Recente berichten

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Aankoop nieuwe helikopters
« Laatste bericht door Likeliner Gepost op Vandaag om 12:39:27 »
Je bent me echt net voor! Zag het nieuws vandaag ook op deze linkhttps://www.pilootenvliegtuig.nl/2018/10/16/anwb-vernieuwt-vloot-airbus-h135s/

Dit kan in mijn ogen 3 dingen betekenen:
1. Extra reserveheli ivm met de stijgende vlieguren
2. Er komt een 5e MMT team
3. De PH-TTR wordt terug ingeleverd

Maar we zullen het zien!

We zullen het tegen die tijd inderdaad wel horen, al lijkt optie 3 me erg onrealistisch.
2
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Duitse traumahelikopter/MMT/HEMS.
« Laatste bericht door Likeliner Gepost op Vandaag om 12:34:02 »
Voor zover ik weet wordt een en ander in NL ook bepaald door de tijd van de dag. Overdag land de piloot op zicht en zijn eigen inschatting, s avonds of in het donker zijn er vooraf afgesproken plaatsen , zoals pleinen, velden en parken. Ik weet niet of het waarheid is maar dit begreep ik laatst aan de koffietafel

Klopt, in steden zijn het vooral de afgesproken plaatsen waar ze landen. Ook mag er 's nachts niet in een woonwijk geland worden ivm veiligheid/overlast.
3
Voertuigen witte kolom / Re: Traumahelikopters (NL)
« Laatste bericht door braboz Gepost op Vandaag om 12:29:23 »
https://www.pilootenvliegtuig.nl/2018/10/16/anwb-vernieuwt-vloot-airbus-h135s/

6 nieuwe traumahelikopters besteld door de ANWB. Totaal zal dan op 7 helikopters komen, waarschijnlijk gaan we volgend jaar al vaarwel zeggen tegen de ULP en ELP
4
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Duitse traumahelikopter/MMT/HEMS.
« Laatste bericht door Ambubroeder Gepost op Vandaag om 11:44:40 »
Voor zover ik weet wordt een en ander in NL ook bepaald door de tijd van de dag. Overdag land de piloot op zicht en zijn eigen inschatting, s avonds of in het donker zijn er vooraf afgesproken plaatsen , zoals pleinen, velden en parken. Ik weet niet of het waarheid is maar dit begreep ik laatst aan de koffietafel
5
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Aankoop nieuwe helikopters
« Laatste bericht door braboz Gepost op Vandaag om 10:40:02 »
Je bent me echt net voor! Zag het nieuws vandaag ook op deze linkhttps://www.pilootenvliegtuig.nl/2018/10/16/anwb-vernieuwt-vloot-airbus-h135s/

Dit kan in mijn ogen 3 dingen betekenen:
1. Extra reserveheli ivm met de stijgende vlieguren
2. Er komt een 5e MMT team
3. De PH-TTR wordt terug ingeleverd

Maar we zullen het zien!
6
Mobiel Medisch Team (MMT) / Aankoop nieuwe helikopters
« Laatste bericht door Likeliner Gepost op Vandaag om 10:24:16 »
Gisteren werd door Airbus Helicopters bekend gemaakt dat ANWB MAA 6 nieuwe helikopters, type H135, heeft besteld.
Dit ter vervanging van de PH-MAA, PH-MMT, PH-ULP, PH-ELP en de PH-HVB. Daarnaast dus nog 1 extra, wat het totaal aantal heli's op 7 zal brengen.
Het lijkt me enigszins vreemd dat er dan 3 (!) reserve heli's zullen zijn.
Heeft iemand toevallig een idee of meer info hierover?
https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2018/10/royal-dutch-touring-club-anwb-and-airbus-sign-framework-contract.html
7
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Duitse traumahelikopter/MMT/HEMS.
« Laatste bericht door Likeliner Gepost op Vandaag om 09:34:12 »
In principe zijn er in Duitsland geen voorgeschreven minimiums voor een landingsplaats; de piloot schat zelf in waar hij kan landen. Hierdoor zul je inderdaad sneller een heli in de straat zien staan. In Nederland moet de piloot echter een landingsplaats zoeken die 25 bij 25 meter is. Mocht omgeving njet zo'n ruimte bieden dan mag worden afgeweken van de marges.
8
Mobiel Medisch Team (MMT) / Re: Duitse traumahelikopter/MMT/HEMS.
« Laatste bericht door braboz Gepost op Vandaag om 09:29:11 »
Ik kan je eerlijk gezegd niet vertellen of er regels voor zijn, wel kan ik je vertellen dat je als piloot kijkt naar de beste landingsplek waar je veilig kan landen. Daarnaast is het in Nederland over het algemeen zo dat de politie al zeer snel op de langdingslocatie is van de heli en zij dan de arts en verpleegkundige ter plaatse brengen.

Wetende dat de poltie de arts ter plaatse brengt is het voor de piloot niet nodig om zoveel risico te nemen en op krappe locaties te landen als er een paar honderd meter veropen een mooie open ruimte is.

Ik heb overiges vaak zat NL heli's op plekker zien landen waar ik dacht dat dat niet kon.
9
H, het is toch helemaal niet de bedoeling dat je "handmatig" gaat schakelen? Niet voor niets zijn die flippers vastgelijmd.  :P

Dat vond ik trouwens sowieso vreemd. Ze lijmen die flippers vast (waarbij je met twee handen aan het stuur blijft), maar met de pook kun je nog prima handmatig schakelen (waarbij je dus n hand van het stuur moet halen). Dan vraag ik mij serieus af wie bedacht heeft die flippers vast te lijmen. Binnenkort de pook ook vastgelijmd? ;D :P

Met de flippers kan je alleen versnelling 1t/m 7 (in het geval van deze generatie b-klasse) kiezen. De achteruit moet je altijd met het pookje kiezen.

Opzich kan ik de keuze van het vastlijmen begrijpen, een automaat neemt het denken aan het schakelen geheel bij je weg waardoor je meer focus hebt op de weg. Als je de automaat in de S stand zet dan moet je er prima mee uit de voeten kunnen is het idee. Als je de auto op zn staart trapt heeft de automaat dat in de gate en zal deze niet zo snel opschakelen. En eerlijk is eerlijk denk ik niet dat zelf flipperen dermate veel voordeel oplevert dat je nu in achtervolgingen andere voertuigen wel ineens bij gaat houden, je moet het hebben van de rijervaring en rijopleiding in combinatie met goede voertuigcontrole en samenwerken met andere politievoertuigen tot de ander een fout maakt.

10
H, het is toch helemaal niet de bedoeling dat je "handmatig" gaat schakelen? Niet voor niets zijn die flippers vastgelijmd.  :P

Ik bedoel meer van: "H, die moeten we hebben, even snel achteruit het steegje in om te keren en dan vooruit weer weg"... en dat honderd keer op zijn dienders ;)
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10