Hulpverleningsforum
Incidenten => Incidenten buitenland => Archief Incidenten buitenland => Topic gestart door: zwelgje op 19 mei 2016, 06:31:04
-
An EgyptAir flight from Paris to Cairo has disappeared from radar with 59 passengers and 10 crew on board, the airline says.
Flight MS804 departed the French capital at 11.09pm (CEST) before vanishing, according to what the airline described as an informed source.
The airline said that the plane lost contact with radar at 2.45am, Cairo time (1.45am BST).
It was at 37,000ft when it disappeared approximately 3 hours and 40 minutes into the flight, they added.
Meer info over de huidige stand van zaken bij de bron of andere nieuwssites..
-
Meer info over de huidige stand van zaken bij de bron of andere nieuwssites..
-
https://www.flightradar24.com/data/flights/ms804/#9c0b766 (https://www.flightradar24.com/data/flights/ms804/#9c0b766)
-
-
-
-
-
-
-
NAVTEX SAR bericht van 08:12 GMT+2.
ZCZC ND00
ALEXRADIO/SUH
DATE 19-05-2016 AT 0220 UTC.
DISTRESS RELAY
FM ALEXRADIO/SUH
TO ALL SHIPS
FOLLOWING RCVD FM RCC
CAIRO THAT AN EGYPTION
AIRPLANE WAS CRANLC 10 MILES AROUND
IN POSN:
33-48.05 N 028-36.51 E
TO ALL SHIPS IN THAT AREA
TO TAKE SHARP FOUND ANY
SURVIVOR OR ANY PIECES
OF PLANE AND INFORM
ALEXRADIO SUH TEL.002034801266
OR VHF CH 16
THKS
ALEXRADIO/SUH
NNNN
-
-
-
-
-
Several scenarios could explain the mysterious crash of the EgyptAir flight into the Mediterranean en route from Paris to Cairo early Thursday, but aviation experts say a terror attack is the most probable.
Both France and Egypt have been leading targets for Islamist extremists in recent months.
http://www.gulf-times.com/story/494002 (http://www.gulf-times.com/story/494002)
-
-
Gelezen op http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804 (http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804) dat het vliegtuig mogelijk te snel zou hebben gevlogen.
Als ik het even bekijk.... Volgens de vluchtdata op flightradar24.com vloog het vliegtuig 534 kts op een hoogte van 37,000 ft toen deze van de radar verdween. Omgerekend: 1 kts = 1,852 km/h, dus 534 kts = 989 km/h. De specificaties van een Airbus A320-232 (https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320_family) geven een maximale snelheid van Mach 0,82. Op een hoogte van 36,000 ft is dat 871 km/h.
-
-
Gelezen op http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804 (http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804) dat het vliegtuig mogelijk te snel zou hebben gevlogen.
Als ik het even bekijk.... Volgens de vluchtdata op flightradar24.com vloog het vliegtuig 534 kts op een hoogte van 37,000 ft toen deze van de radar verdween. Omgerekend: 1 kts = 1,852 km/h, dus 534 kts = 989 km/h. De specificaties van een Airbus A320-232 (https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320_family) geven een maximale snelheid van Mach 0,82. Op een hoogte van 36,000 ft is dat 871 km/h.
Ik denk dat zonder meer informatie over de windsnelheid hier geen zinnige uitspraken over kunnen worden gedaan, omdat er wordt hier gerekend met twee verschillende grootheden, namelijk de grondsnelheid en de luchtsnelheid.
Flightradar24.com vermeldt de grondsnelheid. Dat is de luchtsnelheid plus de rugwind / minus de tegenwind.
De maximum snelheid van een Airbus A320 op kruishoogte is Mach 0.82. Als je dat omrekent naar de luchtsnelheid op 37,000 ft, dan is dat afgerond 470 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer). Een redelijk standaard snelheid op kruishoogte is Mach 0.78. Dat levert een luchtsnelheid op van 447 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer).
Het is op 37,000 ft best mogelijk dat je een rugwind hebt van 80 knopen. Zo wordt volgens deze kaart (http://aviationweather.gov/data/iffdp/3922.gif) vannacht een wind in oostzuidoostelijke richting met een snelheid van 80 knopen verwacht boven Kreta. Als je vliegt met een luchtsnelheid van 447 knopen plus 80 knopen rugwind, dan bedraagt de grondsnelheid per saldo 527 knopen.
-
Ik denk dat zonder meer informatie over de windsnelheid hier geen zinnige uitspraken over kunnen worden gedaan, omdat er wordt hier gerekend met twee verschillende grootheden, namelijk de grondsnelheid en de luchtsnelheid.
Flightradar24.com vermeldt de grondsnelheid. Dat is de luchtsnelheid plus de rugwind / minus de tegenwind.
De maximum snelheid van een Airbus A320 op kruishoogte is Mach 0.82. Als je dat omrekent naar de luchtsnelheid op 37,000 ft, dan is dat afgerond 470 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer). Een redelijk standaard snelheid op kruishoogte is Mach 0.78. Dat levert een luchtsnelheid op van 447 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer).
Het is op 37,000 ft best mogelijk dat je een rugwind hebt van 80 knopen. Zo wordt volgens deze kaart (http://aviationweather.gov/data/iffdp/3922.gif) vannacht een wind in oostzuidoostelijke richting met een snelheid van 80 knopen verwacht boven Kreta. Als je vliegt met een luchtsnelheid van 447 knopen plus 80 knopen rugwind, dan bedraagt de grondsnelheid per saldo 527 knopen.
Dat kan kloppen, maar het object verplaatst zich dan toch met (in jouw rekenvoorbeeld) 527 knopen? De maximumsnelheid die een leverancier opgeeft; is dit de maximum luchtsnelheid of berekende grondsnelheid? In het laatste geval zou het vliegtuig zich met een snelheid hoger dan de maximum constructiesnelheid verplaatst hebben.
-
Nu melden Griekse en Egyptische officials dat de gevonden brokstukken niet van de vermiste vlucht zijn...
-
De maximumsnelheid die een leverancier opgeeft; is dit de maximum luchtsnelheid of berekende grondsnelheid?
Dat is de maximum luchtsnelheid en om het preciezer te zeggen de maximum "indicated airspeed" (de snelheid aangegeven door de luchtsnelheidsmeter). Op 37000 voet is dat Mach 0.82.
We hebben het hier overigens over de maximum operating speed. Dat is de maximum snelheid waarmee het toegestaan is om met het vliegtuig te vliegen. Daarbij wordt ook nog eens een veiligheidsmarge aangehouden ten opzichte van de snelheid waarbij het gevaarlijk wordt.
-
Het neerstorten van een vliegtuig kan worden veroorzaakt door :
-technisch defect
-terroristische aanslag
-menselijke fouten
-zelfdoding oid piloten
Opmerkelijk dat hier mbt zelfdoding nog weinig wordt gespeculeerd.
-
11.05 uur: „Wrakstukken en bagage EgyptAir gevonden” – De Egyptische marine heeft wrakstukken van het verdwenen passagiersvliegtuig van EgyptAir gevonden. Ook is bagage gevonden, meldt de Egyptische staatstelevisie. De resten van de Airbus A320 werden 290 kilometer ten noorden van Alexandrië aangetroffen, aldus de staats-tv. De marine zoekt nu verder naar de zwarte dozen van het toestel. Die moeten een verklaring bieden voor de crash
-
-
-
-
-
Dat is de maximum luchtsnelheid en om het preciezer te zeggen de maximum "indicated airspeed" (de snelheid aangegeven door de luchtsnelheidsmeter). Op 37000 voet is dat Mach 0.82.
We hebben het hier overigens over de maximum operating speed. Dat is de maximum snelheid waarmee het toegestaan is om met het vliegtuig te vliegen. Daarbij wordt ook nog eens een veiligheidsmarge aangehouden ten opzichte van de snelheid waarbij het gevaarlijk wordt.
Top, bedankt voor de uitleg/het corrigeren!
-
Crash: Egypt A320 over Mediterranean on May 19th 2016, aircraft found crashed, ACARS messages indicate fire on board
(...)
On May 20th 2016 The Aviation Herald received information from three independent channels, that ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) messages with following content were received from the aircraft:
00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT
no further ACARS messages were received
http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0 (http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0)
-
Crash: Egypt A320 over Mediterranean on May 19th 2016, aircraft found crashed, ACARS messages indicate fire on board
(...)
On May 20th 2016 The Aviation Herald received information from three independent channels, that ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) messages with following content were received from the aircraft:
00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT
no further ACARS messages were received
'Smoke on board' EgyptAir plane before crash
EgyptAir flight MS804 sent automated messages signalling smoke onboard before plunging into the Mediterranean, the French aviation safety agency said on Saturday, as search teams hunted for more wreckage.
http://www.gulf-times.com/story/494213 (http://www.gulf-times.com/story/494213)
-
Egypt deployed a submarine on Sunday to hunt for the EgyptAir plane that crashed in deep Mediterranean waters, President Abdel-Fattah al-Sisi said, warning investigations into the disaster would take time.
http://www.gulf-times.com/story/494313 (http://www.gulf-times.com/story/494313)
-
-
The human remains so far retrieved from the wreckage of the crashed EgyptAir plane suggest that there was an explosion aboard, an Egyptian forensics official and investigation sources said on Tuesday.
http://www.gulf-times.com/story/494578 (http://www.gulf-times.com/story/494578)
-
Slow Response to Past Sea Crashes Could Hinder EgyptAir Search, Experts Say
http://gcaptain.com/ (http://gcaptain.com/)
-
-
Data from one of the black boxes recovered from EgyptAir plane showed smoke alarms sounded on board, investigators say.
http://www.aljazeera.com/news/2016/06/egyptair-crash-black-box-confirms-smoke-board-160629203234047.html (http://www.aljazeera.com/news/2016/06/egyptair-crash-black-box-confirms-smoke-board-160629203234047.html)
-
'Brand aan boord EgyptAir voor toestel neerstortte in zee'
VANDAAG, 16:59 BUITENLAND
Vlak voor vlucht MS804 van EgyptAir in mei in de Middellandse Zee stortte, was er brand aan boord. Dat blijkt uit gesprekken tussen bemanningsleden die door de cockpitvoicerecorder zijn vastgelegd, meldt Reuters.
Het persbureau baseert zich op bronnen binnen de onderzoekscommissie naar de crash. Vorige week werd al bekend dat er sporen zijn gevonden van roet, rook en oververhitting. Het is niet bekend wat de brand heeft veroorzaakt.
lees verder: http://nos.nl/artikel/2115570-brand-aan-boord-egyptair-voor-toestel-neerstortte-in-zee.html (http://nos.nl/artikel/2115570-brand-aan-boord-egyptair-voor-toestel-neerstortte-in-zee.html)