en Voorthuizen. Vanwege een ongeval bij de aansluiting met de A30 ontstond er een verkeersopstopping en hij reed met een waarschuwingsbord naar het begin van de file.
Buiten het feit dat ik het levensgevaarlijk vind om achteruit over de vluchtstrook te rijden vraag ik me af of RWS het wel mag.
Wie weet hoe het zit ?
ANTWERPEN - Op de Belgische E313 is donderdagochtend een vrachtwagen ingereden op een mobiele wegafzetting. Vervolgens is de vrachtwagen geschaard ter hoogte van Massenhoven.Bron: http://www.transport-online.nl/site/50858/vrachtwagen-op-belgische-e313-ingereden-op-mobiele-wegafzetting-videofoto/ (http://www.transport-online.nl/site/50858/vrachtwagen-op-belgische-e313-ingereden-op-mobiele-wegafzetting-videofoto/)
Ik vind die auto ook wel heel erg op de streep staan terwijl de vluchtstrook breed genoeg is. De chauffeur van RWS zou ook beter moeten weten dat je op deze manier de kans om geraakt te worden wel heel erg groot maakt.
Wat was de reden van de staandehouding? Over een doorgetrokken streep of het rechter achterwiel dat op afbreken stond? Ofwel; Was het veiliger om direct staande te houden of om door te laten rijden - met alle mogelijke gevolgen van dien?
Een betere optie had natuurlijk geweest de auto te laten volgen en staan op de volgende afslag of een parkeerplaats.
Ik zie dat je bij mijn oude werkgever werkt? Prachtig hoor om zo nog andere collegas tegen te komen...
Nouja, op schoot nemen mag toch eigenlijk niet dan wel gevaarlijk? Wel goed dat je meteen actie onderneemt op de actie van die mensen..
Ik zie vaak die turkse families hun kind op schoot hebben danwel voorin en de vrouw achterin... Ik ben het er niet mee eens dat dat toegestaan wordt.. Dan heb je een risico dat je je kind verliest bij een ongeluk... Je eigen kind bescherm je toch?
Wat was de reden van de staandehouding? Over een doorgetrokken streep of het rechter achterwiel dat op afbreken stond? Ofwel; Was het veiliger om direct staande te houden of om door te laten rijden - met alle mogelijke gevolgen van dien?De achterwiel stond niet op afbreken want na een praatje mocht ze weer verder, en hij vervolgde ook weer zijn weg.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.postimg.org%2Fevb0auky5%2F10599655_840351142649650_4429415535104338153_n.jpg&hash=f73580417c0c7f0be38291d45d4c921d) (http://postimage.org/)
Een klein beetje off-topic, maar sluit wel aan op het onderwerp.
Dit mocht ik vrijdag 15 augustus voor de verandering weer eens meemaken.
Ik sta bij Knooppunt Diemen onderaan de bocht van de A1 uit Amersfoort richting de A9 naar Amstelveen in een insteek tussen de geleidenrail.
Op het moment dat ik klaar ben met mijn werkzaamheden stap ik in de auto, kijk in mijn spiegel of ik rustig de vluchtstrook op kan rijden om vervolgens snelheid te maken om in te voegen.
Op datzelfde moment zie ik een Skoda de bocht door naar beneden komen, rijdt de vluchtstrook op en rolt rustig door tot vlak voorbij "mijn" insteek. De bijrijder (mama van de 2 achterin zittende kinderen) stapt uit, loop achterlangs de auto om vervolgens met haar voeten op de kantlijn haar dochter uit de auto te halen, deze vervolgens achter de auto te knuffelen (gerust te stellen) en haar kleren te verschonen.
Toen dit, gade geslagen vanuit mijn auto, mij teveel werd ben ik uitgestapt en heb deze mensen vriendelijk doch dringend verzocht om zo snel mogelijk te vertrekken omdat dit een levensgevaarlijke plaats is. Zowel mevrouw als mijnheer waren zich totaal van geen kwaad bewust ('We staan hier toch veilig?!') waardoor mevrouw het kind maar weer terug in de auto wilden zetten (jawel, op dezelfde plek als waar zij haar uit de auto heeft gehaald, de linkerzijde!!).
Dit viel bij mij verkeerd en heb zo beeldig mogelijk uitgelegd wat er met mevrouw en dochterlief zou gebeuren als dit niet goed zou gaan om ze vervolgens maar de tip te geven om zo'n 2 kilometer haar dochter maar even op schoot te nemen en afrit Weesp te nemen om daar bij het tankstation de overige noodzakelijk handelingen af te maken.
Gepikeerd stapt mevrouw weer in met dochter op schoot, doet haar gordel om en papa vertrekt, zonder ook maar een kleine moeite te nemen om snelheid te maken, richting het tankstation (daar stonden ze inderdaad toen ik hier langs reed).
Dit was de zoveelste keer dat ik/wij dit soort belachelijke situatie's meemaken. Mensen zien het gevaar totaal niet in. Deze keer is het gelukkig weer goed gegaan, maar ik ben als de dood dat ik het een keer fout zie gaan. Je let vreselijk op je eigen veiligheid, maar wordt met de ellende van een ander opgescheept.
http://www.youtube.com/watch?v=UEGyYWIgSRI&list=UUTf56u_lud7Hh8hKKwkSJxw&index=54&shuffle=5130 (http://www.youtube.com/watch?v=UEGyYWIgSRI&list=UUTf56u_lud7Hh8hKKwkSJxw&index=54&shuffle=5130)
Sandeman .
Ik ga bijna standaard op de claxon nast de cabine als er weer zo'n vluchtstrookrijder achter het stuur zit. Even wakker maken denk ik dan maar.Tot ie zo schrikt en het stuur naar rechts trekt met alle gevolgen van dien....
Tot ie zo schrikt en het stuur naar rechts trekt met alle gevolgen van dien....
Zeg nooit nooit, maar claxoneren ter afwending van dreigend gevaar is volgens mij nog steeds toegestaan 98uiyeWat is gevaar. Misschien probeert deze chauffeur met zijn vrachtwagen uit eventuele spoorvorming te blijven, en dat hij vandaar even een stuk vluchtstrook pakt. Alternatief is dat hij naar het midden van de weg gaat, kun je alleen eventjes niet meer inhalen. Verder schijnt het flink kassa te zijn voor het onnodig claxonneren. ::)
Verder schijnt het flink kassa te zijn voor het onnodig claxonneren. ::)
Onnodig claxonneren kost € 90,00 dus dat valt wel mee.Ik kan 90 euro erg goed gebruiken, dus ik vindt dat al een vorstelijk bedrag wat je makkelijk in de zak kunt houden door de claxon enkel te gebruiken als die echt nodig is. ::)
Vermoed dat je in de war bent met onnodig geluid veroorzaken wat € 370,00 kost.
Beide feiten overigens exclusief € 7,00 administratiekosten.
Ik kan 90 euro erg goed gebruiken, dus ik vindt dat al een vorstelijk bedrag wat je makkelijk in de zak kunt houden door de claxon enkel te gebruiken als die echt nodig is. ::)Als jij ziet dat een vrachtwagenchauffeur langzaam aan afstevent op de vluchtstrook of daar half overheen rijd dan mag je van mij op de claxon drukken.* Ik! zou daar niet voor bekeuren. Sterker nog, ik zou de vrachtwagen chauffeur meenemen voor een goed gesprek. Al staat er geen auto, de berm is nou ook niet echt de plek waar je met je vrachtauto in wil komen. Dat je buiten de spoorvorming wil blijven is allemaal prachtig, maar dan heb je nog steeds helemaal niets! op de vluchtstrook te zoeken. Dan ga je inderdaad maar midden op de weg rijden als de nood echt zo hoog is.
Als jij ziet dat een vrachtwagenchauffeur langzaam aan afstevent op de vluchtstrook of daar half overheen rijd dan mag je van mij op de claxon drukken.* Ik! zou daar niet voor bekeuren. Sterker nog, ik zou de vrachtwagen chauffeur meenemen voor een goed gesprek. Al staat er geen auto, de berm is nou ook niet echt de plek waar je met je vrachtauto in wil komen. Dat je buiten de spoorvorming wil blijven is allemaal prachtig, maar dan heb je nog steeds helemaal niets! op de vluchtstrook te zoeken. Dan ga je inderdaad maar midden op de weg rijden als de nood echt zo hoog is.Ik ben het 100% met je eens dat hij totaal niets te zoeken heeft op de vluchtstrook, maar gaat hij naar het midden van de weg gaat men dat wel weer aanvoeren als slecht weggedrag. En hindert hij het overige verkeer. Gaan we dat weer hier terug vinden. Maar wellicht zat hij echt niet op te letten of was hij met andere zaken druk en dan mag hij het volle pond doneren uiteraard. ;)
*mogelijk denken andere agenten daar anders over.
Als jij ziet dat een vrachtwagenchauffeur langzaam aan afstevent op de vluchtstrook of daar half overheen rijd dan mag je van mij op de claxon drukken.* Ik! zou daar niet voor bekeuren. Sterker nog, ik zou de vrachtwagen chauffeur meenemen voor een goed gesprek. Al staat er geen auto, de berm is nou ook niet echt de plek waar je met je vrachtauto in wil komen. Dat je buiten de spoorvorming wil blijven is allemaal prachtig, maar dan heb je nog steeds helemaal niets! op de vluchtstrook te zoeken. Dan ga je inderdaad maar midden op de weg rijden als de nood echt zo hoog is.Sluit ik mij bij aan. Onnodig gebruik van de vluchtstrook, klaar.
*mogelijk denken andere agenten daar anders over.
Afgelopen vrijdagochtend net ff voor 10.00 uur. Ik rij op de A13 komende vanaf Den Haag en neem afslag Delft noord. Halverwege de afrit zie ik een vrachtwagen op de vluchtstrook staan en ik zie de vormen van een mens pontificaal wijdbeens naast de vrachtwagen staan. De zon staat nog laag, het is iets wat vochtig/heiig en ik kan niet duidelijk zien hoe of wat. Uiteindelijk toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een politieagent was die met zijn gezicht richting het tegemoet komende verkeer keek, zijn armen over elkaar had en op de streep van de vluchtstrook stond. nog even later zag ik dat zijn vrouwelijke collega bezig was aan de voorzijde van de vrachtwagen. Beide agenten droegen het nieuwe uniform maar, hoe stom in mijn optiek, geen geel veiligheidsvest. De gele strepen op het uniform waren zeker niet van een afstand zichtbaar. Juist door de laagstaande zon (iets wat heiig nog) vond ik dit een gevaarlijke situatie. Voor de duidelijkheid, de politieauto stond vóór de vrachtauto behoorlijk ver naar rechts en had geen oranje lampen of gevarenlichten aan. Door de positie van de politie auto tov de vrachtwagen was de politie auto pas te zien nadat ik halverwege de vrachtwagen reed. De betreffende afrit is flink druk en bestaat daar uit 5 rijstroken(!)...Sommigen willen het volgens mij gewoon niet snappen :'(
Is er hier een protocol voor?Ja, Incident Management.
Is er hier een protocol voor?Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.
Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.
Is niet nodig. Zeker sinds de komst van het nieuwe vest wat over de kleding wordt gedragen is de agent nog beter beschermd tegen mogelijke gevaren van buitenaf. Het vest werkt uitstekend tegen auto's die met hoge snelheid rijden en zelfs vrachtwagen. Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor vergiftiging met gevaarlijke stoffen, beschermd het ook tegen.;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D
O0
(ik heb een reserve besteld! Die helpt ook tegen IS ;))
Het filmpje was al niet bedoeld voor youtube, maar stond wel tussen de filmpjes die ik vandaag geupload had. Op dat filmpje zie je echter alleen maar alles van voren, niet van achteren en je hoort al helemaal niet wat er speelt tussen mij en de mensen die op rijstrook 3 de band staan te verwisselen en wat er tussen mij en de 112 meldkamer is besproken.Een aantal vragen die ik heb:
Een aantal vragen die ik heb:
- Waarom zette je je voertuig op rijstrook 3/vluchtstrook neer?
- Stond je de hele tijd op de vluchtstrook of ook tussendoor achter de vangrail?
- Is RWS later nog gekomen?
- Wat voor signalering had je allemaal aan, behalve even de dashboard flitser?
Deze vragen zijn puur uit interesse.
Bij aankomst heb ik dus zowel de voor als achter flitsers geactiveerd en de auto bewust op RS 3 gezet (met in gedachten het gevaar van het verkeer).Als je aan het gevaar van het verkeer dacht, dan zou je je auto niet op rijstrook 3 zetten, want zelfs pijlwagens worden vaak genoeg aangereden.
Natuurlijk kan het altijd fout gaan en misschien is het niet handig voor mij, maar had ook geen zin dat er iemand op hun knalde omdat ze op de rijstrook staan.Dat wil denk ik niemand, maar zoals gezegd: eigen veiligheid eerst.
Wat doe je daar, als particulier zijnde...... Als iemand achterop je auto klapt, zit je juridisch nog helemaal fout ook, en heb je een aardige kans dat je verzekering niet uitkeert.Niet zo verwijtend doen :-*
Wegwerker komt om na aanrijding met vrachtwagen op A12
Bij een ongeluk op de A12 bij Woerden is in de nacht van woensdag op donderdag een 51-jarige wegwerker uit Tilburg om het leven gekomen. Een andere wegwerker is zwaargewond geraakt.
Video: http://www.zie.nl/video/ku3zup7f8u62 (http://www.zie.nl/video/ku3zup7f8u62)
Een man (34) uit Lelystad is aangehouden. Dat meldt de politie die heeft onderzocht wat er is gebeurd. Het ongeluk zorgde voor enorme files in de Randstad.
De man uit Lelystad reed in zijn vrachtauto en botste daarmee op een zogenoemde botsabsorber of pijlwagen. Dat is een voertuig dat wordt gebruikt om botsingen op te vangen, ter bescherming van de mensen die op en aan de weg werken. De wagens staan vaak vooraan wegafzettingen en geven met verlichte pijlen ook de rijrichting aan.
De bestuurder van de pijlwagen, een man (56) uit Gameren, raakte ernstig gewond.
Daarna schoven de vrachtauto en de pijlwagen door en botsten op een tweede pijlwagen waar juist een aanhanger aan werd gekoppeld. De man uit Tilburg raakte bekneld tussen de aanhanger en de pijlwagen. Hij overleed ter plekke. De bestuurder van de tweede pijlwagen liep geen verwondingen op.
Lees het hele artikel hier:Psst, lees eens: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=87223 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=87223)
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3910173/wegwerker-komt-aanrijding-met-vrachtwagen-a12.html (http://www.nu.nl/binnenland/3910173/wegwerker-komt-aanrijding-met-vrachtwagen-a12.html)
Wel eens waar niet de vluchtstrook, maar om een beeld te vormen voor mensen die het niet kunnen visualiseren, hier een filmpje van een aantal mensen die het nodig vinden om niet op te letten.
Ik kan vertellen dat ze minimaal 2 rode kruizen hebben gemist.......
http://nos.nl/video/719386-slagboom-bij-coentunnel-drie-keer-geramd.html (http://nos.nl/video/719386-slagboom-bij-coentunnel-drie-keer-geramd.html)
Excuus!! Ik zie hem zojuist in een ander topic ook al voorbij komen!! e050Herhaling is goed >:D
Ik vraag me serieus af waar de mensen wel niet mee bezig zijn als je op zo'n manier een slagboom ramt. 98uiye
Ongetwijfeld een Illegaal transport van 1 pannekoek 98uiye Wat een irritant stom stuk vreten die kerel.Vluchtstrook onderaan een afrit, idioten rijden veel te snel op een afrit dus wordt dit afgeraden.
Maar dat is off-topic. De plaats van staandehouding is .... niet juist/ veilig??? Omdat ????
Vluchtstrook onderaan een afrit, idioten rijden veel te snel op een afrit dus wordt dit afgeraden.
Maar ik heb liever dat ze hem daar hebben kunnen stilzetten alsdat ze hem moeten achtervolgen door dorpskernen heen. O0
Bij een aanrijding op de snelweg A6 bij Lelystad is aan het begin van de avond een dode gevallen. Dat meldt de politie. [...]
Volgens de politie is het slachtoffer een vrachtwagenchauffeur uit Oost-Europa. Vermoedelijk had hij een lekke band en probeerde hij een reparatie uit te voeren. Daarbij kwam hij op de rijbaan terecht, waar hij werd geschept door een passerende vrachtwagen.
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=alwCIHeF2Ak#ws (http://www.youtube.com/watch?v=alwCIHeF2Ak#ws)
http://www.youtube.com/watch?v=YYjZDzjIiGk#ws (http://www.youtube.com/watch?v=YYjZDzjIiGk#ws)
leodehaastv
Het dus niet iets van de laatste jaren..... Erg als je zoiets als weggebruiker niet optijd door hebt! :-\
Hoe kunnen nog steeds mensen hun rijbewijs hebben????
Buiten afgeleid zijn door andere zaken, zou het ook niet handig zijn als er een verplichte ogentest word ingevoerd? Ik weet dat als ik zonder bril rij, ik borden niet kan lezen (vandaar ook dat ik altijd een reserve bij me heb).
Maar heb met name in mijn beginjaren van het rijbewijs op de motor en auto meer zonder dan met bril gereden, ondanks verminderd gezichtsvermogen. (Kan nu niet meer want er staat een meldingscode op mijn rijbewijs!)
Ogentest wordt toch gedaan bij het afnemen van je rij-examen?Inderdaad, en daarna?
Erna krijg je je rijbewijs stilletjes verlengt elke 10 jaar. Tot je oud genoeg bent om een artsenkeuring erbij moet enzo. Zou geen gek idee zijn om elke keer als je je rijbewijs verlengt ook een ogentest te doen.
O0 Vrachtwagenchauffeurs moeten elke 5 jaar gekeurd worden,Taxichauffeurs ook. Helemaal niet verkeerd want in 5 jaar, kan er veel veranderen. Zeker op latere leeftijd.
Taxichauffeurs ook. Helemaal niet verkeerd want in 5 jaar, kan er veel veranderen. Zeker op latere leeftijd.Elke beroepschauffeur wordt voor de arbowetgeving en voor de vergunningsplicht elke vijf jaar gekeurd.
Dat is dan ook het bezwaar, Harm. Juist de invoering van een verplichte keuring zou heel wat bestuurders wegfilteren :-\en dus files korter maken, aanrijdingen verminderen maar ook het aantal pvb's laten verminderen... kiezen of delen ;)
Einde van de middag op de A1 bij hm. 54,1: "nog even de schadeformulieren invullen" 98uiye
Dat is vragen, nee...smeken om ellende
(https://pbs.twimg.com/media/CHEw4jlWcAAKCnF.jpg:large)
Einde van de middag op de A1 bij hm. 54,1: "nog even de schadeformulieren invullen" 98uiyeToch niet met de telefoon in de hand een foto genomen?
Dat is vragen, nee...smeken om ellende
(https://pbs.twimg.com/media/CHEw4jlWcAAKCnF.jpg:large)
Toch niet met de telefoon in de hand een foto genomen?
Blauwe tak: als jullie dit tegenkomen en het is -voor het gemak- wat ik schreef (het invullen van schadeformulieren waarbij voertuigen gewoon verder zouden kunnen), treden jullie daar dan tegen op of volsta je met wegsturen?
Dit soort meldingen doen wij (rws)vaak gewoon doorsturen naar een P-plaats en effe ❌ plaatsen om daar weg te komen.
Helder, dat is op die plek overigens minder eenvoudig bij gebrek aan portalen. Heb deze specifieke situatie overigens direct doorgegeven aan RWS via 0800.
Stonden binnen enkele minuten pijlen boven de weg heb ik kunnen waarnemen. Rijstrook 1 was er even helemaal uit. :)
Duidelijk, er zitten daar nog net wel portalen dus.
Weginspecteur Chris @WIS_Christian 13-07-2015 15:46@WIS_Christian: #ongeval #A2 thv Km202,400 #vrachtwagen auto met caravan #rijstrook 1 is op dit moment open voor verkeer http://t.co/KqKt8CVxNY (http://t.co/KqKt8CVxNY)](https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F&hash=8d73854c7c1ea0915229cbb2e163ffa6)
Is het ook niet zo dat de anwb, net als rws, dubbele richtingaanwaijzers hebben (de normale en een set op het dak of in de balk) die alternerend moeten werken in zulke gevallen?
Een normale vluchtstrook afzetting met de ANWB voertuig ( of ieder ander ) met alternerende verlichting als eerste voertuig geplaatst.
Bij mij ging het volgens mij precies volgens het boekje. Ineens een lekke band op de A10, inclusief audio van RWS.
http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo (http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo)
Enige wat me opvalt is dat die van RWS zegt in de auto blijven zitten en even later vraagt de bestuurder zelf of hij aan de andere kant van de vangrail moet gaan staan en die van RWS het wel een goed idee vind.
Bij mij ging het volgens mij precies volgens het boekje. Ineens een lekke band op de A10, inclusief audio van RWS.
http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo (http://www.youtube.com/watch?v=ChdrqX6Nubo)
Politie Haarlem
Pech met uw auto op de auto(snel)weg? Stap uit de auto en ga veilig achter de vangrail staan! Een ongeval zit namelijk in een klein hoekje, zo ook op de N200 zojuist. De bestuurder met pech werd van achteren aangereden met zo'n 70 km/u. Hij raakte gelukkig alleen lichtgewond.
Samen met Landelijke Eenheid Noordwest een veilige werkplek gecreëerd voor de ambulance en de sleper.
Laatste update: 13-12-2015 | 13:22
Hardenberg - De politie sloot op zondagochtend 13 december de tunnel onder de N34 af in verband met wateroverlast. De kant van de N34 van Hardenberg in de richting van Coevorden werd afgesloten door de politie en de andere kant (van Coevorden naar Hardenberg) stond Rijkswaterstaat met een tekstkar.
Een auto van Rijkswaterstaat stond op de vluchtstrook en werd rond 04.00 uur aangereden. De veroorzaker van deze aanrijding reed door de tunnel, ging bij de afslag Hardenberg af en reed verder in de richting van de Mac Donalds. Uit onderzoek van resten van de aanrijding bleek dat de aanrijding door een grijze Mercedes moet zijn gebeurd. De auto maakte na de aanrijding een zwaar, hard geluid. Ook mist de auto de rechterbuitenspiegel.
Politie zoekt getuigen
De politie zoekt getuigen van dit voorval. Heeft u rondom het genoemde tijdstip in de genoemde omgeving een grijze Mercedes met schade aan de voorzijde gezien. Of heeft u iets gezien dat tot de oplossing van deze zaak kan leiden? Neemt u dan contact op met de politie op telefoonnummer 0900-8844. U kunt ook anoniem uw melding doorgeven via Bel M 0800-7000.
De proef ging in februari van start in de regio Rotterdam. Het beoogde doel was het verbeteren van de doorstroming en veiligheid op snelwegen. Het blijkt dat de inspecteurs zich veiliger voelen door de extra bevoegdheid.
Behalve voor het rijden over een afgesloten rijbaan, delen de weginspecteurs ook boetes uit aan mensen die met hun auto onnodig stilstaan op de vluchtstrook.
"Er zijn al 338 processen-verbaal opgemaakt sinds februari. De meeste automobilisten reageerden begripvol en berustend als de inspecteur hen aanhield,’’ aldus Rijkswaterstaat. In februari wordt de proef geëvalueerd.
Beide recht hebbenden zijn op het moment niet bereikbaar, va daar alleen maar een link.
Maar deze laat wel weer eens zien waarom je niet in de auto moet blijven zitten. ::)
https://m.facebook.com/wolvesberging/posts/1114108038633720
Twee politieagenten zijn vanochtend met verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis, nadat hun auto van achteren werd aangereden.Het ongeluk gebeurde op de A27 ter hoogte van de afslag Veemarkt bij Utrecht. De agenten stonden met hun auto geparkeerd op de vluchtstrook toen een personenauto vol achterop klapte.
Team Hoofdwegen @POL_HoofdwegenDit filmpje toont weer eens aan waarom het #levensgevaarlijk is om op de #vluchtstrook aan uw voertuig te sleutelen.
https://twitter.com/POL_Hoofdwegen/status/687998153178648576/video/1
15:01 uur · 15 Jan 2016 · Twitter Web Client
Een 24-jarige automobilist is dinsdag vlak voor middernacht omgekomen op de A16 bij Prinsenbeek. Dat gebeurde nadat hij op het laatste moment moest uitwijken voor een geklapte band, die midden op de weg lag. Vervolgens reed hij met hoge snelheid achterop de stilstaande vrachtwagen. Het slachtoffer, een 24-jarige man uit Dordrecht, werd door toegesnelde brandweerlieden uit zijn auto bevrijd, maar overleed ter plekke aan zijn verwondingen.
[...]
Klapband
De chauffeur van de vrachtwagen reed richting Rotterdam en kreeg uit het niets een klapband. Hij zette zijn truck aan de kant en liep richting de kapotte band om die snel van de weg te halen.
Op dat moment kwam er een auto aanrijden. De naderende bestuurder zag de band en de chauffeur pas laat en week vermoedelijk van schrik uit naar de vluchtstrook. Daar knalde de man uit Dordrecht in volle vaart tegen de stilstaande vrachtwagen. Van de auto bleef naderhand nagenoeg niets over.
(volledig artikel in de bron)
(https://pbs.twimg.com/media/CZr3fjIWQAAscDK.jpg)Weginspecteur Wilco @WIS_Wilco#A16 #Breda ➡️ #Rotterdam dicht door #ongeval #politie doet onderzoek. Let op de ❌❌
https://www.facebook.com/PolitieGouda/posts/945851068836540 (https://www.facebook.com/PolitieGouda/posts/945851068836540)
:-\
De A27 bij Almere-Hout is donderdagavond in de richting van Utrecht naar Almere afgesloten na een ongeluk met meerdere auto's. Vrijdagmorgen vroeg ging de weg weer open voor het verkeer.
Volgens de politie is een man in beschonken toestand tegen de vangrail gereden. Mensen die achter hem reden stopten op de vluchtstrook om hem te helpen en hun auto's werden vervolgens zelf aangereden. De dronken automobilist zou gewond zijn geraakt.
De vangrail moest worden gerepareerd en het wegdek is schoongemaakt.
Weginspecteur CM @ChristiaanWis 4 uA27 Utrecht>Almere thv Almere Hout afgesloten❌❌ ivm ongeval
#A27 Utrecht>Almere Thv Almere Hout. Wegdek reinigen en start vangrail reparatie.
#A27 Utrecht>Almere thv Almere Hout. Weg is schoon, vangrail is gemaakt en voertuigen geborgen. A27 is weer open.
(https://pbs.twimg.com/media/Ca-Ww3dW4AEPOGJ.jpg)
(https://pbs.twimg.com/media/Ca_HdULWEAEFzl5.jpg)
(https://pbs.twimg.com/media/Ca_HdUOW8AAlPFn.jpg)
Gelijk 112 gebeld, hoop ik?Nee...
Nee...Right ::) Slecht verhaal dit. Ben benieuwd hoe jij dan het verkeer regelt als het wat drukker wordt. Ik stap even opzij want ik weet geen raad?
Je weet op dat moment van de schrik en de minuten daarop volgend, je even geen raad... :-\
Zelf veilig aan het verkeer deelnemen is voor mij de eerste prioriteit.
In de buurt was geen veilige en verantwoorde mogelijkheid om te stoppen en te bellen.
Ook ben ik van mening dat als je belt het ook handig is als je zicht hebt op de actuele situatie.
Met het verkeer en de drukte heb ik absoluut geen problemen. O0Wie zegt stoppen? Als jij op een veilige manier al rijdend 1-1-2 kan bellen dan is er geen agent die je daarvoor een bon zal geven. Je kan altijd laten zien dat je 1-1-2 hebt gebeld en anders kunnen de dienders dat zelf nazoeken.
Er was geen veilige plek om te stoppen.
Ook al heb ik amber verlichting, ik ga geen capriolen uithalen op een locatie die niet veilig is.
Wie zegt stoppen? Als jij op een veilige manier al rijdend 1-1-2 kan bellen dan is er geen agent die je daarvoor een bon zal geven. Je kan altijd laten zien dat je 1-1-2 hebt gebeld en anders kunnen de dienders dat zelf nazoeken.Ik was niet in de gelegenheid om al rijdend 1-1-2 te bellen.
Ik was niet in de gelegenheid om al rijdend 1-1-2 te bellen.Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.
Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.Als ik in mijn privé auto rijd, heb ik mijn telefoon ook niet onder handbereik. En ook geen carkit, dus bellen is dan geen optie als ik alleen zit. Als ik aan het werk ben en in mijn bus zit, heb ik carkit en telefoonhouder. Dan bel ik dus wel.
Je bent de zeldzaamheid die niet zijn telefoon in zijn zak heeft? Maar goed, het zal wel.
Right ::) Slecht verhaal dit. Ben benieuwd hoe jij dan het verkeer regelt als het wat drukker wordt. Ik stap even opzij want ik weet geen raad?
Bedroevend, van iemand die professioneel bezig is met verkeer zou je beter moeten verwachten O0 Volgende keer beter zullen we maar zeggen...
Helemaal mee eens. En je hoeft geen zicht te hebben op de locatie als je belt als je maar het wegnummer met Re of Li door geeft en de Hmp en rijstrook. Hoe moeilijk kan het zijn. En inderdaad je mag dan gewoon rijdend 112 bellen omdat het een noodsituatie betreft. Flinke agent die jou dan wat doet want die zal z.s.m. naar plaats incident willen om ongevallen te voorkomen.
In dat soort situaties is het prima geoorloofd om niet handsfree te bellen. Als je de HMP niet precies weet gok je iets. Alles beter dan niets.En zo krijg je de meest vage meldingen, waardoor het nog langer duurt voor men daadwerkelijk een einde kan maken aan een gevaarlijke situatie. Het gebeurd zo ongeveer dagelijks dat door dit soort meldingen een geheel verkeerde locatie op wordt gegeven. Dit soort meldingen helpen echt niet mee aan een snellere hulpverlening, ze zullen eerder vertragen.
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=tI8nB1whBgY#)
Helemaal mee eens. En je hoeft geen zicht te hebben op de locatie als je belt als je maar het wegnummer met Re of Li door geeft en de Hmp en rijstrook. Hoe moeilijk kan het zijn. En inderdaad je mag dan gewoon rijdend 112 bellen omdat het een noodsituatie betreft. Flinke agent die jou dan wat doet want die zal z.s.m. naar plaats incident willen om ongevallen te voorkomen.Maar om mijn gsm te pakken moet ik al capriolen uithalen, dus niet veilig. Dus bel ik liever niet, dan dat ik zelf een veel grotere kans op een ongeval heb.
Bellen = helpen is iets dat ik graag uitvoer.
Een buitenlandse auto op de vluchtstrook geef ik meestal even door aan rws (heb ze wel eens gevraagd wat ze daarvan vonden, "nou graag" was de reactie).
RWS zit bij mij onder de snelkeuze 4 van de autoradio, 0900 8844 onder 5 en 112 onder 6.
Verreweg het meeste dat ik doorgeef gaat rechtstreeks naar rws via 0800 8002 (ik heb een hekel aan die "kies 1 voor spoed" dat gaat niet in de auto)
Maar bij een stilstaande auto op de rijbaan zou ik meteen 112 bellen. Zelfs als ik mijn telefoon uit mijn broekzak moet pakken is dat minder onveilig dan die auto waar elk moment iemand bovenop kan klappen. (groot geel en met een knipperende pijl ziet men al over het hoofd, laat staan een gewone personenauto)
Ik kan het mijzelf namelijk niet gemakkelijk vergeven als ik 10 minuten later op de radio hoor dat er een dodelijk ongeval is gebeurd terwijl ik had kunnen bellen. Ik bel liever een keer te vaak dan te weinig.
zomaar even 2 voorbeelden van ongevallen op de vluchtstrook:Het blijft op de vluchtstrook de gevaarlijkste plek... :(
Echt niet fijn om daarbij te komen als hulpverlener. De witte besteller ben ik zelf niet bij geweest, de anderen wel.
De laatste had geluk, die man stond in de berm te wachten op hulp. De overige twee zijn minder goed afgelopen :-\
De afgelopen 3 weken, heb ik wederom diverse ongevallen op de vluchtstrook afgehandeld. Het blijft onvoorstelbaar hoeveel mensen stoppen om te bellen op de vlst, in de auto blijven zitten met pech of na een blikschade even de schadeformulieren gaan invullen op de vlst. (of erger nog op de rijbaan.....)
Op een hectometerpaaltje staat op Li of Re; bij Rechts telt de aanduiding op en bij Li af. Geef dan ook, als er in geel een letter bijstaat, de letter door.
Op een hectometerpaaltje staat op Li of Re; bij Rechts telt de aanduiding op en bij Li af. Geef dan ook, als er in geel een letter bijstaat, de letter door.
Het is toch dat er of Li of Re staat of een letter? Want alle afslagen e.d. hebben een andere letter. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hectometerpaal (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hectometerpaal)Bij een tankstation zoals hier:
Het is toch dat er of Li of Re staat of een letter? Want alle afslagen e.d. hebben een andere letter. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hectometerpaal (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hectometerpaal)Op de hoofdrijbaan kom je alleen Li of Re tegen. Op al het andere (afritten a of C, toeritten B of D) kom je letters tegen en deze zijn geheel willekeurig.
Letters tot nu toe niet nodig gehad, li of re geef ik wel door, desnoods met de melding van (bv op de a12) richting Utrecht. Als ze de letter niet door hebben, meld dan HP en dat het op de oprit van het benzinestation naar de snelweg is.Ik denk dat als het nodig is dat ik het op alle mogelijke manieren doorgeef.
Vandaag maar weer even met rws gebeld... Er stond een aantal auto's op de vluchtstrook op de A28 bij 1.6 u.Kan je altijd vragen. Bijvoorbeeld via twitter of het contact formulier op de website. Ik heb eens een bericht gestuurd over een rood kruis dat er ineens was waarbij een aannemer een fout bleek te hebben gemaakt. Hebben ze helemaal uitgezocht voor me.
Ik kon niet zien wat er aan de hand was, maar er stonden 3 personenauto's waarvan er 1 een aanhanger in een wat gekke hoek achter de auto had staan.
En zowel aan de kant van rs 2 en aan de bermkant liepen verschillende mensen rond de voertuigen (zonder op het verkeer te letten).
Toch maar even rws gebeld en het "kies 1 voor spoed" weer vervloekt omdat mijn telefoon in mijn broekzak zat.
"gelukkig" na de bocht richting de A27 een file een 1 weten in te toetsen. Geen idee of het zo is, maar voor mijn gevoel werd die 1 toen niet meer geregistreerd (zou op zich niet onlogisch zijn).
Enfin, de rijrichting werd grondig uitgevraagd waarbij ze vertelde dat ze wel moest weten welke kant dat dan uit was, enkel "u" was niet voldoende.
Ik heb altijd begrepen dat de letters maar in 1 richting of vertakking gebruikt werden? Volgens de im-kaart is de bocht de andere kant uit de "e" en de binnenbocht dan weer "p". Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Tot slot werd ik hartelijk bedankt en zou ze de melding doorzetten. (ik vergeet altijd om te vragen of ze mij willen laten weten hoe het is afgelopen... voor zover je daar wat van zou horen, ik was wel benieuwd in dit geval)
Enfin, de rijrichting werd grondig uitgevraagd waarbij ze vertelde dat ze wel moest weten welke kant dat dan uit was, enkel "u" was niet voldoende.Klopt O0
Ik heb altijd begrepen dat de letters maar in 1 richting of vertakking gebruikt werden?
Kan je altijd vragen. Bijvoorbeeld via twitter of het contact formulier op de website. Ik heb eens een bericht gestuurd over een rood kruis dat er ineens was waarbij een aannemer een fout bleek te hebben gemaakt. Hebben ze helemaal uitgezocht voor me.
Enfin, de rijrichting werd grondig uitgevraagd waarbij ze vertelde dat ze wel moest weten welke kant dat dan uit was, enkel "u" was niet voldoende.
Ik heb altijd begrepen dat de letters maar in 1 richting of vertakking gebruikt werden? Volgens de im-kaart is de bocht de andere kant uit de "e" en de binnenbocht dan weer "p". Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Toch maar even rws gebeld en het "kies 1 voor spoed" weer vervloekt omdat mijn telefoon in mijn broekzak zat.Dat is op te lossen door die 1 in je toestel mee op te slaan achter een aantal pauzes. In mijn S3 staat RWS geprogrammeerd als 08008002,,,,1
Dat is op te lossen door die 1 in je toestel mee op te slaan achter een aantal pauzes. In mijn S3 staat RWS geprogrammeerd als 08008002,,,,1Dank je voor deze tip. O0
Hoeveel pauzes (bij mij dus vier) er in jouw toestel nodig zijn en welk symbool je daarvoor moet gebruiken om de beantwoordtijd (tijd tussen de 2 van 08008002 en het moment dat je keuze 1 in kunt geven) te overbruggen moet je zelf even uitvogelen: De pauzetijd is nl. niet in ieder toestel hetzelfde.
Sent from Samsung Mobile using Tapatalk
Dat is op te lossen door die 1 in je toestel mee op te slaan achter een aantal pauzes. In mijn S3 staat RWS geprogrammeerd als 08008002,,,,1
Hoeveel pauzes (bij mij dus vier) er in jouw toestel nodig zijn en welk symbool je daarvoor moet gebruiken om de beantwoordtijd (tijd tussen de 2 van 08008002 en het moment dat je keuze 1 in kunt geven) te overbruggen moet je zelf even uitvogelen: De pauzetijd is nl. niet in ieder toestel hetzelfde.
Dat is op te lossen door die 1 in je toestel mee op te slaan achter een aantal pauzes. In mijn S3 staat RWS geprogrammeerd als 08008002,,,,1Nooit geweten, ik ga het ook proberen. Bedankt voor de tip O0
Hoeveel pauzes (bij mij dus vier) er in jouw toestel nodig zijn en welk symbool je daarvoor moet gebruiken om de beantwoordtijd (tijd tussen de 2 van 08008002 en het moment dat je keuze 1 in kunt geven) te overbruggen moet je zelf even uitvogelen: De pauzetijd is nl. niet in ieder toestel hetzelfde.
Sent from Samsung Mobile using Tapatalk
Op de hoofdrijbaan kom je alleen Li of Re tegen. Op al het andere (afritten a of C, toeritten B of D) kom je letters tegen en deze zijn geheel willekeurig.
Zo heb ik al paar keer aan RWS doorgegeven dat bijvoorbeeld een matrixbord het niet deed: spitsstrook was open en boven 1 strook was de matrix "uit". Athans, deze toonde niks, geen groene pijl en ook geen rood kruis. Terwijl de andere borden aan dezelfde ophanging wel groende pijlen toonde. Hier werd door RWS heel snel op gereageerd met dat ze er een weginspecteur heen zouden sturen.
Bijzonder, want die kan er niets mee. Deze fouten/storingen zijn zichtbaar in het systeem van de verkeerscentrale, en die geven de storing door aan de servicedesk. Die regelen herstel en sturen de aannemer aan. Weginspecteurs komen in principe niet aan de wegkantsystemen.
Zo heb ik al paar keer aan RWS doorgegeven dat bijvoorbeeld een matrixbord het niet deed: spitsstrook was open en boven 1 strook was de matrix "uit".In principe heeft dat ook geen prioriteit, brand er geen matrix is de rijstrook gewoon open. En doet alleen de groene pijl het niet maar het rode kruis en de snelheden wel dan is er geen prio. Wanneer de laatst genoemden niet werken zal binnen twee dagen actie worden genomen, wanneer het portaal ervoor of erna ook een storing vertoond wordt er naar gelang de verkeersintentie binnen 24h iets aan worden gedaan.
Deze fouten/storingen zijn zichtbaar in het systeem van de verkeerscentraleBij alle systemen van na 2011 inderdaad wel, maar er zijn ook nog systemen die geen melding geven bij verkeerde of geen werking. Deze geven wel een melding als men ze probeert in te schakelen.
In principe heeft dat ook geen prioriteit, brand er geen matrix is de rijstrook gewoon open. En doet alleen de groene pijl het niet maar het rode kruis en de snelheden wel dan is er geen prio. Wanneer de laatst genoemden niet werken zal binnen twee dagen actie worden genomen, wanneer het portaal ervoor of erna ook een storing vertoond wordt er naar gelang de verkeersintentie binnen 24h iets aan worden gedaan.
Bij alle systemen van na 2011 inderdaad wel, maar er zijn ook nog systemen die geen melding geven bij verkeerde of geen werking. Deze geven wel een melding als men ze probeert in te schakelen.
A4 Bij Schipluiden, wederom een pijlaanhanger geraakt.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3191633/Auto-knalt-op-pijlwagen-op-A4-bij-Schipluiden (http://www.omroepwest.nl/nieuws/3191633/Auto-knalt-op-pijlwagen-op-A4-bij-Schipluiden)
Op de A4 richting Rotterdam is ter hoogte van Schipluiden een auto tegen een aanhanger van Rijkswaterstaat gebotst.
Zowel het opbouwen als het afbouwen van een actiewagen op een rijksweg, behoort altijd met een bots te gebeuren. Een voertuig dat op een stilstaande, niet in werking zijnde actie inrijdt, zou in theorie altijd om een bots heen moeten zijn gereden (als de aannemer het volgens de regels doet ::))
Ook een leuke quote:
Volgens mij staat er toch echt heel groot "Van den Heuvel" op de zijkant ;D
Maar ingehuurd door RWS?''
''Die staan daar alleen in de ochtend- en avondspits. Daarbuiten staan ze 'op de zaak', in Benthuizen.
Ja. Zoals ik al eerder zei:Er staat tegenwoordig bij RWS op het einde van de N11, elke dag een bots en busje met pijlaanhanger. Om klaar te staan als er op de snelweg iets aan de hand is.
Die staan daar alleen in de ochtend- en avondspits. Daarbuiten staan ze 'op de zaak', in Benthuizen.
Okiedokie, I stand corrected. Kom er eigenlijk hoofdzakelijk meestal langs op tijden dat ze er niet staan. Héél vroeg of héél laat. Maar had ze daar een aantal keren zien staan.Klopt, direct na aanvang dienst (0600) gaan ze naar de N11 toe, tot na de spits (zal rond 1000 zijn). En dan weer 16-19 als ik het goed heb onthouden.
Vrachtwagen rijdt over auto op pechstrook Ring: man in levensgevaar
Bij een zwaar verkeersongeval op de Antwerpse Ring zijn dinsdagavond rond 19 uur een man en een vrouw zwaargewond geraakt.
De slachtoffers zaten in een auto die omwille van panne op de pechstrook stond, ...
https://twitter.com/vid/status/786293583959687169
Sta je dan, met je gele jas en zaklampje :o
Zoals vanmorgen in het nieuws van Nederland 1 te zien was zijn het 2 x rws en 2 x politie. Viel eigenlijk ook wel op te merken dat het geen vkrs zijn de broeken zijn zwart.
Zoals vanmorgen in het nieuws van Nederland 1 te zien was zijn het 2 x rws en 2 x politie. Viel eigenlijk ook wel op te merken dat het geen vkrs zijn de broeken zijn zwart.
Wegenwachter aangereden op vluchtstrook A7De rest staat bij de Bronvermelding.
MIDDENMEER - Een medewerker van de Wegenwacht van de ANWB is zondagavond gewond geraakt door een ongeval op de A7 in Noord-Holland. Zijn wagen stond op de vluchtstrook toen die werd aangereden door een andere auto. De man kwam knel te zitten tussen de auto's en de vangrail. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht.
Een medewerker van de Wegenwacht van de ANWB is gewond geraakt bij een ongeluk op de A7 tussen Wieringerwerf en Opmeer. De wegenwachter stond naast zijn auto toen een andere auto tegen zijn wagen botste. Hij raakte bekneld tussen het voertuig en de vangrail.
Het slachtoffer is bevrijd en is naar het ziekenhuis gebracht.
(https://pbs.twimg.com/media/CySd2R2W8AIr39h.jpg:large)Remko @wegenwacht4447 27 nov.Auto @wegenwacht van achteren aangereden op de vluchtstrook bij A7 Wieringerwerf. Collega tussen 2 auto's bekneld gezeten.
Remko @wegenwacht4447 24 uCollega heeft R een gecompliceerde onderbeen breuk en L een bovenbeen breuk en inwendig letsel, wordt vannacht in het AMC geopereerd sterkte
Remko @wegenwacht4447 8 uurOnze gewonde collega @wegenwacht is succesvol geopereerd aan beide benen en zijn bekken is gefixeerd Maakt het naar omstandigheden redelijk
Weginsp. Michael @WIS_Mike 14 uNu kunt u goed zien waarom de vluchtstrook zo gevaarlijk is. Deze is rechts nog gedeeltelijk wit uitgeslagen. Links heeft dus al verkeer 1/2
(https://pbs.twimg.com/media/CyVfY8FXAAAjV3H.jpg:large)Weginsp. Michael @WIS_Mike 14 uGereden omdat de vluchtstrook hier gewoon zwart is. Reden? Niet de aandacht bij het autorijden hebben. #slingergedrag #gevaarlijk
Ik denk ook dat daarin de ANWB zeker wel een handje helpt, door meerdere VW T5's te hebben voorzien van lepels achter de achterklep. Volgens mij alleen nog lang niet alle T5's van hun. Voordeel is dat zij dan bij een auto met pech waarbij de storing niet ter plaatse te verhelpen is of zeer gevaarlijk staat deze direct kunnen afslepen naar een veiligere locatie.
Daar hebben we CMI en CMV bergers voor.
Daar hebben we CMI en CMV bergers voor.En die kunnen op de vluchtstrook niet aangereden worden?
en dan stoppen ze achter het pechgeval.Achter; is dat voor of voorbij het incident (of: pechgeval)
En die kunnen op de vluchtstrook niet aangereden worden?
Ik zie vaak de IM-berger verschijnen, om een voertuig van de vluchtstrook te halen, en dan stoppen ze achter het pechgeval. Niet handig om het voertuig in de lepel te krijgen...
Voor het pechgeval oftewel bij de achterzijde van de auto met pech.
De opklapbare lepel mag op de snelweg niet worden opgebouwd dit moet op een veilige locatie gebeuren.
De opklapbare lepel mag op de snelweg niet worden opgebouwd dit moet op een veilige locatie gebeuren.
Multifunctioneel voertuig
Met deze Volkswagen Transporter (T5) kunnen storingen aan een pechvoertuig worden verholpen, en kan een auto met autopech in tien minuten op de afsleep-as worden opgeladen. Leden met pech hoeven bij pech in principe maar 1 keer te wachten. Wegenwacht zet als test eerst 12 multifunctionele voertuigen in.
Het multifunctioneel voertuig van de ANWB, hoe dit werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=byullmENo5w (http://www.youtube.com/watch?v=byullmENo5w)
en wat meer info:
Ik weet niet wanneer de site voor het laatst is bijgewerkt en of de test is afgerond en/of geslaagd is? Maar zoals je zit ben je binnen een 10 minuten na het ter plaatse komen vertrokken als het niet direct verholpen kan worden. Dat is zowiezo sneller dan wachten op een sleper en veiliger dan dat de ANWB jou sleept met sleepkabel.
1.Ik heb even op internet gezocht, maar kan er niet zo snel een voorbeeld bij vinden. In de USA hebben ze volgens mij op servicetrucks op de grote bruggen speciale bumpers om voertuigen voor zich uit te duwen, zodat ze snel een rijbaan kunnen vrijmaken.
2.Heb zelf een keer mijn auto in de lepels van een ANWB T5 gehad. Dit is ook nog wel een klus waar je een paar goede minuten mee bezig bent. Met alle risico's van dien.
Duwen was vroeger ook bij de TCS in Zwitserland mogelijk d.m.v. grote rubber blokken op de voorbumpers van hun wagens. Met name handig in tunnels. Ben als student nog eens meegereden met iemand wiens wagen het midden in de tunnel opgaf. Even paniek, de vluchtstrook op, maar 10 seconden later van achteren een schokje van het geduwd worden. Ben alleen bang dat dit met de moderne kunststof bumpers snel tot schade kan leiden. De huidige TCS-wagens hebben het niet meer (vermoedelijk al wat langer niet meer).
Heel handig, snelle eenmansoperatie en geen mensen onnodig op de vluchtstrook.Zonder beveiliging bergen? Oh ja, goed idee.
Ziet er leuk uit maar in de praktijk niet werkbaar. Hoe vaak ik wel niet op de A10 Noord heb gestaan en zeer verdrietig zag dat Vrolijk kwam bergen. Die reden namelijk met een lepel. Leuk hoor maar niet met een lekke achterband...Een oprijdwagen is ook niet alles. Toen ik nog bij de DA zat, strandde ik met een stuk wiellager op de A1. Er kwam een oprijdwagen en de DA werd er keurig opgezet. Bij het eerste viaductje wat we vervolgens tegenkwamen, lag de DA er bijna vanaf omdat de chauffeur even vergeten dat de DA 2,80mtr hoog was en het viaduct slechts 3.50 mtr.
Moordrecht – De hulpdiensten werden deze middag gealarmeerd voor een ongeval op de A20 in de Richting van Gouda bij Moordrecht. Er zou bij werkzaamheden een ongeval hebben plaatsgevonden tussen een auto en een voertuig dat bij de werkzaamheden betrokken was.(https://i1.wp.com/www.112hm.nl/wp-content/uploads/2016/12/IMG-20161219-WA0022-.jpg?w=1920)
Auto knalt op pijlwagen tijdens werkzaamheden op de A20 bij MoordrechtZo te zien (ook aan het bord) stond deze gewoon op de vluchtstrook. Dan vind ik het helemaal wonderbaarlijk..
Zo te zien (ook aan het bord) stond deze gewoon op de vluchtstrook. Dan vind ik het helemaal wonderbaarlijk..Ja, maar bij een afrit waar over het algemeen de vluchtstrook door weggebruikers wordt gebruikt als opstelstrook.....
Vrachtwagen sleurt Duitse politie-auto mee, agente omgekomen
http://nos.nl/artikel/2209555
Lijkt me een dingetje om mee te nemen in de rij-opleiding...
0726115 | MKA Utrecht (Ambulance 09-115 RAVU) |
0726115 | MKA Utrecht (Ambulance 09-115 RAVU) |
0726067 | MKA Utrecht (OvD-G West) | |
0726900 | MKA Utrecht (Monitorcode) |
0120901 | Ambulance Amsterdam (Traumaheli Lifeliner 1 - Amsterdam) | |
0120999 | Ambulance Amsterdam (Monitorcode) |
0736090 | Politie Midden Nederland (Persinformatie Utrecht) |
0726102 | MKA Utrecht (Ambulance 09-102 RAVU) |
Laatste update: 14-01-2021 | 11:32
Nieuwegein - Bij een dodelijk ongeval op de A2 kwam woensdag 13 januari een 29-jarige vrouw uit Den Bosch om het leven. Ook raakte een 31-jarige man gewond. Het opsporingsteam Verkeer onderzoekt de toedracht.
Woensdagmiddag rond 14.30 uur stond een personenauto op de vluchtstrook van de snelweg A2 ter hoogte van Nieuwegein. Door nog onbekende oorzaak werd de auto van achteren aangereden door een vrachtwagen. Bij deze botsing kwam een 29-jarige vrouw uit Den Bosch om het leven. En een 31-jarige man eveneens uit Den Bosch werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis. De chauffeur van de betrokken vrachtwagen werd direct aangehouden en gehoord. De verdachte, een 43-jarige man uit Utrecht, werd na het verhoor heengezonden. Hij blijft verdachte in dit onderzoek.
Ooggetuigen gezocht
Het opsporingsteam Verkeer onderzoekt het ongeval. Zij hebben al met verschillende getuigen gesproken. Maar het team is nog wel op zoek naar getuigen die echt het ongeval hebben zien gebeuren. Bent u ooggetuige geweest en heeft u nog niet gesproken met de politie. Doe dit dan alsnog. Ook beelden die vlak voor het ongeluk zijn gemaakt, kunnen een beter beeld geven. Als uw auto of motor beschikt over een camera die beelden van he ongeval vast heeft gelegd, vragen we u om deze te delen met de politie. U kunt deze uploaden in onderstaand tipformulier, of u kunt contact opnemen via 0900-8844.
Slachtofferhulp
Een tragische ongeval kan grote impact hebben op getuigen, daarom bieden wij slachtofferhulp aan ooggetuigen van het ongeluk of mensen die zich op andere wijze betrokken voelen bij dit incident. Denkt u baat te hebben bij slachtofferhulp? Neem dan contact op met de politie via nummer 0900-8844. U kunt dan uw gegevens achterlaten, waarna slachtofferhulp Nederland contact met u zal opnemen.