Hulpverleningsforum

Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Hulpverlening Algemeen => Topic gestart door: Jeroen! op 25 augustus 2007, 16:58:01

Titel: C rijbewijs
Bericht door: Jeroen! op 25 augustus 2007, 16:58:01
Wat kost gemiddeld het behalen van je C rijbewijs?
Kan het niet echt duidelijk op internet, vinden, personen die het toevallig weten?
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: pompbediende op 25 augustus 2007, 17:06:25
De kosten zelf weet ik niet precies meer, want ik heb het  nog alweer 6jaar opzak, maar je zult eerst je chauffeurs diploma moeten halen.  Dat was  toen ik het haalde  nog niet zo   ( weer een inkomstenpost :-X )   Maar veel suc6 alvast!  O0
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: 1of4 op 25 augustus 2007, 18:11:12
Was bezig dit uit te zoeken.

Ik ga met ongeveer € 3000,00 rekening houden als ik in één keer slaag voor alles ;D
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: RalfW op 25 augustus 2007, 18:20:17
op zo'n bedrag moet je wel rekenen inderdaad... het is ongeveer het dubbele van B rijbewijs...
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: pompbediende op 25 augustus 2007, 18:22:53
Ik lees het alweer, een koopje tegenwoordig  ;D  het zijn maar 5 examens  ^-^
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Karim op 25 augustus 2007, 19:00:01
maar je zult eerst je chauffeurs diploma moeten halen.  

Da's een veel gemaakte denkfout, maar dat hoeft niet perse.

Je hebt 2 trajecten, het chauffeursdiploma, en enkel het C rijbewijs.


Lees dit topic (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,11370.0.html) maar eens door, daar staat 't allemaal al 'n keertje in genoemd  ;)

En ik meen dat ik inderdaad ook rond de 3000 euro kwijt was ja.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: RalfW op 25 augustus 2007, 19:51:20
Citaat
Personen die voor 1 oktober 2003 hun vrachtautorijbewijs hebben gehaald maar geen chauffeursdiploma hebben, mogen 12 uren per week rijden in een zware vrachtauto.  Controle d.m.v. de tachograafschijven.

Citaat
CCV-B traject boven 7.5 ton Personen die de bevoegdheid willen hebben een vrachtauto te rijden met een Toegestane Maximum Massa (TMM) meer dan 7500 kg, moeten bij het praktische rijexamen in het bezit zijn de geldige certificaten Verkeer, Vervoersadministratie en Techniek (chauffeursdiploma).

Citaat
CCV-B beperkt tot 7.5 ton Dit vrachtautorijbewijs geeft de bevoegdheid te rijden op een vrachtauto met een Toegestane Maximum Massa (TMM) (ledig gewicht + laadvermogen) van 7500 kg. Om dat rijbewijs te verkrijgen moet u ten tijde van het praktijk examen geslaagd zijn voor Verkeer, Techniek en Vervoersadministratie.

Citaat
Bij het rijbewijstraject zijn de vakken Vervoersadministratie en Techniek iets lichter dan bij het CCV-B traject. Personen die dit rijbewijs willen halen moeten zich afvragen of het niet verstandiger is om toch het CCV-B traject te doen omdat daarmee de grens van 7500 kg. komt te vervallen

dus als ik het goed begrijp zijn er 2 soorten C rijbewijzen... 1 voor max 7500kg en 1 voor 7500+kg... je moet voor beide 3 theorie examens done waarbij de ene zwaarder dan de andere is..
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Brandpreventist op 25 augustus 2007, 19:57:05
dus als ik het goed begrijp zijn er 2 soorten C rijbewijzen... 1 voor max 7500kg en 1 voor 7500+kg... je moet voor beide 3 theorie examens done waarbij de ene zwaarder dan de andere is..


Dus een brandweer chauffeur rijd meer dan 12 uur per week?  ;)
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Brandpreventist op 25 augustus 2007, 20:09:25
En google is weer je beste vriend!!  ;) ;D ;D

http://arbeidsinspectie.szw.nl/index.cfm?fuseaction=dsp_document&link_id=5646

Arbeidstijdenbesluit Vervoer; tachograafplicht en chauffeursdiploma


Antwoord op vragen zoals, is alleen de Arbeidstijdenwet of ook het Arbeidstijdenbesluit vervoer van toepassing, is er een verplichting tot installatie en gebruik van het controleapparaat (tachograaf) en wie zijn er vrijgesteld van de verplichting tot het bij zich hebben van een getuigschrift van vakbekwaamheid (chauffeursdiploma), zijn niet simpel te vinden in het Arbeidstijdenbesluit vervoer.

Het geheel van antwoorden op deze vragen is te vinden in zowel het Arbeidstijdenbesluit vervoer, de Verordening (EEG) no. 3820/85, de Verordening (EEG) no. 3821/85, de Regeling controleapparaat, als de Regeling getuigschrift vakbekwaamheid, waarbij vaak vanuit het ene document naar het andere wordt verwezen.

Aan de hand van de volgende pagina's is snel antwoord op dergelijke vragen te vinden. Hierbij is een trefwoord als ingang gekozen, waarbij meestal via één of twee nummers naar de desbetreffende wettekst(en) wordt verwezen (het traject naar dit artikel is niet vermeld). In deze wettekst is dan na te gaan welke vervoersactiviteiten van het hoofdstuk Wegvervoer zijn uitgesloten of wat de eventuele condities van een vrijstelling zijn.

In de kolom ATB vervoer wordt aangegeven of het hoofdstuk Wegvervoer van het Arbeidstijdenbesluit vervoer al dan niet van toepassing is. Indien dit niet het geval is, geldt in principe de Arbeidstijdenwet. De Arbeidstijdenwet kent een verplichting tot het registreren van arbeids- en rusttijden, met als gevolg dat een werknemer, waarop het Arbeidstijdenbesluit vervoer niet van toepassing is, en dus ook geen verplichting tot het gebruiken van een tachograaf heeft, de tachograaf wel mag gebruiken voor bedoelde registratie.

In de kolom Tachograafplichtig wordt aangegeven of er een verplichting is tot de installatie en het gebruik van een tachograaf (vrachtauto's met een toegestaan maximumgewicht van meer dan 3500 kg en bussen).
In een aantal gevallen is vrijstelling verleend voor zowel het gebruik van een tachograaf als het bij zich hebben van een chauffeursdiploma. Echter de voorwaarden kunnen verschillen, zoals bijvoorbeeld bij de rijdende melkontvangst. Hier geldt de vrijstelling chauffeursdiploma binnen een straal van 50 km, maar de vrijstelling tachograaf kent deze voorwaarde niet.

In de kolom Diplomaplichtig wordt aangegeven of er een verplichting is tot het bij zich hebben van een chauffeursdiploma (de bestuurder van een bus en de bestuurder van een vrachtauto met een toegestaan maximumgewicht van meer dan 7500 kg, die geboren zijn na 30 juni 1955).
Bij de inwerkingtreding van het Arbeidstijdenbesluit vervoer op 1 december 1998, zijn een aantal sectoren onder de "rijtijdenwetgeving" gebracht, waarvoor voorheen geen regels golden. Om deze reden hebben de diplomaplichtige chauffeurs van deze sectoren vier (was eerst drie) jaar de tijd gekregen om in het bezit van een chauffeursdiploma te komen. In voorkomende gevallen is dit aangegeven door het getal 2002.

TrefwoordATBvervoerTachograafplichtig   chauffeursdiplomaplichtig
Ambulance (art. 2.3:1, ATB vervoer)NeeNeeNee
BrandweerNeenoot5NeeNee


5.
Art. 4, lid 5. Voertuigen van of onder toezicht van strijdkrachten, bescherming burgerbevolking, brandweer en korpsen voor de handhaving van de openbare orde.



Er staan nog veel meer verschillende situaties op bovenstaande website.

   
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Jeroen! op 25 augustus 2007, 22:47:46
Eigenlijk best raar dat er voor de AMbulance geen aparte opleiding is mbt de Ambu-Chauffeur. Stel je hebt geen vrachtwagenrijbewijs, maar die moet je wel hebben om hem te besturen.

Dan moet je duur betalen voor een vrachtwagenrijbewijs, terwijl je misschien noooit in een vrachtwagen gaat rijden maar het papiertje nodig hebt voor de extra kilo's op de ambu...

Vinden jullie dit ook niet maf of denk ik er alleen zo over?
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: RalfW op 26 augustus 2007, 10:20:44
ikv vind het niet raar... want de rijbewijzen zijn ingedeeld op kilo's en niet op grote van voertuigen..
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Mystique op 26 augustus 2007, 10:53:25
Bij mijn weten mag je officieel geen vrachtwagen die beladen is rijden zonder een of ander certificaat, ook al heb je je CE. Maar het kan zijn dat ik nu dus zeg wat net ook al uitgelegd is, dat dat wel mag.  :-X

Ik dacht dat ik de kosten op papier heb voor je C maar dat heb ik niet.

Ik betaal:
Theorie: €141,71
Rijopleiding B: €1.630,78
Theorie verkeer C: €398,57
Rijopleiding C: €330,40
Rijopleiding E bij C: €330,40
Totaal: €2.831,86

Dit is inclusief lesgeld, leermiddelen en examen. De kosten zonder korting vanuit de branche is €6.239,98

Maar ja, ik krijg dus bijna €3.500 subsidie, dus dat is even een ander verhaal...
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Karim op 29 augustus 2007, 02:56:57
Eigenlijk best raar dat er voor de AMbulance geen aparte opleiding is mbt de Ambu-Chauffeur. Stel je hebt geen vrachtwagenrijbewijs, maar die moet je wel hebben om hem te besturen.

Dan moet je duur betalen voor een vrachtwagenrijbewijs, terwijl je misschien noooit in een vrachtwagen gaat rijden maar het papiertje nodig hebt voor de extra kilo's op de ambu...

Vinden jullie dit ook niet maf of denk ik er alleen zo over?

Niks mafs aan, vondt 't zelf ook bijzonder frusterend dat ik ipv 1 theorie examen zoals bij de auto er nu 3 moest doen.

Verkeerstheorie voor de vrachtauto oke, maar al die regeltjes en wetten mbt tot buitenlands vervoer, en dat examen vrachtwagen techniek vondt ik echt super irritant. Het interesseerd me geen hol hoe zo'n vrachtwagen er van binnen/onder uit ziet en hoe de versnellingen werken e.d. maar helaas moest ik 't toch allemaal leren, om ver vervolgens nooit meer iets mee te doen.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Bart S op 30 augustus 2007, 21:38:10
Voor de meeste typen ambulance is C ook helemaal niet verplicht (op het kenteken onder de 3500 kg) maar willen de meeste werkgevers het wel graag omdat je dan (hopelijk) weet om te gaan met de zwaardere, langere en hogere voertuigen. Ander verhaal wordt het voor de Moduvans, die over de 4 ton gaan.

Persoonlijk ben ik van mening dat het rijbewijs D (dat is het busrijbewijs) misschien een beter alternatief is, hierbij leer je namelijk ook om te gaan met hele grote voertuigen én hoe het is om met passagiers te rijden. Da's namelijk andere koek dan 20 eurootjes met stukgoed ;)
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Mystique op 1 september 2007, 22:16:50
Persoonlijk ben ik van mening dat het rijbewijs D (dat is het busrijbewijs) misschien een beter alternatief is, hierbij leer je namelijk ook om te gaan met hele grote voertuigen én hoe het is om met passagiers te rijden. Da's namelijk andere koek dan 20 eurootjes met stukgoed ;)
Op zich heb je daar wel gelijk in, anderzijds zijn mensen in het verkeer heel anders naar bussen toe dan naar vrachtwagens en is het niet vergelijkbaar. Als je met een tank vol gevaarlijke stoffen rijd heb je wat mij betreft niet minder verantwoordelijkheid dan met een bus vol mensen. En als je met een bus rijd rij je minder snel.

Ik denk dat het beide zijn voordelen heb en dat je het beste als eis BC én D kunt stellen, samen met een aantal jaar rijervaring.

Maar dit is een beetje offtopic geloof ik :$
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Ehv-er op 1 september 2007, 23:15:40
ik vind het onzin, een ambu is geen bus met 40 passagiers, geen tankwagen vol benzine of een vrachtwagen vol stukgoed.. een ambu is een voertuig (lees busje) ingericht voor ziekenvervoer. dus vind ik niet dat je van personeel kunt eisen dat zij C of D rijbewijs gaan halen. tenzij het voertuig een max massa =/<3500kg heeft of ingericht is voor vervoer van meer dan 8 passagiers. dat je van een ambu-chauffeur enige rijervaring mag verwachten vind ik wel terecht want het is natuurlijk niet niks om een dergelijk voortuig veilig door het verkeer te sturen. maar om van mensen een 'bevoegdheid'te eisen welke niet overeenkomt met het type voertuig wat zij besturen vind ik geen meerwaarde hebben voor de kwaliteit van het werk wat wordt geleverd. want er zijn zat ambu's welke je gewoon kan en mag besturen met een B rijbewijs.

 kortom een ambu komt naar mijn mening komt een ambu nieteens in de buurt van een bus/vrachtauto. ook vind ik het gedeelte voertuigtechniek klinklare onzin. zie jij het al voor je een chauffeur die motor demonteert om een  bougie, een snaar of een klep te vervangen?? ;D ;D ;D ;D  echtniet ;D laat dat maar lekker over aan de technici.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Mystique op 2 september 2007, 01:23:12
ik vind het onzin, een ambu is geen bus met 40 passagiers, geen tankwagen vol benzine of een vrachtwagen vol stukgoed.. een ambu is een voertuig (lees busje) ingericht voor ziekenvervoer. dus vind ik niet dat je van personeel kunt eisen dat zij C of D rijbewijs gaan halen. tenzij het voertuig een max massa =/<3500kg heeft of ingericht is voor vervoer van meer dan 8 passagiers. dat je van een ambu-chauffeur enige rijervaring mag verwachten vind ik wel terecht want het is natuurlijk niet niks om een dergelijk voortuig veilig door het verkeer te sturen. maar om van mensen een 'bevoegdheid'te eisen welke niet overeenkomt met het type voertuig wat zij besturen vind ik geen meerwaarde hebben voor de kwaliteit van het werk wat wordt geleverd. want er zijn zat ambu's welke je gewoon kan en mag besturen met een B rijbewijs.
Dat klopt, maar hoe meer rijervaring, hoe beter. Is mijn bescheiden mening.

Citaat
kortom een ambu komt naar mijn mening komt een ambu nieteens in de buurt van een bus/vrachtauto. ook vind ik het gedeelte voertuigtechniek klinklare onzin. zie jij het al voor je een chauffeur die motor demonteert om een  bougie, een snaar of een klep te vervangen?? ;D ;D ;D ;D  echtniet ;D laat dat maar lekker over aan de technici.
Stel nu dat de ambu onderweg met pech in de file stil komt te staan, en er met geen mogelijkheid een andere ambu bij kan komen. Dan is het wel handig hoor  ;) Oké, dit is een non-argument, ik weet het. Is voertuigtechniek iets verplichts dan?
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Bart S op 2 september 2007, 10:29:20
Is voertuigtechniek iets verplichts dan?

Techniek zit in je chauffeursdiploma én komt ook nog terug in de SOSA opleiding.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Ehv-er op 2 september 2007, 11:58:03
Dat klopt, maar hoe meer rijervaring, hoe beter. Is mijn bescheiden mening.

daar heb je gelijk in. helemaal mee eens. hoe meer ervaring hoe beter. maar dan hoeft het niet zo te zijn dat je een vrachtwagenchauffeur zet in een auto met een massa van 2500 kg.

Citaat
Stel nu dat de ambu onderweg met pech in de file stil komt te staan, en er met geen mogelijkheid een andere ambu bij kan komen. Dan is het wel handig hoor  ;) Oké, dit is een non-argument, ik weet het. Is voertuigtechniek iets verplichts dan?[[/

tja als je pech krijgt als chauffeur kun je wel de motorkap openen. maar dat heeft ook geen enkele meerwaarde. want 95% van alle chauffeurs weet wel hoe het voertuig werkt, en weet onderdelen wel te vinden en te benoemen, maar kan in geval van een storing geen diagnose stellen. en bovendien zal niet iedere voertuig een uitgebreide gereedschapkist in huis hebben.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Mystique op 2 september 2007, 13:13:37
Hoe doe je meer ervaring op? Juist, als je vrachtwagen/bus rijd. Je zit dan meer op de weg, leert manouvreren met grote voertuigen, dus heb je meer ervaring als iemand met alleen B of BE. En een ambulance is natuurlijk niet vergelijkbaas met een vrachtwagen, net zo min als je een vrachtwagen met een bus kunt vergelijken ;)
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Ehv-er op 2 september 2007, 14:34:18
als jij een gemiddelde nederlandse ambu een 'grote voertuig'vind?? vergeleken naast een gemiddelde vrachtwagen is het maar een lachertje.. maar je hoeft geen bus of vrachtwagenchauffeur te zijn om ervaring te kunnen hebben.  trouwens dan moet je ook eisen dat men naast ccvb personen vervoer ook touringcarchauffeur moet zijn. want als k de meeste lijnbuschauffeurs met ccvb personenvervoer zie rijden dat lijkt nergens op. de meesten kunnen alleenmaar vooruit rijden met de bus en absoluut niet achteruit.

bovendien kun je ook taxichauffeur/koerrier.directiechauffeur/ zijn of je kunt voor je werk heel veel op de weg zijn met je personenauto. ik ken mensen die 60.000 tot 80.000 km per jaar rijden en deze mensen zijn ook geen beroepschauffeurs. hiermee bedoel ik te zeggen om 'ervarening' te hebben hoef je geen beroepschauffeur te zijn, en zeker geen bus of vrachtwagenchauffeur.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: peteroff op 3 september 2007, 20:54:47
Citaat:
bovendien kun je ook taxichauffeur/koerrier.directiechauffeur/ zijn of je kunt voor je werk heel veel op de weg zijn met je personenauto. ik ken mensen die 60.000 tot 80.000 km per jaar rijden en deze mensen zijn ook geen beroepschauffeurs. hiermee bedoel ik te zeggen om 'ervarening' te hebben hoef je geen beroepschauffeur te zijn, en zeker geen bus of vrachtwagenchauffeur.
----------------------
Leuk geschreven, maar een beroepschauffeur (C versus D) komt in VEEL meer ingewikkelde situaties terecht dan een chauffeur van een klein voertuig. Je leert VEEL verder vooruit kijken, en vooral vooruit DENKEN. En 60 tot 80.000 klinkt voor jou misschien veel, maar een beetje beroepschauffeur rijdt wel even wat meer hoor, wat dacht je van 2 tot 4.000 per week?
En dat is allemaal pure rijervaring.

Ik vraag me werkelijk af of sommige mensen op dit topic wel beroepschauffeur zijn (en dus beschikken over C versus D). De discussie over het technische gedeelte van het CCV wordt door alle beroepsgroepen onderschreven, en het zal niet lang meer duren of dat wordt sterk vereenvoudigd. Maar het verschil tussen wel of geen vakdiploma wordt vaak duidelijk op de snelweg als we kijken naar de Poolse collegae die zonder dat document OOK mogen rijden (de betere niet te na gesproken natuurlijk).

Persoonlijk kan de functieeis voor een ambulanchechauffeur inderdaad BD(E) zijn in plaats van C. Dit geeft Bart S aan, een van de weinige deelnemers op dit topic die inderdaad kennis heeft van het beroepsveld ambulanchechauffeur. Ten minste, het spijt mij te moeten zeggen dat ik de indruk heb dat veel deelnemers niet werkzaam zijn in de ambulancesector. Buschauffeurs (touring en lijnbus is hetzelfde rijbewijs hoor!) hebben van huis uit meer invoelingsvermogen om rustig en drempelvrij te rijden. C-rijbewijshouders kunnen dat ook prima leren, maar je merkt bij selectietrainingen wel duidelijk verschil.

Sebastiaan
Ambulancechauffeur met BDCE (en taxi haha).
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Karim op 6 september 2007, 13:05:27

Persoonlijk kan de functieeis voor een ambulanchechauffeur inderdaad BD(E) zijn in plaats van C. Dit geeft Bart S aan, een van de weinige deelnemers op dit topic die inderdaad kennis heeft van het beroepsveld ambulanchechauffeur. Ten minste, het spijt mij te moeten zeggen dat ik de indruk heb dat veel deelnemers niet werkzaam zijn in de ambulancesector.

D'r zijn er in dit topic inderdaad maar 3 die daadwerkelijk achter 't stuur van 'n ambulance kruipen en dat zijn jij bart en ik  ;)  Overigens heb ik geen D rijbewijs maar ik geef je wel gelijk, ik zou ook liever D gedaan hebben als C, ookal rijden we hier in vrij grote voertuigen.

Trouwens ruim 70 % van de ambulancediensten hier vraagt ook om 't D rijbewijs bij de sollicitatie, ik heb geluk dat mijn dienst daar niet om vroeg en ik enkel het C hoefde te halen.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Harry007 op 6 september 2007, 14:05:16
Ik heb BCD en Taxi.
Ik deel de mening dat hoe het voertuig uitgevoert is, er het rijbewijs voor gehaald dient te worden. Ik heb van zowel C als D ook het chauffeursdiploma, ik vond het ook grote onzin dat ik voor mn Taxi wel vrijstelling kreeg voor Theorie, maar niet voor praktijk. Ik mocht zonder Taxi dus wel met 50 pax door de franse alpen, maar niet met 4 van het ziekenhuis naar het station.
Ook zon puntje, staat al ergens anders op het forum, taxipas voor HAP chauffeurs. Veel van deze mensen zullen nooit een meter taxi rijden, maar omdat de wet nu eenmaal zegt dat het personenvervoer is valt het onder die wet en is het verplicht. (en interessant voor de hapbedrijven, geen bpm en geen wegenbelasting)
Zo vraag ik me ook af of in de rode kolom waar in sommige auto's 10 zitplaatsen totaal zitten, 2 voor en 8 achterin busrijbewijs vereist is. In principe is een vrachtauto met meer dan 9 zitplaatsen inclusief chauffeur een bus, dus de BRW van Sint Anthonis en Wanroij hebben in principe een bus?!?
Wel vind ik persoonlijk dat je zowel met vrachtauto als met bus veel verder vooruit leert te kijken en anticiperen, dit is wat bij veel mensen met alleen B nog wel eens ontbreekt.
Mooie materie, het rijbewijsverhaal...
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Karim op 6 september 2007, 15:23:55
Je kan hier trouwens ook op je voor D1 rijbewijs, wat 'n kleine bus is met maximaal 16 passagiers.

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.search.com%2Fthumb%2Fd%2Fda%2FDrivingLicence.png%2F300px-DrivingLicence.png&hash=4ed3d4d86633d59b26996c8be41833d2)

Category D1: light buses with a maximum of 16 + 1 seats.

En met 17 mag je op voor je b rijbewijs en 'n auto besturen.
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Bart S op 6 september 2007, 19:32:42
(...)
Wel vind ik persoonlijk dat je zowel met vrachtauto als met bus veel verder vooruit leert te kijken en anticiperen, dit is wat bij veel mensen met alleen B nog wel eens ontbreekt.
Mooie materie, het rijbewijsverhaal...

Zeker. In het kader van vooruitkijken en anticiperen vind ik rijbewijs A weer een pré. Motorrijders kijken en anticiperen vaak beter uit lijfsbehoud ;)
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Karim op 6 september 2007, 19:47:10
Zullen we dan maar gewoon ABCDE verplichten voor de ambu, komt tenslotte allemaal wel ten goede  ;D
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Harry007 op 7 september 2007, 13:57:46
Wil jij je patienten dan in een aanhanger leggen Karim? Ik geloof niet dat je personen in aanhangers mag vervoeren.... Tenzij het met een krat bier op een platte kar is omdat de voetbalclub gepromoveerd is.......
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Jeroen! op 7 september 2007, 16:58:18
Iemand bekend hiermee?

http://beroepschauffeur.cbr.nl/index.asp?pageid=104
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Bart S op 9 september 2007, 19:45:15
Wil jij je patienten dan in een aanhanger leggen Karim? Ik geloof niet dat je personen in aanhangers mag vervoeren.... Tenzij het met een krat bier op een platte kar is omdat de voetbalclub gepromoveerd is.......

Als je als chauffeur van het AMBU-team gaat rijden, is E toch wel erg fijn hoor.... ;)
Titel: Re: C rijbewijs
Bericht door: Brandpreventist op 22 september 2007, 12:13:58
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15389.msg526577.html#msg526577  ;)