Hulpverleningsforum
Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Centralisten en Verbindingen => Topic gestart door: André Welten op 27 april 2020, 11:57:15
-
Aangezien de Duitse Brandweer volgens mij nog niet via een Tetra-netwerk communiceert: hoe heeft men dat verbindingstechnisch opgelost tijdens deze mega-inzet waarbij ook de Duitse brandweer in groten getale bijstand heeft verleend?
-
Elke regio heeft extra C2000-portofoon,s, en men zal aan de pelotons-commandant van de Duitse brandweer een C2000-porto hebben gegeven. En die kan dan middels hun eigen communicatiemiddelen instructies geven aan de eenheden. Dus dat hoeft ook niet zo'n probleem te zijn. Je zet het hele incident in een eigengespreksgroep. En de reguliere hulpverlening heeft er dan geen last meer van.
-
Er is een VC geweest ter plaatse, deze heeft zowel Duitse als Nederlandse porto/mobilofoon gehad zodat ze konden communiceren met beide groepen.
-
Er is een VC geweest ter plaatse, deze heeft zowel Duitse als Nederlandse porto/mobilofoon gehad zodat ze konden communiceren met beide groepen.
Nog beter geregeld dus. Zo zie je maar dat die VC,s nog niet zomaar de laan uit kunnen, in de grensstreken is die nog erg makkelijk. ;)
-
Nog beter geregeld dus. Zo zie je maar dat die VC,s nog niet zomaar de laan uit kunnen, in de grensstreken is die nog erg makkelijk. ;)
Anders hadden de Duitsers wel VC's gehad: Die zitten bij hun bij de vrachtwagens van de "Einsatzleitung" erbij. Dan hadden ze een Nederlandse porto daar gelaten voor de communicatie.
-
Je wilt als hulpverleningsorganisatie ook zelf wat hebben natuurlijk en niet voor alles bij de buren moeten aankloppen.
-
Je wilt als hulpverleningsorganisatie ook zelf wat hebben natuurlijk en niet voor alles bij de buren moeten aankloppen.
Nouja, de Duitse vrienden zijn "gewoon" even met 300 man gekomen incl. voertuigen, die maken er geen probleem van om met een kleine 40 voertuigen deze kant op te komen op te helpen.
-
Nouja, de Duitse vrienden zijn "gewoon" even met 300 man gekomen incl. voertuigen, die maken er geen probleem van om met een kleine 40 voertuigen deze kant op te komen op te helpen.
De spreekwoordelijke Deutsche Gründlichkeit dus....