Hulpverleningsforum
Rood: Brandweer / Brandbestrijding / Brandpreventie => Brandweer voertuigen => Topic gestart door: Nickvm op 1 juli 2016, 11:15:19
-
Gezien op Facebook.
De nieuwe voertuigen van de VRU.
Bron: Ziegler.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2F13567515_677500999071565_6952370216103410592_n_zpspbq9tc8i.jpg&hash=5d6cd1ceb0d1e3ada709973e2af97ec8) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/13567515_677500999071565_6952370216103410592_n_zpspbq9tc8i.jpg.html)
-
Gezien op Facebook.
De nieuwe voertuigen van de VRU.
Bron: Ziegler.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2F13567515_677500999071565_6952370216103410592_n_zpspbq9tc8i.jpg&hash=5d6cd1ceb0d1e3ada709973e2af97ec8) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/13567515_677500999071565_6952370216103410592_n_zpspbq9tc8i.jpg.html)
Linkje naar het nieuwsbericht op Ziegler (http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/nieuws/vr-utrecht-en-ziegler-sluiten-uniek-raamovereenkomst.html)
-
Die Unimogjes gaan in ieder geval weer 100 jaar mee...wat een beesten zijn dat zeg :-)
-
Die kosten een paar centen, maar dan heb je ook écht wat.... O0
-
Type 1: Tankautospuit Basis.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2FVRU%2520TS%2520Basis_zpsa2i4ci0y.jpg&hash=c8c9c439b115247c9c7f8d1d5283e63a) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/VRU%20TS%20Basis_zpsa2i4ci0y.jpg.html)
Type 2 : Tankautospuit Compact.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2FVRU%2520TS%2520Compact_zpswbpbkelc.jpg&hash=45457f7d48d17b3752f8127bef6ed8d7) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/VRU%20TS%20Compact_zpswbpbkelc.jpg.html)
Van Type 3 Natuurbrandbestrijdingsvoertuig, heb ik nog geen plaatje kunnen vinden waar het voertuig alleen op staat.
Plaatjes zijn afkomstig van Ziegler.
-
Die Unimogjes gaan in ieder geval weer 100 jaar mee...wat een beesten zijn dat zeg :-)
Die Unimogjes zijn van het minst terreinvaardige type unimog, de zogenaamde werktuigdrager, voor het echte terreinwerk kun je beter de grote unimog hebben.
-
Type 1: Tankautospuit Basis.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2FVRU%2520TS%2520Basis_zpsa2i4ci0y.jpg&hash=c8c9c439b115247c9c7f8d1d5283e63a) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/VRU%20TS%20Basis_zpsa2i4ci0y.jpg.html)
Type 2 : Tankautospuit Compact.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2FVRU%2520TS%2520Compact_zpswbpbkelc.jpg&hash=45457f7d48d17b3752f8127bef6ed8d7) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/VRU%20TS%20Compact_zpswbpbkelc.jpg.html)
Van Type 3 Natuurbrandbestrijdingsvoertuig, heb ik nog geen plaatje kunnen vinden waar het voertuig alleen op staat.
Plaatjes zijn afkomstig van Ziegler.
Alleen die blauwe kappen vervangen door kleurloze en dual-color LED´s erin...
-
Wat rijdt er straks in het centrum van Utrecht? Een Basis of een Compact?
-
Alleen die blauwe kappen vervangen door kleurloze en dual-color LED´s erin...
Qua design vind ik ze eerlijk gezegd oer lelijk. En inderdaad die zijkappen vervangen.
-
Wat rijdt er straks in het centrum van Utrecht? Een Basis of een Compact?
Basis ;)
-
Type 3: Natuurbrandbestrijding /CCFM.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2Fimage_zpsmyli87kg.jpeg&hash=68d3010041eb47aeb146dd639d27fc56) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/image_zpsmyli87kg.jpeg.html)
Bron: Ziegler
-
Die Unimogjes zijn van het minst terreinvaardige type unimog, de zogenaamde werktuigdrager, voor het echte terreinwerk kun je beter de grote unimog hebben.
Firefighter heeft gelijk, kijk voor de échte CCFM (en de grotere CCF-typen) maar eens op http://www.netpompiers.fr/. (http://www.netpompiers.fr/.) Overigens hoop ik dat de VRU onder de natuurbrandbestrijdingsvoertuigen (wie wil er galgje spelen?) deze keer wel terreinbanden laat zetten.
-
Dat wordt een mooie aanbesteding als ik het zo zie. Wordt plek maken in de kazerne voor deze autos ;)
-
Firefighter heeft gelijk, kijk voor de échte CCFM (en de grotere CCF-typen) maar eens op http://www.netpompiers.fr/. (http://www.netpompiers.fr/.) Overigens hoop ik dat de VRU onder de natuurbrandbestrijdingsvoertuigen (wie wil er galgje spelen?) deze keer wel terreinbanden laat zetten.
De standaardband voor dit type unimog is een super singel type dus als het profiel maar een terreinprofiel is.
-
Dat wordt een mooie aanbesteding als ik het zo zie. Wordt plek maken in de kazerne voor deze autos ;)
Die plek wordt er gemaakt hoor, ze halen eerst wat weg voor de nieuwe naar binnen worden gereden. ;D ;)
Maar het ziet er fraai uit inderdaad.
-
Sorry, maar Lego maakt ze mooier. Spuuglelijk zijn die ontwerpen. Sorrry voor de VRU'ers: my 5 cents!
-
Had op een mantel met drv gehoopt, toch meer kwaliteit als ziegler vind ik O0
-
Sorry, maar Lego maakt ze mooier. Spuuglelijk zijn die ontwerpen. Sorrry voor de VRU'ers: my 5 cents!
Lego heeft blijkbaar niet ingeschreven. 998765
-
Had op een mantel met drv gehoopt, toch meer kwaliteit als ziegler vind ik O0
In dat geval had Rosenbauer moeten inschrijven op de aanbesteding.
-
Type 3: Natuurbrandbestrijding /CCFM.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi1243.photobucket.com%2Falbums%2Fgg541%2FDrumtechnick%2Fimage_zpsmyli87kg.jpeg&hash=68d3010041eb47aeb146dd639d27fc56) (http://s1243.photobucket.com/user/Drumtechnick/media/image_zpsmyli87kg.jpeg.html)
Bron: Ziegler
Vind wel dat deze beschermconstrucie veel zicht op de zwaailichten wegneemt, hoop toch dat men daar wat beters voor bedenkt.
-
Mooi dat gekozen is voor een Nederlands kwaliteitsproduct!Jammer dat men ook nu weer heeft gekozen voor Neckerman ipv Daf.
Een ander Nederlands kwaliteitsproduct dat ook voor veel werkgelegenheid zorgt in Oost Brabant.
-
Mooi dat gekozen is voor een Nederlands kwaliteitsproduct!Jammer dat men ook nu weer heeft gekozen voor Neckerman ipv Daf.
Een ander Nederlands kwaliteitsproduct dat ook voor veel werkgelegenheid zorgt in Oost Brabant.
eens, ik snap je punt, maar de prijs hè :)
-
Mooi dat gekozen is voor een Nederlands kwaliteitsproduct!Jammer dat men ook nu weer heeft gekozen voor Neckerman ipv Daf.
Een ander Nederlands kwaliteitsproduct dat ook voor veel werkgelegenheid zorgt in Oost Brabant.
Als er niet wordt ingeschreven vanuit Oost Brabant en Mercedes en Ziegler de enige zijn DIE inschrijven, moet er verder ook niet gezeurd worden. Een ieder heeft de kans gehad. 998765
-
En daarnaast. Een Compacte TS op een grote DAF CF. Ik moet het nog zien gebeuren :D
-
Vind wel dat deze beschermconstrucie veel zicht op de zwaailichten wegneemt, hoop toch dat men daar wat beters voor bedenkt.
Vergeleken met wat er normaal op een Franse CCFM zit zijn twee pitten al een hele vooruitgang ...
-
Maar Frankrijk is nooit een uitblinker geweest in optische signalering voor de hulpdiensten, pas de laatste jaren begint er wat verbetering in te komen....
-
Mooi dat gekozen is voor een Nederlands kwaliteitsproduct!Jammer dat men ook nu weer heeft gekozen voor Neckerman ipv Daf.
Een ander Nederlands kwaliteitsproduct dat ook voor veel werkgelegenheid zorgt in Oost Brabant.
Het probleem is dat DAF niet kan en wil leveren wat er gevraagd word, en daarom niet inschrijft.
Dus is het de fout van DAF dus i.p.v elke keer op dit forum hetzelfde gemekker dat motte gij eens d'n DAF directie achter de vodden zitten dat ze zich inschrijven voor zulke aanbestedingen.
En zolang dat niet gebeurd motte gij en andere Brabanders niet meer zeuren, want d'n DAF directie wil die werkgelegenheid niet.
-
eens, ik snap je punt, maar de prijs hè :)
Nee, het is niet de prijs maar een fabrikant die niet wil leveren en daarom niet inschrijft.
-
Had op een mantel met drv gehoopt, toch meer kwaliteit als ziegler vind ik O0
Ook daarvoor geld. Als zij niet inschrijven graaien ze gewoon naast de pot. En het kwaliteit verhaal is ook kul. Wij hebben nog steeds een TS met Ziegler opbouw. Dat ding is dit jaar 20 jaar geworden, en hij heeft 6 jaar geleden een update gekregen en hij functioneert nog steeds perfect.
-
Ook daarvoor geld. Als zij niet inschrijven graaien ze gewoon naast de pot. En het kwaliteit verhaal is ook kul. Wij hebben nog steeds een TS met Ziegler opbouw. Dat ding is dit jaar 20 jaar geworden, en hij heeft 6 jaar geleden een update gekregen en hij functioneert nog steeds perfect.
ik deel je mening niet, drv is gewoon méér pomp en betere, sterkere en nettere op/ inbouw
-
Hebben we het hier over een VRU aanbesteding of over opbouw fabrikanten ?
-
Hebben we het hier over een VRU aanbesteding of over opbouw fabrikanten ?
Een paar mensen hebben zo wat persoonlijke voorkeuren gebasseerd op vooral emotie, is niet erg. Maar ervaringen met bepaalde opbouwen en merken zijn belangrijker. Kun je een nette opbouw belangrijker vinden. Ik vindt het belangrijker dat een voertuig functioneert, en doet waarvoor het is aangeschaft. En daar heb ik alle vertrouwen in, aangezien de werkvloer direct betrokken is geweest bij de samenstelling van deze aanbesteding. En er nu een product geleverd kan gaan worden wat op brede steun van de werkvloer kan rekenen. Er zullen ongetwijfeld kinderziektes opduiken, maar dat is bij elk nieuw voertuig. 998765
-
Het probleem is dat DAF niet kan en wil leveren wat er gevraagd word, en daarom niet inschrijft.
Dus is het de fout van DAF dus i.p.v elke keer op dit forum hetzelfde gemekker dat motte gij eens d'n DAF directie achter de vodden zitten dat ze zich inschrijven voor zulke aanbestedingen.
En zolang dat niet gebeurd motte gij en andere Brabanders niet meer zeuren, want d'n DAF directie wil die werkgelegenheid niet.
DAF = Paccar = USA.....
-
Persoonlijke heb ik ook het idee dat je de voertuigen mooier kan maken, maar dat is een kwestie van smaak, dus daarover valt niet te twisten.
Wat ik wel bijzonder vind is de discussie hierboven, waar ik me al eerder over heb verbaast.
Namelijk het feit dat de leveranciers/fabrikanten niet inschrijven of willen/kunnen leveren.
Europese aanbesteding moet zo worden geschreven dat meerdere merken in kunnen schrijven, sterker nog er moet op gelet worden dan je niet richting 1 fabrikant schrijft, anders word je hoe dan ook door een partij op de vingers getikt.
Maar wat blijkt nu al een paar keer, men kan inschrijven, maar men doet het niet. Gevolg slecht 1 keuze of slechts 1 testvoertuig.
Mijn vraag is waarom dan al die poppenkast en kost opdrijvende bestekken welke aan allerlei eisen moeten voldoen, waar in de praktijk uit blijkt dat er niets mee wordt gedaan?
-
Persoonlijke heb ik ook het idee dat je de voertuigen mooier kan maken, maar dat is een kwestie van smaak, dus daarover valt niet te twisten.
Wat ik wel bijzonder vind is de discussie hierboven, waar ik me al eerder over heb verbaast.
Namelijk het feit dat de leveranciers/fabrikanten niet inschrijven of willen/kunnen leveren.
Europese aanbesteding moet zo worden geschreven dat meerdere merken in kunnen schrijven, sterker nog er moet op gelet worden dan je niet richting 1 fabrikant schrijft, anders word je hoe dan ook door een partij op de vingers getikt.
Maar wat blijkt nu al een paar keer, men kan inschrijven, maar men doet het niet. Gevolg slecht 1 keuze of slechts 1 testvoertuig.
Mijn vraag is waarom dan al die poppenkast en kost opdrijvende bestekken welke aan allerlei eisen moeten voldoen, waar in de praktijk uit blijkt dat er niets mee wordt gedaan?
Je bied als regio een aanbesteding aan, met daar aan gekoppeld een progam van eisen waar het product moet gaan voldoen. Het is dan aan de fabrikant om te bepalen of deze er wel of niet op in wil schrijven. Schrijven ze er niet op in kan dat diverse oorzaken hebben. Voor een regio geld dat zij het product gaan krijgen wat er op papier staat. Blijkt dat een fabrikant daar niet aan kan voldoen heeft het weinig nut om erop in te schrijven.
-
Dat snap ik Peter, maar waar het mij om gaat is dat werkgroepen alle moeite MOETEN doen om zo neutraal mogelijk te schrijven, o wee als je maar iets richting een bepaalde voorkeur schrijft (je zou maar tevreden zijn met een aantal features of een bepaald merk foei!), dus dat zorgt ervoor dat de kans aanwezig is dat je moet toegeven aan minder of juist sommige zaken niet terwijl dit wel wenselijk zou zijn.
Dat mag allemaal niet, dus voldoe je daaraan en vervolgens schrijft er maar 1 merk in, als je dan pech hebt heb je dus consessies gedaan en krijg je uiteindelijk een minder product, omdat je op bepaalde zaken hebt in moeten leveren omdat het zo neutraal mogelijk moest, met alle gevlogen van dien. Ik zou dat dus als werkgroep als teleurstellend ervaren.
Als ik een auto koop dan kies ik er ook een waar ik tevreden over zou zijn en als dat dan 1 merk ik omdat het mij het beste biedt, so be it.
Maar dat mag nou net niet.
-
DAF = Paccar = USA.....
Dit klopt maar ik word het een beetje zat dat Eindhoven e.o. elke keer met hetzelfde gezeur komt van werkgelegenheid en dat het aan de aanbestedende partij ligt.
Dit terwijl het aan de directie van DAF ligt dat dat ze niet eens de moeite nemen om uberhaupt kans te maken.
Daarom het advies aan al die DAF freaks om de directie om wat ze hier op het forum aan kritiek hebben over dat hun geliefde DAF weer geen werkgelegenheid krijgt bij de juiste mensen neerlegt, en dat is toch echt de DAF fabriek welke niet inschrijft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
En daarnaast. Een Compacte TS op een grote DAF CF. Ik moet het nog zien gebeuren :D
Volgens mij kan een TS ook op een LF chassis zie Rotterdam en dan is een compacte TS op DAF chassis gewoon heel goed mogelijk
-
Volgens mij kan een TS ook op een LF chassis zie Rotterdam en dan is een compacte TS op DAF chassis gewoon heel goed mogelijk
Maar de LF maakt weer geen Nederlandse werkgelegenheid omdat deze in Leyland geproduceerd wordt.
-
Maar de LF maakt weer geen Nederlandse werkgelegenheid omdat deze in Leyland geproduceerd wordt.
De meeste CF modellen idem.
-
De meeste CF modellen idem.
Dus dan blijft de XF over om te gebruiken voor deze compacte Tankautospuiten. ;D 0098 >:D
-
ik deel je mening niet, drv is gewoon méér pomp en betere, sterkere en nettere op/ inbouw
Is dat het DRV welke zelf bouwde, of het huidige welke importeur is geworden van Rosenbauer.
Ofwel het DRV van pak hem beet voor of na 01-01-2016.
-
En waarom kan en wil DAF niet leveren? Omdat de markt te klein en de concurrentie de groot is. Ik heb hier eens uitgebreid met vertegenwoordigers van DAF over gesproken.
Er worden te kleine aantallen DAF voertuigen door de brandweer afgenomen om te investeren in een uitgebreidere palet van voertuigen wat men aanbied. Met met zich beperken tot de voertuigen die standaard geleverd worden. En als men als voertuigen voor de brandweer kan/wil leveren worden deze door de kleine aantallen te duur om te concurreren.
Als (brandweer) Nederland nu veel meer DAF's zouden aanschaffen zou DAF meer aan innovatie tbv brandweer kunnen doen.
Het probleem is dat DAF niet kan en wil leveren wat er gevraagd word, en daarom niet inschrijft.
Dus is het de fout van DAF dus i.p.v elke keer op dit forum hetzelfde gemekker dat motte gij eens d'n DAF directie achter de vodden zitten dat ze zich inschrijven voor zulke aanbestedingen.
En zolang dat niet gebeurd motte gij en andere Brabanders niet meer zeuren, want d'n DAF directie wil die werkgelegenheid niet.
Ja dat weten we maar er werken wel Nederlands bij DAF en denk eens aan de toeleveranciers e.d. Het gaat niet alleen om waar de winst heen gaat maar veel meer om de werkgelegenheid en die ligt in Eindhoven e.o.
DAF = Paccar = USA.....
-
En hoe kan een bedrijf er zelf voor zorgen dat hun markt in brandweervoertuigen groter wordt? Inderdaad, mee doen in aanbestedingen. Zorgen dat je eruit springt met je product. Zorg dus dat je ook 4x4 voertuigen kunt leveren zonder dat ze eerst omgebouwd moeten worden daarvoor.
https://twitter.com/wvhloz/status/748841765252296704
En niet blijven denken dat men vanzelf wel naar je toe komt, want dan gaat inderdaad de concurrent met de aanbesteding aan de haal. En blijf je zelf zitten met de kruimels.
-
Neem aantallen die met brandweer-aanbestedingen gehaald worden voor DAF, zeg 100 per jaar (niet alle aanbestedingen worden gewonnen, niet elk jaar een grote order), en zet dat uit tegenover het aantal trucs dat per jaar wordt geproduceerd: 50.500. Dan wegen de omstelkosten van een dergelijke fabriek en de ontwerpkosten van een nieuw chassis niet op tegen de baten. Zeker gezien aanbestedingen niet bepaald winstgevend zijn.
Dan wordt er werkgelegenheid geroepen. Voor die 100 per jaar zullen er hooguit 5, misschien 10, personen extra worden aangenomen. Voornamelijk sales e.d., want voor de productie heb je ze echt niet nodig.
Marktvergroting? Het zal voor DAF stukken rendabeler zijn om die 10 personen te investeren in een salesafdeling in een land waar ze nog niet actief dan in de brandweermarkt.
-
Hartelijk dank voor alle inzichten in de truck sector.Ik ben geen DAF freak zoals vermeld maar als Eindhovenaar uiteraard wel geinteresseerd in het wel en wee van een van de grotere werkgevers.
Ben zelf een fan van Magirus welke ook interesse had in deze aanbesteding en zelfs op expo is geweest bij de VRU,zij kunnen overigens wel alle chassis leveren uit eigen huis of bouwen op vrijwel alle andere merken.Waarom ze niet hebben ingeschreven weet ik niet.
Ingeschreven heeft er slechts 1 bieder als zijnde opbouwfabrikant,losse chassisaanbieders was niet van toepassing.
-
Magirus zag de bui hangen met de combi TS.... Dat zou een geheel custom voertuig worden.
De CCFM is ook geen "of the shelf product" van Magirus Camiva, maar een voertuig waar aanpassingen aan noodzakelijk waren. Dakblussing en de pomp aansturing waren niet geheel conform CCFM, maar een eigen norm.
Magirus is gewend om grote serie dezelfde voertuigen te bouwen en zijn niet snel te overtuigen om een voertuig aan te passen voor een lokale markt als het niet meteen 50 stuks zijn. Ziegler is daar wel toe bereid blijkbaar.
Rosenbauer zelfde verhaal. Goed met een groot serie product, minder goed met specials.
Dat zullen de beweegredenen zijn geweest om niet mee te dingen in de aanbesteding.
Men was wel overtuigd van de kwaliteit van Magirus, alleen niet zozeer met het gekozen verkoopkanaal.
-
De meeste CF modellen idem.
De CF en XF worden in Eindhoven geproduceerd, behalve de exemplaren met het stuur aan de rechterkant, die worden (net als alle LF's) in Leyland geproduceerd.
-
Wel aardig om te zien dat buitenlandse truck merken wel schijnbaar een chassis kunnen leveren dat geschikt is voor brandweerdoeleinden, Mercedes, MAN, Volvo, Scania, Iveco in heel Europa worden deze voertuigen ingezet bij de brandweer. De Nederlandse markt alleen is inderdaad veel te klein voor DAF om zijn produktlijn aan te passen voor een brandweerchassis. Maar schijnbaar is het toch rendabel genoeg voor andere merken om het op te pakken. Maar buiten Nederland zijn DAF chassis voor brandweertoepassingen schijnbaar niet concurrerend genoeg. :( Hoewel DAF trucks één van de topmerken in Europa en daar buiten is wat betreft de transport sector, lukt het DAF dus niet om in Europa brandweervoertuigen aan te bieden. En ik weet dat een DAF niet onder hoeft te doen voor een MAN, VOLVO, of Mercedes.
-
Ziegler is momenteel begonnen met heet opbouwen van de eerste compacte en de eerste basis ts, alleen vraag ik me af wat nou het verschil is tussen deze 2 voertuigen?
-
Ziegler is momenteel begonnen met heet opbouwen van de eerste compacte en de eerste basis ts, alleen vraag ik me af wat nou het verschil is tussen deze 2 voertuigen?
Compacte TS is korter en heeft maar 1.000 liter water.
-
Dat is niet veel zeker gezien het feit dat er steeds minder brandkranen komen.
Compacte TS is korter en heeft maar 1.000 liter water.
-
Dat is niet veel zeker gezien het feit dat er steeds minder brandkranen komen.
De compacte TS komt bijna altijd op een post waar ook een natuurbrandbestrijdingsvoertuig CCFM met 3000 liter watertank staat, op andere posten komt een normale TS.
-
Ah en gaan die 2 voertuigen dan samen uitrukken om zo 4.000 liter water ter plaatse te brengen?
De compacte TS komt bijna altijd op een post waar ook een natuurbrandbestrijdingsvoertuig CCFM met 3000 liter watertank staat, op andere posten komt een normale TS.
-
Ah en gaan die 2 voertuigen dan samen uitrukken om zo 4.000 liter water ter plaatse te brengen?
Ja. Bij een brand moet altijd minimaal 1500 liter water terplaatse komen. Dus bij een compacte TS, gaat er een unimog mee.
-
Ja. Bij een brand moet altijd minimaal 1500 liter water terplaatse komen. Dus bij een compacte TS, gaat er een unimog mee.
Je hebt dan ook twee brandweervrijwilligers met een vrachtwagenrijbewijs nodig + zwaailichtdiploma. Ik gok ook dat beide voertuigen pas de kazerne mogen verlaten als er een bevelvoerder aan boord is.
In Hellevoetsluis kon de tankautospuit niet uitrukken omdat er geen bevelvoerder vrij in kwam stromen na alarmering, hier moet je dus twee chauffeurs en een bevelvoerder (mogelijk twee bevelvoerders) in laten stromen om een beetje water bij de brand te krijgen.
Heeft de 1000 liter tankautospuit ook een tank voor schuimvormend middel? Heeft de bosbrandwagen schuimvormend middel tank?
-
Je hebt dan ook twee brandweervrijwilligers met een vrachtwagenrijbewijs nodig + zwaailichtdiploma. Ik gok ook dat beide voertuigen pas de kazerne mogen verlaten als er een bevelvoerder aan boord is.
In Hellevoetsluis kon de tankautospuit niet uitrukken omdat er geen bevelvoerder vrij in kwam stromen na alarmering, hier moet je dus twee chauffeurs en een bevelvoerder (mogelijk twee bevelvoerders) in laten stromen om een beetje water bij de brand te krijgen.
Heeft de 1000 liter tankautospuit ook een tank voor schuimvormend middel? Heeft de bosbrandwagen schuimvormend middel tank?
Nummer 3 en 4 kunnen toch met de Unimog uitrukken? Daar hoeft geen bevelvoerder bij te zitten.
-
Ja. Bij een brand moet altijd minimaal 1500 liter water terplaatse komen. Dus bij een compacte TS, gaat er een unimog mee.
Weet je dit zeker Luke, en heb je de regio G&V al verteld dat het zo hoort. ;)
-
Weet je dit zeker Luke, en heb je de regio G&V al verteld dat het zo hoort. ;)
Dit zijn de regels zoals die door de regio utrecht (En de TC) zijn opgesteld voor hun regio. Gooi & vecht heeft daar dus in principe niets mee te maken.
-
Je hebt dan ook twee brandweervrijwilligers met een vrachtwagenrijbewijs nodig + zwaailichtdiploma. Ik gok ook dat beide voertuigen pas de kazerne mogen verlaten als er een bevelvoerder aan boord is.
In Hellevoetsluis kon de tankautospuit niet uitrukken omdat er geen bevelvoerder vrij in kwam stromen na alarmering, hier moet je dus twee chauffeurs en een bevelvoerder (mogelijk twee bevelvoerders) in laten stromen om een beetje water bij de brand te krijgen.
Heeft de 1000 liter tankautospuit ook een tank voor schuimvormend middel? Heeft de bosbrandwagen schuimvormend middel tank?
Een bevelvoerder heb je altijd nodig voor de 1e TS, (Standaard TS of compact) De CCFM kan ook met 2 manschappen rijden, ze blijven onderdeel van de eerste ploeg. Inderdaad zullen er voldoende chauffeurs opgeleid moeten worden als dat aantal krap is. En ervoor zorgen dat er geen 3 chauffeurs op de 1e TS springen en er geen chauffeur meer opkomt. Kwestie van afspraken maken, bijv: De 1e opkomende P stapt op de 1e TS, de 2e opkomende stapt direct op de CCFM, de rest kan instappen waar nog nodig is. SVM hebben ze niet aan boord, behalve een Hosemaster en evt. een extra vaatje voor navullen. Grote SVM tanks komen op geen enkele nieuwe TS.
-
De compacte TS komt bijna altijd op een post waar ook een natuurbrandbestrijdingsvoertuig CCFM met 3000 liter watertank staat, op andere posten komt een normale TS.
Een bevelvoerder heb je altijd nodig voor de 1e TS, (Standaard TS of compact) De CCFM kan ook met 2 manschappen rijden, ze blijven onderdeel van de eerste ploeg. Inderdaad zullen er voldoende chauffeurs opgeleid moeten worden als dat aantal krap is. En ervoor zorgen dat er geen 3 chauffeurs op de 1e TS springen en er geen chauffeur meer opkomt. Kwestie van afspraken maken, bijv: De 1e opkomende P stapt op de 1e TS, de 2e opkomende stapt direct op de CCFM, de rest kan instappen waar nog nodig is. SVM hebben ze niet aan boord, behalve een Hosemaster en evt. een extra vaatje voor navullen. Grote SVM tanks komen op geen enkele nieuwe TS.
Er zijn vooralsnog geen procedures opgesteld voor het uitrukken. Ik ben ook heel benieuwd waar de VRU mee gaat komen :)
Maar het lijkt me dat de CCFM wanneer deze wordt ingezet als tankwagen een vergelijkbare status geniet als een RV, HV of ander specialistisch voertuig. Er hoeft dan geen bevelvoerder aan boord te zitten inderdaad.
-
Nu de eerste voertuigen aan de posten worden overhandigd, is er al een spreidingsplan met de nieuwe voertuigen gemaakt/bekend?
ik begreep dat de basismethode iets werd in de zin van:
TS -> TS Basis
TST-NBB -> TST-CCFM + TS Compact
-
Nu de eerste voertuigen aan de posten worden overhandigd, is er al een spreidingsplan met de nieuwe voertuigen gemaakt/bekend?
ik begreep dat de basismethode iets werd in de zin van:
TS -> TS Basis
TST-NBB -> TST-CCFM + TS Compact
Correct; de posten die een CCFM en Compact krijgen zijn:
Amerongen (heeft CCFM-prototype gekregen)
Amersfoort-Centrum (CCFM nog niet in opbouw?)
Bilthoven (CCFM al afgeleverd)
Doorn (CCFM al afgeleverd)
Driebergen-Rijsenburg (CCFM al afgeleverd, krijgt Compact-prototype)
Elst (CCFM nog in opbouw)
Leersum (CCFM al afgeleverd)
Maarn-Maarsbergen (CCFM al afgeleverd)
Maartensdijk (CCFM al afgeleverd)
Wijk bij Duurstede (CCFM al afgeleverd)
Woudenberg (CCFM nog in opbouw)
Zeist (CCFM al afgeleverd)
Na de bouwvak start Ziegler met de opbouw van de tweede Compact TS.
-
Correct; de posten die een CCFM en Compact krijgen zijn:
Amerongen (heeft CCFM-prototype gekregen)
Amersfoort-Centrum (CCFM nog niet in opbouw?)
Bilthoven (CCFM al afgeleverd)
Doorn (CCFM al afgeleverd)
Driebergen-Rijsenburg (CCFM al afgeleverd, krijgt Compact-prototype)
Elst (CCFM nog in opbouw)
Leersum (CCFM al afgeleverd)
Maarn-Maarsbergen (CCFM al afgeleverd)
Maartensdijk (CCFM al afgeleverd)
Wijk bij Duurstede (CCFM al afgeleverd)
Woudenberg (CCFM nog in opbouw)
Zeist (CCFM al afgeleverd)
Na de bouwvak start Ziegler met de opbouw van de tweede Compact TS.
Ik mis in het rijtje posten zoals Renswoude, Rhenen-Achterberg en Veenendaal welke posten toch allemaal een natuurbrandbestrijdingsvoertuig in de sterkte hebben staan
-
Op de fb-pagina van Ziegler staat een reactie dat de aanbesteding 12 stuks was met een optie op nog eens 8, dus wie weet...
-
Sommige posten, waaronder post Woerden, hebben twee TS staan.
Wordt de tweede op termijn ook vervangen daar de manier van blussen (O bundels) zo veranderd is.
-
Krijgen straks de posten Leerdam, Schoonrewoerd, Meerkerk, Lexmond en Ameide welke straks toetreden vanuit de VRZHZ naar de VRU ook de nieuwe voertuigen?
-
Krijgen straks de posten Leerdam, Schoonrewoerd, Meerkerk, Lexmond en Ameide welke straks toetreden vanuit de VRZHZ naar de VRU ook de nieuwe voertuigen?
Ja, de gehele regio krijgt dezelfde voertuigen dus ook de genoemde posten.
-
Nu de eerste voertuigen aan de posten worden overhandigd, is er al een spreidingsplan met de nieuwe voertuigen gemaakt/bekend?
ik begreep dat de basismethode iets werd in de zin van:
TS -> TS Basis
TST-NBB -> TST-CCFM + TS Compact
Wordt er binnenkort ook een nieuwe materieel/dekkingsplan gepubliceerd?
-
Inmiddels is er weer een bestelling de deur uit voor nog eens 24 basis TS, en worden in hoog tempo de compact TSen uitgeleverd aan de posten die de CCFM al hebben.
-
Website BOS-Fahrzeuge besteedt vandaag in een artikel over Ziegler aandacht aan de nieuwe voertuigen voor de VRU:
https://bos-fahrzeuge.info/news/BOS-Fahrzeuge-Journal-022018-174
-
Inmiddels zijn er al aardig wat voertuigen indienst gegaan:
09-0331 TS Basis Baarn
09-0631 TS Basis Werkhoven
09-1034 TS Compact Maartensdijk
09-1044 TS CCFM Maartensdijk
09-1331 TS Basis Mijdrecht
09-1831 TS Basis Houten-West
09-2131 TS Basis Achterveld
09-2331 TS Basis Benschop
09-2531 TS Basis Linschoten
09-2831 TS Basis Nieuwegein-Zuid
09-3731 TS Basis Kockengen
09-3931 TS Basis Maarssen
09-4631 TS Basis Utrecht Tolsteeg
09-4831 TS Basis Utrecht Voordorp
09-5034 TS Compact Amerongen
09-5044 TS CCFM Amerongen
09-5334 TS Compact Leersum
09-5344 TS CCFM Leersum
09-5531 TS Basis Veenendaal
09-6231 TS Basis Woerden
09-6434 TS Compact Woudenberg
09-6444 TS CCFM Woudenberg
-
Inmiddels zijn er al aardig wat voertuigen indienst gegaan:
09-0331 TS Basis Baarn
09-0631 TS Basis Werkhoven
09-1034 TS Compact Maartensdijk
09-1044 TS CCFM Maartensdijk
09-1331 TS Basis Mijdrecht
09-1831 TS Basis Houten-West
09-2131 TS Basis Achterveld
09-2331 TS Basis Benschop
09-2531 TS Basis Linschoten
09-2831 TS Basis Nieuwegein-Zuid
09-3731 TS Basis Kockengen
09-3931 TS Basis Maarssen
09-4631 TS Basis Utrecht Tolsteeg
09-4831 TS Basis Utrecht Voordorp
09-5034 TS Compact Amerongen
09-5044 TS CCFM Amerongen
09-5334 TS Compact Leersum
09-5344 TS CCFM Leersum
09-5531 TS Basis Veenendaal
09-6231 TS Basis Woerden
09-6434 TS Compact Woudenberg
09-6444 TS CCFM Woudenberg
09-5731 TS Basis Vianen, afgelopen maandag ook!
-
https://www.facebook.com/zieglerbrandweertechniek/posts/203576081774463
En de volgende lichting nieuwe TSen en CCFM,s komen er aan.
-
Benieuwd waar die CCFM's terecht gaan komen...
-
Benieuwd waar die CCFM's terecht gaan komen...
gezien de 4 x 4 wat er nu nog rijdt zal het waarschijnlijk bij een van de onderstaande korpsen zijn. Misschien in combi met een gewone TS
Baarn 0341
Leusden 2241
Renswoude 3041
Rhenen 3241
Soest 3341 3441
Soesterberg 3541
Veenendaal 5541